Nejnovější sérii testů Euro NCAP absolvoval rovněž malý hatchback Suzuki Celerio, který se má na českém trhu objevit v prosinci 2014 a který získal jen tři hvězdy, zatímco elektromobil Tesla Model S jich má plný počet.
Blbost. Jejich konečný počet už vůbec neodráží skutečnou bezpečnost auta pro posádku uvnitř. O výsledku kolize pro posádku rozhoduje defakto jen jedno - tuhost karoserie. A ta je tady podle fotografie vynikající. A-sloupky se vůbec nezdeformovaly, celá kabina krásně drží tvar. Hvězdičky v crash testech Euro NCAP se staly čímsi úplně mimo realitu. K tomu ani nejsou férové - auta jsou rozdělena podle nějakých pofidérních kritérií do kategorií v rámci kterých jen prý lze podle hvězd srovnávat. Ale u hvězdiček se "číslo kategorie" ani přepočet mezi nimi neuvádí. Neřeknou "3 hvězdičky u Passatu rovná se 5 hvězdiček u Fabie".
...ja že si topper ten názov Celerio vymyslel. >:-[] Ale nie, len teda neverím že by to mohlo mať v Európe úspech, podobne ako Spacestar. Jednoducho neeurópsky orientované modely.
Aby mohli hodnocení "opravit", budou muset nejspíš provést nový test. Ne se jen spolehnout na slovo výrobce. Informují o tom a to je podstatné.
V uvozovkách, protože tam myslím to staré zůstane a nové bude samostatně. Viz Mégane, kde byl myslím problém s upozorněním na nezapnuté pásy - bylo textové a nebylo dostupné ve všech jazycích. To je stálo hvězdu.
A to víte, že srovnáváte nesrovnatelné? Přečtěte si napřed něco o tom, jak v NCAP testují a pak zkuste zapojit hlavu, až jednou (možná) budete vybírat něco bezpečného pro rodinu. Výsledky NCAP se napříč třídami nedají srovnávat. Jinými slovy, pokud se malá Fabia srazí s dvoutunovou Teslou, hádejte, jak to asi dopadne?
Tesla navíc nemá vepředu motor, který se u auta se spalovacím motorem pohybuje při nárazu směrem do kabiny, čili předek je jedna velká dutá deformační zóna (je tam stejně jako vzadu zavazadlový prostor, víte to?). Unikátní je i podlaha tohoto auta. Podle mého názoru je Tesla jedno z nejbezpečnějších aut současnosti, jak pokud jde o pasivní tak aktivní bezpečnost. Ale chápu, že pro někoho je Fabia nepřekonatelné rodinné auto a navíc je několikanásobně levnější, že jo (jestli to nebude trochu i tím, že Tesla míří do trochu jiného segmentu...)
uznávam, ale disproporcia tam je. Zákazník si chce kúpiť teslu, pozrie ncap, problém s bagom, kupuje konkurenciu, ale v aute, ktoré by si kúpil, je to ok. Áno na to mala tesla myslieť skôr, ncap nie je očistec.
Takže Tesla, která je několika násobně dražší než Fabie má horší ochranu posádky s vyjímkou dopělích, kde o trošičku vede? Podle těch výsledků je v případě, že chci rodinu lepší koupit fabii, protože je bezpečnější >:D A když budu na přechodu tak si taky raději vyberu Fabii...
takže celerio je celkom v poho na 4 hviezdy, len bez pípatiek.
Tesla to opravila, ale penalizovaná byť musí? Podľa mňa veci, ktoré vedia do týždňa opraviť a opravia (nastavenie softu), by sa nemali premietnuť do slabšieho hodnotenia, lebo to hodnotenie nezodpovedá reálnemu stavu.