Auta s nulovými emisemi tvořila v loňském roce 17 procent nových osobních vozů zaregistrovaných v Norsku. Oznámilo to oborové Norské sdružení pro elektrické vozy (ELBIL).
Rozumím tomu, že peníze nerostou na stromě, ale nějak mi nevadí, že se z mých daní dotují potraviny. Co mi spíš vadí, že se z nich dotují nákupy aut (šrotovný) a že se s nima vůbec nakládá velice nehospodárně, abych se na druhým konci dověděl, že se jich vybralo málo. To že se podporuje český zemědělství, aby se tady aspoň něco pěstovalo a nebyli jsme závislý jen na potravinách z dovozu mě fakt žíly netrhá. A trhu si žádnou cestu nenajde. Jestli myslíš, že všechno vyřeší ruka trhu tak si chorobný idealista. Ruka trhu sice leccos vyřeší, ale rozhodně ne všechno. A líbí se mi jak si bioodpad, který je nám německými nadnárodními řetězci servírován nazýváš levnějšími potravinami druhé kvality. To že by děti, jak ty píšeš, nízkopříjmových lidí měli žrát nějaký chemický sloučeniny, protože jejich rodiče jaksi nemají na normální kvalitní jídlo mi teda nepřijde jako uspokojivej stav. A to že živíš nákladnej státní aparát nemá na svědomí dotovaný zemědělství. Kdyby si to chtěl trochu redukovat, tak by bylo nutný to dělat jako v Číně, každej kdo bude přistiženej při nějaký malý domů ze státního rozpočtu bude zastřelenej, pak by se nám možná takový Rittigové, Dalíkové, Bémové a jim podobní v televizi nesmáli.
Zrovna německý zemědělec by asi na našem trhu moc konkurenceschopný nebyl, ale zelenina z Maroka asi jo. Jak by to bylo s Polskýma potravinama těžko říct.
Abychom si rozuměli, já připouštím, že některé služby soukromý sektor asi zajišťovat nemůže - např. tebou zmíněné složky IZS nebo armádu. Ale bavili jsme se o dotacích na soukromé aktivity (zde např. podpora prodeje elektromobilů). Jinde pak např. podpora na výměnu kotlů nebo "šrotovné" na stará auta apod. Dotace na tohle, dotace na tamto.
Nechci tady nějak plevelit diskusi ne-autovými tématy, ale ještě zareaguji. Krátkým hledáním na netu jsem zjistil, že největšími dovozci potravin do ČR jsou Německo, Polsko a Slovensko a pak další země EU, kde jsou vyšší mzdy než v ČR. Asi 10% dovozů je ze zemí mimo Evropu (hlavně USA). Která z těchto zemí má, jak uvádíš, "výrazně nižší náklady na produkci", že by dokázala tak silně konkurovat našim producentům, když se započtou i náklady na dovoz. Že by Poláci a Slováci byli o tolik chudší a produkovali za tolik levněji? Nebo snad Německo jako úplně NEJVĚTŠÍ dovozce potravin do ČR? Chceš říct, že německému zemědělci by se bez dotací nebo jiných subvencí vyplatilo vozit potraviny do ČR, když má mnohem vyšší náklady (např. mzdové a další)?
Co říkáš na ty Kanáry? Asi tam lítáš na golf, že? Já tam byl jen za poslední rok 3x Tenerife a 3x Lanzarote a vyloženě se mi nelíbí. Ale teď nic jiného na ohřátí skoro není. Egypt stop, Tunis stop. ;-\
jako ze by zaprdenej narod Cechu co maximalne krafe v hospe i pulitru a na nic jineho se nezmuze houfne zacal zdrhat, vtipna predstava >:D odhadem by zdrhlo tak max 1% populace
"...a co budes psat za 4-5-10 let"..Nevim co budu psat jestli budu jeste psat. Spekulovat nechci. Ale jestli je pritomnost zrcadlem minulosti, tak neni problem dnes koupit uhli (do parniho stroje), drevo do [zameckeho] krbu, petrolej do lampy. Vezmes-li v potaz ze EV jezdilo driv nez auto s Otto ci Diesel motorem, pak je s elektromobilem neco divneho ze jich nejsou dneska mraky.
>:D Myslis to takhle jak ta slecna: [odkaz] ? >:D >:D
Kdyz od teto diskuse po-odstoupis a predstavis si co za sajrajt se deje pri srazce galaxii nebo pri vybuchu supernovy...tak jsme na tom jeste docela dobre...pivo tece, doma je teplo, zenska vari gulas....a v garazi je Chevrolet Malibu s V8 >:-[]
Pokud nazveme ty, co se snazi omezit fosilni paliva ze jsou ekoteroriste, tak zastance paliv muzeme nazvat motorteroriste. Nikde neni psano pravo cloveka na spaloaci motor, dokoce ani na automobilitu, kdyz uz zajdeme tak daleko.
Určitě by to vedlo ke snížení spotřeby. Protože by na to prostě lidé neměli. Dokud by se nezvedly platy. Což je přirozená reakce trhu. Jinak ti hodně lidí uteče.
Zběžně jsem se podíval do slovníku, než jsem to napsal, ale moc mi to nepomohlo v tom, jak volně lze tohle slovo použít. Také bych chápal dotaci volněji, jako synonymum pro podporu. Ne omezenou na dávání peněz.
Ano, Norové se chovali k penězům z ropy zodpovědně a je to na pochvalu. Což nic nemění na tom, že elektromobily podporují. A jaksi to implikuje, že je to třeba. Stejně tak zdanění podle spotřeby. Asi nelze lidem věřit, že by si dobrovolně koupili elektromobil, hybrid, něco s malou spotřebou bez nějakých výhod.
Máš 100% pravdu Beránku. Ale jak vidíš, máš tu proti sobě pár lidí, kteří buď s dotací nebo dávek žijí nebo dost možná to můžou být státní zaměstnanci - parazité, kteří by bez přerozdělování přišli o svá teplá místečka v teplých kancelářích u kafíčka za počítačem. :-! A co se týče EU, tak to je přímo čítankový příklad toho, jak byrokracie parazituje na soukromém sektoru.
V něčem máš pravdu, v jiném jsi naivní. Pravdu máš v tom, když píšeš o tom...kdyby u nás byla ropa. Naivní jsi v tom, když píšeš, že Norové jsou skvělí. Za vším co Norové dělají vždy hledej hidden agendu. V tomto případě chtějí vypadat jako lidumilové, ale ve skutečnosti okrádají v Norsku všechny ty, co se nedali nachytat na elektroauta a s penězi za plyn a ropu skrze norské fondy chytře ovlivňují vládní politiku všech zemí, které se nechaly jimi uplatit včetně podpory dalších různých ekofašistických organizací s pomocí kterých blokují rozvoj právě v postkomunistických zemích, které tím záměrně udržují v chudobě. A ano, o tomto se nedočteš nikde v médiích, protože ty jsou uplacena také!
V zimě bych do Ostravy nevpouštěl naftová auta...
To velebení dieselů mi lezlo krkem víc než prosazování elektromobilů. Naštěstí to utnul Volkswagen >:-[]
Ceny spousty elektrovozidel jsou dané taky tlakem moderní doby "všechno hned". V dřívějších dobách si firma klidně rozložila vývojové náklady do více let a vracely se postupně. Dnes chtějí všichni všechno hned zpátky, aby měli jistotu, že nepřijdou o svou pozici v žebříčku nejbohatších. Dlouhodobé strategické plánování se vytrácí. Krásným příkladem toho všeho je Kickstarter - kolik promile projektů projde do druhé generace? Kolik jich má větší vizi, než jeden nápad a jedno zařízení?
Že jsem smělý - kdo lépe a levněji poskytuje služby policie, hasičů, armády (!), různých kontrolních mechanismů, a dalších věcí, které dnes řeší stát?
Vzhledem k tomu, že jsem pět let dělal pro státní složku akvizice, tak ti zodpovědně řeknu, že NIKDO. Chtěli jsme třeba elektrorevize... Neustále jsme naráželi na argument, že nepotřebujeme vlastního revizáka, dokud jsem nespočítal a nepředal výš kalkulaci, kolik ušetříme tím, že nám revize bude dělat vlastní člověk namísto draze nakupované firmy.
Jediné skutečně zbytečné přísavky na státu, které by zkrachovaly, jsou různé neziskovky na podporu integrace všeho neintegrovatelného...
K zemědělství jsem se ti vyjádřil níže. Svět totiž není jen EU.
Ty ale nechceš vidět tu situaci, že by ten zemědělec zkrátka neměl jak prodat za tržní cenu. A nejde jen o země s vyššími dotacemi (mávám do Francie), ale i o země, kde zkrátka jsou tak výrazně nižší náklady na produkci, že i s dovozem do ČR jsou levnější, než naši zemědělci bez dotací. Tím pádem by zemědělec neprodal, protože by se na tržní cenu se svými náklady ani nedostal.
a co budes psat za 4-5-10 let, "porizovaci cena stejna, dojezd podobnej, naklady na provoz znatelne nizsi?" a za 30 let pak, "lidi nevite kde jeste se da sehnat benzin krome samosky kde to prodavaj v petkach?" >:D
nejvetsi zatezi na zivotni prostredi je tvor zvany Homo sapiens a je fuk jestli jezdi v 10 valcovem 8 litru na mazut kde z vejvuku cakaj sajrajty nebo v elektromobilu :-!
Promiň, ale uvědomuješ, že peníze na dotace nerostou na stromě, ale někdo ti je musel napřed vytáhnout z kapsy formou daní, že ano? A uvědomuješ si, že ty peníze, které ti takto erár vytáhne z kapsy, aby je dal tomu zemědělci a ten ti tak mohl nabídnout nižší cenu, tak že se ti tím pádem do ceny potravin započítává i daň, kterou jsi takto zaplatil a která se dá tomu zemědělci, takže ta potravina není v součtu levnější? Tudíž ti, kdo platí daně, tak vlastně už tím platí část ceny za ty potraviny (mimo jiné). Celé zemědělské dotace jsou naprostý nesmysl - jako když z pravé kapsy přendáš peníze do levé a pochvaluješ si, jak to pěkně funguje. Nechci slevu zadarmo, že? Jen si to představ. Ty dáš mně peníze na daních (přes nějakého prostředníka, kterému říkáme "stát"), abych ti nabídnul nižší cenu za brambory místo toho, abys mi nic nedával a já ti ty brambory prostě prodal za tržní cenu. Vidíš tu absurditu? Ten zbytečný tok peněz? A ušetřil jsi snad něco?
A s tím hladomorem to je naprosto neodůvodněná obava. Trh by si cestu našel (jako kdyby dneska neexistovaly levnější potraviny druhé kvality pro nízkopříjmové; stejně tak by existovaly i ve světě bez zemědělských dotací; konkurence dodavatelů na trhu už by se o to postarala). Ano, některé potraviny by byly dražší, ale zas by ti na ně zbylo víc peněz, které jsi neodvedl na daních, takže bys na tom byl stejně. Ba ne, byl bys na tom líp, protože by všichni ušetřili na tom nákladném státním aparátu.
Ano presne jako u nas na naftu nebo v Arabii na benzin. Vsude se neco dotuje, u nas je to karcinogen.
Norove jsou skveli v tom, ze by mohli taky davat benzin za 1cent jako velbloudari, ale misto toho udelaji neco pro sebe a svet a z penez za plyn a ropu zaplati pocatecni fazi elektromobilty. To je nevidany pocin a chapu ze nekteri jedinci z postkomunistickych zemi maji problem to pochopit, protoze kdyby byla u nas ropa, tak to vypada jako v Rusku. Nekolik malo oligarchu vlastni vrty, pripadne jakoze stat a nacerno se preleva do kapes a lid jakoze plati relativne malo penez, ale v zkorumpovane zemi vydelaji tak malo, ze to palivo je pro ne stejne drahe a jeste i znecistuji prostredi vyrobou, transportem a spalovanim fosilnich paliv.
je nekde jasne napsano ze to delaji jako EKO? ja bych spise rekl ze proste prisli na to ze zavislaci na volantu jim ochotne davaj melky many jak za auta, tak za palivo, takze toho vyuzivaj a sve obcany proste slusne penezne doji :-)
vem si co by se statni kasou stalo kdyby se neco takoveho zavedlo v CR, kdyby se spotrebni dane zvedli na uroven Norska, myslis ze by lidi prestali jezdit autem a nebo ze by prestali pit pivo a kourit tabakove vyrobky? a ze treba spotrebku na pivo maj v Norsku 18x vyssi >:D
Tak jak ty si to představuješ by svět moc nefungoval. Jestli myslíš, že se všechno bude řídit samo, tak seš hodně velkej idealista. Kupříkladu bez podpory zemědělství by už v ČR žádný zemědělství neexistovalo, protože by bylo zničený levnými zemědělskými produkty z dovozu. Pokud by se v celý EU nedotovalo, tak by taky základní potraviny mohly stát násobně víc než stojí teď a lehce by se ti obyvatelstvem mohl začít šířit hladomor neb by některý nízkopříjmový skupiny vůbec neměly na jídlo.
Ano, ano a ano. Dotace považuji za zlo, které pokřivuje trh a hlavně jako nástroj, kdy někdo rozhoduje o tom, co je "správné", tzn. vytáhneme ti peníze z kapsy a dáme je na to, na co si myslíme, že je to vhodné. Prostě legalizovaná zlodějina. Přerozdělování je neefektivní a nefunkční. Jen ať lidem pěkně zůstanou peníze v kapse a sami se rozhodnou, za co je utratí (tu samou službu, kterou dneska poskytuje neefektivně "stát", poskytne mnohem lépe soukromý sektor a hlavně, každý se může rozhodnout, jestli za ni platit bude nebo ne). Jenže v tu chvíli by tyhle projekty přicucnuté na veřejné finance okamžitě zkrachovaly. Inu, to se máme krásně, když nám jiní platí naši kratochvíli, že?
Ovšem názor, že bez dotací by zemědělství neexistovalo, to je teda perla. Jak jsi na to, proboha, přišel? Jakože bez dotací bychom nejedli nebo jak jsi to myslel? Je to přesně naopak. Jídlo potřebuješ a zaplatíš za něj cokoliv, co bude potřeba, abys ho získal, takže na co dotace? A jestli mi chceš říct, že zemědělské dotace jsou u nás na to, aby naše potraviny dokázaly konkurovat těm zahraničním (rovněž dotovaným), tj. aby naši zemědělci byli konkurenceschopnými, tak za pokřivený předotovaný zemědělský trh můžeš poděkovat společné zemědělské politice EU, která je na dotacích postavena. Jak jsem řekl, trh je tím totálně pokřiven. Oheň ale neuhasíš tím, že do něj budeš lít benzín, víme?
Ale ted se soustred na Adovou mozkovou kapacitu!! Efektivne cely ten EV cirkus shrnul v jedne vete:
"Kapacita je příliš malá, hmotnost vysoká, dojezd nízký a zatížení životního prostředí vysoké. " :-!
Brečíš stejně i u nafty, která je zvýhodněná oproti benzinu? Brečíš nad dotacemi v zemědělství, bez kterých by už to naše nejspíš vůbec neexistovalo? Nad daňovými úlevami a prázdninami pro různé firmy? Nad daňovými "optimalizacemi" v rámci EU (třeba Irsko)? Hádám, že asi ne... Tak nekritizuj tohle, ať nejsi pokrytec.
".. především lidi, kteří se ještě ani jedním nesvezli..." Nemusim si svickou palit prst, abych se mohl vyjadrit k tomu, ze to je kravina koncici popaleninou 2-3. stupne...
Jak to jiz nekdo nahore secetl - dojezd kratky, baterie tezke a nedostatecna kapacita, porizovaci cena EV vysoka, a to hlavni nakonec - astronomicke dotace v celem retezci EV pouzitelnosti. :-!
"..s elektrickou ještěrkou už v roce 1965.." :-! Dobry dedo! :-!
Ja jezdim po golfovem hristi v bateriove drezince se stresni plachetkou - dobry svezeni. >:D
Tak trochu si myslím, že u stávajících výrobců je cena jejich elektroaut držena vysoko se záměrem donutit lokální autority k dotacím. Nějak mi nebere mozek, proč Up stojí 220 tis Kč a e-Up 620 tis Kč. Doufám, že se některá z firem odhodlá k tomu, aby začala e-auta prodávat za normální ceny, i když chápu, že je to velký krok do neznáma zejména z pohledu příjmů za náhradní díly/servis. Osobně si myslím, že může dojít i k tomu, že se objeví další výrobci (např. z Číny) a ti trh s e-autama rozhýbou ...
Nie je to slovíčkarenie. Nóri sa rozhodli zdaňovať autá podľa vypúšťaného CO2 dávno pred rozšírením elektromobilov. Takže elektromobilom ani daň nemôžu vyrúbiť, keďže žiadne CO2 nevypúšťajú, že?
Dnešní elektromobily jsou nesporně zajímavou alternativou, jejíž hlavním "problémem" je pořizovací cena, potažmo cena baterií. Tento "problém" by se ovšem (obecně) neměl řešit dotacemi.
Nic víc, nic méně.
Chraň nás Bůh od takového "pokroku", který se projevuje akcelerovanou mírou okrádání jedné skupiny obyvatel druhou skupinou formou dotací a daňových výhod. Pokud se někdo chce chovat tzv. ekologicky, tak prosím, ale ať si ten experiment zaplatí ze svého a ne že kvůli tomu bude okrádat druhé. Na takové legalizované zlodějině není nic dospělého, ani zodpovědného, natož pokrokového. :no:
Všichni jsme odkázaní na informace z druhé ruky. Každopádně, Lebensborn nebo jak se to jmenuje už vícekrát sebral děcka rodičům pro daleko malichernější důvody. Zajímavé je, že se ti mladí s matkou ani vídat nechtějí. Ale to se dá vysvětlit i tím, že jsou prostě koupení...
V Norsku (s výjimkou dálného severu) žádné brutální mrazy nejsou. Norsko je ohříváno Golfským proudem. Větší zima je ve Finsku a Rusku, kde v zimě převažuje vnitrozemský ráz počasí.
Norsko je plně soběstačné v produkci elektrické energie z přírodních zdrojů (vodní elektrárny). Proto ty elektromobily. Ještě 3/4 Dánska jede na norskou elektriku..
Jinak auta na baterky jsou samozřejmě blbost. Kapacita je příliš malá, hmotnost vysoká, dojezd nízký a zatížení životního přostředí vysoké. A k tomu ta cena akumulátoru s omezenou životností... :no:
Co je na tom geniálního? Při stejné výši je úplně jedno jestli se státu zvýší výdaje, nebo naopak sníží daňové příjmy. Pro stát by bylo naprosto stejné, kdyby stejnou daň z automobilu platily všichni (včetně majitelů elektromobilů) a vracela by se pouze majitelům elektromobilů. Akorát bys pak prakticky úplně stejný systém nemohl podobně "velebit"...
1) Děti mají české občanství
2) Děti byly rodičům odebrány pro podezření se zneužití...(to je co,?)
3) Soud žádné zneužívání nepotvrdil
4) Matce je všemi možnými způsoby znemožňován styk s vlastními dětmi
5) Dětí jsou manipulovány proti matce a mají být dány k adopci norským opatrovníkům
..........stačí?
Logicky........pokud by měli být české děti rodičům v Norsku odebrány pro podezření se zneužívání, tak po předběžném vyšetření by měli být vráceny do České republiky k dalšímu šetření českými orgány. Tečka! Místo toho byly děti uneseny norskou sociálkou. >:-[]
To není ani na slovíčkaření, protože snížení, nebo odpuštění, daní je také forma dotace.
V tomto případě jde o tzv. ekologickou dotaci formou daňových úlev.
Rozdíl v principu v čem?
"Dotace se chápe obvykle jako opak daně, ačkoli někdy může být udělena ve formě snížených daní. Tyto formy dotací se obecně nazývají daňové úlevy nebo daňové prázdniny..."
elektroaut v norsku je hodne mimo zdraveho fungovania prirodzeneho zdraveho trhu.... takto sa dlhodobo fungovat neda... ak sa im raz tento uzasny "hura system" zasekne tak som zvedavy co budu potom ti majstri ekologovia robit... tie ich elektromobily nie je to prirodzeny stav .. nebyt neskutocnych zvyhodneni tak si urcite kludne kupia chevyho s V8... asi tak .... majstri ekologovia su v skutku skor biznismani ako zachrancovia planety .. a raz na to asi aj dojazdia ... ale je to ich vec ... kazdy sa chce mat dobre tu a teraz a co mozno najrychlejsie .... co bude zajtra uz netrapi nikoho ... kazdopadne som rad ze nie som v norsku lebo tento ich system sa mi nepozdava a rozhodne nie je im co zavidiet
...no kupuju elektromobily...a oddanuju ich zo zisku z ropy a plynu ...velelo si vyrabajuc naftu,benzin..umele hmoty.atd ......no fakt eco myslenie Norov....
Dotace, výhody, ještě větší dotace, ještě delší dotace.
AutoElektrobyznys=okrádání občanů, kteří nechtějí mít s umělou elektrifikací nic společného.
Případ Norsko: mají elektřinu čistou a ať si s ní dělají co chtějí(to je výhoda oproti ČR)
Proč se mají dotovat auta?Nemáš na ně půjč si na ně.
No, doufám, že je to sarkasmus. Pokud ne, je to dosti svérázný příspěvek hodný možná dokonce i příznivce Miloše Zemana (bez urážky).
Barnevern - víme houby, za jakých konkrétních okolností byly děti Michalákovým odebrány. Kupodivu těch pár lidí, kteří viděli spis, říkají, že by byly odebrány i u nás.
Mimochodem - víte, kolik dětí sociálka odebere v ČR?
Ad auta a dotace - svým způsobem je to zvráceně geniální. Místo nějakých dotací, které jsou zásadně vždycky špatné a vedou jen k přesměrování peněz do určitých kapes (bez urážky, solárníci), používá Norsko negativní pobídky, to jest absurdně zdanění obyčejných aut. Takže se výdaje státu nezmění.
Možná ale teď i Norové vidí, že to trochu přepískli, jak s Barnevernem tak s podporou "ekologických" aut. Autobusy nemůžou projet vyhrazenými pruhy, protože jsou ucpané privilegovanými auty, rejdaři nechápou, proč by měli nějaká auta vozit zdarma atd. Teď prý dokonce uvažují, že by mohly elektromobily předjíždět v zácpách, protože jim jaxi při stáních docházejí baterky. Ono je v Norsku občas docela zima a dokonce i eAuto musí topit...
Přesně tak, to co si dovoluje dělat s dětmi a jejich rodiči norská sociálka je něco naprosto neuvěřitelného a připomíná to podobné projekty nacistického Německa. Norsko je prostě země zamořená extrémním levičáctvím, které věří, že všechny problémy jsou řešitelné brutální regulací a sociálním inženýrstvím. Jejich pokřivená politika na poli elektromobility a šílené zdanění normálních aut je toho rovněž důkazem! 8-s:-!