Nevyskúšal som, neviem. Akcelerácia je papierovo vpohode, ale nič nehovorí o tom, či je auto v bežnej prevádzke svižné, alebo skôr pridusené...
Dnešná prevádzka? Tá je rýchla ako kde, záleží, akí ľudia sedia v autách naokolo. Stretávam lemry na šesťvalcoch, aj rýchlikov na starých šunkách. V meste to natrieš kde-komu aj s 50 kW motorom, tam je to často skôr o schopnostiach vodiča ako o sile motora. Mimo mesta môžeš jazdiť rýchle a svižne aj s menším záprahom koní, ak jazdíš v rámci limitov. Výkon navyše je príjemný, nenúti ťa často podraďovať, a bezpečný - skôr si poradíš v nebezpečnej situácii. Ak teda máš rozum. Žiaľ, mnohí "rýchlici" ho nemajú, koníky im rýchle stúpajú do hlavy, a podľa toho to často na cestách aj vyzerá.
97 kW je "tristní"? Nebuď smiešny. Vzhľadom na veľkosť a hmotnosť auta, stav ciest a úroveň výchovy vodičov je to prebytok výkonu.
Drtivá většina byla 103kW a více, teď je to 110kW a slabší motor se ani nenabízí. U Sharana je typické dilema spíš to, jestli vzít 103kW + 4Motion nebo 125kW (dnes 135kW, dřív to nešlo kombinovat, dneska nevím)... co vidím v okolí tak to dopadlo tak 50:50. A dvoulitrová nafta je z podstaty věci něco jiného než 1.2 turbobenzín.
To není nic proti Scenicu, je to auto o třídu níž a 1.2T jako základní motorizace určitě ok, na klidné rodinné ježdění.
takze ked si kupis grand scenica tak pojdes aj do obchodu s nalozenymi 400kg, ale s citigo pojdes prazdny? Prax je uplne ina, ja vidavam na cestach jazdit audi q7, grand voyagery a podobne s jednym vodicom. najpredavanejsie sharany a galaxy a smaxy su 103kw a nizsie
V kompaktu?? Hele, poslední co pamatuju byl Golf R32, ale v testech ho obvykle zrovna do nebes nevynášeli, často jsem slyšel, že GTI je celkově lepší auto... pokud teda nejsi zatíženej na zvuk, ten byl fajne.
1.5 dCi se, jako i jiné motory, průběžně vyvíjel a alespoň v prvních variantách určitě nebyl vzorem spolehlivosti. Zkraje produkce fatální problémy s rozvody, samozřejmě citlivé Delphi vstřikovače, MR 2004-2005 měl údajně nějaký konstrukční problém končící destrukcí motoru. Stupidně nastavené servisní intervaly měly na svědomí předčasně odcházející turbo...Právě na Renault fóru jsem se dočetl, že do 150 tisíc km je lepší jej poslat z domu. :-)
Na tak tazky osobak je nafta viac nez dobra.. mas tam s manualom este 1.5 EcoBoost benzin alebo 2.0 automat.. Ale tahom sa ziadny ani zdaleka nechyta na naftu :-P
S tím manuálem u 1.6 TCe to podle mě bude trochu jinak. Spíš jim šlo o to nabídnout dvouspojku za dobrou cenu. Podle nich je lepší levnější dvouspojka než manuál a drahá dvouspojka. Podle mě je zcela evidentní, že se Renault a to nejen u tohoto modelu rozhodl jít cestou jedné převodovky, kterou pak může nabídnout za lepší cenu. A většina zákazníku bude za dostupnou dvouspojku jen ráda.
Tak to je jasne, ale to odstupnovanie by malo byt nejak rozumne spravene.
Zaklad bude dynamicky nic moc a cca. 200 PS si prakticky nikto nekupi, takze ti zostava jeden pouzitelny motor. To je dost malo, ja by som privital aspon dva pouzitelne motory, kludne napr. ako u mazdy: 100, 120 a 165 PS.
GTI verzie su dobre tak pre marketingove oddelenie - ale ved mame vykonny motor, chces - kup si, za 2x tolko penazi. Nakoniec to bude par jednotiek na CZ a par na SK.
Takmer nikto nepotrebuje 200+ koni. Ale tych 150-160 koni s manuálom, to by bolo velmi fajn a záujemcovia by sa nasli, len to chce take nieco ponuknut...
Sice jsou to neoficialni udaje (a uplne se mi nezdaji). Ale jestli to ma ta silenjsi Tce z 0-100 za 10,6 tak to je presne o 0,1 desetinu horsi (!) nez ma 1.6 atmosfera ve 12 let starem hatchi nizsi stredni. Je to auto, ktere bych si koupil vzhledem k rychlosti dnesniho provozu? Je to auto o kterem by jsi rekl, ze je aspon svizne? Odpoved je zrejma.
Ano uzivatelsky to je prijemnejsi, jelikoz to ma turbo a blablabla. Ale fakt, ze pokud nechces GT, mas dostat maximalne tohle, je naprosto tristni, to se ti tady nekolik dalsich snazi vysvetlit. A jak tu nekdo podotkl, neplati to jen pro tento model.
Chapu, mame zrejme stejne pozadavky :-)
Z novych aut je to pro me pomerne bida. Snad jen focus 1.5t a nova astra 1.4t (lepe 1.6t v pristim roce).
Nebo starsi vuz.... sam nevim pro co se rozhodnu.
Ale oni 1.6 TCe maji (!), staci k nemu dat prevodovku, ktera prenese tocivy moment. Psal jsem to ale hlavne proto, protoze tento agregat podle predbeznych zprav BYL slibeny a navic konkurence (at uz VW, ford ci opel ci PSA) ekvivalent takoveho motoru nabizi. 1.2 Tce nechci a 1.6 TCe v GT verzi bude stat "nesmysl" take diky nutne pritomnosti automatu. Budu zvazovat renault jako sve budouci auto? Ne.
A takovych lidi bude hodne, to uz neni jak pred 5-10 lety, ze rozptyl beznych verzi byl 15kW a byly 2 motory a jeden dvoulitr pro "top verzi".
Stejne jako stredni trida (Talisman) bez 2.0 motoru. Oni to vedi, ale bud nemeli penize, nebo zaspali. Spis to druhe, rekl bych.
muzu se zeptat k cemu je u rodinneho mpv manual? u auta typu Mazda MX5 manual chapu, ale u rodinneho mpv? kor tebou naklikle Galaxi ktere ma jizdni vlastnosti tak zabavne ze by u toho usnul i zavodni jezdec
Je to tvoje válka, ale mě podstatně víc iritoval přístup u řetězů TSI než toto. Navíc bych dal ruku do ohně, že jde o globální probém a automobilky jen říkají to, co chtějí úředníci slyšet.
Ono když si koupím velké auto, tak jej velké kupuju abych do něm mohl naložit.
Ve dvou do města bych vzal něco jako je Škoda Citigo.
Takže když vezmu Grand Scenika, tak vím, že 50% všech KM najedu v obsazených 6 místech a něco málo v kufru.
Samozvaný údajný zmrzlináři, mozná i tvému vypatlanému mozku v nejaké vzácné chvíli dojde ze já nemám nic proti kocernu Volkswagen jako takovému (není duvod), jenom proti vám vypatlaným fanatickým VAGinistum a v poslední dobe proti tomu jakým zpusobem urcití lidé v koncernu Volkswagen podvádeli a jak vylhane se k tomu staví kdyz byli odhaleni.
Bože co to je za teoreticke bazirovani ? Zjisti si jak je na tom konkurence včetně nastudovani grafu a jak jezdi jejich motory v realu ve stejne třidě. A už konečně tu tvou nepoddajnou mozkovnu vytahni z renaultiho znaku. :no:
Áno, máš nakoniec pravdu, keď to naložíš, je to cez 2 tony. Otázka je, ako často, alebo koľko ľudí to naozaj využije. Hoci sú tie motory objemovo malé, výkonovo to nie je zas také zlé, a ako som už písal, veľa môže zavážiť celková charakteristika pohonu. Myslím, že niečo podobné tvrdí aj Renault, že viac koní proste už netreba.
Bolo by preto nanajvýš vhodné to vyskúšať, či už to bude test nového Meganu, Scenica alebo naložia hoci Trafic, celkom by ma zaujímalo, ako by to dopadlo. Fajn výzva pre ACZ. Len ako sa k nej postaví?
Presne, tú slávnu "*p.r.d.el" (naozaj nechápem, prečo toto slovo systém nahradí hviezdičkou, čo je to nejaká nadávka? Neserte ma! (zaujímavé, toto nevyhviezdičkuje)) mohli ďalej rozvíjať, mohol to byť prvok typický pre Megane, dosť zaujímavý a dosť roporuplný, aby vždy zaujal a upozornil na seba.
Ji/Ri - vyčítat marketingu, že vytváří o produktu lepší obraz než jaká je realita (a tím nemám na mysli konkrétně "upravování" emisí ale tu tvojí auru)...hmm. Tak to můžeš začít vyčítat prakticky všem výrobcům všeho zboží na celém světě. Nebo aspoň těm, kteří na ten marketing mají peníze. I když si to někdy fanoušci aspoň zkouší myslet, zřejmě neexistuje výrobce aut, který by auta vyráběl čistě z dobrého srdce a na mysli měl jenom blaho zákazníků. Tu tzv. auru navíc zhusta vytvářejí sami zákazníci, takže spíš jim je třeba osvěty a nestranného pohledu. To, co tady v poslední době píšeš, mi ovšem mnohem víc než nestranný přístup připomíná "marošismus" - hledání vší za každou cenu.
Prečo to bazírovanie na vysokom papierovom výkone? Na papier sa predsa píše výkonová špička, pri bežnej jazde je k dispozícii nižší použiteľný výkon. Väčší a silnejší motor nemusí byť zárukou lepších výkonov auta, naopak, model síce s nižším výkonom môže byť ľahší svižnejší a úspornejší - záleží hlavne na charakteristike motora, sprevodovaní, a ďalších veciach okolo. Teoretizovanie či 97 alebo 110 kW, to sú len jalové reči.
Štyri roky s 1,5 DCi/60 kW. Málo, veľa? Aj teraz mám 1,5 DCi. Šiesty rok, 78 kW, 6-kvalt. Výborný motorček. Bezproblémový, výkonný, úsporný. na diesel dosť živý. No problem.
Jo, přijde kombík... na ten jsem zvědavý, klidně bych si jako další auto uměl představit Megane Grandtour GT 1.6TCe... a abych udělal radost Dinarovi, uměl bych si to představit i s tou dvouspojkou :-)
Staci pozriet skusenosti ostatnych, napr. na Renault Clube a clovek ma jasno. Za tie roky som nepocul na 1.5 jediny pozitivny nazor. A nejaky cas jazdil.. to je kolko rokov?
S tím se, bohužel, nedá nesouhlasit...
Nezačalo to u něj náhodou po tom, co VW koupil Porsche ;-) , i když to mělo být původně spíš naopak?
Teď může pro změnu koupit Porsche VW a bude po problémech... >:-[]
P.S. Moc to žereš..., a přitom, kolikrát jsem ti říkal, nekupuj pořád ty koncernovwé akcie, nebo se z toho (jednou) zblázníš, no a už je to tady..., Chocholouškovi už jsem volal, jenže chlapi potkali první IPu/Gilgita a přivezli ho tam místo tebe. >:D >:-[]
Pokud se nepletu, začal jsi válčit už před dieselgate, tohle je jen další kámen kterým se dá hodit. Jak říkám... když budeš mít chuť mi to vysvětlit, budu rád... ale myslím normálně vysvětlit, ne tyhle kecy, nehodlám tu trávit čas tím, že reaguju na nějakou pózu.
A ty si tie 1.5 a 1.9 mal, že to tak dobre vieš? Ja som Scénicom tiež nejaký čas jazdil, a ak niečo poslúchalo, tak to bol motor 1.5 DCi. Blbla elektrika, to je pravda, ale motor šlapal ako hodinky.
... o to přece nejde. VW je banda podvodníků a to je dokázáno, doplatí na to všichni jen ne svwatý vw, a to je řečeno.... pokud si někdo dosud myslí, že se to koncáka nedotkne, s přihlédnutím k dosavadním oje.ům, tak je zralý na vědro vody.
Není o to žádných svatých či jiných válkách. Jen vnímám a přijímám info z trhu. to je vše. to, co se koncernu nedá upřít /doloženo/, je lhář a podvodník roku. Ač mám sympatie k určitým produktům, tohle nelze přehlídnout. K tomu pár opravdu "vynikajících" zkušeností z mého okolí a hle, aura vw má vážné trhliny a místo viděného oparu se stává mlha z žumpy. Snad už mě chápeš. NEní u vw nic, co by konkurence neuměla líp... je to jen vylhaný marketmix.
"Svatá válka", jo, to sedí, včetně té škatulky... ;-)
Poslední dobou mi proti "Ponymu" připadá i IPA/Gilgit jako koncernovwý fanoušek, a to už je co říct. >:-[]
Někdy mi budeš muset vysvětlit, co tě k té svaté válce vede... kdybych tě neznal, dal bych si tě do škatulky k holdenovi a dál to neřešil, ale takhle mě to zajímá.
akych 2200kg? grand scenic 3 ma vo fullke so vsetkymi priplatkami a automatom a najvacsim dizlom ledva 1700kg. A ak si si to pomylil s novym Espace(ale asi nie lebo spominas 1,2tce), tak ten ma tiez vo fullke a najvyssim motorom 1750kg. Moj grand scenic 1,9dci v najvyssiej vybave a 5miest ma 1575kg.
Doufám, že se z tebe nestal podobně extrémní "antivaginista" i v posteli.
Nerad bych tě totiž napříště vítal (v páru) s "roztomilým" pánským doprovodem... >:D;-)
Ano, Opel je další automobilka, která se věnovala vývoji a nevěnovala se podvodům .... :yes: v současné době 1. Astra K, 2. Toyo Auris...Ren ........................... 19. volfsburská hnědka
To snad všichni....ale dost z nich jsou vstřicnějši a zakaznik ma větši možnosti. Jasně asi je to vic praca a starosti ale to už je o přistupu a zřejmě ochotě. Ja vim prachy až na prvnim mistě. :-)
Ja stejně doufam že nakonec bude nabidka pestřejši. Je to neoficialni takže snad ne uplne.
sucasny megane je podla mna krajsi a charizmatickejsi... tento novy je akysi "zvlastny" zozadu by to mohlo byt aj infinity.. spredu kludne aj nejaka honda.... zboku je to stary auris..... je to vsetko mozne.... len toho renaultu tam na tom aute akosi nie je vidiet nikde zo ziadneho uhla .... nebyt toho obrovskeho loga na maske alebo vzadu na kufri ... tak sme bez sance identifikovat toto auto ....
ja zase nerozumiem tomu poctu dizlov... zvlast teraz ked vieme ze dizle to maju uz "za sebou" .... jasna volba tu bude 1,2 Tce 97kw ... postaci aj rodinam aj mierne sportovejsie zalozenym..... skoda len ze nebude kupatko.... nejak sa nam megane "kazi" .... aj RS verzia bude v 5 dveraku? ziadne kupatko,? nic? to je hadam nejaky blby for..... neverim
Nový Mégane se mi moc líbí, ale když jsem si do něj ve Frankfurtu sednul, byl jsem nemile překvapený jeho stístněností v prostoru zadních sedaček - nová Astra vedle něj působí jako o třídu větší auto. Vnější i vnitřní design nového Méganu je ale parádní a interiér působí mimořádně kvalitně! :-):yes: Jenom doufám, že verze kombi bude mít opět pořádně prodloužený rozvor.
Co ovšem vůbec nechápu je to, že k vrcholnému benzinovému motoru 1,6 l vůbec nenabízejí manuální převodovku. Oni snad ty manuální převodovky nenávidí, nebo jinak si to už nedovedu vysvětlit.... :'-(:no:
Proč ? Je to muj nazor na odhad kolik se těchto kousku proda. Troufnu si tvrdit že podladěna verze jak jsem psal bude pro trh zajimavějši a prodejnějši nabidka.
Nová Astra (hatchback) s motorem 1.6 Turbo zatím nejde objednat ani v Německu, nicméně od ledna 2016 již půjde objednat.
BTW: Nová Astra Sports Tourer je již v německém ceníku dostupná včetně dvou nejsilnějších motorizací (1.6 Turbo 147 kW a 1.6 CDTI BiTurbo 118 kW).
Je tam dira jako hrom. Tuhle 205 verzi s automatem si troufnu označit už za opravdu okrajovou zaležitost.
Motor je takže by stačilo naladit na cca 120kw 250Nm a hned by to bylo veselejši.
Tak na to mam rozhodně jiny nazor. Ja tam prozatim vidim jeden motor ve dvou variantach a ani ta silnějši neni žadne terno. Něco jineho by bylo kdyby v nabidce byla slabši 1.6 včetně možnosti manualu. A když se podivam na ostatni modely Renaultu tak tahle bida panuje na všech frontach. Prostě vuči konkurenci slabe.
V jiném testu bylo zase toto:
"V nejnižších otáčkách ale nebyl motor nejen slyšet... Jeho odezva na plyn se přibližně do 1500 otáček limitně blížila nule ...Opravdu svižný mi motor začal připadat až kolem tří tisíc otáček. Pak už směrem k červenému poli dynamika konstantně vzrůstala a se čtyřválcem jsem si užil srandu. Raději jsem se ale při tom nedíval na ukazatel spotřeby..."
Samozřejmě je nejlepší si to projet, ale nemám tu možnost.
Ne, není potřeba to sekat po 10kW. Je dobré, aby tam nebyl moc velký skok... pokud budeš muset oproti 1.2TCe 97kW v nějaké střední výbavě připlatit za GT 1.6TCe EDC třeba 80t, tak je to dost.
Jak viš že o tom nemame šajn ?
Jinak je uplně jedno jestli to mě nebo komukoliv jinemu přijde malo nebo tak akorat. Tohle je individualni a ja jen tvrdim že je ta nabidka bidna tedy pokud to bude realita.
Mimochodem ja jsem nedavno u konkurence pořidil vuz stejne kategorie se 110kw a 240Nm a věř že oproti těm 97kw a 205Nm to bude v ramci třidy velky až zasadni rozdil. A to ma tento vyrobce v nabidce ještě vykonnějši verzi. Žadne GT , GTI apod. ale obyčejna standardni verze.
Hm, nezlob se na mě, ale jaký je reálný rozdíl mezi 97 a 110 kW? Pokud mají blízkou výkonovou variantu, proč to sekat po deseti kW dál a dál? Tohle dělá VW a vedlo to akorát k úsporným podvodům...
Kde su tie casy, ked mal Renault aj 6-valce.. si este pamatam ,ked som kupoval svojho Scenica v 2007, aj ked tie boli v ponuke pri inych modeloch. Moje 2.0 dCi si neviem vynachvalit, zato 1.5 a 1.9 boli velmi kazove.
Uvidíme, jakou R nasadí cenovou politiku, vypadá to, že u nových modelu se toho nebude bát, ale tento Megane mi prijde jako nejpovedenejsi kus z trojice Megane, Talisman, Espace, tak už se asi nebude tak podbízet. Ale proč taky, podle toho, co zatím ukázali to vypadá, že se bude moct poprat s tema nejlepšíma. A já doufám, že se moc lidem líbit nebude, at to nemá každej blbec, až to vymenim za svuj stavajici Megane III :-)
i v EU se prodavaji atmosfericke V6 v MPV a SUV, takhle z fleku treba Fiat Freemont, nebo jako nove se daji koupit z US dovezene Dodge Journey, Durango nebo Grand Caravan vsechny se stejnym atmo 3.6 V6, u Lexusu mas na vyber treba RX4xxh kde je take atmo 6 valec
Tak jsem tam postnul své dojmy, ale že šéfík dloooooooouho sbíral odvahu >:-[] . Přijde mi jak náš premiér - jen plky, ale když je člověk jen kolečkem v soukolí a nechce být odejit, musí vyšlapovat podle diktátu od shora.
Tohle asi zajemce o auto moc nezajima. Takže se tim Renault zbytečně připravuje o zakazniky. Sice pokryjou většinu poptavky ale vstřicny krok to určitě neni.
od Renaultu je to velice chytre, zaprve tim usetri na vyvoji a zadruhe tim pokreje potrebu vetsiny zakazniku, ano vetsiny, protoze tech par jedincu co si neustale stezuji jak by chteli takovej nebo makovej motor je pomalu, totez s prevodovkama
proste je nesmysl vyvyjet nekolik ruznych motoru a nekolik prevodovek, pak to vsechno navzajem testovat a ladit, kdys ve finale si 90% zakazniku koupi nejaky benzin ci naftu a zbyle motorizace se poperou o tech 10%
pokud s tim ma nekdo problem, ma na vyber jine znacky co maji nekolik ruznych motorizaci a nekolik prevodovek, nikdo nikoho nenuti si ten Renault kupovat :-)
Ono se stačí podívat na Scenic. V benzínu pouze 1,2 TCe a v nafte 1,5 a 1,6.
A nějaký motor který by s autem těžkým 2200kg trochu pohnul ???? NEJNI !!!!
No jestli to je pravda tak je tu dalši renaultovina. Nabizet pouze "jeden" motor ve dvou vykonnovych variantach je opravdu velka slabota. Jo ona je tu ještě 1.6 ktera ale neni pro běžne kupujici a navic klasika v podani Renaultu a to pouze s automatem. :no:
Dnes si člověk nemůže vybrat auto jaký by se mu líbilo. Prostě takový auto nejni. A to jsem hodně slevil a přitom bych chtěl jen MOTOR, 4 kola, manuální 6-ti kvalt a nějakou rodinou karoserii. Třeba KIA Carens. Max 1,6l a 99kw pro 2016 rok?????
Takze megane bude pokracovat v te de***ni strategii s 1,2 Tce a pak az motor, ktery ma 200+ koni, tak jako tomu bylo doted? Kde je slibovana 1.6 110(+-?)kW s manualem?
V těch technických datech nejspíš musí být překlep, páč verze GT se 151kw nejspíš nebude mít zrychlení 0-100 za 10,4s.... ono i ta 1,2 TCE s 97kw a zrychlením za 10,6s je docela podezřelá...