Jak vylepšit už tak výborné terénní vlastnosti nového VW Touareg? Paketem Terrain Tech za necelých 50.000 Kč. Vyplatí se oželet dovolenou výměnou za dva závěry diferenciálů a redukci?
Ano, zvysena svetla vyska hraje svou roli. Nikdo samozrejme nebude brat X5 do terenu, ani RR a ani LC. Osobne jsem mel tu cest s Defenderem v lese, s LC200 v pousti,
do lesa jsem vzal i svoje MLko pred par lety a byl jsem tam i se svym Touaregem.
Jo takze mokra trava, nebo blato treba... Priste to bude sterk?... Tobe asi opravdu nedochazi co znamena vyznam slova off-road u autech! Ja ti nerozporuju ze pneumatiky hraji dulezitou roli. Ale pneumatiky ti z SUV neudale off-roada. Porad to bude SUV, ktere se vyskrabe o kousek dal. V lehkem terenu, to co nam tady mistri redaktori ukazuji, budou mezi SUV a Off-roadem minimalni rozdily. Ale chtel bych videt tu tvoji X5 s traktor pneumatikama jak se skrabe napriklad po balvanech, parezech nebo prejizdi rozbahnene hluboke diry. A to opakovane! Nejen, ze by tam naprosto pohorela, protoze je to jen prerostle osobni auto s pohonem 4×4 a elektornickyma serepatickama, ale taky by po takovych vyletech asi moc pohromade nezustala a nemyslim ted nejakej plastovej naraznik. Evidentne tomu proste rozumis. Kolikrat jsi v nejakem offroadu jel? V terenu? Predpokladam, ze nikdy.
No presne toto si myslim. Touareg i ve standardu zvladne vic nez drtiva vetsina jeho ceskych majitelu ( ale stojim si za tim, ze to neni off-road ). V nasich podminkach a na ukor jizdnich vlastnosti na asfalte, tam cpat tento paket, nemuze nikdo normalni.
Mám ho od listopadu bez TT, viz moje recenze. Hodně jsem přemýšlel, zda tam ten paket dát. Ale viděl jsem, v jakých extrémních podmínkách dokáže auto přežít bez Terrain techu a to rozhodlo. To auto vyjede naprostej nesmysl a limitem jsou spíš pneumatiky. Tenhle test, je absolutní komerční článek na facelift, kdy takhle zas*rat auto dokážete i s Q5. Pak je tu situace, kdy kupujete Touarega s tím, že dostane čočku v Rumunsku, na Ukrajině, v Maroku na písku a v dalším marastu, kde to bez redukce prostě nejde, pak má Terrain Tech smysl a záměr VW, dát paket za příplatek beru jako opodstatněný. Z 95% s ním budu jezdit normálně po silnici, v zimě si člověk jede na uježdeným sněhu fakt jak král a těch zbylých 5% v terénu, to zvládnu díky klasikýmu 4Motionu a hlavně vzduchovýmu podvozku bez problému taky. ;-)
Já to vysvětlím jednodušeji, abys to pochopil i ty. Pokud by se ti na Defendera náhodou podařilo nasadit široké úzkoprofilové pneumatiky z X5, pravděpodobně by se velká část
z jeho terénních schopností vytratila. A naopak, s dobrým obutím by ani X5 neměla
problémy v blátě třeba.
Nikde jsem nepsal, že off-road se pozná podle toho, že se vyškrábe do svahu
s orosenou trávou. To sis jenom špatně vyložil:)
Stejne nejak nemuzu najit smyls toho to terrain tech paketu. Toto auto je SUV. Vyborne SUV. Aby taky ne za ty prachy. Ale koupit to s celkem HC offroad paketem? Proc? I se standardne dodavanou 4×4 to auto zvladne mnohem vic nez na tady v tomto radoby offroad videu. Tedy 99,9% ceskych majitelu Touarega nikdy ani do podobnych bahnitych radovanek nikdy nevytahne. A na vse ostatni - snih, pole, trava obcas bahynko na polnacce sntandardni Touareg staci. Mit tento packet v silnicnim aute ( SUV je silnicni auto ) jen proto, ze je to hrozne cool, pritom obetovat cast vykonu i jizdni vlastnosti prave na asfalte, kde se auto bude 99,9% procent casu pohybovat je magorina. A naopak. Nekdo, kdo potrebuje opravdu terenni auto, by si nikdy Touarega nekoupil. Protoze Touareg neni opravdovy off-road terenni auto a rekl bych taky, ze je celkem luxus Tuarega nicit nekde v lesich nebo kde by pripadne cesky majitel mohl zavitat. Nekdo kdo potrebuje opravdu offroada pujde do zebrinaku. Sequoia, 4Runner nebo z nekterych pick-up.
- "...oplati sa offroad paket za 50 litrov?..." Urcite. 100x lepsia investicia ako debilne 20" disky za 120 litrov.... ktore su rovnako na houby v terene aj na ceste
- "...rezim hardcore?..." Co to je za ubohost? Alebo len bezna neschopnost popisat funkciu systemu?
- "....driftovat s aktivnymi uzavierkami?..." Vypoziciam si vyraz z prispevku nado mnou - debilizmus non plus ultra.
Auto samotne je na pomery triedy urcite dobre. Primerane silny motor, dobra prevodovka, v reale slusna spotreba, no a offroad paket. Debilne zvolena velkost kolies degraduje moznosti podvozku.
Jak je možné, že tak populární web, jako je tohle, si dovolí vůbec publikovat tak HROZNÉ video? Nejenže obsah se vůbec nepřibližuje nějakému extrémnímu terénu, ale zpracování videa je naprosto odstrašující, rádoby zpomalené, sekající se záběry, muzika, nerovnoměrná hlasitost zvuku atd. atd. Zamyslete se nad sebou konečně!! :no::no::no::no:
Aha, takze definice off-roadu je pokud vyjedu mokrou travu po ranu? Jestli jsi to myslel jako vtip, radeji to tam uved. At nejsme v omylu, ze tomu treba moc nerozumis ;)
No já upřímně nejsem ani zastáncem toho, aby se s autem jezdilo do lesa... myslím myslivce jako lesů pána, tzn. hajnýho, nebo jak se tomu dneska říká...
Tak jestli toto mela byt ukazka co Touareg v tezkem, nebo alespon v tezsim terenu dokaze, kde tedy je ten teren a Touareg? Vyjet prudky kopec, sjet ho. No dobre. Snad standard pro 4×4. To by dala i Octavka 4×4. Mozna i Swift 4×4. Rozjet 2,5t na 60kmh a na rozbahnene CESTE projet kaluzi. No nevim. Toto je ten tezky teren? To bych projel i Fabii s lepsi pneu pri tech 60kmh. Ja bych chtel videt napr. uplne normalni radne rozbahneny kopec. Zastavit v polovine a znovu se rozjed. Nebo bahno do pulky kol klidne na rovine. Opet zastavit a vyjet to. Ne to rozpalit a preletet to. Jinak si myslim, ze na pomery SUV to bude mit slusne terenni schopnosti. Ale prirovnavat to k off-roadu... Tak jak psal simson33 - jde taky o zivotnost auta provozovane v tezsich podminkach. Touareg je silnicni auto s velmi dobrou schopnosti v lehkem terenu. Kde 95% km bude na asfalte, snehu. Max 5%km lehci teren. Jiny pomer by auto drive nebo pozdeji zabilo...
Kde dnes můžeš legálně v terénu jezdit? Teda kromě nějakých offroadových drah.
Když jsem jezdil jen po polních cestách (za účelem focení krajiny s autem) s allroadem, tak jsem všude narážel na zákazy a párkrát mě hnal i majitel pozemku "vyzbrojený" psem.
Běžně v přírodě nemáš s autem co dělat, každý pozemek má nějakého majitele jehož povolení ke vjezdu potřebuješ. Znám spoustu krásných lesních/polních cest, všechny vesměs se zákazem vjezdu bez příslušného povolení.
No on nikdo SUV jako off-road používat nechce. Lidí, kteří dnes potřebují denně do terénu je jako jednorožců. I architekti, majitelé stavebních firem apod. vystačí v pohodě s SUV, když jezdí po stavbách. A ti, co opravdu do terénu jezdí, nemají tolik peněz, aby kupovali
auta za milióny... těm stačí třeba Grand Vitara.
Takova polnacka? V tech kopcich je to predevsim o pneumatikach, jinak takovy rozbahneny vinohrad, kam lide bezne jezdi ve fabiich/octaviich je daleko horsi.
O hodně lepší test vypovídající více o hranicích tohoto auta, mazlavé bahno je horší než sníh. Není to nic proti ničemu, ale věřím, že takový se VW moc do krámu nehodí, protože rozbíjí tu auru všemocnosti.
Sice souhlasím s tím, že tahle auta nejsou stavěná pro trvalý provoz v terénu, ale vydrží toho mnohem víc. Range Rover bude dražší a náročnější na údržbu než Defender, prostupnost bude mít horší, ale je to úplně jiné svezení.
VW nechá novináře zničit jednoho Touarega, aby publikum vidělo, co všechno dokáže, protože tohle s vlastním autem za 1,5 - 2 mega nikdo dělat nebude. Co na tom, že by většinu toho zvládnul třeba i Tiguan nebo jiné suv s dobrými pneumatikami.
Ale co... Touareg je bez diskuse dobré suv. Není to ale off-road ani kdyby se u VW třeba stavěli na hlavu. Off-road se od suv totiž neodlišuje tím, jak krkolomnou překážku dokáže překonat /povětšinou jen jednou/, ale tím, že se s ním dá jezdit mimo zpevněné cesty trvale a všechno spolehlivě funguje... Tajemství celosvětového úspěchu Toyoty Land Cruiser je právě v tomto. Každý den v písku nebo bahně a jede pořád, rok, dva, deset let... Odhaduju, že Touareg by po třetí nebo čtvrté bahnité koupeli měl dost. Což není jeho vada, ale vada těch, co chtějí suv jako off-road používat... Tož tak :-)