Súhlas, je to nové a neopozerané, ale tuším sa takáto "základná" farba stáva módnou, viď aj nový Focus ST s tou betónovou šedou:
[odkaz]
[odkaz]
Tej červenej RS3 najviac škodia tie kontrastné strieborné doplnky, možno s tým black paketom by vyzerala podstatne lepšie, obdobne tá modrá.
Co vidím videa od Rasťy Chvály, tak jedině :yes: , a ten odkaz je super, doposud jsem si myslel, že pětiválec od volva, který byl v mondeu a focusu nejde překonat. :yes::yes::yes:
Myslel jsem si to. V příspěvku, na který jsem reagoval, jsi však míchal hmotnost s řidičem u BMW s hmotností bez řidiče u Audi. A chtěl jsem doplnit hodnoty nové RS3. Hlavně, že je v tom jasno. :-)
Přesně tak, ta barva (v kombinaci s lesklou černou) je trefa do černého, podobná je i na O3RS, ale RS3 sluší mnohem víc. :yes:
Ty "barevné" RS3 v galerii (zejména) vedle ní působí jako starší sourozenci. ;-)
Ja som len bazíroval na tom, aby si porovnával porovnateľné, inak samozrejme nie je spor o tom, že 1er s pohonom jednej nápravy je ľahšia, ako RS3 s quattrom. Samozrejme tá možnosť voľby je výhoda, to sa rozhodne nehádam. Aká je ale realita u kupujúcich BMW z hľadiska výberu pohonu Ti asi hovoriť nemusím. ;-) Z kupujúcich nových bavorákov tu má zadokolku tuším len Dinar.
1595 kg je prevádzková. U predošlej uvádzali 1575 kg pohotovostnú, teda prevádzková bola 1650 kg.
Teda zhrňovačka:
Pohotovostná hmotnosť (náplne bez vodiča) - prevádzková hmotnosť (pohotovostná plus normovaný vodič 75 kg):
RS3 I. gen: 1575 - 1650 kg
RS3 II. gen: 1520 - 1595 kg
M135i: 1430 - 1505 kg
M135i x-drive: 1520 - 1595 kg.
@iudex
A sme znovu u toho vyberu vs. "vnuceni". To ze mi audi neco vnuti ja jako vyhodu brat muzu, ale nemusim. Proc porovnavat M135i s xDrivem kdyz muzu mit jen zadokolku s manualem? Proto od zacatku pisu M135i zacina 75kg pod 1500kg a tucnych 100kg pod RS3, protoze jednoduse v zakladu skutecne zacina o 100kg pod RS3. Na hmotnost RS3 se dostane az dovybavenim na jeji uroven. Kazdy kdo tak neucini ma ale auto o nemalych 100kg (a v pripade minule generace dokonce o 150kg) lehci.
O to kolik vazi verze s xDrive se nepru, jen jsme se na uvod nepochopili a kazdy mluvili o necem jinem (coz bude ale trosku tva chyba, ja od zacatku pisu o M135i, ne M135xi. Taky jsem zminoval M2 pokud jde o tu hmotnost a ta bude taky zadokolka ;-) ).
Jestli si dobře pamatuji, jejich auta byla nastavená tak, aby nešlo vypnout ESP (ve Finsku jim to na ledu dovolili, ale v Itálii na asfaltu ne). Což v sérii půjde. Takže je pořád otázka, jak to pojede. Jde o to, že měla, když to přeženu, driftovat jako zadokolka (řízení plynem atd.). Měla se přiblížit tomu, co uměla R8. Od Haldexu nečekám, že bude jezdit jak zadokolka, ale na tohle je řada lidí zvědavá.
V praxi se někdy pohotovostní a provozní zaměňuje. Nemůžeš se na to spolehnout (pokud tam nebylo vysloveně napsáno, že obsahuje řidiče atd. atp., ale i tam je riziko chyby).
Audi pro novou uvádí 1595 kg. Jestli si dobře pamatuji, ušetřili 55 kg oproti předchozí generaci, ale nejsem si jistý, nevěnoval jsem tomu moc pozornost. Což by odpovídalo tomu, že těch 1575 je hmotnost bez řidiče.
Po tretí krát Ti hovorím, porovnávaj porovnateľné, teda štvorkolku so štvorkolkou. A stránky samotného BMW uvádzajú hmotnosť M135i x-drive 1595 kg. Kde teda vidíš nejakú hmotnostnú výhodu oproti RS3?
Porovnávaj x-drive. Ak by aj ten údaj, čo udáva BMW na svojej stránke, bol prevádzková hmotnosť (napriek označeniu pohotovostná), teda 1595 mínus 75kg, si presne na tých istých 1520 kg. Takže zhoda na chlp. ;-)
Oznacene kym? Jeden z tech odkazu co jsem ti postnul je primo od BMW a v pripade M135i tam mluvi o 1440kg. Udaj u audi bez ridice byt klidne muze, tu se shodneme, BMW je ale o tech 75kg lehci. ;-)
[odkaz]
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 500 kg
Stranky primo BMW
[odkaz]
znovu 1505kg EU hmotnost.
V tomto mi muzes verit, prave proto mi F20 imponuje, je v ni mista cca stejne jako v me byvale e46 a pritom vice vykonu a nizsi hmotnost. :yes:
Oba údaje boli označené ako pohotovostná hmotnosť, t.j. s náplňami, bez normovaného vodiča a kufra. S vodičom (75 kg) je to prevádzková hmotnosť. Teda obe mnou uvádzané čísla sú bez vodiča.
Každopádne ja by som rozdiely v hmotnosti nepreceňoval, bude to reálne v desiatkach kíl, čo je v praxi rozdiel ako medzi plnou a polovičnou nádržou benzínu (čo reálne nemôže nik cítiť, notabene pri daných výkonoch).
1505kg u BMW je EU (tedy ja nasel spis 1515-1520 podle ruznych zdroju), kdezto ta hmotnost u RS3 je DIN. Takze rozdil jeste vetsi nez 100kg, 1440kg vs. 1575kg. Alespon co si pamatuju. Zdroju tech informaci je spousta. Treba ty dole. Otazka kolik pridava druhy par dveri u M135i, podle nekterych zdroju 20kg, podle jinych 70kg. Spis bych veril tem dvaceti.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Kazdopadne porovnavame neporovnatelne. Kdo vi kolik bude vazit M2, precijen dostane neco navic (chlazeni, brzdy, LSD) a mozna o neco prijde (kg na strese bude li mit strechu z karbonu atd.). Pak se uvidi jestli ten rozdil cca 100kg ve prospech BMW zustane, nebo ne.
Autoexpress k tomu zvuku píše: the most guttural, snorting soundtrack of any production car with less than eight-cylinders, complete with explosions on the overrun and burps from the twin oval exhausts on upshifts. :-)
"Does it ever feel 100 per cent rear driven, as Audi claims is possible during ‘enthusiastic driving'? No, no way. But on road at least, the RS3 is less nose-led than we'd feared.
Flat-out on track, you'll discover understeer (the entire engine, gearbox and radiator live ahead of the front axle, so no surprise) but so far as road use goes, it's a mighty device."
Takze zlepseni, ale fyziku stale neosali. Asi ocekavatelny vysledek. Jinak minimalne ten TG test mi celkove pozitivne nevyznel. Teda, pozitivni ve smyslu mezigeneracniho zlepseni a efektivity prirovavane ke GT-R (poklona vsech poklon) ano, ale nadseni tam stejne vyvazuji fraze o nekomunikativnim rizeni a nedotacivosti.
Tezko soudit od klavesnice, doufam ze budu mit nekdy moznost skusit na vlastni kuzi. :-)
Verim ze ted jsem kriticky k necemu co by me pri zive skusenosti chytilo za srdce.
Odkiaľ máš tie čísla? BMW totiž udáva na svojej stránke 1505 kg pre zadokolku, pričom pohon 4x4 prídáva takmer metrák (1505 vs. 1595 kg). RS3 minulej generácie udávalo 1575 kg, teda fakticky RS3 bola ľahšia, ako porovnateľná M135i x-drive. A je viac ako isté, že RS3 na novej platforme pôjde váhou dolu, iste to bude tak 50-100 kíl.
U M135i/ M235i o xDrive ani nebudu uvažovat. Podobně by mě nenapadlo uvažovat o RS3 bez Haldexu, i kdyby ta možnost byla. Manuální převodovka je zajímavá možnost, ale reálně bych touhle cestou pravděpodobně nešel, ani u jednoho (možná u M2, možná). Zůstává karoserie, kde upřednostňuji méně dveří. Třídveřová 1er se mi moc nezdá (A3 jasně vede), ale BMW má v rukávu trumf v podobě 2er (byť je o něco těžší, když už je řeč o hmotnosti). Jsem zvědavý na TT RS. Mělo by být minimálně o 70 kg lehčí, mít nižší těžiště atp.
Mimochodem, S3, která je v nabídce na úrovni M135i, nabízí více možností a je lehčí.
Pětidveřová M135i xDrive je stejně těžká jako nová RS3 (na papíře). Výhoda samozřejmě je, že ji nabízí i jako třídveřovou zadokolku s manuální převodovkou (-90 kg).
Tak on ten Focus RS neni modre krve, ten tu vyssi hmotnost obhaji nizsi cenou. Nebude li cena nizsi obhajobu si nezaslouzi. Konkurenci tak nehledam u fordu nebo jineho mainstreamu, ale u BMW nebo MB. MB se hmotnosti nijak nevytahnul ikdyz ma jen 4 valce, ale M135 je o 100kg+ lehci nez minula RS3 a chystana M2 na tom predpokladam nebude hmotnostne hur nez prave obyc M135i kdyz technicky zaklad zustava stejny. Tam se bude lamat chleba.
Ono už minulá RS3 nebol žiadny muscle car, ktorý dokázal jazdiť iba rovno, plus treba brať na zreteľ, aké citeľné zlepšenie jazdných vlastností oproti predchodcovi zaznamenala aktuálna platforma MQB (najmä z hľadiska zábavnosti, čo akcentujú skoro všetky testy vrátane Angličanov - viď G7 GTI/R, TTS a pod.), takže novinka bude iste hodne ďalej.
Tak zrovna hmotnosť by som za takú veľkú nevýhodu oproti konkurencii nevidel, nemyslím, že taký Focus RS s 2,3l štvorvalcom bude na tom hmotnostne lepšie, resp. že bude mať lepšie rozloženie hmotnosti len preto, že má R4 namiesto R5. Naopak tie ostatné konkurenčné výhody R5: zvuk, charakter sú pre hotheč významné, plus imidžová výhoda "viacakoplebejskej" konfigurácie.
Nazory testovacich jazdcov su viac nez pozitivne, ostatne par novinarov sa este v case jej testovania malo moznost viezt na sedackach spolujzdca s testovacimi pilotmi a uz len z toho boli dost nadseni. Plus, ked este mali moznost pozorovat ich jazdy len z pozicie divakov - to ako to auto brzdi, ako sa sklada do zatacky, aky vyjazd z nej umoznuje ( dverami napred na poziadanie ;-) ) - asi si ludia okolo Stephana Reila urobili svoju robotu dobre... ;-):yes:
Nemyslim, ze by se u Audi "honili" za vicevalcem, nabizeji o trosku vice, nez nektera konkurence a ja jsem za to rad. Jde mi o to, jak auto dokaze naplnit me smysly a s vice-nez-ctyrvalcem se mu to povede urcite lepe, nez s mensim motorem, byt papirove vykonnejsim a realne klidne rychlejsim.
Co se tyka RS3, psal jsem, ze jeji koncepce neni uplne to prave, ale co uz, vetsina ridicu stejne dostane sve auto na limit jeho moznosti jen pri jizde rovne, v zatackach je mozna u vetsiny zakazniku podobnych masin zadoouci, aby ridice k blbnuti nejen nesvadely, ale od nej primo odrazovaly a tohle Audi obecne umi :-)
To ano. Vyšší hmotnost je daň. Jenže auto je komplexnější produkt. V minulé generaci mi přišla RS3 lépe vyladěná než S3. Nebylo to tak, že by člověk za zajímavější motor zaplatil horším autem (je to samozřejmě subjektivní). Uvidíme, jak bude vyladěná v téhle generaci.
Nic z toho co jsi napsal nerozporuju. Jen to honeni se za vicevalcem ma jednoduse dve strany, asi jako vse. Zvuk, charakter, pocit neceho vic na jedne strasne super, ale hmotnost u kratkeho auta s koncepci vseho (tezkeho) vepredu taky nebude to prave pro kazde pouziti. Minimalne pro toho co chce potrapit v podstate vse co ma 4 kola by mohla byt S3 lepsi volba.
RS5 na tom není o moc lépe (56 % vpředu, jestli si dobře pamatuji). Focus RS na tom byl myslím ještě hůř. Stejně tak Mazda3 MPS. I současný Focus ST se čtyřválcem má myslím 60 vpředu.
Pokud jsi nehodlal to auto hnát k jeho limitům (což stejně u Audi většinou není moc záživné), zvuk toho motoru byl lákadlem. Plus slušná dynamika na Autobahn. ;-)
A bude uz lepsi rozlozeni hmotnosti nebo zustane 60% jako u predesle RS3 na predku? Ono podle me nema smysl cpat pod kapotu vicevalec kdyz to poskodi jine vlastnosti a vysledek pak jede hlavne rovne.