Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Scirocco R – Jarda Jágr na kolech

Vzhledem k pokročilejšímu věku VW Scirocco by se mohlo zdát, že facelift přichází tak trochu s křížkem po funuse. Jenže je stále o co stát.
Zpět na článek
16. 12. 2014 17:43
Re: Nejhezčí bylo stejně Scirocco II...
Vzhledem k tomu, že jsem tady asi nejstarší a jezdil tím pádem mnoha auty si dovolím poznámku. Mám šíro jako auto pro chlapa, co již neřeší existenční problemy ale nechce se mu investovat do nepraktického vozu. Scirocco je kompromis mezi užitností, odvezu mladé kam chtějí a sportovním vozem pro starší pány ;-) , Mám ho 3 roky a jsem pořád nadšený. Ochcávce dám na frak, je li to třeba, je určitě hezčí než Peugeot, viď Fiatritmo ;-) a je velmi pohledné, což vidím na kolemjdoucích. Asi i trocha exibicionismu jako každý mužský :-) . Kdo v něm nejel, ať nekritizuje, neb vypadá jako osel :-!
Avatar - JDM
15. 12. 2014 22:49
Re: Zastaralé?
S temi chlebicky to bohuzel asi bude pravda ale tak to je i v usa i v jp atd.. Nejlepsi je jasne osobni zkusenost a docela zavidim lidem co maji tu moznost si auta vyzkouset kdybych ji mel urcite ji vyuzivam ;-) ale protoze ji nemam stejne jako vetsina lidi tak spoleham na casopisy internet . a nekdy je opravdu zajimave sledovat nazory z ruznych mist sveta a asi nejvic sleduju jp testy kde vezmou opravdovy zavodniky a zavodi . rozeberou techniku a realne auta proveri . japonci jsou v tomhle detailisti . jenze japonsky neumim a na preklad do eng se ceka nekdy i dlouhe mesice pokud nechces platit >:-[] a tak tady si prectes nejaky cesky test potom neco z anglie nebo usa a pak z jp a ted babo rad.
Avatar - white label
15. 12. 2014 22:23
Re: Zastaralé?
Osobně jsem jel se všemi třemi auty, ty jsi někdy řídil Scirocco R, nebo máš jasno už podle papíru ?
Pro mě je podstatnější celkový výsledek víc, než konkrétní technické prostředky které k němu byly použity. Předpoklad je pořád jenom předpoklad.
Takže podle tebe tady eRko uspělo hlavně proto, že z Wolfsburgu přišlo do redakce Autocaru nejvíc "chlebíčků? ;-)
Avatar - JDM
15. 12. 2014 22:06
Re: Zastaralé?
Je to minimalne dost podivny ze auto u ktereho je sportovni maximalne napis mezi budiky ktery se tam ukaze a dobre pritvrdi se tlumice a porazi auto byt jak rikas o prsa korejske atletky ktere je od zakladu postave pro sportovni jizdu . to je ptoste vysmech do japonska a do usa z nemecka . hosi vy se se.ete z nastavenim podvozku ladite brzdy pocitate diferencialy a my vezmem golfa nasadime na to karoserii cupecka a koukate nam na zada. Napsal jsem to trochu prehnane ale vic to vystihne co mam na mysli . ;-) omlouvam se za chyby a diakritiku ale pisu z mobilu a fakt se me nechce delat hacky carky
Avatar - white label
15. 12. 2014 21:33
Re: Zastaralé?
Nerozsekalo, bylo to vyrovnané, ale celkově může vyhrát jen jeden, byť by to bylo o prsa korejské lehké atletky. Papír a realita dvě různé věci jsou a v podobných srovnávačkách hh a sportovních aut (Autocar, EVO, TG, Speed...) nejsou podobně překvapivé výsledky žádnou velkou raritou.
Mimochodem zrovna tu 370ku tam nikdo za typicky vzorně vyvážené kupé s rwd nechválil, on je to sice skvělý předpoklad, ale někdy to prostě samo o sobě nestačí.
Avatar - JDM
15. 12. 2014 20:24
Re: Zastaralé?
Aha . zkousel jsem googlit ale nenasel jsem ten test .skoda chtel jsem si tu komedii precist.minimalne pohadku o tom jak fwd nevyvazene auto s open diff. A pribribrzdovanim vnitrniho kola rozseka na okrsce opravdovy LSD u vyvazeny 370 nebo vymakanej dif (revoknuckle?) u FRS s mamutim vykonem . u VW dokazi zazraky a prepisuji ucebnice fyziky .
Avatar - white label
15. 12. 2014 19:55
Re: Zastaralé?
Tu srovnávačku nedělal AutoBild, ale AUTOCAR, takže to hlavní o co tam šlo, byla jízda na zakroucených okreskách.
Avatar - white label
15. 12. 2014 19:53
Re: Zastaralé?
Půl megaby by bylo za vRcholné eRko zase naopak málo.
Avatar - JDM
15. 12. 2014 18:59
Re: Zastaralé?
A v cem je rozdrtilo? Vybavou a kvalitnim interierem a nejspis melo nejmensi spotrebu... Joo koncernovy kary si podaj vsechno bohuzel vetsinou jen na papire a webu...
Avatar - The Spešl Uan
15. 12. 2014 18:40
Re: Zastaralé?
"...mírně řečeno."

No to hodně mírně, půl mega by byla adekvátní cena. O 100 000 Kč víc je zcela neakceptovatelné. ;-)
Avatar - The Spešl Uan
15. 12. 2014 18:32
Re: 4 hviezdičky za čo?
No, a tohle dokazuje, jaká je dnešní doba. 1.9 a tento výkon? To už dává i kdejaká dvanáctistovka, litr v citigo dává 55 kW!! To je jen o jedenáct kilowatt méně! 1.2 v Octě má myslím 61 kW, 1.4 ve Fabii dokonce nějakých 81, a 1.6 okolo 100ky. Ten downsizing je fakt nechutnej, TURBO nade vše je příšerná strategie! Jo, stará dobrá atma... :-( :no:
14. 12. 2014 23:55
Re: Postradam
No mozna.
Ale ja si klidne dokazu predstavit reseni jako napr. Scirocco na platforme koncipovane jako Audi A3 3dv (kratky rozvor) a Golf CC jako Audi A3 sedan (dlouhy rozvor + previs vzadu na kufr).
Pritom by Scirocco a Golf CC sdileli predek (masku, blatniky)...
Ale jak rikam, premyslim nahlas, jsou to asi hovadiny :-)
Treba misto toho prijde novy Corrado, to bych se nezlobil :-)
Avatar - white label
14. 12. 2014 23:52
Re: Postradam
VW toho zvažuje určitě víc, ale i kdyby nějaký Golf CC přišel, bude mít s Sciroccem III, velmi pravděpodobně, pramálo společného.
14. 12. 2014 23:45
Re: Postradam
Jeste tak zauvazuju nahlas, proc tu jeste neni dlasi generace Scirocca, ktera podle me jeste neni z obchodniho pohledu zapoptrebi a klidne muze prijit treba za dva roky, tedy zhruba ve chvili faceliftu na 8. gen Golfa.
VW zvazuje udelat taky Golf CC, ktery bych si dokazal predstavit spolecne s prichodem 8. gen Golfa... No a Golf CC je vlastne 4dv. Scirocco...
Avatar - white label
14. 12. 2014 19:17
Re: Nechápu...
"...Corrada, které stálo jasně nad Sciroccem II, takže dávat ho i do menšího a lidovějšího (navíc pomalu odcházejícho) kupé (Scirocca) nedávalo smysl."
V části mého textu ve kterém zmiňuji Corrado nevidím nic, co by bylo v rozporu s tvou připomínkou ke Corradu, právě naopak. Jak jsem napsal, bylo jasně nad tehdejším Sciroccem II, a to jak cenou, technikou, třídou/velikostí..., navíc v závorce přece píšu, že v době kdy dostalo Corrado VR6, bylo starší Scirocco II pomalu na odchodu. Takže nevím, jak jsi došel k závěru, že by mělo být Corrado nad Sciroccem jen s motorizací VR6, nebo pouze díky této motorizaci.
Základ i interiér byl spíš z Passatu B3, než z GII, ale zjednodušeně bylo Corrado po dobu sedmi let produkce postupně mixem techniky Passatu B3/B4 a GII/GIII.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 12. 2014 17:35
Re: Nechápu...
Docela správná analýza. Až na to, že nad Sciroccem II stálo Corrado s jakýmkoliv motorem. je to o generaci a půl modernější technika. I dvojkové Scirocco má stále základ v tom původním a tedy Golfu Mk1. Corrado je mix Golfu II a Passatu B3. Ale takhle to říci asi úplně nejde, neboť Corrado váží dokonce víc, než stejně motorizovaný Golf Mk3.
14. 12. 2014 17:20
Re: Najhnusnejší vw poslednej doby
Respektuji názory, ale ani ty Peugeoty nejsou žádný zázrak s vyjímkou RCZ. ;-)
14. 12. 2014 17:17
Re: 4 hviezdičky za čo?
Miluji radikální názory uživatelů, kteří v tomhle autě nejeli. Jo, jo, Francouz je asi lepší >:D :-!
Avatar - white label
13. 12. 2014 22:43
Re: Nechápu...
Tvou reakci jsem přehlédl, tak reaguji až teď.
Co se týče VR6/R32 tak tyhle motory Scirocco v podstatě logicky minuly. Když se VR6ka objevila v Golfu (3. g.), dával se tento motor (kromě Passatu) i do Corrada, které stálo jasně nad Sciroccem II, takže dávat ho i do menšího a lidovějšího (navíc pomalu odcházejícho) kupé (Scirocca) nedávalo smysl.
A v dobách R32 (G4/G5) se Scirocco nenabízelo, jeho současná třetí generace přišla až s koncem 5. g. Golfu a verze Scirocco R ještě později, no a v 6. g. Golfu už neměl VR6 ani vrcholný Golf R.
EOS měl V(R)6 3.2/184kW v období 2006-2009 a V(R)6 3.6/191kW 2009-2010.
Interier Scirocca III není úplně jako na začátku, už během r. 2009 se postupně měnil v duchu 6. g. Golfu (volant, ovládání klimatizace...) a teď při faceliftu prošel dalšími změnami.
Avatar - white label
13. 12. 2014 22:03
Re: Zastaralé?
Zklidni hormon a pokus se aspoň na chvíli uvažovat hlavou.
Ty auta v té srovnávačce proti sobě postavil Autocar! (přitom nebyl jediný kdo s obdobným srovnáním někdy přišel). A tím, že někdo něco srovnává, zároveň netvrdí, že musí jít o auta naprosto shodné kategorie. Prostě nasadili na tehdy nové Scirocco R dva papírově silnější soupeře, jednoho přímého konkurenta z řad ostrých fwd hh a pro "kontrast" jednu klasickou zadokolku, což pro srovnání není nic vyloženě nestandardního.
13. 12. 2014 21:30
Nejhezčí bylo stejně Scirocco II...
Nevím proč, ale současné Scirocco mě za srdce bralo vždy jen tak napůl. Asi proto, že to vlastně ani není pravé kupé, ale jakýsi snížený třídveřový hatchback. Ještě víc ale podle mého názoru škodí ten oválný tvar výřezů blatníků. Kdyby byly kulaté jako třeba u Golfu, auto by podle mého názoru vypadalo mnohem líp... :-!
Prosti současnému Golfu má ale Šíro přece jen jednu zásadní přednost - poctivou mechanickou parkovací brzdu! :yes: :yes: :yes:
Avatar - woody-alien
13. 12. 2014 21:16
Re: koukám
Pokud nejsi ten případ, pak pardon. Někdy se nadsázka mezi všemi těmi Mímajselfy těžko odhaduje. ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 12. 2014 20:40
Re: Zastaralé?
Vy si hovorite motoristicky novinar?

Zaradit do rovnakej kategorie Focus RS a Nissan 370 moze len clovek, ktory sa v autach absolutne nevyzna. Oznacit obe naraz za docela ostra sportovni auta detto.

A pouzit termin rozdrtilo v danom kontexte? To hadam nemyslite vazne.... :no: :no: :no:
Avatar - aproximus
13. 12. 2014 20:33
Re: koukám
dobrý pokus, ale vedle jak ta jedle. co trocha nadsázky? 3 ze 4 testů na titulce koncern a všechny s nadprůměrným hodnocením. o těch vozech vůbec nepochybuji, jen že se to tak pěkně sešlo, před vánoci ;-)
Avatar - white label
13. 12. 2014 19:09
Re: Zastaralé?
Ano, "rozdrtilo" je možná zbytečně silné slovo, ale každopádně to byl hodně vwelký úspěch, který (mimo jiné) staví podobné plácání nicku Me_Myself_and_I, do komicky zaujaté roviny.
Avatar - woody-alien
13. 12. 2014 18:00
Re: koukám
Vy zřejmě ještě neznáte zdejší konspirační teorie. Jak byste mohl pochválit Volkswagen - óóó ten etalon šedivého průměru a nudy k uzoufání - kdyby Vám nebyla nadělena vilka u moře nebo alespoň krabice plná chlebíčků ? >:D ;-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
13. 12. 2014 17:16
Re: koukám
Zklamu vás, ale nenaděluje nic! Jak jste na to prosím Vás přišel?
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
13. 12. 2014 17:14
Re: Zastaralé?
Kdysi tam Scirocco R rozdrtilo Focus RS i Nissan 3070Z :-). tedy opravdu docela ostrá sportovní auta.
13. 12. 2014 15:52
Zvuk
je zaujimavy? ved huci ako vysavac.
Ani zvuk pri odpichu z miesta nie je presvedcivy, po otvoreni kapoty nehovoriac.
13. 12. 2014 15:27
Re: 4 hviezdičky za čo?
To bola strasna blbost s tym opotrebovanym nastrojom. Vyrobca retazi snad 2roky pouzival nonstop opotrebeny nastroj? Za ten cas by ich aj 2x vymenil.
A dokonca pouzival opotrebeny nastroj aj pre rozdielne retaze do 1.4tsi a 1.8tsi.
Bola to konstrukcna chyba, neskor zacali dodavat modifikovany hydrostel a retaz.
Blbe alibisticke keci od VW.
Avatar - aproximus
13. 12. 2014 13:57
koukám
že koncern novinářům na konec roku naděluje a oni naoplátku hodnocením jakbysmet >:-[]
13. 12. 2014 12:14
Re: 4 hviezdičky za čo?
Nezačlo se s motory Dci (mimochodem v počátečních letech měly prý špatnou pověst) náhodou až v roce 2001? V tom případě by to bylo celkem nefér srovnávat tento novější motor s technologií common rail s tím TDI 66kw, o kterém tady mluvím (konstrukční stáří tuším rok 1993 -Passat, Golf).

Kdyby byly nějaké vážné závady na nových tsi, už by to bylo dávno všude profláklý...
Avatar - Ozzman
13. 12. 2014 11:35
Re: 4 hviezdičky za čo?
Já také nevím, jak na to jsou ty nové, modifikované, ale ty první dost mizerně, jeden máme... 8-s

S ostatním souhlas až na to, že málokdo šetřil i ty DCI či jiné vozy, přecijen to hlavně jezdilo jako služebák >:D
13. 12. 2014 10:57
Re: 4 hviezdičky za čo?
Máš pravdu, je to individuální a hodně záleží na tom, jak je s autem zacházeno. TDI motory majitelé většinou zrovna moc nešetřili, vím o čem mluvím. :-) Tehdejší turba ale vydržela více než ty současné a o common railu si taky myslím své, ale to už nebudu rozvádět...

O problémech s novými motory tsi jsem dlouho nic neslyšel, tak nevím co je na tom pravdy...
Avatar - Ozzman
13. 12. 2014 10:50
Re: 4 hviezdičky za čo?
To je těžké, já ten DCI měl a mimo turba jezdil, znám i TDI co měnily turba... je to o údržbě a o všem :-) Mě je také jízdně velmi sympatické TSI a spolehlivost stojí za prd, tedy stála, ty upravené ještě tolik nenajely :-) Je to individuální.

Ta Octavie je opravdu jednou z posledních 66kw, ještě před příchodem Tour (tam ale dávali snad už 77kw PD ne?)
13. 12. 2014 10:43
Re: 4 hviezdičky za čo?
To je hezké, že ti v rukou přistál z dnešního pohledu zrovna ten nejnovější kousek 66kw tdíčka z roku 2004 :-)

Nevím jak komu, ale mě byla vždy milejší spolehlivost před "vyšší" kultivovaností, která mi u TDi vždy naprosto vyhovovala, stejně jako jeho obratnost.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2014 10:26
Re: 4 hviezdičky za čo?
Octavii, kterou jsem porovnával byla z roku 2004, pečlivě servisovanou, žádnou stočenku, mimochodem, jel jsem i daleko novějšími inkarnacemi tohoto motoru, protože se dával ještě do Faceliftované OII.... zátah vodspodu >:D To je typický argument.. ano, jede, je to držák, ale jel sem i podobné motory ze stejných let výroby od jiných výrobců a nebyly horší, někdy i lepší (třeba Dci od Renalutu té doby (2001,2002) je lepší, kultivovanější a má širší spektrum použitelných otáček,až na tu spolehlivost, tam staré TDI vede na plné čáře) :-) Dokonce jsem jel i staršími Oktávkami a tam byl technický stav horší, tak to nebudu hodnotit.

Souhlasím s White labelem, že v tom roce, kdy měl Golfa to byl super motor, ale když pročteš diskuze, nebo si s nekym pokcáš, bude ho za jeho výkony vzívat nejeden kovboj :-)
13. 12. 2014 10:07
Re: 4 hviezdičky za čo?
Tak jestli jsi chodil v tom roce do 3.třídy, tak to by leccos vysvětlovalo. Minimálně to, že nepamatuješ jaká ty auta byla s tímto motorem a V TÉ DOBĚ sakra dobrou koupí. Samozřejmě porovnávat v současnosti auto např. z roku 1996 s dnešními diesely dost dobře nejde. Jízdní vlastnosti, jak jsi psal nebyly u tehdejších aut na takové úrovni. Jinak Octavia I v kombíku, to už byl kus auta a u ní by byl skoro lepší 81KW motor. Jinak 66KW motor měl skvělý zátah pěkně od spoda, stejně jako třeba 1,9D v lehčím Toledu.
"Já tomu přišel na kloub až někdy nedávno" no nezlob se na mě, ale nepřišel jsi na nic, pokud jsi jel autem téměř dvě dekády starým, za ty léta mnohdy s velmi náročným provozem a často mizernou údržbou tak tato auta dnes mají celkem dost ztracený výkon, zvýšenou hlučnost a samozřejmě opotřebení dalších důležitých dílů. Z dnešního staršího "bazarového" ač zachovalého kousku už nepoznáš, jak to auto jelo krátce po té, co sjelo z výrobní linky. ;-) Je to porovnání neporovnatelného...
Faktem je, že tehdejší koncernové diesely s jednodušším přímým vstřikováním byly těmi nejspolehlivějšími motory, co v koncernu znám.
13. 12. 2014 09:39
Re: Najhnusnejší vw poslednej doby
>:D >:D :yes:
Avatar - Ozzman
13. 12. 2014 02:21
Re: Zastaralé?
Já ocením jakekoliv auto ktere je dobre. Slabomyslnou a účelovou adoraci oktavie nesdilim :-) i kdyz koupi verze rs za ceny, ktere jsou plne chapu. Cupru jsem uvedl jako kontrast k tomu vytykanemu interiéru. Na druhou stranu k seatu mam velmi kladný vztah
Jelikoz jsem ho měl. Jen mne nova generace zklamala v interiéru. Koncern mam rad jen vidim i jeho minusy a koneckonců mel i jsme a máme několik aut od koncernu. Na takovéj passat, golf či superb jsem moc křivých slov neřekl nikdy. Ford to umi taky pos.... přečti si mou recenzi :-) ale vnímám ho jako relativne silného hráče co patří k tomu lepšímu a to říkám na základe zkušenosti. Netaham moudra z paty. A scirocco? To je opravdu povedené auto. Libi se mi a nevad il by i ani jeho slabší klon. Idealni víkendovka třeba k tomu mondeu:) jel sem ale jen toto rko. Takové to vw mužů ;)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
12. 12. 2014 22:54
Re: Nechápu...
Přesně s vámi souhlasím. Já bych třeba Scirocco chtěl radši, než Golfa GTI či Leon Cupra. Prostě se mi víc líbí coupe než nějaký hatchback. Ale to je jen můj ryze soukromý názor. Technicky to je starší i když jak se to vezme. Motor je stejný, převodovka taky, řešení podvozku je u starší platformy možná dokonce náročnější než u současné MQB (třeba přední nápravnice ze tří částí z nich dvě krajní jsou z hliníku, zadní uložení ramen namísto v rameni myslím apod.). Jediné co opravdu chybí je to VAQ a modernější verze posilovače řízení.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
12. 12. 2014 22:50
Re: EA888?
Zdravím,

Jeli se můžu vložit do diskuse, tak současné EA888 je už ve 3. generaci. tedy přímý i nepřímý vstřik či dvoustupňově proměnný zdvih výfukových ventilů (něco jako Audi VVL). I podle vyjádření lidí z VW by mělo mít Scirocco R EA888. Minulé mělo EA113, stejně jako třeba Golf GTI Mk5 někdy do roku 2008. Pak dostal EA888, stejně jako třeba Scirocco 2.0 TSI od roku 2008 či GTI Mk6. Verze 35 edition ale zase má EA113. nezáleží vůbec na výkonu, ale prostě na motoru. Scirocco R to nové jsem měl ještě ve Světe Motorů, bohužel jsem se nepodíval na štítek s kódem motoru. pak by to bylo jasné :-(
Avatar - white label
12. 12. 2014 22:20
Re: Najhnusnejší vw poslednej doby
No, Fiatritmo (taky po faceliftu) to není, to je fakt...
Avatar - Auto CZ
12. 12. 2014 22:10
Najhnusnejší vw poslednej doby
Dizajn robil asi nejaky 6 ročny chuligan z materskej, po to co videl v telke transformerov... Interier ciste caddy s vrzgajucimi kluckami dveri, a jedine v com to vynikalo, ze zanovne kusy s rozsvietenymi kontrolkami diagnostiky nevedeli dat umelci z ba servisov vw dokopy. Mierne mi to pripomina tvarovo hitovku hondu crx, ktora vsak uz dnes patri medzi vydarene kusky. Scirocco je presny opak nezaujimave auto. Audi tt to nie je, a ostry golf je predsa len o nieco praktickejsi pre dennodenne pouzitie.
Avatar - woody-alien
12. 12. 2014 21:29
Re: Zastaralé?
Já to říkám pořád. Dřív nebo později se tady odkope každej. S Ozzmanem se to má asi takhle - to je pořád samej Ford, koncern na houby, Octávka hrůza, Leon jakbysmet, Golf...hmm...no dejme tomu, ale nechtěl bych ho - a najednou nám tady téměř slintá nad Šírem. >:D ;-)

No vida, aspoň víme, kde je jeho slabé místo. >:-[]

PS: Šíro se mi vždycky líbilo, ale dneska už bych ho nekoupil. A ta cena je opravdu dost odvážná, mírně řečeno.
Avatar - white label
12. 12. 2014 21:24
Re: Zastaralé?
Asi proto bylo třeba v Autocaru Scirocco R (tehdy novinka) označeno jako celkově nej fwd hh. Doufám, že se ti po této hrozné informaci podaří usnout. >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 12. 2014 20:39
Re: Zastaralé?
To auto bolo na tri hviezdicky uz pri svojom uvedeni..., nemalo nic, cim by vynikalo.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2014 19:49
Re: 4 hviezdičky za čo?
:yes: Na tu dobu to bylo super auto :-) Zvláště v šedi tehdejšího vozového parku, který se jen postupně vzpamatovával z komunismu :-)
Avatar - white label
12. 12. 2014 19:33
Re: 4 hviezdičky za čo?
Konkrétně to byla výbava GT Special, ta byla buď se šíbrem, nebo s klimou (já měl s klimou), motory benzín 1,8/66kW, nebo 1,9 TDI/66kW. Verze GTD měla tehdy jen 1,9 TD/55kW.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2014 19:23
Re: 4 hviezdičky za čo?
Vypadá dobře, ale myslel sem tě tyto verze měly výhradně benzínový motor, 1.8 . Ale v tomto nejsem kovaný, tato auta mne ještě minula, i když trojkového Golfa, respektive Vento jsem řídil a právě v této motorizaci a vím, že rozhodně zle nejelo :-) Navíc to konkrétní auto nalítalo 560 tisíc km, než se rozpadlo (až na motor:D)
Avatar - white label
12. 12. 2014 19:06
Re: 4 hviezdičky za čo?
Kdybych tě tehdy hodil tím Golfem GT TDI (3dv.) do školy, měl by si z toho určitě velký motoristický zážitek. >:D
Vypadal nějak takto:
[odkaz]
Akorát měl lakovanou masku jako GTI
[odkaz]
Avatar - white label
12. 12. 2014 19:04
Re: Nechápu...
Píšeme pod roccem R, proto interiér (včetně volantu) srovnávám s Golfem GTI/R, běžné verze Golfu tady neřeším.
Interiér EOSu se taky postupně evolučně přizpůsoboval novějším generacím sourozeneckých VW. EOS byl svébytný model, který sdílel prvky Golfu a Passatu, původní interiér měl opticky nejblíž ke G5.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2014 18:47
Re: 4 hviezdičky za čo?
No už to tak bude :D... jo a měli sme tenkrát fungl novou Felicii, první český Volkswagen... >:D Byl jsme tenkrát náležitě pyšný >:D Skoro jako Topper dodnes >:-[]
Avatar - white label
12. 12. 2014 18:43
Re: 4 hviezdičky za čo?
Do třetí třídy, jo? :-O To jsem se zase neprozřetelně prozradil, jak moc jsem starý... >:-[]
Avatar - Ozzman
12. 12. 2014 18:43
Re: Nechápu...
Proti 6tkovému Golfu nemohu říct ani křivé slovo, ten měl skvělý interiér i v comfortline, natožpak highline :-) G 7 má už některé detaily levnější (spodek palubky a tak), ale pořád dobré, jenže jsem to myslel halvně proti Cupře, nebo ostré Oktávii :-) Tenhle volant je super, ale G7 má ten jako Passat, ne? A to je jiný volant. Tenhle z Rka mi sedí do ruky více.

G7 hodnotím jen klasické verze, GTI sem nejel, vlatně ani neseděl, když nad tim tak přemýšlím :-)

P.s. EOS se mi svého času strašně líbil, ale EOS má interiér jako Golf 5/Jetta 5, tohle Rko je spíš příbuzné 6tkové generaci.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2014 18:38
Re: 4 hviezdičky za čo?
To věřím, zátah to má ( v tom roce sem chodil do 3. třídy, tak sem ani netušil co to TDI je:D) , to se přít nebudu, ale třeba v kombiku O1 mu brzy s otáčkami dojde dech. Tenhle motor měl však takovou magickou auru v ČR >:D Všichni řikali jak strašně jede a já tomu přišel na kloub až někdy nedávno, že on nejede rychleji, ale díky kopanci a tomu řevu to umí pěkně prodat ! >:D A to i jeho poslední verze s PD v Oktávkách II :-) Bohužel tam ta spotřeba už tak zázračná není, jako u 66kw verze :-)
Avatar - white label
12. 12. 2014 18:34
Re: 4 hviezdičky za čo?
Na dnešní dobu samozřejmě, že ne, ale když jsem s tím někoho svezl někdy v r. 95 v novém trojkovém Golfu GT, tak mu při faktu, že je pod kapotou jen R4 nafta, docela spadla brada.
Avatar - white label
12. 12. 2014 18:31
Re: Nechápu...
Základ interiéru vychází ještě z EOSu. Proti Leonu v něčem možná ano, ale proti G6/G7 GTI/R? V čem je tento interiér celkově kvalitnější? Třeba zrovna ten volant je z Rychlých G7, kde jsou i sedačky výborné a ovladače taky.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2014 18:23
Zastaralé?
Morálně jistě, ale dle mne jedno z nejlepších aut VW poslední dekády. Interiér je opravdu pořádně bytelný, tohle je to, zač VW sklízel obdiv. Jestli je Golf premiantem mainstreamu, tak v tomto Rku to jde ještě kousek dál. Skvělé sedačky, volant, zpracování, plasty v interiéru, třeba s tou novou Cuprou je to level jinde ( Cupra bohužel doplácí na slabší interiér nového Leonu, tady je znát generační rozdíl, kdy Rko je ještě staré, ale dobré).

Chápu obavy z životnosti motoru, pokud se jedná o ten problémový model, ale jinak mu není co vytknout. Síla, zátah a gradace (která třeba u slabších TSI trochu chybí) jsou fenomenální ( 2,3 rychlostní stupěn), spotřebu jsem při testovací jízdě neřešil, protože jsem s tim ani normálně pomalu jet nezkoušel :D. Tady je auto nekomromistní, nízký posaz a Rko se s chutí vrhne do zatáčky. Převodovka je tužší (jsem zvyklý z Fordu a ty klasické obyčejné a lehké VW převodovky mi uplně nevoní) a zároveň velmi přesná, s ní jsem žádný problém neměl, narozdíl od autora. Podvozek je tvrdší, ale vždyť je to sporťák ne? Golfa GTI sem nejel, takže netuším, každopádně u tohoto vozu je asi poslední, co bych řešil ten tvrdý podvozek. Když to srovnám s levnými vozy koncernu s torzkou, nebo tvrdšími podovozky některých Seatů, tak to rozhodně není nic, co by při jízde otravovalo.

Za mne je to skvělé, výborně jezdící a dravě vypadající auto, které působí jako takový zjev. Jel jsem ve stejné konfiguraci (tedy nevím jestli příplatky, ale motoricky a převodovkou ano). Ideální víkendovka.... ale..... ta cena. Ta je opravdu hodně nastřelená a trochu kazí dojem z jinak skvělého vozu.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2014 18:09
Re: 4 hviezdičky za čo?
No 1.9 66kw s Octou pěkně cvičí, třeba když ji nemužeš ohnout do zatáčky >:-[] Ten motor má super životnost a spotřebu, ale výkon a kultivovanost chodu není zázračná.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2014 18:06
Re: Nechápu...
Zastaralý interiér je velké plus z mého hlediska, protože je ještě velmi kvalitní. Skvělé sedačky, příjemný volant a veškeré ovladače, slícování, plasty. Je to drahé, ale za tu cenu to na rozdíl třeba od nové Cupry uvnitř odpovídá své ceně a hrdě nese otěže TOP verze svého modelu. Techniku, kterou nevidím, neřeším, protože to auto jede super..... ta cena je horší.... bohužel.
Avatar - white label
12. 12. 2014 17:37
Re: Postradam
Ale trojkové šíro (od 2008) přišlo až pár měsíců před příchodem G6 a technická příbuznost G5 a G6 je tak značná, že je v podstatě jedno (až na "detaily"), jestli vychází z G5, nebo z G6. A poměrně brzy dostalo některé prvky interiéru ala G6, stejně jako EOS, z jehož interiéru šíro více méně vycházelo. A koncem roku 2009 dostalo šíro i 2,0TSI/155kW z G6 GTI, čímž nahradilo původní 2.0 TFSI/147kW z G5 GTI, takže v tomto ohledu je tvoje reakce poněkud zavádějící.
12. 12. 2014 17:27
Re: 4 hviezdičky za čo?
Ano, i po vysokých nájezdech vykazovaly tyto motory výborný stav. Atmosferický 1,9 50 KW byl starší typ, dával se nejdříve do AUDI 80, poté do Golfa nebo Toleda. Do feldy se montovala verze se 47 kw.
Avatar - white label
12. 12. 2014 17:18
Re: 4 hviezdičky za čo?
1,9 D (v dobách příchodu 1,9 TDI/66kW) mělo 47 kW a 1,9 TD 55kW. U prvních TDI/66kW měla skvělou životnost u turba. Sám jsem najel s G3 GT s tímto motorem přes 270 tis. km, a když jsem ho prodával kupující trval na kontrole stavu turba. V servisu se na něj podívali a překvapivě bylo zcela v pořádku, jenom ho vyčistili a nechali tak.
12. 12. 2014 17:11
Re: 4 hviezdičky za čo?
Z hlediska tehdejších prodejů TDI bych rozhodně neřekl, že to byla slepá ulička. Z dnešního pohledu ty motory samozřejmě hlučnější byly, ale nikterak ve své době nevybočovaly z průměru. Vibrace jsem nepociťoval. Spotřeba na dynamiku motoru byla fantastická, Common rail mi tedy nechyběl. ;-)
Avatar - iudex
12. 12. 2014 17:11
Re: Postradam
Ja moc neverím, že Scirocco ešte príde. Opakujem, už sú tu dve ďalšie generácie jeho "orgánodarcu" a stále žiadne avízo o nástupcovi. A doba sa sa zmenila (a samotný VW k tomu svojimi hothečmi prispel), záujem o kupé klesá, ľudia uprednostnia praktickejší hatch (aj keď prípadne len 3-dv. ako Ty). Naviac Šíro ani nie je klasické kupé, má blízko k hatchbacku a jeho odlišnosť bola len vizuálna. Okrem toho dnes už ani čistokrvné kupé nejdú na odbyt, aj keď majú tú správnu konfiguráciu (viď Toyobaru); v tomto kontexte sa mi javí, že Šíro už nemá čo ponúknuť. Ak ho aj nakoniec VW spraví, presne ako píšeš bude musieť byť výraznejšie diferencovaný od hatchbackov.
12. 12. 2014 17:00
Re: 4 hviezdičky za čo?
No, umi.... ehm... VW v dieselech s jejich slavným PD objevili akorát slepou uličku a nakonec rádi převzali od italů Common rail. Neříkám že ty motory nejely, ale třeba v kultivovanosti byly nejhorší na trhu...
12. 12. 2014 16:44
Re: 4 hviezdičky za čo?
Jo, VW diesely umí. Pamatuju starý koncernový tdíčko 1,9 66kw, to byl panečku motor, spolehlivostí se lišil od staršího věhlasného 1,9d 50 kw snad pouze životností turba. V té době nejlepší diesel na trhu uměl s Octou I nebo tím spíš lehčím Toledem I i pěkně zacvičit.
Avatar - white label
12. 12. 2014 16:35
Re: Postradam
To bych si tvrdit netroufal, menší zájem svým způsobem prodloužil dobu návratnosti trojkového šíra a tím i délku období této generace, přesto si myslím, že VW o jeho nástupci minimálně vážně uvažuje. Pokud ovšem bude, měl by být karosářsky orientován ještě více mimo hb v podobě 3dv. Golfu.
Avatar - iudex
12. 12. 2014 16:25
Re: Postradam
Ak by to VW s budúcnosťou Scirocca myslel vážne, už by tu bol nástupca. Ako písal label, technicky vychádza Šíro ešte z Golfu 5 a faceliftami len predstiera aktuálnosť, 7. generácia Golfu ale už je niekde inde. G7 je tu už vyše 2 roky, všetky jeho karosárske i motorové verzie sú vonku, takže fakt, že VW nedávno len faceliftoval Šíro, jasne svedčí o tom, že novú generáciu robiť nemieni.
12. 12. 2014 16:09
Re: 4 hviezdičky za čo?
V tom případě je to velmi smutné :'-( a pro mě dalším důvodem proč raději sáhnout po mým oblíbeným dieselu TDI
12. 12. 2014 16:05
Re: 4 hviezdičky za čo?
Pokud mezi konkurenci pocitas napr. 3dv BMW 1/2, Audi A3/S3 s 2.0 benzinama, neni to tak zly.
Ja vim, je to uz premie, ale Golf R / Scirocco R jsou tam napul nakroceny taky a taky tam jsou napul nakroceny svou cenou...
12. 12. 2014 15:52
Re: Postradam
Z pohledu VW podle me neni duvod prestat s vyrobou.
12. 12. 2014 15:47
Re: Postradam
Muzes mit 3dv. Golf R a rozdil se v podstate smaze.
Avatar - mustafa
12. 12. 2014 15:02
Re: EA888?
EA113 je tam na 100%. 1. gen EA888 byla jen 147/155kW. Vše, co mělo víc koní bylo EA113. Jak už tu někdo poznamenal, tak tomu dost napovídá kryt motoru, který je stajný se všemi motory EA113 viz Golf R, OII RS před FL atd...
12. 12. 2014 14:40
Re: EA888?
Ano, dávalo by to smysl, asi to tak bude. Tady v technickém oddělení zněly argumenty jako že pokud to je motor Euro 6, měl by to být ten novější. Zároveň že EA888 se také již dělá delší dobu. Nicméně předfacelift byl určitě EA113 a tento asi bude také.
Avatar - white label
12. 12. 2014 14:39
Re: EA888?
Aha, to označení EA 888 v textu jsem přehlédl.
Jinak původní trojkové šíro vychází z G5 (G6 přišel až po něm), G6 GTI už měl EA888, s výjimkou 35 edition.
Avatar - iudex
12. 12. 2014 14:37
Re: EA888?
195 kW motor v predfaceliftovom Šíre je bez pochybností EA113, viď aj tu: [odkaz]
Všetky indície pritom smerujú k tomu, že aj táto 206 kW verzia je len prifúknutá pôvodná verzia (okrem Tvojho vlastného pozorovania odlišnej charakteristiky motora oproti najnovším EA888 v GTI a Cupre je to aj ekonomicky logickejšie vyťažiť maximálne pôvodnú techniku).
Nie som si istý, ako je to so vstrekovaním: EA888 vo verzii 169 kW má priame i nepriame vstrekovanie; tento starší motor by mal mať iba priame vstrekovanie FSI.
Avatar - Uživatel_5340709
12. 12. 2014 14:36
Hoši,
bacha na těch jablkách, ať to někde neopřete. ;-)
Avatar - iudex
12. 12. 2014 14:31
Re: 4 hviezdičky za čo?
Ad "řeťezy dnes už VW nedáva"... to platí pre 1,2TSI, kde prešli na remeň. Dvojlitre majú stále reťaz (všetky výkonové modifikácie dvojlitra rady EA888). A podľa info od môjho mechanika už vymieňal vyťahanú rozvodovú reťaz na najnovšom Golfe R, starom len pár mesiacov.
12. 12. 2014 14:00
Re: 4 hviezdičky za čo?
Tak ty řetězy už dnes VW naštěstí nedává. Je to už ale ohraná písnička, byla to chyba, bez debat, smysl byl prodloužit životnost a důsledek byl mnohdy zcela opačný. Samozřejmě pro mnohé koncernové hatery to bylo/u některých ještě je extra výživné sousto.

problém měl byl zejména u staré 1,4 tsi méně u 1,2tsi a naprosto ojediněle u 1,8 a 2,0

na netu je o tom hodně napsáno, někde jsem četl, že oficiální vysvětlení závad by mělo znít takto:

- dodavatel řetězu nedodržoval výrobní tolerance v důsledku opotřebení nástrojů. V důsledku toho byly řetězy rozměrově nepřesné, při jejich provozu vznikaly metalické částečky a ty způsobovaly rychlé opotřebení řetězu
- řetezy byly již od dodavatele kontaminovány nečistotami

co je na tom pravdy nevím...
12. 12. 2014 13:50
Re: EA888?
Tohle jsme řešili s kolegy a zdá se, že je v tom pořádný guláš. některé zdroje (a technicky zdatnější kolegové) říkají, že se jedná o EA888, někde se však píše, že jde o starší jednotku EA113. A teď babo raď.
12. 12. 2014 13:50
Re: Nechápu...
To je fakt, ale Scirocco bylo v roli "toho druheho" vzdy.
V dobe, kdy se do Golfu i Eosu montoval skvely VR6 R32 a kdy Golm umel i 4x4, melo Scirocco maximalne tak dvoulitr turbo s 200 konmi. Do kapsy ho strcily limitky Golfu, Cupra R a nakonec i Golf R32 a pozdeji Golf R. Az potom odstalo Scirocco 2,0 TFSI s 265 konmi... A interier porad jako na zacatku - az na ten volant.
Proste si myslim, ze by to mohla byt pekna stylovka, kdyz uz ne sportak, ale co uz, jak pises, dneska leti spis SUV.
Avatar - iudex
12. 12. 2014 13:49
Re: 4 hviezdičky za čo?
No napriek veku je to stále auto, ktoré dynamikou poráža aj nové hotheče (250 km/h, 5,7s), plus podľa redaktora zabaví a vtiahne do deja, tak asi za to. Každopádne cenovo by sa mohol Volkswagen uvedomiť, cena je mimo reality dnešnej konkurencie.
Avatar - iudex
12. 12. 2014 13:46
Re: Postradam
Obávam sa, že Scirocco mať nástupcu nebude (viď môj príspevok vyššie).
Avatar - iudex
12. 12. 2014 13:45
Re: Nechápu...
Asi tak, Šíro evidentne nástupcu mať nebude (ak by mal byť nástupca na technickej báze G7, už by bol určite na svete a VW by nerobil iba facelift), tak sa VW snaží túto starú kravu podojiť čo najviac, kým odíde do večných lovíšť. A nerobí to až tak zle (viď finta so zvýšením výkonu starého motora na úroveň novej generácie TSI, čo môže mnohých pomýliť, že tam napriek starému kabátu je najnovšia technika).
Avatar - iudex
12. 12. 2014 13:42
Re: Nechápu...
Veru, to auto je na trhu už strašne dlho, to mi ešte pripomína časy pred "revolúciou na ACZ", keď tu bol Mojito, so svojou žabou (najprv 147 kW a potom Rko so 195 kW). To už sú roky.
Avatar - iudex
12. 12. 2014 13:40
Re: EA888?
Nečítaš pozorne: " Pod kapotou erka se ukrývá dlouhá léta vylepšovaný dvoulitrový čtyřválcový turbomotor řady EA888, který oproti předfaceliftové verzi posílil o 15 koní na výsledných 280 k, tedy 206 kW (omluvte dezinformaci ve videu)."
Inak ako obaja vravíte, je to nesprávna info, nie je to rad EA888, ten prišiel až so siedmou generáciou Golfa. Šíro vychádza technicky z G6 a teda ide aj o evolúciu staršieho motoru (neviem presne číslo EA rady, ale je to len upgrade pôvodného 195 kW motoru) a iba ten zhodný výkon s Cuprou klame, že ide o najnovšiu radu. Ostatne s popisu, ako sa motor správa, ako reaguje a akú má spotrebu je jasné, že je to staršia generácia.
Avatar - Auto CZ
12. 12. 2014 13:38
4 hviezdičky za čo?
zastaralé auto, predražené, staré nespoľahlivé tsi motory s nízkou životnosťou, ošumelý interiér na športové auto ? a za toto 4 hviezdičky? u alzy.cz by takáto technika už bola s poznámkou - nedodáva sa, a nie takéto hodnotenie!
Avatar - white label
12. 12. 2014 12:46
Re: Postradam
Nemyslím si, že karoserie 5dv.! Golfu 7 bude pevnější, než u Scirocca, které má navíc vysoko nakládací hranou kufru, hlavně k vůli vyšší tuhosti karoserie.
12. 12. 2014 12:29
Postradam
porovnani se soucasnym golf GTi a predevsim R, protoze jsou si cenove TAK blizko a pritom, co si budem povidat, maji o generaci novejsi platformu a predevsim Golf R bude v podatate uplne ve vsem lepsi, pokud zapomeneme na design (tam pro me remiza). Vykon, jizdni vlastnosti, nejspis i spotreba (presto ze golf je je 4x4), pevnost karoserie, pohodli podvozku, vzhled interieru... a taky samotne sportovni vlohy!
Tam vsude ma nyni navrch Golf R (podle meho skromneho nazoru a par tabulkovych cisel)
Uz aby byla nova generace Scirocca, ale jeste dobre 2 roky si musime pockat...
Avatar - white label
12. 12. 2014 12:11
Re: Nechápu...
Beru to jako facelift na (ne moc dlouhé) dožití. Přístup odpovídá celkovým prodejům Scirocca, které nejsou na žádné velké oslavy a samotná modernější technika by je dnes velmi pravděpodobně nijak výrazně/rentabilně nezvedla. Dnešní doba obecně podobným vozům (pouze s jedním párem dveří) moc nepřeje. Hitem jsou spíš "čtyřdveřová kupé" a všemožná SUV.
Avatar - white label
12. 12. 2014 12:03
Re: EA888?
Kde se tvrdí, že jde o EA888? Tady v testu to nevidím a podle popisu projevu (průběh krouťáku/výkonu, zvuku a spotřeby) to vypadá na upgrade starší jednotky z předfacelitovaného rocca R (stejně jako v G6R a G6GTI 35Edition).
12. 12. 2014 11:54
Re: Nechápu...
Tomu rozumim, o cem pisu je fakt, ze s takovou to auto jen horko tezko dokaze obhajit svou cenovku. Je jina doba, nez pred lety, kdyz Siro prislo na trh.
Stylovka to neni, na to ma zastaraly interier a ne moc moznosti individualizzace.
Sportovni model taky moc ne, nebot primo z koncernu ma par konkurentu, kteri prakticky vse umi lepe.
A pritom je to minimalne zvenku opravdu pohledne auto, ktere by si spickovou techniku zaslouzilo, tak proc porad zivori s jednu dekadu starymi organy?
Avatar - white label
12. 12. 2014 11:45
Re: Nechápu...
Základ je ještě z G5, takže tam ten VAQ nelze jen tak dát.
12. 12. 2014 11:38
Nechápu...
...proč VW to své kupéčko tak zatracuje.
Zastaralý interiér - OK.
Ale ta technika prostě nesnese omluvu a to zvlášť ve vztahu k ceně.
Avatar - Dzakobo
12. 12. 2014 11:19
EA888?
Podle to, co všichni testéři píší na adresu projevu motoru, mám pocit, že VW jen dělá vlny, ale že pod kapotou je starší motor ještě z dob 2. Octavie RS. Už jen podle toho krytu motoru s integrovaným filtrem vzduchu, ať vezmu Golf, Leon i Octu, tak mají pořádný samostatný airbox a ne tohle nevhodné řešení. Zkuste se mrknout pod to motorové víko, jestli např. najdete rampu nepřímého vstřikování benzínu a pak se uvidí, jak je to ve skutečnosti... ;-)
Mimo jiné: V Drajvu natočili, jak ukazatel plnicího tlaku zobrazuje na dnešní dobu nedostatečně rychlé tlakování vzduchu v sání, to už dnešní motory nedělají.

Tohle Šíro je takový předražený zastaralý prd omaštěný designem, taková Cupra dává daleko větší smysl.

Test je výstižný - u mne za 1, žádné přibarvování. :yes: