Ja vim ze srovnavat tyhle dve auta se moc neda, ale presto to jsou auta, ktery se me aktualne libi nejvic. Alfa kvuli designu, technologiim a emocim, TT kvuli pohodli a vybave (LCD panel misto budiku je fakt vymakanej). Alfa me ted ale nakrkla s cenovou politikou, nehlede na neustale odklady Gulie, ktera je taky uzasna.
Ja to teda nechapu, jeste pred par mesicema Alfa stala 1,4m, a ted najednou 1,8m? To uz me prijde pomerne dost :-( Zrejme se velice dobre prodava... 4C bych si rad poridil, pokud zvladnu nasetrit, ale s touto cenou mozna zvitezi Audi TT... ;-\
a či na tom alfa zarobí? To je predsa úplne irelevantné, zarába snáď porsche na GT3 RS alebo Subaru na STI? Nikto si predsa nemohol myslieť že 4C bude ten model na ktorom alfa trhne balík, a čo 8C? Tá nie je predražená? Samozrejme, že je ale to je cieľ to má Alfe zvyšovať hodnotu a image, rovnako ako 4C a giulia QV, to nie sú modely na ktorom by mala alfa zarábať, ak majú tie modely obmedzenú výrobu a za tú cenu si nájdu odbyt tak predsa nie je pre nich lepšia cesta ako to predávať draho, Alfa v prvom rade potrebuje zvýšiť image a to sa nebude dariť keby mala 4C predávať pod cenu a 10K kusov ročne...
Re: proč kupovat toto a ne levnější a mnohem funkčnější Pors
Zalezi, z jakeho uhlu se na to podivas. Mne zase neni sympaticky trend vyroby cim dal vetsich, tezsich a luxusnejsich sportovnich aut, co musi mit strasnou porci vykonu k tomu, aby ten cely cirkus uvezly. AR C4 sice neni zrovna nejtypictejsim prikladem auta pro puristy, ale i tak stoji porad na strane klasickeho pojeti sportaku a ne GT.
Druha vec je i financni stranka, co se tyka provozu. Podle me jsem to psal kdesi uz i tobe, ale proc to nezopakovat jeste jednou. Auto s velkym objemem a vykonem je skoro vsude zatizeno obrovskym zdanenim a jinymi vydaji, jako treba prihlasovaci poplatky, o dost vyssim PR, pojistenim apod.. V zapadni Evrope ti bude jenom v tomhle delat rozdil mezi provozovanim rekneme te C4 a Caymanem naprosto bezne tisice € rocne. Pro hodne lidi je vydat nebo usetrit par tis.€ rocne docela rozdil, kdyz si muze poridit jine, dynamicky totozne auto- a urcite emotivnejsi :-) Nijak bez vyznamu nejsou ani naklady na udrzbu a bezny servis. Klasicke spotrebni dily se u maleho a lehouckeho auta neopotrebovavaji nijak rychle a nestoji takovou raketu, jako na sportaky "velkeho kalibru". Porizovaci cena proste nikdy neni jedinym faktorem pri koupi vozu.
No tak Guilietta bude zajímavá mladá ojetina za nižší peníze než konkurence. S tím předkem souhlasím. Je škoda, že FL nepřinesl nižší předek s horzontálně umístěnými nízkými světly..
Tak vymen auto za pocitacovy volant.
Alebo chod na cesty namiesto polnacky.
Kdekolvek na spevnenych cestach nie je problem jazdit s beznym osobakom, ibaze ho mas znizeny o 8cm.
Tu v nasom blizkom okoli bez problemov Dargov, Jahodna, Soroska, vzdialene Makov, Certovica atd... vsade su cesty, kde sa da s takou Alfou vybesnit aj driftom.
Ja mam zase opacny nazor. Ke skoro dvojnasobnemu vykonu potrebujes jiny podvozek, kompletni velky brzdovy kit, kola, atd. . Aby neslo o low-budget= amatersky a nevyvazeny polotovar, tak do toho ve finale financne zahucis hroznym zpusobem a stejne se jenom stezi dostanes na takovou performance uroven, jako maji treba ta 4C, Lotus apod. . Prijdes o zaruku na auto a pri jeho ev. prodeji na tom silne prodelas, protoze ti za nej nikdo neda ani castku, rovnajici se vozu v originalnim stavu. Sam jsem silne uvazoval jit touhle cestou u GT86 a po trose pocitani jsem to zavrhl. A to v zemi, kde to (za dalsi velmi tucne poplatky) jde i oficialne homologovat. Ne jako v CR, kde potom musis jezdit na STK ke zkorumpovatelnemu znamemu a modlit se, ze pri jakekoli vyjizdce neprijdes o technicak.
Na pomery dělníka z východnej Európy je to hodně :-) ale svojích pánov si určite nájde aj v "chudobnej" východnej Európe.Nám by tu skôr pasovalo niečo zábavné do 10litrov,ale to by sme asi aj vtedy nadávali že 10 je moc,tých 8 by bolo primerane :-)
... za 850 v plný palbě, k tomu turbokit BBR za 200 a mám prakticky tu samou velikost, stejnou hmotnost, kultivovanější podvozek a jako bonus 300 koní... :-) Za poloviční cenu.
R4 TS jsou šíleně citlivý na olej a celkově na servis a i tak nevydrží 2 ze 3 kusů ani 100tkm. JTS s přímovstřikem je lepší (zaklepe tak každý třetí a většinou za to může majitel), ale pořád se tam musí lít polozávodní olej, co nejlepší benzin kvůli přímovstřiku a chovat se k tomu jak k osmiválu od Ferrari.
Jede to na atmo dvoulitr pěkně (1.8 TSI v Oktě na rovince pomalu ujíždím) a v zatáčkách na slušném asfaltu to s lehkým předkem uvisí i mnohem silnější auta.
Šestivál jsem samo taky chtěl, ale když jsem to kupoval, žádný přijatelný nebyl. Třeba někdy příště.
Zatím z toho kvetu, ale po každé projižďce se cestou k domu otočím a prostě nemám srdce poslat dál.
Přiznám se, že ty čtyřválce ani nevím jak chodily a jaká byla s nimi zkušenost. Mě tehdy dostala otevřená kapota a to krásné chromové sání u V6. Ale byla to alfa se vším všudy, jak se říká stejné jako s krásnou milenkou - "Radost řídit - ale ne vlastnit". >:D
Ty ses dnes nejak asi dost zhulil, meles tu pate pres devate: Alfa 4C bez rozdilu oproti Peugeotu RCZ, tata mel kdysi Alfu a s.r.a.l.o. se to.... Boze muj, jak dlouho jsi sedel nad temi slinty v hospode? :no:
Ona je Giulietta tradicne kupujicimi nedocenena (rozumej: nekupovana) v podstate vsude, a ani defens na tom nic nezmeni.
Jinak s faceliftem souhlas, ja na nej cekal jak na smilovani a kdyz prisel a ten odporny predni kukuc nakopnuteho mopse zustal, zlomil jsem nad Alfou hul. Ach jo :'-(
Maloseriova karbonova ultralehka zadokolka s motorem uprostred neni v zadnem pripade porovnatelna s v podstate (technicky vzato) klasickym predokolkovym HH v karoserii kupe. Jizdnimi vlastnostmi a ani cenou.
Mám jeden z posledních vyrobených kusů, navíc už od Pininfariny a i když z toho ruční výroba přímo čiší, na kvalitu smontování a čehokoli vyjma motoru si nemůžu stěžovat. :-)
Je hezké, že mají halo auto, které asi někoho naláká se podívat na stránky neřkuli do showroomu. Ovšem 95% lidí pak zjistí, že si nemají z normální nabídky u Alfy co koupit a odejdou s nepořízenou. Alfa nám tímhle autem říká, že ještě žije, jiný úhel pohledu ovšem je, že už jen živoří.
Celá tahle malá Alfa, to je hledání neschůdných třetích cest-ani klasický sporťák s pořádným objemem, ani moderní „hybrid“ ale něco mezi - je to polotovar, předražený, nepohoslný, s vysokoobrátkovým maloobjemovým žíznivým motorem. Tohle určitě nemá budoucnost - slepá cesta. Maloobjemové vozy se sportovním nádechem umí jen Angličané (Lotus, Caterham apod.)
Oba to sjou hothatche, cenový rozdíl je v technice, materiálech, způsobu výroby, kvalitě atd.
Ale mezi Peugeotem a Alfou nevidím takový rozdíl. Můj táta, když jsem měl ještě vlhký řidičák vystřídal několik Alf - 146, 156, 166 a byla to jedna z nejhorších aut, co se kvality týkalo. Furt se něco sralo, loupalo, padalo, nelícovalo (ačkoliv Alfa byla a chce být na srdíčko). Centimetr žádná míra. Takže rozhodně to není tak markantní rozdíl, aby byla Alfa 2x dražší....ačkoliv to už jsou čisté spekulace. Nechtěl bych ani jeden z těch dvou vozů...a taky ani jeden z nich člověk nepotká.
Já tak nějak nechápu celkově politiku Alfy ... Jedna velká slibotechna ohledně modelů do budoucna, představení Giulie rovnou v nejvyšší verzi a následné čekání snad více než rok (nebo kdy se má vlastně začít prodávat ...) na uvedení do prodejů. O "normálních" verzích ani vidu, ani slechu (osobně bych se ani moc nedivil, kdyby po tom, co budou rok honit Giuliu QV po výstavách apod., ji pak po roce představí v běžné verzi a uvedou do prodejů, tak že ten boom a touha po ní bude dávno vyčpělá a jestli si v podobném duchu jako 4c nacení i Julču, tak po ní nadneseně řečeno neštěkne ani pes ) ...
Alfě fandím, bylo by super vídat na silnicích opět tyto italské charismatické krásky, ale s tím, co předvádí, jsem celkem skeptickej ... ;-\
No a nebylo by řešením zvýšit výrobní kapacitu těch monokoků?
Já beru, že technika 4C je na úrovni, nicméně když si vzpomenu na původní plány, jak bude auto s hmotností pod tunu a cenou pod mega, musím se smát... já se tedy smál už tehdy :-)
Ja uz jsem sedel i ve 4C Spider (bohuzel jenom to) a problem budou mit i lidi malych postav. LH roh ramu celniho skla jsem mel opravdu neprijemne blizko cela. 4C neni zas tak uplne malinka, ale na tu sirku vozu jsem si v ni pripadl jeste stisneneji, nez v Lotusu Elise/Exige. Oproti tomu se do ni naseda a vyseda podstatne lip :-)
Je snad A45 AMG to same co kia ceed GT, jen proto ze jsou to HB nizsi stredni s malym r4 pod predni kapotou? Maji stat stejne?
Ty rozdily mezi RCZ a C4 tam nevidis protoze je nechces videt nebo... ? :-)
U nás jezdí zase opravdu mraky motorek. Těžko říct, zda ty počty 4C zamýšleli, ale nepřipadá mi to jako model, který by měl značku zachránit. Spíše naopak.
Hlavně kvalita pokulhávala, měl jsem x reklamací, ale vždy se snažili. Jinak ve své době tomuto autu vzdorovalo málo co. Trošku těžší na předek, ale šestiválec chodil krásně.
U nás vůbec moc kabrio nebo roadsterů nepotkáš, v Německu je to přes podobné podnebí jiná hra, někdy mi přijde, že Němci jsou auty bez střechy posedlí. Boxster je naprosto běžně potkatelné auto, minulý týden jsem projel D z rohu do rohu a poprvé u toho narazil na 4C v provozu, do té doby nikde nic. Porsche bez střechy, jaguary, mx5ky, Z4ky atd., plno, 4C je rarita. Jestli to tak chtěli, pak o.k...
Furt porovnavas hrusky a jablka, peugeot nema ani auru, ani styl/design a nakonec ani techniku 4C. Za kazdou z tech veci si muzes rict o priplatek a jen blazen si o nej nerekne.
Souhlasim s tebou ze alfa romeo chce za 4C vic nez je zdravo, ale ne kvuli cene RCZ, ale kvuli cene Porsche Boxstru. ;-)
Já nevím, co se tu rozčilujete. Roční výroba je hlavně díky karbonovému monokoku omezená a pokud je na dlouho dopředu vyprodaná, jak jsem onehdá četl, tak by byla hloupost to prodávat levně. Buďte rádi, že Alfa aspoň na něčem trhne nějaký to Éčko.
Alfa je podlě mě hodně povedená a bude to hodně zábavné a ovladatelné auto. Ale pořád mi ta cena přijde moc už v porovnání toho, že u Porsche dostanu 3,5 litrový šestiválec a u Spideru dokonce 3,8 litrový.
mas pravdu.... su to trosku rozdielne svety ale pri sportovych autach to tak uz chodi .... to nie je ako porovnavat ibizu s polom...
podstatne je ze obe auta ciela na to iste..... na sport, na radost z jazdy a su dvojmiestne .... mne RCZ R pride voci 4C ako doslova az smiesne lacne auto za babku ...
alfa ale zrejme vie co robi... 4C ma byt auto pre labuznikov ktori na to maju...... tak dufajme ze sa ich najde dost ;-)
V roce 93 jsem dal za astru Gsi 640tis., tehdejší ceny nemají ve vztahu k dnešním moc velkou vypovídací hodnotu.
Podstatné je, kolik stojí 4C při srovnání s relevantní konkurencí, a to je horší, protože se zdá, že chce "lovit" ve vodách šestiválců, boxster, f-type, a to bude z hlediska prodejů problém. Popravdě, moc jejich cenovou politiku nechápu.
No já nevím, tehdejší GTV v r. 98 stála 1,2 M a nějaké drobné /mimo jiné jsem ji měl cca. 5 let/, v třílitru měla 166 Kw, a už tehdy to bylo za tu cenu celkem málo prodávané auto. Jasně že neměla tak ultimativní charakter a hmotnost, ale ty ceny 4C jsou trochu mimo.
lotus evora 3,5V6 vyjde takisto v prepocte asi na 1,6-1,7 miliona cz ... v nemecku stoji nejakych 60 000 eur.... a to auto je uzasne... niekolko recenzii najdeme aj v porovnani s carrerou alebo boxterom.... za 2 melony je 4C ozaj mimo misu.... nic proti alfe.... ale podla mna sa ich v tejto cene v CZ moc nepreda
pripadne za milion lotus elise ... male lahke zabavne spartanske auto.... sice nie tak silne a vykonne.... ale stoji polovicu a zrychlenie ma tiez moc fajn....
Hele, dva majitele 4C znám a ani v jednom případě koupě nebyla o přemýšlení - spíš o chtění. :-)
A když to Italové prodají i za dvě mega, tak jim to přejme, ne? Porsche už má peněz dost, Alfa je potřebuje víc.
Giulietta je super auto, v našich krajích tradičně nedoceněné. Ale potřebovala by facelift s nízkými a širokýmy světlomety jako sůl, jinak nádherný design ten předek trestuhodně zabíjí. Kdo toto schválil... :'-(:'-(:'-(
tak to veru ze nejde..... ja mam obcas problem aj s beznym osobakom... staci mi vyjst len tu niekde mimo mesto a boze .... co by som vtedy dal za SUVecko ... 4C je ozaj nadherna a pre mna este skutocna alfa ( na rozdiel od mne nic nehovoriacej giulie ) ale to auto na nasich cestach skutocne nie je kde vyuzit aj keby bol clovek miliardar... to mas pravdu
Trosku dva svety, ne? Predokolka s pohonem na predek od peugeotu vs. o nekolik set kilo lehci karbonova alfa romeo s motorem uprostred a pohonem na zadek.
pride mi to tiez ako prestrelena cena.... a to sa tu niektorym famozny RCZ R ( ktory je ozaj vsade chvaleny a udajne je aj moc zabavny ) za milion zdal ako pridrahy ;-) .....
pri 4C sa plati uz viac za styl charizmu a jedinecnost.... lebo za 2 melony uz mozes mat aj nejake to porsche... ci povedzme uzasnu corvettu stingray ;-)
No a proto je dnes Alfa na pokraji zániku alá Lancia. MiTo je staré předražené punto, Giulietta už je na trhu opravdu dlouho a je taky dražší než veškerá konkurence a 4C je okrajová záležitost za přemrštěnou cenu.
ale nezblaznili, :-) pokud jsi chtěl alfu, musel jsi mít vždy peníze a na speciální edice vůbec, pro představu v roce 1992 stála 33 P4 kolem 700.000 korun a to jsi měl jen plech a 95 kW, nynější 2 mega, nejsou zas uplně mimo.