prave automobilky sami zjistuji ze zajem mladych o vlastnictvi aut upada velice rychle, a psalo se otom dokonce tusim i zde na auto.cz
Prius se zacal prodavat pred 17 lety a nepotreboval budovani zadne infrastruktury, naprosto zadne infrastruktury, a teprve ted po tech 17 letech lidi jaks taks zacinaji hybridy kupovat, mam dojem ze stale nejsme ani na 10%, tak co myslis jak to bude vypadat s autem na vodik ktere dnes nema vpodstate zadnou infrastrukturu a vlastne jeste ani neni poradne doresene po strance parametru jak by ta infrastruktura mela vypadat? a jak to s takovim autem bude vypadat v dobe kdy nektere dalnice a mesta budou disponovat infrastrukturou pro OLEV a bude tedy pro nektere lidi zbytecne vubec k necemu jako je tankovaci stojan jezdit?
vodik je jen alternativa pro pripad "co kdyby nahodou", a poctem 700 kusu to davaji jasne najevo, oni totiz asi necekaji o moc vetsi poptavku nez prave tech 700 kusu rocne :-)
Nemyslim si ze velka cast mladych na auta a design seje. Spousty mladych maji nejakou predstavu o autu jake by chteli , zeptat se par lidi jake auto se jim libi tak spousta lidi ti odpovi a nereknou ze jim je to fuk :-) Mas pravdu ze tech 15-25 let je malo na takove auta a jejich velke rozsireni ale jednou to bude muset prijit a nemuze to byt ze dne na den . 700 auty rocne to zacina a kolik jich bude za 20 let ? Za 20 let se v automobilovem prumyslu poskoci o velkej kus staci se podivat 20let zpatky .
soucasna mlada generace na auta a jejich design z velke casti se*re >:D a tento trend ukazuje nekolik studii a anket z celeho sveta
Toyota jasne dava najevo jaky potencial tohle auto ma poctem kusu ktere hodla vyrabet, s Priusem se jim to povedlo velice dobre a dnes vedi, ze samotnej Prius proste nestaci a musi tak davat hybridni pohon uplne do vseho co vyrabej (prvni generace Priusu se vyrabelo cca 9500 kusu rocne po tusim 4 roky + facelift po dalsi 2 roky v poctech prez 15k kusu rocne a uspesnou by se dala nazvat as 2 generace) Mirai se ma vyrabet 700 kusu rocne
tomuhle autu proste pro celej svet silene schazi infrastruktura, ktera bude neskutecne financne narocna, dnes by kuprikladu jen pokryt smesne malou Ceskou Republiku polovicni siti jako na benzin a naftu stalo v pripade vodiku cca 200 miliard korun, a to se bavime jen o siti cerpacich stanic pro polovicni tlaky nez jake Mirai vyzaduje (v EU je v soucasnosti jedna jedina cerpacka, ktera je schopna Mirai natankovat plne nadrze), ale ona je tu jeste dalsi infrastruktura jako vyroba vodiku, uskladneni vodiku a preprava vodiku, a tam se bavime jeste o radove vyssich castkach :-) tohle nebude na 15-25 let :-)
mimochodem, do 10-20 let jsou v planu komercni silnice pro OLEV vozidla v EU minimalne na hlavnich tazich v dnes vyspelejsich zemich, opravdu ma vodik sanci pokud mu bude konkurovat bezne elektricke auto ktere nebude potrebovat vetsi baterie nez to na vodik?
No a to je právě to že ty nevidíš dál než pár metrů před sebe, Tímhle Toyota udělal další hyper krok do budoucnosti možná ji budou další následovat možná jen někteří ale co je jasný že za několik let možná 15 možná 25 takhle auta budou vypadat , a víš proč? protože to je vývoj jak technologický tak designérský , nevím kolik ti je ale možná že už na to jsi starej . Kdyby tedy tvému dědovi za jeho mladých let ukázali současnou fabii taky by se zděsil kam ten svět spěje. Přijde nová mladá generace pro které bude takovýhle vzhled atraktivní a zrovna v Jap. mají hitech velmi rádi ;-)
Člověče mě vůbec, dnes jsem jej opět potkal na silnici a až k B sloupku je to OK, to co nastává za tím je designová tragedie - druhé "půl" dveře s vykrojeným oknem a okno v D sloupku - škoda psát... Zadní část auta už je OK. Jako celkem to nefunguje. Skoro se mi chce říct "zlatý" Roomster >:D
Pri pohlade na ten humus, ktoreho vzorom bolo asi Espero, ma uz napadaju len vyslovene konspiracne teorie:
OK, urobite to pokrokove auto, ale bude hnusne zvonka, hnusne zvnutra, drahe, nech to nikto nekupuje, ved ropy mame este dost >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Když se auto stará o baterie samo a nepotřebuje k tomu spalovací motor, tak je pro mě vodíkový pohon dle gusta a smířím se s tím snáz, když nahradí v autech klasický spalovací pohon, oproti nabíjení baterií ze sítě.
osobne by som prijal taketo nieco hi-tech ale v normalnej standardnej kasni povedzme ako ma auris alebo avensis.....
vodikova ix35 je v tomto smere pre mna ovela skusnutelnejsia .... kedze dizajn prebera z klasickej ix35 ....
chapem ze to auto nebude o dizajne.... ale "podivny dizajn" zakaznikov skor odradi ako prilaka... a co si budeme klamat... dizajn ma v dnesnej dobe priam magicku moc...
uvidime ako sa uchyti mirai a potom budeme mudrejsi.... osobne sa mi ale vodikova ix35ka paci ovela viac a je tusim aj lacnejsia
Co si o nich myslet? Napiš. Současný Prius má dle mě exteriér skousnutelný (rozhodně ne krásný) a interiér ošklivý. Technika hybridů od Toyoty je špica, ale to neznamená, že si budu lhát ohledně designu.
Tohle auto není o designu, ani o modrých nebo zelených čudlících a dalších důležitých věcech diskutovaných pod většinou článků. Tohle je opravdu něco nového, ale i tak trochu starého .... To co mi vadí je, že zase budu muset jezdit někam něco tankovat, co bude sloužit pouze jako palivo pro auta, takže se to bude dát dobře ohlídat po daňové stránce, aby stát moc nezchudl ... Za mě raději budu vozit baterky a budu klidně dobíjet 8 hodin ...
dostal v 80. letech doložku a mohl tak vyrazit za svou sestrou do Holandska, zeleným trabantem, největším zážitkem pro něj bylo, že ho lidé na ulici oslovovali a ptali se, to jste si postavil sám? >:D
Majitele tohoto výtvoru bych se asi taky zeptal. :*)
Mně ten design připadá jak ze sci-fi osmdesátých let (blade runner nebo tak něco). Zkrátka jako výmysl filmařů, ale beru to spíš jako poklonu toyotě, že něco takového dokáže spáchat a dotáhnout do sériovky. Hranatý panely na palubce a k tomu křivky po stranách,to je fakt úlet. Bral bych to hned.
proto jsem psal ze se me to nechce hledat, takze jsi to nasel za me, ale prvotne mel tyhle informace shanet autor clanku, a ne si v nem vymejslet a psat totalni kraviny, sak se staci podivat na zbytek diskuze, v tom clanku je technickych a faktickych chyb doslova pozehnane, jak ma pak nekdo brat autora nebo cele auto.cz vazne, kdys tu pisou takove hovadiny, to us neni ani na urovni Blesku >:D
Lexus pouzili - v USA testovali vodik na modely HS 250. A nova generacia LS ma byt ponukana s pohonom na vodik. Akurat ta prijde neskor, preto je Mirai prve.
To těžko vzhledem k tomu, že má být NiMH (plug-in má Li-ion) jako u klasického Priusu. Kapacita má být 1,6 kWh (třetí generace klasického Priusu má 1,3).
nechci ti kazit radost, ale bez baterek by se ti to auto nerozjelo, baterky tam jsou a jsou znazornene i v tom prvnim videu, jsou umistene mezi zadnima sedackama a kufrem >:D
"Od hybridního sourozence se liší pochopitelně tím, že v útrobách nemá konvenční techniku: ani spalovací motor, ani baterie."
pane autore tohoto clanku Aleši Sleeper Dragoune, tohle citovanou vetu myslite opravdu vazne? pac hned v prvnim videu cca po 2 minute se dozvite ze auto disponuje bateriema a to ne zrovna malima (nechce se me hledat jejich kapacitu, ale pod 3kWh to nebude, spise bych tipoval ze budou odvozene od tech v Priusu Plug-in), jsou videt nad zadni nadrzi na vodik ;-)
dalsi nesmysl co uvadite v clanku je ze v USA na auto nejsou dotace, ale ano jsou, stejne jako na kazdy jiny hybrid ci EV a to od 2500 do cca 8000 dolaru a na Mirai je ta nejvyssi protoze patri do skupiny cistych EV ;-)
Souhlasím. Chápu, že aerodynamika hraje důležitou roli u těchto aut, ale pořád to nemusí být tak divné. Všechny ty Priusy, Leaf a tohle je opravdu hnus.
Kouknu na foto interiéru a přístrojovou desku a jediné co mne napadne je 100 odstínů šedi. Exteriér na mne působí poněkud sci-fi v negativním slova smyslu. Ne, skutečně masochista nejsem a toto se mi nelíbí... :no:
Tomuhle se nedá řící jinak než zrůdička a za ty prachy, to je úlet. Vážně nechápu proč auta na alterativní pohon musí být hnusná... asi je to odraz ducha jejich tvůrců. Leaf, Prius apod., to jsou taky nádhery.