Již předchozí Mazda 2 vsadila na styl a líbivý design, pořád si však zachovávala jistou střízlivost. Kromě toho také velmi dobře jezdila. Nové vydání zmíněné vlastnosti dále rozvíjí a k tomu přidává něco navíc…
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
No tak zrovna rez, ten je u Mazdy asi největší bolístka. Jak má Mazda výborná auta, tak ten rez, ten jde snad napříč celým modelovým spektrem. Chce to pak od majitelů trochu péče navíc.
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
Já to mám na svém Fordu Fiesta z roku 2003, motor 1,3 51kW, 90% nájezd po městě a nic víc než náplně, filtry a loni destičky jsem neměnil, dokonce i baterku jsem měnil loni v létě i když je pravda že tam z výroby není klasický olověný akumulátor.
Jo a rez pokaždé když měním gumy ve spodku auta marně hledám, až mě to někdy děsí :-)
Soused vedle mě stojí s Focusem ze stejného roku a ten má prahy i přední blatníky už řádně rezavé.
Problém je v tom, že se podle něj už dávno nevyřazuje, takže by asi rád minimální brzdný účinek motoru, aby mohl "plachtit" se zařazeným rychlostním stupněm.
Ano, rozhodují podmínky/okolnosti (např. jaký je to kopec). Někdy je lepší brzdit motorem (např. dlouhé táhlé prudší/prudké klesání končící omezenou rychlostí, nebo křižovatkou), někdy plachtit (např. klesání s následným stoupáním, nebo přehlednou rovinkou bez omezení rychlosti, samozřejmě nemyslím dálnice apod.).
A pokud se někdo ptát na výhody (nikoli nevýhody) brzděním motorem, řeším logicky případy, kdy to výhodné/výhodnější je a v takových případech to opravdu může ušetřit jak brzdy, tak palivo, byť jen v míře relativně nevýrazné. :-)
Jaký je to kopec, ovlivní, jestli budeš chtít brzdit, nebo ne. >:-[];-)
Ta otázka byla, k čemu je dobrý větší brzdný účinek motoru. K tomu, abys pak musel přidávat z kopce? Pointa tedy byla, že by nemusel, kdyby byl menší. Ilustroval tím, proč si nemyslí, že je větší účinek lepší. O plachtění napsal: "Takhle se ale snad uz davno nejezdi"
Je samozřejmě možnost chvíli plachtit a chvíli brzdit motorem. :-)
Taky není kopec, jako kopec..., což možná také zní nepodstatně, ale je to taky důležitý detail. >:-[];-)
Jinak ta otázka "ze když jedu s kopce, tak musim slapat na plyn??" je mimo mísu. Pokud totiž šlapu na plyn tak motorem logicky nebrzdím, takže pokud je to kopec, kde i při nejvyšší zařazené rychlosti jedu bez plynu příliš pomalu, můžu místo šlapání na plyn klidně "plachtit", což ovšem samo o sobě nelze označit za nevýhodu možnosti brzdit motorem v případech, kdy je to výhodnější, než plachtit na neutrál/volnoběh a následně brzdit. :-)
Při vypínání válců se ventily typicky nechávají zavřené. Výjimkou byl myslím nějaký raný systém - motor pak však pumpuje vzduch a to snižuje účinnost (pak ale bude naopak lépe brzdit, protože dále pumpuje vzduch, ne méně).
webpaja ale píše o situaci, kdy motor brzdí tak málo, že podřazení nestačí. Také mám rád, když motor zvládne rozumně brzdit. Nemusím pak pro každé zpomalení jít na brzdy.
Napsal jsi, že brzdění motorem snižuje spotřebu. Tak jen dodávám, pokud chceš brzdit. Když jedeš z kopce, nemusíš nutně chtít brzdit (topten psal o jízdě z kopce). Zní to samozřejmě, ale je to podstatný detail.
Pokud nepotřebuješ brzdit (motorem), ale spíš "plachtit", pak ano.
Ale otázka/y zněla/y jasně a na výhody "plachtění" se naopak nikdo neptal:
" jakou vyhodu ma efekt brzdeni motorem??
ze když jedu s kopce, tak musim slapat na plyn??"
Dnes má automatické vyřazování více a více aut. Najdeš to třeba u VW, Audi, BMW, ale i ve sportovních Porsche (Boxster atd.). S manuální převodovkou tu ta možnost byla vždy a je to na řidiči. S automatickou ta možnost vždy nebyla, dávání N za jízdy nebylo doporučované. A co teprve automatické vypínání motoru při jízdě na neutrál. :-)
Katalyzátory se vyhřívaly/ vyhřívají kvůli emisím po studeném startu. Elektricky vyhřívaný katalyzátor měla, jestli si dobře pamatuji, například 7er E38. Snad netřeba říkat, že spotřeba a čistota kladou na motory celkem protichůdné požadavky. Některá auta mají blíže motoru menší katalyzátor, který se rychleji zahřeje a dokáže srazit emise po studeném startu, než se zahřeje i ten hlavní. Technik je více.
Nesmíš ty hausnumera prezentovaná palubním počítačem tak žrát. ;-) Vyřazení dává smysl, když nemusíš brzdit a ani neztratíš příliš rychlost. V dálničních rychlostech z kopce vyřazovat nebudu a neudělá to za mne ani automatická převodovka.
Jak jste přišel na to, že s příchodem WLTP ztratí na významu? Pořád se bude stát asi 4 minuty, jestli si dobře pamatuji. Sice bude celý cyklus delší, takže bude mít stání menší podíl, ale zastávek by snad mělo být méně a měly by být většinou delší. V NEDC se stejně dost času prostálo se sešlápnutou spojkou a nekoukal jsem, jak tohle mají vyřešené ve WLTP.
A1 i Mini mají podle mne lepší interiér, ale nechají si za to zaplatit (ve slušné výbavě se slušným motorem před slevou počítej tak 800 tisíc). U Mazdy záleží na tom, jak ti sednou výbavy. Mně třeba vadí už jen to, že si nemohu vybrat mezi pár pěknými látkami.
S dvouzónovou střelil autor vedle; nevím, jestli se najde auto v téhle třídě, které by ji mělo. Spíš je nepříjemné, že až na Revolution TOP mají všechny dvojky jen manuální klimatizaci a, pokud vím, žádnou možnost si za automatickou připlatit. A zrovna ty manuální nemáš rád. :-)
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
No chlape... tady nemohu nikterak sofistikovaně reagovat. Ke svým vozům si žádné účetnictví nevedu (PHM, pojištění atd.) Vím jen, že po záruce jsem se naučil měnit si náplně sám (krom brzdové kapaliny), motorové díly, o kterých hovoříš, taktéž originál (krom klínového řemenu, ale to byla spíš prevence)... ale nájezdem s tebou nemohu soutěžit. Měl bys to své auto pozlatit a postavit mu pomník... ;-)
EDIT: ty tlumiče... nevim nevim...tyčky stabilizátoru atd...poloosa... to se mi moc nechce věřit, že jsou to ještě tlumiče
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
Ten servis nebyl drahej, vše podstatný mám na autě původní. Vše v motoru = starter, vstřikovače, turbo, spojka, setrvačník, alternátor i výfuk a přední tlumiče >:D vše original. Ani jsem nenaboural, takže jsou původní i plechy ( přední blatníky jsou špatné ). Jinak provoz za posledních 300 000 km mě vyšel na 550 tkč (komplet vše =nafta, servis, pneu, pojištění, známka atd...).
115 koňová verze nemá jen výkonovou špičku, ale i šestistupňovou převodovku, takže si myslím, že ve výsledku bude rozdíl vcelku velký. Kdyby se kombinovala s výbavou Attraction, která obsahuje vše potřebné pro tuto třídu aut a je levnější o 69 tisíc, stálo by to 397 tisíc a to už by byla zajímavá cenovka.
Ano, může vzít slabší motor se střední výbavou, ale takové auto už není v rámci konkurence tak výjimečné, nebude mít "machr index" a legendou se nestane.
BTW Pro běžné zákazníky bude plně dostačující ta úplně základní 55 kW motorizace.
Stejně ty testy musí každý brát s rezervou,pokud někdo má zájem o M2,jde si ho projet,a uvidí sám jak mu vyhovuje.A tady třeba je druhá v PL testu-
[odkaz]
Tiež si myslím, že by nemuseli robiť tie softverovo zarezané verzie benzinovych motorov. V USA také niečo neponukaju. Jeden motor (ten najsilnejší) a hotovo. Všetko je to kvôli europskym (blbým) zákazníkom, ktorí chcú mať strašne veľa možností na výber. Keby bola len jedna verzia motora, to by bolo zase rečí...
Áno, fanúšik značky alebo kupujúci prémioviek, ktorý sa zahľadel do dizajnu a jazdy.
Inak dať 14000 za auto na dolnej hranici segmentu B, to chce v nasich koncinach fakt optimistu. Odspodu to atakuju swift a i20 1.4 s dobrymi atmosferami, swift jazdou, i20 pohodlim, priestorom a interierom, a zhora nizsia stredna...
Toto auto bude okrajova zalezitost, a mozno to prave tak mazda chce a je to dobre. Predaje boli v EU take slabe, ze dosiahnut to mierne navysenie - kvotu podla mna urcite splnia a zisk na aute si nastavili tiez.
Niekedy nejde o nejake extra objemy predaja, ale naplanovat to tak, aby sa vsetko predalo a neboli ziadne skladovky/leziaky/zlavy.
tie slabšie verzie (5 stupňové) majú dlhšiu 5 ako najsilnejšia 6. Niekomu to vadí, ale mne sa to zdá. Jedna z najväčších slabín 5 stupňoviek pri malých autách je, že na diaľnici hučia a majú relatívne vysokú spotrebu, ale táto 2 bola tichá pri 110 ako nižšia stredná. Na trhanie asfaltu na 5 to nebolo, ale bežná pružnosť nechýbala. Toto auto je použiteľné na akékoľvek cestovanie.
Ale s 90 k je k dispozícii už za 12 tis e a tam mi chýbajú len disky ak vezmem bielu. A ako písal už človek vyššie, tá 90 je fakt na normálnu jazdu skvelá a rozdiely sú až vo vyšších otáčkach kam sa 90 % vodičov nedostane. Som presvedčený, že 90 % vodičov jazdí 1500 až 4 000 otáčok, vyššie chodia len blondíny, keď zabudnú na okreske preradiť z jednotky a fajnšmekri.
Máš i nemáš pravdu. Pro někoho jsou výbavy frustrující... ale když na všem začneš hledat něco pozitivního, tak tě napadne, že Mazda si nedovolí ani v základu nabídnout jen "volant a pedály" (trochu přeháním, ale rozumíme si, že). Když jsem cca před rokem euforicky kupoval novou M3 (2.0 AT, Revolution Top - černá kůže) stejně mi v dané kategorii nikdo nenabízel za ty peníze víc... rozuměj nikdo jiný mi za ty peníze nenabízel moderně vybavený automobil s VLASTNOSTMI automobilu. Ale ber mě s rezervou... já jsem opravdový fanoušek této značky...
ale stejně jako u trojky je prvotní nadšení vystřídáno frustrací z omezení konfigurací.Mazda snad nechce prodávat, alespoň v mém případě to ten efekt má.
Pripajam sa k fOE a k ostatnym s chvalou na tento skvely test a vyborne video. Fakt osviezujuce :yes: ...a je citit, ze oboch autorov Mazda 2 nadchla.
Otazka na p. Dusila: ma podvozok a tuhost karoserie kapacity aj na M2 MPS? Pride mi toto totalne ticho od Mazdy ohladom akehokolvek noveho modelu MPS dost zdlhave....alebo mate nejake indicie, ze to je ticho pred burkou?
Ok, v tom případě tu máme ještě Clio RS (od 570 tis Kč s automatem), Fiesta ST (od 440tis Kč), Polo GTI (od 460 tis Kč) vše v 5D provedení s výkonem kolem 200k.
Za tu cenu za mna polo gti. A ten motor nechapem co sa tak precenuje. Civic vtec-e mal to iste pred 16 rokmi. 85 kw a spotreba pod 6 litrov. Dnes by uz mali tieto benziny jazdit za 3.
Že to nechápeš, neznamená, že to nefunguje. Mám podladěný dvoulitr v Mazdě 3 a díky docela slušnýmu krouťáku (210nm) nevidím důvod proč vytáčet auto nad 4000. Jezdí podobně jako menší turbo.Nejčastěji jezdím pod 3000 a docela svižně. Kdo chce jezdit rychle, koupí si nepodladěnou verzi, která má kratší převody a nad 4000ot. výkon stále roste. Nevidím problém, kromě absence vrcholných výkoných verzí MPS.
Ano, drobný rozdíl je v tom, že prostřední motorizace je "zařízlá" už ve 4.400 ot. To není výkonová špička, ale běžné otáčky, kam se při jízdě se (slabší) atmosférou často podívá každý normální řidič, nejde o žádné okruhové ježdění, ale ježdění s benzínovým motorem ... Ta nejslabší motorizace má maximum dokonce okolo 3.900 ot.,
Upřímně nechápu ty high tech benzínové motory od Mazdy, když je jejich potenciál ve finále naprosto dokonale zabit tím, že jsou v 60% možného rozsahu použitelných otáček natvrdo udušené.
Treba sa previesť a neodsudzovať na základe čísiel. ten benzín 1.5 je vo verzii 90 koni a 115 koni totožný. Rozdiel je iba v tom, že ten slabší má softwarovo urezanú výkonovú špičku v hornom pásme otáčok. pri inom, než "okruhovom" jazdení, je výborný aj ten stredný motor a ten dávajú od druhej najnižšej výbavy.
Fanúšik značky v tom má práveže jasno. Pokiaľ hľadá druhé auto do rodiny, berie dvojku vo výbave Revolution so stredným benzínom a za necelých 14.000€ má krásne auto, s najmodernejšou technikou a nadupané výbavou. (alebo za 15.000 automat)
Ja beriem mazdu 2 ako druhé auto do rodiny a myslím, že bude plne vyhovovať. Bude sa tam voziť žena a max. 3 deti, takže sa v pohode pomestia. Už keď pôjdeme 5-ti, tak pôjdeme 6-kou. Predpokladám, že malé auto si nikto v dnešnej dobe nekupuje ako rodinné, pri tej cene nižšej strednej. Mazda to má zrátané a vie, že viac predá dvojok vďaka dizajnu, než vďaka priestoru na zadných sedadlách.
ja mám mazdu 6 z 2003. kolesá 17-ky a tá spätná väzba je priam brutálna. Pri každej menšej kolaji, alebo jame, mi to priam trhá volant z ruky. Akoby to ani nemalo posilovač. V sedačke cítim každý malý kamienok. Všetko je to len o tom, ako to automobilka nastaví. Akurát je škoda, že už skončili hydraulické servoriadenia.
Dobrý den,
děkuji ze velmi objektivní test Mazdy 2, je to první test po dlouhé době, který je nezaujatý a férový a i se částečně vrací ke srovnání s předchozí generací. Nicméně, jsem viděl jinou tabulku srovnání M2 a Fábie a při dorovnání výbavy (přibližné) a mototizace, rozdíl v ceně byl ve finále téměř několik tisícikorun. Jinak ale :yes: Díky
Napríklad ja som pred pár dňami objednal pre ženu túto mazdu 2 v tej ružovej, ako na foto. Verzia s automatom za bratu 15.000€. Automat je iba so strednou výbavou a iba s jedným motorom. H/K automat v tejto triede neponúka. Skoda Fabia má DSG za cenu podobnú (keď sa dovybaví na úroveň mazdy). DSG je horšie než hydromenič od mazdy. Swift automat ponúka predpotopný 4-st, ale tiež ten ich motor a interiér sú predpotopné. Podľa mňa, keď sa niekomu táto mazda páči, tak si ju kúpi, aj keď dá za ňu o 1000-2000€ viac než za konkurenciu. Za ten doplatok dostane auto s moderným dizajnom a modernou technikou. To nie je auto ktoré kupuje fleet. Pár € hore dole nehrá takú rolu.
Hejhej, showroom na Moldavskej. Kolegyna tam kupila funglovku i30, chcela ju prihlasit. Sok na policii - papiere dostala chybne! To zistil polda. Dva mesiace mala auto doma v garazi, nemohla s nim jazdit, showroom vybavoval nove lajstra. A to nim chcela ist na letnu dovolenku. Sikovni chlapci su tam veru. A tie zlavy co davaju... K autu zasterky so zlavou 20%...
Clio RS bylo hodne drahe, byt vybavene kvalitnimi komponenty a Twingo, byt by bylo sebelepsi, proste byla nakupni taska pro holky. Ale ano, to Twingo bylo starym, dobrym, jednoduchym autum hodne blizko.
caradvice ma videotest cx3, aj autosedacka tam je a nieco v zmysle, ze dieta ma malo miesta na nohy.
CX3 ako vyssie auto by nemala mat problem s priestorom na hlavu, osobne mi v m2 ani ten priestor na nohy nejak extra nevadil, hoci citelne menej ako v i20, vyslovene mi vadil ten uzky interier zvazujuci sa smerom nahor...
kedze je v triede B - malych aut, nevyhne sa porovnaniu - s fabiou, i20, swift a pod. O velkost kufra ani nejde, ci 300 litrov alebo +-20 nie je az take podstatne, "prevazaci chladniciek:D" si aj tak kupia fabiu kombi...
Ale ta sirka, resp. uzkost a priestor vzadu. Podla mna je to viac 2+2 ako stvormiestne auto.
Tym padom je to viac pre fajnsmerkov ako pre beznych ludi, aspon teda v nasich koncinach. Ja osobne sa tam ako vodic nezmestim tak, aby som sa citil pohodlne bez kompromisov ohladom posedu, vyhladu, obuchania praveho kolena atd. Aj plasty atd. na mna posobili lepsie v hyundai, aspon teda v normalnej vybave, nie v revolution top.
Su to iba moje staticke dojmy, ale ja by som si:
bud priplatil za m3
alebo sa uskromnil so swiftom, pripadne kupil i20.
Mazda2 mna ako sebemensieho fanusika mazdy jednoducho neoslovila ani na predvadzaciu jazdu...
taky bych to nevidel jako velky problem, i kdyz..v soucasne 2 , kdyz das za sedadlo spolujezdce dite do sedacky, tak vepredu nemuzes prakticky sedet....doufejme, ze nynejsi 2 bude o neco lepsi v tomto smeru. cx 3 ma stejny rozvor jako nova 2?
v tom showroome na moldavskej som bol .... aj v mazde aj v hyundai...... v mazde ked kamarat kedysi kupoval ( dnes uz staru a hranatu ) mazdu 2 ... a v hyundai ked sme my v r 2011 skusali i20 ( uz vtedy mala krasne tvrde sedacky ).... musim ist mrknut dakedy tu i20cinu aj ked ako vravim.. nezvyknem ocumovat bezdovodne showroomy..... a zhodou okolnosti mame prave jeden novy biely kus i20ciny v blizkosti bidliska tak ho staticky mozem omrknut aj takto.. a porovnat zoci voci konkurencii priamo v "terene" .....
mazda 2 nebude najpriestornejsia vzadu ale ma ine kvality a ja napriklad jazdim skor sam alebo vo dvojici takze mi mazda 2 urcite ma co ponuknut ... prva mazda 2 ( ktoru ma spominany kamarat ) bola hranata a vzadu si sedel takmer kolmo a stale zostalo na hlavu miesta ako v rollse .. proste ina koncepcia....... bejvavalo... novsie mazdy 2 su uz dizajnom viac imidzovky a vzadu zrejme maximalne posadis 175cm vysokeho cloveka..... kazdopadne je to stale male auto.... takze ziadna tragedia...... nemozeme od toho chciet prepravnu kapacitu MPVecka..... mne nova mazda 2 by urcite co sa tyka priestoru bohate stacila .... ako pise kolega vyssie je to volba preferencii.... kto chce rodinnejsi piestor pojde asi do i20.... kto chce styl a nejazdi dennne v 4 clennom obsadeni kludne moze zvolit mazdu 2....
je to otázka preferencií a rodinnej zostavy. Ja (178) som si za seba sadol s rezervou a cítil som sa dobre aj u spolujazdca. Hlava vzadu moc slobody nemá, ale za i20 by som nemenil, ten má zas iné oné, priestor nie je jediné kritérium, mazda ho trochu obetovala štýlu a za mňa ok.
To auto podla mna nie je hodne triedy B, zaradil by som ho do triedy A(+). Na nase pomery je to skor tretie, nie druhe auto do rodiny.
Nazivo sice vyzera krajsie ako na obrazkoch, take male baculate chutne...
ALE:
Ak si ma sofer sadnut ako tak normalne, DOZADU TAK MAXIMALNE DIETA, lebo:
Je uzke, hlavne vzadu hore sa zvazuje a uz pri otoceni hlavy dolava som si ju tresol o caluneny ram dveri, navyse zvazujuca sa strecha a nepouzitelna kratucka opierka hlavy - hlava sa neda ani vystriet, ani opriet, len tak musi byt skrcena vo vzduchu.
Vpredu vysoky posed na mazdu a kvoli ramu okien zly vyhlad dolava a zial aj dopredu doprava. Hovorim o osobe 180 cm.
Zhodou okolnosti maju v KE spolocny showroom s hyundaiom a i20 je oproti tomuto priestorovy zazrak. Vzadu omnoho lepsie pred dospelych a zial aj vpredu. Dokonca na sedadle spolujazdca sa da doslova hoviet si ako v kresle...
Osobne mam mazdu3, ale dvojku by som si nekupil - bud lacneho, ale dobre vybaveneho a jazdiaceho swifta, alebo, ak to ma byt skor rodinnejsie auto - hyundai i20 s atmosferickou 1.4-kou a morom priestoru a tiez kvalitnou vybavou.
Prve staticke dojmy z faceliftovanej sestky:
vnutri vyzera o triedu lepsie, priam premiovo, nizky posed, super drziaky na napoje, pekna palubovka, audi by sa za taky interier nemuselo hanbit...
Akurat laktova opierka je neprakticka, kedze je jednoducho kratka - nedokazem preradit a mat oprety laket - musim ho zakazdym zdvihnut...
Start/stop
je zakladom kazdeho hybridu, takze pokial budu hybridy, bude start/stop a vobec nestrati na vyzname...
Jedine sa upravi nerealne meranie spotreby, co je len dobre, preco by to malo znamenat koniec start-stopu mi nie je jasne...
Jestli se nepletu, o tom, že i při brždění motorem auto spaluje palivo psal i Vaculík, to, že PC ukazuje 0 je zavádějící, motor palivo potřebuje k chodu.
Vyhrivat motor muzes, elektricky a to bud z vlastniho zdroje (baterie v aute), nebo z externiho zdroje (auto se "pripoji" do zasuvky, toto je bezne v severskych zemich, kde maji parkovaci mista bezne zassuvky prave pro pripojeni externiho vyhrivani). Je to dobre mimojine i k tomu, ze budes vzdy startovat zahraty motor, ktery ma pak nizsi spotrebu, lepe pojede hned od startu a auto bude hned topit, pripadne uz bude vyhrate.
cim mensi model mazdy tym sa mi ten kodo styl zda vzdy este lepsie zvladnuty ako u vacsich modelov... ktore su inak tiez krasne.... ta benzinova 1,5ka je bozi....... to bude podla mna motoricky ideal pre toto auto ( hlavne ziadne turbo ) .... a zaroven taka mala motokara , super kombinacia aj pre tych sportovejsie zalozenych :yes:
ja to samozrejme mysle tak ze když vypnes motor tak bys ho musel vyhrivat. anebo předtím nez ho nastartujes bys hu musel vyhrat aby jsi byl duslednej ..
elektricky vyhrat katalyzator na několik set stupnu, to muselo sezrat beknej kus elektriky
tohle bylo v koline, no uz to mají opravene.
minimum je 3 sec jak pises.
reakcni doba je podle normy na mistnich komunikacích (ty ve meste) 1sec, na silnicich a dalnicich 1.5 sec (nechapu proc ten rozdil)
jinak delka zlute by mela (musí) vychazet z brzdných drah dane normou EHK/OSN 13 pro nakladni auta nebo autobusy jak pises (mají nejdelsi brzdnou drahu nez osobaky) podle vzorecku 0.15*v + v^2/130 (v je rychlost v km/h). k tomu se musí pripocitat reakcni doba, takze pro 70km/h to je 3.5sec pro mistni komunikace a 4sec pro silnice. urad tohle ale neuznava a tvrdi si to svoje a pak to asi radeji stopi a strkaji hlavu do pisku.
v koline na te konkretni křižovatce vybirali pokuty od cca 1000 lidi rocne a z velke casti nejspis neopravnene. takze je ještě trochu potrapim...
Ano, teplota katalyzatoru se udrzuje, i kdyz auto stoji a motor jede na volnobeh. Pokud je motor vypnuty, teplota se neudrzuje, neni jak, ale je fakt, ze existovaly i elektricky vyhrivane katalyzatory.
Jistě, všichni jako zákazníci chceme co nejpříjemnější a nejpohodlnější auta...toto je výsledek.
A na začátku 90-tých byla menší zětná vazba než o 10 let dřív atd...
zadej si do googlu:
elektromagneticky odpojovac volnobehu s120
tady to není forum o zavodnich motorech aby motor musel byt nachystany na akceleraci, navíc změna množství vstriku je zalezitos maximalne desetiny sekundy.
podle tve logiky by jsi musel ohrivat katalyzator i když auto stoji ..
No, nevim, ten odkaz vede k nejakemu dobastlenemu systemu, ktery patrne pochazi ze starych dieselu, kde bylo nutne privod nafty proste uzavrit, jinak motor jel, i kdyby nebyla zapojena elektrika. Kazdopadne stare stodvacitky braly palivo i pri brzdeni motorem, pokud jsi tedy motor proste natvrdo nevypnul.
Co se tyka te spotreby:
Motor musi byt nachystany na akceleraci, musi se pocitat s tim, ze pri brzdeni motorem se nesmi zablokovat kola, castecne je treba taky zahrivat, ci udrzovat teplotu katalyzatoru a jiste je dost dalsich duvodu, proc jde do motoru palivo i pri brzdeni motorem. Stav, kdy do motoru nejde vubec zadne palivo, nastane az pokud ho uplne vypnes.
Držím palce.
Myslím, že v řadě míst v Praze jsou semafory nastavené špatně. Někde žlutá svítí zbytečně dlouho a snižuje se tak propustnost křižovatky a někde zase naopak mají snahu hnát to do opačného extrému hlavně u komplikovanějších křižovatek. Třeba u Bulhara, což je hodně složitá křižovatka, mám pocit, že některé žluté svítí ani ne 2 sec. a přitom při té 50 by to mělo být minimálně 3s a jak píšeš s rostoucí povolenou rychlostí to musí být víc protože norma počítá s nějakou reakční dobou řidiče plus zastavení vozidla, které má daleko horší brzdy než osobní auto (náklaďák, autobus etc.).
byl tam nejaky elektromagneticky ventil, ja jsem něco takového tatoj amatersky delal, když to ještě nemely seriove. ještě jsem musel vzit siglal z otáček motoru, fungovalo to naprosto spolehlive
ano, uspora na volnoběžku je v situacích jak pises - dlouhe rovinky nebo mirne klesani, kdy nemusis brzdit na konci - napr. před obci. když nekdy zkousim jet na spotrebu, tak to delam, a rozdil je i docela patrny.
Obšití přístrojové desky kůží ve vrcholné verzi má třeba Peugeot 208 GTi.
[odkaz]
Ta cena Mazdy je úlet ;-). 208 GTi ve vrcholné výbavě a takřka dvojnásobným výkonem (200k) se prodává za 510 tis Kč dle ceníku. Takže reál bude kolem 480 tis Kč. A kdo se svezl ví, že motor je točivý s výkonovou špičkou, i když má turbo. A podvozek je krásně hravý...
Kde by to stary stodvacitky vzaly?
Ty mely karburator, pres ktery pokud sel vzduch, tak s sebou strhaval palivo vzdy. A tedy i pri jizde "bez plynu" se zarazenou rychlosti.
Mililitry spotreby se honi v NEDC, tam jizda s kopce simulovana neni a tak nikoho nezajima.
Obecně myslím, že platí čím menší brzdný účinek motoru, tím větší šance na úsporu paliva, podotýkám šance. Volnoběžka ušetří na dlouhých rovinkách nebo mírných klesáních, kde když dáš nohu z plynu tak sice nelze uzavřít přívod paliva, ale motor má spotřebu jako na volnoběh. Když totéž uděláš se zařazeným stupněm byť s motorem, který má malý brzdný účinek, tak ztráta kinetické energie a následná potřeba zrychlit na předchozí rychlost je z hlediska výsledné spotřeby horší než plachtění na volnoběžce. Jasně, že řidič s potřebným citem žádnou volnoběžku nepotřebuje a když vidí, že je to výhodné, tak vyřadí na neutrál, stejně jako si pomůže když chce zpomalit víc než umožňuje 6 st. u motoru s nízkou kompresí podřazení třeba na 4 st. nebo i níž. Samozřejmě bavíme se o úsporách v řádu setin, max. desetin litru a to ještě za předpokladu cesty, která to umožňuje.
ano, tak to je, aspoň u aut co mam ja.
me oct (1.8tsi) dela ale i to, ze když se zacnu blížit k nizkym otackam, (nekdy to je 1500ot, jindy 1200ot) a dam neutral, tak to ukazuje napr. 1l/100 a když zaradim rychlost, tak se to zvysi třeba na 2 litry i když nemá nohu na plynu. staci trosku prislapnout na plyn a povolit a spotřeba klesne na nula, nebo jindy musim zaradit nižší stupeň aby otáčky motoru stouply a teprve pak to spadne na nulu. volnobezne otáčku jsou přitom cca 800ot/min.
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
No, já jenom všem mužům přeji rozumnou ženu, která pochopí princip spalovacího motoru, k jehož provozu je nutné něco, co se točí tak rychle, že nebude trvat dlouho, až se to úplně utočí....že takový motor je sice konstrukčně zajímavý a moderní, že se hodí jako náhradní dočasný zdroj energie při výpadku proudu, ale k pohonu auta se zkrátka nehodí...A že bude lepší možná nějakou tu korunu připlatit za loď z Japonska(pro škarohlídy, aby si nemysleli, že jsem antikoncernový zarputilec... jezdím služební OCtomilkou, dva měsíce starou, s 1.4 TSI - denně, je to jistě roztomilý vůz, ale má turbo a tak jsem vnitřně pořád trochu neklidný...) Když si člověk kupuje auto, měl by studovat a studovat a studovat... jedině nezájmem lze přesvědčit výrobce o tom, že něco nedělá úplně dobře (můj subjektivní názor). Domnívám se, že něco podobného se stalo Mazdě předchozí generace... technicky fajn ale nic nového, design exteriéru splácaný někde na koleně ... a hleďme na ně dnes... Mazda se vrátila v plné síle a ještě lepší...
Hame, jednou jsem sem hodil dotaz, jak to je s delkou zlute na semaforu a ty jsi mi odpovedel, ze minimalne 3 sec (vyfotili me na červenou a meli 3sec). bylo to v miste kde je povoleno 70 a ja v tom sel dal a snazil se prokazat ze ma byt 4 sec. dopadlo to tak, ze po odvolani ke kraji me spravni organ nechal byt. ja dal oznameni na policii ze to maj blbe at to prestavi a trestni oznameni k soudu za neopravnene vybirani pokut. policajti tvrdili ze to je OK, soud ze to je taky OK, protože za křižovatkou je uz jenom 50, tak uz před křižovatkou musim jet taky 50, coz je samozrejme blbost. nicmene to uz opravili na 4sec a ja připravuju nove trestni oznameni, tentokrát dukladneji podeprene.
to jen abys vedel co jsi zpusobil (podle fotky byla delka zlute jen 2.3sec a nebyli schopni prokazat ze to bylo vic) ...
Já jsem nikde neřešil rozdíl mezi různými motory. Nulová spotřeba (po sundání nohy z plynu) může být v případě, že je tam nějaký "kvalt" (čímž se de facto/více, či méně, brzdí motorem), pokud je tam neutral, nulová nebude (zdechl by motor). Dobře je to vidět na palubním počítači v módu okamžité spotřeby.
však o to jde.
kdy pojedes s jednim s kopce, tak nemusíš slapat na plyn, zatím u toho druhého jo.
u me to dela 1/3 cesty z práce domu, tedy 1/3 cest jedu se spotřebou nula.
volnoběžku ma par aut s automatem, rozhodne to není bezna vybava a ze by to někdo strkal do manualu podobne jako to mel tusim wartburg??
navíc volnobezka ti při jizde s kopce nic neusetri, spis presne naopak, ale predpokladam, ze to automaty umi spravne vyhodnotit, ja mam v aute cidlo naklonu
urcite k tomu mas nejaky hodnoverny odkaz.
automobilky honi každý mililitr spotreby a tohle by si urcite nechaly ujit, když to mely uz stary stodvacitky
uplny uzavirani rozprasovani benzinu z karburátoru mely uz stary stodvacítky, takze and napr. 1200ot a neseslapnutym plynu to mělo spotřebu nula.
okamzita spotřeba na volnobeh je cca 0.8l/hod, tedy při rychlosti 50km/h by to odpovídalo 1.6l/100km. kdybys 10% jel při brzdeni motorem, byla by spora skoro 0.2l/100km. myslis ze by si to automobilky nechaly ujit??
ty opravdu slysis ty vybuchy ve valci ??? >:D >:D >:D
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
Každý utrácí podle toho, na co má. Když se podíváš na ceny vozidel té doby v podobné výbavě a bude ti sladkých 30...a tvé ženě sladkých až přesladkých 25... Srovnávat tehdejší Fóbii s Mazdou ale fakticky nebylo na místě :-):-)
Není v tomto banánistánu většího zapadákova než město, ve kterém už 35let žiji... to je fakt >:D
Nové auto počítaš do kolika let stáří? To jen abychom srovnali měřítka >:-[]
To jsem se onehdá od jednoho chytrého pána z realitní kanceláře (po pětadvaceti letech ve stavebnictví) dověděl, že novostavba může být i patnáctiletá >:D
Ale no. To je blud, do valcov stále prúdi nejaké palivo, či brzdíš motorom alebo ideš na neutrál a plachtíš dolu kopcom. Jedine že vypneš motor. Či je viac alebo menej toho paliva o tom potom ale stále tam nejaké palivo tečie a spaľuje sa, veď je počuť výbuchy vo valcoch. A čo iné by tam akože malo vybuchovať ak nie zmes benzínu a vzduchu?
Niesom automechanik ale toľko viem aj ja.
Nechavají otevřené ventily? To jako, že se "potká" motor v zájmu snížení spotřeby, když otevřený ventil narazí do válce? Alepoň u ACT to funguje tak, při vypínání válců se naopak ventily zavírají a nechají zavřené. A samotné "vypínání" válců je jen běžný variabilní zdvih ventilů, který se odlišnou vačkou změní na nulu, tedy supertupá vačka.
Donedávna tady žádná TSI a TCe nebyla a všichni kvedlali hůlkou jako diví... a dnes, několik let od zavedení hvězdného downsizingu, už můžeme tvrdit, že "většina běžných" ???
Většina těch běžných českých uživatelů dráždí volítané pixly 13+
Takže je více než troufalé tvrdit, že většina běžných uživatelů ocení jízdu na krouťáku... osobně si myslím, že po zkušenosti s TSI a TCe si někteří z "průkopníků" rozmyslí, zda znovu vstoupit do stejné řeky.
Takže zůstávají možná ti, kteří v těch 13+ sedlají historické stroje "f TDI" :-! Ale to je trochu jiná kapitola ;-)
když je motor zahratej, sundáš nohu z plynu a mas rozumny otacky, tak je okamzita spotřeba nula.
a samozrejme ze cítíš ze motor brzdi, takze to nej zadnej benzin nejde.
když mam motor zahratej, tak tam nic nejde ještě při 1200ot, když je studenej, tak jest při cca 1800 ot to ukazuje nejakou okamžitou spotřebu, i když sundam nohu z plynu - prave kvůli ohrati katalyzatoru. zajimavy, ze když dam neutral, tak okamzita spotrea je nizzsi, nez když tam je zarazena rychlost nemas nohu na plynu - pisu o studenem motoru
Jestli motor brzdí víc nebo méně na spotřebu podle mě nemá vůbec žádný dopad. Jakmile dáš nohu z plynu tak se u dnešních aut automaticky uzavírá přívod paliva a tudíž je spotřeba nulová jak u auta s vysokou kompresí a tedy vyšším brzdným účinkem, tak u auta s nižším kompresním poměrem a tudíž nižším brzdným účinkem. Jediný rozdíl je, že u prvního motor brzdí víc a a u druhého musíš na stejný brzdný účinek pomoci motoru brzdami, což může zhoršit životnost destiček nebo podřadit. Naopak pro dosažení co nejnižší spotřeby se dnes znovu zavádí "volnoběžka" aby auto dokázalo po ubrání plynu plachtit a nebylo brzděno ani minimálním brzdným účinkem motoru.
Ja jsem prave mel moznost se povozit v te 1,6 a na muj vkus byla ostra dost a dost, takova auta na trhu proste nejsou a obavam se, ze nebudou. Lehkym zavanem jsou jen MX5, SSS, castecne tahle 2/85kW a Toyobaru, jinak me nic nenapada...
Bud v klidu, moderni motory zerou neco i kdyz brzdis motorem, je to vkuli udrzeni teploty v katalyzatoru treba, regeneraci filtru, pripravenosti na odezvu pri pozadavku na akceleraci atd... Nula od nuly pojde.
ja ale tvrdim, ze to logicky zvysuje spotřebu.
když budu chtit brzdit intenzivneji motorem, dam ze setky ctyrku, pak trojku a atd. a před obci taky zpomalim.
když pospicham a jedy "dynamicky >:D ", tak 50 metru před ceduli obce intenzivneji pribrzdim a z tech 120 to zbrzdim na 60 bez problemu a motor ti v tom stejne moc nepomuze. nikdy jsem nemel pocit ze by to brzdy nemely i opakovane zvladat
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
Jak píšeš... jednou Mazda, navždy Mazda... Mazda má jednu zásadní vlastnost... lze ji řídit na centimetry přesně... jakýkoliv její model starší či ten nejnovější...
Už by to mělo být snad správně. Díky za připomínku. Psal jsem to včera večer doma a si už jsem byl mimo... Ta změna času. Né na to se vymlouvat nechci.
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
Je to tak jak to píšete. My měli M6 ročník 2004 a za 150.000km praktický žádná závada, prostě nic. Jednou se zasekl zámek a to opravil autorizovaný servis za 500Kč. Motor byl dvoulitr benzin manuál. A jak to panečku jelo. Kdo nezažil nepochopí - jednou Mazda, pořád Mazda... (tedy alespoň benziňáky)
Je fakt, že stará Mazda2 jezdila opravdu skvěle. Skoro bych řekl, že byla naladěna sportovněji, než teď ta nová. Jezdil jsem se dvěma 1.3, poprvé s tou se 63 kW, později pak s 55 kW. A i ta slabší jela hrozně hezky. Ta 1.5 musí bát výborná.
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
Já myslím (fakt jenom myslím), že to bude tím automatem, který se dobře snáší s celým zbytkem vozu (motorem, přední nápravou atd). Prakticky není co zničit nedbalým sešlapováním spojky a protože je jízda svižná, ale klidná, nic se výrazně neničí... ale já jsem zastáncem automatu ve městech, protože se naprosto skvěle zvládají zácpy... a tím pádem i jakékoliv negativní emoce, které ničí auta nejvíc...
kam az muzes radit, když vyraznejsi brzdny efekt motoru na sestku je udajne uz od 75km/h??
otázka je co to je vyraznejsi brzdny efekt motoru.
ja si to predstavuju tak, ze i z prudšího kopce se ti na nejvyšší rychlostni stupeň auto moc nerozjede a abys jel apon povolenych 90, musíš slapat na plyn, zatímco u jiného auta bys musel brzdit.
jini vyrobci motoru se zase chlubi tim, ze později zaviraji saci ventily, cimz brzdici efekt motoru snizuji a snizuji tak spotřebu.
jini se zase chlubi tim, ze vypinaji cele valce (zrejme i nechavaji otevrene ventily??), cimz brzdici efekt motoru taky snizuji..
nikdy sem auta nestridal a každý sem mel v prumeru tak 5 let, takze nejsem z tech co se muze chlubit ze jezdi každý tyden jinym autem. takze mazdou sem nejel.
na malou zpětnou vazbu si stezujou všichni v kazdym testu, nektery auta sou na tom mozna trochu lip, ale auta z pocatku 90. let jsou dnes v tomhle asi nedostizny.
ja pozoruju ze s kazdym novym autem to je horsi a horsi, ale mozna to je taky tim, ze sem starsi a starsi ...
když sundáš nohu z plynu, tak dobrzduje kazdej motor, jestliže nedas neutral.
dřív se v zime s kopce brzdilo hlavne motorem a platilo pravidlo mit s kopce stejny rychlostni stupeň jako do kopce.
ja i se soucasnym 1.8tsi když jedu klobouk nebo v davu nemusim brzdit třeba 50km na okresce. z tech 120 mi to na 60 do obce zpomali na nejakych 500m
Mě třeba brždění motorem u aut chybí. Dojíždění k obci, kdy bych jen podřadil a dobrzdil motorem, při dynamičtější jízdě, kdy by člověk pomohl brzdám apod.
Má to svůj smysl.
Díky za pochvalu. Také se snažím, aby to bylo s tou češtinou lepší. Jasně, k tomu řazení. To byla jen taková poznámka. Stejné to být nemůže. Jo Peugeot 106 Rallye byl úžasnej. Zejména prej ta první verze s motorem 1.3. Ta pozdější už měla 1.6 a dle Britů už nebyla tak ostrá.
a neprijde ti to tak trochu blbost s kopce dolu dat neutral, motor zere na volnobeh a brzdit brzdama??
ja radsi necham sestku, nekdy i petku, spotřeba zadna a brzdit nemusim
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
Nerezne, respektive ne tak, aby to bylo na první pohled zřetelné. Je ale pravda, že jsem často neváhal postavit Mazdu na dvůr i v zimě a očistit ji hadicí od solí. Vzpomínám si, že jsem absolvoval nějakou proceduru ochrany karoserie při svolávačce na opravu nějakého čidla předního airbagu... ale opravdu viditelná rez je v současnosti vidět až při velmi blízkém pohledu. Zatím jsem nebyl nucen žádný zásah do karoserie provádět... a výfuk je také originál... čili nic jsem fakt neřešil... ani rozvody (řetěz)... K té ceně... komplet airbagy, měnič na 6 CD, automat klima, vyhřívaná zrcátka, všechna okna v elektrice, DSC, odnímatelné tažné, automat, zámek řadící páky, alarm... atd, atd, atd... naskočila cena 620 000... Určitě v té době byla hodnota peněz výrazně jinde... já jsem však později po tehdejší zkušenosti s FORDEM nelitoval jediné koruny...
EDIT: sloh
Nechci byt hnidopich ale ten podmaz ve videu je sileny. 6 skladeb ruzneho charakteru... Zabíjí to jinak docela vpohode sestříhané video :-/
Nekdy mene je vic!
A proc by ne?
Moderni automaticke prevodovky bezne pri plachteni s kopce odpoji motor od kol, at uz rozpojenim spojky, nebo zarazenim neutralu, je to normalni cesta, jak snizit spotrebu realne a ne jen na papire.
Vela filozofujes pre nic, za nic. Neviem v com jazdis teraz ked "skoro zadnou zpenou vazbu" nemas. (mam akesi indicie, co to asi moze byt, ... ;-\ )
V kazdej mazde taku spaetnu vazbu mas, to Ti potvrdi kazdy, kto iba raz jazdil s mazdami.
Ty si asi este ani nejazdil s mazdami, že ?!
K tomuto sloganu by se zase mohli vratit. Mazda2 je hodne libive auto, po predchozich ne moc efektnich pokusech se Mazda ve vsech tridach vratila k opravdu peknym tvarum a zda se, ze to nese ovoce.
Co se tyka dvojky, sve jsem o ni napsal v blogu, k testovane verzi jen dodam: Jde o male auto, ne dalnicni kriznik, tak kcemu ta armada asistentu? Kor na nasich cestach, kde je asistent jizdy v pruzich k nicemu, nebot na hromade cest nejsou zadne pruhy, pripadne jsou spatne videt. K cemu navigace? S timhle autem se bude jezdit nejcasteji kolem baraku, na delsi cesty ma jak Mazda, tak trh obecne, jine moznosti. K cemu kuze? Ano, vypada paradne, ale na to, aby to byla stylovka je treba nabidnout krome kuze i nejaky level personalizace, jedna barevna kombinace to nespasi...
Ano, nemoznost konfigurovat si auto podle sebe je tou nejvetsi nevyhodou testovane verze, ktera je diky naplacani vsech (i tech hodne nesmyslnych) prvku tak draha, ze i v tom vzpominanem Svycarsku to bude okrajovka. Kez by Mazda dokazala nabidnout neco jako byl kdysi davno Peugeot 106 Rallye, male auto s velkym motorem a bez zbytecnych "blbin", ktere jsou k nicemu a jen zvysuji cenu...
Pro pana Dusila:
Za me je tam mozna az moc omacky a "James Mayovske" teorie, ale budiz, snad jen upresneni k tomu razeni ala MX5 - i mne prodejce rikal, ze prevodovka radi stejne, ale samozrejme to nemyslel tak, ze je technicky shodna, ale ze pro ridice bude stejna ne obsluhu = kratke drahy, presne zapadajici rychlosti, male, ale presne odpory atd...
Chvalim pravopis, sem tam nejake i/y utece, ale je to na dobre ceste :-)
nevím,co máš za auto,ale párkrát jsem jel v autě mé ženy (fábia 1,2 tsi) a je to vrak !!
Motorem brzdit nelze nikdy - třeba dobržďování,jízda z kopce,ubrat motorem v zatáčce v zimě nejde a už podruhé na te k u r v ě měním rozvodový řetěz...první v 32 000 a teď v 89 000 km ...brzdy jsou poddimenzované a veškeré čepy taky. turbo začínám slyšet. spotřeba 6 litrů...další auto bude rozhodně atmosféra a rozhodně 2,0 litr,nebo vyšší...
Re: Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
A ani Vám to nerezne? Původní Mazdy3 s tím mají problém, konkrétně na lemech. Je fakt, že ta částka je fakt šílená, co jste za to dal. Ale ono to je také trochu závádějící. Tehdy auta stála více, než dnes. A třeba v 90. letech byla ještě dražší. Vzpomínám, jak Ford Sierra stál na počátku 90. let neuvěřitelných asi 700 000 korun.
Mal som moznost vyskusat novu Mazda2 G-90 Revolution.
Je to vynikajucie auto, ale predsa len ma motor uskrteny kvoli EuroVI.
Medzi ostatnymi sucasnymi EuroVI malymi autami, patri medzi vrchol, jazdnymi vlastnostami urcite.
Ale v porovnani s Mazda2 1.5 GTA , 105 PS , Euro IV, ktoru mame doma, uz tak presvedciva nova Mazda2 nie je. Nasa dlhodoba spotreba, este nie SkyActiv motora, je 6,4 l/100km (takmer rovnake ako nova M2), ale vykonove vlastnosti este neuskrteneho motora su uplne inde.
V jednej veci nova M2 je urcite lepsia, ma este lepsie predne sedaky :-)
Ale nezavidim situaciu mazde, ked z kvalitneho predchodcu M2, ma spravit este kvalitnejsie auto
Jsem rád,že zůstalo na světě pár rozumných lidí (automobilek) , kteří pořád vyrábějí a vyvíjejí normální motory...myslím si,že se evropa nikdy nevzpamatuje z toho ekoterorizmu,který je zcestný a ožebračuje všechny,kteří si ty evropské downsizingové *** koupí...
Dovolim si rejpnout do ceny - v mailu mam nabidku na SSS s dvojkou na tachometru, za necelych 325. To uz je rozdil proti Ma2 140 000,- (!!!). A o stoctyricet tacu ta Ma2 lepsi neni, to proste neni, sorry... Osobne bych tu Ma2 bral s nejsilnejsim motorem a bez vybavy, ale tohle jejich nabidka neumi :-(
jestli jsem dobře cet, tak brzdnej ucinek uz při 1800ot, tedy při necelých 80km/h. to je mimo obec na urovni bezduvodne pomale jizdy.
ale jestli jsi to myslel tak, ze jet s kopce na neutral, tak to mas pravdu, to opravdu nemusíš slapat na plyn. Takhle se ale snad uz davno nejezdi
Jakoze se pritelce libilo, jak jste ji sahal na kuzi, jo? >:D
Dle prodejce je to prava kuze, kozenka je na neexponovanych castech sedadel.
Ten interier je celkove v dane tride "masakr", jen je smutne, ze moznosti individualizace jsou naprosto nulove - nejde zvolit ani barevna kombinace, ani prosivani, proste nic, je to "tak, jak to je". Ale to je u Mazdy klasika.
ja chápu ze se to uplatni na zavodni trati se silnym autem, ale v beznem provozu a navic s malym a ne zvlast sviznym autem, kde typicky uživatel bude slečna nebo mlada panicka?
myslim ze nejezdim jako uplnej lenoch, ale ze bych mel ambice ridit auto v zatáčce pod plynem? od doby kdy nemam od kol ani od sedacky skoro zadnou zpenou vazbu, tyhle ambice nemam. a ani u současného auta se 160konmi na beznym povrchu si nejsem jistej, jesli by to mělo nejakej realnej výsledek.
navíc když před zatáčkou místo sestky dam dvojku nebo trojku, tak brzdny ucinek dosahnu i s turbomotorem.
Viděl a zase tak hrozný rozdíl to není. Třeba ty plasty jsou na pohled úplně stejné. Chybí ta kůže a ovládání topení má jiné kruhové ovladače (nemá automatickou klima). Dále je odlišný přístrojový štít, kde je rychloměr na místě otáčkoměru v testované verzi a otáčkoměr je v základní variantě vlevo vedle něj. Přijde mi jen trochu malý.
Ano, půjčuje se i základní verze 75. měl ji Svět motorů, nicméně nám byla nabídnuta jako první tato. věřím, že i my se časem k základní variantě dostaneme a její test přineseme.
...reaguji tak na nadpis. Moje jedenáctiletá zkušenost s Mazdou3 (kterou jsem z emocionálních důvodů dodnes neprodal a užívám ji na nákupy) napovídá, že ačkoliv jsem za ní dal neuvěřitelný peníz (v r 2004 bylo 600 000+ docela hodně korun, ale s výbavou, kterou dnes mnoho nových vozidel fakt nemá) a ačkoliv tehdejší automat se čtyřmi stupni se fakticky hodil (hodí) spíše pro svižnou jízdu po nejmenším velkoměstě, krom náplní, filtrů, brzd a tlumičů jsem neřešil absolutně nic. Jedenáct let městského provozu... dámy a pánové, kdo tohle má?
Když zařadíte dostatečně vysoký převod, tak je brzdný moment motoru nižší. V tu chvíli auto nebrzdí, nýbrž jen třeba udržuje původní rychlost. Ten brzdný moment motoru u testovaného vozu skutečně byl, nicméně zdaleka ne tak výrazný, jako na autech z 90. let. Druhou výhodou, která s tím souvisí byť na první pohled nepřímo, je možnost řídit auto v zatáčce plynem. Když je moc nedotáčivé při jízdě pod plynem, stačí ubrat plyn a vůz takzvaně utáhne stopu v zatáčce (vůz přejde z vnímané nedotáčivosti k neutralitě) . Pokud motor brzdný moment nemá, nic takového auto nepředvede. Nicméně chápu, že tohle ocení spíše lidé jezdící svižněji.
jak to snizuje spotřebu, když musíš jet pod plynem i z mirneho kopce, kde s jinym autem jedes bez plynu?
brzdy to mozna setri ale za ceny vyssi spotreby
tomu neverim ani nahodou.
u benzinovych motoru se od zavedeni katalyzatoru az tak moc nezmenilo, tedy 20 let stoji v ceste vyfukovym plyun stále ten samy systém cisteni, dřív byl mozna jednocestny, dnes tricestny.
kdyby jsi se mel z dnesni realnych 6 litru u maleho auta dostat na realne 3 litry, kam by zmizela ta energie z 3 litru? do katalizatoru?? a 3 litry, to je energie 30kWh, to by jsi ten katalyzator mel do cervena rozpalenej.
jakou vyhodu ma efekt brzdeni motorem??
ze když jedu s kopce, tak musim slapat na plyn??
to mi jako velka vyhoda nepripada.
mozna to ma smysl u nakladaku nebo autobusu, kde je motorova brzda, ale u osobaku, kde jsou brzdy dostatecne dimenzovane i pro dlouhy a prudky kopec??
Jj, taky mě napadlo, že např. za ještě menší cenu lze mít třeba slušně vybavené Polo GTI s úplně jinou dynamikou, nebo jiný, výborně vybavený hh (SSS) za podstatně nižší cenu.
V téhle verzi bude u nás Ma2 spíš exot.
Souhlas, mimochodem dvouzónovou klimu nemá v této třídě ani Audi A1, takže to opravdu nemá v mínusech Ma2 co dělat. Když už, tak tam mohlo být třeba - přemrštěný příplatek za automatickou klimu u nevrcholných verzí.
vedel by nam autor povedat kde sa dostal k udajom a cene i20 s motorom 1.6CVVT a 6st. prevodovkou? pretoze taky model sa aktualne nepredava, nie som si celkom isty, ale zda sa mi ze 1.6 benzin sa pri i20 ani pri predchadzajucej verzii po facelifte neponukal. (pamatam si len, ze bol v ponuke v case ked som kupoval i30 a to je 6 rokov). dalej udaje o zrychleni a spotrebe suhlasia so sucasnymi technickymi udajmi o ix20, cize bolo by divne keby 1.6 zrala s lahsim a autom s mensim odporom rovnako a mala rovnake zrychlenie. a dalej cena je podozrivo rovnaka ako pri dnesnej ix20 bez zlavy, cena za paket Style 84.900 sa neuveritelne zhoduje prave s cenou paketu style pre ix20 vo vybave trikolor. (mimochodom vybava trikolor je mam taky citak specifikum aut vyrabanych v nosoviciach pre trh v CR).
takze nie je troska nefer porovnavat udaje o ix20 ale pisat o i20 ??? :no:
edit:
dnesna i20
1.4 spotreba 5.3 (vraj) zrychlenie 11.6
cena comfort 324.990Kc
* za 35.000 je automaticka klima a vyhrievanie volantu a prednych sedadiel
* za 80.000 este aj inteligentny kluc a kozene calunenie sedadiel
(tolko k polozkam vybavy ktore su uvedene v porovnavacej tabulke)
edit2:
este k dalsim dvom polozkam, ktore su v tabulke N/A: tempomat a check na jazdne pruhy su uz v cene 324.990.
Ten Swift je těžká přesilovka... ja bych volil tam :-)
Zajímalo by mne, jestli je Ma2 alespoň také tak zábavná, protože Swift v této třídě vede a to nejen jako verze sport, ale i ta obyčejná v ceně "již od"
Mám otázku. Naozaj nie je iná cesta ako testovať okrajové verzie? Teraz testík top top verzie (okrajovka), pri prvých dojmoch ste zvolili dízel (v tomto segmente okrajovka). Chápem, že na niektoré veci by bol treba Klarkson a iný trh, ale aj tak. PS: na iných serveroch vidno, že keď sa chce, dá sa. Áno môžete ma kľudne poslať na iný server.
Zajímavá informace. Snad inženýři a docenti z VUT vědí, co říkají, ale asi jo, kdy z této školy pak vycházejí konstruktéři. Bylo by to fakt super. Třeba start/stop systém ztratí na významu v okamžiku, kdy vstoupí v platnost jiná metodika měření spotřeby paliva (bude to v horizontu několika let). Start/Stop nahrává jen dnešnímu nesmyslnému NEDC režimu.
Mini má kabinu asi o něco lepší, zbytek těch konkurentů na pohled i dojem podobnou. faktem je, že třeba DS3 má plast na palubce měkký, stejně jako Audi A1 Sportback. Nicméně výbavově a motorově srovnatelná A1 stojí o poznání více, než Mazda (určitě přes 700 000 korun). Za ten rozdíl by mohla být ještě jedna Mazda2 v základní verzi. :-). Když jsem to dnes vracel, svítila na palubním počítači hodnota 6,4 l na 100 km. Těch 6,8 je tam po focení, kdy se auto často startuje a pořád se s ním někam popojíždí. Kůže na dotek... Neumím tohle posoudit. Nicméně mi to subjektivně přišlo jako kůže a ne jako koženka, což se o některých autech říci nedá. Mojí přítelce se to přirozeně líbilo.
kabina vyznává překvapivě tvrdé plasty, stejně jako Fabia. Nicméně obě auta mají velmi dobrou povrchovou úpravu, takže je otázka, zda to někomu vadí. Zajímavý je ten kožený dekor na palubce Mazdy. V této třídě věc nevídaná. Otázkou je, kolik lidí si tuto verzi koupí. Jasně, ve Švýcarsku se prodávat bude, u nás je to trochu jinak. Ale to není chyba auta, nýbrž trhu a zároveň historických souvislostí.
Za prvé - pochvala autorovi za test. Jak píše nahoře fOE, hodně dobře namíchaný koktejl informací. :yes:
Za druhé - Ma2 s tímto motorem je po čertech zajímavá (a taky pěkná, byť ten exteriér Mazdě úplně "nežeru") záležitost.
A za třetí - coby zájemce o takto motorizované a vybavené malé auto bych byl nepochybně v kleštích hodně rozporuplných pocitů. Ušetřit nemalých cca 90t (když počítáte metalízu, která je u SSS v ceně) a koupit taktéž skvěle jezdící, o něco hůře vybavený (a s podprůměrným kufříkem) Swift Sport, nebo snad rovnou lovit ve vodách malých HH, což výbavou také nejsou žádná holátka (Fiesta ST, nové Polo GTI) ? A zřejmě nejvíc bych bojoval s možností připlatit pouhých 15t a vzít Ma3 2.0 G120 v hodně slušné Attraction.
Zkrátka, tato verze Ma2 bude muset být hodně o volbě srdcem, rozum se dost vzpírá. ;-)
je to sice spíš volba pro fajnšmekry, ale spoustu podstatných vlastností této vrcholné specifikace nabídne už základ za 259t včetě patnáctistovky, ikdyž naladěné a menší výkon.
Pro mě je podstatné, že věci uvedené v minusech neovlivňují celkové vyznění testu. Není to hledání chyb za každou cenu, spíš jen doplnění. Samozřejmě, jak píšeš, vzhledem k tomu, co nabízí srovnávaná konkurence, to tam být nemuselo.....hlavně mě děsí, že z toho simply plever zase vytříská kapitál. >:D
pokud se motor skutečně chová tak jak tvrdí test, je to hodně sympatická změna ve srovnání s dnešními lenochy, kde otáčky po ubrání plynu skoro neklesají. Bohužel nejslabší, cenově dostupná varianta je podle jiného testu hrozně líná a doslova zabitá dlouhým převodem kvůli nesmyslnému tlaku na emise. Ve výsledku ale potom stejně žere 7 na 100, ale papírově se snížily emise a úředník EU je spokojený... Četl jsem jakýsi komentář z VUT kde spočítali, že nejvíc by spotřebu reálně snížilo, kdyby s dnešními technologiemi mohly mít auta emise zhruba na úrovni Euro1 - jinak řečeno, pokud by se z výfuku vytahaly všechny ty zbytečné nesmysly. Potom bysme se dostali reálně na 3 litry na 100 a ne trapných 6-7.
test dobrý, auto výborné, keď som ho skúšal, mal som vnútri prémiový pocit (na nižšej verzii) aj z jazdy, len by som bol rád, ak by redakcia urobila aj test nižších verzií, lebo táto je nepredajná (nemyslím pár ks).
Škoda, že vrcholná verze není i z venku trochu více "vyšperkovaná", třeba jako bývala výbava GTA , trochu agresivity a hezčí kola a z Mazdy 2 je stylovka, která by si u pár jedinců svou cenu mohla obhájit. Alfa je Alfa, ale klidně si dokážu představit, že tohle auto řídí žena místo té A1 :-)
Interiér je parádní. Zajímaly by mne materiály... třeba srovnání s "top" třídy Škodou Fabií... zajímá mne, co na to autor článku ;)
Asi se bude líbit nejen ženám.. :yes:
Ale půl milionu dá zřejmě málokdo.
Bude se prodávat hlavně ve slabší motorizaci , její test by byl asi tedy více vypovídající.
Jinak za Skyactive tleskám! :yes:
BRAVO MAZDA. :-)
Naprosty souhlas s klimou a i kufrem. Od kdy je prumer minus nebo plus? >:D
Plusy jsou jasne a minus je zde snad jediny a to je cena. Cena je opravdu vysoka v teto vybave a tipuju, ze u nas z toho bude neprodejne auto.
Snad nejlepsi z testu na auto.cz posledni doby a panu Dusilovi se perfektne povedlo skloubit omacku pro bezne smrtelniky s akuratni davkou informaci o technice. :yes:
Jedinou vec trosku postradam: pri zmince premiovek/stylovek jako MINI, A1, DS3 atd. lze tuto mazdu srovnavat s nimi interierem i pocitove / na omak? Design je zcela jiste na spici, ale co plasty, co kuze na dotek?
EDIT: Za kolik tato motorizace jezdila? Onech vyfocenych 6,8l je prumer za test, nebo...?
Bodový ohodnocení napovídá, že testera Ma2 uhranula. Je putna, zda celkově nebo v tom zahrál prim motor a až audinozní interiér.
V mínusech mě překvapila zmínka o chybějící dvouzonový klimatizaci, když ji stejně žádný jiný z porovnávaných aut nemá a již zmíněnej průměrnej objem kufru. Co je průměr není snad potřeba kritizovat, až v případě podprůměru. Ale celkově za test palec nahoru :-)