30cm uplne staci na vystupenie/nastupenie. Aspon teda ludom s priemernou postavou. A co sa tyka tej dlzky, nezabudni si odpocitat predny previs (opriem kolesami o obrubnik), to je aj u smartu aspon 20cm.
Na druhej strane, bezne auto so sirkou ~2m zas nezastane tak tesne pri chodniku, ze oprie bocnicu pneumatik o obrubnik (ak si ich nechce poskodit). Mozem sem nebuduce pastnut fotku ako to vyzera, ale ver tomu, ze smart zaparkovany kolmo ku krajnici nevycnieva z radu aut, zaparkovanych pozdlzne...
Tos napsal hodne slusne, on ne ze neni stylovy, on je hnusny jak vyblita mrkev.
Proc vzit tohle misto Twinga mi opravdu neni jasne - snad jen ze bych ctel zaplatit pul auta navic, aby mi realne pulka auta ubyla.
190 bych i uveril, ja jsem jen tak nahrubo po flasce vina napocital cca 155 litru a je fakt, ze to je jen vypocet z rozmeru, ktere jsou udane v testu, takze chybi kdejake skryte zakouti. A 350 po strop je snad taky moznych.
Nevím, jestli vystoupíš ze Smartu do třiceticentimetrové mezery, která mi stačí před i za autem, abych v pohodě vymanévroval. Nehledě pak na to, že Smart tím, že je delší, než šířka běžného auta, ve skutečnosti to vyjetí daleko více komplikuje.
a) není přes něj tak dobře vidět, když tu svou krabicovou záď vystrčí do ulice
b) hůř se objíždí.
Napsal jsi to přesně,kdo to nevyzkoušel nepochopí.Manželka je naprosto spokojená a jiné auto by nechtěla.Kufr je v pohodě a vejde se tam toho dost na nákup ideální.
f500 s tym klasickym stvorvalcovym 1,2 litrovym motorom, nevidim ziaden zmysel noveho smartu a dokonca uz to ani taky prcek nie je ako kedysi... kolmo ku chodniku s tym parkovat uz mozne asi nebude ... ( co inak bola dodnes jedina vyhoda tohto nezmyslu na kolesach ) .... zlaty f500 , jak dizajnovo tak imidzom aj motoricky a charizmou... je to uplna ina liga ako smiesny hrackarsky posobiaci a umelo vytvoreny smart.... zo smartu bohuzial necitit absolutne nic.. to uz aj stary fiat seicento ma vacsiu charizmu ... nema dalej zmysel smart rozoberat
v podstate zbytocny testik zbytocneho a pre mna osobne aj skaredeho auta ..... nezmyselnejsi od smartu je snad uz len veyron s X6-tkou
Určitě bych se proháněl ucpanýma uličkama Prahy nejméně 5,5 m Towncarem vid.
Ono něco jiného je městem projet a něco jiného městem jezdit. protože městem jen projíždím, tak jezdím čím jezdím.
Nebudu jezdit po okreskách ve Smartu >:D
Ostatni, ktori parkuju pozdlzne, potrebuju viac miesta pred/za autom aby vobec vysli z radu, nez majitel Smartu na nastupenie/vystupenie. To auticko ma kratke (ale pomerne vysoke) dvere, takze sa donho nastupuje dobre.
Mame vo firme jedneho Smartika na behanie po meste, a fakt je to sikovne auto. Zaparkuje tam, kde ine auta nemaju sancu...
Neverim :-) I po Praze bys jezdil s něčim velkým s minimální V6 a pak na diskuzi poučoval ze ve dvě ráno na jižní spojce umíš jet za 7litru a se skvělými parkovacími asistenty Made in USA zaparkujes i do díry pro Fabii:) >:D nemam pravdu? :-)
Protože je nepotřebuju, kdybych potřeboval denně jezdit po Praze a okolí, tak bych to asi zvážil.
To nemění nic na tom, že se mi nějaké malé auto může líbit a jiné ne.
Stejně tak nejezdím v SUV a ii tka se mi může nějaké líbit, ne? >:D
Zatiaľ ma nikto nezavrel. Asi im to dochádza, lebo kolmo zaparkovaný smart si ľudia všimnú, ale mne stačí 40 cm na dvere a nemám problém. Navyše v mojom smartíku prakticky neexistuje stredová konzola, takže úplne v poho nastúpim aj cez spolujazdca a keby bol fakt problém, tak to dám cez kufor >:D
A ak zaparkuješ priečne, ako otváraš dvere? Neprovokujem, myslím reálne, pretože pri pozdĺžnom parkovaní sa parkuje natesno a viem si predstaviť, že ľudia si neuvedomia, že Ty tam so Smartom stojíš naprieč a musíš ešte otvoriť dvere.
robím to tak aj ja, fakt to má zmysel, nielen vo veľkých mestách ako rím, aj v malom meste často potrebuješ zaparkovať niekde, kde je málo miesta, kde sa proste nikto nenatrepe a preto je tam voľno. Ale neni to len o tom, so smartom je sranda a tá s fabkou nie je ani keby som ju natrel na forkolor.
To ano, ale s tím, jak Smartu vyčuhuje z řady zadek bych se bál, že ho i tak někdo urve. Navíc v Praze by to bylo občas problematické i kvůli tramvajím, ne všude jezdí 3 metry od chodníku.
Ale samozřejmě, pro kurýry a rozvoz pizzy může být Smart nedocenitelný. :-)
Bezne potkavam smarty zaparkovane cumakem k chodniku na miste kde by se jine auto neveslo. Zvlast ve velkych mestech, jak i poznamenal autor, neni dalsi auto ktere by to umelo a z tech malych auta ciste do mesta timto dava smysl.
By si sa divil, ale ten meter naviac v meste moze byt dost dolezity. Kde so Smartom zaparkujes do radu aut popri ceste aj kolmo ku krajnici, tam si to uz s F500 nedovolis (ak nechces zablokovat jeden jazdny pruh)...
Máš k tomu i argument, křupane?
Prostorově to úsporné už není. Spotřeba paliva na úrovni malého auta. Ovladatelnost sice fajn ve městě, ale kdekoli jinde nic moc. Ze 70% je to Twingo, takže stylovost je taky ošemetná. A hezké to taky moc není.
No právě, nadvakrát... Přeci průměrný, myšlenkově však už podprůměrný, Evropan nebude dělat něco nadvakrát. Přeci u toho nebude přemýšlet...
Stačí občas vidět, jak někdo není schopen nacpat Fabii do díry po Q7 (pražská realita)...
U toho Smartu o smyslu rozhoduje schopnost zaparkovat naštorc. Jak tuhle schopnost v druhé generaci ztratil, není proč ho kupovat (s výjimkou Paříže, Splitu a poloviny italských a jihofrancouzských měst).
Všude jinde se při parkování láme chleba někde u 3,80 metru (místa, která konfekce v čele s Fabiemi a Corsami už musí nechat) - a tam F500, Aygo, Citigo nebo Twingo s kulatými rohy nadvakrát narvu taky.
Tak tyhle stylovky s běžnou produkcí srovnávat nejde - Smart ale imho styl nemá vůbec žádný, přijde mi, že ho navrhoval tým lidí, kteří se nikdy nepotkali...
Máš možno aj pravdu. Voľakedy nemal smart konkurenciu a z miniáut tu bol len smiešny matiz, dnes je to tam husté a tá napr. tá 500 je krutá konkurencia
všechny tyhle pidi auta jsou nesmysl pokud stojí to co stojí. Původně, v 60tých letech, se tyhle prckové dělali jako levné přibližovalda pro nemajetné, dnes jsou to předražené "stylovky" pro pozéry, pesudoegology a podobnou svoloč a jen svědčí o neskutečné rozežranosti společnosti.
Vidím asi tak 441 895 důvodů, proč si to nekoupit...
Fiat 500 se slabším TwinAirem udělá lepší službu, metr navíc vem čert. Nehledě na to, že za cenu tohohle auta by měl 105 koní, xenony, automat, "kůži", polepy barvách trikolory, hi-fi a asi milion dalších věcí. A aspoň nějaký styl.
Uvazovat o manualnej prevodovke v aute, ktore je nie primarne, ale absolutne, urcene do hustej mestskej premavky v prepchatych metropolach, a na manevrovanie v minipriestore, je volovina.
Mimo rejdu, je u těchto krabiček do města úplně jedno, jestli je to předokolka nebo zadokolka, reči o rozložení hmotnosti a nedejbože o zábavnosti či nezábavnosti auta, jsou dost mimo.
Když českých 44kw stačí dle tohoto serveru na fabii a to i při naložení 5 lidmi, ale 44 kw líných francouzských... je dýchavičných ve 2-místné městské krabičce :(.
Jinak smart i twingo bude dobré jako elektro-auto - pohon zadku, snad lépe rozložené hmotnosti, ve městě dobrý odpich, dobrý rejd..
videl som už aj na živo a veľmi sa mi páčil, je taký masívnejší, plnší, pôsobí sebavedomejšie. Prekvapilo ma, že v galerke nie je foto kufra, ani žiadna skúška, je to klasická téma u Smarta a bez foto, bez ukážky... Alebo som niečo prehliadol? V mojom smarte sa dá sklopiť predné operadlo, dá sa aj tu? Ani zmienka. Keď sa sklopí predné operadlo a posuniem si sedadlo trochu dopredu, tak sa vytvorí prekvapujúco veľký priestor na prevoz ikea bez preháňania a zadok sa odvára delením, takže sa dá po meste v poho jazdiť s vyklopeným sklom. Tu je to ako? V teste sa píše, že na miniauto nadpriemerný batožinový, povrch až nad 300l a v mínusoch je symbolický? Keď sa na mojom dá dole plató (jednoducho), tak sa batožinový výrazne zväčší až po operadlá, je to aj tu tak? Nezdá sa mi obmedzený priestor na nohy aspoň podľa foto je tak miesta jak v nižšej strednej a bez masívnej stredovej konzoly možno aj viac. Cena je vyššia logicky, Smart nebol nikdy lacák v zmysle kto nemá na celé, nech si kúpi polovičné, toto robí mnohým problém pochopiť.