Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Téma: Jízda bez řidiče. Blízká realita? Ale pozor na hackery!

Na autech bez řidiče pracují mnohé firmy. Automobilky vidí hlavně výhody takových vozů. Kdy se z nás stanou pasažéři?
Zpět na článek
30. 10. 2015 10:18
Re: Co nehoda?
PS: Toto je klasická otázka robotiky. Položil ji ve svém díle už Isaac Asimov! A rozebíral tam její důsledky.
30. 10. 2015 10:01
Re: Co nehoda?
To auto ten autobus z vedlejší "uvidí" dlouho dopředu a podle jeho rychlosti v řádu milisekund dopočítá, že to nedobrzdí a vjede na hlavní. Po pár dalších milisekundách začne naplno brzdit. Díky tomu do toho autobusu v nejhorším ťukne. Možná i najde lepší trajektorii, aby se vyhlo jak autobusu, tak lidem na ostrůvku a zastaví někde na kolejišti. (Lidé na ostrůvku jsou rozpoznáni jako překážka, do které se nesmí vrazit ani pomalu)

Člověk by za volantem ten autobus přehlídnul (nebo začal brzdit asi vteřinu po jeho rozpoznání a dopočítání trajektorie) a na poslední chvíli by to napálil do ostrůvku s lidmi, aby si podvědomě zachránil krk.

Za mě by z dané situace lépe vyšel autopilot s řádově rychlejšími reakcemi.
Avatar - speedfred
30. 10. 2015 00:03
Re: Jak pomalu přicházejí...
Terminátora som mal v podvedomí,ale spatne som sa vyjadril v príspevku hore.
29. 10. 2015 22:27
Co nehoda?
Co kdyz nastane situace, kdy bude nehoda nevyhnutelna? Uvedu priklad: Jedu v tomto "samohybu" rychle (podle predpisu, ktere to auto bude dodrzovat) vlevo ostruvek plny lidi vpravo zed. Najednou mi do cesty vjede autobus z vedlejsi. Srazka nevyhnutlena. Jak se ten pocitac v aute rozhodne? Bude se za kazdou cenu snazit zachranit me a ohrozit tim na zivote potencialne mnohem vice lidi kdyz by to nechal rapnout do toho aoutobusu? Anebo by si spocital ze bude vetsi sance zachranit vic lidi v autobusu nebo na ostruvku a posle to se mnou do zdi? Vim, zni to hodne nepravdepodobne, ale stat se muze vsechno...
Avatar - Bully_
29. 10. 2015 21:32
Autopilot
Zeptal jsem se bezelstne sveho 7-i leteho syna, jestli by chtel auto, co ridi samo. Jenom otazka, bez ovlivnovani, bez kontextu. Odpoved: "A na co by takove auto bylo? Vzdyt by nas nebavilo s tim jezdit" a neco ve smyslu jako ze by to bylo podobne, jako se vozit v autobusu.
Vypada to, ze za par let poleze zpatky na stromy se mnou. Rodina ma drzet pohromade :-)
Avatar - Aoyagi
29. 10. 2015 21:14
Re: Pokrok? Jak koho
Ne, díky bohu auta Windows ani Android řídit nebudou >:D . To by bylo mnoho úmrtí.
Avatar - Ja Prvni 123
29. 10. 2015 20:21
Re: Pokrok? Jak koho
>:D

No, to je taky pohled... ale já to vidím spíš z druhé strany: mám nový notebook jednoho z nejlepších výrobců.. a zrovna ho potřetí "natvrdo" vypínám a spouštím re-start, protože zamrzá... obden mi v telefonu jiného uznávaného výrobce dojde baterka a nejsem na příjmu.. a TOHLETO chce samo řídit auta?!!

Ne, děkuji.
Avatar - Ja Prvni 123
29. 10. 2015 20:13
Re: Jak pomalu přicházejí...
Klidně srovnávat!
Pak by ale ve městě řídil člověk.. a pokud by byla dálnice prázdná, tak by řídil autopilot.. a v okamžiko rozeznání jiného vozidla nebo obecně překážky by vyvolal alarm!
Avatar - Ja Prvni 123
29. 10. 2015 20:11
Re: Jak pomalu přicházejí...
Přesně tak...
Avatar - Ja Prvni 123
29. 10. 2015 20:10
Re: Jak pomalu přicházejí...
>:D

To je čistá demagogie... autopilot přebírá řízení na přeletu.. riskantní operaci = start a přistání má v rukách pilot.
Jasně, s podporou systémů... ale pořád člověk.
Avatar - Aoyagi
29. 10. 2015 19:18
Re: Pokrok? Jak koho
No jo, to už je jen o nastavení procesů a tolerancí. Každopádně i dnes jde jezdit perfektně podle předpisů, i když to je snad pro všechny místní nepředstavitelné. Tak by se to holt museli naučit, nebo přijít o řidičský průkaz. Až by se silnice pročistily a řidiči naučili disciplíně, mohl by se začít vše zas pomalu uvolňovat.

Samozřejmě je to nesmysl, protože by to byla příšerně drahá politická sebevražda a znamenalo by to, že policie by musela opravdu pracovat. >:D

Mimochodem politici a policie by to měli mít dvojnásob.
29. 10. 2015 18:39
Re: Pokrok? Jak koho
nerád vám vstupujem do láskyplnej debaty, ale ak by fungoval neustály monitorovací systém, prvé, čo by napadlo politikov a políciu, je automatické kasírovanie za každý priestupok a to nie je v záujem nikoho okrem výpalníkov. To nie je o porušovaní predpisov, ale o výpalnom za každú blbosť. Napr. naozaj ideš 50 hneď meter za tabuľou začiatku obce? Naozaj postupne nezrýchľuješ ani meter pred tabuľou konca obce, keď tam už nie sú domy? Je to o tom, že by si platil za každú nevinnú koninu a v konečnom súčte by si platil jak vypatlanec s tehlou na plyne.
Avatar - Aoyagi
29. 10. 2015 14:02
Re: Pokrok? Jak koho
Jo, tak argumenty typu "vadí mi, že nemohu beztrestně porušovat zákon" mě akorát tak přesvědčují, že eCall by měl být permanentně zapnutý včetně nějaké palubní kamery.

Mimochodem teď 11. Listopadu je v Ostravě workshop o eCallu [odkaz]
Avatar - Insolito
29. 10. 2015 13:49
Re: Pokrok? Jak koho
No OK.
Když se dnes jedu s autem projet a nechám mobil doma, tak jsem pořád ještě v poměrné anonymitě a např. klidně můžu vjet za zákaz vjezdu do lesa a pokud tam nečíhá policie nebo mne někdo nenahlásí, tak se o tom už nikdo pravděpodobně nedoví.. Navíc na mobil existují pouzdra, kde mobil nemá signál. ECall nepůjde jednoduše deaktivovat - a to je fakt.
29. 10. 2015 13:45
Re: Jak pomalu přicházejí...
Na škole jsme měli elektrickej invalidní vozejk osazenej pár senzorama. Ten si to uměl vesele drandit po patře mezi laborkama a učebnama a v podstatě stačilo naložit na něj NB se zapnutým skypem a mohl jsem z kanceláře učit bandu studentů. Vozejk se sám nanavigoval ke katedřey. Musel mít jen otevřené dveře. Jako vtip na úvod semestru to bylo dokonalé. Jako test odvahy a důvěry ve vlastní kód jsme se na to posadili, rozjeli se proti zdi a čekali, jestli se to zastaví nebo přijdem o nohy. Nikdy to nezklamalo...

Navigace v budovách je už dnes zmáknutá vcelku dobře. Navigace venku je o něco složitější, ale taky to jde. Vůbec bych se autonomních aut nebál. Naopak se na tu dobu těším.

Takhle se to dalo ovládat okem a mrkáním.
[odkaz]
Avatar - Aoyagi
29. 10. 2015 13:22
Re: Pokrok? Jak koho
Ne, pokud vím, je to navržené tak, že ta vysílací část se aktivuje jen v těch případech, které už jsem zmínil. eCall i s EDR.

Samozřejmě tomu nebudu úplně věřit, dokud si to neověřím, ale křičet cosi o velkém bratru, zvlášť když tu každý má pořád u sebe mobil, je dost dětinské.
Avatar - Insolito
29. 10. 2015 13:12
Re: Pokrok? Jak koho
Vím, ale u eCall není jen přijímač GPS, jde o to, že eCall bude vysílat souřadnice auta " na centrálu" , protože je bude zaznamenávat pro sebe, aby mohlo v případě nehody sdělit směr pohybu (to pro případ, že by byl v místě nehody špatný signál). To znamená, že půjde také zjistit, jak rychle se auto pohybuje v dané oblasti (mezi dvěma body), ne aktuální rychlost, protože informace o poloze budou "bodové".
29. 10. 2015 12:28
Re: Jak pomalu přicházejí...
ja se rad na dalnici vzdal rizeni a prenechal ho vpodstate adaptivnimu tempomatu co se drzi v pruhu, a naprosto bych se nezlobil kdyby to moje dokazalo treba rozeznavat i znacky a samo tak korigovat rychlost podle nich, nebo i samo predjizdet a podobne, pokud tohle budou umet auta za 5 let az zrejme budu znovu kupovat auto, tak to bude jeden z faktoru ktere u me budou hrat velkou vahu pri rozhodovani

toho ze by tam nebyla moznost ridit sam se ja jiz asi nedockam, a zrejme malokdo kdo tu diskutuje, takze me to netrapi, tak proc tam ten autopilot nemit ze :-)
Avatar - Aoyagi
29. 10. 2015 11:56
Re: Pokrok? Jak koho
Víte, jak funguje GPS? To v autě není vysílač, jen přijímač.
Avatar - Insolito
29. 10. 2015 11:52
Re: Pokrok? Jak koho
eCall má stále aktivní GPS, takže minimálně bude "veřejná" mapa tras.
To je pravda, osobně preferuji hotovost , Skype nemám, Google nepoužívám (jsem na něj alergická) a na FB jsem byla naposled v březnu...atd.. Ale je pravda, že ti lidé, co bez toho být nemůžou, budou nejspíš jedni z prvních spokojených zákazníků aut bez řidiče...
Avatar - Dylan McKay
29. 10. 2015 11:37
Re: Jak pomalu přicházejí...
Já tu kadibudku viděl jezdit a bylo to pomalý. Na YouTube je hodně videí kde zase jezdí rychle. Je to podle mého nesmysl. Sám jsem se vzdal řazení, ale řízení bych se vzdal nerad.
PS: Nesrovnávat s letadly, vlaky a loděmi :-O
29. 10. 2015 11:34
Re: Jak pomalu přicházejí...
par nehod? no kdys se to zprumeruje, tak ty autopiloti na tom budou sakra lip nez lidsky ridic, takze aby ses nedivil as pak nejake politiky napadne to jeste vyuzit ve prospech tech autopilotu, statisticky totiz lidskeho rodoce totalne rozdrti >:D
Avatar - Aoyagi
29. 10. 2015 11:33
Re: Pokrok? Jak koho
eCall se ale aktivuje manuálně, nebo pokud si myslí, že se stala nehoda. To se pak špehuje těžko.

Navíc je lidem soukromí zjevně naprosto ukradené, když pořád používají Facebook, Google, Skype, nechávají v operačních systémech (mobilních i jiných) zapnuté špehovací funkce, platí kartou........
29. 10. 2015 11:32
Re: Nechápu ???
nasadit novej typ reklamniho systemu co vydelava vic a ctenare sere min admini nezvladaj, zato vyhodnotit clanek v diskuzi jako spam zvladli rychle, aneb to vypovida o urovni adminu webu kam spada i auto.cz
29. 10. 2015 11:30
Re: Budoucnost se blíží
zajimave, a ze se lidi radi vzdali te svobody na ukor bezpecnosti ve vlacich a v letadlech? nevim jestli bych dnes sedl do letadla kde by nebyli podpurne systemy a komplet by ho musel pilotovat jen clovek, nebo do vlaku kde by jak jizda tak kontrola provozu byla jen na lidech, ne vlaste vim, nesednul
Avatar - Insolito
29. 10. 2015 11:22
Pokrok? Jak koho
Dokonalý nástroj k monitorování pohybu osob, samozřejmostí budou pravděpodobně i "odposlechová" , pardon bezpečností, zařízení ala eCall.
Na druhou stranu takové autonomní vozidlo možná nebude špatné místo taxi (nebude podvádět) , na rozvážku pizzy nebo na dlouhé monotónní dálniční trasy.

Zároveň to bude dobrý nástroj pro někoho, kdo se chce zbavit "nepohodlného", jak snadno jdou ovládat na dálku už některá dnešní auta, ale u auta bez řidiče bude snadnější úmysl zamaskovat.

Dokud bude možnost výběru, a to klasických aut, tak to bude OK.
Osobně nejsem příznivcem autonomních aut, protože je to jen velkých byznys např. Googlu a ten nás už teď sleduje, kde může... Kupování těchto aut bude jako kupování si nesvobody a falešného pocitu bezpečí. Snad nám tyto auta nenaříděj povinně, podobně jako eCall.
Avatar - Aoyagi
29. 10. 2015 11:14
Vsuvka
Kapitolované články sice nečtu (a zastávám názor, že autor toho nápadu by měl být dekapitován), ale některé firmy tvrdí, že berou v potaz všechny, i ty co raději řídí sami [odkaz]
Avatar - Aoyagi
29. 10. 2015 11:09
Re: Jak pomalu přicházejí...
Tak to doporučuji jet na nějakou konferenci, kde jsou autonomní auta k vidění a pokud možno k vyzkoušení, třeba i v reálném provozu.
29. 10. 2015 10:25
Re: Jak pomalu přicházejí...
Myslím si, že to je stejně slepé rameno vývoje tak jako hybridy nebo elektromobily.
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2015 09:52
Re: Jak pomalu přicházejí...
a prave tu vidim vyuzitie.. presne... pristavy letiska... nejake vyrobne megapodniky ... kde sa taketo auto bude pohybovat len v presne vymedzenom teritoriu....

neviem si predstavit ako by tieto autonomne vozy jadili v rusnych kolonach takej bratislavy kde mas neocakavane "prekazky" na kazdom kroku a "improvizovat" na ceste musis niekedy aj kazdych par metrov ( nehovoriac o vplyvoch pocasia, burka, hmla, tma, vichrice a podobne )..... alebo v takych horskych jemne zasnezenych priesmykoch stredneho slovenska kde by elektronika a jej "tocenie volantom" sa asi "zblaznila" ... hned v prvom kopci
Avatar - Dylan McKay
29. 10. 2015 09:50
Re: Jak pomalu přicházejí...
Tyhle roboti jezdí v největších přístavech a vozí kontejnery se zbožím. Vždycky z nich mám zvláštní pocit. Nejednou jsem utíkal.
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2015 09:46
Re: Jak pomalu přicházejí...
v nejakom sirsom meritku a masovej produkcii to rozsirenie asi nehrozi.... mozno tento system riadenia bez sofera najde uplatnenie v nejakej vnutropodnikovej doprave kde sa bude jazdit na nejakej vopred dimenzovanej ploche.... ale v reale v masovom meritku v mestach aj mimo nich to asi nehrozi ..... ja si neviem predstavit ako by taketo autonomne auta jazdili v rusnom centre a hlavne postari hasici... policajti zachranari a podobne.... vidim tu skor vyuzitie len niekde v nejakej lokalnej "vnutornej" doprave....
Avatar - Dylan McKay
29. 10. 2015 09:16
Re: Jak pomalu přicházejí...
Metro jezdí po kolejích, letadlo ve vzduchu potká chodce zřídka...

Ale Terminator souhlas. :-) :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
29. 10. 2015 09:14
Re: Budoucnost se blíží
A přes Brno jezdíš jak?
Re: Jak pomalu přicházejí...
Zádný úlet to rozhodne není. Je to konsekventní krok ve vývoji automobilu.
Avatar - Stefič
29. 10. 2015 09:02
Re: Jak pomalu přicházejí...
v Japonsku řídí automat metro a šlape to. Když spadne letadlo, je to téměř vždy chyba lidského faktoru...Člověk je nejslabší článek řetězu. Spolehlivost techniky se vypiluje. Nespolehlivost člověka je pořád stejná
Jenom se malinko bojim vize trilogie Terminátor :-)
Avatar - Pepa_007
29. 10. 2015 09:01
Re: Budoucnost se blíží
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.
Benjamin Franklin
Avatar - Dylan McKay
29. 10. 2015 08:57
Re: Budoucnost se blíží
Nemůžu strávit v zipu 10 let ;-)
Avatar - Dylan McKay
29. 10. 2015 08:57
Jak pomalu přicházejí...
...tak rychle odejdou. Bude stačit pár nehod. Přijde mi to jako největší úlet. Sedět v autě jako idi.ot a modlit se, aby se té překážce autoauto vyhnulo nebo za ní hodiny nestálo.

Tohle fakt nechci.
Avatar - Stefič
29. 10. 2015 08:56
Re: Veľký brat
jestli je potřeba tě usměrňovat, pak je mi celkem jedno, kdo to udělá
Avatar - Stefič
29. 10. 2015 08:56
Re: Budoucnost se blíží
zatim ne, za 10 let věřim, že jo. Možná dřív
Avatar - Pepa_007
29. 10. 2015 08:55
Nechápu ???
Zase kapitoly. 8-s 8-s 8-s 8-s
Četl jsem první a dál už nešel.

Celý článek nejde, vložit. Píše to, že to vyhodnotilo jako spam. :-D
Avatar - speedfred
29. 10. 2015 08:42
Veľký brat
ma bude usmerňovať aj počas jazdy.
Cesta do pekla je vydláždená dobrými úmyslami.
Avatar - Stefič
29. 10. 2015 08:27
Budoucnost se blíží
Souhlasím s tím, že je to budoucnost a zdá se, že relativně blízká. Osobně se na to docela těším. Obzvlášť ve městech to bude přínos. Odpadnou idioti troubící na jiná auta během zipu a jiní pitomci léčící si v autě komplex uťápnutého, sexuálně frustrovaného manžela.
Já se těším.
Avatar - Stefič
29. 10. 2015 08:25
Re: To uz je..
zbourat federální budovu v Oklahoma city se povedlo docela dobře i bez autonomního vozidla :-)
29. 10. 2015 08:09
To uz je..
April? Ja se poseru, to je clanek jak z toho, jak se to jmenovalo..Trnky Brnky.
Treba todle:
"Vozidlo by navíc mohlo naprogramováno tak, aby někam samo dojelo a tam za pomoci výbušného systému explodovalo. Autonomní vozy by mohly pomáhat i kriminálníkům – na útěku před policií by se zločinci nemuseli soustředit na řízení a místo toho by mohli střílet po pronásledovatelích." >:D
Dobra prace!