Kdo požaduje v nové Škodě Fabia turbodiesel, nemá jinou možnost, než zvolit tříválec 1.4 TDI. Agregát používá zcela novou konstrukci, byť předsudkům ze strany kupujících se stejně nevyhne.
Vybral bych určitě silnější 1.2 TSI. To TDI má ještě jeden nešvar. S více najetými kilometry se stává více hlučnější a vibrující. Jen nevím jestli bude TSI držák, protože můj kamarád automechanik už měl v dilně Oct III se silnějším 1.2 TSI kde byl přeskočený rozvodový řemen!
Furt mě nedá abych si rýpnul, že spotřeba 1.4 TDI je vlastně velká, např. lidé s Pegeotem 208 1.4 HDI jezdí běžně kolem 4l, navíc je to 4-válec, takže méně vibrací a hluku...
Nikde jsem nenapsal, že je to lepší letadlo. Ostatně Meridian stojí dvojnásobek (z velké části díky PT6). O tom ta diskuze nebyla, že. Jsem zvědavý, co bude z DA50-JP7.
TIO-540 nemůžeš ani nějak agresivně ochudit, protože "Lycosaurus" očividně neumí udělat pořádné vstřikovače.
To že si je namaže ve spotřebě z něj nedělá lepší letadlo ,jen ten komfort a přebytek výkonu je znát u Meridiana .U mirage kor když ten lycoming tio-540 je doslova vyhnanej přáskama (větší písty pro lepší kompresy,dvě turba atd..) ten motor je hodně náchylnej na nastavění směsi při cruise speed když se moc ubírá (leanuje) tak se motor během pár letů zapeče ,co to má za následky si jistě dokážete přestavit
Jak jsem napsal, Thielert (/ Continental/ Technify) nemá generálku, ale mění se. Jo, s 1,7 si to lidé vyžrali. I co se týče různých poruch za letu atp. Ale na generálku nešly. Nejenže to nejde (výrobce to neumožňuje), typicky je majitel DA42 nahradil jiným motorem (ať už povedenějšími 2,0, nebo AE 300).
Právě proto, že je JetProp přestavba Malibu/ Mirage, jsem ho uvedl. Je na něm méně změn než na Meridianu. Není od věci porovnávat stejné draky, když ve spotřebě hraje velkou roli odpor vzduchu. A co se spotřeby/ doletu týče, Mirage si obě "turbíny" namaže.
Kolik paliva se ti tam vejde se šesti lidmi na palubě? A jak hubení musí být? :-) Ano, Meridian je výkonnější, má 500 koní zatímco Mirage jen 350, přesto Mirage spotřebuje při vzletu i přistání méně dráhy (je také lehčí).
první 1.7 CDI v DA-42 museli kvůli problémům na go někdy i dřívě . Jetprop je akorát přestavěný Mirage který má PT6 před bagaží je delší ,Meridian bagáž v předu vůbec nemá .Jinak Miarge 46-350P -je dost slabej když je plně naloženej 6 lidma ,meridoš to zvládá z přehledem
Který z nich se "generálkuje" po 800 hodinách? Problematické Thielerty mají předepsanou výměnu, ne generálku a Austro i SMA dosahují vyšších hodnot.
Výhodou není jen ta spotřeba. Výhody plynou hlavně ze situace kolem benzínu. Tedy z horší dostupnosti a nejisté budoucnosti. Kdo ví, co nahradí 100LL, kde to půjde koupit a které motory pro to budou certifikované. Je tedy výhodné používat to, co používají "big boys," protože je to dostupné po celém světě a má to celkem jistou budoucnost. Nižší cena je bonus.
Turbíny mají větší spotřebu, což neznamená jen to, že musíš nakoupit více paliva, musíš ho také mít více na palubě a to je navíc petrolej těžší. To je pro lidi, kteří chtějí cestovat, velký problém. Můžou být lehké, malé a výkonné, ale jsou také drahé, velký problém u letadel do milionu euro. Proti tomu je diesel levný (porovnej cenu Austro AE 300 například s PT6). Diesely jsou však těžké a málo výkonné. Záleží, o jakých letadlech se bavíme, ale že by diesel zdvojnásobil cenu? A viděl jsi někdy fakturu za prohlídku turbíny?
Co se spotřeby týče, zajímá mě, jak daleko doletím. Z turbíny není problém dostat mnohem větší výkon, takže porovnáváme tak trochu jablka a hrušky. Ale pístové motory jsou na tom skvěle, i ty 50 let staré konstrukce, když je umíš ovládat. Turbíny jsou na tom hůř. Podívej se například na Mirage a Meridian, respektive JetProp.
Výhodou je ale vůčí benzínovému pístovému motoru opravdu jen ta spotřeba jinak motor jako takový je daleko složitější a životnost není moc velká (leckdy je motor třeba zgenerálkovat už po 800h)a hlavně cena která cenu letadla skoro zdvojnásobí a pak ještě cena dílu apod.budoucností pro letectví je opravdu jen turbínový pohon a je jedno jestli se jedná i třeba o turbopropy nebo o turbohřídelové motory. Jediné s čím si s vámi nesouhlasím je spotřeba ta je poměr výkon/spotřeba i u turbín o dost nižší
preco ked ja mozem jazdit s grand scenicom 1575kg 1,9dci 96kw za 5,5, tak preco nemoze niekto iny s mensim a lahsim autom a modernejsim motorom jazdit pod 4?
mimochodom kecal som so susedom, tak auto je v zabehu, ma 3000km a klesla mu spotreba na 5,2.
A z toho skakania je nakoniec vypinanie motora koli start stop systemu
To som celkom prekvapený. :*)
XTad určite ubrzdia.Otázka je po kolkých metroch ? Domnieval som sa ,že v dnešnej dobe už iné sa ani nemontujú.
P.S. Má bubny aj VW Polo?
Nevim jak Focus před FL ale po FL je na tom interierově rozhodně lepe jak OIII nebo Leon. Na Golfa to však nestači ale třidně patři Focus po FL interierově rozhodně k nadpruměrně kvalitnim hračum což se rozhodně o OIII nebo Leonu řict určitě neda.
Naprostý souhlas. Mám na tomhle motoru 1.6TDi 77kW v OII aktuálně 150tis km a je to zdechlina. V nižších rychlostech to jde, problémem je podle mě jen 5st převodovka. Dlouhá 4 a 5 ten motor zabíjí, na dálnici stačí, když vám někdo v kopci vjede do levého pruhu a než se dostanete zpět na požadovanou rychlost, trvá to století :no:
Aktuálně jezdím za 6.1l, v případě asketické jízdy se na 5l dá dostat v pohodě, ale jakmile chcete dynamiku, musíte tomu stát na krku a pak spotřeba frčí nad 6l. Akustika je o dost lepší než u 1.9TDI (také najeto cca 150tis km), dynamikou na ni ztrácí ;-)
Není potřeba mluvit v jednotném čísle, většina konkurenčních modelů v této třídě nabízí s běžnými motory bubny a kotouče má jenom u vrcholných motorizací, někteří ani to ne.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Není to ale poprvé, co tu plácli změnu otáček bez toho, aniž by řekli ty otáčky, ze kterých to bylo (bez čehož ta informace nemá naprosto žádnou hodnotu - já na autě dokážu udělat rozdíl mezi jedničkou a dvojkou přes 3000 i jen 800, a to je rozestup převodů pořád stejný). Prostě zase infomace k ničemu a nenaučí se to a nenaučí.
Bože můj, sedni si do auta a zkus řadit. Pokud je poměr jedničky a dvojky cca 2, tak ti prostě otáčky spadnou na polovinu. Tedy:
Ze 4000 na polovinu, tedy na 2000 (-2000)
Ze 3000 na polovinu, tedy na 1500 (-1500)
Ze 2000 na polovinu, tedy na 1000 (-1000)
Z 1500 na polovinu, tedy na 750 (-750)
Zkus si to schválně sám. Sedni do auta, vytoč jedničku na 2000 otáček a sleduj, kam to spadne po přeřazení (bude to zhruba 1100, tedy o 900 dolů). Pak tu jedničku vytoč třeba na 4000 a sleduj, kam to spadne (bude to zhruba 2200, tedy o 1800 dolů a nikoli na 3100, o 900 dolů). Pokud máš benzin, tak si to zkus třeba při 6000, spadne ti to zhruba někam k 3300.
To je super hlavně ta spotřeba já mám tourana 1,9 tdi zvýšený výkon na 100kw již tři roky bez jediné závady a dlouhodobá spotřeba je 5 litrů nechte si ty tříválce užraný.
Připlácet si u auta z modelového roku 2015 za kotoučové brzdy mě přijde uplně ujeté, bohuže je škoda specialista v oboru nesmysných příplatků například za zadní stěrač, atd...
I na páru bychom to asi zvládli (takové pokusy, více či méně úspěšné, v minulosti byly). :-) Jo, to se mu nepovedlo. Nicméně v letadlech jsou a jsou zajímavé. Samozřejmě v těch malých, kde turbíny dnes nenajdeš.
ze snad krome parniho stroje muzes vrtuli letadla pohanet jakymkoliiv typem motoru je jasne (ne, ze by to parnim strojem neslo pohanet, ale obavam se, ze hmotnost takoveho stroje by nedovolila vzletnout, nehlede na topice slopatou a furou uhli, aby to bylo stylove ;-) ), nicmene dokud bude dostupna ropa, zrejme bude dominantnim pohonem turbina (ted nepocitam mala vrtulova letadla, kterych je samozrejme vyrazne vice, ale jejich prepravni vykony a spotreba v porovnani s turbinami je velmi mala). me spis pobavil ten aduv prispevek, on tak tu naftu miluje a foukne sem takovy pekny fail ;-).
Pokud jedeš konstantní rychlostí, tak má samozřejmě těžší práci, obzvláště pokud nedokáže danou rychlost alespoň udržet jen na elektřinu. Na dálnici diesel tahá za delší konec provazu, ale rozdíl to nemusí být zase tak velký. Záleží tedy, jak auto používáš.
Vzhledem k tomu, že hybridy vyžadují, aby se řidič přizpůsobil, pokud má plně využít potenciál, je otázka, jestli jsou vhodné pro firmy, kde se s auty zaměstnanci kolikrát nepářou.
Ve vvlastnim zajmu je lepsi tady ty hruzy vubec necist a jit rovnou na blogy. Tam to jeste dava smysl.
Nemam problem s tim, kdyz mam s nekym rozdilny nazor...
Ten nick je správně ironický :yes: U jednotlivých rychlostí se uvádí převodové poměry a jak správně píše Ernel, poměr mezi jedničkou a dvojkou je téměř dvojnásobný (1,95x), tedy při přeřazení klesnou otáčky cca na polovinu, ne o 750 ( tedy při 1500 cca na 750, při 3000 cca na 1500).
Tomu osobně moc nevěřím. Asi teda záleží jak člověk jezdí, ale já na dálnici skoro nebrzdím. Pokud by měl hybrid něco ušetřit, tak asi spíš tím, že stačí mít slabší motor pro stejnou dynamiku, protože elektřina dokáže okamžitou potřebu vykrýt... a ten slabší motor bude úspornější.
Na fobií 1 vzpomínám rad. Mám zkušenost jak s 1,9PD 74kw, která kdysi vycházela na víc jak půl mega, tak i s 1,4PD 55kw. Za bratru 400K Kč. Ta 1,9 s fabii cvičila slušně. Klidně si prohrábla i na dvojiku. Spotřeba i při úplně normální jízdě za 5,0-5,5 l. Při čočce, kdy už vadly i brzdy, byla maximalni spotřeba 6,9l ! Při stylu plyn brzda, luxusní spotřeba. 150kmh s tím to motorem dělala jako nic. Ta 1,4 TDI PD byla hodně hlučná a v celkové opravdu nekultivovana. Ale rozhodne jela lip než 1,4 MPI 50kw. Každopádně spotřebou neměla konkurenci. Běžně jsem s ní jezdil za 4,5l při normální jízdě. Jednou jsem zkusil na trase cca 130km ecojizdu. Spotřeba podle počítače byla za 2,9l! Na stará dobrá PD, nejen ve fabiich, vzpomínám se slzou v oku...
Nicméně letadla se vznětovými motory existují. Můžeš si jedno takové jít klidně zítra koupit. Viz například rakouský Diamond. Jen na tom není nic nového.
V letectví jsou považovány některými za budoucnost z důvodu, který ve světě automobilů nemáme: můžou pálit letecký petrolej, který je levnější a dostupnější než letecký benzín. Jednoduše proto, že na petrolej létají dopravní letadla. V některých částech světa je těžké letecký benzín sehnat (a situace se různě mění). Když ho seženeš, bývá velmi drahý. Může to znamenat, že budeš muset nakoupit barely i v jiném státu a nechat je dovézt tam, kam potřebuješ. A měl bys být připravený na to si ty stovky litrů natankovat ruční pumpou. :-) Ve "vyspělejším světě" je zase problémem, že hodně motorů vyžaduje olovnatý benzín (vysoké oktanové číslo), kterému zvoní hrana. Rafinerie ho nedělají moc rády (malý objem). A TEL je dnes celkem vzácný, pomalu "vymřelý druh."
Ideální je samozřejmě se vykašlat na pístový motor a koupit turbínu (dražší, žravější, ale spolehlivější, lehčí, výkonnější).
1,6 TDI znám, (to staré nikoli novou generaci). V octavii pro soukromé účely super (jízdy běžně do 140 km/h, mix silnic) - nízká spotřeba okolo 5l, při úsporné jízdě ještě méně. Jede docela dobře, ale samozřejmě to není dvoulitr. Rozhodně to není líný, ale ani sportovní. Blbuvzdorný určitě, daleko menší turboefekt než 2,0 tdi a 1,9 tdi. Tedy pokud na dálnici nehoním čas, abych stihnul schůzku funguje bezvadně. Od nějakých 160 žere stejně a víc než 2,0 TDI. Co tomu motoru škodí je 5 stupňová převdovka, ty díry mezi převody jsou znát.
Ja taky nechápu co ti na tom vadí. Trojčlenka to přece není, při přeřazení otáčky vždy klesají o určitý počet otáček bez ohledu na to jak moc nebo málo vytočený motor je, nikoli o násobky. A ta věta s tímto není v rozporu. Takže?
Jenže si polož otázku, kdo bude uvažovat o Fabii v dýzlu. Odpověď - jedině firmy, který jsou schopny Fabii koupit zaměstnancům i na dálniční trasy...
A tam cenová nabídka může být zcela odlišná. Navíc v dýzlu bude rozptyl ve spotřebě minimální, zatímco TSI klidně bude jezdit za dvojnásobek normové spotřeby...
Jenže hmotnost-zátěž není při konstatntní rychlosti tak důležitá a i na dálnici se aplikuje zrychlování-zpomalování a tudíž rekuperace. Kdyby se lidé více zajímali o automobily, tak je podíl dieselů o dost nižší. Mám známého co si koupil olítané TDI s DSG a myslí si jak dobře koupil. Ani sem se mu nesnažil vysvětlit, jak moc by ušetřil kdyby šel do hybridní toyoty. Asi 15 litrů už za něco zaplatil, ale to zatím na zboření víry nestačí >:-[]
Ok, Fabia opět a zase ve verzi Style s tradičními novinářskými povinnými příplatky.
Proti testu žádná, byl napsán docela vhodně. Nicméně i přesto mi dost zásadní věci scházely:
1) kde se pohybuje reálná spotřeba?
2) a především - jak se vyplatí uvažovat o 1.4 TDI s ohledem na benzinovou TSI?
Protože 1.4 TDI v zásadě může být jaká chce, ale vedle TSI si myslím v autě tohoto stylu zkrátka nedává smysl. Do Rapidu coby služebního vozu na delší trasy to může být za určitých okolností (vysoký nájezd dálničních km) zajímavá volba, ale do Fabie?
Já myslel že mluvíš o rozhodnutí koupit si auto a ne o testech na auto.cz;-)
Škoda Mercedes porazila i na jiných (zahraničních) serverech... s tím jednoduchým zdůvodněním, že Škoda není o tolik horší, o kolik je levnější. Což není velké překvapení - pokud jsi někdy slyšel o Paretově optimu, tak víš jak to myslím. Aby byla Škoda absolutně lepší bez ohledu na cenu... nevím, možná v nějaké jedné specifické konfiguraci... každopádně je takové srovnání vždycky ožehavé.
Chvalit akukolvek skodovku len preto ze je to skodovka je tazka choroba ...
tento server sa uz davno mal premenovat na skodaauto.cz...
je to jediny server kde dokaze skodovka porazit aj mercedes...
fakt by som rad vediet spotrebu tohto trjovalca s 5-kvaltom pri dialnicnej 130...
Hybrid s benzínem je řešení pro město, ale ne pro dálnici... při dálničních letech je tam celé hybridní ústrojí jako zátěž (trochu přeháním, ale fakt jen trochu).
Právě emise, respektive neschopnost dieselů si s nimi poradit, jsou velkou překážkou pro budoucí rozvoj vznětových motorů. Zatímco v Evropě mají vznětové motory mnohem benevolentnější pravidla pro svůj provoz než zážehové motory (nejde o emise oxidu uhličitého, ale právě o pevné částice, saze a emise oxidů dusíku či síry), na jiných trzích je dieselům měřeno spravedlivým a tedy velmi přísným metrem.
Automobilky proto hledají jiné cesty, a tak přišly hybridní pohony s pomocným zážehovým agregátem s nižšími emisemi. Z hlediska blízké budoucnosti se diesely ještě obávat nemusí, ale přísnější limity emisí je budou omezovat a zdražovat stále víc a jednou dospějeme do stádia, kdy hybrid s benzínovým motorem bude konstrukčně levnější, jednodušší a spolehlivější než diesel, který vyhoví přísným předpisům.
To o předsudcích můžeš napsat z pohledu ČR (nebo ještě spíš jedince v SR, kterému je česká automobilka trnem v oku). Z evropského hlediska je Škodovka normální mainstream, který má něco lepší a něco horší... můžeš si koupit Fabii nebo Fiestu a ani v jednom případě to není příznakem choroby ;-)
urcite ano ruka v ruke s tym aj jazdny styl... tak isto ked niekto podtaca a terorizuje motor vysokym zatazenim v nie optimalnych otackach hlavne u turbo motorov, kt maju vysoky krutiak v nizkych otackach
Aku spotrebu ma tato trojvalcova, hlucna Fobia pri dialnicnej rychlosti 130 km/h?
Nejak som sa to v clanku nedocital.. ze by sa nebolo cim pochvalit
Inak hrozne spatne auto, nazyvat toho pana co to navrhol dizajnerom je tazky omyl.. :no:
Kto nema predsudky, si toto auto nekupi...
Kto ma - si vzdy kupi skodovku v akomkolvek tvare a kvalite.
Mo už jsem si říkal, že děláte nějaké extrémní sporty, že to vydržíte :-) Při dlouhých jízdách po dálnici mi vadí i dost velký aerodynamický hluk. Jinak by to s dvoulitrem pod kapotou byl docela příjemný dálniční společník.
Ve Fabce hlavně málokdy byla ta 77 kW varianta z Oktávky. Většinou 66 kW verze a nebo 55 kW. A ty jsou podle mě horší, hlavně ta druhá. Do 80 km/h rychlosti díky poměrně krátkým převodům to jelo slušně ... ale pak bída, než se dotočí trojka, je to jak čekání na zázrak, hned jsem si vzpomněl na HTPéčko. Výsledkem trápení byla i vysoká spotřeba, která klesala pod úroveň TSI jen na dálnici. V TSíčku tichoučko, bez vibrací, bez turbodíry, s hladce jdoucím spojkovým pedálem i pákou převodovky.
Re: TSI x TDI jsem zkusil pouze v minulé generaci a
Ano, taky mám z toho ten dojem. Na dálnici se to ztratí, ale ve městě je kombinace turbodíry, velmi tuhé spojky a většího odporu řazení opravdu otravná.
ado, precti si to poradne, to je hybrid, pohon tvori elektromotory, diesel je tam jen jako pohon generatoru. vyhodi ho z kola ven hned jak budou dostatecne akumulatory... tohle je tvuj ideovy odpurce :-))))
Pamatuju si, že u TDíček někdy praskaly kliky, když uživatel nahradil dvouhmotnotý setrvačník levnějším obyčejným setrvačníkem. Takže vibrace motoru mají zřejmě na kliku velký vliv.
No jo, nebyl to od redaktora dobrý příklad. Lepší by bylo říct, že jedničku musí řidič vytočit na 3000 otáček, aby se nedostal do turbodíry pod 1500 otáčkami.
Proč předsudky? Pěkný kombík :yes: I když bych preferoval modrý nebo bílý. Pokud to bylo myšleno počtem válců, tak to dneska stejně většina motoristů moc nepozná. Rozhodující je počet Nm při provozních otáčkách atd. Pro firmy (nebo ty co chodí podojit bagr) fajné :-)
Ono je diskutabilne, ci s 1.4TDI sa realne dosiahne spotreba o liter mensia, nez s 1.2TSI. A ci ta "uspora" stoji za horsiu kultivovanost, starosti s dpf-filtrom, pomalsie zohrievanie motora, a tazsie startovanie.
A aj keby ten cenovy rozdiel diesel/benzin bol zanedbatelny (co teda u Skody nie je ani nahodou), stale si myslim ze do maleho auta skratka diesel nepatri. Fabia nie je ziaden "dialnicny kriznik". Skor je to auto do mesta, a obcas sa pozriet mimo okres. Tam pasuje benzin, a navyse tie modernizovane 1.2TSI su slusne motory. Tak preco diesel? Tiez nechapem...
sused dostal fabiu combi 1,4tdi 66kw ako firemne auto, druhe maju mercedes A (3 mesiace stary) 1,5dci 81kw.
Na fabiu nadava, nieze netaha, ale rovno mu skace ten motor mimo idealnych pracovnych otacok, spotrebu ma na tom 5,5litra. Acko je o 10cm dlhsie auto, tazsie a spotreba na tom 3,8l vratane dialnice, kultivovanost a tah uplne niekde inde. Ten isty clovek, ten isty jazdny styl.
Takze ak fabiu, tak jedine tsicko co je tiez trochu loteria ohladom spolahlivosti,,,no uvidime, cas ukaze....
Poszuju zvuk zvenčí, jaký projev to má uvnitř netuším, naštěstí sem v tom nikdy nemusel jet. Tříválců a dvouválcům jsem zatím unikl, mě stačí to slyšet když to jede a slyšet story mechnaiků a majitelů o HTP a TDI 3válu.
Firmy těch 150tis najedou za 2-3 roky. Sám jsem s F I 1,4TDI najel asi 200.000km a nic masochistického na tom neshledávám.
Pravda Octavie je pohodlnější, ale ani s tou Fabii nebyl problém jet 1.100km v kuse. Na dálnici jste zařadil za 5 a vyřadil před benzínkou po ca. 900km, nebo kafepausou.
Re: TSI x TDI jsem zkusil pouze v minulé generaci a
Asi to nesrovnávají s TSI, ale pochopitelně s TDI předchozí generace či konkurenčními. Benzín proti dieselu bude z principu věci vždy o fous hlučnější. I když za jízdy to trochu kompenzují nižší otáčky dieselu.
Re: TSI x TDI jsem zkusil pouze v minulé generaci a
Ano, nová 1.2 TSI je na volnoběh až neuvěřitelně tichoučká.
Když jsem ji napsoled slyšel, přemýšlel jsem, kam se ty detonace z válců vlastně poděly. >:D:yes:
Re: TSI x TDI jsem zkusil pouze v minulé generaci a
Nedávno jsem šel kolem nějakého golfa co měl motor na volnoběh a musím říct, že kultura chodu byla jak u nějakého Lexuse. Motor jsem slyšel až když jsem šel pár desítek centimetrů od kapoty. Asi 1,2 TSI. Když autoři píšou o kultivovaných dieselech, tak ať udělají srovnávací video, ale na to nemají koule :-).
Ani bych se nedivil, kdyby u tohohle motoru taky praskal klikový hřídel jako u 2,0TDI. Je sice kratší, ale „kultivovanost" tříválce to třeba dožene.
„Ač je vznětová 1.4 TDI pouze tříválcem, navzdory použití hliníkového bloku je o 35 kg těžší než zážehová 1.2 TSI. A to je zážehový motor čtyřválcem a navíc pár kilogramů přidává i jeho šestistupňová převodovka tříhřídelové konstrukce. "
Napsáno neprofesionálně. Nejdřív to vypadá, že píšete jen o hmotnostech motorů a pak do toho zamícháte i převodovky. WTF?
No, motor je chcíplej, třeba oproti dvoulitrům od PSA, co se tam taky montují a to nemluvim třeba o silnějších Ecoboostech, který s Fokusem mává tak, že i redaktoři ACZ mu tipují 200 koní :D:D. Tvrdé plasty? To má Trenda ne? Ten je takový chudší, ale mnou ježděný kus nedrnčel, hluk sem taky neregistroval, ale i s tim chcípákem pod kapotou na klikaté okrsce mi to auto bavilo :-)
Fíkuse s tímto motorem znám. Má ho můj kamarád. Upřímně, žádná velká hitparáda to taky není. Fíkus oproti Octavii má lepší podvozek a řízení. Zbytek je bída. Tvrdé drnčící plasty kam se podíváš, hluk ... Za mě ne. :-)
Ano, to mohu potvrdit z mé poslední osobní zkušenosti. Náhodou u zmiňované značky a vrcholného modelu, kdy proti předchozí generaci je podvozek tužší (dokonce i proti mírně přitvrzenému) přesto mnohem komfortnější.
Upřímně nechápu smysl dávat do takto malých aut diesel ani to, že někdo je ochoten si připlatit proti kultivovanějšímu a živějšímu benzínu 20% za to, že v reálu bude jezdit se spotřebou o litr menší, když "návratnost" této investice leží v horizontu nájezdu 150-200 tkm, což za volantem takového vozítka, má-li to být najeto v rozmezí několika málo let, považuji za solidní masochismus.
Ale to není pravda.... uvedl bych podvozky Fordu, ale mohl bych být zase kamenován za fanoušskovství. Je fakt, že tuhý v podání koncernu bývalo uskákaný (znám od Seatu), ale podvozek může být tuhý, ale zároveň komfortní, což z testu vyplývá i u této Fabie. To je dle mne ideál, kompromis :-)
Já jel jen s 1.6TDCI ve Fokusu III (a ještě s tím DCI od Renaulut, ale to je fakt jiná písnička) . Bylo to tak akorát, žádná sláva, ale ani tragédie, nicméně i já s tim jezdil pod 5 litrů, což je celkem dobrá vizitka, když to srovnáš s tímto tříválcem :-)
Trochu sem doufal, že Ibiza si ponechá ještě naftový čtyřválec, ale facelift jí taky obral o všechny přežitky :-)
u fabie mas na vyber, pokial si mozes vybrat je to len prima a nemysli si, ze to bude tuhe ako za starej nemeckej skoly, ze robene len na kvalitne dialnice... dnes sa uz aj pri ´´sport´´ setupoch takychto rodinnych skatuliek berie vysoky doraz na tlmenie nerovnosti v com je aj ibiza stale dobra...
1.6 TDI znám pouze z Octavie 2.
Upřímně, je to zdechlina, která moc nejede ani spotřeba není kdovíjaká, ocenil bych jen kulturu, ale to je dost málo. Osobně bych to nebral. Jak se projevuje v menší Fabii netuším, takovou jsem nejel.
Podla mna ibiza ale kratka vyhrava na plnej ciare... fabia sa mi paci kombi a v dobrej farbe na 16kach ozaj fesanda... no ibiza a este s prepracovanym interierom/materialy a spracovanie fajn/ a 1,4TSI s vypinanim valcov je uplne fasa + adaptivne tlmice... 0-100 7,6s a spotreba do 7l pri beznej jazde nie je o com...aj ked nema vykonovu spicku, ale to maloktore bezne TSI... navyse ibizka ozaj pekne zataca... a ma aj nove 3valce TSI, ktore vyzeraju slusne aj podla dojmov, hlavne ma prekvapila vacsia chut ist do otaciek ako 1,2tsi a narast vykonu za 5000ot co 1,2tsi skor naopak za 5000ot to uz je skor na zlotu...
nie netreba, odpoved znie, 1tku hlavne ked je taka kratka potiahnes urcite dalej ako do 1500ot... uplne prirodzene.... takze otacky padnu niekam na 1000+ co teda tiez nie je vyhra osobne sa mi to tiez nepaci takyto setup, ale emisie emisie emisie...
Vyčerpávající odpověď. Cenu vozu jsem nekomentoval vůbec, hlavně tu ceníkovou. Jezdil si i s tou 1.6tdi? Mne tenhle koncernový motor zatím minul bez rozdilu vozu, v kterém je nabízen. Ale dost lidi ho haní. Souhlasim, že do nové Fabie je nejrozumnější volbou tsi:)
1,2 TSI je podla mna rozhodne naj volba, 81kw + 6kvalt. Okrem dynamiky, hmotnosti, kulturnosti, vacsom rozsahu pouzitelnych otacok dost konkuruje aj spotrebou, TSI 2 generacie je o dost uspornejsie. TSI sa aj rychlejsie ohrieva, kolega ma Kombik s 1,2TSI 81kw a pri kludnej jazde chodi do prace za 4,6l/100 a to nema este zabehnuty motor... je pravda, ze sa netoci v meste, takze hodnoty skor platia pre medzi mesto, stale nevidim dovod na TDI ked sa spolahlivostou 1,2TSI zatial osvedcuje... az na rozvody, ktore new TSI uz ma poriesene...
makksi podvozok sa da riesit paketom sport podvozku za fakt rozumny peniaz, ktory je o nieco nizsi ako seria a tuhsi... komu by vadil ten makksi setup serie
co to je zase za bludy? klikovy hridel z 2,0 tdi zkracen?
trivalec ma ojnice na klice posazene po 120ti stupnich, ctyrvalec po 180ti stupnich. klikovy hridel trivalce je vzdy zcela odlisny od klikoveho hridele ctyrvalce, pane redaktore...
No, 0-100 za 10s bola vysada 2,0 dieslakov par rokov do zadu, real spotreba okolo 6 uz nie je taky zazrak, v tomto mu moc konkuruje o 35kg lahsia 1,2TSI... mizerna vydrz podla coho ? klukovy hriadel z 2,0tdi v mensom objeme vykone a lahsom aute urcite tak rychlo nezaklepe :-) V troj valci by som sa hlavne bal o 2hmotak o to skor, ked medzi 1 a 2 je taky velky skok a otacky budu v meste casto padat do ´´vibracneho pasma´´ tak to si zakazdym ta dvojhmota vyzere 8-s
Zrovna nedávno jsem s 1.4 TDI combi měl tu čest. Auto se mi komplexně líbí, to už jsem tu psal, ale jeho cenovka byla natolik vysoká, že jsem přemýšlel, zdali by nebyla lepší Octavie. A teď k tomu srovnání.
Stará 1.9 TDI je těžká, hlučná a vibruje. A to je taky to první, co při jízdě velice rychle poznáš.
1.4 je o poznání tišší a sametovější (na diesel). Řízení lepší, rychlejší, přesnější.
Trošku mi vadila o něco delší řadička, ale asi je to o zvyku. Kdybys měl špunty v uších a neměl cit, rozdíl je pořád v dynamice vozu. Staré PD je takové výbušnější asi díky turbodíře a typickému kopanci. Ale bude to platit jen v přímce. Díky své váze bych i v zatáčkách podstatně lépe hodnotil novou 1.4.
Je to prostě povedenější auto. Nehodnotím výdrž motoru, ale jeho aktuální projev. A ten je o kus lepší.
Nicméně, osobně bych mnohem raději vzal 81 kW TSI. To je lepší volbou. K tichounkému projevu přidá "dieslový" zátah, lehčí předek, ... jasná volba.
Fabiiia 1.4 TDI hodnocení čtyři hvězdičky od ACZ :no: tak správně tři hvězdičky!
takže 1.4 TDI třiválec čipování zvýšení výkon na 77kW :no: , doporučuji správně slabší verze od 55kw.
PS:- Takže pod kapotou na osobního malý vozů patří BENZÍN TSI :-!
Dieselové autá sú pomaly ale isto minulosťou (vzhľadom na emisie), takže toto dúfam nikoho nenapadne si kúpiť. Ale autíčko je to pekné, som dokonca jeden z mála, ktorým sa páčila Fabia II.
Oka, ale až doma, v práci mi zablokovali flash a jiné blbosti >:D U mne je v barvách favorit tahle zelená a pak modrá, jakou máš ty, ta se mi na nových Škodovkách moc líbí :-)
Chci říct... zkus si schválně proklikat konfigurátor, je to jako když hraješ nějakou adventuru. Modrý interiér si můžeš vybrat ke všem barvám auta, včetně všech ze zvláštního lakování... ale k zelené rallye nejde. Pro ostatní barvy ti to vnutí bílou lištu na palubce, která se mi nelíbí.
Octavia RS-ka Monte-Carlo, to by byla zajímavá edice! :-):yes:
/jinak myslím že rozdáním BANů se zde vzduch hezky pročistil, tak prosím případné čtenáře, aby přestali dávat palce dolů jen za xicht/ >:D
ale ono je na zvážení, pan Dusil mluví o spotřebě kolem pěti, město o litr víc. Tohle přece umí 2,0 TDi 103Kw /nemluvě o podladěné verzi/ v o číslo větším autě, nebo přesněji je tam jen půl litru nafty rozdíl. A to není poprvé, kdy se u malého dieselu nějak ty výhody vytrácí.
pane Dusile, díky za velmi dobře napsaný test, jen v těch předsudcích mě spíše utvrzuje :-) řešení je velmi komplikované, aby to působilo přirozeně, navíc spotřeba je podle mě celkem vysoká, možná až o dva litry
Ta barva dělá hodně u té Fabie, včera jsem procházel kolem takové stříbrnozlaté metalízy a ten prolis, co se táhne přes celé auto byl hrozně výrazný, vypadalo to, že už Fabka byla bouraná >:D
Mne se u testovaného kusu i dost líbí interiér a sedačky :-) To se Škodovce u Fabie dost povedlo.
Určitě co do odbornosti vyčerpávající popis motoru, ale mohl by tedy autor textu pro ty, co mají předsudky dát nějaké rozhřešení? Ideálně srovnat tuto vrcholnou motorizaci s předchůdkyněmi?
Fabia I 1.9TDI 74KW
Fabia II 1.6TDI 77kw
?
Já mám zkušenost jen s tou první a jednadevítka i přes nevycválanost a naprosto prkenný podvozek a těžký motor udělovala Fabii nadprůměrnou dynamiku a spotřebu i s využíváním potenciálu auta do 5ti litrů.
Jak je na tom v zatáčkách trojka? Je lepší TSI, nebo TDI? Padá ještě "na hubu"? Když je tužší podvozek a lépe žehlí, je i v zatáčkách lepší, než TSI? (Jo já vim, litrové MPI dává vozu až sportovní charakter, ale to vynechme :D). Co dynamika? Je lepší silnější TSI, nebo toto?
A ta spotřeba, jak moc jste na to šlapali? Jezdit za 6 litrů s autem B segmentu v naftě, to je opravdu i na mou těžkou nohu dost velký faul a nevidím ani jeden důvod proč jít do nafty, jako tomu bylo u 1. a 2. generace ;) Suma sumárum mi vychází, že kdo chce Fabii v naftě, tak ať radši sáhne ještě po dvojkové s 1.6TDI že? :-)
Pištivý vergl se zvukem mixéru a vysavače v jednom, s mizernou výdrží a zbytečnoě složitý, se skvělou papírovkou, která je v reálu o 0,5-1,5 L na sto km větší. TFUUUJ
PS: seznam příplatkové výbavy: Litá 16” kola Beam černě lakovaná (+ 7.500,-)
PPS: jinak skoro ideální konfigurace výbavy, dát tam TSI tak bych asi neměl námitky... včetně barvy.
Redaktor píše o překonávání předsudků. Nemám nic proti škodovce, spíše naopak. Ale já bych to otočil, proč by člověk měl kupovat stále menší a složitější motory? Cena lepší není, spíše naopak, 5 stupňová převodovka archaismus, výkon nic moc a výdrž motoru ve hvězdách.
Tedy až na tu větu "V danou chvíli otáčky motoru klesnou o nějakých 750 za minutu", to mě po předchozí technické pasáži vyloženě praštilo do očí.
Pokud má jednička 3,78 a dvojka 1,94, pak je tedy dvojka skoro dvakrát těžší. Pokud otáčky spadnou o 750, pak to znamená, že řidič řadí nahoru při 1500 otáček a otáčky padají na 750, tedy pod volnoběh. To si ale čtenář musí sám spočítat..