Obecní policie by podle senátorů z ústavně-právního výboru měla ztratit právo měřit rychlost jízdy automobilů. Toto oprávnění by mělo zůstat pouze republikové policii.
Já jsem proti, protože jezdím 17 let a za tu dobu mě ani jednou nikde police, nebo strážníci nezastavili a to asi pouze z jednoho prostého důvodu, který je jednoduchý Jezdím podle přepisů :-! Represe musí být a rozhodně to platí na silnicích, kde každý den umírají lidé. Ve většině případů, alespoň dle mého názoru, hraje roli stresy a spěch...a když člověk někam neustále spěchá, tak pochopitelně více šlape na plyn, což má ve finále mnohdy fatální důsledky....Měření rychlosti na místech, kde to nemá žádný vliv na bezpečnost a slouží to pouze k naplnění kasy, jak tady mnozí píšete je K ZAMYŠLENÍ! i když jsem se s tím naštěstí osobně ještě nesetkal a souhlasím s tím, že je to k nasr.....před Vámi pole, les a nejednou flastr....jedete 58....PS: člověk dodržující předpisy se nemusí bát a vždy máte příležitost a právo se k věci vyjádřit :-)
toto bylo v jednom pripadu US
- soud konstatoval, a to zcela v souladu s dikcí zákona č. 361/2000 Sb., že primární pro určení, zda se jedná o obec, je zastavěnost území a až poté označení jejího začátku a konce. V praxi může nastávat a také pravidelně nastává případ, že značka označující začátek popř. konec obce je umístěna mimo zastavěnou oblast. Takové uspořádání často využívají mmj. obecní policie k výběru pokut za rychlost. V takovém případě lze výrok soudu velmi dobře použít pro obhajobu toho řidiče, který se stane obětí těchto klamavých praktik, a to k podpoře argumentace o chybějící materiální stránce přestupku.
Pokud se nepletu, ta značka nesmí být někde v polích. Takže se to dá napadnout. Pokud jde o pokutu za rychlost... pokud tam není vyloženě značka omezující rychlost, tak by ses z toho měl ve správním řízení dostat (za předpokladu, že to bylo bezpečné). Budou to však pravděpodobně brát tak, že jsi byl v obci. Nehledě na to, jestli značka byla umístěna v rozporu s vyhláškou (u značek platí presumpce, že jsou správně, a NSS myslím rozhodl, že není na řidičích, aby posuzovali, jestli je značka někde umístěna oprávněně nebo ne - pokud se ti ta značka nelíbí, musíš jít pěkně úřední cestou, nemůžeš ji prostě ignorovat).
podle me je velmi sporny, jestli jsi vůbec povinej dodrzovat obligatni padesátku tesne před ceduli konce obce, když jsi uz mimo zastavene uzemi.
ja bych v tom pripade sel kazdopadne do spravniho rizeni abych je trochu potrapil.
vzhledem k tomu, ze az na výjimky jezdim striktne od cedule k ceduli 60 tacho, tedy 55 skutecnych, mel bych nejen k absenci materiálnímu aspektu prestupku velkou sanci na uspech, ale tim bych se pripadne ohanel az nakonec.
precti si jak je v zakone o silnicnim provozu definovana obec.
Jsem pro, rychlost a dopravu obecně ať řeší dopraváci. Problém s měřením u cedule v polích ale primárně není na straně MP, ta jen využívá toho, že se některé cedule přesunuly z hranic obcí daleko do polí nebo lesů, jinými slovy nesmyslnosti značení. Problém je tedy na straně idiotů, co takové značení navrhli a především na straně těch, co jim jejich idiotské návrhy schválili. Následně se pak obě tyhle skupiny jistě nesmírně divily, že takové značení nikdo nedodržuje a určitě je napadlo zpřísnit postihy...
Kdyby to ale bylo jen deset korun... Není tomu dávno, co Strakonice dovedly dát 10 Kč za půl hodiny. V Rakovníku byla taky super sazba 10 Kč/30 minut, 20 Kč/hodina, každá další hodina za třicet...
Já mam zase jednu čerstvou s MP Praha, ne o rychlosti, ale parkování na chodníku, řekli mi "ty ty ty" a odešel jsem, bohužel sem to musel řešit osobně a dojet tam :-) Ztráta času, ale za ty "prachy" to stálo :-)
Neviem ako u vas, ale na SK je obecna policia v podstate pre obecny urad len "prijmova polozka". O bezpecnost nejde vobec (to by nemerali 5 metrov za tabulou "zaciatok obce", ale ked uz tak radsej pred skolou)! Hlavne je vybrat dost na pokutach, aby bolo na platy tychto "obecnych pandurov", na leasing sluzobnych aut a radarov, a este pribudla pekna sumicka do obecneho rozpoctu...
U vás to evidentně, jestli jsem to dobře pochopil, dobře dopadlo.
Zastupitelé často argumentují tak, že městská policie "NIC NESTOJÍ", protože "si na sebe vydělá". To je ale velký omyl. Ty peníze co lidi vydají za pokutičku za parkování potom nejsou utraceny za zboží a služby a místní ekonomika je právě o tyto peníze chudší. Pak se všichni diví, proč jezdí lidi do hypermarketů na periferii. No proč asi. V centru města není kde zaparkovat a všude hlídá "městapo". Na periferii nic takového. Jenže tak daleko úvahy úřednictva nesahají a strašně se všemu diví.
u nas vedle v malym meste zridili MP snad v okamziku, kdy mohli merit rychlost, takze nakoupili radar, auta a zridili MP, která vybirala na 30km/h a 40km/h nesmyslny pokuty a pokutovali toho, kdo nezaplatil za parkovani v nove postavenych parkovacích automatech. jinak se vůbec nic nezmenilo.
když prisla před 8?? lety na radnici nova garnitura, jednim z prvních kroku bylo zruseni MP, zruseni parkovacích automatu, takze se parkuje zadarmo, a výsledkem je plnejsi mestska kasa. ještě presvedcili par dobrovolniku v duchodu (mozna trochu placenych), kteří kazde rano a odpoledne stoji u několika frekventovanych prechodu když deti chodi do a ze skoly a drzi dohled nad prechazenim silnice.
Copak bylo původním smyslem obecních policií? Že by výběr rychlostní daně? Že by každodenní botičkování?
Ale lidí to tak chtějí. Pokaždé si volí takové zástupce, kterým tento tento stav vyhovuje. Kdepak starat se o bezpečnot občana. Nas.at. Botičky a radary sem.