Dobrý den,
netuším pánové v čem jste se v životě vozili, ale já jsem měl Passat, Mercedes benz, BMW 5 a několik dalších vozů. Nyní beru těch i40 do firmy 50 a garantuji vám, že v objemu těchto vozidel versus požadovaná výbava vozidla nemá i40 konkurenci. Proti VW šetřím na každém voze cca 200.000,- a to s mnohem vyšší zárukou.
Jestli máte pocit, že si musíte měřit údy honěním se na silnicích ve 180 budiž, ale podnikatel ví, že potřebuje klimu, odvětrané sedačky, navigaci a hands free. Ostatní jsou zbytečnosti.
Kdo kdy kupoval nové vozy by měl vědět, že ztráta v procentech a celkové částce je nižší než u ostatních jmenovaných.
A zkuste se někde posadit do paketu luxury. Většině z vás vypadnou oči z důlků.
Zkus uvazovat proc.
Drtiva vetsina ojetych Superbu, Passatu a Mondei na CZ trhu jsou vylitane sluzebaky, ty pojezdi 3 roky a jdou pryc, je fuk, za jakou cenu a v jakem stavu, proste pryc ted hned a hotovo. Trh je jich presyceny, zakaznik si muze vybirat a ceny "nejhorsich" kusu jdou tudiz pod prumer tridy. NAvic ver tomu, ze drtiva vetsina tech aut byla do firem prodana za smesnou cenu, ve srovnani s oficialnim cenikem - takze prvni majitel (vetsinou ta firma) zase tak moc netrati. Tady se kazdy koukne, ze novy Sup je za trictvrte mega a ctyri roky stary je za dve pade a vyvodi z toho ztratu pul mega = kilo rocne, ale ralita je takova, ze ten Sup se do firmy prodal spolu s dalsimi deseti za cenu 450-470.
Kdezto i40 jsou vetsinou v soukromych rukach, pripadne je maji mensi ("chudsi") firmy, ktere rozhodne nedostaly tak silene flotilove slevy - a ty samozrejme nechteji na prodeji tolik tratit.
Srovnat tento stav, bude trvat nekolik let, a to jeste s prihlednutim k tomu, ze Hyundai u nas moc i40 do flotil neproda (ve srovnani se Skodou, VW, Fordem, Audi).
Predaje idu, ale zkus si nekde od prodejcu sehnat data o tom, kolik aut prodali za ty svoje nesmyslne nadsazene ceny. A taky se jich zeptej, jestli u nich jeste stale vladne ten optimismus, kdyz i40 prisla na trh, jak zatoci se Superbem a s Passatem u flotil.
Za trictvrte mega je to auto neprodejne - tento stav stale trva.
Tak to by ted byl jiste stastnej chlap...
BTW.: Momentalne je jeho i40 v servise, neco tak trosku teklo z motoru a vypada to na praskly blok - u 100kW verze udajne znama zavada. Volant uz ma treti - pri druhe vymene kvuli olezlemu "kozenemu" potahu mu manik rekl: "A ted uz vam tam dame volant, potazeny opravdovou kuzi, pane!" Ta zaruka se u Hyundaie fakt vyplati, kdyby mel standartni dvouletou, muze si engine swapnout za svoje a volant nechat potahnout nekde v Gliwicich, beztak by mu to tam udelali kvalitneji, nez v korejske tovarne.
Problem neni funkcnost motoru dokud funguje, problemem je fatalni konstrukcni problem, ktery zpusobi ze nekde mezi 80 - 120.000 km nekdy i drive se spatne mazana nevhodne pouzita kluzna loziska zadrou a je po motoru. A jako bonus to auto jeste prestane brzdit. To mi u auta prijde jako vada dosti podstatna. Mazda to "resi" svolavackou, kdy proplachne motor, aby se zbavil ocelovych pilin a pokud jsou postizene vacky uz v moc spatnem stavu tak je vymeni. Cele je to postavene na tom dostat nejak auto pres zarucni dobu a pak at se stara zakaznik.
Jak dlouho se vyrábí poslední generace Mondea nebo Passatu? Běžný ceny oproti ofiiálním ceníkům jsou na podstatně nižší úrovni a Hyundai se v reálu vrací tam kde byl. Velký auto za rozumný peníze.
Ano, i40 se v reálu nabízí za velmi nízké ceny, aby evropskému pelotonu ve střední třídě jakž takž stačila :-) A to nemluvíme o designu, který je pro evropské oko jen velmi těžko stravitelný...
A co mas proti tomu dieselu? Ja som sa v M6 s naftovym motorom viezol, a je naozaj velmi kultivovany vdaka nizsiemu kompresnemu pomeru. Spotreba tiez vyborna. Tak co na tom motore nie je "pouzitelne"???
Muset kupovat nove auto ve stredni tride za svoje penize a byt setrivy klidny ridic, tak bych nad nicim jinym nez i40 ani neuvazoval. Jedinou vyraznejsi slabinou je ten motor, tuhle slabinu by mohl castecne odstranit dvojspojkovy automat, protoze puvodni HDMko v kombinaci se slabym motorem se absolutne nechytalo. Nova kombinace nebude take zadny trhac asfaltu, ale na klidne jezdeni uz snad pujde. Jinak je to pomerne schopne auto s vybavou jakou konkurenti casto ani nenabidnou (kolik aut na EU trhu v teto tride ma vyhrivany volant?) a to co je nejdulezitejsi je naprosto neuveritelna cena, ktera je hluboko pod stejne vybavenymi auty o tridu nize natoz ve tride stredni kam i40 patri.
Prede rokem mi prodejce nabizel do vyroby ne skladovku Hyundai i40 Premium za 560.000 Kc s dani!!! Jen pro srovnani stejne vybaveny Superb III s jeste slabsim 88 kW zakladnim 1.6 TDI vyjde na 870.000 Kc, tedy o vice nez polovinu draze! Za obdobi kdy konkurence svoje auta masivne zdrazila provedl Hyndai fakticky stejne masivni zlevneni a dnes je cenou uplne mimo peloton. Takze k tomu je potreba prihlednout pri hodnoceni slabeho motoru.
Mazda 6 ma celkem masivni problem v tom, ze jediny pouzitelny motor je benzinovy, coz je na evropskem trhu naprosto minoritni volba, coz ji celkem efektivne vylucuje z vetsiny nakupu.
No, tak hlavně že "patriotova" značka je má velmi příznivé... a proto valná většina obyvatel Čechystánu kupuje svojí první Octávku v Áčkách >:D (o Fabiích nemluvě...)
On má jen a pouze osobní zkušenosti a s i40 najel,co jsem slyšel, minimálně 500tis... na Hyundai foru, kam chodí špinit, z něho prý mají všichni velkou radost >:D
Dal je expert na Hyundai.Vždy ho stetnem na fóre.Najazdil som cez 90.000km a na kauf sa nesťažuje. ;-)
Na môj vkus ich stretávam až moc.Nemám rád uniformitu.
Me nema co rozhazet, tedy rozhodne ne tady a ted.
No realne: Loni prelet do Chorvatska a zpet, ja v aute, ktere vazi 1700 kg, ma automat a pohon vsech kol, k tomu je to crossover, motor turbodiesel 105kW, kolega Hyundai i40 Premium, 1,7 CRDI 100kW, manual. Ja se 4 lidmi uvnitr, on ve dvou. Oba jsme jeli celou cestu tam i zpet za sebou, cas jizdy a prumerna rychlost stejna... X1 spotreba 6,3, i40 6,9. A nechtej vedet, za kolik tu i40 koupil... Nejede to, zere to - co je to? :-)
papierovym spotrebam by som moc nedoveroval.. niektori vyrobcovia to az moc prehanaju s tymi papierovymi cislami...... kludne teda v reale moze jazdit hyundai so spotrebou passatu... hadam neveris ze konkurencia jazdi za 4 litre ;-) ......
klud.. nejako ta to rozhodilo... pritom ta nikto to nenuti kupovat ... ;-)
Jen dle tabulky:
Nejmensi motor, s nejhorsi dynamikou, nejnizsi maximalkou a nejvyssi spotrebou a to cele za lehce nadprumernou cenu.
Ale kdo ma prece jen o žabí xicht zájem, radim pockat dva, tri mesice, oni se zacnou vyprodavat za ctyristapade, stejne jako predchozi "uspesny" model.
to mas pravdu.. voci nim je i40 uz generacne starsi a slabsi voz ktory ma svoje muchy.... hyundai dnes uz ma na viac......... chce to uz novu generaciu... keby bolo na mne ...... ja by som sem kludne dotiahol sonatu z usa a mnohym koncernovym fandom by mozno zamrzol usmev.... ale toto my neovplyvnime...
inak novy passat je konecne uz pekny .. uznavam .... a paci sa mi :yes:
auta a ich vyvoj...... dospeli do stadia a istej vyvojovej fazy kde sa uz zacinaju zvacsa lisit len detailami od konkurencie.... aj to najsamlepsie auto je od toho "horsieho" dnes lepsie uz len v drobnostiach... nemas uz dnes vyslovne prepadaky a ani nejake super trhaky ktore su na mile lepsie od konkurencie... dnes je hadam uz uplne jedno ci kupis seat skodu hyundai alebo ford.... komu vyhovuje ford kupi ford komu seat kupi seat.... vcelku jasna metodika.... staci si len vybrat... ved trh je pestry a nikto nas nenuti kupovat co nehceme.... komu sa paci mazda 6 kupi si mazdu.... kto radsej passata ten zobere passata.... kazdemu podla zelania ;-)
Tak samozrejme zalezi na tom jak maji ti majitele nastavenou latku a v cem jezdili pred tim. Asi se shodneme na tom, ze Passatu, Mondeu, Mazde 6 a novemu Supu ta i40 nesaha ani po kotniky...
Koncern je takova navonena bida, nahore huj, dole fuj. Resi se nepodstatne mekcene plasty a poruchovost je spatna. Clovek kolikrat zasne, co se muze objevit na aute za problemy. Je treba se take podivat na to, ze Hyundai uz neni levna znacka, ze cenou je uz vysoko a za tyto penize lze z prilozeneho srovnani porid japonce Mazdu 6, ktera nabizi pro nezaujateho uzivatele vse dulezite za mene penez.
nekvalitne auta uz by dnes na trhu ani moc neobstali..... ;-) ... samozrejme je kvalita a kvalita..... iste rozdiely tu este par rokov budu...... ale celkovo sa to uz vyrovnava... obrovske rozdiely z minulosti su fuc.... vsetko sa globalizuje... zjednocuje... dnes uz prakticky ani nemozes spravit krok vedla.... vsetko co mas na trhu su uz fajn auta... staci si len vybrat to ktore ti sadne najviac ;-) ... ja by som sa nebal dnes uz ani dacie.... z roka na rok sa to vsetko vyrovnava
Nejsem v žádném případě fanda Hyundai-e, ALE v sobotu jsem měl možnost se sám projet I30. A sebekriticky musím uznat, že udělali obrovský pokrok. Docela mne to štve, fakt se pohnuli dopředu.Samozřejmě člověk může mít výhrady k něčemu, ale kvalita se zlepšuje. Pomalu,ale jistě dohánějí škodovku (měl jsem jich(škodovek) 5, kvůli poruchám už nikdy více, pokud auto bere vodu a olej od prvních kilometrů, tak je něco špatně.) :-)
Mne prijde ze je potkavam casteji nez nova Mondea, Insignie. Noveho Passata jsem potkal asi 3, ale na to ze maji kazdou chvili reklamu v TV, mozna casteji nez Hyundai, tak to take neni zadny zazrak.
Ty si s nim tolik najezdil, ze vis ze to klepe a chrasti?
To, ze kdyz auto pohonis, ze zere jak prokople neni nic noveho, to se o motorech vw vi uz davno a jeste k tomu je jejich zivotnost na pokraji zavodnich motoru ;-)
to uz zalezi od financii a fyzickych rozmerov ucastnikov danej rodiny ;-) ... stredna trieda je co do priestoru pre rodinu rozhodne velkorysejsia volba... s vacsim kufrom a vacsim razvorom.... co rodina neraz oceni....
u nas na slovensku sa za rodinne auto povazuje aj fabia.... iny kraj iny mrav
niekto kto sa chce odlisit a nepotrpi si na vykon.... ten si to kludne moze kupit..... ono tych passatov a superbov je uz vsade az moc... a taka i40 v peknej farbe v kombiku je predsa len na pohlad zaujmavejsia a napadnejsia .... a paci sa mi ze aj tu navigaciu ma pekne hore.... nie kdesi dole pri radicke ... chyba mi tu silnejsi dizel a benzinove turbo... ale buduca generacia ho uz prinesie.... teraz je uz asi skoda plakat nad slabinami tohto auta... verim v zlepsenie s prichodom novej generacie.... a mozno to bude prave sonata z usa ktora nahradi sucasnu i40 v eu ... len bude trosku upravena pre eu... uvidime
Za sebe musím říct, že design FL Insignie liftback mě v reálu docela uchvátil. Takový super kompromis mezi chladnými Němci a asijským vlnobitím. :yes::-)
Přední partie i40 mi přijdou příšerné, naživo se vždy až leknu. To i ta i30 je snesitelnější. Z jiných úhlů přitom až tak zle nevypadá...Nedovedu si dost dobře představit, že vybírám ve střední třídě a zvolím právě tohle. Ale tak třeba se to někomu líbí, kdoví...
otázka ale je či pre pohodovú rodinnú jazdu a v podstate aj rodinný rozpočet nepostačí úplne v pohode o triedu menšia i30 nemyslíš? A vnašich končinách tá cenová otázka rezonuje oveľa viac.
Jo, to som tu aj ja kedysi napisal po zvezeni v Insignii: ze je to "velke male auto". Zvonku velke, vnutri prekvapujuco stiesnene. Podla vnutorneho priestoru by clovek povedal ze je to auto o triedu mensie.
No a ta spotreba 3.7L/100km, tak to je fakt na mokry hadr...
ano... predne partie vyzeraju defakto ako zvacsena elantra alebo i30tka... skoda ze v eu nemame napriklad novu sonatu ( miesto i40tky ) z usa... krasne auto.... velka skoda ze europa je dnes uz na tom tak ako je.... a clovek sa po zaujimavych autach uz musi skor zacinat pozerat kdesi za velku mlaku alebo potom smerom na daleky vychod...
Insignia je hlavně uvnitř dost malá, pro mne největší zklamání z tohoto vozu, ostatní věci bych mu odpustil (váhu), protože je to jinak bytelný vůz, který rozhodně nepatří na dno střední třídy.
A co jiného z té bídy vybrat? I40 nikdy nebude dálniční expres, který bude vyblikávat levé pruhy, takže si zvolíš buď mrtvou atmosféru, co dost žere, nebo průměrný naftový motor, co extra nejede,ale zas tak nežere?
Pro cesťáka ta 1.7 stačí, stejně jako mu stačí 1.6tky či podlazené dvoulitry u koncernových Passatů/Superbů, nebo Mondeí.
pořadí v případě výběru mého vozu:
1, facelift Mazda 6 (dizajn, motory, spolehlivost, jízdní vlastnosti, atraktivní cena)
2, nový Superb (zatím jsem nejel, ale určitě nebude horší než přadchůdce)
3, Passat (slušné jízdní vlastnosti - nicméně nenadchne/neurazí - nuda alá VW)
4, Mondeo (slušné jízdní vlastnosti - interiér už značně zastaralý)
.
.
.
.
.49, Peugeot
50, Hyundai
.
.
.
100, Insignia ( zaručeně nejhorší vůz - strašně těžký, proti Mazdě o čtvrt tuny, nejlínější motor, uřvaný motor, vzhled už neosloví, jízdní vlastnosti spíše podprůměrné, nevím, kde berou ty tabulkové spotřeby, Opel měl absolutně nejvyšší reálnou spotřebu)
Tak i40 nevypadá špatně, jen prostě diesel 104 a 85kw je spíše průměr, ale na normální ježdění stačí, to samé platí o benzínu. Stále se ovšem nemohu zbavit dojmu, že je to jen trochu zvětšená Elantra a navíc, když se člověk podívá na tabulku, tak zjistí, že Hyundai je dost drahý a malý oproti konkurenci. Prodejné to bude s výraznou slevou.
suhlas .... az bolia oci z tych optimistickych nerealnych cisel ;-):yes:
uprimne by som bol rad keby aspon v jednom teste nam uz nejaky autor napisal.... tak vazeni ... toto auto jazdi skutocne v reale takmer za rovnako ako pisu na papieri ( co sa tyka spotreby ) ..... ale to asi este kusok potrva kym sa taketo nieco docitame.... chce to zmenu metodiky
100-120kW motory, a udavana spotreba okolo 4 litre (u nafty), alebo ~5 litrov (benzin). Fakt najvyssi cas nieco urobit s tou metodikou! Lenze vyrobcovia si vydupali este par rokov, takze tieto srandovne udaje tu budeme citat nadalej...
19 z 20 predanych i40 maju pod kapotou dizel.... takze zbytocne je tu asi riesit pokles vykonu atmosferickeho benzina ( ono asi to bude kvoli emisnej norme ) .... skor by to chcelo benzinove turbo... ak teda uz chce hyundai predavat i40 nelen v nafte ale aj v benzine..... ono to turbo dnes uz proste viac leti ..... a buduca generacia ho uz dostane ;-)
Já si dokážu představit, že někdo i40 upřednostní. Auto se napíše na dealera z ceníkovky se sundá minimálně 150 litrů a kupec plesá. Po najetí nějakých 40 tis. zjistí, že to i tak nebyl dobrý kauf, protože auto až tak nejede, když ho popoháním žere jak prokoplé, přístrojovka nesnesitelně vrže a chrastí.
na forum cars cz su zaujimave nazory realnych majitelov i40tky . vacsina z nich sa zhoduje v tom ze jazdne vlastnosti su uplne v poriadku dokonca si jazdu pochvaluju... ale mozno je to tym ze s tym autom nerezu zatacky a nepretekaju.... ono bmw to samozrejme jazdecky nebude ( ak chces sportovat na to treba ine auto a iny motor ) .... ale na beznu rodinnu jazdu z bezne potreby ja verim ze i40 bude vyhovovat drvivej vacsine a to je aj ciel tohto auta... samozrejme novy superb bude uz ina liga.... i40 aspon vie co ma zlepsit v nasledujucej generacii ....lebo tato sucasna je samozrejme uz trosku za zenitom, konkurencia predsa len nespi....
sa mi i40 zda celkom kukatelna ;-) .... s velkymi koly v bielej farbe.... jedna taka nam stoji pod oknami a tak nejak vzdy sa na nu rad kuknem ked idem okolo.... ;-)
co ma vsak mrzi viac ako tento este moc pokruteny dizajn na i40 je absencia silnejsieho dizla... ta 1,7micka po upgrage sice uz ponuka papierovo 340Nm co je viac ako povodnych 325 ale nemozem sa tvarit spokojne ked vidim tu nadhernu ponuku konkurencie s 2 litrovymi dizlami .... tu vidim istu slabinu.... chcelo by to este nieco silenejsie povedzme tu 2,2ku zo santafe a sorenta... skoda.... asi by to stejne moc nikto nekupil za tu cenu.... takze sa treba zmierit s "firemnou klasikou" na urovni nejakych 100-110kw, ktora je v ponuke....
facelift i40 prospel.. ale vek je uz vidiet... sucasna i20 a genesis su predsa len uz inde.... kazdopadne i40 je na pomery hyundaia a jeho skromnej motorovej ponuky auto ktore sa vo svojej triede nestratilo... a predaje v eu mu moze zavidiet aj sucasna domaca laguna...
v nasledujucej generacii ak pojdu dizajnom po stopach i20tky a genesisu a k tomu ponuknu nejaky aspon 120kw dizel pripadne uz nejake nove benzinove turbo.... tak to moze byt hned ina basnicka.... je teda otazne ci sa poucia z tychto sucasnych slabin sucasnej generacie... ale to uvidime az v nasledujucej generacii
I když nejsem fanda Hyundaie, tak i40 v plné polní a v kombiku nevypadala zas tak zle, tak ten facelift to celé tak nějak zabil dle mne. Profil banánu u sedanu zůstal, navíc se pokusili naroubovat otevřenou tlamu tak širokou, že to působí spíš zvláštně. Funguje to na Mazdě 6, Mondeu (tam to chce i velká kola), kteří působí dynamicky, dokonce i na vyšperkovaných Ceedech (GT). Celkem mne zajímá nový Tucson, kde tato příď u SUV také vypadá rozhodně lépe, než u IX35, funguje to i na Santa Fe, ale tady mi to přijde, jako by se Hyundai snažil násilně unifikovat produkci touto "módní" tlamou a ve výsledku je to něco mezi P508/Mazdou 6 a Focusem... kočkopes.
Dále je vidět v EU brutální nedostatek silného naftového motoru, přitom přeci dvoulitrovou naftu Hyundai má, tak co s ní je???
I cena v té naftě je bohužel nekonkurenceschopná.... o dost levněji jde koupit P508, který i když není dokonalý, tak je po faceliftu velmi pohledným vozem, o pár tisíc dráž už Hyundai válcuje Mondeo a nová Superb... A jeden starý benzín, který žere a moc nejede asi v turbokonkurenci také neudělá díru do světa.... a to přeci koncern K/H turbojednašestku má.. A že bude někdo namítat, že turbomotor je k ničemu a zlatá atmosféra? Tak tady má skvělou Mazdu >:D
... ale ani před Mondeem nebo Insígnií nebo pětsetosmičkou!
Mám ještě v paměti uvedení tohoto modelu (i40) na Evropský trh: i tenkrát si marketing Hyundaie neodpustil výroky o totálním útoku na zavedené modely ve střední třídě a o jejich deklasování kvalitou.... Pořád potkávám tak málo těchto i-čtyřicítek na silnicích v CZ, D, A, H, PL a SK, že mi hlava nebere, proč je facelift tak omezený a vlastně nic nového nepřináší. Ani ve výbavě, ani v technice. Tedy pokud ybch neměl považovat snížení výkonu benzínu ze 131 kW na 121 kWza výhodu :-!
i40 si může koupit jen naprostý automobilový analfabet. Auto s prapodivným designem s "vlnobitím", nedostatečnou motorizací (hlavně v dieselu) a obrovským propadem hodnoty při dalším prodeji, nemluvě o slabém image značky... Vůbec si nedovedu představit, že bych něco takového upřednostnil třeba před Passatem nebo Superbem :-O