S-Klasse byla vždy na špičce evropských luxusních vozů, pochopitelně vyjma aristokratických britských dvou R a okřídleného B. U série W116 tomu nebylo jinak, získala si dokonce i obdiv motoristických novinářů.
Jo 6,9 bylo opravdu super, hlavně když ti to podřadilo v zatáčce na mokru na dvojku >:-[] Souhlas s kolegou níže, s w126 se jezdilo o něco líp a paradoxně 560 táhla výrazně lépe než papírově ne o tolik slabší 500.
Při vší úctě k Tatře 613, která je z r. 75, tak už při uvedení její 3,5 l osmiválec měl o 20 Kw míň, než 3,5 V8 od Mercedesu, který byl považován za zastaralý a byl v dalším roce vyměněn. Tatra nestíhala technologií výroby, nestíhala technicky, MB byl oproti Tatře asi 100x lépe vyvážený, atd........... Navíc bez inovací a kvůli zastavenému vývoji Tatra rychle zestárla, a kdyby byla tak dobrá, tak v ní tehdy jezdil místo MB Saddám Husajn a jiní tehdy spřátelení diktátoři.
W 116 je skvostný, ale nástpce s označením W126 se mi líbí ještě o dost více, podle mě je to vůbec nejkrásnější Esko všech dob. Současná generace mě vzhledově vůbec neoslovuje, hlavně pak svojí "rozteklou" zádí s vertikálně orientovanými svítilnami a podivným víkem kufru. Z toho auta přímo sálá čínský nevkus... :'-(:no:
Tatra 613 byla skutečně dobovým souputníkem tohoto Benze. Jen na té smutnější straně železné opony. Samozřejmě o ABS, vzduchovém podvozku, automatu či klimatizaci (s výjimkou několika kusových Speciálů) si mohla nechat zdát…
Skoda ze dnes ho uz vacsina populacie povazuje za cigansky povoz. Sice je to len okrajove, ale v casti o svetlach ste mohli spomenut ze rovnake mala aj Tatra 613 špeciál :-)