Přeplňovaný pětiválec, pohon všech kol a kompaktní karoserie – tohoto receptu se Audi stále drží, jak jde vidět na následujícím videu, kde se nejnovější RS3 a původní rallyeové Quattro potkají v lese.
Klidně bys to mohl napsat, ale ta diskuze nikam nepovede. Předpokládám, že myslíš chybějící akumulátor. Nebavili bychom se o tom poprvé a nepřijde mi vůbec pravděpodobné, že by někdo z nás reakční doby těch spojek změřil. Přitom měření výrobce prezentované v oficiálních materiálech vyznívají pozitivně (co jiného by člověk čekal, ale jak jsem napsal, nikdo z nás to měřit nebude).
Že vlastně přitakáváš nesprávné informaci (což bys měl poznat, pokud chceš diskutovat o tom, jak je Haldex 5 horší než 4), vypovídá samo za sebe.
Podle těch 85 % bych řekl, že si to pleteš se sportovním diferenciálem, jak mu Audi říká. Ten však k Haldexu nedávají. Haldex nabízí řešení se dvěma spojkami (XWD), má ho například Insignia.
Nevím jestli se to tu dá i říkat, ale napsat se tu může téměř cokoli.
Každopádně je každý novější haldex méně nedotáčivý, což je dobře, viz i můj odkaz z 11:03.
Kdes na to na to přišel, že měl Haldex 4 vzadu navíc dif. s "omezenou" svorností?
Seat Cupra R je (zatím) pouze minulost a VAQ žádný "elektronický podvod" není...
Haldex 4 měl vzadu ještě diferenciál s omezenou svorností, v dorazu tuším 85 na 15% mezi levé a pravé kolo. Ale haldex 5 to podle mého nemá vůbec a má jen brždění kol ESP.
Mimochodem, to co má Seat Cupra R vepředu je fakt samosvor nebo zase nějaký elektronický podvod:-)?
Ahoj,
myslel jsem původní Quattro z roku 1980, ale asi jsem se sekl, mělo to nějak uzamykatelný jenom jeden, ale samosvor to nebyl. Takže se omlouvám..
Ved takto: ja som to praveze dal ako odkaz na to co sa stane, pokial tam asi chytry diferak nieje - vtedy XDS+ riesi vsetko na vsetkych 4 kolesach.
Musim este pozriet, ci a do coho sa da ten chytry dif. dokupit do RS3 napr., lebo ak ano, potom tipujem ze 50-80% bude vyriesenych, nakolko to stacanie zadku vdaka difu by bolo fakt riadne plus a predok by tomu uz nemusel tak strasne pomahat...
MLB-ckove Audi to maju za priplatok, nieco mi ale hovori, ze uz aj MQB-ckove...
myslim tak, ze ak bude mat vzadu ten chytry dif., tak k tomu stacavemu momentu - natlacenie do zatacky - bude pomahat on vdaka urychleniu vonk. kolesa o 5% ci 10% tak ako u inych väcsich modelov.
Vpredu je klasicky dif. s funkciou XDS+ a dufam, ze vdaka tomu zadnemu chytremu difu nebude mat tolko roboty na predku a tie predne brzdy nebude nicit tak moc, ako som daval ten odkaz na TTS - ak si to cital...
U kterého quattra dostaneš 3 samosvorné diffy?
Když už, tak diferenciály se zvýšenou! svorností, ale podobnou informaci jsem zatím u RS3 neobjevil a pochybuji, že by se s tím Audi patřičně nepochlubilo.
RS 3 - "Permanentní pohon všech kol quattro®
Působivý výkon je doprovázen sebejistou jízdou díku permanentnímu pohonu všech kol quattro®, který spolehlivě vyrovnává sílu 2,5litrového motoru TFSI. Elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná lamelová spojka je z důvodu rozložení zatížení na nápravy umístěná u zadní osy. Hnací moment je prostřednictvím softwaru vyvinutého speciálně pro Audi RS3 Sportback optimálně rozdělován mezi přední a zadní nápravu."
Každopádně to funguje lépe, než u minulé g.
[odkaz]
mam taky pocit, ze len zadný... ;-\
Takze ESP-torque vectoring cez brzdy bude aj tu, akurat ze vdaka tomu zadnemu diffu nebude mat az tak vela roboty. teda duuuufam... :-!
audi a3 a TT má haldex 5, takže místo 3 samosvorných difů má vícelamelovou spojku mezinápravama, ale RS3 má podle mého oba diferenciály se sníženou svorností, byť řízeny elektricky. Nejde tedy o brždění kol pomocí ESP..