Tak to já se vždy snažím přezouvat co nejdříve. Letos to padlo už někdy na první polovinu října. Dokonce jsem si po dlouhé době letos koupil i nové zimní pneumatiky. Ty jsem sehnal tady: [odkaz]
Já uvedu jeden příklad z praxe: bratránek šel do nových pneumatik Goodyear Ultra Grip 8 a podle něho doslova katastrofa. Jezdí v podkrkonoší denně cca 200km. Po jedný zimě z nich má letní pneumatiky, takže rozhodně nedoporučuje. Já šel jinou cenu – pořídil jsem použité pneumatiky ([odkaz] a moc dobře jsem udělal. Na tomto webu je široká nabídka použitých pneumatik za příznivý poměr užitek/cena. Pneu na celé auto pod cenu 2.000,- se mi fakt zamlouvá.
Teda kdysi se Š120 se tak nějak jezdilo pořád na dezénu OR34 pokud si dobře vzpomínám a nepamatuju se, že bychom někam nevyjeli. Zimáky tehdy byly vyloženě traktorový, s tím jsem jel jen jednou s kamarádovou Š120 :-), ale očima čerstvého řidiče "to nešlo utrhnout" :-) Už docela dlouho přezouvám. Nedělám si patent na dovednost a cit pro ovládání auta, ale prostě mi to v zimě na zimákách míň klouže, líp to brzdí a zatáčí, stačí prostě na křižovatce zatočit, ani ne jde o rychlou jízdu. Tak proto přezouvám. Ten rozdíl je poznat a třeba ráno zamrzlý okna jsou jasnej signál. Kdybych necítil rozdíl, asi bych byl naštvaný, že musím. Ale já ten rozdíl cítím, takže je to ok. A nemusím pořád sledovat satelitní předpovědi počasí, jestli náhodou v příštích 30 minutách někde na trase nebude pršet, přece nebudu vozit další obutý kola na zahrádce... ani nevím, jestli se dá taková zahrádka dneska ještě sehnat :-). A řetězy nejsou pro mě řešení, to jen pro extrémní podmínky. Takže za mě jo.
Teda kdysi se Š120 se tak nějak jezdilo pořád na dezénu OR34 pokud si dobře vzpomínám a nepamatuju se, že bychom někam nevyjeli. Zimáky tehdy byly vyloženě traktorový, s tím jsem jel jen jednou s kamarádovou Š120 :-), ale očima čerstvého řidiče "to nešlo utrhnout" :-) Už docela dlouho přezouvám. Nedělám si patent na dovednost a cit pro ovládání auta, ale prostě mi to v zimě na zimákách míň klouže, líp to brzdí a zatáčí, stačí prostě na křižovatce zatočit, ani nejde o rychlou jízdu. Tak proto přezouvám. Ten rozdíl je poznat a třeba ráno zamrzlý okna jsou jasnej signál, že je čas. Kdybych necítil rozdíl, asi bych byl naštvaný, že musím. Ale já ten rozdíl cítím, takže je to ok. A nemusím pořád sledovat satelitní předpovědi počasí, jestli náhodou v příštích 30 minutách někde na trase nebude pršet, přece nebudu vozit další obutý kola na zahrádce... ani nevím, jestli se dá taková zahrádka dneska ještě sehnat. Ale zároveň chápu, že i takoví mohou být mezi námi, jen je škoda, že nejvíc jsou pak vidět pak ti, kteří nedávali u předpovědi počasí pozor anebo zrovna nestačili zastavit, aby si sundali ty správný kola ze zahrádky. Takže za mě zimní gumy jo. A necítím se býti ovcí (můžu se pochopiteně mýlit), dospěl jsem si k tomu sám. Letos mi to vychází na nadcházející víkend, no a, přes týden bude stát auto před domem.
Nějaké testy pneu, jednou nových a podruhé na půl ojetých, už byly i tady.
Obvykle mají větší problém s úbytkem hloubky "Véčkové" dezény, což platí i pro letní pneumatiky.
... to by se prave jasne vyzkouselo. ja si ale myslim, ze na hloubce dezenu zalezi i na ledu - predstavuju si to tak, ze cim jsou bloky vyssi, tim jsou ohybnejsi a poddajnejsi prilnout k ne zcela homognnimu zmrzlemu povrchu (nebavime se tu samozrejme o rolbou utazenem zimaku). pochopitelne tam jsou dulezite i dalsi vlastnosti pneu (zejmena mekkost, konkretni tvarovani bloku, atd.)...
ale tady je ted v principu jedno, co a jak spolu souvisi, hlavne bychom mohli pozorovat vyvoj chovani konkretnich pnu v zavislosti na opotrebeni a ruznych jizdnich podminkach - asi se tu vsichni shodneme, ze lze ocekavat postupne zhorsovani chovani na snehu, za to lze zrejme naopak sledovat zlepsovani na suchu, voda a led budou urcite mit dalsi specifika... je tady nekdo, koho by podobny test vubec nezajimal?
hele, to uz je zase jenom o konkretnim zpracovani testu - ojeti o 3mm je ojeti na 6mm dezen, je to zhruba pulka zivotnosti, i kdyz ja osobne pod 5mm zimni plaste take nepouzivam, protoze citim, ze na snehu a ledu uz maji svuj zlaty vek davno za sebou... ja bych si i dovedl predstavit test, kdy si vezmes nejakou jednu konkretni sadu gum a otestujes je jako nove a pak jim vzdy po 1mm seberes a znovu otestujes - klidne az na slicky. mohl bys krasne sledovat vyvoj jejich vlastnosti.
to je mi samozrejme jasne, nema smysl to tu do detailu rozvadet, jeste kdyz jsem delal na zkusebne ruzne dlouhodobe zivotnostni zkousky vyrobku z automotive, vzdy se tam v ramci nejaekeho predstarnuti delaly napriklad teplotni soky, nekdy vlhkost nebo ruzne soli ev. expozice uv, atp. - podle mista a zpusobu uzivani dane soucastky. navrhnout rozumny ekvivalent vystarnuti vcetne zpusobu "obrouseni" pneu a jejich nasledne otestovani neni zadny zasadni problem. chce to ale nejaky cas na pripravu.
Nemystifikuj tady lidi, nemas pravdu, letni guma je na suchu i mokru vzdy lepsi nez zimni, ohriva se totiz valenim. To samozrejme neplati par metru od rozjezdu. Na brecce, snehu a ledu uz samozrejme zimni gumy exceluji.
Číslo bude záležet na směsi. A nevím, jestli je nějaká přesná definice. Ale od určité teploty se její vlastnosti začnou zhoršovat a bude i rychleji stárnout. Zničení je extrémní případ. Za běžné jízdy vidím jako nejproblematičtější vyšší rychlosti na dálnici (možná s nižším tlakem, když si ho někdo nekontroluje). Ale to by se muselo vyzkoušet. A pokud tu pneumatiku někdo používá celoročně, tak se v létě (v podmínkách ČR) potká s mnohem vyššími teplotami.
Pointa byla, že teplota hraje roli. Pokud udržíš letní dostatečně zahřátou, bude fungovat. A že výška vzorku bude ovlivňovat teplotu pneumatiky. V tomhle směru má tedy zimní další výhodu. Ale všeho příliš škodí, i teploty.
Právě, že podvozek (jeho konstrukce) je to, co pomůže. Výška auta ještě neurčuje výšku těžiště. Nějak se ti ze znalostí ze školy vytratila i důležitost rozchodu. No a výhody nezávislého zavěšení proti tuhým nápravám s listovými péry znáš určitě taky. Je ti prd platné, že máš salámy tlusté "až" 215 mm, když se ti v zatáčce vlivem náklonu smrskne styčná plocha na 2/3 ;-)
Na kolik stupňů vlastně musíš ohřát zimní pneu, abys o ní mohl prohlásit, že je přehřátá? Nějak si nedovedu představit, jak bych musel jet, abych přehřál zimní pneu i v netypických zimních podmínkách (řekněme vzduch 20°, vozovka 15°).
kdyby snih navzdory predpovedi napad, tak vezmu druhy auto co na zimakach je celorocne, nebo když to bude az tak hrozny, tak zustanu doma.
kazdej nemusi byt pripraven vyjet na zavolani, jako napr. jeden znamej doktor, kterej drzi doma pohotovost na telefonu, tak tam to chápu. jednou vypravoval, jak ho cestou do spitalu nahaneli policajti, pak si ho po telefonu prolustrovali a když zjistili ze to je mudr, a videli ze smeruje do spitalu, tak ho uz jen zezadu jistili. rikal ze maj nepsanou dohodu, ze je nechavaj jet, ale nikdy nevi na koho narazi a ze muze lehce prijit o papiry..
Záleží, co myslíš zbroušením. Pneumatiky se holí, ale výsledek vůbec neodpovídá ojetí na stejný vzorek. Stárnutí pneumatiky ovlivňuje zahřívání a "měkčí" směs s vyšším vzorkem se zahřívá více, tedy rychleji stárne. Na začátku života tak pneumatika stárne rychleji než ke konci. Holení tohle obchází. Jinak souhlasím a nejen u pneumatik. Jak něco stárne, je pro mne zajímavější informace.
Až ten sníh napadne, na přezouvání je pozdě.
Nehledě na to že první sníh napad už před 14 dny. Štěstí přeje připraveným, radši budu 14dnů "brousit" zimní než být zaskočen. Navíc v noci už i v nížinách mrzne.
Zrovna zimní pneumatiky ve 20 stupních jsou celkem ohrožením ostatních - na nich auto brzdí vážně o dost hůře, než na letních. To samé třeba chování na mokru.
Předražený? Dát 15 stovek za užívání stovek kilometrů dálnic a rychlostek na celý rok mi nijak předražené nepřipadá. Samozřejmě by mi nevadilo zaplatit míň, ale ani bych neremcal, kdyby to stálo 2krát tolik.
Řešením však není vybrat nějaká víceméně náhodná data z kalendáře a určit, že se mezi nimi bude prostě jezdit na zimních. Bohužel podmínky v přechodu mezi teplem a zimou nejsou zrovna ideální ani pro letní, ani pro zimní pneumatiky (některé na tom samozřejmě budou lépe a jiné hůře).
a ty si snad myslis, ze v rakousku, nemecku, francii atd maj uz všichni prezuto??
podle počasí zatim nehrozi ze snih napadne.
ty jsi evidentne typicka ovce, která bezmozkovite udela to, co mu někdo rekne.
ojeti o 3mm je na snehu uz hodne znat a takvou gumu davam uz jen na druhy auto, na kterym nejsme uplne zavisli, tedy v mym pripade na hnojak.
ale pro nekoho, kdo nemusi každý den vyjet v 6 rano bez ohledu na počasí je i to dobra volba, a takových lidi je spousta.
Ano, protože v Praze a v Jeseníkách panují v zimě stejné podmínky. Všechny zimy jsou stejné a všichni jezdíme stejně. >:-[] Teploty k nule nejsou pro letní ideální, ale pořád se dá bezpečně jezdit. Jen musíš počítat s tím, že podmínky mohou ze dne na den spadnou pod "minima" (sněžení, riziko námraz atd.). Mohu mít například druhé auto na zimních nebo celoročních (městský prskolet nebo terénní auto).
Pro nás Čechy je typické se chlubit, jak jsem s nějakým zákonem, pravidlem, paragrafem, normou "vy..bal".
Spousta lidí si neuvědomuje, že není na silnici sama a svým chováním a postojem můžou ohrozit ostatní. Je mi zhola jedno, že se někdo v zimě na letních gumách zabije, pokud při tom neublíží dalším účastníkům provozu.
Stejné je to i v podobných bodech jako "ušetříme za kvalitní dětskou sedačku, ale necháme dítě přeočkovat proti nemocem za 3tis Kč" apod.
Já osobně mám dva vozy - první s nájezdem cca 30tis ročně přezouvám nejpozději na začátku listopadu a druhé s nájezdem cca 5tis ročně jezdí celoročně na zimních.
Bohužel když si projdu parkoviště a vidím v jakém stavu mají lidé často na podzim svoje letní pneumatiky, tak se modlím, abych tyhle idioty v nějaké slotě (stačí typické podzimní počasí s ranními mrazíky a mrholením nebo deštěm) nepotkal. Naštěstí ten kdo má rozum už dávno přezul a nemusí se bát okamžiku, že se ráno vzbudí a nevyjede od domu, nebo vůz nedobrzdí na první křižovatce.
Ono až te někdo smete na letních v půli března kdy byla presne rani namraza a pres den 20 tak ti to dojde. Ještě ze jsem mel velký auto. Je asi fakt ze tady na sumave je to jinak než v Praze nebo nekde na Moravě ale musí byt každej trošku soudnej. Ja netvrdim ze mam zimaky do konce března, ale musí bejt na to počasí. A pro tvoje info, v zimě ráno do worku nevstavam ;-)
Zimní mají i vyšší zákonné minimum. A typická zimní pneumatika bude ke své práci potřebovat vyšší vzorek. Kdybys to chtěl srovnat, tak bys musel srovnávat životnost, ne hloubku dezénu. A jak která bude brzdit, bude podle mne také záviset na tom, jak s ní pojedeš, tedy jakou bude mít teplotu. Vyšší vzorek by měl vést k vyššímu zahřívání. A může vést i k přehřívání.
Na prd je, když člověk pendluje mezi chladnou a teplou oblastí.
Tak teď jste napsal pitomost. Ano, na suchu to je pravda. Ale na mokru a sněhu bych byl s tou šířkou gum opatrnější, protože tam začíná pracovat fyzika a čím širší gumy, tím menší hmotnost na palec, takže to pak mnohem líp klouže.
Já neříkám, že Š120 je jedinej zázrak, kterej v zimě někam vyjede. Na předokolce stačí dobrý zimáky a vyjede taky. Akorát si nejsem jistej jak budou jezdit downsizingový zázraky. Taková O2 s 1,2 TSI, tj lehkým předkem v jinak těžkým autě a armádou elektronických nesmyslů, který ti v nejnevhodnější okamžik přibržďujou kola, má celkem problémy vyjet co tak vidím u souseda. "Výhoda" stodvácy bylo rozložení hmotnosti v poměru asi 30:70, takže na zadních kolech ležela většina váhy auta, což mu dávalo tu opěvovanou vlastnost všude vyjet.
Hej, pretoze sa vacsinou porovnava nova zimna, a nova letna. Pri tom sa akosi prejde mlcky fakt, ze zimne maju ovela hlbsi dezen.
Ak ale ojazdis zimne pneumatiky na taku istu vysky profilu ako maju porovnavane letne, tak pri nule budu mat zimne lepsiu prilnavost. Je to dane inym materialom...
Ja jsem to zkusil jednou a uz nikdy vic, proste kravina, taky druhy auto, ale to jak se pak chovalo bylo na nic. A hlavne hrozna nejistota pri brzdeni.
Neee, půjdu si koupit novou atmosféru V6.
Prozradíš mi kdo mi jí tady v Evropě prodá? Čekám na dlouhý seznam vozů :o))
A auta za 3-4 mega nekupuju, vony maj tu blbou vlastno že za dva roky na nich a kor v benzínu a nemasové = neněmecké značky proděláš mega na propadu ceny. A to fakt neprovozuju tyhle druhy zábavy.
Takže z toho jaksi logicky vychází ojetiny.
lepší vojetej jaguar či Cadillac než nová Fabie či Rapid. Ta ojetina je totiž o tři dimenze jinde. Od pohodlí a komfortu po výkon, výbavu a vzhled a styl.
Jaguar najel za období 6/2011 do 6/2012 než sem ho koupil asi tak 650 km. Jinak stál ve stodole. Takže to prodávali na tom co na tom bylo naposled. Kvůli tobě na to někdo koupí fungl nový letnáky, vono mu je určitě někdo zaplatí v ceně vid.
Stratus stál v bazaru od konce března, kdy ho tam dali na zimních a koupil sem ho v květnu. A Alero stálo v bazaru den a přivezl ho tam člověk co tzv čistil sklady a těch aut má takovej nepatrnej počet, asi jenom 40 >:D >:D Takže opět na čem to stálo na tom to prodali. A zbytek byly nákupy v zimě no.
Mnohem víc zajímavý je, že půlka aut v čr jezdí na jiných rozměrech gum než je povoleno v TP. To by tě malo trápit.....
Jen u mě - 300C místo 225 235; Alero 205 místo 215 a Jaguar vzadu 245 místo 235
no to ja jaem te ani nepodezrival, ze delas v ackach, to spis takova parafraze na to, ze kupujes auta v second handu ;-)... (na cemz samozrejme neni nic spatneho a ani to tak nemyslim - jsou mraky duvodu proc kupovat auta nova, zanovni, stara a kazdy ma k jednotlivym nakupum jine vahy).
to vis, no to uz je zase jen a pouze o prioritach, protoze o tech tvych nakupech by klidne nekdo mohl rici, ze rad vyhazujes penize z okna :-)). evidentne to kupujes od sobe podobnych individui, co maj sice na jaguara, ale zimaky nechaj klidne v cervnu. ;-)
ale jo, automobilismus je konicek, take si radsi koupim par litru nafty a prozenu je motorem nez abych sel treba jako manzelka kupovat nove hadry ;-)
životnost mě nějak netrápí, budto jezdím na gumách co tam jsou a pošlu to dál = náklady 0 anebo tam koupím nový zimáky a ty tam vydrží celou dobu co to mam >:D
V AAA faaakt nepracuju >:D
Mimochodem CTS koupeno u ofiko dealera Cadillac a Corvette
a Jaguar koupen od soukromé osoby.
je pravda, ze na snehu moc nenajedes, ale zrovinka na snehu nebo ledu bych chtel ty sqele brzdne vlastnosti zínich gum znat i po sjeti tech 3mm (apod.). tam totiz lezi ten duvod, proc si zimaky kupuju. kvuli mokru/suchu nepotrebuju zimaky a na mokru/suchu je v podstate kazda normalni pneumatika ok... no a na mokru jde primarne o to nedostat aquaplanink (= zjednodusene hloubka vzorku / mnozstvi vody) no a na suchu se asi zimak s pribyvajicimi kilometry bude zlepsovat jak pises:-).
prosimte, ja jsem s astrou 1,6l 55kW kdysi predjel v nemecku na dalnici porsche. jel jsem tehdy asi 160. tahle astra uz o moc vic nedala. urcite se tim tady nebudu chlubit, ne ;-)
tak samozrejme vzdycky zalezi na konkretni situaci, pri vetsim najezdu je ekonomictejsi pneu stridat (idealne kdyz zimni olitas v zime a letni v lete ;-)), nicmene tady primarne nejde uplne tak o ekonomii jako o bezpecnost, z barichellova prispevku jsem mel skoro pocit, ze jezdi prevazne jenom na zimakach a ty jsou (obecne) drazsi nez letnaky (ani ne tak pri porizeni jako z hlediska jejich zivotnisti)... a on je to zatim tezky bazarista, mozna aaackar? ;-)
nekdy je ten zákon flexibilni az moc.
tak moc, ze i policajti si ho vysvetluji spatne.
a je otázka jestli z neznalosti vlastni, nebo jestli zneuzivaj neznalosti ridicu.
třeba vymezeni obce - viz. zákon o silnicnim provozu (361/2000 sb. §2, pism cc)
My jsme jeli loni v dubnu s BMW po dálnici 220 na zimákách a neplulo nic. A v dubnu už zrovna 5 nad nulou nebylo. Takže asi tak.
Sou všechno pověry žvásty šířený gumárenským lobby, ono by jim ubyly kšefty no. Jak rychle přestali tvrdit že 5 let starý gumy se maj zahodit, protože toho maj plný skaldy a nikdo by to nechtěl. Tuhle sem viděl nabízet 8 let starý a nejetý gumy >:D
Ani se mi nechce verit, ze v CR je platny zakon, ktery je dostatecne flexibilni a pokryva situace, ktere pokryvat ma.
Treba se dalsich 5 let menit nebude. :yes:
Vyšlo by mě to o 100 tis dráž a pokud bych na to koupil i zvlášt disky tak o cca 220 tis dráž >:D >:D
Navíc - Kormorany na tuatě byly, tj na Stratus sem žádný gumy nekupoval
Nokiany a BMW to samý
Pirelli a CTS to samý
Jediný co sem teda kupoval byly Hankooky na 300C, Contíky na Sebring a Nokiany na Jaga, přičemž ty zadní sem tehdá sehnal výhodně rok starý za 2800 >:D
to urcite by zajimavy bylo, ale i ty novy aspoň o necem vypovidaj.
a většina lidi na tech zimnich na snehu zas tak moc nenajede a podle me se s ojizdenim vzorku bude chovani auta nejakou dobu mimo snih spis zlepšovat.
to je pravda. ve skutecnosti me az tak nezajimaji testy uplne novych zimnich gum, ale mnihem vice by me zajimalo, kdyby je napred "zbrousili" napr. o 3mm a pak testovali. to by bylo zajimavejsi a pro rozhodovani o nove zimni gume dulezitejsi.
ono není uplne od věci si takovy soudni kolecko absolvovat, kazda zkušenost je dobra a není potřeba se toho bat.
a protože na suchy, byt zmrzly, vozovce zimni gumy mit nemusíš ani v zime, tak ani k tomu predlozeni znaleckyho posudku nedojde, protože by ho musela predlozit pojistovna.
nejspis to dopadne tak, ze po podani zaloby k soudu to pojistovna vezme zpet a ještě rada skodu zaplati
ja zas pamatuju nejakyho zoufalce ve S120 před cca 20 lety, jak skoro na rovine tesne predemnou zablokoval silnici, protože ty jeho slicky to nebraly. chvili sem cekal co se bude dit a když jsem videl jeho beznadej, tak jsem ho se svou predokolkou se zimnima na všech ctyrech bez problemu objel.
ty zkazky, ze S120 vyjela na letnich vic nez predokolka se zimnima jsou jen skazky a mockrat jsem si vyslech, ze dotycnej ma ten zazrak S120, protože by v zime nikam nevyjel. ve skutecnosti ale na jiny auto proste nemel.
par let uplynulo a všichni ti se S120 si libujou, kam všude se s prednim nahonem bez problemu dostanou
No jak by to dokazovala... jako vždycky. V první fázi ti napíše hezký dopis, že odmítá plnění z důvodu nevhodného obutí. Tím pádem jsi to ty, kdo se odvolává a případně se obrací na soud. U soudu se pak klasicky předkládá znalecký posudek.
Norma na brzdnou dráhu je sice hezká, ale ta tě nezbavuje tvých dalších povinností, tedy mít na autě vhodné obutí, dávat pozor, jet pouze přiměřenou rychlostí atd.
Přesně tak. A navíc když je holt kluzko, tak to chce jet opatrněji a do zatáček to moc neřezat. Pak není problém jezdit na letních až do prvního sněhu.
Pamatuju jak jsem jako 19 letej jel na rande půjčenou Š120 a to prosím na Bedřichov tj. do srdce Jizerek. V televizi říkali, že bez sněhových řetězů na Liberecko nedoporučují jezdit. Chumelilo jako prase a silničáři nestíhali ani protahovat. Na tý škóce byly totálně sjetý letní gumy na všech 4 kolech. Musel jsem jet sice hodně pomalu a každou druhou zatáčku jsem jel bokem, ale kupodivu se to dalo. Fakt je že v tý době nebyl moc provoz a v takovým psím počasí navíc krom pluhů moc bláznů nejezdilo. Nicméně k tvýmu příspěvku. Š120 jezdila na jakýchkoliv gumách klidně celou zimu. Akorát se muselo jezdit hrozně opatrně.
Předpokládám že kdybych měl při nehodě naopak nazuté hroťáky tak pojišťovna mi opět nic nezaplatí, protože mi to brzdilo až moc dobře s čímž nikdo nemohl počítat :-)
Zajímalo by mě, jakým stylem se po okresce projíždíš, když Alero sedělo "jak přibitý". >:D Měla ta okreska i nějakou zatáčku? Ono totiž Alero, jako většina amerik, je známé coby sportovní náčiní na evropské okresky. >:D
Osobně mám vyzkoušený, že pravidlo 4 platí do důsledku.
Takže zimáky, aby to opravdu bylo bezpečné tak:
- musí být všechny 4
- musí mít aspoň 4 mm
- nesmí být starší, než 4 roky... protože pak ztvrdnou.
Takže prostě přezouvám brzo na zimáky... a pozdě zouvám... protože to tak akorát vychází, že po 4 zimě jsou na 4mm... takže další léto je dojedu.
A jedou úplně v pohodě! Protože zimák když je čerstvej, a má svých 9mm, tak opravdu za tepla zhoršuje řízení a brždění... ale ztvrdlej a s posledními 4 mm jede úplně v pohodě. ;-)
slysel jsi o tom, ze existuji i jedinci, kteri si vyrazi treba druhym autem prave v nedeli odpoledne, kdy je 15 nad nulou? i jim bys chtel pausalne predepisovat, ze maji mit zimaky, protoze je brezen a rano bylo treba jenom 5 nad nulou a co vic, klidne by mohlo i snezit za jine konstelace atmosferickych pochodu? jsou tohoe ti frajeri, kteri te ohrozuji na silnici? ... a jen tak pro poradek, kdyz je sucho, jsou letni gumy lepsi nez zimaky i kdyz je pod nulou (ale je to jedno, parametr chovani za sucha neni samozrejme ten nejkritictejsi).
Ano v půli března bývá 20 stupňů pres den když je slunce, ve stínu 20 nebývá a ráno když je kolem 0 nebo minus jsou zimaky urcite lepší. A teploty okolo 7 bývají v březnu ze 70%.
Silniční zákon říká, že povinnost je jen v případě, kdy je pod nulou, kdy se to dá v blízké budoucnosti předpokládat, nebo když je značka. Nevidím na tom nic špatného. Že se tu spousta lidí rozhodne přezouvat nehledě na počasí je jejich problém.
... hm, pekna statistika, moc bych se tim ale nechlubil, kdybys tech deset letnich sezon misto na zimakach odjel na letnakach, vyslo by te to cenove na polovic a jeste bys jezdil ve vhodnejsi "obuvi".
Tak velkou výhodou toho, že zde nejsou zimní gumy povinné, je fakt, že se zde netvoří v servisech ani typické návaly poslední říjnový a první listopadový týden, jako tomu bývá v ČR. Každý prostě přezouvá, jak sám uzná na vhodné a tím se to rozloží... Já už mám termín na čtvrtek, ale jen proto, že příští víkend jedu do Prahy a nechci riskovat, že dálniční kovbojové v Passatech budou na D5 dojit německé řidiče. Jinak bych to ještě pár týdnů nechal být.
Jedno auto už máme druhým rokem jen na zimních (obyčejné Barum) a rozhodně mi nepřišlo, že bych v něm plaval. Spíše naopak, většinou až nečekaně pěkně držely. ;-)
asi zalezi ma pneu jako takove - jestli uz to jsou spise slicky nez zimni pneu a jsou dostatecne siroke, plavat to samozrejme nemusi. nicmene jsou takove pneu na jezdeni v lete samozrejme nevhodne.
Jako Moravák z Beskyd jsem byl v prosinci zvyklý na metr sněhu a zamrzlý "buzerpac" v kasárnách, ale poslední roky to nestojí za nic. Loni to na vyřádění moc nebylo.
... a z jake casti jeho vyjadreni si dospel k nazoru, ze te ohrozuje na silnici?
... tebou proklamovana povinnost zimnich gum bez ohledu na pocasi je samozrejme hloupa zkratka, ono v puli brezna kdy bezne mame dny s 20 stupnovymi teplotami uz zase delaji ze zimnich gum takove lehke bahno, ktere s bezpecnou jizdou moc spolecneho nema. chce to vzdy rozum, ne pausalni pravidla.
vis, na suchem asfaltu maji letni pneu lepsi prilnavost nez zimni i kdyz je pod nulou. to je fakt. takze bych byl s tim tvym vyjadrenim jak z reklamniho letaku na zimaky trochu opatrny ;-). ... jinak tedy ja samozrejme prezouvam, pac ne vzdy je v zime jen suchy asfalt a co se brzdne drahy tyce, muzu si spise dobolit kompromis na suchu a nekompromisni chovani za mokra/snehu/ledu.
Kdysi jsem si sám pro sebe udělal takový test letních vs. zimních pneumatik a těch 7°C platí možná tak pro semi-slicky.
Moje zkušenost je taková, že pokud nemrzne, je na tom letní pneu pořád dobře. Samozřejmě, v médiích se uvádí 7°C, protože kdyby se řeklo 0°C, jelita by přezouvaly až v mínus deseti...
No jo, u nás je taky 15°C, silniční zákon se asi dneska nepodíval z okna >:D . Stejně si myslím, že časem ten předpis bude potřeba změnit. Teplo je čím dál déle a zima končí dříve (tedy ne podle kalendáře), za pár let bude pravá zima otázkou tak dvou měsíců...
Nesouhlasím, plavání jsem nepozoroval ani na dálnici ve 140, nevím, co máte za auto, ale Brava i filda držely. A ty jízdy kolem komína do 150km dostačují.
to jo, ted sou teda vyloženě zimní teploty, včera i dneska 14-17 po republice.
Sem včera najel alerem 100 km na letních a sedělo to jak přibitý i ve 120 po okresce >:D
Připouštím, ale mimo termostatu za 130 korun mě nic nezastavilo :-) a v zimě jsem tenkrát najezdil opravdu hodně, samozřejmě nebudu srovnávat pohodlí aut. Je to jen na tahání peněz z našich kapes, za chvilku budeme muset měnit všechno, jen aby si stát přišel na peníze. Jako řidiči jsme dost bití. Poplatky za tankodrom s omezenou rychlostí je víc jak předražený, ale to je jiná kapitola.
To je zajimavé že tento styl používají dvě úplně rozdílné skupiny lidi - ti co najezdí velmi málo, a naopak ti co najezdí velmi moc - typicky vozidla sanitek a různých podobných povozů. :-)
na jednom aute to mam taky tak.
jezdim s tim sice jen kolem komina, ale nekdy z toho i tech 130 vymacknu a zadny plavani nepozoruju.
jestli ti auto plave, tak pricinu hledej spis v tlumicich a geometrii
Dřív byly pouze jedny gumy a tam, kam vyjela stará dobrá "stodváca" by se ostatní auta nedostaly. Záleží taky kdo sedí za volantem, ani zimní guma není všelék.
druhy auto prezuju az podle počasí.
malokdy vyjizdim do práce dřív nez v pul osmy a to většinou jezdim hnojakem na zimakach.
a kam se nehodi jet hnojakem, muzu vyjet třeba az v 10, kdy uz bude nad nulou.
ojizdet novy zimaky když je +15C zatím neminim.
a otázka, jak bude pojistovna dokazovat, ze napr. na suche ale sice zmrzle silnici jsem jen diky letnim gumam neodvratil nezaviněnou nehodu tim, ze nedobrzdil, když jedinej legislativni predpis který se tyka brzdeni je zminen v OSN EHK 13, kdy napr, brzdna draha u osobaku ze 100km/h na nulu se musí vejit do 76 metru (s technickou prodlevou brzd, ale bez reakce ridice), a to bych pomalu zvladnul skoro podrážkou od bot a tezko pojistovna po me bude moct chtit, abych to zvladal na 40 metrech...
Je fajn, ze se kazdy listopad resi zimni pneumatiky... Mozna by ale stala za pripomenuti i kontrola naplni pred zimou... Kazdou zimu potkavam na silnicich docela dost odstavenych aut, z nichz se vali para... A take par zaparkovanych aut se zamrzlou kaluzi pod byvalym motorem... Take brzdova kapalina stoji za uvahu... Napr...
To jsi teda "frajer". Že ohrožuješ sebe je mi fuk, ale ze všechny ostatní na silnici to mi vadí. Takovýhle spořílky, kteří usetri milimetr na vzorku za zimu mam nejradši. Kvůli těmhle typům by měly být pneumatiky povinné od do nehledě na počasí.
V článku se nezmiňuje značka zimní výbava. Jelikož ji mám pár kilometrů za domem a tímto směrem denně jezdím, tak nic jiného než přezout nezbývá. Nehodlám nikoho sponzorovat a handrkovat se s pojišťovnou už vůbec ne.
Viz článek - ani po 1. 11. přezuto mít nemusíš, jen pokud by byl sníh nebo ledovka. Přijde mi to nastavené docela rozumně, vždyť už nyní teploty klesají k hodnotám, kdy letní pneu ztrácí přilnavost samy o sobě.
Jinak já už přezuto mám. Lepší být připraven než se pak klouzat a domlouvat termín přezutí v nejhorším návalu.
V anketě chybí možnost "jezdím celoročně na letních". To je u některých lidí oblíbený sport. >:D Na druhou stranu přezouvat povinně nejpozději do 1.11 mi přijde extrém a stupidita z druhé strany. Jsem rád, že u nás zimní gumy povinné nejsou, protože i tady v Allgäu, kde bývá nejdelší zima z Německa, je dnes slunečno a příjemných 13 stupňů a podle předpovědi by dalších deset dnů neměly teploty pod 10 stupňů klesnout a na obloze azzurro. :-)
Hlavne si treba uvedomiť, že pneumatiky sú naše jediné spojenie s vozovkou, štyri plochy zhruba veľkosti dlane. Letné pneu sa stávajú nevhodnými vo chvíli, keď vonkajšia teplota klesá pod 10°C. Vplyvom nižšej teploty okolia totiž letná zmes tuhne, pneumatiky sú tvrdšie a majú horšiu priľnavosť. Za hraničnú sa označuje teplota 7°C, kedy už naozaj treba mať nahodené zimné gumy, ktoré sú vyrobené z inej, o.i. aj mäkšej zmesi. Čiže nečakať na sneh a ľad. To prichádza až v druhom slede, kedy začínajú hrať rolu väčšie lamely a celkovo iný zimný dezén.