AvtoVAZ je další z řady výrobců, kteří byli v důsledku slabého rublu nuceni zvýšit ceny na ruském trhu. Výrazný nárůst loni zaznamenaly zejména ceny automobilů dovážených ze zahraničí.
Jsem dost skeptickej, jistě to zoptimalizuje, ale přišel pozdě a ve špatnou dobu.. Ten podnik je větší oříšek než u Děripasky. Mizerná lokalizace komponentů a výše jejich cen, oni si ale třeba vyrábí sami i dřevěné palety na vlastní firemní pile.. západ odtamtud nedobijí, 70. a 80. léta letech se opakovat nebudou. Proč tam Francouzi lezli mi není jasné, ten kolos jim nevydělává a Iževsk na tom není o moc lépe. Tam bude dobře prosperovat akorát tak podnik jako je ToAZ.
Re: Tak to dopadá, když někdo spoléhá jen na export surovin.
Tak je jasné , že ty suroviny tvoří většinu, je smutné, že z některých nemusí sami nic vyrobit. Třeba oleje, ropné pdoukty, výroby z niklu, zlata....Dyt mohli koupit technologie ze západu.
Jo Bělrosku se snaží vyvážet co to dá, Belarusy se prodávali i v usa a kanadě, tady sem ho taky jednou potkal (nový stroj) Mazy jeden čas i tady v čr a Belazy taky kupují firmy, co nemaj na Caterpillar.
Re: Tak to dopadá, když někdo spoléhá jen na export surovin.
Oni toho exportují dost, ale ne na západní trhy.
Exportuje se leccos, auta, nákladáky, lokomotivy, potraviny (jasně nejvíc vodka a kaviár, ale i tak - ruské obchody z sou dnes i v čr, najdeš je na každém druhém rohu po praze a větších městech, tak se tam někdy podívej, co vše tam mají made in russia a ukrajina), exportuje se voejská technika, zemědělská.
Ale nechodí to na západní trhy no, s vyjimkou Lady a běloruských traktorů Belarus a ještě Rostelmash prodává na západě traktory a sklízecí mlátičky, + ta vodka a kaviár.
Ale v arábii, africe, asii a jižní a latinské americe toho prodávaj celkem dost.
Re: Tak to dopadá, když někdo spoléhá jen na export surovin.
V čem se do nich naváží? Tím poukazáním na jejich imperialismus, nebo tím, že mají ekonomiku postavenou na exportu surovin a z exportu průmyslové výroby převažuje zbrojní?
Tak pozor, nic jsem srovnávat nezačal, reaguju pouze na nesmyslné srovnávání někoho jiného, kdo o tom závodě neví ani zbla. Chtělo by to se více soustředit na návaznost textu. Toho Anderssona ti věřím, kdy jsi u něj byl v Togliatti, po tom co odešel od Děripasky?
Re: Tak to dopadá, když někdo spoléhá jen na export surovin.
Že je hlavní příčinou pádu rublu prudký pokles cen ropy, to ti dnes poví každý trochu schopný ekonomický odborník (a přidávají se k tomu samozřejmě i ekonomické sankce Západu uvalené jako reakce na agresivní politiku Ruska vůči Ukrajině). A to moje "opakované urážlivé vyjadřování" o Rusech je samozřejmě v pořádku, protože jen reflektuje, jak se tato země chová vůči svým sousedům (kteří přestali skákat, jak ona píská) a jak se dříve (když k tomu měla příležitost) chovala k naší zemi...
Re: Tak to dopadá, když někdo spoléhá jen na export surovin.
No pokud si ten článek nečetl, tak se v něm hovoří o zdražování Lad kvůli prudkému pádu hodnoty rublu. A ten je (jak známo), výsledkem poklesu ceny ropy na světových trzích, protože Rusko nic jiného (kromě plynu a zbraní) není schopno na světovém trhu prodat. Co je na tom nepochopitelného? :-)
P.S. Proč nejsi schopen napsat svůj text bez urážek? Označit nějaký cizí příspěvek výrazem "kecy" je ubohé...
Tak to dopadá, když někdo spoléhá jen na export surovin...
Je to fakt paradox, že tak obrovská země s neskutečným přírodním potenciálem neumí vlastně nic jiného, než exportovat suroviny a zbraně (a ohrožovat své sousedy, kterým se zachtělo dostat se ze sféry jejího zhoubného vlivu)....
za nový auto, to není špatný. V EU stojí defakto shodná auta díky zbytečným drahým kravinám uvnitř skoro 200 tisíc. Přitom by se klidně plno lidí obešlo bez měření tlaku pneu, ESP, ABS, 10 airbagů, neustálýho automatickýho vypínání motoru a podobných obtěžujících blbin...
Nic neplácám, znáš se s někým odtamtud z lidí od Petra Linharta, nebo jsi byl v Togliatti, aby ses přesvědčil v čem je problém..? před skoro osmi lety tam vstoupil Renault s minortiním podílem a od té doby se podílí na vedení (= má v rukou, nikoliv vlastní, což jsem napsal zcela jasně). Pokud toto porovnám s obdobím minoritního podílu VW ve Škodě, se kterou to tu začal nesmyslně srovnávat pán z Prešpurku, je vidět stále i přes vstup někoho jiného zcela odlišná úroveň.