Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI vs. Peugeot 5008 1.6 HDi

Na první pohled toho mají obě porovnávaná MPV dost společného. Třeba základ v kompaktním modelu či přeplňovaný vznětový motor objemu 1,6 litru. Je lepším vozem ten z pravého břehu Rýna, nebo ten pocházející z levého?
Zpět na článek
4. 2. 2015 22:29
Motor
Jestli to zhášení motoru při rozjezdu nebude spíš řidičem... :-)
5. 1. 2015 19:29
Re: Závěr
ja mam grand scenic, sused kupil nove grand picaso.
ak je tomtom, tak je diplej posunuty viac k volantu, ja som vysoky, mam sedadlo nizko a volant najvyssie a najblizsie, displej je akurat sikmo nad mojou pravou rukou. Neprekryva sa mi nic, ale ok, niektore nizsie postavy s nespravnym nastavenim sedadla/volantu mozu mat problem.
Grand picasso je ale auto o generaciu novsie a je to citit, ak by stali vedla seba za rovnaku cenu, tak asi zoberiem picasso(odhlucnenie, dlhsie prevody, bez turbodiery, vaha, spotreba)
Na druhej strane tak debilne stredove opierky na sedadlach ako v picase mohol vymysliet iba totalny trotl. V prospech scenicu este je zaruka a zivost motora, picasso aj napriek vahe je s 85kw menej zive ako scenic s 96kw. V pripade mpv ale nie az tak podstatna velicina.
Avatar - martas2005
5. 1. 2015 17:14
Re: TEST
Je pravda, ze testy MPV by se mely orientovat predevsim na vyuziti prostoru. Mohu doporucit test "prevlecu pozvracene dite uvnitr, kdyz je venku -5?" :-). V S-maxu se to da v pohode...
Nicmene, ridicsky pocit je take dulezity, alespon me zajima hodne. ne vzdy mam za sebou v aute deti a jejich maminku a celkove je kazda jizda s S-maxem vyrazne lepsi nez napr. s 508, kterou jsem jezdil driv. Je lepsi vedet pri kazde jizde, co se deje pod koly a to jina MPV proste tak dobre neumi.
Takze za me priste klidne i drifty ;-).
3. 1. 2015 11:29
Re: TEST
„Rodinu o 5 členech a více nemám a ani neplánuju.“

Pak by, pane Dusile, bylo možná vhodné test MPV svěřit někomu, kdo je v této oblasti povolanější, nebo takového člověka k testu alespoň přizvat.

Sportovní vlastnosti podvozku zajímají minimum potenciálních kupců MPV. Co je naopak zajímá, je, jak podvozek filtruje nerovnosti, jak se do auta narvou plnohodnotné dětské sedačky + způsob uchycení (u zafiry jste jaksi zapomněl zmínit, že prostřední sedadlo vzadu není pro dětskou sedačku vůbec homologované!!!), jak se zavazadelník vypořádá s kočárkem (obyčejný/dvojčatový, sporťák/korba, naležato/nastojato), pohodlí sedadel vpředu/vzadu na delší cestě, výhled z vozidla, nebo třeba jaké jsou na delších cestách možnosti zabavení starších dětí multimédii.

Představený článek NENÍ z tohoto pohledu testem, spíše se jedná o jízdní dojmy.

Co z toho plyne? Je zbytečné chyby omlouvat sarkasmem vůči kritikovi, je třeba se z nich poučit.
2. 1. 2015 16:03
Re: TEST
No narozdíl od Vás s ním mám najeto 50tis km a nekoupil jsem si THP abych jezdil pomalu ;-) Btw k té velké rodině, já ji mám, tj. opět mohu posoudit.

Novoroční vtip je vaše reakce a hlavně tento článek, o kterém se rozhodně "test" říci nedá :no:

K té předposlední větě - pokud se do mě chcete trefovat, zkuste si alespoň přečíst rubriku moje auto a sem tam blog. Mám za sebou dost aut a kilometrů, abych to mohl posoudit. Např v současné době mimo MPV sedlám Focus III Combi s cca 25tis km za půl roku...
Avatar - wakantanka
2. 1. 2015 15:30
Re: Nevyužitý potenciál testu
Lenže toto už nieje problém detí či daného auta. Problém je po tejto stránke väčšinou na strane manželky. >:D Kým sme mali Focusa I hb, vedeli sme sa do jeho kufra dvaja zbaliť v pohode na dovolenku k moru. Odkedy máme deti, razom je malý aj kufor full-MPV >:D
Mne z toho vychádza nasledovné - čím máš väčší kufor, tým viac batožiny ťaháš so sebou. >:D
2. 1. 2015 13:55
))))
Kdo chce pěkné MPV koupí si škoda rapid v plné palbě!
2. 1. 2015 13:52
Re: ano a vítězem testu je...
od vlezdo***škodováka to sedí ))))))))))))))))))))))))))))))))))), prostě nepřiznáš se ke své úchylce))))
Avatar - Emel
2. 1. 2015 11:33
Re: Nevyužitý potenciál testu
Winner plus bývala typicky bez xenonů...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
2. 1. 2015 10:19
Re: TEST
Tak asi holt jezdíte pomalu. To pak Vám mohou jízdní vlastnosti 5008 vyhovovat. Je fakt, že na hladké silnici jezdí vůz docela dobře. K tomu srovnání s s S-Maxem. To byl dobrý novoroční vtip. :-) Pokud to berete takhle, takhle... Holt asi opravdu jezdíte jen těmi MPV. A propo. Rodinu o 5 členech a více nemám a ani neplánuju.
2. 1. 2015 06:54
Re: Nevyužitý potenciál testu
Tož jasně. Je úplně jedno, jestli máš kufr 700 nebo 1 700 litrů, manželky ho vždycky naplní až po střechu.

Každý rok se zjara stěhujeme na chatu, což znamená převézt půl domácnosti, a zatím mi kufr vždy stačil. A kdyby náhodou ne, mám rakev na střechu.
1. 1. 2015 22:30
Re: Nevyužitý potenciál testu
Zamysli sa aj nad dovolenkou, s tromi deťmi mi kufor stačil tak-tak po strechu... ;-)
S deťmi nie je žiadny kufor dosť veľký.
1. 1. 2015 22:28
Re: Nevyužitý potenciál testu
Ja som kupoval pre 4 rokmi, teraz je ponuka aj situácia tým pádom iná. Takže plusy a mínusy najlepšie zvážiš sám. ;-)
Avatar - _Karel_
1. 1. 2015 21:32
Re: ano a vítězem testu je...
A opět, bingo, po x-té, vítězem soutěže trapnosti je - jako vždy Sinuhet!!
1. 1. 2015 19:44
Re: Nevyužitý potenciál testu
U Grand Scénica jsou vzadu taky tři isofixy. A s kočárem taky problém není. Dle mého názoru kompaktní MPV pro 3 děti v pohodě stačí.
1. 1. 2015 18:51
Re: sportovní sázení, kvalitní info
Můžeš jít s tím spamem laskavě někam?!
1. 1. 2015 17:48
Re: Nevyužitý potenciál testu
Řešil jsem ten samý problém. C4 Grand Picasso má vzadu tři isofixy i top-tether. Tři sedačky jsou v pohodě, kufr dostatečný za předpokladu, že je dobrý kočár. Takový není v kufru skoro poznat. Uvidíme, jak to bude s prostorem na zadních sedadlech, až děti vyrostou, ale nepředpokládám, že by z nich vyrostli dlouháni.
anonym
1. 1. 2015 16:53
sportovní sázení, kvalitní info
kurzové ***, velmi spolehlivé info :

caveso.webnode.cz

[odkaz]
1. 1. 2015 11:12
Re: Nevyužitý potenciál testu
V akcni vybave Winner Plus je defacto vse, co ti tam chybi ? Dava smysl si priplatit za vyhrivane sklo+sedacky. Kompaktni MPV jsou vybavene defacto stejne - aspon co jsem porovnaval.
1. 1. 2015 09:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 12. 2014 21:21
Re: Nevyužitý potenciál testu
Ak máš rozpočet max. na kompakté MPV, ťažko kúpiš S-Maxa, aby za niečo stál. Mal som to sťažené ešte tým, že sme obnovovali komplet vozový park a do rozpočtu muselo vojsť ešte niečo menšie pre ženu. Ale áno, za Kangoo a Yarisku by sa S-Max dal, len by niekto musel denne jazdiť autobusom...
Vzhľad Renaultu Kangoo neriešim, jeho kvality ho valcujú. Maximálna spokojnosť.
31. 12. 2014 21:15
Re: Závěr
Vyskúšaj, ja som chodil po roomoch so sedačkami, keď som kupoval auto a do Mazdy 5 som tie tri skutočne nedal. Resp. s najväčším úsilím dal, ale stredná bola maximálne nestabilná a zle upnutá, lebo zámky bezp. pásov boli pod ňou. Najväčšia vnútorná šírka je jedna vec, realita druhá. Interiér je široký dosť, ale zadné sedadlá sú nevhodne delené, takže napriek objemnému interiéru mojim potrebám nevyhovela.
P.S. Zakrátko deti odrastú a taká šestka by sa mi v garáži páčila.
31. 12. 2014 20:00
Re: Nevyužitý potenciál testu
Dík. Už to vidím. Na středovém tunelu jsem je neviděl, ale tipoval jsem ty sloupky.

To jsou mimochodem takové věci, které bych očekával, že budou u testu MPV hodnoceny, nebo aspoň zmíněny.
31. 12. 2014 19:52
Re: Nevyužitý potenciál testu
Jednak pod sedackama ridice a spolujezdce a pak ve sloupkach - defacto stejne jako Picasso.
Dokonce se mi podarilo najit i fotku - [odkaz]
31. 12. 2014 18:55
Re: Nevyužitý potenciál testu
Teď se dívám na fotky S-Maxe, kde to má výdech(y) klimatizace pro zadní sedadla?
Avatar - simply never
31. 12. 2014 17:39
Re: Nevyužitý potenciál testu
Zato vsak si sa mal možnost docitat, ktoré rodinne mpv je lepsie na rychlu jazdu po klukatej ceste plnej hrbolov.
Avatar - simply never
31. 12. 2014 17:32
Re: Nevyužitý potenciál testu
(aj) z dovodu vnutornej sirky, t.j. normalne si sadne 5 dospelych, alebo dajú sa dat 3 autosedacky, opel aj pezot hned vypadli. Mám Verso.
31. 12. 2014 15:25
Re: ano a vítězem testu je...
hele, ja a cestina, to moc dohromady nejde, ale to tvoje "mět" to me teda taha za usi...
31. 12. 2014 14:44
Re: Závěr
No hele zatím stačí a je v pohodě >:D
31. 12. 2014 14:15
Re: Nevyužitý potenciál testu
Ano, také jsem dospěl k závěru, že S-max je ideální. Uvidíme co nová generace a hlavně jsem zvědavý na nový Espace, protože to vypadá na přímou konkurenci pro S-max (nehledě na to, že to crossover, pořád je to myslím ucházející mpv dle prvních fotek). * dodávky na osobní vozy také moc nemusím, ale souhlasím že jejich užitná hodnota je v poměru k ceně skvělá.
31. 12. 2014 11:23
Re: Nevyužitý potenciál testu
Pro 3 deti je kompaktni MPV jen tak tak a ty dve musi byt byt uz vetsi. On kocarek s korbou zabere vetsinu kufru. Manipulace s upoutanim deti je v nekterych o zlamani prstu. Netvrdim, ze to nejde, ale je to na hrane.
31. 12. 2014 11:21
Re: Nevyužitý potenciál testu
Pro kazdeho je holatko neco jineho, me staci to co nabizi S-Max ve vybave Winner Plus - ja si pridaval vyhrivane okno . Nicmene znas to, kazdy si haji to sve :-) . Ono zalezi jak velke deti vzadu budou sedet. jestli maji velke autosedacky nebo uz jen podsedak atd. Ja loboval za Verso, ale v podstate ve vsech kopaktnich MPV byli autosedacky nalepene na sebe, jediny SMax nabidl dostatek prostoru a hlavne 3xIsoFix.
Ale tech 150 tisic rozdil proste neni.
31. 12. 2014 11:17
Re: Závěr
A hlavne ho koupil se zakladnim 1.6 motorem, ktery je lepsi nez vsechny turbomotory.
31. 12. 2014 10:50
Re: Nevyužitý potenciál testu
Pises o verzich "holatko", ja na to ale jdu z opacneho konce. Dale, nejsem cenikovy teoretik, auta jsem realne testoval, vybiral a o cenach jednal v showroomech. Co jsem napsal vyse o rozdilu ceny, plati. Vetsi rozmery S-Maxu nerozporuji, jenom mi to za ty penize navic nestoji. Tve priority ale mohou byt samozrejme jine.
Avatar - wakantanka
31. 12. 2014 10:49
Re: Závěr
Ja vám neviem chlapi, mne sa všetky tieto stredné MPV zdali nejaké malé, zrejme preto, že jazdím klasickým veľkým MPV kde sa vojde v pohode aj sedem dospelých ľudí bez vážnejších kompromisov.
Avatar - wakantanka
31. 12. 2014 10:47
Re: Závěr
Ako by si ho nepoznal, proste kúpil Grand Picasso a teraz si to musí nielen pred sebou samým nejak obhájiť ale hlavne musí o tom že dobre kúpil presvedčiť aj okolie.
31. 12. 2014 10:27
Re: Nevyužitý potenciál testu
Ber to také tak, že ne každý chce velké auto. Třeba pro mě je prioritou, co největší prostor při kompaktním rozměru. A pokud máš 2 nebo 3 děti, tak kompaktní MPV bohatě stačí. Pokud používáž 3. řadu sedadel, tak jsou samozřejmě už lepší větší MPV.
Avatar - petrumr
31. 12. 2014 10:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 12. 2014 10:08
Re: Nevyužitý potenciál testu
Ono to mirne navyseni neni mirne, ale dostatecne. S-Max s 1.6 EB se da sehnat pod 600 tisic (cca kolem 580) a C4 Grand Picasso s 1.6 THP pod 500 nebude, takze ten cenovy rozdil nebude tak velky. Ten rozdil v prostoru vzadu, hlavne v sirce, je opravdu velky a zadni sedacky jsou plnohodnotne - ty v Picassu jsou na sirku mensi.
31. 12. 2014 10:00
Re: Nevyužitý potenciál testu
Ne tak uplne s Tebou souhlasim ohledne cenoveho rozdilu. Grand Picasso v Exclusive vybave + dalsi extras, ktere jsem si vybral, vychazi v realite aspon o 150 tis. levneji nez S-Max ve stejne konfiguraci. Neresim ceniky, ale realitu. Samozrejme me S-Max taky zajimal, ale mirne zvyseni uzitne hodnoty oproti Citroenu ani nahodou neospravedlni ten skok v cene.
31. 12. 2014 09:58
Re: TEST
Ano, ten test je naprosto o ničem. Pan Dusil nemá ani páru jak se mají MPV testovat, je to o velké rodinětj 5 a více členů - tedy o prostornosti - jak se v autě sedí, jak tam dáš 2-3 sedačky atd., velikosti kufru a variabilitě. Nejspíš s těmi auty ani pořádně nejel. Tato věta mi to dost potvrdila

"Přesně naopak je tomu u Peugeotu. Aby výrobce zajistil dostatečný akustický komfort, je náprava uložena v poměrně mohutných pružných lůžkách. Ta jsou navíc dost měkká, výsledkem čehož je nepříjemné škubání zádě na nerovnostech. Rovněž přejetí terénní vlny v zatáčce vůz silně rozhoupe"

Mám s P5008 najeto cca 50tis km a ani jednou se mi tento popsaný jev nestal a to ani s prázdným ani plným autem, navíc se silnější verzí. Naopak bych řekl, že jeho jízdná vlastnosti jsou po S-Maxu z MPV nejlepší. Zafiara na tom rozhodně není špatně, jezdí na MPV velmi dobře, Touran a GScenic jsou o chlup níže, C4GP (měl jsem předtím) je rozhodně za touto 5. Co se mi nelíbilo byla předchozo generace Carensu, nový je na tom lépe ;-)

Vždy když jdu koupit nový auto minimálně 3-4 si vyzkouším, než se rozhodnu :-)
31. 12. 2014 09:47
Re: Závěr
Ano, Mazda 5 je max pro 4 lidi. Zafira je naprosto to samé, 1480mm vzadu znamená, že tam 2 sedačky + puberťáka pořádně nedáš ;-)
31. 12. 2014 09:33
Re: Nevyužitý potenciál testu
Resenim v MPV, ktery je cenove jeste prijatelny, je S-Max : 3xIsoFix, dostatecne siroky aby manipulace se trema autosedackama byla pohodlna, dostatecne velky kufr, vyborne jizdni vlastnosti. Hlavne zamky jsou vys nez sedak a protoze je dostatecne siroky, je tam mezra a deti se zapnou sami. Kangoo je take reseni, ale proti smaxu je to osklive kacatko.
31. 12. 2014 09:30
Re: Nevyužitý potenciál testu
Take jsem si prosel vyberem auta pro 3 autosedacky a nakonec jsem skoncil u SMAxe, ktery je preci jen o 20 cm vetsi a a sirsi nez C4 Picasso, takze mezi autosedackama je misto a deti se pripoutaji sami. Taky ho mam s 1.6 Turbo (EcoBoost) a pokud se podivam do ceniku, neni tam az takovy cenovy rozdil.
31. 12. 2014 00:03
Smysl tohoto testu...
Po přečtení jsem zjistil, že mi zcela unikl smysl tohoto testu...
První problém je, že porovnávané vozy mají hodně odlišnou výbavu, s kterou ani omylem nekorspondují uveddené ceny testovaného modelu (Opel v této konfiguracirozhodně nebude za 570k CZK).
Druhý problém je, že potenciální zájemci nikdy nebudou vybírat ze dvou modelů a pokud by mělo jít o "velké finále" zůženého výběru, tito dva v něm nikdy nebudou stát proti soběě.
Třetí problém je, že na co se testér zaměřuje, kupec kompaktního MPV má rozhodně více parametrů které porovnává.

Na druhou stranu s většinou výše diskutujících nesouhlasím, že se s rodinným MPV nedá jezdit a nejezdí sportovně a tudíž že nás tyto jejich vlastnosti nezajímají. V minulosti jsem měl C-Max první generace a to byla/je taková větší motokára, která zvládla neskutečné věci... I proto mým favoritem zůstává Grand C-Max - jakkoliv ho v praktičnosti zatluče Grand Scénic pod zem.
30. 12. 2014 23:36
Re: Nevyužitý potenciál testu
3 detské sedačky sú v ktoromkoľvek kompaktnom MPV trochu problém. Vojdú síce, ale ak nepoužívaš Isofix, čo je vo väčšine prípadov (i tak neviem o aute, ktoré by malo vzadu 3 úchyty Isofix, max.2), tak namontovať ich tam vcelku namáhavá robotka - hlavne kvôli dosť utopeným zámkam pásov, resp. často veľmi úzkemu strednému sedadlu. Ale raz to tam dáš, a malé deti vpohode. S väčšími je to horšie, tie sa vo väčších sedačkách pripínajú bežnými pásmi, resp. pripnúť ich musíš ty, lebo samy to nezvládnu. Napchať ruku medzi sedačky, nájsť tam zámku pásu a zapnúť pás je skúška nervov. Preto som sa vykašlal na MPV a kúpil si Kangoo. Šírka interiéru plných 1500 mm, žiadne madlá dverí vzadu (posuvné dvere), takže deti sa vojdú pohodlne a rovnako pohodlne sa vedia pripútať. V interiéri je kopa odkladacích miest, ja mám v aute okrem police nad čelným sklom aj box mdzi prednými sedadlami a "letecké" skrinky na strope pre sediacich vzadu. Malé odkladacie priestory sú vzadu vpodlahe, ja tam vozím zicher - štartovacie káble a žiarovky (áno, žiarovky sa dajú meniť pohodlne, je k nim skvelý prístup.) Kufor 600 litrov (nádherne kubický), všetky sedadlá vrátane spolujazdcovho sklopné do jednej roviny (bez toho, aby si musel niečo vymontovať. Zadné sedadlá sú delené 1:2, aj stredné je dosť široké. Do kufra žiadny schod. Praktický strešný nosič - nemontuješ priečky, sú zabudované priamo v lyžinách, stačí ich vyklopiť keď treba. Klíma, zabudovaná navigácia, 105 k diesel (dlhodobá spotreba pod 6 litrov), šesťkvalt. Cakumprásk zjednaná cena 15 tis. € vrátane 5-ročnej garancie. Moje potreby plní lepšie ako MPV, ktoré by v podobnej konfigurácii vyšlo o cca 4-5 tisíc € drahšie.
30. 12. 2014 23:20
Re: ano a vítězem testu je...
Budíček! Občas treba čítať aj medzi riadkami.
30. 12. 2014 23:19
Re: Závěr
Akurát zrovna Mazda5 je max. pre štvorčlennú rodinu, vzadu to pre troch akosi nie je. Plus dve miesta namiesto kufra nepočítam, to sú sedadlá tak na okrasu. Vzhľadom na mohutnosť vozu dosť sklamanie.
30. 12. 2014 23:12
Re: Závěr
Koľkokrát si v tom Scenicu sedel? Buď trepeš alebo máš postavu ako E.T.
Avatar - wikinko
30. 12. 2014 23:06
TEST
Pan Dusil, nabudúce ked budete testovat MPV, tak budete skusat ako sa s tym driftuje? Naco je tento test? Potencialny kupec MPV sa v tomto teste o testovaných MPV nedozvedel absolutne nic. Kupcov týchto aut zaujima variabilita kufra, ci sa dozadu vojdu 3 autosedacky, do kufra 2 kociarky a bicykel, proste taketo auta si kupuju ludia, ktori si taketo auto kupit musia. Ze 1,6CDTI je nahrada za 1,7CDTI pôvodom od Isuzu nezaujima fakt nikoho. Tento test je len dalsou ukazkou totálneho upadku auto.cz.
P.S.: Zajtra nezabudnite dat do noviniek fotku prednej hmlovky nového Superbu.
Avatar - wakantanka
30. 12. 2014 22:13
Re: Závěr
hm, ozaj na tú som nejak pozabudol. >:D moja chyba
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2014 17:51
Re: Nevyužitý potenciál testu
Zcela se připojuji ke kritice. Ale kritizuji, protože tady to evidentně má smysl ;-)

Pochopení, k čemu je auto určeno, je zkrátka základ úspěchu automobilové recenze. Tady se v podstatě píšou všechny testy zcela stejně, často bohužel polovina testů je jen opsaný ceník a katalog...

Proč třeba není NIKDY A NIKDE u běžných modelů zmínka o osvětlení? Pokud to není prémiové LED, kde se vlastně řeč na světla dovede ze strany příplatkové výbavy, tak zhodnocení kvality světel zkrátka chybí - a to je podle mě velmi hrubá chyba.

A ano, zcela klasicky u MPV o variabilitě a prostornsti téměř pusto...

No nic, třeba se někdy dočkám. Věřím ve světlejší zítřky.
30. 12. 2014 17:34
Re: ano a vítězem testu je...
já vím že to je opel vs. peugeot,ale chtěl jsem udělat radost škodavlezdo***kům.
30. 12. 2014 16:20
Re: Nevyužitý potenciál testu
Ahoj Ivane_M, 100% souhlas s Tvymi postrehy. Nedavno jsem resil vyber auta v teto kategorii. Tento test by mi bohuzel vubec nepomohl, protoze zcela opomiji hodnoceni zasadnich aspektu. Napriklad se vubec nedozvime, kolik deti vlastne nalozis do druhe rady. P5008 ma tri stejne velke sedaky, a i ten prostredni je s Isofixem. Zafira ma jen dva isofixy, navic prostredni sedak je uzsi. Ten se da sklopit v takovou podivnou loketni operku pro krajni pasazery, ale to je o nicem. Protoze mam 3 male deti, Zafira tim byla pro me ze hry. Od P5008 mne odradily 2 veci - ten v clanku zmineny stredovy panel je opravdu strasne masivni, ale hlavne ma takovy podivny zlom v miste, o ktere si opiram pravou nohu a neprijemne to tlaci. Nechapu jak mohli udelat takovou ergonomickou botu. Dale, kdyz si sednu za sebe (mam 180 cm), zadne extra misto tam neni, konkurence v teto tride je na tom vetsinou lip. Kdyz si zadni sedacku posunu trochu dopredu, tlaci mne do kolen hrana tacku na operadle predni sedacky. Nakonec jsem sel do Grand C4 Picasso v 1.6 turbo benzin (jezdim i kratke trasy). Dodaji mi ho behem ledna.
Avatar - speedfred
30. 12. 2014 15:22
Re: ocakaval by som
Pisal som to ironicky.Zatial spokojnost,a manzelka to auto miluje(no a ked je zena spokojna niet lepsej rodiny (-: ).
30. 12. 2014 15:17
Re: Závěr
Na to se zeptej v ADACU. Ale asi to bude tím, že v ADACU změnili metodiku a už uvádí jen starší auta, protože u nových aut je málo závad a rozdíly mezi jednotlivými auty jsou moc malé. Také to bude dané prodeji, které jsou čarou ADACU. Koneckonců to Picasso se objevilo ve statistikách za posledních 6 let asi jen jednou.
Ale C4 picasso najdeš ve statistice DEKRY nebo TUVu a tam patří spíš k podpůměru. Dle DEKRY také na nejlepší nestačí. Třeba dle TUV je v kategorii aut 4-5 let nejlepší Scénic (11 celkově) a C4 picasso je až 97.
Ve francouzských statistikách je to podobné. Tam také Renault patří mezi nejlepší (třeba Scénic pravidelně bojuje s Mazdou 5 o první místo) a PSA musíš hledat o hodně níž.
Avatar - Hammunasakra
30. 12. 2014 14:48
Re: Závěr
Kam v tvym přehledu zmizeli loňský lídři BMW X1 a Citroen C4 Piccaso?
30. 12. 2014 14:47
Re: Nevyužitý potenciál testu
Asi tu posuvnou opěrku špatně okopčili.
30. 12. 2014 14:44
Re: ocakaval by som
Proč by si sa mal čudovať, že jezdí bez problémů? Právě spolehlivost je jednou z nejsilnějších vlastností, kterou Scénic vyniká oproti konkurenci.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
30. 12. 2014 14:42
Re: Nevyužitý potenciál testu
Díky za cenné připomínky. Asi máte pravdu, že jsem to s tou kabinou trochu odbyl. Příště se pokusím více zaměřit na interiér i pokud budu testovat pouze jedno auto z kategorie MPV. S tou schránkou jsem to myslel tak, že když posouváte tu loketní opěrku, často se zadrhává, neboť se prostě vzpříčí v těch kolejnicích. Asi jsem to měl takto rozepsat do testu.
30. 12. 2014 14:35
Nevyužitý potenciál testu
Moje další auto bude MPV, ne sice hned, ale už dopředu se hodně zajímám co kdo nabízí a hlavně vím, proč chci MPV. Bohužel v testu není skoro nic z této oblasti.
Chce to zaměřit se i na ZADNÍ sedačky - jak se na nich sedí, kolik místa mají tři dospělí, výška opěráku (zcela nedostatečná v 5008, nevím jak v Zafiře, foto člověka na sedáku!!), tři dětské sedačky, polohování, sklápění atd. Rozepište se o šířce vstupního otvoru do kufru, o výšce nakládací hrany, o výšce zvednutých dveří. Popisujete, že je polohování s loketní opěrkou v Opelu krkolomé- jak? Rozepište to! Vyfoťte odkládací schránky s vloženým předmětem, nefoťte to, co je v katalogu nebo všude jinde na internetu. Vyprdněte se na sáhodlouhé srovnání ceníků a výbavy, to si každý udělá doma během 5ti minut, stejně se to pak na salonu změní v něco úplně jiného. Mě jako čtenáře zajímají poznatky, kvůli kterým bych musel na salon.

Ještě poznámka na konec - fotky v galerii jsou dost naplácané a občas se mezi sérií fotek z Opelu dostane Peuegot a naopak, dost to mate.
Avatar - speedfred
30. 12. 2014 14:07
Re: ocakaval by som
tiež som nakoniec vyberal v r.2011 medzi scenicom a 5008 ,vyhral to scenarik-pri rovnakej výbave daleko lepšia cena. A čuduj sa svete zatial jazdí bez problémov (101000km) .Teraz by som asi išiel do Picassa-kvalitný interier a vačší,tichší ako scénic.
Avatar - wakantanka
30. 12. 2014 13:55
Re: Závěr
Hm a ktoré že stredné MPV okrem Grand C-Maxu ich má?
30. 12. 2014 12:35
Re: Závěr
no tak asi sa nejde zopar jedincov co to popru(tabulka je jedno a majitel druha vec ) lebo raz.... takto to vypada ze asi dve najfrekventovanejsie znacky na tomto fore vw a renault si môzu ruky podat statisticky aj vlk syty aj ovca cela ;-)

inak vsetko dobre do noveho roku :-)
Avatar - petrumr
30. 12. 2014 12:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - hedvin
30. 12. 2014 12:24
Re: Závěr
Nešlo o to co koupit, ale měli v závěru chybu že C4 má zadní posuvný dveře. Už si ji opravili. I tak by C4 byla asi nejlepší volba, protože je nejmladší
Avatar - petrumr
30. 12. 2014 12:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2014 12:14
Pár poznámek k videu
Předně musím pochálit obsah videa. Ne co do kvality, ale co do obsahu. Je zkrátka vidět, že vše je především o lidech...

Přesto si dovolím drobnou polemiku nad obsahem videa. Nevím, jestli zrovna u MPV má smysl věnovat v tak krátké stopáži drahocenný čas nad porovnávání pozice turba a typu posilovače řízení... Naopak co je pro MPV klíčové, tj. prostornost, variabilita a odkládací schránky, bylo vlastně zcela opomenuto. Co řeknou záběry části auta kroužících kolem dokola, je pak jen ve hvězdách...

Jinak vítěz jasný. Díky tomu, že do testu nebyl zařazen Roomster, tak vítězství moho být dopřáno Opelu >:-[] ;-)
Asi mnohem zajímavější by mi však přišlo srovnání Zafiry s Grand Scénicem 1.6 dCi :-!
Avatar - petrumr
30. 12. 2014 12:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
30. 12. 2014 12:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 12. 2014 12:09
Re: ano a vítězem testu je...
oni někde v testu srovnávají tyto dvě auta s octavií? četl jsi to vůbec?
30. 12. 2014 11:16
Re: Závěr
Tady máš nejnovější ADAC, ať jsme aktuální:
ADAC 2014 - kompakty

rok výroby 2011:
BMW 1er
Audi A3
Toyota Verso
Nissan Qashqai
Renault Mégane
Mercedes B-Klasse
Renault Scénic
VW Touran
VW Golf/Bora
Toyota Auris
Mercedes A-Klasse
Skoda Octavia
SEAT Altea
Mazda 5
Ford Focus
Opel Zafira
Opel Astra
Mazda 3
Ford C-MAX
Peugeot 308
Dacia Logan
Honda Civic
SEAT Leon/Toledo
Hyundai i30
KIA Ceed

rok výroby 2010:
BMW 1er
Audi A3
Toyota Auris
Renault Mégane
Mercedes B-Klasse
Renault Scénic
Mercedes A-Klasse
Nissan Qashqai
Mazda 5
VW Touran
VW Golf/Bora
Ford C-MAX
Mazda 3
Ford Focus
Opel Astra
SEAT Altea
Dacia Logan
Skoda Octavia
SEAT Leon/Toledo
Opel Zafira
KIA Ceed
Hyundai i30
Honda Civic
Peugeot 308

rok výroby 2009:
BMW 1er
VW Golf/Bora
Mercedes B-Klasse
Renault Mégane
Audi A3
Toyota Auris
Mercedes A-Klasse
VW Touran
Renault Scénic
Mazda 5
Skoda Octavia
Nissan Qashqai
SEAT Altea
Toyota Verso
Mazda 3
Dacia Logan
SEAT Leon/Toledo
Ford C-MAX
Ford Focus
Opel Zafira
Opel Astra
Hyundai i30
KIA Ceed
Honda Civic
Peugeot 308

Podle konkurenční DEKRY
0 - 50 000 km
1. Mercedes B-klasse
50 000 - 100 000 km
1. Renault Scénic
30. 12. 2014 11:06
ano a vítězem testu je...
Ano a vítězem testu je škoda octavia III combi. Poráží oba soupěře škrabkou ve víčku palivové nádrže.
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2014 10:56
ocakaval by som
ze v pripade peugeota v takomto "nelutostnom suboji" uz nasadite do testu verziu po facelifte..... ktora mne osobne pride aj omnoho krajsia ;-)
30. 12. 2014 10:46
Re: Závěr
Je však třeba uznat, že Scénic nikdy neměl tak silnou konkurenci. Etalon je však jen jeden a v souhrnu vlastností je Scénic pořád nejlepší. Prostě Golfík mezi MPV. V této generaci navíc s bezkonkurenčním zpracováním a spolehlivostí (dle všemožných statistik a testů z celé Evropy nemá ve své třídě konkurenci a patří i mezi nejlepší celkově). Snad si svou spolehlivost, robustnost a výborné zpracování zachová i v další generaci.
30. 12. 2014 10:22
Re: Závěr
A ještě lepší by byl Grand Scenic 1,6 dCi. :-)

Ale zrovna u MPV má člověk širokej výběr a svýho favorita si najde každej. Co se týče podvozku, tak zrovna u takhle rodinnýho auta to asi nebude hlavní parametr. Ano, Ford má nejlepší, ale využije se to u MPV? Neznám člověka, kterej má děti, a jezdil by s nima nějak sportovně. Spíš u výběru půjde o výbavu a pocitu z auta jako z celku.

Stále si myslím, že tuhle kategorii prostě francouzi uměj nejlíp.
30. 12. 2014 10:15
Re: Závěr
Z těchto dvou raději Renault Scenic 1,6 Dci 130 :yes: >:D
Avatar - hedvin
30. 12. 2014 09:42
Závěr
C4 grand picasso nemá zadní posuvné dveře