Pražský magistrát vytvoří společně se zástupci taxislužeb dvě pracovní komise. Jedna bude připravovat podmínky přezkoušení řidičů, druhá určí standardy.
Jako člověk pravidelně využívající služeb taxi tohle považuju skutečně za poněkud přifouklý problém. V Praze existuje dnes mnoho společností provozující taxi, od těch zaměřených ryze na cenu, přes ty soustředícich se na rychlost kapacitu a spolehlivost, až po ty nabízející lepší vozy a servis. Většina z nich má propracované dispečinky a mobilní aplikace, dá se sledovat přijezd vozidla, předem určit trasa a cena atd. A tam je tedy ten prostor pro neseriózní jednání minimální, a případný problém řeší provozovatel většinou ke spokojenosti zákazníka, takže v čem je problém? Že si vezmu nějakého pouličního řidiče který jezdi sám na sebe a není si kde stěžovat, na taxametru má turbo a veze mě vyhlídkovou jízdou? No tak to je samozřejmě špatně, ale tomu riziku v tu chvíli já jdu zcela dobrovolně vstříc a nesu to riziko.
Krnda dělá bubáka. Praha, republika je prožraná lží a korupcí. Proč mají dělat taxi zkoušky, když už jimi prošli? Restaurace která má problém s čistotou, jde zavřít její provoz a není to problém. Taxikáři kteří nedodržuje zákon a ČOI jim neumí odebrat koncesi, licenci,už nejde pochopit. Problém není v taxi, ale ve vedení města. Odebrání koncese, třeba i na doživotí. Ceny jízdného na dveřích, ocejchovaný a řádně zaplombovaný taxametr - nemáš a nebo okrádáš - konec.
Na jednu stranu super zapracoval trh, takze dneska ma Praha jedny z nejlevnejsich taxiku na svete a da se project cela Praha za uplnou hubicku na druhou stranu pravdou je, ze poctive se uz vyplati jezdit malokomu. Takze jednak se zkousi ruzne podvody a jednak se to dostalo do situace, kdy se nad ranem clovek nedostane domu, protoze nejsou volne taxiky. V posledni dobe se mi stava skoro pravidelne, ze o vikendu mezi treti ctvrtou ma clovek v Praze smulu, ani jeden dispecink neprijima objednavky nebo je prijima s tim, ze taxik dorazi nejdrive za pul hodiny. :'-(
Tento týden proběhla v TV Nova reportáž o "katastrofálních nedostatcích" ve znalostech taxikářů z Jihlavy. Nevěděli, kde je ta nebo ona ulice. Prý budou odebírat licence. Prý že řidič, který neví, kde je ta nebo ona ulice musí jet logicky delší cestou.
Ad jedna: řidič, který ví, kde je ta nebo ona ulice, může jet delší cestou taky a řekl bych, že o dost lépe /tzn. tak, že to klient nepozná/ než řidič, který neví. Ad dvě: v době navigací by mně vůbec neurazilo, kdyby přede mnou řidič do GPS zadal ulici a ta následně našla cestu nejkratší, navíc, pokud by byla vybavena patřičkou aplikací pro sledování hustoty provozu, našla by i cestu nejrychlejší, tak aby se vyhnula zácpám.
Prostě se mi to jeví jako zbytečná buzerace taxikářů...
No vis co, sam nevim.
Na jednu stranu mame GPSky, na druhou stranu v Londyne maji ty klasicky cerny taxiky test, ze musi umet KAZDOU ulici V CELEM Londyne ... a vida, ono i to je mozne (ikdyz v Londyne, ktery ma stejny pocet obyvatel jako CR to povazuji docela za extrem).
Ale tak mi neco rika, ze kdyby chteli, urcite by se tu Jihlavu dokazali naucit, 2/3 uz znaji a doucit se tu 1/3 by zvladli s mapou v ruce za par dni... :-!
Jenze v tom Londyne se neuci ty ulice nazpameti proto, ze by to k necemu bylo, ale proto aby to slouzilo jako regulacni faktor. Oni maji mnohem vice zajemcu nez licenci, tak timhle filtruji ty, kteri taxikarit po Londyne opravdu chteji a jsou ochotni pro to neco udelat.