Já to vidím zcela obrácenně - tedy jako velký přínos pro škodovku. Caddyna je jen o malinko delší, takže se s ní ve městě bude manipulovat stejně dobře, přitom má daleko lepší prostornost a využitelnost, uveze více, využívá dospělejší techniku, má lepší jízdní vlastnosti :yes: Takže přestože to skutečně již letitá technika je, pořád je to oproti původnímu roomsteru posun vpřed.
Nechápu to podivení na zkopírováním cenníku caddyny, jelikož to budou identická auta (a to doslova, žádně převzetí "hodně dílů"), tak nějaké větší odlišnosti v ceně ani být nemůžou... Přirovnání pola a fabie je úplně mimo, využívají stejnou techniku ale jsou to dva svébytné modely s jinou karoserií, jinak kvalitními materiály, jiným designem, jiným určením zákazníků atd...
Osobne som očakával vo výbave trošku oholený Touran prezlečený za Roomster. Takto bude tak ako píše nižšie Emel hlavne pre fleety a zarytých priaznivcov značky.
MPV s tuhou zadnou nápravou na listových pérach? Niekde v Indii či Afrike to bude super riešenie. Pre Európu nezmysel na n-tú. Môžu sa potom snažiť v PR koľko chcú ale vždy to bude len osobná dodávka. :no:
Podle převažujících "disliků" u všech příspěvků na téma VW jeho !!!MEGA PODVODU!!! se nemůžu zbavit dojmu, že je zde převaha majitelů TDI a miláčků VW.
Všem těmto VWáčkům radím (už znova a velice tomu věřím), běžte se rychle vyfotit na památku před showroomy VW,Skoda,Seat a Audi (atd.), protože podle mýho názoru tam za pár let bude nejspíš showroom TATA-vw Motors. Těma nesmyslama, co krmí VW veřejnost a teď i komisi v USA (navíc zalobovanou výrobci amerických kár), jim to přijde hodně draho a pochybuju, že manažeři VW budou prodávat vily, aby VW zachránili.
>:D
A poprosil bych minimálně o 1 000 000 000 disliků >:-[]
Práve preto mi to nejde do hlavy, VW menšie MPV ako Sportsvan nemá, takže by mu to celkom prirodzene pasovalo do portfólia, kdežto takto to bude vpodstate len staré, pomaly výbehové auto siným menom. Okrem toho, že predajú pár ks navyše tým nedosiahnu nič, image im to zrovna nevylepší... Príde mi to ako zaváhanie tam, kde je to najmenej vhodné.
Proč? Je jednodušší odvolat vedení, který se holt přizpůsobí vyhroceným požadavkům, než přiblížit vyhrocený požadavky víc realitě? Dyť je celá ta problematika k smíchu. Splnit se to v reálnym provozu nedá*, protože test neodpovídá reálnýmu provozu, tak co s tim? Obejít - a i tady bych byl opatrnej ohledně volených termínů, protože test to přece splnilo :). Chyba je jako vždy v systému.
__
*nebo dá, ale takový auto by si nikdo soudnej nekoupil. I když jak tak vidim vzrůstající prodeje Škodovky.... :-)
Snad jste nečekal, že z automobilky zazní "ano, upravili jsme software ŘJ aby detekoval začátek testu a načetl mapu ušitou speciálně pro něj, stejně to na ty podmínky upravuje každej, lišíme se jen v míře." SimVás, nebuďte tak naivní :). Ten test a vůbec celá legislativa okolo toho od normy EURO V nahoru jsou v tomhle ohledu nerealistickej bullshit a tohle je jen logickej důsledek celý situace. Jejich prohlášení je taky logický, má to samozřejmě co nejvíc minimalizovat škody, jinak je samozřejmě nesmysl, aby to na nějaký úrovni řízení neschválili.
Všechno ohledně tý "aféry" se dalo čekat, co jsem ale nepochopil je proč VW vůbec přiznával, že o tý situaci ví hned v první fázi, co se to provalilo.
Jde o prachy. Pokud by to schválilo vedení = firma, tak by dostala obrovskou pokutu. Pokud to udelali jednotlivci, tak dostanou max. podmínku a nejakou smesnou pokuticku (vůci první variante), firma dostane samozrejme i tak, ale radove mensi nez by tomu bylo.
Názor ti neberu. Soudím podle mojí v Meganovi, a tam funguje rychle, bez problémů, potichu, a dokonce má i funkci asistenta rozjezdu do kopce, což si manželka neskutečně pochvaluje. Když nechci, je deaktivovaná, když chci, je autpmaticky aktivovaná při každym zastavení.
Mám najeto cca 600 000 km a nikdy jsem ručku nepotřeboval kromě parkování. Oktávka je rodinné přibližovadlo a opravdu není nutné, nebo lépe vhodné, používat ručku na nějaké řádění. Je to komfortní řešení, které tatin pepin uvítá. Je to blbovzdorné na ovládání a získá další objemy vnitřního prostoru místo ručky u řadičky.
Letos na jaře ( a teď zas mají nějakou akci) bylo v akci Berlingo XTR s 1,6HDI a klimou za 340t hotově ( 300t při financování), když pak vezmu základ od Dacie Docker, tak dát skoro půl milionu za holátko od Škody je fakt dost. A to ani nemluvím, že na platformě z roku 2013. Snad tam dají aspoň vinuté pružiny a ne listy... 8-s
Má vůbec cenu se bavit o takové nesmyslnosti ? Existuje někdo, kdo by tomu věřil? V tuhle chvíli bych nechal odvolat celé vedení. Buď za nehorázné lhaní na druhou, nebo za neschopnost.
Také jsem tu zprávu zaznamenal. Inu, nejspíš našli někoho, kdo bude obětován jako viník, který si jen tak bez zadání, čili bez příkazů, dovolil toto. O pravdě si snad ještě můžeme myslet své.
Sorry za OT, ale zaznamenali jste už "výslech" US šéfa VW v kongresu?
"„Bylo to pár softwarových inženýrů, kteří se z nějakého důvodu rozhodli software nainstalovat,“ uvedl Horn. „Nebylo to firemní rozhodnutí. Nekonala se žádná schůze vedení, která by to schválila,“
Zdroj: [odkaz]
Tohle je k zblití. Vzhledem k tomu, že určitě nešel na slyšení bez not, dá se to asi považovat za oficiální názor VW. :*)
Smysl je přece úplně jasný... s minimem nákladů nabídnout malou dodávku těm, co z nějakého důvodu preferují Škodu před VW - kvůli servisu, nebo mají flotilu... nebo má prostě jen Škoda v jejich zemi silnější pozici.
Na Passate si sa musel pripútať aby sa odbrzdili pri rozjazde,ja som bol z toho tiež na nervy,ale tesne pred tým ako mi dal motor papa mi to poradili a ono to fungovalo.
Popravde nechápem zmysel takéhoto projektu. Pôvodný Roomster bol (je) niekde medzi MPV a užitkáčom. Vo veľkej miere ho zradil dizajn a podľa mňa aj niečo z tých ohromne praktických riešení interiéru, ktoré ale reálne až tak praktické neboli. Celkovo možno oceniť hlavne kompaktné rozmery a veľký úžitkový objem.
Caddy je proste výbehový "rebriňák", ktorý mali už pred 5 rokmi nahradiť niečím novým. Pasovať hranatú škaredú skriňu s tuhou zadnou nápravou za MPV mi príde ako dosť šialený nápad, navyše ak ide už o takú obstarožnú rachotinu. A tiež som zvedavý, ak bude stáť naznačenú sumu, kto za tú búdu na kolesách so základným motorčekom tie prachy dá. nesledujem presne, ako sa za posledné roky hýbali ceny áut, ale pred 5 rokmi som približne rovnakú sumu dal za Kangoo so 100-koňovým dieslom a s výnimkou klímy (manuálna, automat nebol vtedy u nás v ponuke) vo full výbave...
Myslím, že v tomto prípade si Škoda zaslúžila mať vlastný svojbytný model. Caddy je dosť veľké auto, mohli opäť spraviť niečo o trochu menšie a viac MPV ako užitkáč - dieru v ponuke na to VW má.
No vidíš, pokiaľ by tá brzda fungovala tak ako som ju mal na Renaulte Scénic, bola by úplne perfektná. Žiaľ, to asi nebude - mal som možnosť vyskúšať si ju v Passate, tuším to bol B6, a bol som sklamaný. Fungovala presne ako mechanická - akurát bola na tlačítko. Čiže keď som sa chcel pohnúť, bolo treba stlačiť tlačidlo a odbrzdiť, inak sa samozrejme auto nehlo a motor zhasol. Po zastavení bolo potrebné tlačidlom zase brzdu aktivovať. Súhlas, v takejto podobe absolútna zbytočnosť.
U Renaultu elektrická ručná brzda fungovala inak. Stačilo naštartovať, zaradiť jednotku a púšťať spojku. Auto spoznalo, že sa chceš rozbehnúť a samé odbrzdilo. Skvele to fungovalo pri rozjazde do kopca - u VW na to bolo treba dokúpiť ďalšieho elektronického asistenta. Po zaparkovaní a vypnutí motora sa parkovacia brzda samočinne aktivovala. Samozrejme, zabrzdiť a odbrzdiť sa dalo aj manuálne. Zaujímavé, brzda nikdy v mraze nezatuhla, čo som o tej v Škode Octavia I povedať nemohol.
Pokiaľ by to fungovalo takto, bola by to skvelá vec. Kto dnes ručnú brzdu využíva za jazdy? Drifty na verejnej vozovke nepripadajú veľmi do úvahy a vodičov schopných vyriešiť šmyk alebo nejakú zložitú situáciu s pomocou ručnej brzdy by sme asi zrátali na prstoch dvoch rúk, a to by boli Čechy aj Slovensko spolu.
Ak tá brzda bude skutočne len "tlačítko namiesto páky", tak súhlasím, absolútna volovina.
No já jsem čirou náhodu toho Roomstra viděl ve Wolfsburgu v areálu VW. Prostě tam jen stál a byl úplně bez maskování. Jen mřížka byla celá černá a na kapotě byl znak VW. No ale jako srdeční škodovák můžu na svou čest odpřísáhnout, že hnusnější Škodu jsem dlouho neviděl. Vlastně takhle hnusnou jsem ji neviděl nikdy. Je to prostě Caddy se světlama z Fabie III, ale jak je to celý obrovský a krabicoidní, tak ty světla jsou na to malinký. Vypadá to běsně a podlě mě to díru v prodejích těžko udělá. Ale třeba se pletu.
Možno teraz budem budem za staromila ale s týmto súhlasím. Nie preto že by som chcel jazdiť bokom. Nemám na to auto a ani guráž ale je jednoducho pravda, že mechanická ručná brzda je v osobnom aute rozumnejšia voľba. Som zástancom toho že keď je niečo dobre vymyslené, netreba to meniť. Keby radšej automobilky vynakladali financie na vývoj REÁLNE ekologickejších a spoľahlivejších motorov. Keby radšej tie peniaze vrazili do kvalitnejších interiérov z kvalitných materiálov. Miesto toho tu máme stále lacnejšie vyzerajúce kokpity, papundeklové plechy karosérie, rôzne ku.vítka typu elektronická brzda, tisíc kolotočiarskych displejov, rádoby funkčné riešenia emisií ako DPF a AdBlue, ktoré dusia motory, rôzne asistenty na všetko možné lebo sú ľudia leniví sa pozerať do spätných a byť opatrný a ďalšie "výdobitky" techniky, ktoré robia z šoférov neschopných robotov krútiacich volantom. Nevadí mi že v autách je čím ďalej viac automatických prevodoviek, kritizujem automobilky za to, že prestávajú dávať na výber a neponúkajú ako alternatívu manuál. Ja chcem ešte stále pridávať, brzdiť, radiť, stláčať spojku, točiť volantom a zabrzdiť auto na parkovisku sám.
dlouho to vypadalo, že ten drát je něco jako škodovácké rodinné stříbro, ale zabili to aktuálním Superbem, kam rovnou dali dvě vzpěry... Podle mě tam měli dát dva dráty >:D
Pokud by tomu tak bylo, tak ať to radši nenabízí vůbec. Zavedení el. P brzdy totiž oktávku nezatraktivní, ale přesně naopak spoustu lidí nas.e.e Navíc nabídnou obě řešení zase tak drahé nebude, když mechanickou P brzdu má současný Golf na trhu USA! Platforma MQB je připravena na obě varianty!
naprostý souhlas,.....viny to ano,....ale např. plynovou vzpěru pro haupnu, TO NE,...to pořád kus "desítky" drátu,....přitom to měl kdysi už jedničkový Leon z roku 2000 !!!!!!!!!!!!!!!!! :-!
Nejdražší řešení je dát na výběr mezi mechanickou a elektronickou parkovací brzdou, takže je nejméně pravděpodobné. A jelikož Škoda je auto pro masy a s elektronickou variantou nebude mít drtivá většina řidičů problém, tak to vidím jasně. Golf ji má, Octavia ji neměla jenom proto, aby vypadala levněji, ale od toho jsou tu facelifty, aby model trošku zatraktivnily do těch zbývajících let.
Proč nemá Superb displej místo budíků? Protože ho má Passat (volitelně) a Superb ho dostane časem jako osvěžení taky (evidentně taky volitelně).
no ja som cakal ze z roomstera vznikne nejake pekne MPvecko ako konkurent pre touran carens alebo verso..... ved nejake tie pocitacove snimky z minulosti to aj tak naznacovali....na nich si mal face rapida na kasni z tourana ;-) .... a vcelku to vyzeralo fajn.... a nadejne
tie svetla na obrazku je len nejake ilustracne foto a netyka sa to roomstera neboj
Roomster bude cca něco jako CitiGo (Up), tedy rebrandovaný facelitovaný 12 let starý Caddy. Podle mě úplně zbytečný model, pokud Škoda nemá nabídku užitkových aut kompletní. Prostě takový zbytečný (a jak se zdá i předražený) výkřik do tmy s křížkem po funusu
Samozřejmě, rád odpovím. El. P brzda je tupé a poměrně pomalé zařízení, které umí jen funci zapnuto/vypnuto. Nemůžeš si u ní regulovat rychlost zatažení ani míru zatažení. Navíc to vydává příšerné zvuky, které se mi vůbec nelíbí a je to další zbytečný elektrický komponent a tudíž potenciální do budoucna drahé potenciální "kurvítko". Já prostě takovou rádoby "inovaci" cítím jako sprostý útok na aktivní řidiče, kteří si chtějí ovládání auta maximálně užít. Pokud bude el. P brzda jako volitelná možnost pro řidiče-lenochy, nemám s tím absolutně žádný problém. Ale musím mít tu možnost volby (jako třeba u mechanické/samočinné převodovky) a ne jako u současného Golfu, kde to cpou dokonce i do verze GTI!!! To je fakt hnus! El. P brzdu do tramvaje, ale ne do auta! :-! V autech je její použití zcela nelogické, protože je v příkrém rozporu se současnou snahou výrobců o snižování výrobních nákladů a hmotnosti vozů.
Zaplaťpánbu, pokud by to byl jen přelepený Caddy. Obávám se, aby to zase nebyl nějaký Doomser s elektrickou parkovací brzdou, sníženým podvozkem a ***skými světly, jako na tom obrázku :no::no::no:
Pochopil jsem správně, že autor předpokládá cenu někde kolem 430 tisíc za základ??? To, pokud by platilo, by byla dost seběvědomá cena, kor když člověk srovná, jak vypadá holátko od Škodovky a holátko od jiných, v tomto případě francouzských výrobců MPV. A pokud by měl Roomster vypadat jako osobní dodávka, pak nevím.
podobny "prieskum trhu" tu u nas mal nedavno aj qoros.... proste tiez mi to prislo divne preco prave u nas sa ponuka qoros ako prvy ( v Blave ) a ci by nebolo efektivnejsie zacat niekde inde ( napriklad vieden, pariz, amsterdam ) ... ale asi na to mali nejake dovody....
ocakaval som ze roomser chce byt plnohodnotnym MPV... ale ono to vyzera ze to bude len prelepeny uzitkac caddy ;-\ ..
Můžu se zeptat proč? Často jezdíš bokem? Jinak to nechápu. El.parkovačka má svý rizika, pos.at se múže ta i ta, ale pro dost lidí to znamená usnadnění. Mě naprosto nevadí, a strašně rychle jsem si zvykl.
delenie predných svetiel na dve je trocha pritiahnuté za vlasy. rozhodne nepôjde o delenie, aké mal MB - E pred faceliftom. skôr bude odlíšené LED denného svetla od reflektorov. možno v štýle toho, čo je vidno z prototypu (rozdelené horné reflektory).
a že sa bude promovať Roomster na SVK - je mi to záhadou. auto je vyrábané v Poľsku a predstaví sa na SVK. je pravdou, že v minulosti malo SVK tiež výnimku na niektoré vozidla ako prvý trh (Suzuki SX4 / Swift). skôr mi to "zaváňa" tým, že SVK trh sa častokrát bral ako pilotná krajina pre mnohe veľké spoločnosti ale hlavne pri spúšťaní nových služieb (Deutsche telekom, Orange, Tesco...). možno prieskum trhu. ale ak ostane cena podobná ako v prípade VW Caddy (rovnaká výbava - rovnaká cena), neurobí to dieru do predajov.
Tak pokud by tohle idiotské zařízení dostala i modernizovaná Octavia (bez možnosti volby mechanické klasiky), to by byla opravdová tragédie, zločin a katastrofa v jednom. Takový podraz na zakaznících snad škodovka nespáchá a pkud ano, tak snad až u další generace... :-O:'-(:-(8-s:yes: