Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Škoda Octavia II: Hit českých autobazarů

Škoda Octavia II se představila v roce 2004, o čtyři léta později prošla faceliftem a v současnosti je nejvyhledávanější ojetinou na trhu. Panuje však o ní spousta polopravd a mýtů.
Zpět na článek
10. 11. 2019 18:26
Ojetá Octávie
Já jsem velice spokojený s ojetou octávií, kterou jsem koupil z autobazaru AAA auto, na výhodný úvěr. Když jsem auto kupoval, tak jsem přímo v bazaru vyřídil i pojištění, mohl jsem tedy s autem rovnou odjet domů.
12. 8. 2015 12:55
Octavia je nej!
Pres vsechny probleny ktere s Octavkou mohou byt, si myslim ze titul nejoblibenejsiho auta u nas nema nahodou. Ja sam Octavku mam a jsem s ni velmi spokojen. Porad vypada dobre, vydrzi toho hodne a spotreba je solidni, a kdyz jsem ji pred 4 lety v bazaru kupoval stala podobne jako dnes... Kdybych tenkrat koupil nove auto, dal bych za nej 3x vic a dnes by mohlo byt na odpis... :yes:
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
4. 5. 2015 17:21
Škoda Octavia a články o ojetinách
Zdravím rozhořčené diskutující. Článek psal náš externista Dalibor Žák. K těm reakcím na kvalitu článku. Víte, o ojetinách se píše jinak, než o nových autech. Testovat nová auta a psát hezky o nich dokáže dnes kde kdo. Ale psát kvalitně o ojetinách je mnohem obtížnější. Troufám si tvrdit, že novinářů, kteří to u nás dokáží na slušné úrovni je jako šafránu. Zjistit závady a problémy totiž nelze tak, že napíšete PR automobilky. Příslušná TSB vztahující se na daný model vám opravdu nepošle, i kdyby je měl, neboť by ho za to vyhodili a už by jej nikdo nikdy na dané pozici nezaměstnal. A také platí, že čím je recenzovaný vůz rozšířenější, tím je psaní o něm obtížnější z pohledu spokojenosti čtenáře. Škodou Octavií II totiž dnes jezdí velká část naší populace, takže mnoho lidí to auto docela zná. Navíc jsou zde fora, přirozeně v českém jazyce. Chápu, že každý z čtenářů má potřebu se k tomu vyjadřovat a je to jeho právo. Ostatně proto je zde diskuse. Nicméně považovat článek za PR mi přijde jako krajní neznalost tohoto pojmu. Na co nebo koho by to měl být PR článek? Na Octavii? To asi ne. Na Auto ESA? proč proboha. Opravdu to není žádný PR. A pokud si to někdo ze čtenářů myslí, tak je to samozřejmě jeho věc, nicméně si to myslí špatně.
4. 5. 2015 07:56
Ojetá Škoda Octavia = Trest
Ojetou Octavii z bazaru si může koupit opravdu jen idiot....nejenže ojetá Octavia bývá dražší,než některého jiného nového auta ,ještě se krade a je poruchová (proto se krade)..
Ani nákup nové škodovky není terno,jelikož je předražená a nekvalitní....kdyby byla kvalitní,výrobce by poskytoval lepší záruky...než mě začnete bombardovat - měl jsem 3 octavie 1 gen,Superba 1 gen a fábii 2 gen,3 pola,a passata 6 gen....vše nové...můžu říct,že už škodovku nekoupím,jelikož je na světě naštěstí plno lepších aut,za lepší ceny,s delší zárukou a lepším servisem...
Avatar - _Karel_
4. 5. 2015 07:02
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
Trocha štěstí. Německý auta jsou sice nejlepší na světě, ale nejspolehlivější určitě ne.
3. 5. 2015 22:21
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
ty spotřebiče "rozbily"
zajímavé je, že např. německá auta mi sloužily vždycky spolehlivě a nebyly s nimi problémy. to mi teda vysvětlete:)
Avatar - twistedTSD
3. 5. 2015 20:14
Re: Realna zkusenost
Proč blbost? Každý ať si pořídí to, co jej uspokojí nejvíce, z čeho bude mít radost, ne? Nevidím důvod kvůli tomu urážet.
Avatar - _Karel_
3. 5. 2015 17:59
Re: Srovnávání napříč třídami
Ano, u OIII se to opět posunulo a zřejmě střední třídě klepe na dveře.
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2015 12:58
Re: Srovnávání napříč třídami
Noooo, a ked sa zamyslis nad aktualnou situaciou ohladom O III ( jej vnutorna aj vonkajsia velkost ) tak zistis, ze takyto priesecnik ( a to casto aj cenovy ) vznika aktualne aj medzi novymi autami... ;-)
Avatar - _Karel_
3. 5. 2015 12:41
Re: Srovnávání napříč třídami
Souhlas, v bazaru někdo klidně může váhat mezi Oktávkou a Lagunou nebo Insignií. Většinou se vybírá auto určité velikosti do nějaké ceny. A tam klidně průsečík může být.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 5. 2015 11:35
Re: OT: A co nový Superb milá redakce?
Navíc je to dobrej článek... díky za odkaz.
;-)
3. 5. 2015 10:56
OT: A co nový Superb milá redakce?
Proč na zahraničních mediích je prvni jízda z novým Superbem? viz: [odkaz]
a
[odkaz]
a v ČR je evidentně zákaz o Superbu psát do úterý 10:00???
[odkaz]

Díky za odpověď!
Avatar - hedvin
3. 5. 2015 07:46
Re: Srovnávání napříč třídami
už jsem to jednou psal ale pro zopakování. V bazaru bude spousta lidí co uvidí dvě auta za stejný peníze a je jim jedno jestli je aut škatulkovaný tak nebo onak, hlavní bude co za peníze dostanou
3. 5. 2015 01:52
Re: A tu som prestal tuto
Jo, v O1 sa sedi vzadu zle kvoli miestu na nohy, inak sedacky celkom ok.
V O2 je pre zmenu dost miesta, ale sedacka je tvrda trestna lavica. Utrpenie uz po cca 80-100km jazdy.
O3 je v tomto konecne dalej v oboch pohladoch.
Avatar - twistedTSD
3. 5. 2015 00:39
Re: Srovnávání napříč třídami
SDA druhou generaci řadil do střední třídy. I já ale Octavii jakékoli generace přirozeně považuji za zástupce nižší střední, dokonce i ACZ v tomto ohledu statistiky SDA pravidelně upravuje, a pokud vím, ani Škoda se neodvažuje Octavii řadit někam výše, byť liftback je dnes ve své třídě docela specifický...
Avatar - praděda7
2. 5. 2015 15:55
Re: A tu som prestal tuto
Vpředu jsem v OI a OII nikdy neseděl, ale zadní sedadla a vůbec komfort vzadu byla katastrofa a to i při cestování na krátkou vzdálenost... ;-\
2. 5. 2015 13:50
Srovnávání napříč třídami
Prosím autora článku, aby se trošku zamyslel nad tím, co píše. Nová Octavia (3. generace) je sice již podle SDA vedena v kategorii střední třídy, nicméně u Octavie 2. generace tomu tak nebylo. Navíc některé zdroje, zejména zahraniční počítají s Oktávkou jako s vozidlem nižší střední třídy i v dnešní době! Je sice pravda, že ani některé vozidla střední třídy nestačí vnitřním prostorem na našeho rodáka, nicméně třídy nejsou výhradně o vnitřním prostoru. Třídy jsou dány mnoha parametry a to zejm. vnějšími rozměry a tak nějak i o pocitu ve vozidle. Střední třída má být třídou "manažerských" firemních vozů, a tím prostě Octavia nikdy nebyla a nikdy nebude. Zkuste se tedy příště zamyslet nad vhodnými konkurenty vozidla dané třídy. Zmínil bych Renault Megane, Opel Astra, Toyota Auris, Honda Civic či VW Golf, které jasně zapadají do třídy proti Octavii.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2015 13:16
Re: O II versus OIII
to nevím... motory TSI v OII jsou skutečně "legendární"...
A úplně všechny, včetně té chválené 1.8.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2015 13:07
Re: autor?
vzhledem ke snůšce lží o motorech TSI to je nejen "PR"... ale vyloženě zavádějící reklama.
2. 5. 2015 00:47
Re: bomba
Aha a neměli by tak fungovat všechny motory? Koupit solidní O2 je dost problém. Vybírat můžeš defacto jen z motorizací 1,9 TDI bez DPF. Jenže kdo takový auto bude prodávat v solidním stavu? Buď to má minimálně 3 kila nebo je to buchlý. Případně kombinace obojího. Najít pěknou je sakra problém. ;-\
1. 5. 2015 22:05
Re: Octavia 2
Lenze ked si vdaka rozvodom zahuci 1,8 TSI ( nedava to najavo ) a musis menit druhy motor, tak aj keby ti ta 1,6 zrala 15l na 100 tak je to lacnejsie :-)
1. 5. 2015 21:30
A tu som prestal tuto
bullshitologiu citat: "Sedačky Octavie jsou pohodlné i pro postavy s poněkud objemnějším pozadím, což ne všechna auta mají. " .....
sedacky su pohodlne pre chude postavy, ktore obopnu a tie tlustejsie...tie su pretekarske, ako im sadielko preteka cez okraje.
1. 5. 2015 21:22
Re: OII vs Ceed
No ten "výbehový" motor bol v základe ešte dosť dlho ...a v "Tour" ešte dlhšie ....

A tak mesiac dozadu v časopise .. myslím, že to bol Autitip hodnotil "môj" Ceed 1,6 CVVT a zhodnotili, že to bol v tam čase najlepší motor vo svojej triede ....

A čo sa týka cien.... iné je Česko .. iné Slovensko .. iné zvyšok sveta ...

Ak som sledoval vývoj cien ... tak "deferencia" medzí Ceedom a Octaviou sa znížovala a pokým v roku 2007 bola Octavia tak 40 % nad Ceedom .. tak dnes pri porovnateľných výbavách to už je dnes podstatne menej ....a v bazáre stráca majiteľ Ceedu menej .... lebo síce je O2 drahšia... ale pokles bol podstatne väčší ....

A s tou "zaručene" lacnejšou Kiou by som si určite tak istí nebol .... Rio išlo dobre do na odbyt i napriek tomu, že bolo drahšie ako Fábia 2 : ) ...
1. 5. 2015 20:52
Re: OII vs Ceed
nemuzes porovnávat vybehovej a druhej nejslabsi motor v oct s novym a skoro nejvykonnejsim v kia.
jako bude audi vždycky drazsi nez vw, bude oct vždycky drazsi nez kia.
oct nabízí techniku, jakou kia nemumi, i proto bude kia proti porovnatelne oct levnejsi
1. 5. 2015 20:26
Re: OII vs Ceed
Isto ... ale to už sme niekde cenove niekde na dvojnásobku ceny môjho ceedu ... ak odhliadneme od "detailu", že v čase môjho výberu nebol v ponuke ....

V čase môjho výberu 1,6 MPI bol a je ďaleko za 1,6 CVVT v Ceede ....
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 5. 2015 20:20
Re: Přípomenutí
No, a ja ti poviem, ze 1.9 TDI sa nikdy v kopcoch nechytalo na stary dobry 1.8 litrovy benzin z Mazdy 323 z roku 1999.

1.9 TDI neexceloval nikdy v nicom akonahle si sa pozrel na motorovu ponuku mimo VAG.

Pretoze tie motory, v lubovolnej generacii a prevedeni, neboli nikdy na spicke. Ze to v nasich koncinach media pisali inak nemeni nic na fakte, ze ide o priemerne motory.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 5. 2015 20:12
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
Skuma, ako pouzit jeden diel v co najvacsom pocte modelov bez ohladu na cenu vysledneho produktu (auta).

Napriklad rovanku packu smeroviek vo Fabii a Lambe.
1. 5. 2015 20:07
euro 1.8tsi
mam 1.8tsi expedovano z fabriky 28.04.2009, motor CDAA, tedy podle tabulky euro5, ale v technicaku mam směrnici EHS/ES c. 2003/76B, tedy euro4. koupeno jako rocni referencka z boleslavi.
takze ta tabulka uplne nesedi.
1. 5. 2015 20:01
Re: OII vs Ceed
nechci ti brat iluze, ale ceed nemel a nemá proti oct v motorech co nabidnout.
oct nabízela od kvetna 2007 1.8tsi, coz byla a je nejlepší volba pro oct. ceed nemel proti tomuhle motoru vůbec nic
1. 5. 2015 18:32
OII vs Ceed
Kupoval som v roku 2007 nové auto a vtedy som porovnával ....

Octavia nemala žiadny použiteľný motor.... a to, že je 1,6 MPI spoľahlivý nemení nič na fakte, že bol zúfalo zastaraný už v roku 2007 .... čo viem tak ide .. ale po cca 150 tis. km už začína "žrať" olej ....

Tak či tak sa nedá s mojím motorom 1,6 CVVT v Ceede porovnávať ...

Iné je to už s dízlami ... 1,9 TDI je legenda ... ale o jej "kultivovanosti" by som sa teda radšej nevyjadroval ... je "kultivovaná" ... ako traktor : )

A čo sa týka "držiaku v bazároch" .... je síce pravda, že O2 si drží cenu nad konkurenciou (nižšia stredná) ... ale vzhľadom na to, že bola podstatne drahšia, tak je strata majiteľa O2 z roku 2007 podstatane vyššia ako by bola napr. moja ...

Takže celé to fantazírovanie o "držaní ceny" je len mýtus ..... špecialne pri benzínoch ... O2 s 1,6 MPI nie je pre bazár žiadne terno .... väčšina kupcov chce "1,9 TDI" a často bez ohľadu či ho reálne využijú ... napr. ak jazdia výlučne krátke trasy ....

A ak viem tak O2 je jednotkou pre zlodejou ... ale i pre podvodníkov .... kúpa bez najakého skutočného profíka je návod na ekonomickú "samovraždu" ....
1. 5. 2015 14:50
Re: Octavia 2
ovšem spotřeba 1.6mpi pomalu na urovni mnohem vykonnejsi 1.8tsi, která je mnohem pohodovejsi na jezdeni a dela auto minimalne o pul tridy lepsi.
1. 5. 2015 14:47
loziska
kolik vam vydrzely ložiska, nikde o tom ani zminka?
me se leve predni vysypalo na 140tis, preventivne jsem melil i prave.

spotřeba 6.3 u 1.8tsi je dost optimisticka, ne ze by se za to nedalo jet, ale vpodstate jen po okreskách bez velké dynamiky a s dodrzovanim, nebo jen s malym prekracovanim povolene rychlosti.
sice se da v klobouku jet i do 5.5, ale real je něco přes 7 při ne velke dynamice a dalnice jen předpisovou rychlosti.
to není krtitika, jen uvedeni na pravou miru, vzhledem k dynamice a kultivovanosti asi nejlepsi motor pro oct.
u O3 se poohlizim po 1.4tsi nebo 1.8tsi, rakovinomet nemá zadnou logiku.
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2015 13:03
Re: Opět lži a polopravdy?
opět - když i výrobce zavedl opatření na kabely, kdy se věc řeší opravdu odpudivým smrdutým sprejem, kterým si máš nechat ošetřit motorový prostor, tak to asi bude skutečným problémem.

Důvodem je jednak materiál, ze kterého je ochranná guma kabelů vyrobena, která kunám chutná, jednakk velikost motoru, kdy motor je malý a v motorovém prostoru zbývá dost místa pro to, aby si kuna ustlala :-!
1. 5. 2015 13:01
Re: Octavia 2
Dobrý je i 2.0 TFSI, v zásadě má ještě robustnější konstrukci než ty 1.4 a 1.6 MPI.
Avatar - _Karel_
1. 5. 2015 12:57
Re: Opět lži a polopravdy?
No, jiní zase tvrdí opak. Co do šířky mám zcela konfekční postavu a v sedadle jsem plaval.

Ad kuny- že by ty kabely výrobce stříkal lákadlem na kuny? Tohle asi není specifický problém O2.
P.S. Chtělo se mi napsat, že u nás v obci, kde je povícero majitelů O2 už ty kabely začali prodávat i v místní Jednotě, aby lidi mohli jezdit ráno do práce. Dělá jim to 50% tržeb ;-)
1. 5. 2015 12:55
Re: Porovnanie s konkurenciou
To je auto je schizofrenik. Na jedné straně celkem spolehlivé, na druhé straně generálka motoru a dvakrát měněné turbo.
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2015 12:31
Re: Opět lži a polopravdy?
i samotný prodejce si byl moc dobře vědom úzkých sedadel, takže na tom asi něco bude...

Zapalovací kabely jsou reálný problém, tak nevidím jediný důvod, proč tuto nevýhodu neuvést. Když ti každý druhý týden kuna rozežere kabel za 2500, tak jsem zvědavý, jak dlouho tě to bude bavit :-!
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2015 10:54
Re: O2
Ok, na tom se neshodnem. Já prošel prakticky celou třídu, do rodiny se mj právě kvůli sedadlům Octavia vyřadila z výběru.

Jestli jsou pohodlná nebo ne je, uznávám, subjektivní. Ale jestli jsou úzká nebo ne, tak to už je objektivní věc. A to, že jsou sedadla úzká, potvrdil mj. i sám prodejce Škody. Takže na tom asi něco bude :-!
1. 5. 2015 09:16
Re: Přípomenutí
Zasadne nesuhlasim, ze 1,9 TDI exceluje, ak sa bavime o O2 1,9 TDI 77kW.
V com ? Chodom motora je to traktor, akceleracia poslabsia, spotreba v norme, pruzne zrychlenie odpoveda iba 77kW - ziaden trhac.
Ano pocit tlacenia do sedacky je, ale realita pri pohlade na premavku uz tak pekna nie je.

Ono je skor problem, ze majitelia tohto sportoveho nacinia si myslia ako to ide a predbiehaju za kazdu cenu ( naburania predku, bzdenia predbiehaneho vozidla, aby to stihol) - u nich je skor viacej odvahy ako schopnost motora je.

Uz aj zakladna 1,2 TSI 77kW na sprint ujde 1,9 TDI, dokonca pri vyuziti potencialu TSI ani pri predbiehani nie je ta 1,9 TDI pruznejsia. Osobna skusenost, ze TSI pri predbiehani ( auto s vodicom) uplne staci na 1,9 TDI a dokonca ma navrh pri obsadeni auta vodicom.

Ja by som vobec 1,9 TDi nedaval na nejake vyslnie - uplne priemerny motor odpovedajuci jazdnym vykonom na urovni 77 kW.
Avatar - _Karel_
1. 5. 2015 08:23
Re: Opět lži a polopravdy?
"Co takhle zmínit problémy se zapalovacími kabely, které rozežírají kuny?"

Teda tady se člověk dočte věcí...
Co takhle zmínit v nevýhodách oktávky, že občas srazí srnu?

Přední sedadla jsou velmi úzká? Hm, můj úplně první pocit z O2 byl- proč má tak široký sedadla.
1. 5. 2015 07:01
Octavia 2
Koncern zacina doplacat na motorizacie ich spolahlivost.

O2 - nema co ponuknut pokial ide o spolahlivu motorizaciu okrem dvoch, teda troch.

1,4 MPI - do mesta ideal
1,6 MPI - nesmrtelny motor
1,9 TDI - pre dobrodruhov ocarenych napisom TDI a spotrebou 5 litrov, rozhodne nie bez investicii v buducnosti

Kamaratovi som radil kup 1,6 MPI - moc to nejde, spotreba nebude uplne super, ale toho motora sa nechytis. Uz 3 roky iba tankuje benzin. Sused ma tiez ten isty a dal to do LPG.

Moj pohlad je, ze do O2 jedine 1,6 MPI a pridadne do LPG. Ine motorizacie nie. Ked niekomu nestaci, musi sa pozriet po inom aute pokial chce bezstarostne auto.
Avatar - MGRR
30. 4. 2015 23:20
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
Zřejmě jste je tedy vyházel z domu :-)

Já bych to rozhodně udělal, pokud se Vám všechny spotřebiče Miele rozbili ;-)

Zapomněli Vám říct, že Miele určené pro Německo není určeno pro CZ (jiný přístup zákazníků k používání a myšlení). Je to jen nadměrně spolehlivý spotřebič, není lidsky neodolný.

Jak něco Německého přejede hranice do CZ, je to stočené a rozbité :) Já bych také nechtěl na Ukrajinu, hned bych se rozbil :)
30. 4. 2015 22:28
Re: bomba
Podobné (ne)doporučení jsem nedávno četl u E90ky (3-er BMW) a tam je to o dost desivejsi...
30. 4. 2015 22:25
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
OT: jestli vnimas Miele jako zaruku kvality, tak moje osobni zkusenost je trochu jina. citic se snobem, koupil jsem domu vsechnu elektroniku od nich. na prakticky vsechny spotrebice musel prijit technik v zarucni dobe, na nektere i trikrat! jen susicka pradla se nepokazila, ale tady vidim jasnou souvislost s tim, ze jsme ji za celou dobu zapnuli jen dvakrat:) ovsem mycka nadobi dostala po dvou opravach kompletne novou elektroniku, protoze si s tim proste nevedeli rady... jedine co mne trochu tesi, ze jsem to nakoupil v baliku v Nemecku a tak usetril temer dveste tisic proti uzasnym ceskym cenam...
Avatar - KubikCv
30. 4. 2015 22:23
To....
To je blbý....to se bude líbit.... aneb jak se tvoří články na autoblesk.cz >:D

První generace byla výborně zpracovaný auto...protože si koncern nemohl dovolit chybu při vstupu do B segmentu....bohužel všechny další generace mají společné jen to jméno....
30. 4. 2015 22:13
Re: O2
To si nemyslim. Akorat tvrda, akorat rozmerna, velmi dobry kompromis mezi bocnim vedenim a snesitelnosti i pro sirsi postavy, verze s nastavitelnou bederni operkou dokonce velmi pohodlna. Mozna by to chtelo delsi sedak s vyraznejsim zakoncenim, ale to se da vyresit jeho snizenim, kdy se zaroven i zakloni.
30. 4. 2015 22:09
Re: Otázka a odpověď.
Případně obměna vozového parku státních institucí. Jak loni ty vládní Superby 3.6, co tady měli samostatný článek, ale že je firma vykoupila od státu za 80 tis a pak na bazaru prodávala za 300 tis se v článku nic nepsalo, takže předpokládám, že teď někdo něco vykoupil tak po 30-50 tis / kus ( první majitel, serviska atd) :-! >:-[]
30. 4. 2015 22:08
OII? Stýská se mi po ni
Měl jsem ji nafasovanou v 1,6 TDI, čtyři roky, nájezd +-150000 km, pouze klasický předepsaný servis a žárovky. Před čtvrt rokem fasovaná výměna za OIII 1.4 TSI. Nechci být škarohlíd, ale pocitově mi podvozek starší verze připadal lepší a sedáky také...
30. 4. 2015 22:06
Re: Přípomenutí
Ale proc by vubec srovnavali BMW s octavii? To je stejny, jako by psali, ze 250 koni je na porschle malo, ale porad lepsi, nez dvoulitr v petce... Jinak ano, 1.9 skonci za BMW dvoulitrem, nesrovnaval jsem tyhle dva motory, psal jsem obecne.
30. 4. 2015 21:35
Otázka a odpověď.
Proč vznikají takové články?
Možná proto, že Auto ESA nebo jiná spřízněná firma má plný sklad Octávek. Možná nějaká zahraniční taxislužba měnila vozový park a dobře nakoupili... >:-[]
Má někdo pravděpodobnější teorii?
Avatar - rohYpnol
30. 4. 2015 21:29
Re: O2
jestli jsi myslel sedadla v Octavii 2, tak to je fakt třídní propadák. V horších jsem v rámci třídy neseděl.
30. 4. 2015 21:29
Re: 1,8 TSI spolehlivá?! Apríl už byl.
Bohužel, je tam právě ta podmínka - když se povede. Loterie. Spousta motorů zvládá stejné kouzlo bez podmínek.
30. 4. 2015 21:16
skoda oktavia 2
Ja si nemuzu stezovat na Oktavii 2 v Tdicku mam ji dost dlouho na to abych hodnotil. Po 30tis.km jsem dal jine tlumice Bilstejny a nechal jsem cipnout motor u predniho prodejce chiptuningu. Muzu rict ze se to projevilo na spotrebe a pri kazde me jizde kdyz chci predjet nemusim podrazovat slapnu a jede. Spojka, setrvak je tam puvodni lamelu jsem nechal menit na 190tis. Sedacky jsem dal z Rsa pri tech 30tis. kdyz jsem to poupravil. Mam najeto skoro 300tis. a ted jsem byl na STK a emisich prosel jsem bez problemu a to zadny známí tam nemam. Pri techto upravach bych ted rekl ze auto jezdi a sedi na silnici velmi dobre jen s kolama jsem mel problem mel jsem 17ctky ale nedalo se poradne jezdit tak jsem vratil zpet 16ctky a to je lepsi pohodlnejsi na tech rozbitích rado by silnicich. Kdyz jsem se zminil o prodeji tak behem tydne jsem mel 8 znamych co to ode me chtej odkoupit vedi ze jsem auto nenicil a hodne jsem ho kontroloval a pravidelne servisoval, Ted uz uvazuji o koupi noveho vozu ale v jinem segmentu a tride ne ze by skoda byla spatna ale chci postoupit o tridu a segment jinam.
Avatar - eXp10it
30. 4. 2015 21:06
Re: Přípomenutí
Ne, 1.9TDI VW vedle dvoulitrového BMW skončí vždycky vzadu a to nejen díky motoru. Nicméně v obou případech se bavíme o ojetinách "za pár šupů" kde mezi BW 5 a Octavii II na trhu neexistuje cenový rozdíl, takže by bylo fér opravit první článek ve smyslu "Čtyřválcový turbodiesel 2,0 l na velké auto nestačí, ale pořád je to lepší než cokoliv od Škody". To by ale borci v auto.cz neměli na výplaty.
Avatar - JDM
30. 4. 2015 21:02
Re: LOL
>:D jooo volant mezi nohama zažiješ fakt jen ve škodovce
Avatar - JDM
30. 4. 2015 20:57
Re: :-))
Tyhle oktávky opravdu najedou 500tis ale kdo by to s těma kilometrama v bazaru koupil? takže je stáčí a lidi se pak diví že ve 250tis km se auto rozsype . Kamarád nedávno koupil oktavii 4x4 s tímto motorem(1.9 TDI 77kw) a už ho musel měnit , podvozek kompletně taky vyměnil protože tahala břicho po zemi , v interieru furt něco nefunguje ,údajně najeto 210 tis km. já bych to tipoval minimálně na těch 500tis km
30. 4. 2015 20:52
Re: Přípomenutí
Uz jsem to psal nekolikrat, ale naroky na zrychleni jsou u premie vyssi stredni jine, nez u nizsi stredni. Navic zrychleni z 0-100 je jedna vec, ale pro bezny zivot je daleko podstatnejsi, jak dokaze motor zabrat, kdyz na to slapnes. No a v tomhle 1.9ky exceluji.
30. 4. 2015 20:50
Re: O2
Ja ale nemluvim o fabii. Ta ma mala a tvrda sedadla.
Avatar - eXp10it
30. 4. 2015 20:37
Přípomenutí
V souvislostí s tímto článkem bych opět oživil ten předchozí zde [odkaz] v něm tvrdíte že cituji: "Čtyřválcový turbodiesel 2,0 l na velké auto nestačí". Připomínám že tento motor umí E60 zrychlit z 0-100 za 8s.

Proč tedy zde píšete u motoru 1.9 TDI který dokáže octávii dostat na 100kmh za 12s, že cituji: "Jako dobrá volba se jeví turbodiesel 1.9 TDI" a dále, že: "díky své kultivovanosti, dynamice a rozumné spotřebě také turbomotor 1.8 TSI" a přitom ten zrychlí z 0-100kmh stejně jako ten v 520D za zcela nepoužitelných 8s???

Připadá mi to dost nefér vůči čtenářům, kteří by mezi těmito ojetinami zvažovali. Buď máte na škodovky jiné měřítko nebo jste podplacení aby jste jednoznačná fakta ohýbali tak jak kdo potřebuje...
30. 4. 2015 20:11
klasika
Průměrná kvalita za nadprůměrnou cenu...to je Škodofka mezi ojetinami... :-)
Avatar - rohYpnol
30. 4. 2015 19:54
Re: O2
Octavia 2 rozhodně ne. Fabia 2 i Fabia 1 měly sice dobrý rozměr sedadla, ale tvarování bylo nevhodné. Konkurenční modely měly výrazně lepší sedadla, a tím myslím i koncernoví konkurenti. Porovnej si pozez v Polu a ve Fabii a pochopíš.
30. 4. 2015 19:05
Re: O2
Porad ctu kritiku, ale kdyz se spravne nastavi skon operadla a vyska sedaku, tak neni problem. V ramci kategorie zcela adekvatni posezeni.
Avatar - Katikakus
30. 4. 2015 18:50
Re: O2
Ve Fabii 3 jsem nejel, mluvim spis o predchozich generacich. Pokud se to s novymi zlepsilo, je to jenom dobre, protoze predtim to byla tragedie. Nejhorsi zazitek byla cesta Fabii II rano z Prahy do HK a odpoledne zpatky. V Praze jsem mel problem vystoupit z auta, jak jsem byl rozlamany. O2 na tom nebyla o moc lip.
30. 4. 2015 17:29
Re: konkurenti
V rámci nižší střední je konkurentů v kombi celá řada, liftback ne, ale zas místo této karosářské varianty konkurence nabízí: sedan, hackback 3D/5D, cabrio/coupe, případně i MPV. O2 ve střední třídě opravdu nemá co dělat.
Avatar - MGRR
30. 4. 2015 17:21
Re: konkurenti
My přešli ve firmě na Priusy a od té doby jsme doslova vysmátý :-) Žádné závady na žádném z Priusů u nás ani v okolí. Je jedno jestli II. nebo III. generace.

[odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2015 17:05
Re: octavia
Tak to přece nemyslíš vážně, zkus si všechy 3 moje komentáře přečíst znovu. Od začátku je řeč o naftě a GG, GH, což je dobová konkurence k O II.
Avatar - rohYpnol
30. 4. 2015 16:58
Re: O2
ne tak úplně. Fabia III je podle mě konečně co se sedadel týká OK. A pak byly dobré ještě v Octavii 2 RS, Octavia III má stravitelné.

Rapid v zásadě taky ok, tedy s ohledem na lowendovost modelu. Ale zrovna Octavia 2 byla fakt průser co se sedadel týkalo :-!
Avatar - rohYpnol
30. 4. 2015 16:50
Opět lži a polopravdy?
Přední sedadla O2 jsou pohodlná a vhodná i pro silnější postavy? Lež jak věž, právě přední sedadla jsou jednou z vjemově nejvýraznějších slabin Octavie 2 Přední sedadla jsou velmi úzká a ani tvarování není zrovna příkladné.

Výměny rozvodů u TSI že se psaly do serisky? Ne, nepsaly, ba právě naopak. Pokud šlo o výměnu hrazenou výrobcem, tak se tohle nikam nepsalo a dělalo vše pěkně potichu. Takže o výměně rozvodů se lze jen domnívat.

Že byl 1.8 TSI bezproblémový? Právě naopak. 1.8 TSI až tak netrpěl na řetěz jako takový, ale napínák je u něj stejně mizerný a právě u 1.8 TSI je riziko zcela náhodného KO motoru při přeskočení při startu velmi výrazné.

Rozvody u 1.2 TSI jsou pochybné i u MY2011? A co takhle napsat přesně, do které doby byly motory vadné a od kdy zavedly konstrukční úpravy?

Co takhle zmínit problémy se zapalovacími kabely, které rozežírají kuny? Co takhle zmínit unavené zadní víceprvkové nápravy? Nebo problémové Climatronicy...

Že O2 není rozvrzaná do cca 200 tis. km? Ale houby, prvořadě záleží na režimu provozu a zatěžování vozu, Octavia 2 nemá zrovna příkladnou tuhost karoserie a pokud se často využívalo max. zatížení, tak O2 dokáže být na odpis už po 100 tis. km ...

Octava 2 nerezne? Ale rezne. Kluci z Boeslavi totiž zjistili, že pozink na O1 byl až příliš zbytečně kvalitní, takže právě na O2 se začalo šetřit. Nicméně je pravda, že koroze při běžné údržbě nepředstavuje zásadní problém.

Co takhle riziko krádeže, které je enormí právě u Octavie 2?

Neříkám, že Octavia 2 je špatné auto, ale pokud se podívám na Octavii 2 jako bazarovou nabídku, tak radím raději ruce pryč. Octavie 2 jsou předražené, s vysokým rizikem krádeže, často ve velmi zbídačeném stavu. Za dané peníze máte možnost v bazaru vybrat hezké auto o třídu výš. Octavia 2 dvakrát dobrou volbou není. :-! :-!
Avatar - hedvin
30. 4. 2015 16:08
Re: konkurenti
ono v tom bazaru už si ty auta kupuješ spíš podle porovnatelné ceny, tak nemá smysl vztekat se nad tím koho uvedli za konkurenty
Avatar - AUDIRS6
30. 4. 2015 16:07
Re: konkurenti
Tak chod do Porsche a vysvetli im, ze tie Panamery skonstruovali zle a za chvilku z nich budu vrzgajuce hrkalky >:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 4. 2015 15:12
Re: octavia
1. V povodnom prispevku si nespecifikoval, ako ake motory ide.
2. V druhom si to zuzil na diesle a pripisujes mi vyrok, ktory som nikdy nepovedal (ze diesely z GG a GH su lepsie ako koncernove).
30. 4. 2015 15:05
Re: Realna zkusenost
Já bych to namísto hrdosti pojmenoval spíš jako "blbost" :-)
Avatar - Katikakus
30. 4. 2015 15:02
Re: O2
Sedacky jsou problem u Skody napric portfoliem. Vic nez 100 km a zada jak kdyby po nich prosel slon.
Avatar - Meridiano
30. 4. 2015 14:45
Re: konkurenti
To beriem. Aj keď prirovnávať Prius s konvenčnou Octaviou je náročné.
Avatar - Jenik3
30. 4. 2015 14:16
Re: 1,8 TSI spolehlivá?! Apríl už byl.
Ten motor, kdyz se povede, tak je kouzelny. :yes:
Avatar - Aoyagi
30. 4. 2015 14:09
Re: konkurenti
Jasně. Co třeba Prius? (upřímně jiný liftback si teď nevybavuji)
Avatar - Meridiano
30. 4. 2015 14:04
Re: konkurenti
Moja otázka smerovala na konkurenciu, nie na to, prečo sa tento typ karosérie masovo nevyužíva. Ale nedovolím si tvrdiť, že táto konštrukcia je zlá. Podľa mňa je ekonomicky viac náročna v porovnaní s typom sedan, alebo combi.
Avatar - Aoyagi
30. 4. 2015 13:51
Re: konkurenti
A není to tak, že liftbacky nikdo nedělá, protože je to prostě špatná konstrukce, která nedrží a snadno se rozvrzá? :-)
30. 4. 2015 13:44
O2
s dvojkovou Octou som toho moc nenajazdil ale majú ju niektorí ludia okolo mňa..kamarát má služobnú 1.6TDI na ktorej nabehal niečo vyše 76 000km...pri necelých 50 000 bolo menené turbo a odvtedy nič...i ked ja osobne mám názor. že 1.6tka je na auto ako Octa tak trochu prislabá a pokial človek potrebuje nejakú tú dynamiku musí na ten motor tlačiť...

čo mi na Octe ale vadí najviac sú sedačky..nemôžem si pomôcť ale raz ked sme šli s jeho Octou na lyžovačku, po asi 150km ma bolel chrbát a to poriadne..sedáky mi prídu krátke a celkovo sedačky sú to čo mi na Octe vadí asi najviac..

a čo sa týka cenovej politiky Škody tak tam je asi fakt škoda reči...jeden salón pri Třinci tuším predáva nový model...vyzerá pekne, biely, na pekných kolesách, automat, panorama atď..proste pekný kus...ked som sa bol na to auto pozrieť, zistil som že má asi 2 roky a najazdených 53 000km čo nie je až tak hrozné..keď mi ale pán predajca povedal s pokojnou tvárou že za 25 000 euro je moja, skoro som dostal porážku keďže za nejakých 28 000 mi boli ochotní vo VW dať nový Passat variant, 2.0TDI v podobne výbave, teda až na panoramatickú strechu...

takže podla mňa má škoda dobré autá ale pokial škodu tak jazdenku pretože tie peniaze ktoré chcú za nové kusy, to je proste des..
Avatar - Meridiano
30. 4. 2015 13:18
Re: konkurenti
Bol by som rád, keby ste mi uviedli iný liftback z nižšej striednej triedy, pretože mňa, priamy konkurent pre Octaviu liftback nenapadá. Takže keď nemáte nikoho na priame porovnanie tak:
a) buď žiadne porovnanie neurobíte
b) použijete liftback z vyššej, alebo nižšej triedy (malý automobil typu liftback nieje)
30. 4. 2015 13:18
Re: 1.9 TDI PD
No a mně vydržela spojka s dvojhmotou zatím ca. 500.000km. Jak se k autu chováte, tak dlouho vydrží.
30. 4. 2015 13:04
konkurenti
jak mozete porovnavat oktaviu napr s takou mazdou 6 heh. oktavka je male auto na urovni golfa a fokusa...mazdu 6 mozete tak zo superbom porovnavat....este ku kufru. papierovo velky realne maly. papierove hodnoty si skodovaci nabiehaju vysoko nasadenou roletkou. len priklad. mam elektricku kolobezku nitro scooter. do oktavky ju musim davat na sikmo do kufra pricom zaprace cely kufor. do mondea ju dam pekne na sirku dozadu a cely kufor je takmer volny pre inu batozinu. pritom mondeo ma pisanych daco cez 500 l kufor a oktavka 600 l. to iste s prevozom sedacky. siel som po sedacku dlhu 1.9m a uz z dialky namna skladnik krical ze pane to tam nedate (mondeo kombi) skusali to do oktavky a nic, tak som sa zasmial, nalozil sedacku zavrel kufor bez problemov a neodpustil si vetu ze oktavka je male auto pane niet divu ze to tam nedali...
Avatar - Meridiano
30. 4. 2015 13:03
Porovnanie s konkurenciou
U Octavie je vo verzii liftback ťažko vyhľadať rozumného konkurenta v segmente. Preto chápem autora, že vyberal typ liftback zo strednej triedy. U combi je situácia jasná, tam sa dá objektívne porovnať vo svojom segmente... Vlastná skúsenosť s Octaviou II je pomerne dobrá. S motorom 2,0TDI BKD, DSG má aktuálne cca 400 000 km a funguje celkom spoľahlivo. DSG vyžaduje len pravidelnú výmenu oleja a funguje s prehľadom. Turbo menené 2x 160 000 a 280 000. Motor pri cca 350 000 km absolvoval výmenu hlavy a piestnych krúžkov (únik chladiacej kvapaliny do oleja). Inak interiér je veľký ležiak, ten objektívne vyzerá na 150 000km a hlavne nevŕzga. Elektroinštalácia je trvanlivá. Výčitka smeruje k xenonovým svetlometom, ktorých svetelný účinok je podpriemerný. Takže za mňa je to pohodový pracant, ktorý nikdy neurazí.
30. 4. 2015 12:59
O II versus OIII
Tak kupujte dokud jsou, O III se do bazaru už asi ani nedostane, oproti O III je O II opravdu ještě spolehlivé a relativně kvalitně udělané auto >:D
Avatar - hedvin
30. 4. 2015 12:52
Re: 4 ročná neprešla emisnou kontrolou
hele já viděl takovou benzinovou tak rok 2008 co jí z výfuku šly litry vody tak té bych emise taky nedal
Avatar - hedvin
30. 4. 2015 12:51
Re: kdo je Dalibor Žák?
kdysi redaktor na autowebu a nyní na autorevue
Avatar - Ozzman
30. 4. 2015 12:50
Re: 4 ročná neprešla emisnou kontrolou
Ano... viděl sem takovou na vlastní oči..... byla značně poladěná >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Ozzman
30. 4. 2015 12:50
Re: Trochu moc chvály
No, my to podruhé vzdali a čeká se, co bude... Mladá Boleslav se vyjádřila, že rachtání napínáku je již v normě :D:D:D:D.... hlavně arogantnější servis sem snad nezažil... to snad ani u VW nejsou takoví co si pamatuji a problémy řešili i když s patřičným povýšením, ale řešili :-)
Avatar - Hittman
30. 4. 2015 12:42
Re: Realna zkusenost
Také se tomu divím, ale to je asi tím "kultem", že i když je tu lepší golf za stejné many, češi jdou hrdě do OIII
Avatar - Hittman
30. 4. 2015 12:39
Re: Trochu moc chvály
1,2 TSI se s reklamací pral kolega cca 4 měsíce, kdy ho cca 3x vykopli a vlastně ani nevím, jak to vyřešil ;-\
Avatar - Hittman
30. 4. 2015 12:37
Re: bomba
1,9 TDI olej po 15 tis a motor přežije auto.
Avatar - Hittman
30. 4. 2015 12:36
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
Je zajímavé, jak se všichni s tou kvalikou (jde dolů) opiší po VW >:D
Avatar - Auto CZ
30. 4. 2015 12:36
4 ročná neprešla emisnou kontrolou
je to možné, aby OII s 37t km neprešla po 4 rokoch emisnou kontrolou? :-!
Avatar - Jenik3
30. 4. 2015 12:12
kdo je Dalibor Žák?
Nová mladá krev ACZ nebo managor z bazaru?

Největší hodnotu mají ty dvě tabulky, pokud jsou správně.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2015 11:42
Re: LOL
Ono záleží odkud na to koukáš/posloucháš. Z kabiny ten chrochták neslyšíš, zvenku za studena i to PSA či DCI zachrochtá... starší TDI slyšíš i v kabině.
Avatar - Aoyagi
30. 4. 2015 11:39
Re: LOL
Hm, je pravda, že Francouze slyším chrochtat dost vzácně...
30. 4. 2015 11:33
Re: octavia
Rozdiel medzi novym a vylietanym motorom je u vsetkych vyrobcov. Klzne casti sa opotrebovavaju, vole narastaju, vstrekovace, ventily, atd, atd. Na tom vsetkom sa najazdene kilometre podpisu (a samozrejme aj styl, akym sa jazdilo).

Pripustam ze niektore motory sa opotrebovavaju rychlejsie, ako ine. Ale ani koncernove motory nemaju stalu kvalitu, to sa jednoducho ani neda zarucit.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2015 11:30
Re: >:D >:D >:D
I přes problém spolehlivosti Laguny II musím konstatovat, že to auto je daleko jízdně pohodlnějším a kultivovanějším vozem, než naftová Oktavie. Od sedaček, přes jízdu (hlavně dálniční přesuny Laguně šly na jedničku), po odhlučnění.
30. 4. 2015 11:26
Re: Vybraní konkurenti daném segmentu.
No ti jsou dobri, nechapu, jak nekdo muze srovnavat Octavku s auty ze stredni tridy. Ty auta jsou uplne jinde. Chapu, ze Mazda jakozto japonec ma staromodni interier, ale zase se neporoucha a neoloupe, trochu problem je s korozi spodku.

Octavka je na hranici segmentu nizsi stredni tridy, ale urcite to vyjma kufru stredni trida neni, tam je SuperB.
30. 4. 2015 11:21
Realna zkusenost
Jakozto vlastnik Octavie 2 fl, predtim jsem mel pred fl musim konstatovat, ze hodne zalezi na danem kusu.

Puvodne jsem mel O2 pred FL 1.9 TDI, kod motoru BXE, dal jsem i cip a v pohode jsem ujel 236tis km. Jedina zavada na motoru byl EGR ventil, ktery jsem vymenil za novy originalni. Auto zacalo vrzat po 150tis km a u 236tis km uz to bylo vcelku hodne slyset. Co se tyka podvozku, nikdy jsem nemel problem a ani jsem nemel problem s nicim zasadnim. Menil jsem 1x tlumice, 1x ulozeni tlumicu, 1x ulozeni napravy, 1x ulozeni motoru, 2x desticky, 1x kotouce, 1x vsechny cepy na predni naprave vcetne tycek stabilizatoru a 1x rizeni. Tim cely vycet konci. Olej jsem menil po 15tis km a vzdy jsem daval longlife dle specifikace. Za celou dobu neodesla spojka ani setrvacnik.

Nynejsi O2 FL 2.0TDI 16V PD, kod motoru BKD, automaticka prevodovka DSG. Za 160tis km byla jedina zavada a to ze odeslo po 55tis km turbo, ktere bylo vymeneno v ramci zaruky. Od te doby auto jezdi naprosto bez problemu, olej menim opet po 15tis km a v prevodovce po 45tis km. Dalsi oprava bylo prekodovani jednotky xenonu, nefungovala automaticka kalibrace po nastartovani, vyreseno behem 15ti minut zdarma. Jinak jsem na aute nic nemenil vyjma brzd, ale to je proste spotrebni zbozi, je fakt, ze interier vrze vic, nez vrzala verze pred FL, coz me dost stve a chystam se to resit, ale jinak si nemuzu na nic stezovat.

Nicmene znam spousty lidi, kteri maji s temito auty problemy. Ja se drzim dvou hesel. Kdyz neco kupuji, tak to zkoumam do detailu a kdyz neco opravuji, davam jen nejlepsi kvalitu. To druhe znamena, ze davam pouze originalni dily, nepouzivam zadnou druhovyrobu, se kterou mam spatne zkusenosti s dob, kdy jsem mel jeste VW Passat B5.

Co se tyka OIII, tak novou bych nikdy nekoupil. Ta cenova politika Skodovky je tak spatna, ze uz i Volkswagen je levnejsi a to je co rict.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2015 11:16
Trochu moc chvály
Nemyslíte?

Auto před faceliftem rozhodně není nejpohodlnější volbou na rozmlácené cestě, za střední třídou velmi kulhá (za tou, která je uvedena jako alternativa), po faceliftu je to lepší, ale pořád je to šedý průměr třídy (nižší střední, abysme si rozuměli).

Neurazí, nenadchne. Kufr je papírově velký (jezdím jen kombiky), ale je úzký, takže opět proti střední třídě méně využitelný (vlastní zkušenost, když jsem chtěl něco přeskládat z kufru do kufru).

Interiér..... tady se Octavia III musí zákonitě stydět, i když před faceliftem mi OII přišla ještě o něco lepší (občas se loupou ovladače, ale u kterého VW ne). Není problém cestovat delší trasu pro normálně vzrostlého člověka... právoplatně si vysloužila pojem etalonu českého motoristy ať už si pod tím představíte cokoliv.

Motory: Já jezdím 1.2 TSI a 1.9 TDI (oba po fl).

Když to budu brát čistě z pohledu člověka, co se projede, tak 1.2 TSI bohatě postačí pro dva lidi ve všech ohledech jízdních režimů..... proboha ale ta spolehlivost! 1x měněný řetěz, druhou výměnu Škodovka zatrhla, nyní čekáme, co stane.... kecy o tom, jak se k tomu automobilka postavila čelem jsou na papíře krásné.. PŘEJI AUTOROVI, AŤ SI JDE ZKUSIT REKLAMOVAT ROZVODY!!

Dále na tomto kusu netěsnost zadních dveří za řidičem, vada z výroby, neodstraněno, problém v elektroinstalaci, pořád praskají žárovky různě po autě, nebo alespoň zlobí kontrolky. 70 000 km od nova.

Dále v poslední době jezdím 1.9 TDI, motoricky známá klasika, ale kupodivu v nenaloženém autě není reálně o moc rychlejší, než ta jednadvojka. Souhlasím, že jednadvojka je v zatáčkách lepší a nepadá na předek. Servis zde neřeším, je to služebák.

Ještě zkušenost s předfl 1.9 TDI 77Kw 140 tisíc od nova r.v. 2005 : Rez na prahu zadních dveří, nové turbodmychadlo, nová převodovka...

Osobně bych volil za nejlepší možnou volbu MPI 1.6, tento motor je nesmrtelný, měli jsme ho v Jettě, kamarád s tím má OII a taky bezproblémů... a to nemluvím, že se o tom napsalo tisíce stránek. 1.9 sehnat nestočenou bude nadlidsky ukol a TSI ať si Škodovka strčí za klobouk.
Avatar - Aoyagi
30. 4. 2015 10:52
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
Mě by ale docela dost zajímalo, kam VAG cpe všechny ty peníze z R&D vzhledem k tomu, že za R&D utrácí nejvíc peněz ze všech firem na světě podle různých žebříčků.
30. 4. 2015 10:50
Re: 1.9 TDI PD
Mám osobí zkušenost s 1,9 TDI O2 koupená s ověřeným nájezdem 40 tisíc km.
Na 120 spojka s dvouhmotou.
Na 190 ojnice na 4 válci vůle 1 cm, oprava nebo jiný motor cca 60 tisíc, prodáno s vadným motorem.
Služební vůz pravidelný servis, olej každých 15000 tisíc.
Od téhle zkušenosti bereme do firmy jen operativní leasing.
30. 4. 2015 10:28
Re: :-))
Proč? Spotřeba a životnost. Máme ve firmě 1,9TDI 77kW, aktuálně najeto ca. 500.000km. Za celou dobu defakto bez závad při servisním intervalu 30.000km. Stále s původním, turbem, EGR, vstřiky, spojkou. Spojka asi díky tomu že to lítalo spíš delší trasy, ale i tak. A spotřeba v průměru dle PP 5,3l/100km
30. 4. 2015 10:24
ehm...
Víte kde si nejvíc čechů kupuje "NOVOU" Škodárnu? No přece v Áčkách >:D >:D >:D
30. 4. 2015 10:23
Re: LOL
Zcela upřímně jsem v horších sedačkách, než v OII, ještě neseděl. Cesta Ostrava -> Praha je vyloženě utrpení.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2015 10:20
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
Že jim půjde kvalita dolů /což je dost silné tvrzení/ nezpochybňuji, je to možné. Cena, kvalita, síla značky - tento mix protichůdných faktorů to nějakým směrem opět posune, tak jako u ostatních.
30. 4. 2015 10:20
Re: Vybraní konkurenti daném segmentu.
Když může O3 se svým superplastovým interiérem konkurovat prémiovkám, tak GSko strčí olítaná plečka po cesťákovi hravě do kapsy ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2015 10:15
Re: octavia
Mimo to, že mazda zajela se svým diesel rychlostní rekord, a to se bavíme o sky, tak bych rád viděl nějaké data, že diesely z modelů GG, GH jsou lepší než koncernové. To mi opravdu nějak uniklo.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 4. 2015 10:14
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
VAG na svojich autach zaraba menej nez konkurencia a trend je vzhladom na patologicku snahu VAG byt za kazdu cenu najvacsou automobilkou sveta co do poctu vyrobenych aut, toto bude pokracovat. S tym bude klesat aj kvalita a spolahlivost.

To mas ako Samsung. Sice vyraba najviac telefonov na svete, ale vyse 80% zisku z globalneho predaja mobilov si dava do vrecka Apple - co je momentalne najvacsia firma na svete (market cap) so ziskom, ktory nikdy v historii nedosiahla ziadna ina firma na svete (predchadzajuci stvrtrok).
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 4. 2015 10:10
Re: octavia
"Zatímco koncern je celkem stálý, aspoň u té mazdy /tu znám/, dochází po krátkém čase ke zhoršení prakticky všeho /teď nemluvím o sky/."

Prosim ta, skus nezovseobcenovat svoju osobnu obmedzenu skusenost.

Pretoze pokial ide o Mazdy, data hovoria nieco uplne ine.
Avatar - Aoyagi
30. 4. 2015 10:07
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
Fakt že PR.

Chroctávku jednou dostala známá jako náhradní automobil místo jejího BMW X5, které bylo v servisu nebo kde (nevím, proč zrovna dali tohle auto). Do té doby jsem měl o Škodovkách trochu jiné mínění, ale ukázalo se, že většina zpráv o nich je jedno velké PR.
Spotřební vůz, nazvala to.

Edit: Původně jsem chtěl reagovat na MGRR. No nic.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2015 10:03
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
Ale no tak, VW se celkem daří, jejich auta jsou nejrozšířenější po celé evropě a TDI jsou komplikované motory. Takže už vzhledem k počtu je o nich více slyšet, a taky by byla zajímavá statistika, kolik závad je způsobeno špatným servisem, nebo laxností jejích majitelů, zvlášť těch druhých a třetích, protože dodržet servis není někdy levná záležitost.
Avatar - Aoyagi
30. 4. 2015 10:02
Re: LOL
Spíš podpořenou nějakou službičkou, nebo tak něco.

Jinak existuje v Evropě nějaký čtyřválcový diesel, který by po dvou třech letech nezněl jak traktor?
Avatar - Aoyagi
30. 4. 2015 10:00
Re: Vybraní konkurenti daném segmentu.
Příště bude konkurovat Lexusu GS.
30. 4. 2015 09:53
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D
až jako bazarovka O2 prokázala, že je to skutečný středotřídní kočár, což potvrzují i vybraní konkurenti :*) :*)

K té Laguně - na obrázku je Laguna III, která je jedna z nejspolehlivějších v segmentu a netýkají se jí tak fatální závady jako u O2 s některými motorizacemi. Naopak autor v tom nikdy neseděl a auto viděl asi jen z letáku, protože ta laguna nemá extra prostor a v zadu je na tom O2 lépe, ale kultivovanost, pohodlí a pocit z kabiny je mnohem dál.
A ad jízdní vlastnosti, s 4control má jízdní vlastnosti na špici segmentu střední třídy daleko před O2.
Avatar - dal
30. 4. 2015 09:49
Re: Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
Také by jsem chtěl aby se mi dařilo od deseti k pěti jako VW! >:D
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2015 09:48
Re: octavia
Jenomže u mazdy /nebo jiných japonců/ je veliký rozdíl mezi novým motorem /tam to ještě všechno celkem funguje/ a jetým motorem. Zatímco koncern je celkem stálý, aspoň u té mazdy /tu znám/, dochází po krátkém čase ke zhoršení prakticky všeho /teď nemluvím o sky/. Jinak krátká tvrdá spojka byla skoro u všech mazd, daleko lépe a rychleji se řadí, pokudi ti to vadilo, máš patrně víc naježděno se škodovkou, nebo francouzi.
Avatar - dal
30. 4. 2015 09:46
Re: Laguna
Také nerozumím tomu proč jsou zde některé články založené na mýtech.
Dokonce by jsem v tomto případě dal Gilgitovi za pravdu.
Přesně tak má vypadat novinářský odpad! :no:
Avatar - VDC
30. 4. 2015 09:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MGRR
30. 4. 2015 09:43
Hloupá reklama na podřadnou a předraženou automobilku
VW jde od deseti k pěti, chrlí neustále něco nového, ale kvalita je katastrofální.

Auto je obyčejný spotřebič, tak si pořiďte dostupný Miele, to je např. Toyota, dlouhá léta funguje.
Avatar - Stejsn
30. 4. 2015 09:40
Nezbává než souhlasit
s tím nicmoc rádiem předfaceliftových O2. Jakmile je mlha, mrholí nebo nedejbože prší, tak Škoda Stream prostě nenaladíš :-)
30. 4. 2015 09:38
Re: octavia
Jazdil som na M6/GG (tusim r.v. 2007), aj na octe s 1.9TDI-PD a 2.0TDI-CR a tie motory su niekde uplne inde. TDI boli kostitrasy ktore ramusily tak ze clovek nepocul vlastneho slova. Vibracie motora sa prenasali do celeho auta.

Z jazd s M6 si zase pamatam, ze mala na dialnici dost vyrazny aerodynamicky hluk, ale motor prakticky nebolo pocut ani pri 130km/h. To sa o Octavii/TDI teda povedat nedalo, tam bol clovek o motore "informovany" furt. Este si spominam ze M6 mala daku blbu spojku. Zle sa davkovala, zaberala kdesi vysoko a na kratkej drahe. Par krat mi zdochla pri rozbiehani, kym som si na to zvykol...
30. 4. 2015 09:35
Laguna
Ostatní bláboly z článku radši nebudu komentovat, ale ta Laguna mi nedá.

Jaký komplikovanější servis triviálních poruch? WTF? Chápu, že vyměnit celý potkaný 1.8 TSI je mnohem jednodušší, než řešit u neergonometrického francouzského krámu žárovku. To auto mi stálo před domem 4 roky a ač to není úplně puzzle, opravovat to jde dobře.

Spoustu prostoru? Kde? Na zadních sedačkách je místo sotva pro hobity bez nohou, řešení spodku předních sedaček je vážně "boží".

Kdovíjaké jízdní vlastnosti? Mnoho Lagun má 4Control, s kterým si povodíš kdeco včetně mnohem renomovanějších aut. Jen to trochu drncá. Základ je nijakej.

Západní Evropa je plná Lagun s 350+k km, žádné zásadní problémy prostě nejsou. Že občas vypadává rádio nebo něco zase takový problém není, mechanicky je to prostě spolehlivé auto - i včetně natáčení nápravy.
30. 4. 2015 09:33
Re: LOL
Pravda pravda, ale zase na druhou stranu - autor ma vlastne vic pravdy nez doufal (jestli to tak nemyslel) - ona ta ojeta Octavia totiz stoji minimalne stejne jako stejne stare a stejne ojete auto stredni tridy, navic vybavene tak, ze si o tom Octavia muze nechat zdat.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2015 09:31
Re: octavia
V tom mají pravdu, jetý mazdovský diesel ať už GG, GH /sky nevím/ není žádná výhra, v naftě je koncern i přes problémy určitě lepší. Doposud platilo, pokud jetou mazdu, tak jedině benzín, tam je to neprůstřelné.
30. 4. 2015 09:23
Re: octavia
No mna skor zarazili tie "...hlučné nekultivované turbodiesely". Mozno v porovnani s inymi znackami, ale oproti Octavii 1.9tdi/2.0tdi? To si niekto musel slahnut dobru lajnu...
30. 4. 2015 09:21
Re: LOL
Tak zrovnavat Octaviu II. s Mazdou6, Lagunou a Insigniou, to chce teda riadnu davku odvahy, podporenu flasou mysliveckej. Alebo radsej dvoma! :-)

A na temu "nekultivovanosti" asi tolko, ze diesely v Insignii aj Mazda6 mozno nie su etalonom kultivovaneho chodu, ale stale su o dve triedy lepsie, ako 1.9tdi/2.0tdi...
Avatar - Katikakus
30. 4. 2015 09:12
Vybrani konkurenti...
Kdo ten clanek proboha psal? Lada Hruska?
30. 4. 2015 09:12
pod tenhle blivajz
se ten dob*ytek radsi ani nepodepsal
30. 4. 2015 09:12
Re: 1.9 TDI PD
"...Jako dobrá volba se jeví turbodiesel 1.9 TDI a díky své kultivovanosti, dynamice a rozumné spotřebě také turbomotor 1.8 TSI..."

Ja to chapem tak, ze ta kultivovanost patri k 1.8TSI. Ale mozno to medzicasom zmenili a predtym to bolo napisane inak...
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2015 09:04
Re: octavia
To mě taky zaujalo v čem má povedený interiér M6 GH problém proti Octavii II.
Avatar - Barrichello
30. 4. 2015 09:02
Re: LOL
oktávka s pohodlnýma sedadla je asi tak častý výskyt jako růžový ferrari se s tříbrnejma hvězdičkama >:D >:D

Už dob dob O1 je v tom jezdit za trest, zejména co se týče základních verzí.
Avatar - rimow11
30. 4. 2015 09:01
octavia
"Nevýhodou Mazdy 6 je lacině působící interiér" >:D oproti octavii určite >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
30. 4. 2015 08:59
LOL
Ti vybraní konkurenti mě tak trochu shodili ze židle >:-[] Pak bych ještě nesouhlasil s pohodlnými sedadly - obzvlášť předfaceliftové atrapy sedadel jsou vyloženě lamače zad. Olej nežerou pouze PD, ale hojně i CR - mezi výměnama (LL) nemá 1.6 i 2.0 problém vysát skoro celou náplň (manželka na nekontrolování oleje málem v polovině intervalu dojezdila).

Jinak je vtipný reálný rozdíl 1.6 a 1.9 TDI, kdy papírově téměř totožně výkonné motory působí dosti odlišně a 1.6 je líná jak veš.

Celkově mne však Octavia neuráží a jako nevtíravý rodinný přepravník fungovala bez výtek. Působí solidně, dělá přesně to, co od ní člověk očekává, řídí se příjemně, i když to je nuda. A ve výsledku mi vlastně nevadil ani onen nijaký podvozek, který nemá ani sportovní talent ani komfortní nadání...
Avatar - rimow11
30. 4. 2015 08:59
Re: Vybraní konkurenti daném segmentu.
:yes:
30. 4. 2015 08:44
Re: :-))
Hmm, ano, pravda, čtu nějak moc rychle. Nicméně stejně mě nenapadá, proč právě 1.9 TDI doporučit.
30. 4. 2015 08:42
Re: 1.9 TDI PD
Taky mě to dostalo, zapomenul jsem na to reagovat u sebe. Šílená věc, ale spolehlivá.
30. 4. 2015 08:41
1,8 TSI spolehlivá?! Apríl už byl.
OII 1,8 TSI mám v garáži a kupoval jsem ji od kamaráda, který ji kupoval jako novou, takže vím čím to auto prošlo. Je to super auto, ale má velké ALE!!! Nejeden majitel má zkušenost s totální destrukcí motoru, kde je na vině napínák řetězu (moje auto má druhý motor od 55ti tisíc). Problémy s napínákem nejsou cca od srpna 2012, kdy přišla čtvrtá a SNAD spolehlivá varianta, takže potencionální zájemce musí rozvody vyměnit okamžitě a požadovat novou verzi (staré se už pravděpodobně nedávají, ale jen pro jistotu).

Moje 1,8 Laurin Klement je fantastické auto (na moje možnosti), takže doporučuju každému, jen koupit kvalitní oktávu u nás nejde jinak než s velkým štěstím, nebo od známého kterému lze 100% věřit.

Článek sice nedosahuje "kvalit" běžného PR co se tu objevuje například od Hyundaie, ale i tak je to síla.

Navíc se tu nepíše o firemní politice Škody, která je svým přístupem k zákazníkovi dost "nehezká", ale když nemají adekvátní konkurenci, tak se asi nedá divit.
30. 4. 2015 08:39
:-))
a netýkalo se to náhodou dále uvedeného motoru? >:D
30. 4. 2015 08:36
1.9 TDI PD
Tento motor je označen jako "kultivovaný"? To snad je nějaký omyl nebo opožděný aprílový žertík. S horším traktorem jsem snad nejel (pokud vynechám legendární 1.4 TDI ve Fabii).
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2015 08:34
Re: autor?
Vzhledem k nekonečnému výčtu problémů, co tě může potkat, hlavně u nafty, bych to moc za PR nepovažoval.
Avatar - kaa
30. 4. 2015 08:26
Vybraní konkurenti daném segmentu.
Tak to mě fakt pobavilo.
30. 4. 2015 08:19
autor?
článek má docela dost zajímavých informací, ale nestyďme se ho označit jako "PR"