Budu se sice opakovat, ale tohle auto dělá ve firmě tak dobrou službu, že ho můžu v podstatě jen chválit.
Zvlášť pokud se jedná o porovnání v rámci pdobně cenově dostupné konkurence. Nesrovnávám tedy s Mazdou 3, Golfem a podobně.
Osobně nechámu kritiku interéru, protože ten je v C4 velmi, velmi povedený a útulný. Žádné z cenově příbuzných aut nenabídne lepší.
Podvozek je na běžných nerovnostech příjemně komfortní a nestíhá až na velkých dírách nebo propadlých kanálech, které ale stějně normální řidič objede, nebo se jim snaží vyhnout. Ford Focus je oproti tomu funguje přesně naopak, na klasické zaplátované české cestě tlumí hůř, ale s tou opravdu velkou dírou si poradí lépe. V praxi proto spíš oceňuji C4.
Nevím jak pro soukromé osoby, ale pro firmu jsem nedávno dostal nabídku na auto s tímto motorem vč. metalízy pod 400 000 Kč vč. DPH. Ještě si musíme nechat spočítat, jak vychází splátka na operák...
Ak je tento Citron po 5rokoch stale moderny a elegantny, tak uz je nadcasovy? ci tento pojem je vyhradeny iba specialne pre DasShade aj ked len prave zliezol prvy kus z vyrobnej linky?
Jediným problémem současné C4 je DS4. Citroen sebral C4ce styl, ten přenechal pro řadu DS a z Céčka udělal obyčejnou tuctovou šeď. Ok, neříkám, že je škaredý, docela mu to sekne. Ale ničím zásadně nezaujme co do pojetí a vzhledu. Udělali z něj zkrátka francouzský Golf.
A přesně tohle je vždycky cesta do pekel. Golfa může dělat jedině VW. Jak začnou Italové, Francouzi napodobovat tento koncept, tak je to vždy průser. A tím nemyslím, že by snad bylo Stilo nebo C4 špatné. Jenže už to zkrátka není ten správný italský/francouský kompakt.
Když vedle sebe postavím aktuální C4 a o generaci starší C4, tak co do vzhledu dávám hlas jednoznačně předchůdci. A to je zásadní problém současné C4. Tedy podle mě ;-)
A divíš se? Já vůbec. Dneska už se moc naivků, co se nechaji tahat za nos nenajde. Když vytáhnu základní problémy Citroénu. Je drahý, hnusný, nespolehlivý, zastaralý.. a našlo by se toho samozřejmě více.
Citroen kráčí směrem Fiat.
Příčin je několik. Nedokáže konkurovat na trhu v hlavních segmenetech. Snaží se upřednostňovat nabídku MPV, SUV a crossoverů. Konkrétně u C4 chybí kombík, který dnes už nabízejí i Japonci či Korejci.
Celkový dojem byl trošku lepší, než co byl uváděn v testu na který jsem dával odkaz, jinak redakce myslím testovala ještě jednu verzi.
Jak jsem psal, auto bylo na poslední generaci green energy pneumatikách v rozměru 205/60 16. Ač dřív kdykoliv jsem na ně narazil, tak byly tvrdé a hlučnější, tak tady bylo vše ok. Auto jelo neskutečně lehce, tiše a dobře rovně. Díky profilu dávalo i větší hrby, podvozek celkově spíš tužší. Když jsi na kombík zatlačil v zatáčkách, tak bylo cítit, že mu to moc nevyhovuje, ale dával to se ctí, vše bylo dobře čitelné, jen tě to po chvíli přestalo bavit. Vnitřek super, sedačky v elektrice, o plastech není třeba mluvit, jen si musíš zvyknout, že tam kde má 70% aut spínání stěračů, tak tam máš volič aut. převodovky. Už dlouho jsem neseděl v tak dobře sladěném celku, i když tohle nebyl v žádném případě sportovec. ;-)
ja skor vidim vacsi problem v odlive zakaznikov... nie v tom ze doba hatchom nepraje... doba hatchom nadalej praje... taky golf by vedel rozpravat.. predava stale vyborne ...
cactus laka skor novych a inak zameranych zakaznikov a to je ok... ale ten kto chcel klasicky rodinny hatch ( stvorclenna rodina ) asi sotva presiel od klasickej C4 ku kaktusu ... to skor uz isli zakaznici miesto C4 povedzme do ceedu i30 leonu meganu .... a tu prave vidim ten odliv zakaznikov od C4 ... C4 proste straca zakaznikov na ukor konkurencie z korei alebo spanielska ci povedzme dnes aj japonska ( auris, mazda 3 )
Tak hlavně jestli už udělali změnu tvaru olejové vany. V rodině máme c4 1,6 hdi 2011 a ta má prohlou vanu dovnitř a výpustní šroub není úplně dole takže se tam vždy smíchá trocha starého oleje s novým, což není dobře.
Motor 1.6 HDi už Fodr u nás nenabízí, ale jinde možná je. Místo toho je tuším 1.5 TDCi, nicméně základ by měl být stále v 1.6 HDi. Ford ale nepoužívá AdBlue. K těm ventilům u 1.6 HDi. Od normy Euro5 jich je jen osm a jedna vačková hřídel. Euro4 měla DOHC a 16 ventilů. S přechodem na Euro6 se v počtu ventilů nic nezměnilo.
No jo... k tomu ale třeba připočíst kaktuse, ds4 a růst obou verzí picassa. Doba se změnila, klasickým hatchbackům trošku nepřeje. A PSA zrovna dokázali udělat výborná MPV, která se cenou o moc nevzdalují, ale užitnými schopnostmi o parník.
Takže to opravdu není designem...
predaje C4 v r 2005: 206 tisic kusov
predaje C4 v r 2014: 61 tisic kusov ( z toho polovica vo francii ) mimo francie teda nic moc
kam kracas C4.... a vlastne kam kracas citroen? ..... pritom kedysi tato znacka mala vazne vozy o ktorych sa dalo uvazovat ... kedy nastal problem je zahada... zeby dizajn bol pricina? lebo posledne roky je dizajn ozaj nemastny neslany aj v pripade C3 a C5.... nehovoriac o chybajucom SUV stvorkolkach a ustupu z vyssej strednej a prakticky aj strednej triedy ( kedze sucasna C5 vazne uz vedla vody v str.tr. nenamuti )
ta 1,6 hdi je něco jako 1,5 dci, taky je ve spoustě modelů napříč značkami a jen s několika modifikacemi. Ikdyž u hdi jsou rozdíly i v počtu ventilů a podobně.
Na spotřebu nejezdím, přesto mě překvapilo, jak jsou dnešní dýzly úsporné. S novou sotva zajetou 330d jsem jel do Švédska, celkem 4500 km, přes Německo po dálnici kde to šlo klasicky 200 km/h, celkový průměr 99 km/h a spotřeba 5,7 litru. A to bez použití EcoPro modu a na zimních gumách. ;-)
Tak nějak >:D Jestli se nepletu, tak tahle 1.6tka je, nebo spíš byla používána i Fordem ve FoFo III, ne? Jezdil jsem s 74kw verzí. Když jsem jel normálně (kombinace okrska, města, dálnice), tak jsem jezdil kolem 4,5l - 100km, při svižnější jízdě jsem se dostal na 5l. Nic moc na závodění to není, ale jede to solidně. Je to totožný motor?
o zážitky se zapůjčenou eko-verzí Mercedes-Benz C 220 Bluetec /[odkaz] /, se kterou jsem o dovolené najel cca. 4500 Km. Auto bylo na green michelinkách 205/60 a nemělo amg paket, jako je v odkazu. To proč to píšu je spotřeba - za celou cestu průměr 5,3 na sto. Projel jsem Německo, Švýcarsko, Itálii, dálnice vždy horní limit daného státu, Německo 160 Km/hod. . Když jsem přepnul na eko-režim /začne se využívat k pohonu el. proud z malého dobíjeného akumulátoru, nebo kondenzátoru - to jsem nezjistil, tak na úseku 350 km /půl. okresky, půl Italské dálnice/ jsem dosáhl spotřebu 4,1 na sto, před nájezdem na dálnici po 200 kilometrech to bylo 3,8 na sto. Úplně mě to vtáhlo zkoušet kam až se ta spotřeba dá srazit, samozřejmě v eko-režimu auto zrychluje velmi nenápadně, ale s tím se musí počítat, občas automatická převodovka hodně váhá.
Překvapilo mě, co ne zrovna úplně malé a ne úplně slabé auto dokáže. :yes: