Novou generaci jihokorejského sedanu střední třídy si již můžete koupit i u nás, přijíždí pouze s motorem 1.7 CRDi a manuální či dvouspojkovou převodovkou.
No já bych tedy do tohoto segmentu po Korejcích rozhodně nesahal a ani o segment níž. Snad jen současná i10 od Hyundai je vcelku zajímavá nabídka... :-!
suhlas... kebyze som fanda dizlov tak by som sa tej 1,7 uz dnes vobec nebal.... maximalka vyse 200 asi nebude nahodna ... a to ze zrychlenie nie je ako v nejakom 200 konovom benzine je predsa uplne ok .... je to dizlova limuzina na dlhe cesty .... nie trhac asfaltu ... svojich zakaznikov si podla mna najde.... popravde mensia octavia s 1,6 tdi tiez nie je ziadne delo a napriek tomu je to pre mnohych v strednej europe automobilovy sen ... a kto vazne chce sportovat ( aj ked neviem kde sa da bezne vyuzit 250 koni ... v meste asi nie a ani na dialnici nebudu moc vyuzitelne ) ... nech si pocka na GT verziu optimy ... ta uspokoji aj tych dynamikou narocnejsich ;-) ...
Bohužel je vidět, že nabídka motorizací je zatím hodně malá a opravdu to nevypadá na dobývání pozic. Ale i tak je to vzhledově pěkné auto. 1.7 je vychytaná, během doby ještě poladěná, dobře jezdí, sice nemá sílu některých dvoulitrů, ale charakterem se jim dost přibližuje. Patří s 2.2 k tomu nejlepšímu co H/K nabízí. Škoda, že se jim tam nevejde ta 2.2, ale to je jiná..
si predstav, ze cca pred 3 rokmi som si kupil Acco a just s 2.0 VTEC a spokojnooost. Mam aj nejaku recenziu napisanu, ale chybaju mi este fotky. Mozno sa to do tyzdna zlomi a nieco zavesim aj na mojeauto. V ramci sirsieho vyberu som spekuloval nad fullkou Optimou, ale akosi mi nesadla. K otestovaniu benzinu som sa nedostal, bo nebolo.
Kia o tu střední v Evropě zřejmě až tak moc nestojí... vůbec mám pocit že po silném nástupu 7! Kia polevila v reklamním úsilí a nechává víc prostoru pro Hyundai.
Nechápu, proč fotí interiér s polosklopenými předními opěradly? To v tom jako někdo bude jezdit v poloze pilota Formule 1? I sklon zadních opěradel je poněkud přehnaný, tam to ale nastavit jistě nejde, navíc dlouháni budou bouchat klavou o prudce klesající strop... ;-\ :'-(:-!
Nová Optima vůbec nevypadá zle, ale bez dvoulitrové nafty, nějakých turbo benzínů a hlavně verze kombi to v Evropě nemá absolutní šanci na prodejní úspěch. :-!
A podle mě za vysokou cenu.
Xenony až v nejvyšší výbavě? To je vtip?
Zvenku pro mě hezký auto. Interiér: rádio a klima okopírované, takže hezké, navi strašně zakomponovaná, řadička z minulého století. Ani bych se nešel svézt.
Hold, diskusie na motoristických weboch sú plné heroických činov, kritiky, porovnávaní neporovnateľného a hlavne samých úspešných podnikateľov, ktorí bežne kupujú auto za cca 50 000 € každé 3 roky...len potom nerozumiem, kedy zarábajú, ak celý deň sedia na internete :-))
To je úplně v pohodě i když si nemyslím, že K/H jsou na tom technicky stejně jako např. D3. Praktické rozhodování je ale něco jiného než teoretické "to bych si koupil/nekoupil". "Bych" znamená, že to auto není pro toho, kdo odpovídá....
tak popravde ja som sedel od kie len v predoslom soule ( v autosalone v r 2011 ked sme hladali nove auto a obehli par znaciek.. toyotu auris, kiu soul, suzuki SX4 , Yeti... az po vitazne tri diamanty ) a potom v kamaratovom riu.... ale nemozem si stazovat... citil som sa tam fajn ... ale ja som skromny... mne sa fajn sedelo aj v matize ked teraz tak uvazujem >:D
pardon.. este v predoslom ceede som sedel .. ale len parkrat ... kombik jedneho znameho ak ho tak mozem nazvat ;-) ... auto ako auto... dnes uz ziadny rozdiel v tychto vodach ;-)
pripomenul si mi zase marecka... to se jedna o uplne jineho zaka z jine tridy ;-)
ja viem mas pravdu... delo to nebude.. ale nechcime od 1,7crdi vykony a dynamiku dnesnych 2 litrovych passatov... urcite to az take zle nebude v reale... testeri ozaj optimu vcelku chvalili... fakt neviem ako i40 ... ale nevidim to az tak marne... svojich zakaznikov si najde... mna by potesilo keby aspon tych 10 tisic kuskov v eu optima buduci rok dala... ( co je zhruba trojnasobok sucasnosti ) ... uvidime.... a ma prist casom aj hybrid... snad uz vydarenejsi ako ten v predoslej optime ktory nestal ani za rec...
suhlasim... genesis je uzasny... vzhladovo uplne ine kafe ako na fotkach :yes:
presne tak.. auta su uz v mnohom rovnake ... a celkovo moc podobne... a vsetky plnia zvacsa tu istu funkciu ... mne by netrebalo ziadne Cecko v plnke.. uplne by som si postacil aj s optimou v zaklade... ;-) ked sme uz pri takomto porovnani.... ale inak plne chapem... kto ma na top auto ako XE, Cecko, A4... kludne nech si kupi to co mu spravi radost... ano auta by mali byt v prvom rade hlavne o radosti a spokojnosti majitela :yes:
Ne, srovnávám v kontextu třídy, tam se láme chleba. Dnes ti střední motorizace o třídu níž dává stovku pod 10 jen to fikne. Me to upřímně přišlo jako jízda s 1,6TDI.
mas pravdu.... chce to aj nieco silnejsie... ale na svoj objem a moznosti je 1,7 crdi slusny motor.... nikto nemoze od neho cakat 130kw... na svoje moznosti je to fajn motor.. a konecne uz funguje aj zladenie s novym automatom... pokojnym vodicom bude stacit... ja konkretne by som ocenil nejaky benzinek... okolo 120-140kw... viac uz stejne netreba....
tak neviem... ja len pisem co som cital.... tvoj nazor ti neberiem... mozno mas doma carreru neviem ... ale vtedy to moze cloveku prist ako slabe ked presadne do akehokolvek ineho auta ;-) .....
kazdopadne aj papierove udaje si pozri.... v zrychleni stareho crdi a toho noveho je aj "papierovo" citelny rozdiel ... muselo teda nastat nejake citelne zlepsenie... a lepsie zladenie auta s prevodovkou ... ale ako vravim.. kto jazdi s bawom M3 alebo carrerou tomu pride vsetko slabe ;-)
Otázke, kto by si kúpil Kiu, alebo Hyundai za milión CZ, prípadne ekvivalent €, skutočne nerozumiem. Pre 90% kupcov ide len o znak na kapote, za ktorým sa skrýva reálne auto so všetkými kladmi aj zápormi, rovnako ako u zvyšných automobiliek. V Nitre som stretol sedan Hyundai Genesis a všetci sa otáčali, to auto zvonka aj v interiéry vyzerá jednoducho fantasticky a o tech. stránke, dielenskom spracovaní, prípadne spoľahlivosti už dnes naozaj ani základe informovaný motorista nemôže pochybovať. Kúsok ďalej odparkovanú Audi A7 si nikto nevšimol, čo ale samozrejme neznamená nič zlé. Akceptujem pohľad na spoločenský status človeka v určitých modeloch (áno, myslím D3), tu ide ale o výsostne konzervatívny euro primitivizmus. Kolega si už dávno kúpil za 770 000 sk Audi A3 v základe s motorom 1,4. Z môjho pohľadu možno osoba zrelá na ambulantnú liečbu, z pohľadu trhu, prečo nie? Chcel Audi za každú cenu, tak vsadil na možnosť „za veľa peňazí, málo muziky“. Jeho peniaze, jeho vec. Ak teda niekto vsadí na opak, „veľa muziky za málo peňazí“ a ide do Kórejca, má byť považovaný za čudáka? Optima je plnohodnotný zástupca svojej triedy v ktorej jednoznačne vyniká dizajnom, v ostatných veciach nemôže nikoho uraziť. Brat jazdí služobným Passatom B7, 2.0 TDi, 103kw a je max. spokojný. Využil možnosť absolvovať skoro 500 km trasu na dízlovej Optime v automate a predstavte si, žiaden problém, naopak, uznanlivé poznámky. Ak by auto tejto triedy kupoval ako fyzická osoba za svoje peniaze, Optima by riozhodne skončila v užšom výbere.
uvidime... ale manual crdi v optime zrychli za 10s.... dvojspojka za 11s... talisman 1,6dci 96kw s manualom da stovku za 10,4.... ( vsetko su to papierove cisla ) ... teraz pozeram ze vlastne on ten talisman v tejto vykonovej kombinacii ani nema automat.. ako som si myslel ( co nakoniec moze optime a jej predajom s automatom este nahravat ) ... cisla s manualom ale vravia pre optimu... ale uznavam.... ma v porovnani s tymto 1,6 crdi vacsi vykon aj objem ... na nejakeho lenocha ( teda aspon s manualom ) to ale moc nevyzera
samozrejme talisman potom ma este silnejsi 118kw 1,6 s automatom... ale absencia automatu v 96kw verzii je mozno trosku aj skoda... zvlast preto ked vidime ze ho renault uz dnes tlaci aj do malych aut clia a capturu kde az tak svoje vyuzitie nema....
Nevím jak na tom bude Talisman, ale francouzkých 130 koní v Mégane GrandT bylo pocitově mnohem silnějších než 140 korejských v i40. V tomhle segmentu nemá až na zarytýho příznivce nijak zázračně jedoucího dvoulitru zákazník u H/K kam sáhnout.
Nevím co ladí a co upravovali, ale když jsem ho jel v i40 tak byl dynamicky mtrvolný, nijak zázračně tichý a spotřeba taky nic moc. Špatná motorizace, špatná volba a špatný krok od Kie.
aj dvojspojku chvalia.. teraz je to uplne o inom toto crdi v automate ... uz som co to precital od serioznych zdrojov a nemam dovod vymyslat ... vazne by to malo byt uz podstatne lepsie :yes:
ved pockajme si... uz mozno coskoro nejaky ten novorocny testik optimy aj na tejto stranke by mohol byt .... ten snad niektorych "kritikov" crdi umlci natolko ze uznaju ze to nie je az take zle auto
a zase GT verzia bude draha a pazrava ( ved ktory "blazon" by si kupil kiu za milion ze )... to mas tak ;-) ... kia to s nami nema obcas lahke .... ale mne by benzinova optima gdi stala tiez za to :yes:
to iste sa pytam aj pri accorde... dalsie paradne auto ale nestretnes ho .. zbytocne toto riesit... kto chce si optimu kupi... kto nie ten nie... europa je nadalej pre nu nie prioritny trh takze o buducnost tohto modelu ( rovnako accordu ) sa aj pri neuspechu v eu nemusime bat ;-)
inak mozno sa mylim ale optima sa zrejme u nas predava pomerne / na pocet obyvatelov lepsie ako u vas... lebo ja ju aj obcas stretnem a vidim aj teraz asi dve tri v mojom okoli na relativne novych znackach ... samozrejme vsetky s crdi... co ale nevidim vobec je kizashi... ten akosi zmizol... viem ze sa uz nepredava... ale este donedavna som to auto aj u nas stretaval sem tam ... mozno mam len smolu
ale porovnat talisman 1,6 dci 96kw s optimou 1,7 crdi 104kw by hadam aj slo... ( obe v novych automatoch ) ... a zakaznici tychto aut budu nakoniec mozno tiez dost podobna krvna skupina ... lebo tieto znacky su vseobecne na tom v tychto vodach tejto triedy v eu dost podobne...a kto chce ozaj nieco "premiovejsie" tak pojde predsa uz uplne inde .....
podla mna samotna 1,7crdi je uz v pohode a motor ako taky po vylepseni aj s novou prevodovkou ladi... a nie je to zle..... len by to chcelo este aspon jeden silnejsi dizel ... a par benzinov... mna kokretne nelaka ziadny dizel v tomto aute aj keby mal 140kw ... optimu proste vidim na benzin... GT verzia ale zase bude moc kusovka... ale snad to 2.0 gdi casom pride... ked takyto 2 liter dokaze predavat mazda 6 tak aj optima to zvladne... opat uz pojde o vylepsene 2.0 gdi... takze spominat na starsie GDIcka ake boli sunty uz nema zmysel
Předpoklad, že stejná skupina zákazníků se stejným požadavkem jako na Sup nebo Talisman přijde i ke Kii podle mě nefunguje.
A mít jeden, notabene když budu velmi kulantní, (pod)průměrnej motor znamená, končit s prodeji v rámci desítek kusů v jednotlivých státech EU.
tiez si myslim ze aj talisman bude najpredavanejsi prave s 1,6 dci 96kw... takze by som predaje novej optimy s vylepsenym 1,7crdi nevidel az tak marne .... ale popravde... nejaky ten silnejsi dizel by sa samozrejme zisiel... aj nejake benziny .... dnes uz to nie je moc o vykonoch... v casoch setrenia... nizkej spotreby je v tejto triede aj 100kw fakticky postacujucich... skor ide o zladenie ( motor prevodovka podvozok ) ... a nova optima uz s tymto crdi "komunikuje" ovela lepsie ako ta povodna... aj prevodovka ... aj motor zabera uz viac odspodu ... nasiel som nejeden testik ( alebo teda prva jazda, first drive, road test a podobne clanky ) kde tento motor uz zrazu celkom aj chvalia... kde pisu ze mnode neduhy tohto dizla z minulosti a slabiny ake mal su uz potlacene ... a nejake tie clanky a prve jazdy s optimou mame uz aj v nasich tlacenych mediach na pultoch stankov ... aj tam tento motor v optime chvalia .. nevidim teda az taky problem v tomto dizli ako takom ... ale samozrejme aj nejaky silnejsi by sa este zisiel to ano .... len jeden v ponuke je malo
Je zajímavé, že jsem nikde nenašel test původní benzínové verze 2.0 CVVT. Proč je všede testovaná pouze naftová verze ? a to tady ještě dvakrát to stejné auto ???
Mozna chybi vyrobni kapacity na motory, asi je cpou do modelu, ktere se po svete lepe prodavaji.
Pokud rikaji ze tu dnesni nabidku se 100kW dehtem bude volit 60% zakazniku, jako ze asi jo, tak pro zacatek zacali na trhu dobre. Superb se asi take nejvice prodava se 100kW dehtem. Chce to jen doplnit lepsi motor adekvatne lepsi vybave
no toto crdi je uz vylepsene... a paradoxne na neho uz citam viac chvaly ako kritiky... nejake tie testiky som uz prelistoval ... a az take marne to nie je... predosle passaty s 2.0 103kw sa nejavia "papierovo" lepsie a napriek tomu to bol kedysi este nedavno "ideal" tejto triedy.... az take zle to teda nie je.... maximalka na urovni 200 a zrychlenie s manualom za 10s nie je ziadny lenoch... aj kroutak je uz vacsi a ide viac odspodu..... skus pozriet nejake novsie testy ... stare crdi ozaj dost kritizovali.. ale to nove je uz lepsie ... aj prevodovky su lepsie zladene a motor zabera uz viac odspodu... neduni to... jak sa vravi... pisem len to co som cital... nejazdil som s tymto vylepsenym crdi samozrejme ( ponuka sa aj vo faceliftovanej i40 ) ... ale mal by to uz byt podstatne pouzitelnejsi motor... samozrejme skor na pokojnu jazdu... dynamika tu nadalej nebude prioritou....
.... vypadá prostě skvěle, interiér ala bmw mu sekne, zpracování na úrovni /podle fotek/, ..... pak přijde motor a hlavně možnost konfigurace. Nechápu to, zejména když mají k dispozici ostatní motorizace.
2.0 crdi by sa urcite vosla... ked sa do optimy vojde 2.0 benzinove turbo tak hadam aj dizel by sa vosiel .. do tejto novej urcite .. v amerike ma optima ine motory ako u nas.. a vosli sa...
je dost mozne ze za tym bude aj nieco ine... mozno optima este nie je pripravena "na europu" .... jej uspech v amerike dost vytazil jej vyrobne kapacity a moznosti v eu..... aspon u predosleho modelu to tak bolo...
nie zeby som si ju siel 1 ledna kupit.... ale ponukat taketo auto tejto triedy bez benzinu to hadam nie... toto je mozne snad len v nasej europe .... ;-)
mas pravdu.... je mozne ze gdi pride casom.. mozno po zeneve... optimy su v eu dost kusovky a kym sa poriadne "rozbehnu" bude uz leto... takze je mozne ze gdi pride neskor a aj GT verza by mala prist.. ale ta zase asi tiez nebdue ziadny predajny hit ... hm... a vlastne.... preco to nema tu 2,2 zo sorenta... ked uz tam chcu silu mocou pchat v eu dizel tak nech ich tam daju aspon dva tri nech to stoji za to nie? ... ten jeden je dost malo predsa... tomuto kroku ( s jedinym dizlom ) som u europskej optimy ( aj i40 ) stale moc neporozumel... ak sa nemylim aj sorento ponuka dva dizle ... u nas sice len ten silnejsi... ale v spanielsku ci nemecku mas napriklad aj ten mensi 2,0 crdi v sorente... sportage to iste... ten ma hadam az 3 dizle.... len optima jeden jediny... skoda... dost to degraduje predajne moznosti tohto inak podla mna podareneho auta
to benzinove GDI sa mi moc pozdava.... snad casom pride... ale ak nebude u nas .... tak je to skoda... potom uz cakat jedine na vykonnu GT verziu v benzine ( snad v zeneve uz bude ) .. ale tento motor bude asi dost drahy a aj dost pazravy ;-\
inak to vylepsene CRDI nevyzera zase az tak uplne marne ( z pohladu dizloveho fandu ) ...... ale mne konkretne ( som benzinovy fanda ) dizel v tomto aute nevonia ;-\ ach jaj komu co optima urobila ... ze ju takto v eu "motoricky odstavili" do role outsidera .... pritom je to podla mna jedno fajn a zaujimave auto....