Slavné pojmenování Porsche Turbo už není synonymem pro devětsetjedenáctku s přeplňovaným motorem. Nyní mají doping úplně všechny verze včetně základních.
Jenže Turbo má velmi drahá turbodmychadla s variabilní geometrií (právě kvůli odezvě). A pořád to není ono. Turbo je skvělé na přeskakování aut, ale zvukově ani ovladatelností akcelerátorem na tom není tak dobře. Není to takový divočák jako stará Turba, ale není to ani Carrera (o GT3 nemluvě) - což vede k tomu, že Porsche u Turba tak trochu tápe. Pokud chceš jen Turbo pro chudší, prosím, ale to Carrera nebyla.
Ani nevíš, jak si přeji, abych se mýlil. V přeplňované éře 911 tak nakonec nejlepší můžou být budoucí hybridy těžící z 918.
Hlavní potenciální problémy jsou však v odezvě a zvuku. Když chci jen víc výkonu, stačí koupit dražší 911. Carrery (/ S/ GST) nebyly jen levnější, slabší 911, měly specifický charakter.
iudex - už jsi s ním jel a už jsi slyšel "turbo zvuk", když píšeš žádný problém? ;-) Co vím od známého, který objednával GT4, tak prodejce zrovna nejásal :-( Nneí lepší psát komentář, až mám nějakou zkušenost?
To auto je krásné, ale ten detail vypadá jak mřížka na radiátor. Jak pěst na oko. Navíc, ty žebra byly po celá desetiletí shora dolů, ne zleva doprava...
Přesně tak jsem to myslel výše, nepochybuju o maximální péči porsche při ladění nových motorů, jenže nebudou se srovnávat s turby jiných značek, ale se svými, se stejnou péčí a léty zkušeností vymazlenými, atmosférami.
Varime z vody, tem stastnejsim z nas ukaze az praxe. Moc tomu ale neverim, turba od porsche muzou byt nejlepsi na svete, ale dohonit nejlepsi atmosfery? To se jeste nepovedlo nikomu.
A jedna technicka. Velice bych se divil kdyby byl setup jedno mensi a jedno vetsi turbo. Spis budou turba dve, stejne velka, kazde obhospodarujici sve 3 valce a po vzoru Turba (nebo dieslu) s variabilnima lopatkama.
s parádním motorem. Kdysi, když se řeklo že má auto (benzínový) turbomotor, koukali jsme na něj jak na modlu (Uno Turbo, R5 a R11 Turbo, Delta Turbo a tak dále). Dneska když člověk o autě slyší, že má turbo, tak hned zpozorní a začne nad ním div ne ohrnovat nos, protože ho ihned napadne že je to zase nějaký downsizovaný turbomixer. 911 taková není. Zaplaťpámbu. Aspoň zatím.
Třeba proti té Cupře zde vidím několik rozdílů. Ta má Pmax. už ve 5.600 ot., u Porsche to bude až někde okolo 6.500 ot. Porsche dostane 2 turba (předpokládám malé a velké), takže náběh bude rychlejší a průběh vyrovnanější. A navíc, parametry Porsche, resp. max. točivý moment, svědčí o velmi "mírném" přeplňování, než v případě dvoulitru a výkon bude i zde honěn stále ještě hodně přes otáčky.
Když si vezmu, že běžné jedno "spotřební" turbo dá 500Nm z dvoulitru, tak dvě turba u třílitru při 450/500 Nm budou někde úplně jinde.
Nejel jsem akt. generací turba, ale u 997 turbo ve srovnání s 991 S byl rozdíl v reakcích na plyn znatelný, stejně jako turboefekt u turba. A to nevím jaká je GTS nebo GT3, ty musí být nutně ještě lepší. ;-)
Porsche vi temer vzdy co dela, ale tady seklo vedle. To je vylozene nepovedene (a to to popisuju nejdiplomaticteji co umim, napadaj me jina slova >:D ). 8-s:no:
Ja myslím, že sa dá odpichnúť od toho, ako je naladená aktuálna preplňovaná 911ka, t.j. 911 turbo. Tá má podobný litrový výkon (100 kW/l), resp. v modeli S ešte vyšší (108 kW/l). Nie je myslím prílišným optimizmom čakať, že nová generácia turbomotorov, na ktorú sa sústreďuje pozornosť (a s nižším litrovým výkonom) bude ešte o niečo vyladenejšia. Každopádne uvidíme, ešte netlieskam.
Podepisuju se pod to co napsal dole Dinar. Pokud neco s 103kw/litr bez turboefektu znas nahod to, me nic nenapada, a pokud nic take neni tak plati ze neco clovek odpusti cupre, coz je koupe petiletky valcujici pomerem cena/vykon temer vse a neco jineho clovek odpusti porsche v cene 6x takove. Aby to nedopadlo jako BMW M3, mozna jeden z nejlepsi foukanych R6, ale jednoduse po predeslych atmosferach tam nejaky turbolag zrejme bude a tak se jen kritizuje. Byt s nejmensim lagem neznamena byt bez lagu, takze s potleskem bych rozhodne pockal. ;-)
Právě, těch 103kw je už dost a nikdo z jmenovaných tohle nezvládl bez turboefektu a opožděné reakce na plyn. Jenže u cupry za pár korun (ve srovnání s 911) to lze pominout, u legendy sportovních vozů, už by to byl problém. Jsem zvědav. ;-)
A souhlas, verze S už teď není zdaleka tak lákavá, jako když znamenala více výkonu z většího motoru.
309 kW z troch litrov, to je 103 kW na liter, čo je presne toľko, koľko má trebárs Leon Cupra (206 kW) a to nie je najsilnejší turbo dvojliter. A základná 911 má "len" 91 kW/l, teda menej, než nejaký Focus ST. Nemám preto pochybnosti, že by to u Porsche nedokázali naladiť lepšie, než v Seate či Forde.
Btw. aktuálne sa mi javí základná 911 ako lepšia kúpa ako S: rovnaký motor, len menej fúknutý a možno i o chlp prívetivejší, ako S. A naopak pre tých, ktorým bude málo, turbo otvára veľké možnosti ladenia (na rozdiel od vysokootáčkových atmosfér predchodcu).
kedysi 3,6 litra teraz 3 ..... a v dalsej generacii to mozno bude len nejakych 2,5 .... ten objem u carrery ide pekne z kopca za poslednych 15 rokov.... obavam sa ze v dalsej generacii sa ani carrera tym 4 valcom uz neubrani
309 kW z třílitru už nezvládne úplně nízkotlaké turbo, jsem zvědav, jak se vypořádali s odezvou plynu, s turboefektem, přece jen 911 není nějaký konfekční sedan. ;-)
Vyzerá to trochu retro, čo by v princípe s ohľadom na základný desaťročia zachovávaný dizajn nemalo vadiť, ale k tým moderným zadným svetlám to neladí a celkovo to trochu (dosť) ruší.
Tak ako je downsizing strašiakom, tu nevidím najmenší problém. Počet valcov zostal, zmenšenie objemu je relatívne malé (4 deci v základe je zanedbateľné), 7500 otáčok je sollídna hodnota i pre atmosféru, nieto pre turbo. Tu sa s downsizingom teda Porsche vyporiadalo výborne, dokonca myslím, že ak by bol na výber pôvodný motor 3,4 B6 257 kW, väčšina by uprednostnila tento nový 3,0 B6 turbo 272 kW.
S Caymanom to vyzerá byť horšie, ten sa štvorvalcom nevyhne. Za 911 ale :yes:
napriklad aj tie spodne horizontalne svetla v narazniku vpredu .... boli kedysi pekne velke vyrazne .. a carrere davali akysi smrnc a svojsku tvar......... dnes su to uz len take "carky" ktore si clovek na prvy pohlad ani nevsimne ... skoda ;-\ ... stare carrery mali vacsie caro aj ked boli pomalsie ako tie dnesne .. ktore su sice super rychle mega tuti ale nechytia aspon mna uz tak za srdce... ako tie predosle