Dlouhodobá jednička českého trhu a dlouhodobý aspirant na český trůn. Škoda Octavia Combi se musí popasovat s modernizovaným Hyundaiem i30 Kombi. Oba soupeři přijíždějí vybaveni vznětovými šestnáctistovkami.
Ecidentne nevis co mas doma a kde si se probudil s rukou v trenkach, ale srovnavat tyto dve auta nejde. S obema auty jezdim a musim rict, ze presednuti do i30ky je pro me peklo. Pokud to jde tak se ji vyhybam:).
Re: Hyundai Nošovice má nelidské podmínky pro montážní dělní
Zdravím,
v Nošovicích pracuji už 6 let.
Uvedu to na pravou míru:
WC:
každá linka má své střídače(asistenční skupina) a ti tyto zaměstně zaskakují, minulý měsíc se tato skupina rozšiřovala.
Platy:
Na MS kraj více než slušné, na automotive slabší průměr.
Ale platy vedoucích zaměstnanců se do dělnických nezapočítávají, takže těch 27 700 je opravdu plat Technical track ("dělnické").
Záda:
To, že někoho bolí záda je normální, mě bolí taky i ze židle.
VŠICHNI operátoři na lince se co 2 hodiny střídají na různých pozicích, aby se předešlo jednostranné zátěži.
Brýle:
každý kdo měl s ochrannými brýlemi problém mohl přijít na schůzku, kde se mu objednaly na míru jiné, dioptrické, které mu vyhovují.
Máš naprostou pravdu.
Ale tento díl, i jeho barvy bohužel jsou dány příkazem z RnD v Koreji.
Již při prvovýrobě jsme se to snažili změnit (odd výroby i kvality), bohužel odpověď byla zamítavá.. :-(
Hm, a když třeba VW montuje káry v Polsku a na Slovensku, jsou ta auta polská nebo slovenská? Když Renault montuje v Maroku, jsou Renaulty marocké?
Firmu označujeme (když už to považujeme za nutné) podle sídla ústředí.
Co je na tom nepochopitelného?
To, že Hitler je duchovním zakladatelem Volkswagenu je fakt. Že se po válce ani nepřejmenovali znamená, že jim to nevadí, tak proč to nepřipomínat majitelům jejich "produktů", ať ví, co mají, ne?
To, že jsou TSI výrazně nespolehlivé, je taky fakt, je toho plný net. Že se k tomu výrobce snaží nehlásit, zamlžuje a lže, je nad slunce jasné.
Je mi jasné, že pokud jsi milovník jejich "produkce", tak se snažíš před tímto zavírat oči a raději útočit na jiné automobilky a jejich modely. To však nezmění nic na tom, že takto jsou rozdaná fakta, sorry ;-)
Re: Hyundai Nošovice má nelidské podmínky pro montážní dělní
Dobrá poptám se kamarádu, co u vás pracují, ať mi teda řeknou přesně jaký mají plat. Ale s tím jak zakazují vedoucí provozu WC nebo přestávku známí mluví pravdu. Ono je někdy totiž problém, že šéfové ani nevidí jak se vedoucí provozu vlastně chovají a co si budeme povídat ani to nechtějí vidět :-)
Jinak průměrný plat nic neříká, stačí pár vyských platů vedoucích a to zvedne průměrný palt o několik tisíc nahoru, takže spíše je lepší medián apod...
Re: Hyundai Nošovice má nelidské podmínky pro montážní dělní
nevyhovující podmínky...a o tom to je. Ty zdokumentuješ maximálně to, že vše je vlastně v pořádku a že vše vyhovuje a jediným problémem je zdravotní stav zaměstnance, který tak dostane padáka, protože nemůže vykonávat tu danou práci...
jsou úplně jiná auta. Obě dvě máme v rodině a mohu srovnat tedy daleko objektivněji než auto.cz. Po přesednutí z i30 do OC si připadám jako bych přesedlal z koně na kozu. OC poskakuje, drnčí zadek, je líná a při 130 dle navigace musí cestující na sebe řvát. Polystyrénové desky 1 x 0,5 m koupené v OBI se do kufru vejdou jen taktak, zbývá vůle cca 1-2 cm. Žeby v OBI ty desky prodávali delší? Nebo OC je užší než se uvádí v testu? Na OC mi také vadí nízké přední sklo a málo místa na šířku pro nohy řidiče. Problémem jsou také malé (úzké) dveře. Při větších rychlostech je krabicoidní OC III hlučná. Skutečné ceny obou aut také neodpovídají uvedeným cenám v testu.
i30 je již od pohledu lepší, modernější a s lepší aerodynamikou. Motoor i podvozek je lepší. Do nevýhod bych započítal akorát dvojitou podlahu kufru, dá se ale jezdit i bez její střední části a překrýt rezervu jen rohožkou.
Domnívám se ale, že obě dvě auta nemají na Megane.
PS. Tvar karosérie - OC 3 vypadá jako Renault, i30, KIA, OPEL, Honda, Toyota před 10 lety a i30 vypadá jako Renault, Honda, Toyota, OPEL aj. v současnosti. Všimli si toho redaktoři, nebo pořád ještě žijí v době omezených možnosti lisování plechů, kdy vznikali neaerodynamické "krabice"? Tvar krabic již opuštějí i nákladní auta nebo lokomootivy, kdy konečně začne škodovka?
Nechci to moc hrotit, ale myslím že jsi si právě podepsal vyloučení z diskusního fóra...
Jinak za mě Ceed SW - lehce smázne všechna designerská negativa i30 a jediným skutečným handicapem zůstane rozdíl délky pro kolena pro cestující vzadu.
Když chtěl 120 PS atmosféru, proč koukal na 1,4 TSI místo na 1,2 TSI? 1,4 má točivý moment na úrovni atmosférického 2,5 litru a původně tyhle motory nahradily 2,0 FSI. To je trochu někde jinde než atmosférická 1,6. Za ten výkon navíc si Škoda (a celý VW) naúčtuje několik desítek tisíc.
A to je dobrý vtip s tím sedákem. Je nízko a pořád je nad ním pro lehce nadprůměrně vysokého Evropana málo místa. Nezkoušel jsem to, ale čekal bych, že nabídne tak 95-100 cm. To není málo.
Re: Hyundai Nošovice má nelidské podmínky pro montážní dělní
takze platy tam nejsou polovicni, co dal jeste neni pravda? urcite je kec to o tom nechodeni na zachod - to bude plynout zrejme z nutnosti pracovat v taktu a odchodu od linky na zachod zrejme musi predchazet prichod nahradniho pracovnika (tak je tomu i v jinych firmach, kde jsem pracoval, 100% tomu bude tak i ve skode auto - ono je fakt blbe zastavit treba 20 lidi jen proto, ze se jednomu chce na zachod), co se tyce bolesti zad, tak nevim jak to resi v nosovicich, ale opet na to mame legislativu, staci zdokumentovat nevyhovujici pracovni podminky a zamestnavatel uz jenom cvaka, cvaka a cvaka (tady ovsem mezi ruznymi firmami muze byt velky rozdil, nicmene existuje proti tomu cela rada obrannych mechanismu). takze bobanusi, co vykladaji tvi znami, je minimalne neverohodne, bacha na to.
hele, mne se treba take oIII libi vice nez i30, ale to slovni spojeni "objektivne hezci" je nesmyslne. "hezci" je totiz ciste subjektivni vjem. Jinak souhlas.
Když to vezmu jen ohledně vzhledu, tak o3 je objektivně hezčí auto ( s tónovanými skly a lakovanými zrcátky a klikami v barvě vozu a na pěkných 17" kolech).
Bohužel vzhled není všechno.
Přesně před rokem bratr řešil nákup vozu nižší střední třídy v kombi a chtěl platit hotově ( žádný leasing apod). Rozpočet 350-450 (500) tis.
Podmínky byly jednoduché - benzínový motor ( najede tak 12 tis ročně) 120koní + a ideálně atmosféru, dualní digi klima, tempomat, palubní PC, vše v elektrice, led světla, bez-klíčkový vstup, radio s bluetooth ( teď jsem jezdil Golf7 1,2TSI Bluemotion za 500 tis, který měl rádio s dotykovým displejem, ale BT nikde - WTF?), svícení do zatáček a metalízu a kola z lehkých slitin.
V zásadě nic extra.
No O3 kombi s 1,4TSI a v odpovídající výbavě se nedostala pod 500 tis, navíc zadní sedadla jsou velmi nepohodlná ( nízko posazená, krátké sedáky) a při 190cm se hlavou dotýkáte stropu. Naopak v i30 ( ač to nevypadá) se pohodlně posadí dva 190cm vysocí za sebe.
I když bratr jako dlouholetý majitel škodovky ( O1) nakonec šel do i30 a rozhodlo i to, že požadovanou výbavu měli za 430 tis a nakonec mu dali na skladovku ( najeto 1,5km) slevu 95 tis. Zkuste něco podobného koupit za hotové od škody - tedy kombi s plnou výbavou za 335 tis?
Jediná věc, kde i30 proti O3 ztrácí je papírová hodnota kufru - když přičtu přítmnost rezervy, je rozdíl jen 50litrů ( to při délce +17cm a horším sezením na zadních sedadlech není zrovna dobré zjištění), ale díky mnohem šikmější zádi, schodu po sklopení sedaček, a užšímu a výše postavenému vstupnímu otvoru, je jeho plné využití diskutabilní.
Osobně bych v této třídě volil jinak ( například sesterský Golf Combi nebo Cee´d, případně Auris), ale v rámci těchto dvou to při reálném využití vyznívá jasně. Jediná reálná "výhoda" O3 je, že ji bude víc lidí závidět, ale to mi za reálných +200 tis, poruchové technice, dunění od náprav a motoru, nepohodlným zadním sedadlům, vyššímu riziku krádeže, nestojí.
Re: Hyundai Nošovice má nelidské podmínky pro montážní dělní
Co se tyce platu, tak co pises je blbost.
Průměrný hrubý měsíční příjem v automobilce Hyundai v Nošovicích činil loni 30 094 korun, v dělnických profesích to bylo průměrně 27 700 korun. Loni tam zaměstnancům vzrostly mzdy v průměru o tři procenta. Například v automobilce Škoda Auto vzrostly tarifní mzdy od letošního dubna o dvě procenta a v kolínské TPCA v průměru o 2,4 procenta. V celém Moravskoslezském kraji loni činila průměrná hrubá mzda 23 212 korun.
[odkaz]
Průměrná mzda na dělnických pozicích (po započítání odměn) je ve Škodě Auto 34 tisíc korun.
Hyundai Nošovice má nelidské podmínky pro montážní dělníky
Chlapi, klidně bych si koupil Hyundai, nezdá se mi vůbec špatná nabídka oproti Octavii, jenže to má pro mě jeden morální zádrhel. Bydlím kousek od Nošovic a to co mi vykládají známí, co tam pracují, tak bere dech. Montážní pracovnící často nesmí ani na záchod, když je bolí záda, tak jim nedovolí ani 2 minuty se narovnat. Ochranné pomůcky jako brýle jsou tak mizerné kvality, že je raději nidko nepoužívá, platy jsou poloviční než u Škody při tom. Prostě legální otrokářský systém... Já prostě nemůžu podporovat bídačení našinců ikdyž se mi třeba i30 docela líbí no :-)
Nepochopil jsi co jsem napsal. Nidke netvrdím, že máš vybírat to, co ti nevyhovuje.Jen se zkrátka nenechávám opít rohlíkem. Samozřejmě že auto musí "sednout" a musí se v něm cítit člověk dobře. Ale pokud někdo bezmezně věří svým pocitům, aniž by se ujistil o skutečných vlastnostech, bývá následně nezřídkakdy velmi nepříjemně překvapen :-!
Reklamou, která se tváří a vypadá jako reklama a pak také články, které jsou skrytou PR. Zaplacené články, ovšem navenek se tváří že dávají objektivní informace.
obě auta jsou tragická. Ochcávka sice méně, ale aby se s ní člověk smířil, musí být nakonfigurována v dieselovém dvoulitru nebo silnějším benzínu, a to jsou potom šílené peníze za low-endové auto. Jinak tyhle rádoby eco motory jsou k ničemu - předjíždět to neumí a při vyšších otáčkách se to ani nedá poslouchat. Na auto velikosti octávie je potřeba alespoň 100 kW, jinak je to bída.
Kardinální problém Focusu III je stísněný vnitřní prostor - jak vpředu, tak vzadu. Oproti Octavii III si tam člověk připadá jak v o třídu menším autě! :-O
Náhodou, Palio Weekend mělo alespoň skvěle využitý obestavěný prostor (prodloužená platforma z UNA) a bylo vcelku pohledné. Tomuhle autu ta korejská příšera nesahá ani po kotníky >:-[]
Az ty budes mit najeto jinde, nez v detske sedacce, tak pochopis, ze jet s 1,6 dieselem za skoro deset litru je nesmysl, pripadne proste vysledek snahy o maximalni spotrebu. Takze az si zase budes chtit kopnout do skodovky, zkus to trochu inteligentneji (jsi-li toho schopny), ono tech prilezitosti je i tak dost.
Re: Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
Jasně že je jednodušší pochopit Škoda = levnější VW, když je to očividně pravda! Hyundai = lepší než Škoda, se obecně nedá říct i když v tomto konkrétním případě OIII 1,6 tdi vs i30 1,6 crdi by jsem se jednoznačně přiklonil na stranu i30. Ve kterékoliv jiné motorizaci je ale Octavia lepší.
Re: Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
1. Ludia sa uspokoja s podpriemerom, ked nic ine nie je, resp. je nedostupne. Dnes je z coho vyberat....
2. Dnes je z coho vyberat a napriek tomu vacsina vybera priemer, reps. podpriemer, hoci casto drahsi.
3. Na druhej strane, vacsina z vacsiny su firemne nakupy.
4. Clovek je spokojny, ked nevie, ze nieco lepsie existuje. Akurat, ze vacsina ludi si tu mentalnu namahu neda, aby zistila, ze veci mozu fungovat inak a lepsie.
Re: Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
No, můj názor je, že právě Accent byl přesně tím autem, který odpovídal tomu, jak měla Evropa zaškatulkovaný Hyundai - jakýsi pochybný výrobce z jakési asijské země (ne Japonska), vyrábějící auta zajímavá pouze cenou.
Elantra je teď ten sedan, dřív tu jezdily Lantry... a pro ty platilo to co pro ten Accent.
PS: červený Pony byl červený Pony, o tom žádná
PPS: jasně, fanoušci zaznamenali dvě generace S-Coupé, ta druhá uvozená skvostným prototypem a následně zprzněná nejhorším faceliftem všech dob :-)
U mne problémy typicky dělaly reklamy/ statistiky/ sledování aktivity (gemius.pl atp.). Řešením je prostě je zakázat, ať si trhnou nohou. V minulosti jsem na to redakci už upozorňoval. Někdy je problém i přímo u ACZ, kdy ti jejich koumáci zase něco rozbijí, ale to nebývá tak často.
Jiný dotaz na redakci: Proč už nejsou články SM a AT řádně označené? Lidé vám je přestali číst? >:-[]
Odhlédnu teď od duelu Octa vs. i30 a zeptám se: Ty si skutečně za vlastní peníze koupíš auto, v kterém se cítíš hůře a méně ti vyhovuje, a to kvůli "racionálním faktům" ? Já tedy ne. Absolvoval jsem vždy před nákupem auta řadu předváděček. Ne proto, abych měřil brzdnou dráhu ze 100 na 0, ale především proto abych vyzkoušel, jak se v autě cítím, jak na mě působí. Protože auto je celek a na jeho sladění velmi záleží. Co naplat, že lépe brzdí (to není o i30, ale obecně), když se v něm celkově necítím jistě a jeho chování mi vadí. Žádný měření ti neukáže, že třeba s tím "nebrzdícím" autem díky jeho vlastnostem tolik brzdit nemusíš. Jen pro příklad - myslím, že i v této diskusi zaznělo, jak aktuální Focus dostal v losím testu na pr.del i od Toleda. Přitom podle mých pocitů z jízdy Focus patří na úplnou špičku kompaktů. V tom případě "racionální argument" v podobě losího testu splachuju do WC a Toledo fakt nekoupím. Ty si to dělej jak chceš, pro mě jsou ovšem pocity důležité. Velmi.
no, podivej, autu se nic nestalo a ja jsem se poucil, porsche ceske budejovice (tak se ten autorizovany servis vw jmenuje) prisel o zakaznika, v cem je problem? :-)
tester zapomnel napísat aj záruku na autá,mne sa hyundai páci,dizajnovo je to nové auto,kdezto nemecké autá vytváraju autá takmer identické maju v sebe zakomponované
už dopredu aká bude povedzme VW skodofka o rok dva- raz viac zaoblená raz viac hranatá...nepáčia sa mi nizke podvozky už aj Hyundai isiel dolu na140 mm,ja mám Elantru tá ma 150 mm,je to praktickejsie,nemusím sa báť ,že narazím vanu motora...
nechcem dizle už ich robia komplikovane a oprava je drahá...niet nad klasickými motormi bez turba...a na bežné používanie auta stací bohate a nemusí mat vyse 100koni etc...
inak VW nemci v autorevue aj tu robia obrovsku reklamu,v podstate su to identické autá,len tam dávaju sucasné motory vsadili na turbá/aj u benzinových/v com je originalne auto VW Superb,oktavia od passatu,toleda,etc audi su to autá len s iným osatením inak technicky rovnaké...kolko maju aj spoločných dielov etc,..a nakoniec cena--su drahsie a spolahlivost po 70 000 -120 000km ???teraz uz automobilky vyrábaju pomerne rovnako kvalitná autá,aká je Honda Civic combi pekná a urcite je spolahlivá aj cenovo pristupná ,ked už tak by som uvazoval o nej alebo Toyota combi.. etc aj Citroen má krajsie autá a dá sa priplatiť záruka az do 200 000 km a na 8-9 rokov:!!! alebo Ford Focus combi...cenovo lacnejsí etc.
nejde ani tak o utlačování, jako o to, že při častém nasedáí/vysedání jsou výrazné bočnice jen na obtíž. To nehovořím o tom, jak budou odrbané látkové potahy na hranách bočnic po pár desítkách tisíc km.
Základní sedadla Octavie III určitě nejsou špatná (no konečně!!!), ale sedadla i30 jsou prostě jednoznačně lepší.
Re: Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
Ano, Octavia (podle tebe horsi auto) navic zatizene minulosti vs. lepsi Elantra s cistym stitem... Navic Hyundai sam tvrdi, ze se Skodou nesouperi, ale miri minimalne na VW, takze pokud Skoda=levnejsi VW, potom Hyundai=jeste levnejsi VW (byt s odlisnou technikou, ale pochybuji, ze na tom zakaznici techto znacek baziruji).
Re: Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
Jakto, ze ne? Od zacatku devadesatych let tu jezdi elantry a accenty, pozdeji sonaty atd. Co mela tehdy Skoda? Favorita, resp. felicii. A jeji pozice nebyla nijak lichotiva, zatimco Hyundai mel "cisty stit".
No ja obvykle ze 100 na 0 moc casto nezastavuju, a jestli nechapes vyznam toho, co pisu, zkus Emela, on ti to treba vysvetli, ja na to nemam trpelivost. Ale jedno jsi pochopil - ano, uprednostnuju pocity, takze si klidne koupim auto s horsimi namerenymi hodnotami, pokud na me lepe zapusobi.
Re: Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
V Evropě Hyundai žádnou pozici nemělo. Škoda měla pozici ve východním bloku a od devadesátých let se profiluje jako levný... no, vlastně ani ne levný, spíš alternativní VW. Hyundai a Kia začali usilovat o evropské zákazníky s velkým nasazením až s minulou generací i30/Ceed.
Klasika - neses nejake bebechy v jedne ruce, dite vedes v druhe. Prijdes k autu a ted co? Bud pustis na zem ty bebechy (a pak je musis sesbirat), nebo dite (ktere ti klidne zdrhne pod projizdejici polsky kamion) a najdes dalkac, nebo proste jen zamavas haxnou pod naraznikem a kufr se otevre, dite das do kufru, bebechy pak uz volnou rukou na zadni sedadlo, nasednes a jedes - pohoda k nezaplaceni.
Re: Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
Vychozi pozici mela Skoda horsi nez Hyundai. A proc by si to same nemohli rict v pripade hyundaie, ktery je dle tebe a mnohych diskuteru lepsi, nez Skoda a presto levnejsi? Realita je vsak takova, ze Octavia je osme nejprodavanejsi auto v EU o cemz se i30 ani nezda.
Nejvíc za reklamu, ano dobře. A je to celý marketing? Pouze reklamy?
Marketing je mnohem rozsáhlejší a dá se říci, že pomocí novinářů (také musejí být z něčeho živi a trh je trh) možná oblbuje trh daleko více.
Re: Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
Hyundai je v Evropě pověstí a etablovaností 10 let pozadu po Škodě. Cena hraje setsakra velkou roli. Úspěch Škody spočívá totiž v tom, že je levnější než VW a vesměs je praktičtější než modely od VW. Takže i v západní Evropě se naučili, že nač kupovat dražší VW, když Škoda nabízí vesměs téměř to samé, jen výrazně levněji?
Vidím z tohoto (a nejen z tohoto) testu v i30 celek, který se může oktávce směle rovnat- ve většině důležitých věcí je podle testéra dokonce lepší. Nechytá se absencí vrcholných motorů.
V segmentu suv nemá škodovka co nabídnout, Yeti je její první a HK už delší dobu sází na suvéčka. To jo. Ale ta oktávka pořád i s jednodušší technikou nabízí celek, který ti korejci nedají. Akorát motorizace malý diesel je asi to poslední, co bych v autě chtěl, a je jedno ve které značce.
Ano.Já bych koupil OIII. Proto ale nebudu mluvit o pseudokvalitách Hyundaie. Třeba Tucsonovi bych před Yeti dal rozhodně přednost-pokud bych chtěl SUV.
To znamena co? Pokud vim, tak sice slo zlehka, coz je u mestskeho auta pochopitelne, ale zaroven bylo velice presne, rychle a melo i nejakou odezvu. Jestli se i30 ovlada stejne, tak si muze gratulovat.
To se ptam u kazdeho srovnavaciho testu SM, k cemu tahle ptakovina je. Hyundai i40 dostal plusbody za to, ze ta jeho sedmicka udela na sestku 80-120 rychleji, nez konkurencni dvoulitry. Pritom realne Superb nebo Mondeo z 80km/h zrychluje na petku, protoze na sestku se to dusi. Zase pri 160 km/h uz i40 rve a zere i na tu sestku, zatimco Superb a Mondeo toci nejalych 2500 otacek a jen si vrni.
To se ptam u kazdeho srovnavaciho testu SM, k cemu tahle ptakovina je. Hyundai i40 dostal plusbody za to, ze ta jeho jedna sedmicka udela na sestku 80-120 rychleji, nez konkurencni dvoulitry. Pritom realne Superb nebo Mondeo z 80km/h zrychluje na petku, protoze na sestku se to dusi. Zase pri 160 km/h uz i40 rve a zere i na tu sestku, zatimco Superb a Mondeo toci nejalych 2500 otacek a jen si vrni.
Rozdíl tam malý je. Ale je minimální. A pro komfort či bezpečnost prakticky marginální. Dá se říct že zadek dvojkové Octavie v zatáčkách na příčné nerovnosti měl větší snahu odskocit.
Mi se Oktávka líbí s 1.4TSI a v modré [odkaz] možná i hatch na 17" kolech :yes:
Spíše mne mrzí, že se tu plevelí server tím Hnůjdajákem :-O O takových autech si číst nechceme. Hnůjdaják, to mi osobně připadá jak pro ty, co zneužívají postižené. S pokrouceným obličem, najivní, rozumu půlka, ale rozkrok to má v pořádku. Tak na čokoládu nalákat kdesi do kotelny a tam zprznit. Normální motorista si Hnůjďák nekoupí srry :no:
Hezká srovnávačka kombíků by byla s FoFo III a Leonem. Když hatch tak i Mazda 3 :-)
Re: Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
Toje prave ono. Se skodovkama jsou dnes spokojeny i lidi, ktery by tema komunistickejma tak maximalne pohrdli. A cena nehraje az takovou roli. Skodovka je v Evrope drazsi, nez hyundai a predci i lecktery francouze. O dacii nemluve.
" Když jsem řídíl posledního frantíka, chovalo se to přesně dle popisu i30. Komfortní podvozek, pohodlná sedadla, nulová odezva řízení...Při ostré jízdě na okreskách to bylo o zabití. " slusny .... >:D >:D >:D
Ja si myslim, ze limity i30 (a vsech bezne prodavamych aut) jsou dale, nez limity vetsiny strelcu, co se lepi uz v obci. Klisovitym "naklani se to = nesedi v zatackach" akorat priznavaji kolizi vlastniho ega se strachem.
Existuje zcela zásadní skupina řidičů, co ač nejezdí všude 60, nejezdí "ostrou jízdu po okreskách", na kterou by nestačil podvozek kteréhokoliv moderního auta, i30 nevyjímaje.
Komfortní podvozek a pohodlná sedadla nemají žádnou souvislost s odezvou řízení, a jsem dost přesvědčený , že pro rodinné kombi s 1,6TDI je chování v ostré jízdě na okresce téměř irelevantní, ve srovnání s komfortem jízdy.
no k těm prodejům...to máš pravdu, ale za to může nižší cena. Zcela logicky soukromá klientela jde primárně po ceně.
Ještě k tomu chování auta. Když jsem řídíl posledního frantíka, chovalo se to přesně dle popisu i30. Komfortní podvozek, pohodlná sedadla, nulová odezva řízení...Při ostré jízdě na okreskách to bylo o zabití. Toliko asi k těm preferencím... Pro stejdu co jezdí všude 60 asi dobrý, z mého pohledu nepřijatelné
Tak s tím naprosto souhlasím. Můj otec měl vždy Škodovku (1000 MB, Favorit, Felicia, Fabia I, Fabia II a teď má objednanou F III. Nikdy o jiné značce ani neuvažoval, s ničím neporovnával.
Mám teda OIII RS benzín, takže k převodům u 1,6 TDI se vyjádřit nemohu. Ale co se týče přesnosti měření spotřeby dle palubního ukazatele, tak na ten je spoleh. Dělal jsem celkem 4 měření dle doplnění paliva a jen jednou mě ukázal palubák nižší spotřebu o 0,1 l než byla skutečnost. Ostatní 3 měření s shodovaly na desetinu.
Myslím že Ambition+ je 11 a Ambition Dynamic + je 18.
Beru že je to individuální... já bych klidně snesl i větší bočnice, jako má Focus ST. RS má sedačky poměrně široké, podle mě odpovídají civilnímu zaměření auta a neměly by nikoho
utlačovat.
Agresivní ne, ale rozsáhlé- to bych pochyboval. Ať v TV nebo jinde- reklamu Škody vidím nejčastěji. Jestli i za Škodou nevidíš silný marketing, asi žiješ v boubínském pralese ;-)
Ne, Škoda rozhodně tak rozsáhlé a agresivní marketingové kampaně nevede. Nedávno dokonce i proletělo v médiích, že Hjondé utrácí za reklamu suverénně nejvíce ze všech na našem trhu.
to ne, byl to passat b5.5, 1,9tdi 4x4 - vyborne auto (nejlepsi passat co kdy vw delal, to mqb je proti tomu uplna haluz), ale ten autorizovany servis - to byla skoda penez.
tak to mate asi nejaky vylagrovany motor. my jsme jednou skolegou v nemecku na dalnici (mirne z kopce, ale tam je to hlavne o odporu vzduchu) namerili na navigaci 215 km/h - oII, 1,6 tdi, 77kW. (na tachometru bylo 230, cemuz jsme neverili, tak jsme vytahli navigaci, abychom meli nejake premereni). tohle auto jelo dobre, fakt dobre. 210 na tachometru (tzn. 195+) drzelo uplne bez problemu.
nesmysl, v tomto pripade jsem platil doplneni kapaliny tak jak tak, potiz byla s tou zcela nespravnou hlaskou palubniho systemu a s tim, ze jsem se spolehnul na garancni kontrolu autorizovaneho servisu. souhlasim, je to moje blbost duverovat "profesionalum"
Jako spotrebou je v pohode, ale 5ti kvalt a zvuk moc ne (pisou ze je to lepsi, nevim no)...
Ja spis nechapu proc by si nekdo kupoval 1.6 tdi kdyz muze mit levnejsi 1.2 tsi, zadny filtry dpf, spotreba v pohodicce, lip to jede, je to uuplne tichy... ale ja vim, vsichni jsou zblbnuti, ze se ten motor prej rozpadne...jejich chyba, je vybornej :-)
Ale prosimte, kdypak naposledy sis koupil novyho Forda a chodil potom pesky?
Ja mam zkusenost v rodine za poslednich 5 let se tremi a zadny problem (Focus 2 a 3 a Mondeo to predchozi), vsechno najeto 120tis km (Mondeo zatim 100) a naprosto bez potizi... Podvozky maji vsechny o dost lepsi nez VW group, a to sam jezdim VW...
A vlastne jeste stryc mel Focus 2 150tis a v pohode, ted ma posledni Kuga asi 50tis zatim, taky bez potizi...
Ja proste nevim kam na ty kecy chodite...
Potíž je v tom, že jde o +11500, navíc musíš připlatit i Zadní sedadlo nedělené, zadní opěradlo s loketní opěrou dělené a sklopné +1400. A paket nejde v Ambitionu Fresh... Sedadla pak mají pro běžné každodenní použití snad až příliš výrazné boční vedení, navíc mají integrovanou hlavovou opěrku, což rozhodně každému nevyhovuje. Třeba v Rapidu sedadla Dynamic jsou podle mě i díky nesmyslně umístěné hlavové opěrce prakticky nepoužitelná.
Sedadla i30 jsou naopak velmi příjemná, bočního vedení pro normální jízdu tak akorát. Tvarování výborné. I v tom nejzákladnějším základu, bez příplatku.
Prečo importér nastavil nízke kvóty sa môžeme len dohadovať. Samozrejme čísla hore rapídne nepôjdu lebo tí čo auto chceli kúpiť a predajcovia im nemali čo ponúknuť šli o dom ďalej a už sa vozia v inej značke... Predával som autá a toto je kategória kde veľa ľudí príde na salón s peniazmi v ruke (akoby vošli do Tesca) s očakávaním, že zo salóna odídu na novom aute. :-)
Jo jasně, projedeš sofistikovaněji zatáčku, sofistikovaně řadíš.... >:D Co ty zápory?Hůře to brzdí, po sklopení sedaček není rovina, vzadu se opravdu hůře sedí.....jako nic proti Octavii, mám ji dokonce doma na dvoře, ale co je moc to je moc.
PS : Pamatuji jaké řízení měla třeba F1, no to byl mazec a kritika skorá žádná.Ano je to jiné, ale vlastně stejné.Dnešní auta moc řidičská prostě nejsou.Většina lidí to řeší a říká jen proto že to četla, pak si to koupí a zjistí jako že dobrý, ale že to třeba mnohem více unavuje a že na delší cesty, nebo na horších cestách.... :-) Jak I30 tak O2 jsou dobrá auta z bodu A do bodu B.Howgh.
V reklame by mali povedať, že i30 je lajno. Alebo ako hovoríte vy v Čechách, vytečený Lunchmeat. Keby mal Rapid 1.6 mpi tak idem do neho. Oktávka ani netreba
SK... o stave v CZ neviem. ;-\ Nemyslím si, že 5 mesiacov je štandardná doba (pokiaľ sa bavíme o bežných modeloch). Bežná čakacia doba je 2-3 mesiace (Peugeot, Citroen, VW, Ford, Opel).
Veľký pozor na firmu Hundai. Je to banda darebákov. Keď vtáčika lapajú, pekne mu spievajú.Dali mi zľavu 2000 euro, tak som im aj ja naletel. Tie autá sú ako z papiera. Alebo prvé prototypy z 3D tlačiarne, neviem. Tá prevodovka a karosérie, to snáď robila v kravíne. Česi síce trochu okupujú Slovensko, ale ten Kim Čong Un menom i30 bola má životné chyba. Teraz mám Focus II a je to nesrovantelné.
Navíc můj pohled na el. kufr, který mám, je- klidně bych ho oželel.Vypadá to pěkně, ale žádné ohromné výhody jsem za rok velmi častého používání nenašel. Špatný to není, ale nechápu, v čem vidí mariachi výhodu k nezaplacení.
já pořád nechápu s čím máš problém. Škoda prostě není laciná značka, protože být jednoduše laciná nemusí. Zrovna nedávno jsem se projel BMW 535 předchozí generace, stáří 5 let. Teda hezký, ale že by to mělo cenu mega a 3/4, tak to tedy opravdu ne. Na zadek jsem si teda fakt nesednul...
A tak je to se vším. Každý prodává za cenu, za kterou prodávat může. Smiř se s tím, že Škoda prodávat za Korejské ceny nemusí a tedy nebude. Kup si na co ti stačí kapsa. Někdo si nemůže dovolit víc než Hyundáje, někdo má na Octu a ti šťastnější na BMW.
A jestli mi v testu vyjde, že odezva řízení neexistuje, pak to prostě není dobře udělané auto. Nicméně buďme spravedlivý. Interiér v O3 vypadá suprově, ale bohužel jen na fotce nebo při pohledu dovnitř přes okénku. Je to bída. A to jsem řídíl verzi Elegance. Interiér je velké zklamání..
Za +7500 můžeš mít Ambition Dynamic Plus, ve kterém jsou sedačky hodně podobný RSku... a ty jsou pro mě osobně lepší než většina mainstreamu. Tuhle položku bych zaškrtával u Octavie i Fabie bez přemýšlení... u Fabie to teda trošku komplikuje konfiguraci.
Brzdy beru... a je to docela překvápko, protože ve většině srovnávacích testů co pamatuju patřila Octavia k nejlépe brzdícím autům. Třeba už se na nich podepsalo těch 25tkm ;-) . Osobně - beru na vědomí, ale spíš myslím že to bude výjimka, zkusím najít ty další srovnávačky.
Možná máš pravdu ale já když vidím ty auta vedle sebe... tak prostě Oktávka je větší auto (a to o 17 cm) a tudíž je pro mě nad i30-kou. I kdyby byla vevnitř oplastovaná nebo plechová. >:D A to mimo kombík, v klasické verzi je to ještě markantnější, tam je rozdíl 36 cm ! I když i30 je jinej typ kastle.
navíc větší - ok, pár litrů navíc v marnotratným kufru a pár cm volného vzduchu na kolena vzadu.
i30 oproti tomu má propracovanější sklopení zadních sedadel, lepší přední sedadla, lepší posez vzadu, větší vnitřní šířku... Já tedy oceňuji spíše tohle.
Řidičsky lepší - ok, Octavia je precizněji odladěná co do řízení a jak to nazvat - no řekněme zpětná vazba řazení, řízení, pedálů, tj. ten pocit. Hyundai oproti tomu nabídne pohodlnější pdvozek, lepší utlumení, odhlučnění motoru, lepší brzdy atp. ... Já opět oceňuji spíše tohle.
Osobně teda vím teda že v "megafirmě" kde jsem dělal 30 let se Škodovky i VW používali a používají v obrovským množství a celkem jako spokojenost, žádný extra problémy. Ale máš to velice vtipně napsaný ! :yes: >:D To mě pobavilo, to se cení ! ;-)
Ve firmě máme kiu hyundai i ochcávku. A Škodovka 1.6tdi je opravdu TRAGICKEJ motor
nejede a žere jak 3,0 l. Předjet do kopce nelze.Minulý týden trasa Teplice-Berlín já OCHCÁVKA kolega ceed spotřeba já 9,8l 100KM kolega 7,1.A ješte mi ujel jak kdybych jel felicií.
Výsledek nevým cí to byl nápad koupit OCHCÁVKU za téměř 500 000.
Háček je v tom, že v těchto srovnávaných verzích Hyundai ani citelně výhodnější cenu nepotřebuje pro to, aby obhájila své kvality. Octavia je zkrátka v této verzi "odfláklá". Jediným podstatným argumentem pro Octavii 1.6 TDI je o chlup nižší spotřeba. Nicméně ten, pokud se nebudeme bavit o fleetových cenách, při rozdílu 120k nákupní ceny naprosto postrádá smysl.
i30 je ve všech uživatelských ohledech dotaženějším vozem, s tím nikdo nic nenadělá.
1. chybný postup servisu (nezkontroloval hladinu brzdovky)
2. chybná hláška Passat při nízké hladině
3. chybný postup servisu při neposkytnutí náhradního vozidla
Za blbost se platí - no máš pravdu. Za blbost volby VW se opravdu platí >:-[] >:-[]:-!
Osobně myslím, že problematické chování zadní nápravy bylo doménou liftu a u kombíku se už při prvních testech mluvilo o lepším setupu nebo prostě jen lepší jízdě díky větší tuhosti auta... ale už si to taky přesně nepamatuju.
v testu o elektrickém víku není ani slovo, bo to není novinářský Style s příplatky.
Rizeni, razeni, brzdy - vse je trochu tuzsi a muzu se o to jako ridic "oprit" ... Brzdná dráha ze 100kmh i30 je o celé 4 m !!! kratší. Takže tolik k tomu, o co se můžeš reálně jako řidič opřít :-! Ty možná upřednostníš pocity, já dávám přednost racionálním faktům. A i30 zkrátka vychází s 1.6 diesel 81 kW citelně lépe. S 1.8 TSI nebo v RS by debata byla o něčem jiném, v těchto vodách je ale Octavia "odfláklá".
Beru že Octavia je lepší auto, ale... Octavia má kufr na elektriku pokud si ho zaplatíš. V ceníkových cenách je rozdíl mezi Ceedem a Octavií 100t+ a to si nejsem jistý jestli je adekvátní - můj názor je že není.
PS: jo, píšu o Ceedu a článek je o Hyundai... holt mi Hyu nejde přes pysky, ale klidně si tam dosaď i30.
Tentokrát je klíčová větička Cena a výbava není součástí celkového hodnocení!.
Ceed Comfort s paketem Plus za 425 (případně rovnou Anniversary Plus) je prostě super nabídka. Octavia je v tabulce jako Active, tj. bez loketní opěry, bez schránky na brýle, s gumovým volantem a řadičkou. Proti Comfort Plus je potřeba konfigurovat Ambition Plus a já se reálně dostávám o 120-140t výš...
i30 - jo, ta se mi nelíbí. Ale vzhledem k cenovému rozdílu a 6MT bych byl v této konkrétní konfiguraci nakloněný i30.
Tak hluboko bych neklesl, abych fandil Vošickému >:D Chce to trochu nadhledu, jak to dělá zastoupení ostatních značek u nás. Prostě to ignorovat. Bojovat proti protěžování Škody stupidními reklamy a slogany na autech není nejlepší recept a odradí to mnohem víc lidí od koupě než protěžování Škody pisálkami...
V popisu testu je toto:
Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra, každých 5 % ztráty znamená čtvrt známky odstup.
Netusim, kdo je lidr kategorie, ale dle znamky i30tky to bude o 5% lepsi.
Tj. 39.5 / 1.05 = 37.6
43.5 / 37.6 = 1.157.
Podle mne pokud vezeš děti, tak je nejdůležitější bezpečnost a proto jsou jdůležitější dobré brzdy. Když nezastavíš včas, tak ti je všechno ostatní k ničemu.
A tady rozhodně O3 pohořela. ;-)
Za mě - tak to přesně je... akorát teda ta přitažlivost tam nebyla ani zprvu. Vždy se mi víc líbil design Kie, a to hlavně u Ceeda a Sportage. Tuscon a hlavně i20 už podle mě ukazují odklon od vln, byť o fluid sculpture se mluví dál.
Jasně, takže proto mají kvóty pro čr nastavené na 1/4 prodejů předchozí generace... Je to možné, takže uvidime v září... Misto130 kousků jich bude prodaných 500... Ale tomu asi sám nevěříš.
... cca 4 roky dozadu jsemmel postarsiho passata s platnou zarukou mobility (kupoval jsem pet let stare auto, pokracoval jsem v navstevach autorizovaneho dealera prave kvuli teto zaruce). kdyz bylo autu 6,5 let, necodrobneho se tam odporoucelo na brzdach. za jizdy mi napsalo, ze mam zastavit a odstavit auto. byl jsem shodou oklnosti pul kilometru od servisu, po odstaveni a opetovnem nastartovani jsem pomalicku (prosrany) do***l s autem do servisu. tam jsem jim ho predal, s popisem problemu a ze auto samo reklo, ze s nim nemam pokracovat v jizde a chtel uplatnit zaruku mobility, at mi teda neco pujci. vysmali se mi, ze to by me to nejdrive muselo nechat v terenu a ne v servisu (po precteni vsech drobnopisnich poznamek ohledne teto zaruky se domnivam, ze to byl presne pripad, kdy mi meli bez kecu pujcit auto). no, byla to moje posledni navsteva v autorizovanem servisu vw. zaruka mobility? dekuju nechci.
edit: jo a to drobne, co se tam odporoucelo na brzdach byla nizka hladina brzdove kapaliny. sice podle manualu na tuto konkretni drobnost ma passat separatni hlasku, ale tu nepouzil, pouzil tu o zavade na brzdach a okamzitem odstaveni vozu. jeste pikantnejsi na tom bylo, ze jsem s autem byl cca tri mesice pred tim prave na garancce. zavada(netesnost) zadna neshledana, tzn.'uz tehdy to ti volove meli dolit... skoda mluvit.
Inu... pred dvoma mesiacmi som si kúpil i30 kombi, vystriedal v garáži 4. ročnú Elantru. Nech tieto novinárske testy píšu čo chcú ale ako píše "rohYpnol" keď budeš mať v ruke prachy na auto potom názory o tom, čo BY som chcel začnú mať iný rozmer a človek sa začne pozerať na veci aj z iného uhla. Alfa omega nieje znak na grile ale SLUŽBY. Cca 5 rokov som pracoval vo firme ktorá predávala VW, Audi a Škodu. Viem aké sú pravidlá pri reklamácii a všetci vieme aké kto záruky dáva... Len okrajovo, v Elantre mi na 4 roky "starom" aute vymenili bez reptania čalúnenie v batožinovom priestore lebo bolo v rohoch trochu potrhané, plus vymenili aj stabilizátory, bez debát o uznaní či neuznaní reklamácie, bez náznaku poznámok, že či je to spotrebák alebo "normálne" opotrebenie na 4 roky starom aute... V servise koncernu by ma asi prijímací technik vysmial resp. by som si za všetko zacvakal. Takže nech už tieto hyper-objektívne testy dopadnú ako chcú, ak i30 vyslovene nesklame o štyri roky budem piť kávu opäť v showrrome Hyundai a riešiť ktorý model to bude... ;-)
Hm, tady asi nezbyva nez souhlasit, na druhou stranu pisete to tak, ze to vyzniva, ze octa je ve vsem horsi. Mne se osobne vice libi hyundai (a duo kia/hyundai u beznych lidi, kdyz se s nimi bavim vyvolava pomerne vice emoci, vetsinou tech pozitivnich) ale jakmile nakouknu do interieru, hned me chut kupovat auto prejde. Specialne se mi nelibi volant.
Ten stredovy panel u octy je dle me naprosta hruza, ale to soudruhum testerum nevadi, je to totiz funkcni :-)
Brzdy ani komentovat nebudu....
V zahranici byla(je) skoda casto best value/money, snatek " z rozumu", takovy pracant (treba v UK nebo v Nemecku), s trochou nadsazky takova dacia bohatsich trhu. Ale v CR? O 40 tis. drazsi? U fleetu to asi projde, i kdyz uz i firmy tohle zacinaji resit vice, ale jako fyzicka osoba je hyundai jasna volba. Osobne bych tedy volil kiu (i kvuli dementnim reklamam, nekdo toho pitomce uz vyhodte), ale to uz je ciste individualni.
Copyright ma na to GTI, ale ten tu ted nejak nechodi, tak me snad nenakopne...
Takze i30, nebo Octavia kombi?
Obe auta jsem parkrat projel na sluzebkach, a za me jednoznacne Octavia (jo, ja vim, budu nazvan VWfilem a bla bla, ale co uz...).
Duvody:
Lepe se mi s ni jezdi. Rizeni, razeni, brzdy - vse je trochu tuzsi a muzu se o to jako ridic "oprit". U i30 jde zejmena rizeni tak neskutecne lehce, ze si pripadam jak u herniho automatu na auticka za dvacku. Jakoby volant nebyl k nicemu pripevneny... Neni to vytka obecne, ale ja to proste nemam rad.
Kufr: Cert vem par litru navic, staci upevnit plato o tri centimetry vyse a je tu 40 litru "k dobru", ale Octavia ma kufr na elektriku, pokud do nej neco chci nacpat, je to k nezaplaceni. Ostatne to je vec, kterou pravi kombikari oceni mnohem vice, nez tech par litru navrch, no v testu o tom neni ani slovo. :no:
Vzpominas, jak jsme se bavili o Vosickeho brainVosingu a ja rikal, ze ho vlastne chapu? Tak to je presne ono - Skodovka pase novinare, tak on musi kontrovat v reklamach. Ta jeho (pod)uroven presentace vyrobku Hyundai neni v podstate o nic niz, nez ty novinarske zaplacene s*racky, ktere se na nas vali z tisku a netu... Moc jinych moznosti nemel, cilova skupina je stejna a... Ale nic, radeji koncim, jeste mi nabehne zila >:D
Prekusat sa cez tento 'test' bolo naozaj hodne skratky casopisu.
Intelektualne SM ... ale je to take prijemne vybocenie z normalu, 50 odtienov novinarskej sivej, po ktorej sa clovek vrati k hodnotnemu a normalnemu se..., chcem poveda, citaniu.
Toto moze za objektivnu kvalitnu zurnalistiku pokladat len VAGinista.
skoda na domacej pode nemoze prehrat..... a uz vobec nie s nejakym hyundaiom... to je nepredstavitelne.... z testu je jasne citit kolko bije.... a kto bude vitazom.... ze je hyundai kultivovanejsi komfortnejsi s lepsimi brzdami a kufrom bez schodika je vlastne vedlajsie..... ved octavia je predsa okrskovy kral silnic s maximalnym kufrom ... a to je to co sa predsa pocita... jej jednoducha zadna naprava je defekto este vyhodou.... lebo uplne staci a s autom dokaze divy.... kdezto vyhoda viacprvku v hyundai akosi zrazu nie je citit a je zbytocna... skoda debat... o archaickom dizajne octavie a jej krasnych vyplnach dveri ci estetickeho stredoveho tunela tiez asi pomlcime.... ved to je navrat do minuleho tisicrocia ..... taketo testy ale koniec koncov skode asi skor len uskodia ako pomozu ... ludia predsa nie su na hlavu padnuti... popravde z tohto testu vychadza i30 velmi velmi dobre.... obzvlast tie brzdy v octavii voci hyundai .... tak to su soky na hlavu... asi pre nejedneho fandu skody
Zato takové Fordy se jistě nekazí vůbec, asi proto vznikají neuvěřitelná lidová pořekadla typu: Fordem tam, vlakem zpátky..., mající v principu úroveň tvého příspěvku.
Na i20 je aktuálne čakacia doba cca 5 mesiacov. Pokiaľ ti nesadne skladovka tak predajcovia nemajú "čo" predávať... Tohtoročné kvóty mali rozpredané už v apríli, predaje i20 nezodpovedajú preferenciam zákazníkov.
Uprimne, ak niekto pri jazde nepozna rozdiel medzi nezavislym a zavislym zavesenim kolies, tak by sa este nemal nazyvat "vodic" ("ridic"). Pretoze k tomu mu ocividne este nieco chyba...
To mas ako s makcenymi plastami, alebo tapacirovnymi vyplnami dveri: ked to skoda davala, vsetci ktori to nemali boli prudko kritizovani. Ale casy sa menia. A novinari poplatni Skode menia svoje kriteria...
No a to ještě v tom SM je před testem těchto dvou aut dvoustránka, jak je Hyundai drahej, oproti Škodovce.Oni pišou jako kdysi komunisti, polopravdy a umyslné polo-lži a snaží se ovlivnit veřejné mínění.V zásadě by se někteří redaktoři měli stydět, pod co jsou ochotni se podepsat.Ano chápu, je taková doba, někdo "medium" vlastní, je potřeba to napsat tak, jak je v zadání a pak si to ještě drze obhájit.Holt tohle je ta demokracie, kdo má penize, má vliv a kdo má vliv má peníze.
neskutocne trefne a neskutocne pravdive, opat klobuk dole pred tebou :yes:
pride mi ze i30 je komplexne bezchybnejsim autom ako octavia ... ( viacprvkova zadna naprava , 6st prevodovka, lepsie brzdy, rovna podlaha po sklopeni zadnych sedaciek ) .... ano mozno octavia bude na okrske rychlejsia ale v tomto aute su prioritou ine veci a tu hyundai octaviu v nejednej oblasti predci... aj pri pohlade na interier aj exterier mam pocit akoby octavia bola generaciu pozadu a vyrabala sa uz aspon 5-6 rokov.... vedla hyundaia posobi hodne zastaralo.. nudne.... az sterilne... modre podsvietenie sa kazdemu nemusi pacit... ale voci tomu plastovenu archaizmu co ma skoda v interieri je to este parada... interier octavie vyzera akoby sme sa pozerali na auto z 90tych rokov... vzhaldovo skutocne vyzera archaicky..... takisto mi pride ze rovna podlaha moze byt po sklopeni neraz uzitocnejsia volba ako maximalistiicky kufor zo schodikom .... dalsia kapitol su brzdy.... tu vacsinou koncern konkurenciu porazal.... ale zda sa ze to uz neplati..... bozska octavia prehrala tento suboj na celej ciare s relativne beznym korejcom... to ma ozaj prekvapilo... rovnako zadna naprava... ked ma octavia len klasicku tak zrazu to staci.... a viacprvok v hyundai zrazu vlaatne ani nie je citit... ake usmevne citat taketo nieco... zrazu je viacprvok v podstate nevyhoda .... jeden by neveril....
suhlas aj so spotrebou... robit z rozdielu 8 desatin 1 liter je smiesne.... navyse po zabehnuti urcite spotreba v i30 este aspon o pol litra klesne...... pride mi ze toto vitazstvo si octavia za klobuk neda ( je to take vitazstvo dotlacene nasilu ) .... ale to je vlastne jedno... bystre oko vidi kde je pravda a clovek sa sam musi rozhodnut co preferuje a co chce od auta.... ja urcite skor uprednostnim 6tku a viacprvok s lepsimi brzdami .. pred maximalistickym kufrom v skatulovom dizajne s priemernymi brzdami ... vysledok testu ma ale neprekvapil ( ten bol uz dopredu jasny ) ... octavia je doma skratka neporazitelna ... a dokonca to co je inde nevyhodou octavia premeni na svoju vyhodu ( jednoducha zadna naprava )
ale neucitis. v obou pripadech budes mit problem na zatizenem, hnanem a rejdujicim predku mnohem drive (z hlediska rychlosti prujezdu tou zatackou) nez na zadku. tak proste to je.
Jak si na takú volovinu prišiel? Skôr je to tak, že v bývalom Československu mnohí zákazníci Škody nepozrú vôbec na nič iné, Škoda je pre nich jednoznačná a jediná voľba, často celkom bez uvažovania.
A v tom máš pravdu. Viděl jsem dost škodovek ale i VW které museli do servisu dotáhnout. Jak říkáš Škoda vyrábí dotaženějši vozy, eventuálně si jo zákazník dotáhne sám.
".......aniž by někde byla zmínka o tom, že spotřeba po zajetí u Hyundaie velmi pravděpodobně klesne, zatímco Octavia je dávno zajetá......" :-! Dobry postreh! :yes:
Mám novou Octavii jako služební a můžu říct, že ten motor je to nejhorší, co jsem kdy měl. Pod 1500 ot. to netáhne, jízda po městě nebo v serpentinách je pro tohle auto celkem utrpění. Ten zvuk motoru ani není třeba hodnotit, trvdý podvozek..no, nic moc.....pokud se jede na hladké silnici 90-110, tak je to super auto, ale.....nekvalitní okrsky to auto s tímhle motorem a nápravou nezvládá vůbec dobře.
Fluidný dizajn je podľa teba nefunkčný? Tiež by som rád vedel, v akej funkcii vďaka jednoduchému dizajnu má Octavia voči "fluidnejším" konkurentom náskok...
".... je třeba říci, že palubka toho Korejce by pro mne byla zcela nezkousnutelná!"
Budiz, jsou i horsi. Treba FoFo3. Kufr nicim nenahradis. Octavie musela vyhrat. :-! Lesenarska trubka od VW je vzdy lepsi nez korejsky multilink.
"Kdyby učitelé známkovali, jako testeři známkují Škodu..." :-!
0.11 bodu rozdil mezi testovanymi auty? Kdyby rozdil byl 1 a 5, pak by se dalo diskutovat. Jeste ze se tu netestuje uroven vzdelani ceskych a korejskych decek. :-!
Hyundai měl najeto cca 3258 km, registrační značku začíající 4AT.
Škoda měla najeto 24603 km, registrační značku začíající 4AB.
Rozdíl ve spotřebě 0,8l/100 km je v textu zveličen na takřka 1 l na 100, aniž by někde byla zmínka o tom, že spotřeba po zajetí u Hyundaie velmi pravděpodobně klesne, zatímco Octavia je dávno zajetá...
Tohle už mi opravdu přijde jako velmi nekorektní. Proč se do testu nenapíše, že Hyundai nebyl zajetý a že spotřeba o cca 0,5l pravděpodobně klesne? Je takový problém to uvést na pravou míru? Nechci tu vůbec rozporovat, že Octavia nejspíš o něco úspornější bude, ale zveličit rozdíl až na 1 litr? Ne, to opravdu ne 8-s8-s:no:
Dobry postreh!
Zvlas s prihlednutim k faktu, ze Golf (stejny podvozek) odjakziva brzdi uzasne, nemci si na tom vzdy zakladali (a mam to vyzkouseny i realne, ale jen s viceprvkovou napravou - bez ni to podle me neni Golf).
Co se týče "produktů" našeho školství, tak tam bych moc kritický nebyl. V Evropě pořád patříme k tomu lepšímu, ne-li k nejlepšímu.
Co se týče produktů SM, tak tam se shodneme. A ten bojkot má Vošický hodně těžký, protože musí bojkotovat 95% českých a 60% zahraničních testů >:D Docela by mě zajímalo, z jakých testů čerpá Hyundai magazín (pokud takového vůbec existuje)?
Jenom jeden sin-off zaměastnance HMMC.Už teď nestíháme vyrábět a máme sobotní přesčasy. Ať je I30tka jaká je, je jí akorát. Vív ji prostě vyrábět nejde .
Nedávno jsem jel s FoFo II co měl 200 000 km na hrbu s původními podvozkovými díly. Kromě unavenějších tlumičů byl vůz naprosto stabilní, bez jakýchkoliv vůlí a pazvuků, podvozek celkově pevný, řízení a řazení jedna báseň. Vyměnit tlumiče, tak to auto jede nesrovnatelně líp jak Octavia III :-!
Na zacatku cervence jsem presedl z Focuse III do presne stejne Oktavky - celkove nejsem moc stastny, Okta ma vyrazne horsi jizdni vlastnosti, TDI je horsi nez TDCi, Ford ma lepsi klimu a o brzdach ani nemluvim. Markentni je hlavne rozdil v chovani pri vyssich rychlostech, ve 160 na pricne vlne Focus sedi jako pribity i po dvou letech a 165 tkm, Oktu honim po celem pruhu.
Na druhou stranu, infotainment a komfortni prvky jsou lepsi ve Skode nez v te silene skladacce ve Focusu. Sladeni spojny a plynu je taky lepsi v Okte.
Ackoli je to smutny, nejlip se mi jezdilo ve dvojkovem Focusu, ten byl po strance jizdnich vlastnosti i prostornosti paradni.
Abych to uzavrel, na najezd 85 tkm rocne jsou obe tri auta uplne na prd, ve Focusu se to ale aspon da zvladnout rychle :-)
Bohuzel dnes zdrazuji vsichni :no::no: Cenikova cena Rapidu je uz nad 300 tis a to je hodne. Fabia s klimou za 240 je super nabidka (i20 stoji s klimou 260) , ale pocitam, ze zdrazeni Fabie na sebe nenecha dlouho cekat ;-\
Aha takze kliknut palec nahoru alebo palec dolu nie je chytracenie. To je 100 % ekvivalent kupy auta. Ale aspon si na seba prezradil, ze si ty peníze nikdy neměl, a nic takového nekupoval.
Takovýto verdikt si zaslouží tento test. Hyundai má ve srovnání s Octavií jasné přednosti.
Přesto se upřednostní takřka zcela zbytečné místo před koleny zadních cestujících proti příčné prostornosti Hyundaie, přesto má zelenou marnotratných 610 l před rovnou podlahou zavazadelníku při sklopení zadních sedadel.
Přesto se upřednostní zcela subjektivní vnímání designu před zcela jasně lacinými řešeními interiéru u Octavie (plastové výplně dveří oproti čalouněným s měkčeným plastem u Hyundaie), přesto má kultivovanější jízdní projev Hyundaie (lépe utlumený motor, víceprvek vzadu) zcela zanedbatelnou hodnotu - a v neposlední řadě pohodlnější sezení především vzadu, vepředu prozměnu lepší sedadla...
Kritizuje se modré podsvícení Hyundaie, přitom [odkaz] nikdo neřeší, že středový panel Ambitionu vypadá jak z 90. let...
Nikde pro jistotu nezaznívá zcela výrazný rozdíl v brzdách - 39,5 vs. 43,5 m, to už by si zasloužilo ne jednu větu, ale celý odstavec.
Napsal alespoń závěr, že Škoda zvítězila díky nižší spotřebě (a spotřebu dnes každý řeší až na prvním místě), pak možná přimhouřím oko. Ale vyzdvihovat komplexnost Octavie právě při porovnání s i30kou, tak to je úplně marná obhajoba. i30 totiž je především celkově pohodlnější a více si hýčká cestující. A tohle podle mě ocení člověk především. Jestli reaguje při extrémním vyhýbacím manévru pocitově auto více či méně hbitě, asi není to, co by mělo rozhodovat :-!:-!
No tak takhle jednoduše bych to fakt neviděl. Za Hjondé stojí silný (a velmi nákladný) marketing hrající na vlasteneckou strunu. Za nevelké úspěchy Kie už, pokud vím, na jejím zastoupení padaly hlavy.
Jedna věc je tu vznosně "chytračit" , a druhá je mít ty peníze v ruce /na účtě/ a jít to auto koupit. Většinou to první dělají ti, co ty peníze nikdy neměli, a nic takového nekupovali.
Co by Machala neudělal pro bloček a tužku od Škody
Opět článek napsán tak, aby firmy nepřišly na to, že Octavia stojí za *** a dál hojně jezdily a hlavně utrácely za servis. Vždyť ten vydělává nejvíc. Tak jen dál kupujte. V servisu se na Vás moc těší.
ano, tento test je jasnou odpovědí, proč nemá pro Hyundai význam půjčovat jejich vozy redakci, když Škodu vlastně ani nelze porazit.
A navíc Octavia zapůjčená od NH Car (minimálně viz polepy) je jasným důkazem, že není problém pro redakci si vozy zajistit i přímo u dealerů. A dealeři Hyundaie novinky mají. Přesto se v testech SM/ACZ prakticky neobjevují a místo toho tu máme články, kdo zrovna nakooupil do flotily Superby 8-s8-s
Neznam vetsi blbost, zbytecnost a hnusotu nez je kufr ovesenej siti. Nikdy jsem neprisel na to, co do toho v O2 dat a vypadalo to jako v nejakym rybarskym skuneru. Takze to skoncilo u prepravky v kufru a tichy zavisti, ze zrovna zminovany Ceed ma spoustu odkladacich prihradek po podlahou kufru. Predpokladam, ze i i30. Prakticnost kufru v Oktavii je nulova, jen velka dira k.....
Jakkoli je Hnujdéé mnohem ošklivější, tak nelze nekonstatovat, že po sklopení zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha, což je podmínka, na kterou v Boleslavi pohříchu jaksi zapomněli :no: A že na rozdíl od Octavie (a také třeba u SEATu a VW je to jinak!) jsou u toho šikmookého zázraku čísla na tachometru a otáčkoměru ve správné poloze!
Takže v mých očích jde Octavia kombi do soutěže se svým rivalem se značným handicapem! Na druhé straně je třeba říci, že palubka toho Korejce by pro mne byla zcela nezkousnutelná! :no:
Škodovkou nejezdím a ani nemusím, ale znám spousty těch, kteří jezdí, protože chtějí a to ne jen v Čechách. Ale ty tohle píšeš opakovaně. Nechápu, co si tím chceš dokázat.
Uvidíme, jaké budou prodeje, protože ty jsou hodně o ceně. A jak je vidět na příkladu i20 vs . Fabia, ve chvíli, kdy se cenové nůžky zavřely, tak prodeje H spadly na zlomek dřívějších objemů.
Sice chápu, jak si to myslel, ale zas tak zjevné to není - většina volí nefluidní design a kupuje octavii, rapid a golf - tihle kupci zřejmě zvažovali i ceed. Jen menšina pak chce vlny. Nechávám stranou ty, pro které nebyl design rozhodující.
Takže zjevné je podle mě jen to, že většina z těch, kteří chtějí neevropskou nižší střední preferuje fluidní design.
Ano, neexistující auto je v zásadě bezchybný :yes: >:-[]
Oprávněně? Podívej se na hodnocení. Když jsem při představení OIII psal jak mizernej je podvozek, jak bouchá zadní náprava a je auto nesnesitelně tvrdý, bylo to v příkrým rozporu se SM i ACZ. Najednou se tu všichni rozplývají jak se Octa zlepšila.
OIII je dobrý auto a nepotřebuje servilitu a řitní alpinismus novinářů k tomu, aby byla konkurenceschopná. To co se děje v některých plátcích se dá nazvat "rathovinou" a je to rakovinou novinařiny. :no:
Dát známku 1,5 za brzdy, když brzdná dráha ze 100 km/h je mizerných 43,5 m je hodně velkej úlet. Propastný rozdíl 4 metrů oproti i30 činí čtvrt bodu, to je nějakej nepovedenej vtip?
Proto se chci zeptat, kolik by musela činit brzdná dráha ze 100 km/h, aby hodnocení bylo třeba 3? 55m?
Kdyby učitelé známkovali, jako testeři známkují Škodu, tak všichni žáci základních a středních škol prospívají s vyznamenáním a vyšokoškoláci si odnášejí jen červený diplom >:D
Zatím co jsem měl možnost, tak nejlépe se choval Citroen Xantia s hydractivem. Kolega s práce zmáčkul tlačítko a i při 180 v zatáčce to auto řídil jednou rukou a ani se to nehlo. Žádné vlnění, žádný neklid. Paráda.
Civic má jednoduchou, jel jsem sním v těchto rychlostech na dálnici do zatáčky a nic jsem neviděl. Za to s i30 když jsme jeli naložení ve čtyřech jsem musel na okresce hodně zpomalit aby jsem se udržel na silnici. Není víceprvek jako víceprvek, stejně to platí o jednoduché nápravě.
S rapidem? Rapid je lowcost se vším všady. Hyundai je klasickým představitelem třídy, který zatopil francouzskýmu i italskýmu mainstreamu a pokud nechtějí odejít ze segmentu, buou muset začít konečně něco dělat...
Svět motorů a jeho reklama na škodovku... takovej Focus by obě hnusoty rozsekal - jak designem, tak jízdními vlastnostmi, které mají tato auta na úrovni naložené Avie ;-)
Taky mě zlobí, že pro O3 vybírají takové lehké konkurenty :-| Ten Hov.nají 8-s by šlo porovnat tak max s Rapidem co šel přes střechu + má najeto 300tkm >:-[] A to mezi fanoušky O3 nepatřím. To třeba poslední Auris :yes::*)
Právě, že tohle nemůžu říct, nic otravného si nevybavuju. Vycházím z toho, že jsem od toho auta nic nečekal, kolegové mě dokonce varovali, ať si na tak dlouhou cestu věku aspoň 2.0 tdi, nebo Mondeo... nakonec jsem byl ale velice pozitivně překvapen...
V prvé řadě je korejská vznětová šestnáctistovka o něco lépe odhlučněná a celkově kultivovanější. Že ale píšeme „o něco“, je vlastně pro Škodovku velká výhra a ocenění.
ako viac viditelné držanie strany koncernu tu už asi nemôže byť..ako nehovorím o tom že aj po vylepšení je motor hyundaia stále kultivovanješí než ten v OIII, ale za to že škoda tam na prvý šup dala motor ktorý dunel a teraz už tak neduní to je ako nejaká výhra?? Ako sorry ale jednoducho a jasne povedané, motor v i30 bol, a stále je kultivovanejjší a lepšie odhlučnený než ten v Octavii a bodka..žiadne výhry ani ocenenia pre škodu....
celkovo víťaz mi bol jasný a to som ani nemusel čítať článok..jediná slabina i30 je interiér ktorý uznám má octa lepší, inak je ale i30 kombík s nijak extra priestorovým deficitom, dobrým podvozkom a kultivovanejšou pohonnou jednotkou so 6 stupňovým manuálom horšie auto?? jediné čo by som pánom zo SM odkázal je nech sa spamätajú a pokial chcú nadhadzovať škode, nech sa to naučia robiť nenápadnejšie.. ;-)
Co se mi nelibi - to, ze micha sve dojmy ci nazory a z nich postuluje obecne zavery, to je jedna vec, druha vec je ten zvoleny slovnik. Cely ten odstavec by sel napsal i naopak a to tak, ze by Skodovka z toho odesla jako jednoducha a zastarala (staci prehodit par vet)....
Kde jsou fakta, ktera vedou linku ze jednoduchost linii a tvaru podrizuje funkci? Jak asi autor dokaze ten "kratkodobejsi efekt"?
Ono ve vysledku muze mit autor pravdu (treba v porovnani Cx), ale proc to tam neni?!
No nejakou kritiku na podvizek O3 a rapidu jsem zaslechl i zde. Dokonce se na to ptali i nejakeho technickeho reditele a ten odpovedel, ze oktavka mozna drnca, ale zase dobre brzdi. Tohle je navic test SM, ne auto.cz. Jinak k testu samotnemu, myslim, ze pro rodinu je dulezitejsi pohodli a motor, kde vede hyundai, nez jizdni vlastnosti, ktere budou stejne nejspis zpusobene lepe nastavenym posilovacem a strmejsim rizenim. I30 je mi odporna, stejne tak cela znacka, ale objektivita musi byt.
Už úvod tvého příspěvku naznačuje, že to s jeho kvalitou nebude valné. Zajímalo by mě, jestli někoho, kdo si koupí cokoliv v IKEA, častuješ taky moudrostmi o pohrobcích jednoho nácka.
to je jak s Superbem..sotva vyjde nová generace,tak najednou sesumírují do článků desítky chyb a toho co je štvalo,ale museli držet jazyk za zuby aby nepřišly o "neformální výhody"
Ctu text a ve vetsine kategorii mi prisla aspon dle textu o kapku niz, nez vys. O to v tipnejsi je pak pohled na bodovani, kdyz clovek zabil tech par minut a cetl i text.
První kusy třetí generace vybavené šestnáctistovkou TDI totiž hlavně v nízkých otáčkách silně duněly, až uši zaléhaly.
Vážená redakce, proč o tom za celou dobu nebyla ani zmínka? Vače ohebná kriteria jsou k smíchu, připmínáte ruďase za komoušů :no:
" První kusy třetí generace vybavené šestnáctistovkou TDI totiž hlavně v nízkých otáčkách silně duněly, až uši zaléhaly."
"Je až neuvěřitelné, jak se podvozek octavie stačil za dva a půl roku změnit. První kousky od zadní nápravy hodně tloukly, komfort nižší střední třídy jsme si představovali opravdu jinak."
V teste Octavie 1,6 TDI spred dva a pol roka nie je o duniacom motore a tlceni naprav ani zmienka. O tuhsom podvozku pisu ze "mnohem lépe sedí ve vysokých rychlostech". A ani komfort nizsej strednej triedy si vtedy inak nepredstavovali.
[odkaz]
Neplkej a hlasuj. Máš ty peníze, můžeš splnit zde v čr koupi auta. Volbu máš z těch dvou. Vše kolem jsou jen tlachy bychařů, teoretiků a promo-pracovníků těchto značek, placených i neplacených.
Na dálnici ten 5-ti kvalt vadí nejméně, ale ve městě je to trápení, 3 je přetočená, 4 podtočená. Spotřeba je, předpokládám, odečtená z palubáku, takže min. 0,5l připočteme.
Kvůli motoru, převodovce a menšímu riziku krádeže Hyundai. Jinak bych bral Ceed. Ale mít auto na operační leasing, tak jednoznačně chci Oktávku 2,0TDI s DSG. V reálu má 160k, jede za 6l a převodovka necuká.
O3 v této konfiguraci je překvapivě dobré auto. Nedávno jsem v ní absolvoval služebku cca 900 tam, 900 zpět ve dvou dnech, 80% dálnice, zbytek okresky a město a musím říct, že se s ní opravdu dobře žije. Především překvapivě u motoru jsem ani jednou neměl pocit že bych potřeboval větší výkon. Spotřeba na konci cesty 4,6 a to jsem se v žádném případě nedržel zpátky, spíš naopak.
V CR sa preda asi 7% vsetkych vyrobenych Octavii . Protom cesky trh a autami predstavuje len asi 0,3% svetoveho trhu. Nezda sa ti, ze v takom prostredi je takato "sutaz" trosku nefer? Respektive jej vysledky su o nicom.
Trochu zábavné to je, ale zároveň pravdivé. Proč myslíš, že limuzíny mívají poměrně jednoduché přímé linky a tvarování? Protože to moc nestárne a třeba takový B. Continental z roku 2005 těžko na první pohled rozeznáš od MY 2015....
V komplexním porovnání skutečně často Škoda zvítězí oprávněně. Někdy je ovšem překvapivě lepší volbou Golf, pokud je cenově lehce nad nebo nyní už i občas pod cenou Oktávky.
Docela jsem zvědavý na Fiat Aertega, pokud bude v kombi. Myslím, že to bude téměř bezchybné auto, i když 610 litrů v kufru asi mít nebude. >:D
Opravdu mě pobavila následující věta " U domácího kombíku bychom vyzdvihli hlavně dlouhé přední sedáky" Je fakt zajímavé že že na stejném serveru je v testech p. Vaverky kritizován právě krátký přední sedák o délce 48 cm. Tady se najednou objeví 51 cm. Jak je to možné? že by Škoda změnila sedačky - nikoliv jsou úplně stejné. Objektivně po přesednutí z octy 2 do octy 3 ta nová má skutečně výrazně kratší sedák a navíc i méně pohodlný. Páni redaktoři platí základní pravidlo 2x měř a jednou řež. Obzlášť když se tím živíte.
tu falešně plkat o pseudokvalitách I30, auta šitého horkou jehlou, a trošku si zahlasujeme. Auta stojí plus mínus 40 tis. stejně. Máte ty peníze, co koupíte? Škodovku dej palec nahoru, hyundai dej palec dolů. ;-)
že někdo může udělat srovnání pružnosti motorů tak, že porovnává zrychlení na čtyřku a pětku u dvou aut, z nichž jedno má 6M převodovku a druhé jen 5M. Zajímalo by mě k čemu naměřené hodnoty jsou?
Asi někteří uvěřili, že Vošického produkt je domácí výrobek >:D Pokud bych musel volit, pak určitě Kii. Bez výkřiků udělala za pár let obrovský posun v designu i kvalitě :yes:
Z této dvojice ani jeden, Octavia je pěkné auto, ale odrazuje mne fakt, že jí má skoro každý, i přes její kvality bych bral něco osobitějšího. Hyundai má zase hrozný interiér, přesně jak psal pajaas, platový interiér a hrozné podsvícení, ani záď se mi příliš nelíbí. Ideální je podle mne Kia CeeD, skvělý design, cena a plno výhod.
Příště je třeba pozorněji číst, nejedná se o test auto.cz, ale Světa motorů. Osobně bych volil Octávii s 1,4 TSI, kdybych opravdu musel jednoho z těchto dvou. Reálně, jak píše někdo níže, Golf, ale Sportsvan 1,4 TSI. BTW: je již zaplacen a na cestě do prodejny. Dál mě nezajímá ani Škoda ani Hjůndaj ani Vošický ani názory novinářů. Kupovat auto podle jejich čmáranic může jen někdo, kdo....ale nic.
Zaujimave je, ze napriek tomu co sa tu pise v clankoch aj diskusiach, je v Cechach fluidny design zjavne oblubenejsi. Staci si porovnat predaje Hyundai i30 a Kia ceed, ktore su technicky inedticke a lisia sa len tym designom.
Hrozně by mě zajímalo co za "inteligenta" dá mínus místo odpovědi.. To že Škoda dělá funkční design stejně jako dělá Hyundai fluidní je všeobecně známé ba se s tím obě automobilky dokonce chlubí. Že složité tvary rychleji zastarají je taky fakt.. Tak nevím co je to tu za prachsprosté hatery. Zjevně nejsem fanoušek ani jedné značky ale problém v tom co je napsané nevidím.
"Zatímco se mladoboleslavský zástupce striktně drží jednoduchých linií a tvary podřizuje hlavně funkci, Hyundai svou í-třicítku všelijak fluidně zprohýbal a karoserii ze všech stran vysloveně rozvlnil. Jistě, taková hra nejrůznějších tvarů a křivek může být zprvu opticky přitažlivá, často mívá ale krátkodobější efekt." " :-) Diky auto.cz za sobotni chvilku pobaveni.
Kdybych se rozhodoval o autě v této třídě, asi by zvítězil Golf.
Osobně se mi Hyundai vůbec nelíbí. Interiér je snad ještě víc plastový než v OC, modrý podsvícení jak u starých telefonů. I když v této výbavě ani v OC to není žádná krása.
Takže s těchto ani jedno.
Na to sa da odpovedat presne. Naposledy na Skodu stacila Suzuki Kizashi 6.2.2012. Odvtedy vsetky testy na auto.cz suverenne vyhrava Skoda. Su dve moznosti, bud skutocne Skoda vyraba s velkym naskokom najlepsie auta na svete, alebo s testovanim na auto.cz nie je nieco v poriadku.
Pisete: i30 "i přes své nesporné kvality a náskok v některých oblastech (šestistupňová převodovka, kultivovanější motor) na škodovácký kombík nestačil"....
ja by som sa rad spytal, vobec ktory z konkurentov by podla auto.cz na skodovku stacil???