Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Německé mýtné se zřejmě bude vztahovat jen na dálnice

16 komentářů

Avatar - Jenik3
Jenik3
na jinem serveru se objevila informace o tom, ze system bude pracovat s registracni znackou a kontrolovat prujezdy. Cena rocni znamky bude zaviset na emisni tride motoru. Cili mam si pripravit preklad technickeho prukazu do NJ a vydat se na patricny urad?
A kdyz uz mi bude elektronika cist znacku, bude se merit prubezne rychlost?
TomasPT
I jejich ekoznámky se dají pořídit v čr na stk, takže žádný překlad. Tohle půjde taky tady.
Spíš by mě zajímalo, jak pořeší to, že si bavorské a saské obchody stěžují, že jim to brutálně srazí výdělky, protože asi jo. 😄 Já nemám nic proti přijatelnému zpoplatnění jejich dálnic pro cizince. Oni přijedou k nám a taky musí mít známku pro použití našich tankodromů/odstavných parkovišť >😁
Avatar - Bully_
Bully_
Pokud skutecne nezpoplatni nic jineho nez dalnice, tak se v prihranicnich oblastech o zadne vydelky neprijde- mistni proste pouziji jinou komunikaci nez dalnici.
Kazdopadne jde tradicne o mnoho povyku pro nic, protoze se neresi zasadni vec, a to porad nevyresenou diskriminaci zahranicnich ridicu. Jedna vec je, ze se rozhodnou mit zpoplatnene dalnice (to je jejich svrchovane pravo), druha je ale ta, ze by to nekdo platit musel a druhy ne. V CR tu znamku musi mit VSICHNI, stejne jako na francouzskych dalnicich plati na zpoplatnenych usecich mytne VSICHNI apod. . Protoze tuhle primarni pricinu vsech sporu porad pravne nevyresili, zpoplatneni Autobahn se nekona od puvodne zamysleneho r. 2015. Pokud ji nebudou resit dal, nebude ani od dalsiho zamysleneho data, r. 2016. Proste se o tom porad jenom jedna, obcas prosakne ven nejaka informace a pak se o tom napise nejaky clanek 😄
Provocateur
Četl jsi vůbec ten článek? O žádnou diskriminaci se nemůže jednat, když tu známku budou muset zaplatit všichni. To že si pak její cenu budou moct Němci odečíst z nějaké daně je taky v pořádku. Různé slevy na daních poskytuje svým občanům snad každý stát v Evropě.
Avatar - Bully_
Bully_
Nomen omen 😄
Omyl. Podle pravniho radu, platneho minimalne v cele EU, je tenhle konkretni pripad nepripustny. Pouzij klidne Google a i v nemcine, aby ses dozvedel, v cem je legislativni hacek cele tehle nemecke novinky, sam jsem si to z prstu nevycucal. Kdyby byla tahle situace pravne vyresena, plati se v Nemecku klidne uz ted.
Ad "sleva na dani"- jde o uplne jinou zalezitost, pod kterou se zvyhodnovani jedne skupiny obyvatel na ukor druhe schovavat opravdu nemuze.
Provocateur
Sleva na dani běžná věc, do které EU nemá právo "kecat" pokud splníš dané podmínky platné pro všechny. Pokud by tu slevu nezavedli v dani z vlastnictví auta, tak by jim to mýtné nebo dálniční známku mohli zakompenzovat třeba zavedením slevy na poplatníka, popř. jejím zvýšení, na dani z příjmů a s celou EU si tak vytřít zadnici...
Avatar - Emel
Emel
To co chystá Německo z pohledu EU legální není, je to obcházení zákazu diskriminace. Druhá věc je, nakolik se tím Německo musí řídit.
Avatar - Bully_
Bully_
Dokud bude Nemecko porad v EU, tak musi. Jinak riskuje pravni spor a predpokladam, ze do jeho vyreseni tak jako tak pozastaveni cele zalezitosti se zpoplatnenim Autobahn timhle zpusobem. Nejde o zadnou imaginarni a virtualni EU, ale o konkretni kroky, kterymi hrozi jednotlive zeme EU proti diskriminacnimu postupu Nemecka v tomhle pripade. Docela to sleduju, ziju taky v prihranicni oblasti, i kdyz mame Nemecko jako vychodniho souseda.
Protoze se ale dalnicni poplatky ve spouste zemi vybiraji, je jenom na Nemecku, jakym zpusobem si celou situaci pravne osetri- pokud chce nejaky system zpoplatneni dalnic zavest taky. Ale do doby, nez tak ucini, si tu o tom muzeme tak jenom povidat u kazdeho podobneho clanku 😄
Atila_
Clovece nestastna, tzv. "evropsky pravni rad" je zavazny pouze pro kolonie typu Ceska republika, plnohodnotni clenove EU ho resit nemusi. Jedine co Nemecko potrebuje je se nejakym zpusobem dohodnout s druhou polovinou rozhodovaci skupiny EU a sice s Francii, jakmile se tohle poresi a Francouzi nebudou mit s tim mytem/znamkami problem, tak se to proste zavede a nejakou diskriminaci nikdo resit nebude.
Nemecko uz tedka uplne suverene porusuje spoustu narizeni z Evropske unie at uz formou vyjimek nebo proste ignorovanim takovych narizeni a nikomu to nevadi. Francie nesplnuje ani ty nejzakladnejsi narizeni EU a to vcetne tech z puvodni zakladaci smlouvy tykajicich se lidskych prav a nikdo s tim nema zadny problem.
Avatar - Bully_
Bully_
Svou osobni frustraci z politiky obecne bez resit na prislusna mista, tady se ted probira jine tema.
Pokud budeme prispivat k tematu, tak se k tehle konkretni diskriminaci velmi hlasite vyjadruji konkretni staty= primi sousede Nemecka, zadna EU (ale to uz se opakuju, staci pozorneji cist). A svym zpusobem "vyhrozuji" Nemecku konkretnimi protiopatrenimi, pokud chce zavadet podobnou politiku. Kdyby to bylo tak jednoduche, zavedli to uz davno a neodkladaji to kazdy rok zase o rok dal. Dokud nebude zpoplatneni dalnic/silnic v D v ramci obecne platneho pravniho radu (ktery chrani i ty porad "diskriminovane a druhorade obcany v kolonii zvane Ceska Republika", kdyz se tak citis), tak se nic nedeje. Nemusis mit strach, do te doby porad muzes jezdit nakupovat k patricijum do Drazdan zadarmo 😉
Avatar - Emel
Emel
Teoreticky ano, fakticky je ale vliv Německa v EU hodně silný a tím i jeho vyjednávací pozice.
Provocateur
Zkusím to aplikovat na ČR. Pokud by se zdražilo mytné a dálniční známky pro všechny a následně se zavede nějaká nová sleva na silniční daň pro tuzemské poplatníky, tak v tom nic nelegálního není a můžou si úředníčci v Bruselu vyhrožovat kolik chtějí 😉
Avatar - Emel
Emel
Ve výsledku to nesmí být diskriminační. Daleko zajímavější je to samozřejmě pro autobusy a náklaďáky...

Pokud to Německo samo prezentuje tak, že "zavede mýto jen pro cizince", pak to je porušení této zásady... bez ohledu na to, jak se to technicky provede.
Avatar - Anonym
Anonym
To by mě taky zajímalo.
Co jsem četl německé servery, tak mýt👋známka se bude prý vypočítávat na základě typu paliva, zdvihového objemu motoru, splňované emisní normy Euro a normovaných emisí CO2. To poslední však v "malém techničáku" nebývá uvedeno, takže zřejmě bude k aktivaci mýta potřeba technický průkaz.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
No jo, ale jen pro náklaďáky. Pro koupení dálniční známky pro osobní auto u nás nepotřebuješ vůbec nic.