Diky Ondrovi jsem se mohl timhle autem svezt - byt jen jako spolujezdec. A strasne me nadchlo.
Pocitove je nejen diky 40kw o dost rychlejsi nez muj MRS250 cup. Na okreskach je rychlejsi hlavne podvozkove. Kde vas megan strasne vyklepe a vy fakt citite kazdy listi na silnici a zadek po nerovnostech odskakuje, muzete v Type-R pridat plyn. To auto drzi fakt neuveritelne :-)
Ale je to uz prehnane. HH ma byt podle me obycejny hatch s trosku vyraznejsim designem, tohle je proste uz moc. Obrovske kridlo, vsude neco zaobleneho, vydechy, koncovky. Proste divocina. Kdyz v nem nekoho uvidite jet, bude vam jasne jedno - tohle je clovek, co si to koupil na okruhy. V moste a na ringu lovi posledni setiny. Auto proste kazdou jizdou lovi cas. Zvuk uvnitr je nic moc, jen to zachranuje podobne vysavacove syceni jako ve spicce v MRS. A to je mozna trosku skoda.
Par dni na Type-R jsem mel moznost projet se ve fl Focusu ST. A ten, i kdyz ma o hodne mensi vykon, i kdyz nema samosvor, dodava obrovsky pocit neceho, cemu se rika zabava. Diky problemu s prenosem vykonu na silnici za mokra hrabe i na trojku pri najezdu na dalnici (pokud lovite cas na okruhu, bude vas to sra-t, jinde ale ne). Nemusite mit vyple ESP, aby vam dovolil si treba na kruhaci hodit zadkem. Vlastne hodil zadkem kdekoli. Fokac spoji zabavu MRS, zehlicku Type-R, ovladani vyrazne citelnejsi nez treba v GTI.
Musim souhlasit s tesnavem, protoze vetsine potencialnim kupcum je uplne jedno jaky ma to ci ono auto cas na konkretnim okruhu. Kdo ma rad Hondu nikdy si MRS nebo RS nekoupi...Dobry priklad je GTR, za tu cenu by jich melo jezdit jako Octavii... Kazdopadne Honde palec hore za novej Type R, podle vetsiny testu se skutecne povedl.
Odkazy, kde byl CTR pomalejší jsem ti dal. Nejnovější srovnávák dělal AMuS a CTR dostal od MRS na Hockeheimu 2 sec. na kolo.
[odkaz]
není vyloučeno, že na jiném typu trati bude rychlejší CTR, ale rozhodně neplatí, že by byl rychlejší na naprosté většině okruhů.
Nejsem jistý, jestli v nějakém srovnáváku bylo něco rychlejší, než CTR. namátkou - RS 3 na Knockhillu, tuším. Ostatně nepsal jsem na všech, ale na většině. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet, jak budou přibývat testy CTR. :-)
Líbí se mi, jak někteří pašáci chválí TSI motory - ale ať si uvědomí, s čim přišlo VW na trh a nestydělo se prodávat to lidem - takže dělali z lidí pokusný králíky - hlavně praskali řetězy a jiné trapnosti....... tak za ty roky, co je TSI na trhu by to snad uměli vyladit i číňani ..... no nééééééé????? >:D >:D >:D >:D >:D:-!:-!:-!:-!;-)
I 8,5litru (u DSG ještě o půl litru méně) není na tak silné auta špatné, ale pokud by to bylo 7,3 tak :yes: ne že by to bylo to nejdůležitější, ale pokud člověk využívá HH opravdu i na denní ježdění, tak to potěší ;-)
Jinak pokud porovnám ostatní hodnoty z článku, na který jsi tu dal odkaz, tak do 110Km jsou ty foukané dvoulitry ať už od Hondy nebo WV +- podobné.
Jestli jsou něčí preference takové, že mu vyhoví civilnější Cupra, může být, ale CTR je nezpochybnitelně nejrychlejší na naprosté většině okruhů, kde se objevil a zachovává si značnou míru zběsilosti a tedy i zábavnosti, typické pro modely Type R. Takže pokud někdo hledá zážitky s nádechem oldschoolu, není celkem co řešit.
Značka Type R se stala pojmem pro atmosférické sporťáky a Honda teď dokázala kontinuálně přenést ten odkaz i do přeplňovaného auta bez nutnosti "sbírat" zkušenosti v sériové produkci. Je to prostě pěkný příklad kompetence značky. ;-):yes:
Je mi až záhadou, s jakou vehemencí se snažíš všechny přesvědčit, že nemáš o autech ani páru a to opakovaně i poté, co na to jsi upozorňován, tomu se říká charakter. :-O
Je samozřejmé, že když se ladí vývojový prototyp, tak je vyrámovaný "aby se mu nekroutila karoserie" >:D , to totiž zásadně ovlivní a prozradí chování skutečného auta. Nehledě na to, že mluvit o "kroucení karoserie" v ostrých HB konce druhé dekády 21. století, to je slušná haluz. Až jim v zatáčce nebo při přejetí obrubníku vyskakují čelní okna z rámu, jak se kroutěj.
Tvoje averze vůči Hondě je už legendární, krásně ses odkopal. Je mi jasné, že se ti to muselo číst nesnadno, ale holt nic nenaděláš, nezbude, než se s tím smířit a pokoušet se ji shazovat alespoň trapně nenávistnými komenty. :no:
To je jen takový slovní obrat... prostě test nějak dopadl a obecně jsou na Civic dobré ohlasy a já si už bez projetí netroufnu kategoricky napsat, že je STI lepší (i když si to myslím).
Ohledně té tvrdosti, to záleží na úhlu pohledu. Oproti Méganu RS s podvozkem Cup to tvrdé není, ve srovnání s Golfem GTI ale zase je. Jak říkáte, nejlepší bude se projet a člověk uvidí sám :-)
Super testik, dneska je to s vyberem HH tezky. Cupra? CTR? Za rohem je Focus RS a tez novy Megane RS a obe tato auta maji slusnou sanci vypalit vsem ostatnim rybnik.
Za sebe jsem hodne zvedav, jestli Megane RS pujde po stopach Clia a nabidne automat, nebo jestli to bude i nadale volba cislo jedna pro ridicske puristy.
CTR opravdu prekvapila, mel jsem za to, ze je extremne tvrda (coz obe predchozi generace byly - pro me uz za hranou snesitelnosti), tenhle test mi otevrel oci a asi si ji budu muset projet.
Montuju do toho gumy, protože ty mají na projíždění břečkou větší vliv než samotný pohon. Pokud jsem měl u předokolky pneu 185, tak jsem projížděl břečku snáž než u čtyřkolky s 205 mm.
Jak píše dole ozasawan, čtyřkolka je prvek aktivní bezpečnosti, v 99% ji třeba neuvyužiješ, ale přijde situace (třeba ten smyk, který nemusíš dostat jen na ledu nebo sněhu), kdy ti ta čtyřkolka může zachránit život. Tak to ale funguje u všech prvků bezpečnosti. Airbagy taky většinou v životě nevyužiješ, ale chceš jich mít v autě co nejvíc.
Ty do toho montuješ gumy, o těch jsem se vůbec nebavil...
Pokud jsi jezdil STI tak snad nebudeš rozporovat výhodu, když vjedeš levou stranou do břečky, ta ztrácí trakci, ale pravá polovina na lepším povrchu ji nádherně břečkou protlačí a to samé opačně.
FWD i RWD začne klouzat a jediné řešení je ve snížení rychlosti.
P.S. nebavme se o gumách, každý řidič ví na jakých jede (nebo by měl)
A jelikož letos uvidíme sníh jen v televizi, je pro mě pohon 4x4 zcela zbytný, neboť mi nedokáže přinést žádné pozitiva.
Nové nabušené předokolky mají vypiplané podvozky a docela věřím, že i STI z toho nemusí vyjít jako vítěz. Japonci žijou z odkazu minulosti, nicméně pokud se někomu zamlouvá, chybu určitě neudělá.
Jen jeho provozní náklady budou vyšší, než u min. stejně rychlé konkurence.
Např. s Imprezou asi 75 000 km. Pokud jedeš ustálenou rychlostí, tak pohon má minimální vliv. Hlavní roli hrají ty pneu a jejich šíře, protože s předkolkou, která bude mít šířku pneu 195 mm budeš přejíždět břečku snáze a s menším rizikem smyku než se čtyřkolkou s 235 mm širokými pneu.
Viděl jsem už pár takových (hlavně ve velkých SUV), který měli asi podobný názor jako ty, a v lepším případě neskončili ve svodidlech :-)
To je porád křiku... ;-)
Za mne - než mne začnete bombardovat, čím jsem jezdil, nejezdil etc.... Jsem Subarista - mám již čtvrtý kus, z toho dva oturbené Forestery, ale žádnou beSTii.
Do práce ale jezdím předohrabem. Na čtyřkolkách mám najeto cca 300.000 na dvoukolách cca přes jednaapůl mega. To nepíšu proto, abych se kasal, protože sám za sebe nemůžu říct, že jsem skvělý řidič. Čím víc jsem na silnici, tím víc zjišťuju, kolik toho neumím....
A k meritu věci - především předpokládám, že ten, kdo si chce užívat se svým závodním náčiním, tak činí povětšinou za výborných podmínek. Takže tady chápu kluky(byť to jsou třeba už dědci, ale vidíte ten klukovsky nadšený výraz), co prohání své RWD a je jim blaze. Líp se s tím driftuje, řídí víc prde-zadkem a ta koncepce je na blbnutí skvělá. Tedy jedná-li se o kus k tomu určený. Podobné blaho, pokud je to schopné přenést trakci na suchu, jistě poskytne i předohrab. Když to má samosvorný diferenciál, at už mu říkáte jakkoliv, bude dokonce zábavnější, než čtyřkolka. Protože ta má svoje specifika. Není vždy tak zábavná proti dvoukolkám(myšleno trakcí- pro vrtaly), protože chce svoje. Je v některých ohledech náročnější, protože Vám rychleji spočítá Vaše chyby - kolik subaristů už namotalo svoje auta na svodidla, stromy, pangejty, páč si mysleli, že to jede jako po kolejích woe.... Pokud nemáte nastavitelný mezinápravový diff, tak to do driftu nehodíte tak jako RWD, FWD, musíte to rozhodit jinak. Navíc Subaru má několikero druhů AWD, takže každý jinak etc.. Prostě na zábavu chápu, že jsou jiná a mnohem lepší auta, která nemrvíte na šotolině, po prahy v bahně etc....
Jde o chování na limitu a za specifických podmínek. To, že je to prvek aktivní bezpečnosti, to mi nikdo nevymluví, někdy totiž hrají roli právě ty zlomky vteřiny, které Vám dá rychleji čtyřkolka.
Nedokážu a nebudu tu popisovat každou situaci - to fakt nechtějte. Ale na 98% jízdních podmínek opravdu stačí dvoukolka. Fakt. Pak ale chápu toho, kdo chce mít "what if" faktor plus a ten si pořídí čtyřkolku. Nikomu to necpu, nikoho nepřemlouvám, je to jen a jen můj názor, na základě mých osobních zkušeností a názorů a nemusí se shodovat s ostatními.
Make AWD not war ;-)
Jo a za mne na domácí neterénní blbnutí:
Magda mx5
BMW Z3M V12
STI
no a jinak Fester no ;-)
Díky za připomínky, máte pravdu v tom, že zde to chce měřit pružné zrychlení jinak než v nízkých otáčkách, i proto je zde zrychlení z 60 na 100 a z 80 na 120 u obou vozů měřeno na trojku, aby šlo o srovnání reálné dynamiky, kdy už je auto v otáčkách :-)
Díky - já jsem si to myslel ;-) . Berte to jako čistě subjektivní dojem - chápu, že měření pružného zrychlení do testů patří, ale tyhle "brusky" nikdo moc dole, tam, kde je mrtvo, držet moc nebude. Navíc ta trakce skrzevá 4x4 je jasné plus pro Subaru. To je jen noticka k těm diskuzím o užitečnosti tohoto způsobu pohonu. Jinak fajn test a z mé strany v dobrém závist, že jste si to mohl osahat najednou na jednom místě. Protože se dobře srovnává, když člověk nemá závoj "včera" a podmínky jsou identické :yes:
Už se to tu kdysi řešilo. Ono to na oko vypadá že tachometry lezou nahoru podobně rychle a Superb je jen malinko pozadu, reálně by měl ale Civic za dobu akcelerace náskok nějakých 80 metrů.
Asi si děláš srandu, s jakou to čtyřkolkou máš zkušenosti? Já si odjezdil 3ks a rozdíl např. při předjíždění na břečce je obrovský, tady nemá šanci žádný předo, ani zadohrab.
Ale jinak na normální (i třeba mokré silnici) se mi jeví dobrý zadohrab čitelnější a rychlejší.
Neni zac, je fakt, ze v soucasne redakcni sestave mi vase texty sedi nejvice. Ano, ten cas na NS zesmesnuje ne az tak prime rivaly, ale hlavne zavedenou sportovni konkurenci, byt je mi jasne, ze ja bych se sam asi jen s bidou dostal pod deset minut se sebesilnejsim vozem :-)
Takze jsem dal na iudexe a ostatni, kteri mi radili, at text projedu a poprve jsem se proklikal az k zaveru. Tedy ne proklikal, ja jsem to doslova zhltal, sezral a jeste jsem pri cteni pomlaskaval. Ja vim, ze te chvaly uz je mozna trochu moc, ale ten test je fantasticky, paradne napsany a zprostredkovava zazitky skoro tak paradne, jako jizdni videa opicaka Harrise.
Diky, Ondro a...bravo Civic! :yes:
Já tu tíhu důkazů neznám. Taky nejezdím autem, který se na dálnici řídí samo a dokáže tak odfiltrovat podélný nerovnosti na širokých kolech, že nemáš pocit nestability ani na moment. A přesto bych značku kvůli opačným vlastnostem a hlavně základnímu set-up DNA nevyměnil. Proto v klidu zůstanu na svý pozici...nejel, tedy pouze píšu to, co mi je vlastní ;-)
V prvé řadě díky za pochvalu. :-) Jinak si myslím, že zmínku o čase na Nordschleife jste vzal zbytečně vážně, ostatně je tam použité slovíčko "neoficiálně" a ono zesměšnění směřuje spíše k těm silnějším a sportovnějším modelům, než k přímé konkurenci. Čistě z pocitů za volantem však CTR budí výrazně "okruhovější" a obecně i o špetku rychlejší dojem, než Cupra a Mégane, takže osobně nemám problém věřit tomu, že srovnatelné auto tam opravdu rychlejší je. :-)
Jen sedm tisíc, uznávám, že je to málo. Nicméně si stojím za svým. Přijde mi, že s leckterým mnohem slabším autem bych dokázal krátký rozjezd zvládnout lépe.
Brzdění je měřeno na mokru, se zimními pneumatikami a teplotou těsně nad nulou, takže podmínky velmi daleko ideálu.
Při zrychlení na stovku se STI do těch otáček kde "nejede" ani nepodívá, navíc má pohon všech kol pomáhající trakci, takže proto lepší zrychlení 0-100 :-)
Ale prosím tě ...kolik si to s tou cupru najezdil >:-[] Všechny tyhle moderní HH se samozvorem dokážou slušně přenést výkon... z podstaty to nebude nikdy jako 4x4, ale taky to není žádná tragedie....samozřejmě pokud to zadupneš bez citu jak s cihlou na pedálu, tak jo, pak to může být uskákaná koza a muže to mlátit, jak popisuje Ondra v textu. ;-)
Tak ono to s těmi brzdami nebude tak špatné, jen tohle bylo na mokru a na zimácích...
A s tím zrychlením a sbíráním se z nízkých otáček - pokud zrychluješ z 0 na 100, v nízkých otáčkách v podstatě nejsi a co by případně Subaru mělo tratit na tom prvotním "sběru" z nízkých otáček, to si vezme díky pohonu všech kol. :-)
Take EVO, hlavne ,,preturbovane" FQ400 sa strasne tazko rozbieha z otacok, do 3000 v podstate vobec nejde... Malo by mat tym padom horsi cas na 100 ako Type R ?
Opravdu si Ondro vezme TYPE-R při dálniční rychlosti 130km, kdy točí 3100 ot. jen 7,3 litrů....to se mi nechce moc věřit ;-) to by byl Civic víc jak litr dole, oproti octavce RS, seatu i gti v manualu.
To brzdění ze stovky jste měřili jak? Nechce se mi věřit, že by, i když sériova bremba, brzdila ze stovky za 44 metrů.... To je hodnota, kterou by prekonal nejeden zastupce nižší střední. O deset metrů za emkama? Inu... nevim...
Motor Subaru se pomalu sbírá z nizkych otáček proti Hondě. Pocitově nebo, jak to dělá, že ma rychlejší stovku? Nebo se to týká výlučně pružneho zrychleni?
Jinak verim tomu, že Rko bude se samosvorem větší "švanda" na suchu a větší hračička.
Diskuzi o 4x4 přejdu, protože bych se jen a jen opakoval. Shrnu to jen tak, že systém pohonu nemůže za iluze a blbost řidiče...
Jinak už jen to, že obě auta existují je super a každému bych je přál v jeho garáži... Ja bych si v obou nejspíš časem rozbil, hubu, ego a iluze...
Při přejíždění sněhových kolejí nebo vody pohon nemá takový vliv, ale hlavně gumy. Třeba aquaplaning dostaneš s čtyřkolkou stejně lehko jako předokolkou. Ale u čtyřkolky máš budeš mít tu výhodu, že pokud dostaneš pneu zpátky do kontaktu s vozovkou, tak máš větší šanci z toho vybruslit. A jsme zase tam o čem píšu od začátku.
To je ta automatická odpověď... STI hraje vyšší ligu. Myslím si to pořád, ale pod tíhou důkazů jsem ochoten uvažovat o tom, že by to případně teoreticky možná mohlo být i jinak.
Připadá mi, že rozdíly mezi těmito (i pár jinými) auty je mnohdy do krve diskutován těmi, kteří s těmito auty nemají zbla zkušenosti a v reálu si je z mnoha různých důvodů stejně nemohou koupit a provozovat.
Jako majitel podobné stíhačky mám zkušenost, že reálným majitelům je úplně fuk nějaká vteřina na Nordschleife, druh pohonu apod., ale když se potkají, tak si v pohodě o daných autech pokecají.
4x4 se hodí hlavně při přejíždění sněhových kolejí, když na cestě stojí voda apod.
Zbytek tvoří negativa, ovlivňující jízdní vlastnosti, já bych si ze zmíněné dvojice nevybral ani jedno :-)
Subaru jsem měl a už bych ho zpátky neměnil. Vrtulka RWD má svoje kouzlo a dají se s ní porazit i 400k+ čtyřkolky na mokru.
V předokolce bys takovou krizovku zvládal o dost hůř. Je to sice extrémní příklad smyku, ale ten můžeš samozřejme dostat i v legálních rychlostech při maximální opatrnosti.
Čtyřkolku jsem za cca 20 let ježdění měl jedinou, a bezpečněji jsem se s ní tedy necítil. Nejezdím tak rychle, abych se dostal běžně na hranici smyku. Krizovky, co jsem zažil, by dopadly stejně i s 4x4. Za bezpečnostní výbavu považuji brzdy, gumy, pevnou kastli, airbagy. 4x4 až kus za tím. Ale jak jsem napsal- mimo hor.
Ono toto nie je prvý test, kde STi napriek všetkej legendárnosti a sláve je označené za oldschoolové alebo mierne zaostávajúce. Ťažko sa mi to ako človeku, ktorého auto snov od čias voňavého vodičáku bola práve modrá Impreza WRX s tromi päťkami na dverách, priznáva, ale Subaru medzigeneračne posúva model dopredu len mierne, kým hotheče prešli za tých 20 rokov obrovský kus cesty. A tak kým pred 20 rokmi typický hotheč - Golf 3 GTI s atmo dvojlitrom a 150 koňmi - mohol len z úctivej diaľky pozerať na 260 koňovú raketu na kolesách s modrým lakom a zlatými diskami, dnes hotheč ako je testovaný CTR výkonovo Subaru prekováva a všade okrem nespevnenej, mokrej či zasneženej cesty mu ukáže chrbát (a proti Golfu R už ani tá výhoda 4x4 nie je). Za menej peňazí, s nižšou spotrebou, kultivovanejšie, komfortnejšie, uvoľnenejšie. Skrátka dnes je "doba hothečová".
No tak jasně, že pokud uvízneš v bahně a pronásleduje tě ještěr který tě chce sníst, nebo pokud stojíš na ledě a * se na tebe neovladatelný kamion tak poskytuje 4x4 větší bezpečnost, protože se ti povede rychleji vyjet. V normálním životě v ČR to jsou ale jen servisní a provozní náklady navíc.
Teoreticky máš pravdu, ale prakticky pokud dostaneš smyk tak záleží hlavně na tom kolik toho máš "nasmykováno". Pokud si "smykař začátečník" a do problému ses dostal teprve po několikáté v životě nebo ještě hůř úplně poprvé tak zdaleka nejbezpečnější je předohrab který je nejjednodušší na představivost ve smyslu že kam natočíš kola tam tě koně táhnou. Čtyřkolka je pro začátečníka na druhém místě protože vyžaduje nepoměrně více citu na dávkování plynu a ovládání řízení a zadohrab na místě posledním. Obzvláště zábavné jsou při neočekávaném smyku takové ty "skoro čtyřkolky" co připojí zadek až s křížkem po funusu, kdy zahájíš boj s nedotáčivostí a elektronika ti rázem vykouzlí přetáčivý problém.
Nevím jak u RS3 ale srovnávat to s M3 je blbost. M3 bude dle mého vzdy rychlejší na okruhu než CTR. Ja jsem ten test samozřejmě viděl. Byla ti extrémně krátká trať, stačila by delší rovinka a CTR před M3 naprosto konci.
A já si zase myslím, že se 4x4 hodí často...například s Cuprou udělat nějaký rychlý rozjezd do křižovatky, to člověk v 90 procentech vypadá jak pako. Ale jestli to Honda umí, tak klobouk dolu.
CTR v některých testech vyhrává, v některých nevyhrává, konkurence ve třídě současných předokolek v podobě Cupry a MRS je velmi silná a vyrovnaná.
Například Evo dalo Cupru před CTR
[odkaz]
Nebo ve srovnávačce Autoexpressu CTR skončil za Cuprou
[odkaz]
Nebo zde MRS porazil na dráze CTR
[odkaz]
Nebo tady další srovnávačka a vítězství MRS
[odkaz]
A další srovnávačka a opět CTR o kousek prohrál
[odkaz]
Takže CTR přemožitele našlo a několikrát. Stejně tak v některých testech CTR vyhrálo, ale není to žádná dominance ani jednoho z těch tří aut (CTR, Cupra, MRS).
Ale je zas pravda,ze nie je nic horsie ako nadobudnut presvedcenie ,ze vdaka 4x4 je clovek nesmrtelny kedze to potom naozaj dopada zle kedze su to omnoho vyssie rychlosti. A vela zalezi aj od systemu 4x4 aky jazdis.Pre mna je max radost jazdit 4x4 z Eva na vode,snehu,sotoline,ale napriklad na RRSport je pre mna utrpenie to ich 4x4,ktore samozrejme je ovplyvnene aj vahou auta.Ked je sneh na vozovke tak jazdim RRS pomalsie ako predokolky.
mariachi: čím se Civic zesměšnil? Tím, že jim neujel o minutu? ;-)
v téhle třídě HH je prostě každá vteřina na okruhu tvrdě vydřená a takový výkonový náskok CTR nemá.
Nehledě na to, že čas z Německa je vždy jen marketing. Ty auta tam jsou cíleně upravený a jezdí 100x dokola, dokud neporazí předchozího. Vypovídající hodnotu to nemá.
Ako som nato prisiel?Zo zivotnych skusenosti 4x4 vs 4x2.Ber to tak,ze je to len moj nazor a ja zas akceptujem vas nazor,ze to vidite inac,ale to nic nemeni natom,ze pre mna je ZABAVU prvorada a to mi doteraz ziadna predokolka na svete nedozicila a nikdy ani nedozici kedze nie som casovy honic na okruhu.Tak isto nepatrim medzi ludi co zeru to co novinari napisu,ale radsej sa presvedcim na vlastnej kozi a 2 kola na Slovakia ringu mi stacili k tomu,ze Type R nic nepovedal.Ale ako som uz pisal paci sa mi na Honde,ze vysla s takymto modelom ,ale nie je to model podla mojho gusta a tym padom pre mna je vitaz FRS este skor ako ho postavili voci Honde kedze je to 4x4 vs 4x2 a pre mna je to vdaka tomu jednoznacny vitaz a verim tomu,ze to bude aj auto roku v takych periodikach ako EVO,Top Gear atd aj ked nebude najrychlejsie na okruhu ;-)
Karle fanatik pre mna neznamena blazen,ale nadsenec pre jednu znacku co sa casto pri niektorych znackach nosi.Stale ale budem tvrdit,ze si ju kupi len taky clovek co mu bije v hrudi H-acko kedze ten agresivny tuningovy dizajn moze len taky clovek rozchodit..
A kde si prosímtě přišel na to, že FRS bude lepší, než současný Type R? Pokud je mi známo, tak zatím CTR nenašlo přemožitele a to ani ve vodách M3, RS3, Trophy, prostě nic. Ted musel smeknout STI. Já bych byl opatrný v soudech, dokud je někdo nepostaví face to face, pr Civic se očividně povedl a dokazuje to prakticky v každém porovnáni s jakoukokoliv konkurencí a každý, kdo ho z novinářů, ať z našich či zahraničních řídil, tak byl nadšený a označil ho za to nejlepší v současné produkci ;-)
Naprosto to chápu, ostatně i proto ta poslední věta testu a sám se nejraději kloužu kdykoliv to jde (respektive rád cítím, že něco dělají i zadní kola), jenže ta převodovka, motor, podvozek, sedačky Civicu a celkové sladění... sám jsem se divil, že vlastně chci více auto, které by mi na papíře mělo sednout méně >:D
Proč si kupuješ takovýto druh auta? Kvůli zábavě...a pak už závisí na tom, co pro tebe znamená zábava za volantem. Představa, jak někoho porazíš na hlavu na okresce je tak lichá, jako to, že by někdo z nás dostal kontrakt od Ferrari do F1. ;-)
Ondra se nenudí a tím pádem ani čtenáři. :yes:;-) Nejsem cílová skupina, ale už z podstaty věci by u mě uspělo spíš Subaru než FWD CTR.
Nejde tu o (ne)vzhled, ale o fakt, že stačí trochu nižší adheze a přichází druh zábavy, který mám radši než utahování stopy pomocí laborování s plynem u předokolky.
Indi vsak len diskutujeme (nenadavame si,neosocujeme sa)..nic viac ;-) Kazdy mame nato iny nazor a na realitu si musime este chvilu pockat,ale mam taky pocit,ze FRS bude autom roku pre sportovne ladenych soferov za super cenu :yes:
Ozzy hlavne si treba podla mna uvedomit,ze RS opustilo skupinu klasickych HH ako je MRS,CTR,Astra OPC,Golf GTI Clubsport atd.Takze nejake priame porovnanie nie je na mieste kedze pokial viem je uz zname aj to,ze FRS je pomalsie na Nurburgu ako CTR,ale to je aspekt,ktory ma absolutne nezaujima.Mne hlavne ide o zabavu a usmev za volantom a to mi nikdy neda ziadna predokolka nech je sebelepsia v casoch na okruhu..ja nie som stopovy jazdec jazdiaci na sekundy.Skor ma zaujimava zrovnanie FRS s autami ako RS3,AMG 45,VW R,Subaru STI a nie s Hondou a momentalne v tejto skupine jasne dominuje v testoch nenapadny VW R.Som strasne zvedavy na jazdenie tychto aut na predvadzackach na Slovakia ringu kde nebudem s tymito autami nahanat sekundy ,ale hladat max zabavu..
Golf ano, ten tu je pořád jako taková šedá eminence... je tu, je sakra dobrý, ale přesto bych ho asi nevolil. Mazdy je škoda, možná nová Astra OPC může také přispět s trochou do mlýna. Ono to bude také i o tom co do HH očekáváš, jestli chceš auto na denní jízdu, tak se vrátíme k tomu Golfu, možná ještě Fokus když přimhouříme obě oči, ale Honda už tak nenápadná není, MRS uměl být též vyzývavý, protože převážně jezdil ve žluté barvě >:D Na okruhu nemusí být nejzábavnější ten nejrychlejší :-) Každopádně Subaru je mi líto, s jedním WRX STI (předchozí generace hatch)jsem se povozil a to auto je neskutečně rychlé (běžně takové vozy neřídím), ale uvnitř tomu odpovídalo a tady prostě proti výbornému interiéru Golfů neobstojí... atd.... :-)
Je to o neustálém předhánění se a je tomu tak dobře. Aspoň se to hejbe kupředu. Každopádně FFRS, CTR a MRS jsou stálice a vrchol. Škoda že Subaru zaspalo dobu a Mazda na to kašle. Jo a vlastně ještě Golf, ale ten je tak univerzální a nenápadný, že jsem si ho ani nevšiml >:D
Ford je už dá se říct ikona se svými Fokusy, ale pokud vím, tak za nejlepší HH se ještě donedávna považoval Megane RS a ten také přijde v nové generaci, bude to zajímavé, Fokus zatím vypadá že si jde pro první příčku s 4x4 a brutálním 2.3 Ecoboostem z Mustangu :-)ale ještě není nic vyhráno....
Re: Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
Ano, je to jen sportovnější pojetí normálního vozu. A normální vůz si kupuješ kvůli sněhu? Vždyť všichni na sněhu čas od času s předokolkama jezdíme a je to snad takový problém? Reálně rychle jezdit se stejně bude jen mimo sníh a ten kdo vyloženě bydlí na horách si nekoupí HH, ale SUV či offroad.
Re: Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
Někdo kdo ví, že ten sníh může napadnout. HH není Enzo - je to jen sportovnější pojetí normálního osobního vozu, který svým majitelům často nahrazuje, takže univerzálnost je plus.
Poviem ti len jedno, mrkni sa na test z motoringu kde zobrali ten type-R a jazdili s ním po okreskách z Herľan niekam hore do slanských vrchov. Ak to tam čo len trochu poznáš, musí ti byť jasné, že to musí mať neskutočný podvozok a tlmiče, vzhľadom k tomu čo všetko a ako to zvláda.
...Ondry v podstate zeru, podle me asi nejlepsi redaktor na ACZ za dobu, co to tady ctu. A asi i nejschopnejsi za volantem, je jen dobre, ze to jde ruku v ruce. Ale tentokrat jsem se nejak nechyt uz na prvnim odstatvci, kdyz jsem se docetl, ze udajne 310 konovy CTR s "ochrannym ramem" (realne to byla vyztuz proti krouceni karozserie) "zesmesnil" MRS a Cupru casem o par vterin lepsim, kdyz oba souperi za nim papirovymi vykony dost podstatne zaostavaji... Podle me se tim zesmesnil prave ten Civic, jednoduse proto, ze s takovym vykonovym rozdilem a s tou klci je mel opravdu setrit a ne ziskat jen tech par vterinek, a cas tohoto skrozavodniho specialu spis ukazuje realnou rychlost jeho souperu.
Hned u prvniho odstavce jsem se tedy nejak seknul a dal jsem zatim necet, nebot to na me pusobilo jako nejaka oslavna oda mistniho hondolovera, jehoz clanky uz delsi dobu radeji ignoruju... A tak me dost prekvapilo, kdo je vlastne autorem textu.
Jsem z toho tedy tak trochu jabko. Mam to prelouskat cele, nebo radeji ani ne, at si o Ondrovi nepokazim mineni? :-)
Karle len moje priame zrovnanie ukaze ci som sa nemylil kedze pre mna tieto novinarske testy nemaju ziadnu vypovednu hodnotu kedze musim si to sam skusit,aby som vedel ci to auto mi vyludi usmev na tvari,alebo nie.
A okrem vestenia z gule za mna hovori aj dlhorocna skusenost so stvorkolkami a rovnako aj so sportovejsimi modelmi Fordu ;-)
Bohužel jsou nejen motorizace, ale i celkový design zdeformovány ekologickými požadavky. Nejkrutěji jimi byly zasaženy ty automobilky, které se víceméně specializovaly na sportovní nebo sportovnější vozy. (Honda a Subaru mezi nimi). (Zde je potřeba zmínit, že super bohatí a jejich supersporty všechny restrikce zvládli za pomocí "odpustků" a celé "ekobřímě" zase nesla a nese bezbranná střední a nižší třída). Trend byl patrný již v 80tých létech minulého století a byl nastartován koncem olovnatého benzinu. Jistě, proti jedovatému olovu bylo těžké argumentovat. Ale to byl jen první hřebík do rakve vozům se sportovními ambicemi. Souběžně s tím vznikla celá armáda lidí, kteří se za peníze daňových poplatníků potřebovali seberealizovat a to tím, že začali vymýšlet stále nové a nové "kurvítka". Od té chvíle se šrouby přitahovaly a hřebíků v rakvi přibývalo. (Mimochodem, já byl v tu dobu "u toho" a vše jsem s velkou nechutí registroval). Subaru se částečně izolovalo od nevyhnutelné katastrofy tím, že přesunulo těžiště výroby a marketingu na terénní vozy. I Honda byla přinucena do této kategorie nahlédnout. Bohužel, to vše bylo na úkor vozů sportovního zaměření. Subaru vyklidilo pole ve WRC a Honda se rozloučila s F-1. V současnosti, díky emisním požadavkům, je vývoj vozu a výkonné motorizace astronomicky nákladný. Příkladem budiž obě testované auta, která jsou plná menších i větších kompromisů. Navíc se tyto vozy musí často potýkat s puncem politické nekorektnosti. Amen. ;-\
Je to mozne.Mame nato kazdy iny uhol pohladu a iny nazor.Moj nazor je,ze popri tomto vybere si moze kupit Hondu s tym dizajnom kupit len fanatik kedze na trhu bude auto v kazdom ohlade lepsie..ale ako pisem je to len moj nazor a je iny ako ten tvoj ;-)
Mě se Civic vůbec, ale vůbec nelíbí. Kladný vztah mám k oběma značkám. Co bych hypoteticky vybral nevím. Ale sympatie ke značce podle mě hrají nezanedbatelnou roli, a nemyslím, že se majitel TR bude muset vedle RS stydět.
Stejně jako třeba Kiu Ceed nemusí kupovat jen blázni a fanatikové, při současné existenci Golfu.
Re: Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
Přechod Subaru od 2,0 k 2,5 byla chyba. Zdůvodňovali to emisema, ale IMHO tehdy jen zvolili lehčí cestu, která se neukázala jako optimální. Na sněhu jsou všechny předokolky mimo - v tom je zrádnost těhle testů. Někdo to využije jen párkrát v roce, ale když už to využije, tak nelituje.
Na jar pride Ford RS a podla mna to bude najvacsi super Hondy a len maximalny hondofilny fanatik da prednost Honde pred Fordom.Subaru bude musiet zmenit cenovu politiku na STI ,lebo inac bude mat problemy s predajom na buduci rok popri tychto dvoch autach za "rozumnu" cenu
Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
když příjde trochu sněhu a nebo si najdeš šotolinu, pak teprve poznáš tu pravou zábavu.
Nejde ani o rychlost, ale umění auto ovládat. To teprve zjištíš, jak je těžké trefit hranici přechodu z pravého driftu na levý, aby auto nedostalo hodiny.
Ještě k motoru od Subaru, v dnešní době aby se sbíral velký motor od 3t otáček je zaspání vývoje a ještě navíc benzín přímo hltá.
Stejně mi teď připadá, že Focus na tom bude ze všech nejlíp.
type R sa predava moc kratko to je pravda.... nakoniec ved cena .... moze byt este dost silna zbran type R.... nie zeby bol type R lacny..... ale voci subaru tam vidim nezanedbatelny rozdiel.... ktory v konecnom dosledku tiez moze rozhodnut u par zakaznikoch ... civic zrejme klame telom... vyzera nekompromisnejsie ( aj jeho pneu a sedacky ) ale nakoniec to bude asi subaru to z dvojice, ktore bude sofersky narocnejsie..... uznavam.... mna celkovo civic type R prekvapil... paci sa mi sice viac WRX sti aj zvonka aj zvnutra.. rovnako 4x4 je parada ale pred hondou klobuk dole ... ako je mozne ze je tak dobra ( v porovnani s WRX ) a zaroven nakoniec aj "pouzitelnejsia" ako wrx je pre mna otazne..... honda spravila neskutocnu masinu.... to mi je jasne.... len skoda toho dizajnu... nizky profil pneu zase dava pocit ze kola su mala... podobny vizualny dojem ako v nedavno testovanom rapide ... nakoniec ale samozrejme tu sa nehra na vizualny dojem ani na moje pocity.... uz nech je tu nova generacia G10 ( aj vo verzii typer R ) ... verim ze ta uz bude aj vizualne nadherna ;-)
Subaru s tímhle bojuje už dlouho a mizivá inovace motoru tomu taky nepřidá, přitom design je znovu koukatelný a celkově lepší než u Civicu. Jasně to spěje do stádia, že pokud někdo bude chtít udělat konkurenceschopnou čtyřkolku za kterou si rádi připlatí i majitelé předokolkových hothatchů, tak jedině za nějaké té asistence elektromotoru/ů. STI a GT-R jsou dva poslední mohykáni, což je pro někoho velké plus. Vítěz tudíž nejednoznačný, ale směřování vývoje ano.
PS: Ty čtyři koncovky výfuku jsou fail pro obě značky. Dvě by byly lepší. To ta dnešní pozérská doba :no: .
A v reálu je to s tou použitelností přitom přesně naopak :-)
WRX STI se jen za minulý rok prodalo v ČR snad 78 kusů, Civic Type R se dostal k prvním zákazníkům před třemi týdny a jen já jsem viděl už tři kusy. ;-)
netroufám si hodnotit, nicméně osobně mám svou teorii: Honda měla u prvních Type R údajně problémy s motory a kolísal i jejich reálný výkon. Myslím, že vůz na videu, které je z novinářské prezentace na Slovensku, patřil zrovna k těm "vadným" kusům, jenž neměly oněch 310 koní. Nemám to nijak změřené, ale čistě od pohledu na naskakující čísla jel námi testovaný kus ve vyšších rychlostech znatelně lépe. :-)
Dobrý den,
pane redaktore a co říkáte tomuto testu: [odkaz] Docela by mne zajímal Váš názor na toto úchylné srovnání. Je to "skrytá" reklama nebo co tím chtěl vlastně "básník" říct?
to je pravda.... problemom moze byt prave uz ta vysoka nekompromisnost u hondy... ktora bude v beznej premavke asi nie vzdy na uzitok..... subaru rozhodne posobi viacucelovejsie a menej nekompromisne ... proste pouzitelnejsie... ale pre hondu zase hraje cena... pockajme si... nove type R sa predava zatial moc kratko na to aby sme tvrdili ze je nepredajne.... urcite ich uz par jazdi ... ;-)
honda prekvapila ... a zasluzene vitazi ... aj ked jej dizajn to nie je nic pre mna ;-) .. v tomto smere subaru predsa len bude skusnutelnejsie a pouzitelnejsie auto zrejme ako tato pekelna honda
suhlas.... vzdy to bude hlavne o soferovi a jeho umeni za volantom.... len samotny vykon a pocit ze mam superauto z cloveka "majstra za volantom" nespravi ......
z tohto testu u mna vitazi honda.... nepaci sa mi jej dizajn... nie som typ ktoreho fascinuju ultimativne naslapane hatche/sedany no napriek tomu mi pri citani tohto testu v pripade hondy padla sanka.... viacmenej som cakal ze subaru hondu rozdtrti na vsetkych frontoch ale prekvapujuco nic takeho sa nekona... uprimne... ak by honda mala skusnutelnejsi dizajn a menej ultimativne kolesa... ( ten nizky profil je des ) .... tak by som skutocne z tejto dvojice viac fandil honde ... takto ma to ale nadalej viac stale taha k subaru .... napriek tomu ze uznavam vitazstvo hondy.... ktore je pre mna prekvapujuce ale urcite zasluzene... civic typer R je dozaista pekelna masina... otazne je mozno len to ako sa s tymto strojom bude dat jazdit v beznej premavke.... ( a nejde tu len o supernizky profil jej pneu ) ....
test je vyborne napisany, zaroven skvely vianocny darcek pre citatelov ( fanusikov ) takychto "pekelnych" sofersky zaujimavych aut.... pochvala aj za video.... a pred hondou este raz poklona ..... s akou lahkostou a eleganciu "odrazila utok" WRXka som necakal... a keby bola este v 4x4 tak moze subaru hadam radsej prejst na vyrobu MPVeciek ..... s nadhladom povedane samozrejme... stale len krutim hlavou nad tym kde je skryta ta sila a nekompromisnost tejto "malej hondy"
Tak ta realita moze byt aj naopak kedze nieco takeho som bol svedkom na Slovakiaringu kde bol viedensky pozer na Honde v kombineze jak madarsky lyziar na svahu a skolil ho Opel Corsa OPC jak maleho chlapa.Asi si vymodelkovany "zavodnik" myslel,ze cas na Nurgaci z neho spravi zavodnika na pockanie.Vzdy zalezi len na medzikuse medzi volantom a sedackou a komu ake gule narastli.Ja osobne Honde fandim,ale mne osobne by tam chybal ten najdolezitejsi faktor a to je zabavnost a hravost styrkolky.
No ano celkem se s těmi superlativy rozjeli, ale nejsou sami. Na Autosalonu to tamní paka ohodnotila 98% s dovětkem "nejlepší HH".
Ale můžeme být rádi, že nebyla srovnávačka s Golfem R, ten by totiž vyhrál tím, že nevypadá na rychlé auto >:D
Takže test je výsměchem všem, kteří tu stále tvrdí, jak na vlhku Type-R nestíhá proti čemukoliv s 4x4. Prostě čtyřkolka je mimo sníh a štěrk jen zbytečná zátěž. Abych tu jen slastně nehýkal nad skvělou Hondou, souhlasím s autorem ohledně designu zadní části vozu a to do puntíku. Hold po všech stránkách to dá Honda do kupy asi až u 10G. To ale nic nemění na tom, že nový Type-R vypráší kožich nejednomu tlučhubovi jak v konkurenčích HH, nebo i v něčem zajímavějším :-!:yes: