Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kauza s emisemi se týká 11 milionů aut! VW šetří na mastnou pokutu.

Automobilka Volkswagen dnes kvůli skandálu s falšováním emisí zhoršila výhled hospodaření na letošní rok. Ve třetím čtvrtletí si dá stranou 6,5 miliardy eur (176 miliard Kč), aby pokryla nezbytné výdaje související se skandálem.
Zpět na článek
22. 9. 2015 13:48
22. 9. 2015 14:35
22. 9. 2015 15:01
22. 9. 2015 15:07
22. 9. 2015 15:36
23. 9. 2015 11:44
22. 9. 2015 17:22
23. 9. 2015 07:54
22. 9. 2015 13:53
22. 9. 2015 14:10
22. 9. 2015 15:39
23. 9. 2015 11:57
23. 9. 2015 11:52
22. 9. 2015 14:06
22. 9. 2015 14:24
22. 9. 2015 14:26
22. 9. 2015 14:49
22. 9. 2015 15:42
22. 9. 2015 14:03
22. 9. 2015 14:14
22. 9. 2015 14:25
22. 9. 2015 14:48
22. 9. 2015 22:00
22. 9. 2015 22:46
23. 9. 2015 12:21
23. 9. 2015 13:03
23. 9. 2015 16:04
22. 9. 2015 15:06
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 13:48
Tak
chtějí američané jezdit v osobácích-diesel, nebo ne?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
22. 9. 2015 14:35
Re: Tak
Nechtějí, diesly kupují především imigranti z evropy, kteří nežijí v USA déle jak 10 let a pár nadšenců
22. 9. 2015 14:50
Re: Tak
Podle VW se tam prodá polovina nových Passatů v dieselu :-)
22. 9. 2015 15:01
Re: Tak
Prodávalo. :-) :-) :-)
22. 9. 2015 15:36
Re: Tak
No a? U nas se proda 100% aut Tesla s elektropohonem. Evropsti imigranti jsou zvykli na evropska auta a naftu. Otazka je proc vlastne to USA emigrovali?
23. 9. 2015 11:44
Re: Tak
Většina amerických provozovatelů dieselů, co znám, jsou rodilí Američané, kteří nějakou dobu strávili v Evropě (typicky pracovně). Takže to bude asi nakažlivé. :-)
Avatar - Bully_
22. 9. 2015 17:22
Re: Tak
Zrovna dneska jsem cetl, ze pomer prodanych vozu VW turbodiesel vs. benzin na trhu USA je 23%. Coz neni sice tolik jako v Evrope, ale tvrdit neco o vyjimkach jde asi tezko. Porad jde o slusne vysoke procento.
23. 9. 2015 07:54
Re: Tak
To bolo kedysi davno, ked este VW predaval Passaty s dieselom za velkou mlakou. Dnes sa tam uz nepredavaju, ale vykupuju naspat...
Avatar - fOE
22. 9. 2015 13:53
Ztrata image
11mil aut, to asi nebude jen VW samotny. Docela medvedi sluzba, to ted VW sebou stahne dolu Skodu, Seat a hlavne Audi, ktera uprimne na tom muze tratit asi nejvic, neb se pohybuje ve sferach kde na image zalezi asi nejvic.

Kazdopadne jsem zvedav ani ne tak na to co tahle kauza udela s VW v USA, precijen je to pro ne minoritni trh, ale co udela s EU trhem obecne. Jestli se rozjede nejake nove kolo testu a pripadnych sankci a koho vsechno se jeste povede odhalit. Hodne, hodne bych se divil kdyby v tom bylo VW sam, tak aby nakonec nebyli od BMW cez Opel, VW, Renault az po Taliany hrisnici vsichni a jediny bez ztraty kyticky nebyl Hyundai a Kia, kterym jak autori tak radi vycitali ze jim papirove kilowaty jakoby chybeli. Tak jestli jim nahodou nechybeli (i) proto ze jako jedini nesvindlovali. (nez se tu do me pusti mistni ford/skoda/BMW/Audi... fans, tohle je jen spekulace, ale pekne by to do sebe zacalo zapadat, no ne? ;-) )
Rozbalit vlákno
19
22. 9. 2015 13:57
Re: Ztrata image
otázka je, jestli je realny vyrobit diessel, který bude splnovat soucasne limity emisi.
v prumeru sedminasobne prekroceni NOx u dieselovych aut s euro 6 ukazuje, ze zrejme ne, i když jedna znacka se udajne vesla.
jak to, ze tuhle rok starou informaci nechali prislusne uradu EU bez povsimnuti??
přitom jedy NOx jsou snad ještě horsi nez rakovinotvorne mikrocastice
Avatar - fOE
22. 9. 2015 14:10
Re: Ztrata image
No vyrobit zjevne jdou, kdyz ty testy to auto v nejakem rezimu udelalo. Pak je ale otazka jakou takovy diesel bude mit zivotnost, jake bude mit naklady a jak bude uzivatelsky privetivy. Jestli v takovem rezimu vydrzi motor jen 100tis km, bude potrebovat adblue co 1000km a bude to lenoch tak to asi nikoho nezaujme.
Alespon by se podle reakce verejnosti pak ukazalo jestli jsme tak zeleni i ve skutecnosti, nebo jen na papire a vyhovuje nam to. Tvarit se pokrytecky zelene, ale uzivat si 40x nasobne prekroceni tech zelenych norem.
22. 9. 2015 15:39
Re: Ztrata image
Samozrejme ze vyrobit jde, ale Pastika uz nebude jezdit za magickych 5.5 ale za 7 jak bude furt vypalovat filtr a ohrivat exidacni katalyzator. Problem bude jenom v tom, ze TDI bude o 80tisic Kc drazsi, nez 1.4-2.0tsi se stejnou spotrebou. Nebo jinak receno, hybrid bude stat stejne, ale bude jezdit za 6.
23. 9. 2015 11:57
Re: Ztrata image
Podle popisu bych si tipl, že to upravuje "preferenci" mezi NOx a PM. Pokud by to tak bylo, tak by daní za snížení emisí oxidů dusíku bylo zvýšení emisí pevných částic. A auto by se s nimi muselo vypořádat. A tady je problémem, že měřící cyklus ani u DPF neodráží úplně realitu. U SCR je to opět variace na to samé téma, potenciální řešení, které však, pokud vím, funguje efektivně jen ve specifických podmínkách (dobré v tahači, ne v osobním autě). Nemluvě o tom, že motory běžně mají režim, v kterém na emise, dá se říct, kašlou, ládují tam palivo podle mapy bez ohledu na údaje z lambda sondy.
23. 9. 2015 11:52
Re: Ztrata image
Znovu? O různých nedostatcích se ví a to mnohem déle než rok. Ale změny přichází pomalu. Už jen proto, že automobilky musí mít dost času na vývoj. Nemluvě o tom, že se nejprve musí odpovědní lidé dohodnout, co s tím udělat.
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 14:00
Re: Ztrata image
Byť je to samozřejmě ostuda, tak ono to pro VW nebude tak horké, až se uklidní vášně.
Avatar - fOE
22. 9. 2015 14:06
Re: Ztrata image
To co je ted tak horke nebude, pravda. Otazka kam az se to necha rozjet a jestli to VW stihne sikovne zalobovat do autu, anebo ne. Ono VW samotny, tim jak se mu v poslednich letech dari a jak se zvetsuje, prekazi vsem konkurentum. A tohle je nahravka na smec minimalne tem, kteri maj svedomi ciste (nebo i ti kteri ho ciste nemaj, ale skusi to uhrat a treba to projde >:D ). Nepochybuju o tom ze si to VW v evrope uhraje do autu, ale co jinde? VW (audi) neprodava jen v evrope.
[odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 14:12
Re: Ztrata image
Ono je to dost otázka nastavení emisních limitů, které jsou v us hodně ostré, protože osobní auto-diesel tam nikdy nechtěli, tak jak třeba jednu dobu tam nechtěli žádné jpn auto. Evropa a Asie tak striktní vůči naftě nikdy nebyla.
23. 9. 2015 07:59
Re: Ztrata image
Povedal by som, ze toto asi nepojde "zalobovat do autu". Ani v ekologiou posadnutej EU (kde VW moze zatlacit minimalne na nemeckych poslancov). To je skratka pruser ako hrom, aj ked to nikoho bezprostredne nezabilo...
22. 9. 2015 14:51
Re: Ztrata image
To už tady včera psal nekriticky VW fan jossalito. Jenže tahle aféra roste.
Re: Ztrata image
V tom co píses je dost pravdy. Jinak kdyby to s H/K dopadlo jak spekulujes tak by to byl velký paradox a dost lidí by to taky nerozchodilo.
Avatar - Emel
22. 9. 2015 14:24
Re: Ztrata image
Dovolím si připomenout, že chybějící koně se nejčastěji zmiňovaly u benzínových motorizací, naopak naftové (zejm. 1.6CRDi) si odnášelo vesměs kladné ohlasy.

Že naftová 1.7CRDi nestíhá naftovou 2.0d (dCi, HDI, TDI) je zase jiný příběh.
Avatar - fOE
22. 9. 2015 14:26
Re: Ztrata image
Urcite si vybavuju testy kde se vycitalo i CRDI ze tam ty kone a Nm nejsou, nevim jestli konkretne zde, ale v ceskych platcich urcite. Ze pak chybi u atmo motoru, minimalne pocitove, je v dnesni "turbodobe" docela pochopitelne.
Avatar - Emel
22. 9. 2015 14:49
Re: Ztrata image
Já si tohle vybavuju jen u té 1.7CRDi... a tam je to spíš o tom, že i přes vyšší nominální výkon 100kW je ten motor pořád jen malá nafta s jedním turbem a tak se taky chová.
22. 9. 2015 15:42
Re: Ztrata image
CRDi se vycita o 1 litr vyssi spotreba nez eurotdi. Jestli pak ti sikmaci nevyuzivaji tu naftu na cisteni emisi a vlastne jako jediny nepodvadi?
22. 9. 2015 14:57
Re: Ztrata image
A proto Toyota přestala sponzorovat vývoj Dieslových motorů,a bere je od BMW a to jen dočasně,už je pomalu začíná měnit za hybridy
22. 9. 2015 16:01
Re: Ztrata image
Stačí si vzpomenout, kde redaktoři v testech chválili rychlé reakce na plyn. U Renaultu to nebylo. :-)
23. 9. 2015 08:02
Re: Ztrata image
Jo jo, rychla reakcia na plyn, a oblak cierneho dymu za autom. To su tie "blue" diesely od VW. Fakt "radost" ist za takym autom, ked sa jeho vodic rozhodne ukazat ti, aky ma ten jeho TDI-zazrak zatah odspodu...

Este ze sa toho GTI nedozil (myslim ak diskuter, tu na tomto webe). To by sa mu velmi tazko vysvetlovalo...
23. 9. 2015 11:37
Re: Ztrata image
To je prave skoda, moc rad bych si tu ppcetl o jemnocitne vyladene ridici jednotce, atp. :-)
22. 9. 2015 13:56
šance pro Piecha
:-) >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kamilac
22. 9. 2015 14:03
nový slogan
Volkswagen - Das unterwassermann :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
22. 9. 2015 14:07
doufám, že až bude u nás v ulici zelená zóna, tak tam tyhle
>:D
Rozbalit vlákno
1
22. 9. 2015 15:43
Re: doufám, že až bude u nás v ulici zelená zóna, tak tam ty
Doufat muzes, nejen ze je tam pusti, ale muzou tam i vykuchanci.
Avatar - Dylan McKay
22. 9. 2015 14:07
Už je te tady
Zpráva: Dozorčí rada Volkswagenu chce odvolat generálního ředitele Martina Winterkorna, uvedl list Taggesspiegel. Nahradit ho má šéf Porsche Matthias Müller.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2015 15:46
Re: Už je te tady
VW to následně označil za nesmysl. Tak uvidíme.
22. 9. 2015 14:09
Benzínový má emise mnohem nižší než dieselová auta.
Martin Winterkorn vládcem koncernu Volkswagen, dieselová auta je nereálné emisní limity dle přepisování papírové výrobce.
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 14:25
Je otázka...
...jak jsou specifikovány emisní limity. Docela by mě zajímalo, zda je striktně a jasně řečeno, že deklarované hodnoty musí vozidlo spňovat vždy a všude, nebo je tato specifikace vágnější. Jakýkoliv jiný než-li striktní diktát by pak vyvazovat VW minimálně z právní zodpovědnosti. Zůstala by pak pachuť v klientské základně, která může být paradoxně horší než absurdně vysoká pokuta.
Navíc se domnívám, že půjde o globální problém a možná se dočkáme přeměření exhalací i spotřeby všech nabízených vozidel bez rozdílu spalovaného paliva. Pak to nakonec skončí jednou obrovskou blamáží...
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2015 14:43
Re: Je otázka...
... a řekne se, že se vlastně nestalo vůbec nic, protože to nesplnil nikdo. >:D
Avatar - Emel
22. 9. 2015 14:48
Re: Je otázka...
Angloamerické právo je volnější, není tolik vázané na doslovné znění zákona a víc se snaží jít (aspoň teoreticky) po skutkové podstatě.

Obrovská blamáž by mohla být zajímavá... třeba by se naplno projevilo to, že aktuální emisní legislativa (a zejména ta o CO2) je úplně odtržená od reality.

PS: nebo se přijde na to, že ti zlí řidiči jezdí se silnými motory rychle a přitom produkují zvýšené emise, takže se všem nasadí nový software, který zajistí, že tvoje kočka bude vždy produkovat maximálně ty správné emise ;-)
22. 9. 2015 15:46
Re: Je otázka...
Hlavne nikdo neresi co se deje s autem po prodeji majiteli. Ta trapnost na vyber stokorun jmenem STK/Dekra je na smich.
22. 9. 2015 16:07
Re: Je otázka...
VW se přiznal k podvodu. Co chceš ještě řešit?
22. 9. 2015 17:07
Re: Je otázka...
VW bylo vybráno k testu mezi ostatními výrobci, mám obavu, že tak dopadne kdokoliv. V EU třeba i Renault...
22. 9. 2015 17:31
Re: Je otázka...
Prodával ještě někdo jiný v USA malé nafťáky bez SCR? roč je tam neprodávala Mazda, Honda nebo Nissan? Odpověď je celkem jednoduchá. Nejsou idioti.
22. 9. 2015 18:59
Re: Je otázka...
Jak jsi četl jinde, není to ojedinělý případ. Jde prostě o to, že se dá kopnout do VW, viď? ;-)
22. 9. 2015 19:09
Re: Je otázka...
Tohle už není sranda a nějaké kopání a škádlení jde stranou. Tady jde o to, že kvůli pár idiotům ve vedení VW může přijít o práci pár tisíc lidí v mém regionu. Týká se to i mě a mého okolí. Týka se to desítek tisíc lidí v ČR. Zkus si pokecat se zaměstnanci VW. Ti taky podle tebe asi budou kopat do VW. Ale tobě to je celkem jedno. Jseš asi za vodou a můžeš dál zůstávat těžce nad věcí.
22. 9. 2015 22:00
Re: Je otázka...
neboj, v globalu se nic nestane. jestli ta auta neproda vw, proda pji je jine automobilky. bude k tomu v globalu potreba stejne mnozstvi zamestnancu... tak klidne dej vypoved a jdi o dum dal... ja to rikam porad, ze lhat se nema a ze hlavni prebornici na lhani jsou nemci. ne, ze by snad nemci lhali vice nez jine narody zapadniho sveta, to ne, ale tvari se uplne nejvic jako nevinatka a poctivci, pritom by zatloukli i vlastni matku... pracoval jsem u jednoho dodavatele soucastek - delali jsme tam mimo jine jistou cast pro scr. tohle zarizeni rozhodne nefunguje tak, jak je prodavano automobilkam.
22. 9. 2015 22:05
Re: Je otázka...
Jak už tady někdo psal. Nedávno to taky začalo jednou bankou a v globálu se to nějak neztratilo.
22. 9. 2015 22:46
Re: Je otázka...
... ale to je preci uplne neco jineho.
23. 9. 2015 04:24
Re: Je otázka...
To jaký tlak vytvoří pisálci v médiích, bude zároveň úroveň surovosti úřadů při stanovování postihů.

Na rozdíl od tebe si velmi dobře si uvědomuju možný globální dopady vyvolaný nesmyslným tlakem rádoby zelených mozků nejen ve Spojených státech a to ne pouze ve fabrikách s logem VW, ale hlavně v těch dodavatelských, který zaměstnávají násobky toho co tu píšeš.
23. 9. 2015 15:13
Re: Je otázka...
Tvoje odpověď mě nepřekvapila. Podvodník je hrdina, za vše mohou pisálci a úřady. Jak je možné, že se nenechali podplatit, Kam ten svět spěje?
23. 9. 2015 12:21
Re: Je otázka...
Také to nemám načtené, ale vzhledem k tomu, jak se reálně motory chovají, tam musí být minimálně výjimky. Jak jsem opakovaně napsal (emise jsou tu oblíbené téma), mé chápání je (a to tady, v kontinentální EU; USA jsou jiný svět), že ty limity platí jen v daných podmínkách. To by museli vybrat ty nejhorší možné podmínky, jinak jejich test neověřuje splnění takových limitů. To je jako vyžadovat, aby hodinky byly vodotěsné do 300 metrů, a pak je testovat do 20.

Jako jeden příklad za všechny budiž studený start dieselu se SCR (studeným tu myslím, že je auto vymrzlé na řekněme -20). Vždy a všude je zkrátka z mého pohledu nesmysl.
23. 9. 2015 13:03
Re: Je otázka...
no jo, jen v nejakych oodminkach, to je presne to, co z toho celeho eu tazeni (a nejen eu) za lepsi emise dela jen a pouze jeden velky podvod. resp. puvodni dobra myslenka (nekdy tusim pocatkem osmdesatych let), ze instalaci katalyzatoru do vyfukoveho potrubi dokazu nektere mene stabilni (reaktivni, ci primo jedovate, apod.) pridukty spalovani benzinu/dieselu celekm jednoduse premenit na stabilni, nejedovate slouceniny (co2, n2, h2o, apod.) jenze tohle v kombinaci s pozadavkem na snizovanim produkce co2 je dnes hnano ad absurdum. nemci (vw, ale i ti dalsi), kteri radi lzou pro penize (i kdyz se tvari, ze oni jsou vsichni oldshatterhand; uplne stejne lzou frantici, talosi, atd. ale o nich se to vi ;-)), samozrejme vedi, kde jsou realne limity toho vseho. vedi, co ty motory dokazou a co ve finale zajima spotrebitele (aby to dobre jelo a moc to nezralo) a tak si klidne lzivym marketingem buduji v usa obchodni znacku clean diesel, prestoze je to lez jako vez. ted to sklaplo, v usa jim to daji sezrat. tam jde o ducha tech norem, ne o to, ze to nekdy v nejakem jednom konkretnim testu dam - kdyz to prezenu - i motor avie plni s prehledem euro 6, kdyz ho vypnes, jenze to je presne to, co je v rozporu s duchem tech norem - efektivni snizovani produkce skodlivin. je uplne jedno, jestli jsi v usa nebo v eu, ale udavana spotreba aut v eu tak, jak je prezentovana k jednotlivym vozum, je podvodem na zakaznika, na vladni aparaty, ktere auta homologuji do provozu, na duch norem, podle kterych se spotreba (a tomu do jiste miry odpovidajici emise) stanovuji. svet chce byt klaman, proto to tak mame, udivuje me, ze se tomu dneska nekdo divi a u vw, kdyz uz se dali na podobnou lzivou stezku v usa s clean dieselem, tak se napred meli podivat na film vrat se do hrobu: "zatloukat, zatloukat, zatloukat a kdyz te chyti, zatloukat".
23. 9. 2015 16:04
Re: Je otázka...
Mně od začátku připadal tenhle marketingový krok (Clean Diesel a jeho tlačení) jako nešťastný, protože prostě spalovací motory nejsou čisté. Kdyby přišli s palivovým článkem, třeba na naftu, tak by se to dalo. Ale spalování je špinavé.
Avatar - tfu
22. 9. 2015 14:57
ostatni automobilky to maji stejne
naftove motory pracuji vicemene stejne, a je jedno kdo je vyrabi, takovy software pouzivaji vsichni vyrobci nebot vykon, spotrebu i emise maji taky vicemene stejne
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 15:06
Pycha...
predchazi pad. Maly soused, bude ted jeste mensi >:D
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 16:14
páni rakoVWinári z Wolfsburgu
Otestujme Winterkorna ...
Ja by som ten VW ober manažment zamkol do podzemnej garáže a potom by som im tam naštartoval ich 50 vozidiel s 2.0 TDI.
A tých, čo by dostali hisák už pri dverách, by som rovno postavil pred súd.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
22. 9. 2015 16:27
Re: páni rakoVWinári z Wolfsburgu
trochu přehnané >:D

Ale vážně - když vidím matky s kočárky jak bezstarostně trandají po podzemních garážích nehledíc na čas, přitom jsou to garáže, které já překonávám pokud možno na jeden nádech, tak mi to někdy fakt hlava nebere... :no:
22. 9. 2015 16:46
11 milionů není poslední číslo,
protože to z nich vylezlo dobrovolně. Bude to daleko víc. Nevadí. Fiat místo GM koupí VW, když teď bude na kolenou... :-!
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 17:41
Pokuta a co dál?
Fajn, tak WV zaplatí pokutu a potom co? Všechny motory půjdou na přeprogramování jednotky, aby byly "ECO" jak se píše v papírech, takže ty auta budou mít nejspíše menší výkon, atd., nebo co?

edit:
Pokud by majitel nenechal motor přeprogramovat, tak by se správně při prodeji měla platit eko daň. Otázka je do jaké kategorie ty motory spadají?
Euro 2 - 3000 Kč
Euro 1 - 5000 Kč
Bez Euro - 10 000 Kč
Rozbalit vlákno
3
22. 9. 2015 19:01
Re: Pokuta a co dál?
Myslím, že v USA nemálo lidí využije toho, že VW bude muset vykoupit auto zpět. A to je teprve bude bolet.
Avatar - hedvin
22. 9. 2015 20:32
Re: Pokuta a co dál?
No a ty vykoupený prodají v EU >:D
23. 9. 2015 00:00
Re: Pokuta a co dál?
Jetta 2.0 TDI - $20.000 pokuta $37.500
Avatar - Dylan McKay
22. 9. 2015 17:53
Tak už je v tom i Škoda
Koncern si dal ukázkového vlastňáka.
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 18:15
Škandál na pokračovanie ...
A teraz sa do VW Group pustia národné združenia na ochranu spotrebiteľov, pribudnú hromadné žaloby poškodených osôb, ... Niekde zakážu týmto modelom vjazd do centier a možno aj do podzemných garáží. A akcionári im pôjdu tiež po krku. ;-)
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 19:09
Rok 2013...
Rozdíl mezi deklarovanými údaji a realitou navíc stále stoupá. Skutečné emise vycházející ze spotřeby pohonných jsou podle studie v průměru o 25 procent vyšší, než uvádí výrobci. Před deseti lety to přitom bylo pouze deset procent.

Vyplynulo to ze studie mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT, která zkoumala údaje téměř 500 tisíc soukromých i firemních aut po celé Evropě. .

"Znamená to, že skutečná spotřeba paliva, kterou registruje průměrný řidič, je obvykle o čtvrtinu vyšší než ta, která je uvedena v materiálech prodejce," uvedl ředitel evropské divize ICCT Peter Mock.

Rozdíl mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou podle studie stojí motoristy v průměru šokujících 300 eur (7600 korun) ročně.

Podle agentury Reuters „výsledky studie zvýší tlak na reformu systému testování vozidel v Evropské unii. Ta by měla zajistit, aby deklarované údaje o spotřebě a emisích lépe odrážely realitu. Reforma by tak mohla automobilkám zkomplikovat splnění nových emisních limitů navržených pro rok 2020“.

Největší rozdíly byly pozorovány u německých luxusních automobilů. Třeba BMW udává u svých vozů v průměru o 30 procent nižší emise, než ukazují výsledky při používání těchto vozů v běžném životě.

A jak toho automobilky dosahují?

Podle studie zdokonalily metody, jak dosáhnout co nejnižší spotřeby při testování vozů. Třeba používají „nerealisticky“ hladké silniční povrchy či pneumatik s mimořádně vysokým přenosem tažné síly.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Auto CZ
22. 9. 2015 20:01
Radujme se, veselme se
taaak pruser ako galaxia, ... Zatvorit, rozpustit, vykazat z trhu na tisic rokov. Aj so sodofkou. Vratit klientom peniaze za tie haraburdy, a zacat pod kazdou reklamou vw a sodofky velkymi cervenymi pismenami - Sme Vasi smejdi ! Das smejdi ! Hanba celemu Auto CZ ako sa im pchali do *, teraz uz stohoven nepojde tak lahko :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
23. 9. 2015 12:56
Re: Radujme se, veselme se
Aby Ti nepraskla žilka. PS: VW nejezdím.
22. 9. 2015 20:48
Nemčúri sú už z toho úplne mešuge
Na stránkach VW USA stále ponúkajú Clean Diesel!!!
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 21:12
Krátké nožky vlků z hradu
Inu.. Z toho se bude představenstvo těžko dostávat... Jak jen to marketingově podat, jako vítězství? To, že jsme lhali? Inu lhali jsme ve prospěch lepšího příštího...
Takže poznali jsme naši chybu a tak budoucnost patří hybridní technologii...
A protože se veci nedějí jen tak, vrtá mi hlavou ta šaráda v predstavenstvu před pár měsíci.
Jsem zvědav, ja k zareagují flotily velkých společností. Zda pro ně bude, a za jakou cenu, akceptovatelné podporovat podvodníky v zeleném ekobyznysu...
Rozbalit vlákno
18
22. 9. 2015 21:16
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Už před pár měsíci se vědělo, že možná bude problém. Běží to od května 2014. Jen mně hlava nebero, proč to vedení VW nechalo zajít tak daleko. Na nápravu dostali času víc než dost.
22. 9. 2015 21:20
Re: Krátké nožky vlků z hradu
To je jedna z věcí, co mi "hlava nebere". Od podplácení, pres likvidaci ala akční film. Ta necinnost vstříc průšvihu je prostě zvláštní. Treba je to priprava na nějaký veletoč.
22. 9. 2015 21:30
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Podle mě to podcenili. Mysleli si, že to bude podobná aférka jako airbagy, brzdy a všemožné svolávačky, které jsou docela časté. Nedokázali odhadnout, že reakce na podvod bude o tolik silnější než na nějakou závadu. Zvlášť, když u těch závad jde často o život.
22. 9. 2015 21:39
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Ze by riskmanagementu selhal odhad?
22. 9. 2015 21:46
Re: Krátké nožky vlků z hradu
VW byl na vrcholu. A k tomu podceňování prostě patří.
22. 9. 2015 22:05
Re: Krátké nožky vlků z hradu
podivej, ted priznali ze lhali u sw na ea189 nebo ktera je to motorova rada no a pritom je jasne, ze uplne stejne maji naprogramovane sw i na vsech ostatnich motorech, samozrejme i u nove rady (pac se to osvedcilo). ted tam v tichosti pracuji na tom, jak zbytek ututlat. to je uplny nemecky standard. vsadim boty, ze se to tyka i benzinu (i kdyz tam zrejme nepujde primarne i nox, ale primo o spotrebu) a vsadim i backory, ze taktoto maji vsechny evropske znacky. ...
Avatar - Blue Sun
23. 9. 2015 07:54
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Ale blbost... Je zajímavé, že BMW se systémem SCR ty emise s přehledem zvládlo. Benzinové motory normu taky bez problémů plní. VW prostě chtěl levnější řešení, tak vymyslel takovou kličku, která mu ve výsledku výrazně uškodila.
23. 9. 2015 11:41
Re: Krátké nožky vlků z hradu
kulovy. nevim co presne merili a podle jake normy, ale scr realne likviduje 50-90% nox. s tim, ze prave v tech beznych jizdnich rezimech je to 50-60%. jestlize vw produkuje 40x pres normu, tak s scr to bude u tohoto konkretniho motoru 4-20x pres normu. to jsou hola fakta.
23. 9. 2015 12:46
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Což koresponduje s jinou studií, podle které evropské Euro6 diesely běžně limit násobně překračují (i se SCR; dokonce to nejhorší auto mělo právě SCR). Rád tu o tom píše topten.
23. 9. 2015 13:17
Re: Krátké nožky vlků z hradu
hm, co tu o tom pise topten jsem jeste nezaznamenal (preci jen tu uplne casto nebyvam), rad is prectu, nicmene ja tyto informace cerpam primo od zdroje - par let jsem pracoval v miste, kde se toto zarizeni pro aplikace v osobnich autech vyvijelo. uz jsme to tu i nekdy psal - cely for, proc scr u nakladaku funguje velmi dobre spociva prave v tom, ze jeho optimalni pracovni bod (60% - ti procentni zatez, tam je ucinnost okolo 90%) se vicemene shoduje s beznym provoznim rezimem - kilem po dalnici s nakladem. to u osobaku nehrozi. kdyz jedu vklidu 130 km/h podle platneho dalnicniho limitu, tak na udrzeni teto rychlosti potrebuju z motoru brat rslne nejakych 25-35 kW (podle velikosti auta, atd.) realne tedy jezdim se zatezi motoru pod tricet procent, tam je ucinnost toho scr prave okolo tech 50%. no a kdyz tomu zase poradne pritopim (predjizdim/zrychluju na plny vykon), dostavam se k druhemu extremu, kdy mi zase ta ucinnost pada k tem 50ti %. to vse plati pro zahraty motor, u ustudeneho to snad ani neni zapnute. dale jak uz jsem uvadel, v cene nakladaku ten system neni nikterak drahy, sklada se v idealnim pripade z peti nezavislych prvku ve vyfukovem potrubi. aby byl alespon trochu rentabilni pro osobaky, byl redukovan na tri prvky (cimz doslo pochopitelne k citelne redukci ucinnosti) a jeste je tam vse, co se da, plastove - mocovina ma silne korozivni ucinky, snad krom zlata v ni realne nic nevydrzi no a zlato je zase pro osobni auta mic drahe. stejne sizeny se ten system dava do premie jako do vw. prednasku na toto tema nam kdysi vedl jeden berlinsky profesor, evidentne ohromny nadsenec toho vseho. ja jsem si z toho odnesl sobe vlastni zaver - v osobnich autech je to proste drahy nesmysl.
23. 9. 2015 15:59
Re: Krátké nožky vlků z hradu
[odkaz] Nebo můžeš zkusit vyhledávání, něco jako ICCT real world NOx emissions, je to z minulého roku.

Vím, už jsem to tu četl. Sice nemám paměť na jména (přezdívky), ale když jsi to napsal, tak jsem si to spojil (že jsi to byl pravděpodobně ty). Mé informace nejsou tak podrobné, ale nerozchází se.
24. 9. 2015 12:04
Re: Krátké nožky vlků z hradu
dobry odkaz - z toho 2d grafu jsou patrne dve veci - jednotliva auta maji obrovsky rozptyl emisi nox, prolnuti vysledku aut se scr mezi ostatni auta nazorne ukazuje, jak marginalni prinost toto udelatko v realu ma. vzhledem k tomu rozptylu by me spise zajimalo, jak by vypadaly emise treba deseti identickych motoru v passatu. jestli nahodou mezi nimi ten rozptyl nebude take takovy...
2. 10. 2015 09:39
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Ano, chtělo by to od každého motoru otestovat více kusů. "Oficiální" emise se také neměří jen jednomu vozu a pokud nedávají dostatečně blízká čísla, tak se další a další přidávají.

Pobavilo mne, že jak auto s největší odchylnou udávané spotřeby, tak auto s nejhoršími emisemi NOx bylo vybaveno SCR.
23. 9. 2015 12:43
Re: Krátké nožky vlků z hradu
U zážehových motorů s přímým vstřikováním může zase jít o pevné částice. Proč u některých motorů Toyota a Audi přešly na dvojí vstřikování (přímé a nepřímé)? Nepoužívají to všichni a i u tohohle systému je cílem snížit emise při nízké zátěži. Ty motory nikdo při vysoké zátěži neměří.
23. 9. 2015 13:23
Re: Krátké nožky vlků z hradu
... to prime vstrikovani pouzivaji pocitam v nizke zatezi a neprime ve vysoke, ne?

edit: u primych vstrikovacu bych se standardne bal jejich chovani po x-letech provozu - az zacnou rozprasovat blbe. to bude panecku dilo, co bude litat z laufu...
23. 9. 2015 15:51
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Naopak, nepřímé při nízké. A možná ještě v nějakém režimu, musel bych se podívat. Audi jinak používalo vrstvení směsi (jak FSI naznačuje).
23. 9. 2015 19:56
Re: Krátké nožky vlků z hradu
je to cele zajimave, otazka je (a ta se posledni dobou smrskla na nevhhodne stanovovane emisni limity), jestli tyto relativne drahe systemy svuj marginalni prinos dokazi ekonomicky (a potazmo ekologicky) vyvazit, kazdopadne si myslim, ze potiz v nizkych zatezich byla hlavne v tom, ze prilis chuda smes nelze zapalit (neprimy vstrik ma v podstate homogenni smes), zatimco s primym vstrikem lze udelat lokalne ve valci misto s bohatsi smesi, ktere lze zazehnout - tzn. lze zapalit objem valce, ktery by v pripade homogenniho rozvrstveni smesi zapalit nesel... je teda zase pravda (a to jsem v predchozim prispevku opomnel), ze primy vstrik umi misto vstriku ochladit odparem paliva, cimz zase lze zvysovat kompresni pomer (ev. tlak z turba), coz vede k vyssimu mernemu vykonu a toto se zase uplatnuje pri plne zatezi, ne? vrstveni smesi je co? chudou homogenni smes z neprimeho vstriku nasaju do valce, primy vstrik mi ji pak efektivne obohati?
2. 10. 2015 09:31
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Vrstvení směsi je to, co jsi popsal - máš kapsu dostatečně bohaté směsi obklopenou příliš chudou směsí (asi ideálně prakticky čistým vzduchem).

Tady řeší problém, který si sami udělali. Zavedli přímé vstřikování pro snížení spotřeby. Jenže s tím o několik řádů vzrostly emise pevných částic. Tak moc, že by alespoň některé nesplnily ani limit pro diesely (plně limity na pevné částice dopadnou na zážehové motory myslím až s Euro6c, pořád je mají volnější včetně volnější metodiky). Při nepřímém vstřiku problém s pevnými částicemi nemají.
23. 9. 2015 22:19
vychází najevo?
"...Volkswagen (a nejen on, jak vychází najevo) podváděl v USA při měření emisí přeplňovaných vznětových motorů TDI řady EA189..."

Mate aj daky dokaz pre to tvrdenie, alebo sa len klasicky pokusate kus tohto ho*na hodit na inych? Lebo ja som zatial nikde necital, zeby "vychadzalo najevo" ze takto podvadzali aj ine automobilky...
Rozbalit vlákno
1
24. 9. 2015 11:48
Re: vychází najevo?
... k cemu chces dukazy? fyzika plati u vsech stejne. opel, renault, peugeot, ford, fiat, volvo, bmw, mercedes - sahni uplne kamkoliv na jakykoliv dieselovy motor a uvidis, ze jeho realne emise budou vyrazne horsi nez proklamovane/laboratorne zmerene. o tom se tady mluvi/vi leta. nesmyslna ekologicka lobby vymysli zcela nesmyslne pseudocile, automobilky se s tim popasovaly po svem. v usa je sounictvi trosku jine, nesmyslna proklamace cisteho dieselu od koncernu vw jse jim ted ve finale vraci jako bumerang. vetsina vyse uvedenych automobilek na usa trhu neprodava, takze jsou timto problemem vw jaksi trosku skryti v pozadi, ale stoprocentne uz ted je jim take uzko, protoze jakmile stupidni eurourednik zjisti, ze by se nekde mohl napakovat na nejake pokute, nenecha si ujit prilezitost...