Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Scanii koupit nechce, nabízí 3,9 miliardy eur

Porsche nabídlo za akcie Scanie pouze minimální cenu, kterou stanovuje zákon, a zopakovalo, že o Scanii nemá zájem.
Zpět na článek
neregistrovaný "Baby_killer"
25. 1. 2009 21:01
Re: Milý Ham(e)!
Kylie už o HTP řekla to co je známo dost dlouho, o tom mluvit nebudu. Já ten motor nevyzdvihuju ani nezatracuju, zákazníci pro něj se našli. Ale faktem je, že ho prostě v MB udělali. To jak je s ním kdo spokojený nechám na něm. Ovšem o vývoji v MB je to důkaz nezvratitelný. Pokud je to jinak tak mě opravte. Co se týče karoserie, tam si asi neporozumíme. Podle mě je udělat bezbečnou karoserii kumšt, na který už musí mít vývojový tým nějaký potenciál. Ten podle mě je i u nás v Čechách ve Škodě. Jasně můžeme ten vývoj zadat někomu jinému, třeba AV Engeneeringu nebo Ricardu. Ale proč to dělat, když mám ve vývojovém centru oddělení specializované na karoserie a mající dobré výsledky.
Jinak musím dát za pravdu s nastavením podvozku, tam jsem ulítl. V Octavii mám jeho sportovní variantu a srovnával jsem ho s běžným v Golfu.
Jinak samostatnou značkou dneska ve světě není vlastně tak nějak nikdo. Přežívají jen koncerny nesoucí jméno jejich zakladatele, samostatný není v podstatě nikdo. V koncernu je každý provázán se všemi. A to s výhodami i nevýhodami z toho plynoucími.
Abych to uzavřel, nepovažuju Škodu jen za montovnu, ale plnohodnotnou továrnu s vývojem.
P.S. Nejsem patronem Škody.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2009 20:30
Re: Milý Ham(e)!
Souhlasím (docela) s V10, rozhodně však NIKOLIV s 2.3 V5, což je věru NEpovedený motor (dárce "orgánů" V6 2.8 také docela ujde/ušel) ... ale ty "malé" 1.2 a 1.4 - to JE ale opravdu VELKÝ omyl!
Popravdě i W12 pro mne bylo spíš "zklamání" (vím že to od místních "bentleynadšenců" asi "schytám", ale vůz/motor NENí tak dobrý, jak měl být - domnívám se/myslím si já ..)
PS: Milí "benteycontinentalfandové" doporučuji NEJPRVE vyzkoušet (na písmenka a číslíčka co se někde dočtete - "kašlat") a až POTÉ se "fandou" stát (ale uznávám, že "vzhledo/teoreticky" působí až VELMi dobře ..)
Pěkný den :-)
Avatar - Ham.
25. 1. 2009 20:22
Re: Milý Ham(e)!
V principu bych proti řezání/skládání nebyl kdyby vznikalo něco dobrého tak proč ne. Třeba ta V6 na V5 nebo R5 na V10 to ještě ujde. Ale ta 1,6 byla stará už před 10 roky a odříznout z ní válec a myslet si, že vznikne něco dobrého tak to je barbarství notabene se tím ještě chlubit jako technickým vývojem Škody tak to už je masochismus. Jednou mi dali jako náhradní vůz Fabii s tím 1,4 TDI a musím potvrdit, že to byl úplně stejný podvarťák jako se zde různí kolegové vyjadřují o HTP. Chrochtalo to, kloktalo to, natřásalo to, kraválu jak v F1 a přitom jsem pořád stál a připadal si, že mi pod kapotu dali motorek od stěračů. Snad jen spotřeba byla mala no ale sekačka na trávu taky bere jen dva litry na hodinu.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2009 20:03
Re: Milý Ham(e)!
To je ale u vw "oblíbený" (u mne :no:) způsob "vývoje/výroby" motorů ;-)
V6 2.8 říz/říz = V5 2.3
1.9 TDi říz/říz = 1.4 TDi
1.6 říz/říz = 1.2 HTP
Ale "umí" to i naopak, starý R5 z audi konce let 80tých + R5 = V10, nebo vzpomeňte na W8 v minulém passat či W12 v phaeton a bentley = oba jedna linka v továrně v Dresden (jen malinko jiný "kabátek" ...)
Prostě vw = "VWozy pvwo MILOVWNíKY ČEVWNÉHO humovwu" :-) :yes:
Pěkný den :-)
Avatar - Ham.
25. 1. 2009 19:38
Re: Milý Ham(e)!
Děkuji za upřesnění, tak je to ještě horší než jsem si myslel, odříznutý jeden válec z VW 1,6, to je tedy vrchol technické invence, teď už je mi jasné proč to všichni nazývají mrzákem.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2009 19:24
Re: Milý Ham(e)!
Tříváleček 1,2 HTP NEní "evolucí" starého ŠKODA motoru, nýbrž "odřezkem" TAKÉ starého ALE vw motoru (4válce 1.6 od kterého byl "odejmut" jeden válec) - osobně ho řadím v kategorii k tomu nejHORŠíMU co je k dispozici a to včetně korejských modelů (což je věru "smutné", neb se jedná o nejprodávanější motorizaci fabia)
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2009 19:19
Re: Milý Baby killer(e)!
Ten tříválec 1.2 HTP bych raději NEzmiňovala, je to jednak NEpříliš povedený motor a "druhak" to NEní až tak vývoj škoda, jde o ODŘEZEK (též nijak výjimečného) 4válce 1.6 - nemýlím-li se toho "historického" co se snad i do škoda felicia dával :no:
PS: zbla zbla ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - Ham.
25. 1. 2009 19:08
Re: Ach jo....
Tak na to jsem čekal, 1,2 HTP největší mrzák pod sluncem, slabý i do mé sekačky na trávu, žere víc jak moderní 1,5, řve jak kráva no opravdu "úspěch". No a jiné nastavení podvozku, prosím Tě v čem, Fabia je Polo a Octavia je Bora/Jetta/Golf Variant, vždyť když se podívám na nový tlumič tak má nálepku VW/AUDI/Škoda/Seat, na pružině dtto. Co jako chceš ladit? Stabilizátory - jsou stejné, brzdy - stejné tak co? Bouchání plechů stačí tak na samostatnou karosárnu ale nikdy ne na samostatnou automobilovou značku. Škoda je použitá nálepka kterou našinci berou ale jinak je to VW/Audi a když VW vyhlásí drang nach osten tak v Boleslavi akorát tak můžou vyrábět ty sekačky na trávu, víc nesvedou. Anebo se vrátit k 105/120, prý i to 1,2 HTP je evoluce tohoto pramotoru.
neregistrovaný "Baby_killer"
25. 1. 2009 18:18
Re: Je mi líto ...
Pěkná úvaha. Souhlasím s výhradami. Vývoj Škoda prostě má a to že vyvíjí pro celý koncern je docela jasný. To by jsme mohli říct i to, že Audi nemá svůj vývoj, protože vyvýjí motory pro celý koncern. Každý se na to asi díváme z jiného úhlu.
Přesto Audi vyvíjí samozřejmě i pro sebe a pro celý koncern jako Škoda. Jednoduché jako facka. Nevím proč bych tedy měl vidět, že vývoj ve Škodě je něco méněceného.
neregistrovaný "Baby_killer"
25. 1. 2009 18:10
Re: Ach jo....
Ano všechno je pravda až asi na dvě ALE. První jsou motory. Třeba 1,2 HTP je vyvinut v MB a zároveň i vyráběn. Podvozky - nikde jsem nepsal, že používají něco jiného než od VW. Ale že se nastavení liší u Octavie od Golfu je asi každému jasné. Karoserie - no pokud myslíme jen povrchové díly, ty dokáže udělat i Franta Flinta s rádiovkou někde v Číně. Ale pokud budeme uvažovat i kompletní pevnostní výpočty karoserie související s pasivní bezpečností, tvorbu výkresové dokumetnace k těmto dílům (spoustu nosníků si vyvýjejí sami) a jejich následné zkoušení, to už opravdu není přejímání známeho nebo vyvinutého někde jinde (třeba na Roomstera jim dokonce prototypový nosníky praskaly a byl docela problém to odstranit). Tohle si dělá Škoda sama. Kdybych se okolo toho nepohyboval, neřeknu ani zbla. Koukám, těch ALE bylo nakonec více.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2009 18:02
Re: Je mi líto ...
..., ale NE! (malujete si to "narůžovo")
Škoda jak si jí pamatujete (a její "výplod(y)" jménem Š105/120, které lze i dnes potkat) po "otevření trhu" de facto/víceméně ZKRACHOVALA (nekonkurenceschopná byla). JEN logo a pozemky byly na prodej při němž nabídka vw nad renault zvítězila. Kompletně VŠE co BYLO škodou nazýváno - na "odpadišti" dějin zůstalo - z té "staré" škoda doslova NiC NEzůstalo.
Dnes je v Ml. Boleslav(i) a Vrchlabí a Bratislav(ě) a v Yugoslavia (tam "krachuje" a končí) a China a ... POUZE montovna automobilů a "technické centrum" o němž se zmiňujete je ABSOLUTNĚ podřízené majiteli, kde "samoaktivita" NEní vítána/žádána/povolena. Co se "vývoje" týče, pracuje se NE na vývoji pro ŠKODA, ale pro CELÝ koncern (jež je 100% vlastníkem). Domněnka, že jde o ČESKÝ produkt je stejně mylná, jako nazývat ČESKÝM hamburger koupený v McDonald (byť v česku - tam JEN čeští zaměstnanci pracují pro AMERICKÉHO vlastníka - má-li McDonald v česku např. "grafické odd" NIC to NEmění na tom, že .... už si rozumíme?
PS: Pokud bude příští Lexus navrhnut ve France (kde je vývojové centrum Toyota), tak to z něj FRANCOUZSKÉ auto neudělá, nebo?
Pěkný den :-)
Avatar - Ham.
25. 1. 2009 16:27
Re: Ach jo....
Tak tedy popořádku:
motory - audi, VW, a když tak montují co jim koncern vymyslí
podvozek - vše VW, ani jeden není Škody, nevyšší kombinace je Rommster kde kombinují předek Fabia/Polo se zadkem staré Octavia/Golf
Elektronika - komplet dodavatelé VW
Co zbývá? pár plechů na kastli, ano na ty vyvinuly formy a bouchají je. Pro mě montovna kterých se dá postavit deset třeba na Ukrajině nebo v Číně.
neregistrovaný "Baby_killer"
25. 1. 2009 15:55
Re: Ach jo....
Montovna, kde se nic nevymyslí? Upřímně tu všichni víme, že staví auta na základě koncernových podvozkových platforem a motorů. Ale také všichni víme, že Škoda má i své vývojové centrum. A tam se vyvýjí všechny karoserie od designu až po finální technické řešení. I podvozky jsou laděny v rámci platformy jinak než u ostatních koncernových bratrů. Asi bych tu tohle mohl psát ještě dlouho. Chtěl jsem tím říct, že Škoda rozhodně není jen pouhou montovnou a momentálně ve vývoji zrovna nezahálejí. A to nemluvím o technologických a plánovacích úsecích, tam se momentálně opravdu nezastaví (ano, plánovače a technologii mají i montovny - to kdyby tím chtěl někdo argumentovat)
neregistrovaný "507--"
25. 1. 2009 14:07
Re: Já bych si ...
KDE BOL TEN ROZHVOR? ĎAKUJEM!
25. 1. 2009 10:42
Re: Já bych si ...
Jistě. Těch 6-8 se bude týkat samostatných koncernů.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 22:20
Re: Já bych si ...
... "tipla", že "název/logo" škoda PŘEŽiJE (ale KOLIK /%/ z celkového počtu ks s tímto logem se bude vyrábět v česku ... toť otázka).
Ano "přežije/bude" nějakých 6-8 výrobců, ale "značek" bude (násobně) více ... si myslím já ;-)
Avatar - delphino
24. 1. 2009 22:08
Re: Já bych si ...
no ale hyundai a kia se snaží jít spíš přímo proti VW takže je to jako jako když dáma chce jít po králi, a toho se snažíme bránit střelcem. Je jen otázka času kdy dáma vyřadí střelce a pak si může uhnat krále jak chce
Avatar - JGucci
24. 1. 2009 21:21
Re: Já bych si ...
no to, ze Skoda by mela konkurovat Kii a Hyundai taky nic moc nemam, ale mela by ji spise nez "stejnym designem" konkurovat "stejnou cenou"...protoze rekneme si uprime, kolik z vas by si koupilo Kia Sportage kdyby stala uplne stejne jako Ford Kuga nebo VW Tiguan??? Tipuji, ze by to potom Kia mohla zabalit....Skoda by potrebovala evropsky design s korejskou cenou! ;-)
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 21:06
Re: Ach jo....
No Škodovka v pojetí Škodovka v Česku to určitě nepřežije. Buď začne přesouvat výrobu na východ do levnějších zemí a bude schopná dál konkurovat což vidím pesimisticky nebo zůstane jak je a pak pojde. Na západ od nás se ve velkém nikdy nechytne a pro východ začíná mít drahou pracovní sílu. A protože je to montovna kde se nic nevymýšlí tak u montoven je to ložený vývoj, proč by VW přesouval své technologie na východ pod nálepkou Škoda která tam nic neznamená když může na východ vyvést své technologie pod značkou pod kterou jim Rusové i Asiaté ruce utrhají (VW, Audi).
24. 1. 2009 20:56
Re: Ach jo....
A ktoré to budú? Z toho počtu čo dnes existuje vybrať len 8, tak to je "drasťárna". Žiadna kríza nezredukuje automobilovú výrobu takým spôsobom, tomu neverím. Skôr umrieme hladom, akoby sa prestali vyrábať autá.
24. 1. 2009 16:07
Re: Ach jo....
nevidim ze strany VW strategicky duvod vyrabet identicke auta na vychode. Skodovka mela zustat levny produkt pro vychodni evropu a asii, seat zase spis pro romanske krajiny, kde lide ocekavaji emocionalni design. Dneska je skodovka "aktualni technikou" zbytecne draha, nemyslim ze porsche si to necha dlouho libit, hlavne kdyz zacinaji mit levne auta za 5tisic euro uspech, pred par lety jsem cetl ve financial times, ze americke fondy by seat nejradeji zavreli a skodovku prodali do ciny.
Podle predpovedich automobilovych znalcu prezije do roku 2020 jen 6-8 automobilek, dost pochybuji ze skodovka mezi nimi bude.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 01:29
Re: Ach jo....
Výrobna v Mladé Boleslavi je a bude JEN to co bude ve Wolfsburg (Salzburg) "vyhovovat" ... škodaauto prostě vždy bude (minimálně 1) krok ZA ...(Popravdě VY byste to "jinak" se svým "majetkem na východě" dělal?), ale zatím s ní "nakládají" poměrně "slušně", řekla bych já ;-)
PS: A že škodu budou možná chtít VíCE zaměřit PROTi Kia a Hyundai - to docela "logicky" působí ...(ještě že jí proti Dacia NEsměřují - a NEsmějte se ... to až TAK "fantasmagorická" představa NEní!)
Avatar - JGucci
24. 1. 2009 01:14
Ach jo....
Cetl jsem rozhovor s sefem Porsche holdingu a podle jeho slov Skodovka az moc konkuruje VW, ma se pry vice soustredit na konkurenci z Asie, takze si bohuzel budeme asi muset na novy "korejsky" design zvykat :-(