Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda MX-5 ND: V Česku od 629.900 Kč, prodej začne v září

Téměř po roce od prvního kontaktu s novou Mazdou MX-5 máme v ruce oficiální český ceník. Vůz nejlevněji pořídíte od 629.900 Kč.
Zpět na článek
31. 8. 2015 13:01
Re: Poměrně jednoduché počty
A zase jinde ve světě může být rozdíl v provozních nákladech několik maximálně jednotek dirhamů ročně. Asi je zřejmé, že se bavíme v mantinelech kotliny české ;-)
Avatar - Bully_
28. 8. 2015 07:58
Re: Poměrně jednoduché počty
No teda :yes: Tak to jednou svezes ty me :-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Poměrně jednoduché počty
Přesně tak,jak pises ;-) ohledně objednání Miaty už jednam asi měsíc, tak uvidíme, rad bych ji měl už v lednu, bude nakonfigurovana velmi,velmi zajímave :-) ...pokud to dokazou
Avatar - Norge
27. 8. 2015 22:36
Re: Kg
..ale houbeles, svojo času mi robili renováciu koženého interiéru v E39 - žltá farba v M paket-e a vsetky sedadla a kožené časti vrátane dverových panelov boli za "patstopade", spraviť dve sedadla v alcantare, prip.palubnu dosku bude iba bonbón oproti príplatku za najvyšší vyb.stupen.
Mimochodom, kde si sa to dočítal..., lebo mám pocit, že ja o voze a ty o koze ...
27. 8. 2015 22:01
Re: Poměrně jednoduché počty
malo byt zadnym parom sedadiel, chybicka sa vloudila, je to 2+2
Avatar - Bully_
27. 8. 2015 20:09
Re: Poměrně jednoduché počty
Prece kdyz budes chtit jet rychleji, tak ten motor vytocis. Na to rezervu ma. Na opravdove sportovni vykony jsou pak prece jina auta a v jine cenove hladine.
Jinak v novych MX 5-kach vidam spis starsi lidi, co si uzivaji pohody a slunicka. Mladi strelci v Miatach jezdi taky, ale vzdycky jde o modifikovane X-lete ojetiny.
Avatar - white label
27. 8. 2015 20:02
Re: Kg
Jo..., za peníze v Praze dům..., ale obecně vzato, vzít základ a následně ho šperkovat (jak po stránce výkonu, tak výbavy) nebývá zrovna racionální řešení, samozřejmě včetně finanční stránky. Nemluvě o finanční ztrátě hodnoty následných úprav při prodeji vozu. ;-)
Avatar - praděda7
27. 8. 2015 19:00
Re: Poměrně jednoduché počty
Ano, na pohodovou jízdu stačí. Ale kolik lidí si bude tento vůz kupovat na pohodovou jízdu? ;-)
Avatar - Norge
27. 8. 2015 18:59
Re: Kg
.. Môj prípad to nebude, ale úprava nemusí byt turbo či samosvor, atd., myslel som skôr profi upraviť, zuslachtit - odniesť k upravcovi :-!
CeloInteriér v alcantare a lux papučky s pneu nie je predsa problém, na to nepotrebujem top výbavu ... Kapis ;-)
Okrem toho keď už podpichujes počul si o BBR ? ...
Avatar - white label
27. 8. 2015 18:56
Re: Poměrně jednoduché počty
Jo, KDYBY to šlo....
Avatar - white label
27. 8. 2015 18:52
Re: Kg
Jo, to je úplně "nejlepší|" řešení, vzít 1,5 a pak z ní (případně) tahat vyšší výkon, přidat samosvor, Recara atd.... >:-[] ;-)
Avatar - praděda7
27. 8. 2015 18:50
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Hlídač mrtvého úhlu jen v nejvyšší výbavě mě překvapuje. Právě u sporťáku, kde se očekává razantnější jízda, by měl být již v základě. Dnes to přece není nějaká nákladná záležitost. :-!
Avatar - praděda7
27. 8. 2015 18:45
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Měl jsem Recara v ITR. Nastupování/vystupování obtížnější. Pohodlí OK. Na okruhu super! :-!
Avatar - praděda7
27. 8. 2015 18:37
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Tož hlídač mrtvého úhlu jsem měl v roce 2008 v M3 MPS a od té doby bych auto bez něj nechtěl...mooooooooooc užitečné :-!
Avatar - Norge
27. 8. 2015 18:26
Re: Kg
..ale veď áno, dvojliter pôjde lepšie a so samosvorom nehovoriac, ale ja má zato že mx5 nie je veľmi spokojná na diaľnici a na ostatne bude každodenne stačiť aj to malé srdce, nehovoriac o nákladoch pre udržanie v garáži (teoreticky auto c.3) určitá racionalita musí v živote byt., a auto pre každodennú radosť v rodine je niečo "navyše" a to "navyše" by malo mat čo možno najlepši pomer cena:výkon teda a la value for money ...
Takze srdce 1,5 v druhom leveli vybavy do 650.klackov a vždy sa dá profi upraviť keby bolo treba :-! I keď ja mám v tomto smere slabosť na lotus 7 a morgan ... :yes: , to aj do obývačky, cenovo su už však niekde inde a dať za mx5 v plnej poľnej 900.klackov tak to už atakuje iné triedy a u mna asi radšej na zábavu STi ...
Vietor vo vlasoch a pohoda nepotrebuje veľa kobyl ... Úsmev na tvári tvorí niečo iné. A okrem toho, naháňanie semaforov či ega rad prenechám iným :)
27. 8. 2015 18:09
Re: Poměrně jednoduché počty
Přesně tak, také bych byl náročný minimalista. K takhle lehkému roadsteru se minimalismus vyloženě hodí.
Avatar - Bully_
27. 8. 2015 17:49
Re: Poměrně jednoduché počty
Jedna vec je nakupni cena, druha jsou naklady na provoz, udrzbu a servis. Mezi ne patri mj. i pojisteni a ruzne dane a poplatky, takze podle konkretni zeme muze rozdil nakladu mezi Miatou a Mustangem po koupi (nechme plavat samotnou porizovaci cenu nebo ev. opravy) delat bezne i nekolik tisicovek € rocne. Ne vsude je situace nastavena tak, jako jeste porad v CR. Nebo snad nikde.
Avatar - AUDIRS6
27. 8. 2015 16:45
Re: Poměrně jednoduché počty
tak ked Mercedes pouziva slogan "To najlepsie, alebo nic" ( a to aj pri Citane >:-[] ) tak s tymto by Mazda mohla vcelku v pohode uspiet. ;-)
Avatar - white label
27. 8. 2015 16:38
Re: Poměrně jednoduché počty
To by určitě mohlo... :-)
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 16:00
Re: Poměrně jednoduché počty
A vo tom to je >:D

Ale stejně mi to hlava nebere. Jestli je něco ve svém (i cenovém) segmentu jediné a zároveň to má celosvětově více než slušné prodeje, proč je to stále JEDINÉ??
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 15:54
Re: Poměrně jednoduché počty
Chápu. To závěrečné "všechno nebo nic" by v pohodě mohlo posloužit jako motto Mazda konfigurátoru. ;-)
27. 8. 2015 15:52
Re: Poměrně jednoduché počty
V tomto případě (+/- tunový roadster s klasickou koncepcí) nejenom nic lepšího, ale ani nic jiného :-)
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 15:49
Re: Poměrně jednoduché počty
No tak to jsem úplně nemyslel. >:-[] ;-) Prostě jen lepší (řku "lepší", ale spíš by se slušelo říct "aspoň nějakou") kombinovatelnost jednotlivých prvků výbav. Ale to už je obehraná písnička.
Avatar - white label
27. 8. 2015 14:52
Re: Poměrně jednoduché počty
Když to vezmu podle odcházející gen. MX-5, tak tam jsou Recara celkově jinde, než sériové sesle. A vzhledem k tomu, že celo kůži nemám vůbec rád, tak tady je to pak logicky "všechno, nebo nic".
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 14:51
Re: Poměrně jednoduché počty
Je fakt, že v porovnání s HH je Mustang pro mne jasná volba :yes:

Ale jelikož má srdcovka je malý roadster, tak do milionu nic lepšího jak Miata není ;-)
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 14:47
Re: Poměrně jednoduché počty
Tak jsou firmy, co ti z Miaty udělají šestikolový offroad, ale ta cenovka tě nepotěší :-)
27. 8. 2015 14:45
Re: Poměrně jednoduché počty
V podstatě za něj nemusí dávat o moc víc, než za vybavené GTI, MRS, CTR a podobně nabušené hatchbacky :-)
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 14:12
Re: Poměrně jednoduché počty
Nezavrhovat můžu ledacos, ale pravda je taková, že kdyby mě nechali "složit si svou MX-5", byl by to mix náročnosti a asketismu. Možná, že bych v důsledku nic neušetřil, ale byl bych spokojenej, že mám auto přesně tak, jak ho chci mít. ;-)
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 14:03
Re: Poměrně jednoduché počty
Tak je to hold auto o něčem jiném no. A je fakt, že amíci to mají za hodně dobré peníze. Mustangu se v Americe říká "sporťák pro náctileté vidláky", ale co by za něj průměrný evropan dal že? :-)
Avatar - white label
27. 8. 2015 13:51
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Kombinace s alcantarou je lepší i na údržbu, zvlášť na místech, kde na ní přímo sedíš. Tam se právě kůže vytahá a popraská podstatně dřív, než alcantara. Nehlledě na to, že na kůži kloužeš, v létě se na ni potíš a v zimě naopak chladí.
27. 8. 2015 13:48
Re: Poměrně jednoduché počty
Znamená to připlatit si o čtvrtinu navíc, ale v kontextu toho, co za ně dostaneš: [odkaz] to drobné skoro až jsou ;-)
Avatar - VL4D
27. 8. 2015 13:44
Re: Poměrně jednoduché počty
Zadným párom dverí?
27. 8. 2015 13:42
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Mně ani tak nejde o zadek jako o záda. Nijak zvlášť se nepotím, ale teplo + neprodyšná kůže = mokrá košile. Tyhle podle fotky nemají ani perforaci.
27. 8. 2015 13:39
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Alcantara si žádá ještě méně než kůže.
Avatar - Emel
27. 8. 2015 13:29
Re: Kg
Ale jo, spíš se tím pro mě i ta 1.5 posunula z kategorie "ani omylem" do kategorie "na 90% ne, ale projet by se to mohlo".

Teda, pořád je tam ten samosvor a tak...
Avatar - Emel
27. 8. 2015 13:25
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Na druhou stranu to bude ideál z hlediska údržby, což u roadsteru má taky svou váhu.
Avatar - Emel
27. 8. 2015 13:23
Re: Poměrně jednoduché počty
Na druhou stranu... něco váží a auto pak obvykle vypadá hrozně.
Avatar - Emel
27. 8. 2015 13:21
Re: Poměrně jednoduché počty
Adaptivní světla bych nezavrhoval. Ne že by to bylo vyloženě auto na ježdění v noci...
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 13:14
Re: Poměrně jednoduché počty
220tis nejsou zrovna drobné ;-)
27. 8. 2015 13:12
Re: Poměrně jednoduché počty
Mimochodem, těch 784 tis. není až zas tak moc daleko od 5litrového mustangu (mega a 5 tisíc k tomu), a to už je nějaký cruiser ;-)
Avatar - Bully_
27. 8. 2015 13:09
Re: Poměrně jednoduché počty
Miata ti nabizi tu radost oboji: jak tu tvou zminovanou zabavu v hrave forme vybirani zakrut (coz se nerovna jejich rychlemu prujezdu jako treba u HH), tak i ten pozitek, protoze pritom muzes mit strechu dole :-)
K tomu podpurnemu programu pripojuji svuj podpis >:D Taky jezdim open-air, kdyz to jde :yes:
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 12:55
Re: Poměrně jednoduché počty
Vidím to stejně :yes:
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 12:53
Re: ..ak kupit mx-5 tak starsiu..
No ano, odlišovat se je fajn, ale tohle mi prostě k Miatě nevoní. Navíc sleepera si představuju jinak, spíš nějaký obyč hatchback nebo rodinné kombi co je uvnitř nabušené a natře to kde komu...
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 12:51
Re: Poměrně jednoduché počty
No, tak nějak zatím není k čemu. U mě je to vždycky běh na dlouhou trať. Jisté je jedno. MX-5 mě hodně láká coby víkendovka. Pošilhávat po vyšší lize znamená klidně dvojnásobek ceny, to bych taky mohl mezi objednávkou a dodáním auta čekat už v kremaci. >:-[] A do ojetin se mi nechce.

Až seženu,dám vědět. Vyzkoušíme, zahulíme, uvidíme ;-)
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 12:50
Re: Poměrně jednoduché počty
Ideální je kompromis, člověk si chce užít obojí...
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 12:48
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Kožený a vyhřívaný sedačky doslova vyžaduji ;-)
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 12:46
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Já právě vždycky seděl v těch poměrně nepohodlných, dost sportovních sedadlech, ale je fakt že toho dělají dost.
Neventilovanou kůži snáším celkem dobře, asi se mi tolik nepotí p***l >:D , ale jestli jsou ta Recara pohodlná, je to určitě lepší volba.
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 12:45
Re: ..ak kupit mx-5 tak starsiu..
Tady nic jiného než :yes: dát nemůžu.
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 12:44
Re: Poměrně jednoduché počty
Mně taky. Problém je v tom, že dalších 50t za vhodnější sesle + pár zbytných hlídačů (jo, jsou tam ještě ty adaptivní světla ale ty pro mě taky nejsou důležité) se mi dát trochu (dost) příčí. A přitom sedačky důležité jsou.
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 12:43
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Ano, je to jiná liga. Ale v principu to beru stejně. Jezdil bych tím normálně do práce :-!
Avatar - Bully_
27. 8. 2015 12:41
Re: Poměrně jednoduché počty
Urcite ma maly NA motor jinou charakteristiku nez to same s turbem nebo velkoobsahova atmosfera, Pepiku, ale tyhle hodnoty pri svem prubehu a pri zprevodovani u techto konkretnich vozu (a predevsim) u tunove Miaty na pohodovou jizdu staci, na co uz jineho >:D Vysookootackova ujecena atmosfera, co je potreba porad drzet pod krkem aby to jelo, vypada uplne jinak a uz dlouhe roky se ani nevyrabi ;-)
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 12:38
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Nj, v těch výbavách jsou chybičky i vyložené přešlapy. Já bych okamžitě škrtal třeba bezklíč, všechny možný hlídače, soundsystém, kožený a vyhřívaný sedačky, start/stop...a ještě by se něco našlo.
Avatar - Bully_
27. 8. 2015 12:29
Re: Poměrně jednoduché počty
I k Miate jde prece prikoupit hardtop a auto bez omezení pouzivat jako plnohodnotne celorocni auto pro dva nenarocne lidi, pokud bys to chtel. Klimu pri otevrene strese ani v zime stejne jako vyhrivane sesle s implantovanymi thajskymi maserkami ci (bi)xenony nepotrebujes.
Spis jde o to, ze jina kategorie vozu= jina cilova skupina kupujicich.
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 12:27
Re: Kg
Popravdě, já taky, ale troufám si tvrdit, že s tím dvoulitrem už to bude dobrý.
Avatar - iudex
27. 8. 2015 12:27
Re: Kg
Chápal by som, ak by ten krútiak bol nižší za cenu vyššieho výkonu. Pôvodné Sky-activ benzíny sú ladené tak, aby sčasti nahradili vlastnosti turbomotorov, teda aj na solídny krútiak v nízkych otáčkach. Teda samotný pokles krútiaku do MX-5 by nevadil a chápal by som to, ak by to bolo urobené s cieľom dosiahnuť vyšší výkon a ostrejší charakter motora. Takto, keď ho podladili oproti 3/6 (121 kW. 210 Nm) aj čo do výkonu to až tak nechápem.
27. 8. 2015 12:23
Re: Poměrně jednoduché počty
Nie je radost z jazdy ako radost z jazdy - je rozdiel zabava a pozitok - zabava je, ked vyberas jednu zakrutu za druhou, pozitok je, ked das dole strechu, vedla sedi kocka - nemyslim macku:D a kludnym tempom sa vezies krajinou, pricom svieti slnko a veje vanok:D mam odskusane:D

Off-topic:
ministerstvo zdravotnictva by malo vymysliet podporny program na kabriolety - urcite by sa tym znizil pocet depresii, vysoky krvny tlak a histericke prejavy:D:D:D
Avatar - iudex
27. 8. 2015 12:23
Re: ..ak kupit mx-5 tak starsiu..
Presne. :yes:
Avatar - iudex
27. 8. 2015 12:22
Re: Poměrně jednoduché počty
Já Ti nevím, Karle, ale vrchol výkonu pri 7000 a max krútiak pri 4800 otáčkach mi neznie úplne ako motor vhodný na cruising, notabene v spojení s hodnotou toho krútiaku (len 150 Nm).
Avatar - Bully_
27. 8. 2015 12:19
Re: ..ak kupit mx-5 tak starsiu..
Implantovat V8 do Miatky je legalne mozne asi jenom v Americe a navic tohle auto je uz v serii spis magnetem pro oci, nez necim nenapadnym, sleeper je o necem jinem.
Miata je cenena pro svuj charakter a jizdni vlastnosti, proc z ni vubec chtit delat prvoplanoveho nicitele pneumatik.
27. 8. 2015 12:18
Re: Poměrně jednoduché počty
Pevna strecha:
Mame v rodine jazdeny ford focus cc s pevnou strechou a zadnym parom dveri. Ta pevna strecha je na nezaplatenie!!!, pretoze z toho robi CELOROCNE auto, v kombinacii s vyhrievanými sedadlami, aut. klimou a bixenonmi posluzi vyborne aj v zime a kufor je pri nezlozenej streche 500 litrov.

Pre dvoch je ten cc PLNOHODNOTNE auto a moze tym padom pre bezdetny/starsi par posluzit aj ako prve auto do rodiny, co je rozhodne silny argument pri kupe.
Avatar - iudex
27. 8. 2015 12:16
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Presna ako vravíš. Hladká nevetraná koža na relatívne plochých základných sedačkách, to neznie dobre do otvoreného športiačika.
Avatar - Bully_
27. 8. 2015 12:11
Re: Poměrně jednoduché počty
MRS je co do nejake zabavy nebo charakteru v porovnani s cimkoli jinym nez s ostatnimi HH sve tridy uplne to same, jako novy CTR, GTI, OPC aj. . Proc ho (nebo ten CTR) porad nejak ikonizovat. Meritelnymi dynamickymi parametry jsou na tom tyhle vozy lip, jsou efektivnejsi nez Miata nebo Toyobaru a valcuji je i svou pakticnosti, proto jim taky dava drtiva vetsina lidi za +- stejnou cenu prednost. Miata a Toyobaru jsou urceny prave pro zabavu, kterou diky sve koncepci i urcenim pro jinou cilovou skupinu zadny (bezny, "porovnatelny") dnesni HH zdaleka nabizet ani nemuze. Mazda ke skode Toyobaru nabizi navic i tu sundavaci strechu, takze i kdyz jsou pro podobne zakazniky, nijak moc si nekonkuruji.
Jestli ale vykon i kroutici moment pri tehle hmotnosti vozu na neco staci, pak mj. prave na ten cruising. "Zoufale tocit" je potreba spis jenom pri marne snaze rychlostne stacit tem HH-um. Navic ani nejde o ultravysokootackove motory bez kroutaku jako u starych Hond, praveze jsou vyladene mozna az moc pro normalni jizdu v beznem provozu. Aspon na muj vkus :-)
27. 8. 2015 12:08
Re: s tymi vybavami ma s-ru
sedadla sportove by som urcite nechcel, mal som moznost vyskusat recaro v mazde3 minulej generacie a sportove maju lepsie bocne vedenie, avsak za tu cenu, ze su uzsie a tvrdsie, uz bez tak to nie je prakticke auto...
27. 8. 2015 12:05
Re: s tymi vybavami ma s-ru
mrtvy uhol je super v meste aj na dialnici a hlavne sa da len velmi tazko dovybavit dodatocne. Jasne, nie je to ziadna nevyhnutnost, ale napr. Nissan a coskoro Toyota poskytuju vsetkych bezp./komfortných asistentov za rozumny peniaz, len mazda si robi z bezpecnosti biznis

tiez manualna vs. automaticka klima je pre mna velky rozdiel, stlacis jedno tlacidlo a mas stovky kilometrov pokoj, ziadne prestavovanie - tu posunuli do attraction.
27. 8. 2015 11:41
Re: Kg
Přesně. Není náhodou samosvor jen u dvoulitru.... Pak není o čem.
27. 8. 2015 11:35
Re: Motor
Tahle ceníková politiky mazdy jakože: tento motor jen s touto výbavou, a tento jen s touto, a ten motor jen s automatem..
Mě to před rokem úspěšně odradilo od koupi M6 v benzinu... ;-\
27. 8. 2015 11:17
Re: Poměrně jednoduché počty
Mně na Revolution vadí povinná celokůže (jaké to překvapení), takže číslem dne je pro mne spíš 834. Na pochvalu na tom je snad jen to, že konečně nabídli na horní straně něco jiného než kůži.

V Německu dvoulitr začíná o skoro 60 tisíc níž než v ČR. Ale i tam je to buď kůže, nebo Recaro. A Recaro jsou za příplatek jen pro nejvyšší výbavu.
Avatar - AUDIRS6
27. 8. 2015 11:09
Re: s tymi vybavami ma s-ru
tak to joooo, to by asi slo ;-)
Aj ked samozrejme, dolezite je ako budu vyzerat ako celok a ako sa v nich bude sediet. Len proste tak nejako predpokladam, ze to bude fajn, ako som zvyknuty. :yes:
27. 8. 2015 11:09
Re: Motor
Další nepříjemnost je, že Revolution (i Attraction) mají jen celokožené čalounění.
27. 8. 2015 11:04
Re: s tymi vybavami ma s-ru
To ta příplatková Recara nejsou. Mají mít čalounění Alcantara-kůže. Tahle by měla být v Attraction a Revolution (ostatní mají zřejmě stejná sedadla, jen jiné čalounění; Revolution Top pak má Recara).

PS: Tady je kousek vidět: [odkaz]
27. 8. 2015 10:59
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Recaro dělá sedadel vícero. Sedadla si člověk prostě musí vyzkoušet.

Problém je (alespoň pro mne), že u dvoulitru máš jen dvě možnosti - buď Recaro, nebo neventilovaná kůže na standardních sedadlech. Dvoulitr s látkovým čalouněním nenabízí. Neventilovaná kůže nepřipadá v úvahu, takže zůstávají jen Recaro.
27. 8. 2015 10:51
Re: Kg
Spíš mě překvapilo 200 Nm místo 210. A kompresní poměr je 13:1 (u obou).
Avatar - AUDIRS6
27. 8. 2015 10:29
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Audi RS4 B7 a jeho Recaro Schallensitze - pozri si ich... ;-)
Nastupovanie, teda nasukanie sa do nich a hlavne z nich moze robit menej pohyblivemu jedincovi slusne vrasky na cele, o tom potoooom >:-[]
lenze ked uz sa do nich usadis, nechces vystupit pred minutim vsetkeho paliva v nadrzi ! :-)
Ano, az take dobre su. Treba vyskusat, ja by som uz horsie sedacky do auta, ktore ma byt primarne o zabave, proste nechcel. ;-) :yes:

btw.: toto su ktore ?
[odkaz]
Avatar - iudex
27. 8. 2015 10:15
Re: s tymi vybavami ma s-ru
SLK je trochu iná liga, je väčšie, nie tak puristicky ladené a hlavne má pevnú strechu, čo na rozdiel od plátna tú celoročnú prevádzku v pohode umožní.
27. 8. 2015 10:06
Re: ..ak kupit mx-5 tak starsiu..
..podla nicku INDIVIDUALITA-suhrn vlastnosti jedinca,kt.sa odlisuje od ostatnych..a toto je ten isty pripad..ja milujem veci,ktore su jedinecne a ine a ma odlisuju od ostatnych..mam rad ked to auto je niecim ine a zaroven fascinujuce..mam rad kategoriu aut volanu SLEEPERS
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 09:46
Re: ..ak kupit mx-5 tak starsiu..
Takový motor nejen že se tam asi nevejde, ale hlavně má šílenou hmotnost a to k miatě nejde...
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 09:41
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Je pravda, že jsem nikdy na Recarech neseděl delší dobu v kuse, tak nemůžu porovnávat, ale tipoval bych, že to úplně ono nebude.
Jinak já měl SLK jako celoroční vůz, tady v tom případě bych se spokojil jen s obdobím cca duben-říjen kvůli střeše a pneumatikám. Není nic lepšího, než si užívat roadster každý den :yes:
Avatar - iudex
27. 8. 2015 09:39
Re: Kg
Možno že by človek čakal väčší rozdiel medzi 1,5kou a 2,0 ako je 1s, ale zase v pružnosti to bude iste citeľne lepšie. A ako píšeš, ak nie dvojliter kvôli výkonu, tak už len kvôli samosvoru.
Avatar - iudex
27. 8. 2015 09:34
Re: s tymi vybavami ma s-ru
No možno vystupovanie/nastupovanie nebude ako na sedačku v autobuse, ale keď už sedíš, malo by to byť práve very ass-friendly. >:D
Btw. malé otvorené auto nie je zrovna daily driver a ak v ňom budeš jazdiť denno-denne, asi budeš silná menšina.
Avatar - Emel
27. 8. 2015 09:34
Re: Kg
Dvoulitr jasně... už kvůli tlumičům a samosvoru, není o čem diskutovat (mimochodem, i RX-8 má Bilstein). Musím ale připustit, že v papírových údajích jsem čekal větší rozdíl.
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 09:31
Re: s tymi vybavami ma s-ru
No vidíš, já bych si je třeba odpustil. V té mazdě bych přes sezónu jezdil every day a ta Recara asi nebudou úplně ass friendly :-)
Avatar - Individualita
27. 8. 2015 09:30
Re: krasne
Viděl bych to cca na stejné úrovni. Pokud ale Fiat tu cenu napálí, neprodá mimo Itálii ani prd.
27. 8. 2015 09:27
..ak kupit mx-5 tak starsiu..
..a ked do nej motor tak jedine V8 kedy sa z toho auta moze stat brutalne zabavna vec na vikendove santenie pri driftovany s nebom nad hlavou ;-)
Avatar - iudex
27. 8. 2015 09:11
Re: Poměrně jednoduché počty
Aj mňa by to auto zaujímalo, keby malo pevnú strechu a zadný pár dverí. >:-[] >:D Just kidding. Realita je taká, že aj keby som bol v situácii, že si môžem dovoliť tretie auto do rodiny (lebo maličký roadster neobstojí ani ako druhé auto do rodiny), aj tak by som ho obišiel, lebo skrátka sa doň nevleziem (teda pri novej generácii neviem, ale z minulej mi trčala hlava a pozeral som rovno do horného rámu okna a táto gen. ešte ubrala v rozmeroch). Ako píšeš, teoreticky by mal základný motor na autíčko s necelou tonou stačiť, ale prirovnanie k Swiftu Sport je trefné: chce to do zúfania točiť a jazdiť furt v 5000 a viac otáčkach a to sa k cruisingu/kochačke v roadsteri nehodí, chce to trocha viac krútiaku dvojlitra. A potom je tu tá cena. 784t Kč sú nemalé peniaze, za ktoré si môžeš kúpiť všelijaké výkonnejšie autá pre zábavu, napr. Megane RS (viem, viem, predokolka, jablká a hrušky, každopádne MRS nemožno obviniť, že je to málo zábavné auto a navyše je sakramentsky rýchle), alebo keby som trval na zadokolke, tak Toyobaru.
Ale tá predvádzačka by iste stála za to. :-)
Avatar - Emel
27. 8. 2015 08:54
Re: Poměrně jednoduché počty
Gratuluju, závidím :yes: . Až seženeš, dej vědět...
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 08:43
Re: Motor
Souhlasím, ale jsou tam i dobrý věci. Například k dvoulitru dostaneš start/stop. >:D
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 08:40
Poměrně jednoduché počty
Je moc hezké, že Mazda nabízí milovníkům větru ve vlasech svojí legendu již od 630 tisíc, ale protože mě tohle auto zajímá, zkusím to trochu rozebrat.

Ano, ano, ano - lehká a dobře vyvážená zadokolka, zábava zaručena, na to přece nepotřebuješ výkon, to je pro blbce v dálničních ropácích, tady je to o radosti v nízkých rychlostech atd atd atd. Tak tedy - mně osobně výkon nevadí. Zázraky se nedějí a jak bude jezdit 1.5 v MX-5 se dá odhadnout. Čili pro mě je dvoulitr jasná volba. Nevadí mi totiž ani ty lepší tlumiče a samosvor, co k němu dávají.

Rozdíl mezi 1.5 a 2.0 je v Revolution 47 tisíc. A co za těch 47 dostáváme ? V první řadě motor s výrazně lepšími výkonovými parametry. Dále sportovní podvozek s tlumiči Bilstein, samosvor a 17" kola. Btw. v článku není zmíněno, že MX-5 1.5 má i v Revolution 16" tmavě šedá kola, stejná jako v Attraction. Ne že by to byla nějaká trága, 16" na MX-5 nejsou totéž, co 16" na Mondeu, že. Každopádně těch 47 jsou podle mého hodně dobře investované peníze.

Nebudu rozporovat, pokud někdo napíše, že řada prvků výbavy je pro toto auto zbytných. Sám tam vidím spoustu blbostí, které bych oželel nebo mi rovnou vadí. Bylo by příjemné, kdyby dvoulitr startoval řekněme o nějakých 50 níže. Jenže tak to holt (nejen) u Japonců chodí.

Takže shrnovačka. Chápu, že pro někoho je MX-5 za 630 (nebo ještě 660) hodně velké lákadlo. Ale není to zas tak málo, abych si to chtěl sám před sebou v každým kopečku omlouvat. To můžu dělat u o čtvrt mega levnějšího SSS. Číslem dne je pro mě tedy 784. Málo nebo hodně ? Zřejmě ani jedno. Bude to chtít hodně milovat, méně uvažovat....a manželku poslat v době rozhodování na hezký pobyt někam daleko. >:D

Tak kde maj nějakou předváděčku ? ;-)
Avatar - iudex
27. 8. 2015 08:39
Re: s tymi vybavami ma s-ru
Zrovna senzor mŕtveho uhla a podobné serepetičky sú fičúry, ktoré by mi u puristického roadstera až tak nechýbali. Skôr vidím problém v sedadlách, tie sú pre mňa u športového auta základ a dať Recará až do úplne najvyššej a najdrahšej výbavy bez možnosti priplatiť si za ne aj inde považujem za väčší problém.
Avatar - iudex
27. 8. 2015 08:37
Re: krasne
Děda to evidentne myslel tak, že by to chcelo aj takéto malé ultraľahké kupé. A ja sa s ním stotožňujem.
Avatar - iudex
27. 8. 2015 08:36
Re: Kg
Presne tak. Tu nejde o to, že motor "stačí", na zábavu chce človek predsa niečo viac ako len "dostatočný" výkon.
Som presvedčený, že väčšina z tých, čo si kúpia 1,5ku, skôr alebo neskôr prídu k myšlienke, či si nemali predsalen kúpiť ten dvojliter.
Avatar - iudex
27. 8. 2015 08:32
Re: Motor
Kúpou 1,5ky oproti dvojlitru by si ušetril - ako píše MT nižšie - len 25 kíl, čo je úplne zanedbateľné (to je rozdiel medzi plnou nádržou a polovičnou).
A i keď roadster nie je o absolútnej rýchlosti a nepotrebuje 300 koní, predsalen 1,5 litra je na auto, ktorého hlavným - a asi jediným účelom - je jazda pre radosť (a s tým spojené vytáčanie, zrýchľovanie, skrátka dynamika), málo. Ja by som sa naopak nehneval, keby bola v ponuke aj kompresorová verzia dvojlitra povedzme s 200-210 k.
Avatar - Emel
27. 8. 2015 08:08
Re: Motor
Parkovací senzory se hodí, hlavně u SUV ze kterého nevidím dozadu. Puristický roadster bych si asi uměl představit bez nich (možná s nataženou střechou může být problém), stejně jako bez prémiového audiosystému nebo bezklíčového odemykání... nějak mi tyhle cerepetičky k MX-5 nesedí.
27. 8. 2015 07:26
Re: Motor
Karel_, tak vyskúšaj parížskú modrú. Na tej budeš vidieť každý mikrón špiny. ;-)
Avatar - woody-alien
27. 8. 2015 00:00
Re: Kg
Když už jsme u těch srovnávání, přihodím možná i příhodnější příklad. Swift Sport - 1060 kg, 100 kW/6900 ot, 160 Nm/4400 ot. Ždímat ho je jistě zábava, ale zázraky se prostě nedějí. Na nějakou uvolněnou jízdu krajinou to moc není. Kdo brzdí, ztrácí, a když se chceš opravdu svézt, vylezeš pomalu víc ufuněnej než motor. ;-) A s MX-5 1.5 to bude, i přes klasickou koncepci, podobné. Půjde to, ale "něco málo" tomu bude chybět.
Avatar - speedfred
26. 8. 2015 23:04
Re: krasne
...na kabriu zvykne chýbať strecha.
Myslíte ,že Fiat s budúcou 124 bude cenovo pod,alebo nad Mazdou??
26. 8. 2015 22:59
s tymi vybavami ma s-ru
nie ze by som bol potencialny kupujuci, ale dat automaticku klimu az do Attraction a senzor mrtveho uhla do Revolution ci RevTop je na blutie. Silne dufam, ze tuto svojvolu nebudu opakovat aj pri ostatných autach, ked u 3,6 a cx5 plati, ze Challenge ma aut. klimu, tempomat a MZD Connect a Attraction mrtvy uhol a vyhrievane sedadla...
26. 8. 2015 22:30
Re: Kg
No málo... I když i já bych šel raději asi do dvoulitru (kdybych si něco takového kupoval), je dobré si uvědomit, že to má poměr výkonu a momentu na tunu zhruba na úrovni 121kW Mazdy 3. Což zas tak lenivé auto není.
Avatar - praděda7
26. 8. 2015 22:19
Re: krasne
Ano, krásná. Jen ta střecha chybí, jen ta střecha... ;-\
26. 8. 2015 22:03
Re: Kg
Jo, ta 1,5 bude malo. Myslim ze u takhle zbytecnyho vikendovyho auta uz asi tech par korun nehraje takovou roli a v kazdym promarnenym vyjezdu z pomaly zatacky by me pichlo u srdce, ze jsem usetril na nepravym miste:)
Nez mi to nekdo napise, ano jsem teoretik a jeste me ceka dlouha cesta, nez si neco podobnyho koupim:)
26. 8. 2015 20:53
Re: Kg
Na každodenní ježdění snad, na potěšení těžko. Mám nedávnou zkušenost se starším modelem. První dojem? Je to slabé. Ten dvoulitr by mohl být na zábavu OK.
26. 8. 2015 20:49
Re: Kg
No, mohla by. Když jsem si to teď počítal, tak mi vyšlo, že by to mělo být v přepočtu na tunu o více než 10-20% silnější než můj dvoulitr v Accordu. Takže možná bych se spokojil i s tou 1,5kou :-)
26. 8. 2015 20:43
Re: Motor
Kdyby tam byla aspoň nějaká rozumná modrá... Nebo taková ta britská zelená by také nemusela být špatná.
Avatar - Norge
26. 8. 2015 20:31
Re: Kg
Takze pomer 96kw : 975kg, alebo 118kw : 1000kg ..hmm :-!

Povedal by som, že základna motorizácia by papierovo mala na kazdonne potesenie postačovať :-) :yes:
Avatar - white label
26. 8. 2015 20:30
Re: Motor
Nedávno jsem (hypoteticky) vybíral barvu na CX-3 a skončil jsem nakonec u metalické ceramic white (taková "slonová kost" s perletí). Pokud by byla v nabídce i na MX-5, tak tu.

edit - tak je tam buď šedá ceramic (vypadá jako stříbrná), nebo perleťově bílá Crystal Pearl, takže nakonec asi tu, i když ta ceramic white je zajímavější, bohužel na MX-5 ji zatím v nabídce nevidím.
Avatar - MichalSVK
26. 8. 2015 20:16
MX5
Challenge v červenej - nie tak nereálny sen...
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 19:47
krasne
lahucke sikovne a obratne auticko... tak nejak si predstavujem sportove auticko... mazda skratka umi.... osobne nepotrebujem 1000 koni a 2 tony zeleza pod zadkom s nejakym gigantickym tabletom a tonou elektroniky ... dakujem ale takyto nezmysel na kolesach si neprosim pani z premie .. nechajte si to .... v mazde su sikovne hlavicky a vedia ako na to... vedia o co tu ide a to si moc cenim na mazde ....... a mne by bohate stacila aj ta zakladna 1,5ka.... uzasne auto... genialne auto.... az sa divim ze konkurencia stale spi pripadne sa stiahla..... o to lepsie pre mazdu, uz teraz je MX5 nedostiznou legendou :yes: uzasne auto... a zaroven perfektna ukazka toho ako to ma vyzerat :yes: mazda :yes:

este reinkarnovat barchettu ( novy fiat po vzore mx5 ) .... a bude to parada :yes:
26. 8. 2015 19:38
Re: Motor
To by mě zajímalo, jakou bys vybral, protože nabídku mají jak u německého sedanu. :-)
Avatar - white label
26. 8. 2015 19:34
Re: Motor
Jo, tak chtít může (a zrovna u Mazdy v tomto ohledu) ledacos.... ;-)
26. 8. 2015 19:33
Re: Motor
Však píše, že by chtěl dvoulitr alespoň u Attraction.
Avatar - white label
26. 8. 2015 19:32
Re: Motor
Asi jo, ale dvoulitr stejně nelze kombinovat s výbavou atraction, takže to má celé postavené na vodě... ;-)
26. 8. 2015 19:30
Re: Motor
Emel podle mne myslí parkovací senzory, které má Revolution oproti Attraction.
Avatar - white label
26. 8. 2015 19:30
Re: Kg
Obvykle to uvádějí s tou základní, což je u 1,5 Emotion a u 2,0 Revolution.
26. 8. 2015 19:27
Re: Kg
Pro 1,5 uvádí 975 kg. Pro 2,0 1.000 kg. S jakou výbavou to počítají, těžko říct.
Avatar - white label
26. 8. 2015 19:21
Re: Motor
Dvoulitr (+ 47 tis. Kč) je až od Revolution. Parkovací senzory se hodí vždycky (hlavně vzadu), přesněji je to "systémy pro kontrolu slepého úhlu a provozu za vozidlem", ale ten TOP bych chtěl hlavně k vůli těm Recarům v alcantaře. :yes:
A adaptivní světlomety beru jako třešničku na dortu k tomu. ;-)
Avatar - Emel
26. 8. 2015 19:15
Re: Motor
Jo, jsem pro dvoulitr aspoň u Attraction... k čemu mi jsou u roadsteru parkovací senzory? Natáhnu ruku a je to, ne? >:-[]
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 19:13
Re: Motor
S barvou máš recht, je hezká, ale jen když je naleštěná. Ještě jsem neměl auto, na kterým by bylo tak moc vidět každý ušpinění.
26. 8. 2015 19:06
Re: Motor
Také by se mi více líbil dvoulitr, ale stačila by ta nižší výbava. Co se týče barvy, kromě červené tam pro mě žádná jiná akceptovatelná není, takže červená. Ale stejně si to nekoupím...
Avatar - Norge
26. 8. 2015 18:44
Kg
.. A aká je váha v základnej výbave ?

Cena Ok :yes:
Avatar - white label
26. 8. 2015 18:17
Re: Motor
Já bych bral, pro změnu, ten dvoulitr v TOPu! A určitě ne tuhle červenou, té bude jako máku... ;-)
Avatar - demonicus
26. 8. 2015 17:32
Motor
Krásné auto, kdybych měl pár volných korun, hned jdu do něj. Každopádně bych volil určitě 1,5l motor. Tohle auto není obrovské rychlosti, ale o mrštnosti a tam se každé ušetřené kilo hodí.
Každopádně, krásný kousek. Auto pro čistou radost z jízdy, žádné turbo a šílenosti, prostě radost na kolech :) ! :yes: