Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Skoro pětinu prodaných aut v Norsku loni tvořily elektromobily

Auta s nulovými emisemi tvořila v loňském roce 17 procent nových osobních vozů zaregistrovaných v Norsku. Oznámilo to oborové Norské sdružení pro elektrické vozy (ELBIL).
Zpět na článek
12. 1. 2016 08:23
Re: Pani, nebojte sa...
Rozumím tomu, že peníze nerostou na stromě, ale nějak mi nevadí, že se z mých daní dotují potraviny. Co mi spíš vadí, že se z nich dotují nákupy aut (šrotovný) a že se s nima vůbec nakládá velice nehospodárně, abych se na druhým konci dověděl, že se jich vybralo málo. To že se podporuje český zemědělství, aby se tady aspoň něco pěstovalo a nebyli jsme závislý jen na potravinách z dovozu mě fakt žíly netrhá. A trhu si žádnou cestu nenajde. Jestli myslíš, že všechno vyřeší ruka trhu tak si chorobný idealista. Ruka trhu sice leccos vyřeší, ale rozhodně ne všechno. A líbí se mi jak si bioodpad, který je nám německými nadnárodními řetězci servírován nazýváš levnějšími potravinami druhé kvality. To že by děti, jak ty píšeš, nízkopříjmových lidí měli žrát nějaký chemický sloučeniny, protože jejich rodiče jaksi nemají na normální kvalitní jídlo mi teda nepřijde jako uspokojivej stav. A to že živíš nákladnej státní aparát nemá na svědomí dotovaný zemědělství. Kdyby si to chtěl trochu redukovat, tak by bylo nutný to dělat jako v Číně, každej kdo bude přistiženej při nějaký malý domů ze státního rozpočtu bude zastřelenej, pak by se nám možná takový Rittigové, Dalíkové, Bémové a jim podobní v televizi nesmáli.
9. 1. 2016 00:14
Re: Pani, nebojte sa...
Zrovna německý zemědělec by asi na našem trhu moc konkurenceschopný nebyl, ale zelenina z Maroka asi jo. Jak by to bylo s Polskýma potravinama těžko říct.
8. 1. 2016 15:28
Re: Pani, nebojte sa...
Abychom si rozuměli, já připouštím, že některé služby soukromý sektor asi zajišťovat nemůže - např. tebou zmíněné složky IZS nebo armádu. Ale bavili jsme se o dotacích na soukromé aktivity (zde např. podpora prodeje elektromobilů). Jinde pak např. podpora na výměnu kotlů nebo "šrotovné" na stará auta apod. Dotace na tohle, dotace na tamto.
8. 1. 2016 15:21
Re: Pani, nebojte sa...
Nechci tady nějak plevelit diskusi ne-autovými tématy, ale ještě zareaguji. Krátkým hledáním na netu jsem zjistil, že největšími dovozci potravin do ČR jsou Německo, Polsko a Slovensko a pak další země EU, kde jsou vyšší mzdy než v ČR. Asi 10% dovozů je ze zemí mimo Evropu (hlavně USA). Která z těchto zemí má, jak uvádíš, "výrazně nižší náklady na produkci", že by dokázala tak silně konkurovat našim producentům, když se započtou i náklady na dovoz. Že by Poláci a Slováci byli o tolik chudší a produkovali za tolik levněji? Nebo snad Německo jako úplně NEJVĚTŠÍ dovozce potravin do ČR? Chceš říct, že německému zemědělci by se bez dotací nebo jiných subvencí vyplatilo vozit potraviny do ČR, když má mnohem vyšší náklady (např. mzdové a další)?
Avatar - praděda7
8. 1. 2016 14:57
Re: Nevím
No ono na těch Kanárech zas není takové teplo...větší teplo je v Perthu.... >:D
Avatar - Dylan McKay
8. 1. 2016 14:53
Re: Nevím
>:D :yes:
Já tam kupuju doutníky, přímo ve fabrice. Naposledy jich bylo 110 a hned 20 jsem jich rozdal běžencům v italské Ventimiglii za rozhovory.
Avatar - praděda7
8. 1. 2016 14:42
Re: Nevím
Já byl na Kanárech jen jednou. Koupil jsem tam v roce 1969 carton cigaret Benson§Hedges. Od té doby kašlu..... :-(
Avatar - praděda7
8. 1. 2016 14:30
Re: Pani, nebojte sa...
....k nám dorazil zatím jen rozkrok..... >:D
Avatar - Dylan McKay
8. 1. 2016 14:17
Re: Nevím
Co říkáš na ty Kanáry? Asi tam lítáš na golf, že? Já tam byl jen za poslední rok 3x Tenerife a 3x Lanzarote a vyloženě se mi nelíbí. Ale teď nic jiného na ohřátí skoro není. Egypt stop, Tunis stop. ;-\
8. 1. 2016 14:15
Re: Baterky a škandinávske mrazy, ...
ja to radsi nemyslim nijak, sevrrni koreu na nas na vsechny >:D
8. 1. 2016 14:14
Re: Nori
jako ze by zaprdenej narod Cechu co maximalne krafe v hospe i pulitru a na nic jineho se nezmuze houfne zacal zdrhat, vtipna predstava >:D odhadem by zdrhlo tak max 1% populace
8. 1. 2016 14:06
Re: Nevím
"...zakázal topit uhlím." >:D Ja bych zakazal topit. >:D >:D A vsichni by museli povinne odjet na Kanarske ostrovy ci jine teple misto, eh? :-!
8. 1. 2016 14:03
Re: Nevím
"...a co budes psat za 4-5-10 let"..Nevim co budu psat jestli budu jeste psat. Spekulovat nechci. Ale jestli je pritomnost zrcadlem minulosti, tak neni problem dnes koupit uhli (do parniho stroje), drevo do [zameckeho] krbu, petrolej do lampy. Vezmes-li v potaz ze EV jezdilo driv nez auto s Otto ci Diesel motorem, pak je s elektromobilem neco divneho ze jich nejsou dneska mraky.
8. 1. 2016 13:57
Re: Nevím
" ponorku jsi neridil co? to je teprv ten spravnej elektromobil". Ponorku ne. ale letel jsem v letadle na baterky i747 >:D
8. 1. 2016 13:46
Re: Pani, nebojte sa...
".......pokrok napokon dorazi aj do nasich koncin." On jeste nedorazil? >:D
8. 1. 2016 13:45
Re: Baterky a škandinávske mrazy, ...
"... si našli něco, čím dobrou myšlenku shodit? " Objektivne? Nebo ovlivneni nejakou ideologii? Co myslis? Definuj "dobrou myslenku". :-!
8. 1. 2016 13:42
Re: Baterky a škandinávske mrazy, ...
>:D Myslis to takhle jak ta slecna: [odkaz] ? >:D >:D
Kdyz od teto diskuse po-odstoupis a predstavis si co za sajrajt se deje pri srazce galaxii nebo pri vybuchu supernovy...tak jsme na tom jeste docela dobre...pivo tece, doma je teplo, zenska vari gulas....a v garazi je Chevrolet Malibu s V8 >:-[]
8. 1. 2016 13:31
Re: Rekord?
Pokud nazveme ty, co se snazi omezit fosilni paliva ze jsou ekoteroriste, tak zastance paliv muzeme nazvat motorteroriste. Nikde neni psano pravo cloveka na spaloaci motor, dokoce ani na automobilitu, kdyz uz zajdeme tak daleko.
8. 1. 2016 13:08
Re: Nori
Určitě by to vedlo ke snížení spotřeby. Protože by na to prostě lidé neměli. Dokud by se nezvedly platy. Což je přirozená reakce trhu. Jinak ti hodně lidí uteče.
Avatar - praděda7
8. 1. 2016 13:04
Re: Rekord?
Vláda, která nevěří lidem, kteří ji zvolili, by měla "projít" defenestrací.... >:-[]
Avatar - praděda7
8. 1. 2016 13:00
Re: Nevím
V zimě bych především zakázal topit uhlím... >:-[]
Avatar - praděda7
8. 1. 2016 12:58
Re: Nevím
.....ale houno, ponorka je jen blbá ryba.... >:D
Avatar - praděda7
8. 1. 2016 12:56
Re: Nevím
Zdá se, že se tu dnes vyskytuje několik ekofašistů.............. >:D
8. 1. 2016 12:54
Re: Rekord?
Zběžně jsem se podíval do slovníku, než jsem to napsal, ale moc mi to nepomohlo v tom, jak volně lze tohle slovo použít. Také bych chápal dotaci volněji, jako synonymum pro podporu. Ne omezenou na dávání peněz.
8. 1. 2016 12:51
Re: Rekord?
Ano, Norové se chovali k penězům z ropy zodpovědně a je to na pochvalu. Což nic nemění na tom, že elektromobily podporují. A jaksi to implikuje, že je to třeba. Stejně tak zdanění podle spotřeby. Asi nelze lidem věřit, že by si dobrovolně koupili elektromobil, hybrid, něco s malou spotřebou bez nějakých výhod.
Avatar - praděda7
8. 1. 2016 12:49
Re: Pani, nebojte sa...
Máš 100% pravdu Beránku. Ale jak vidíš, máš tu proti sobě pár lidí, kteří buď s dotací nebo dávek žijí nebo dost možná to můžou být státní zaměstnanci - parazité, kteří by bez přerozdělování přišli o svá teplá místečka v teplých kancelářích u kafíčka za počítačem. :-! A co se týče EU, tak to je přímo čítankový příklad toho, jak byrokracie parazituje na soukromém sektoru.
Avatar - praděda7
8. 1. 2016 12:29
Re: Rekord?
V něčem máš pravdu, v jiném jsi naivní. Pravdu máš v tom, když píšeš o tom...kdyby u nás byla ropa. Naivní jsi v tom, když píšeš, že Norové jsou skvělí. Za vším co Norové dělají vždy hledej hidden agendu. V tomto případě chtějí vypadat jako lidumilové, ale ve skutečnosti okrádají v Norsku všechny ty, co se nedali nachytat na elektroauta a s penězi za plyn a ropu skrze norské fondy chytře ovlivňují vládní politiku všech zemí, které se nechaly jimi uplatit včetně podpory dalších různých ekofašistických organizací s pomocí kterých blokují rozvoj právě v postkomunistických zemích, které tím záměrně udržují v chudobě. A ano, o tomto se nedočteš nikde v médiích, protože ty jsou uplacena také!
Avatar - Dylan McKay
8. 1. 2016 12:16
Re: Nevím
V zimě bych do Ostravy nevpouštěl naftová auta...
To velebení dieselů mi lezlo krkem víc než prosazování elektromobilů. Naštěstí to utnul Volkswagen >:-[]
8. 1. 2016 11:36
Re: Pani, nebojte sa...
ano ještě větší podporu státu případně levnější pracovní sílu a energie, takže jsou schopni ty plodiny levněji vyprodukovat.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2016 11:17
Re: Nevím
Ceny spousty elektrovozidel jsou dané taky tlakem moderní doby "všechno hned". V dřívějších dobách si firma klidně rozložila vývojové náklady do více let a vracely se postupně. Dnes chtějí všichni všechno hned zpátky, aby měli jistotu, že nepřijdou o svou pozici v žebříčku nejbohatších. Dlouhodobé strategické plánování se vytrácí. Krásným příkladem toho všeho je Kickstarter - kolik promile projektů projde do druhé generace? Kolik jich má větší vizi, než jeden nápad a jedno zařízení?
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2016 11:13
Re: Pani, nebojte sa...
Že jsem smělý - kdo lépe a levněji poskytuje služby policie, hasičů, armády (!), různých kontrolních mechanismů, a dalších věcí, které dnes řeší stát?
Vzhledem k tomu, že jsem pět let dělal pro státní složku akvizice, tak ti zodpovědně řeknu, že NIKDO. Chtěli jsme třeba elektrorevize... Neustále jsme naráželi na argument, že nepotřebujeme vlastního revizáka, dokud jsem nespočítal a nepředal výš kalkulaci, kolik ušetříme tím, že nám revize bude dělat vlastní člověk namísto draze nakupované firmy.
Jediné skutečně zbytečné přísavky na státu, které by zkrachovaly, jsou různé neziskovky na podporu integrace všeho neintegrovatelného...
K zemědělství jsem se ti vyjádřil níže. Svět totiž není jen EU.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2016 11:08
Re: Pani, nebojte sa...
Ty ale nechceš vidět tu situaci, že by ten zemědělec zkrátka neměl jak prodat za tržní cenu. A nejde jen o země s vyššími dotacemi (mávám do Francie), ale i o země, kde zkrátka jsou tak výrazně nižší náklady na produkci, že i s dovozem do ČR jsou levnější, než naši zemědělci bez dotací. Tím pádem by zemědělec neprodal, protože by se na tržní cenu se svými náklady ani nedostal.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2016 10:56
Re: Baterky a škandinávske mrazy, ...
A je to tak skutečně? Nebo si vymýšlíme nesmyslné nároky jen abychom si našli něco, čím dobrou myšlenku shodit?
8. 1. 2016 10:52
Re: Nevím
a co budes psat za 4-5-10 let, "porizovaci cena stejna, dojezd podobnej, naklady na provoz znatelne nizsi?" a za 30 let pak, "lidi nevite kde jeste se da sehnat benzin krome samosky kde to prodavaj v petkach?" >:D
8. 1. 2016 10:50
Re: Nevím
ale ponorku jsi neridil co? to je teprv ten spravnej elektromobil :-!
8. 1. 2016 10:47
Re: Baterky a škandinávske mrazy, ...
nejvetsi zatezi na zivotni prostredi je tvor zvany Homo sapiens a je fuk jestli jezdi v 10 valcovem 8 litru na mazut kde z vejvuku cakaj sajrajty nebo v elektromobilu :-!
8. 1. 2016 10:46
Re: Pani, nebojte sa...
Promiň, ale uvědomuješ, že peníze na dotace nerostou na stromě, ale někdo ti je musel napřed vytáhnout z kapsy formou daní, že ano? A uvědomuješ si, že ty peníze, které ti takto erár vytáhne z kapsy, aby je dal tomu zemědělci a ten ti tak mohl nabídnout nižší cenu, tak že se ti tím pádem do ceny potravin započítává i daň, kterou jsi takto zaplatil a která se dá tomu zemědělci, takže ta potravina není v součtu levnější? Tudíž ti, kdo platí daně, tak vlastně už tím platí část ceny za ty potraviny (mimo jiné). Celé zemědělské dotace jsou naprostý nesmysl - jako když z pravé kapsy přendáš peníze do levé a pochvaluješ si, jak to pěkně funguje. Nechci slevu zadarmo, že? Jen si to představ. Ty dáš mně peníze na daních (přes nějakého prostředníka, kterému říkáme "stát"), abych ti nabídnul nižší cenu za brambory místo toho, abys mi nic nedával a já ti ty brambory prostě prodal za tržní cenu. Vidíš tu absurditu? Ten zbytečný tok peněz? A ušetřil jsi snad něco?

A s tím hladomorem to je naprosto neodůvodněná obava. Trh by si cestu našel (jako kdyby dneska neexistovaly levnější potraviny druhé kvality pro nízkopříjmové; stejně tak by existovaly i ve světě bez zemědělských dotací; konkurence dodavatelů na trhu už by se o to postarala). Ano, některé potraviny by byly dražší, ale zas by ti na ně zbylo víc peněz, které jsi neodvedl na daních, takže bys na tom byl stejně. Ba ne, byl bys na tom líp, protože by všichni ušetřili na tom nákladném státním aparátu.
8. 1. 2016 10:44
Re: Rekord?
Ano presne jako u nas na naftu nebo v Arabii na benzin. Vsude se neco dotuje, u nas je to karcinogen.
Norove jsou skveli v tom, ze by mohli taky davat benzin za 1cent jako velbloudari, ale misto toho udelaji neco pro sebe a svet a z penez za plyn a ropu zaplati pocatecni fazi elektromobilty. To je nevidany pocin a chapu ze nekteri jedinci z postkomunistickych zemi maji problem to pochopit, protoze kdyby byla u nas ropa, tak to vypada jako v Rusku. Nekolik malo oligarchu vlastni vrty, pripadne jakoze stat a nacerno se preleva do kapes a lid jakoze plati relativne malo penez, ale v zkorumpovane zemi vydelaji tak malo, ze to palivo je pro ne stejne drahe a jeste i znecistuji prostredi vyrobou, transportem a spalovanim fosilnich paliv.
8. 1. 2016 10:17
Re: Pani, nebojte sa...
Myslis zniceno levnymi zemedelskymi produkty z tech zemi, kde maji dotace jeste vetsi?
8. 1. 2016 09:36
Re: Nori
je nekde jasne napsano ze to delaji jako EKO? ja bych spise rekl ze proste prisli na to ze zavislaci na volantu jim ochotne davaj melky many jak za auta, tak za palivo, takze toho vyuzivaj a sve obcany proste slusne penezne doji :-)

vem si co by se statni kasou stalo kdyby se neco takoveho zavedlo v CR, kdyby se spotrebni dane zvedli na uroven Norska, myslis ze by lidi prestali jezdit autem a nebo ze by prestali pit pivo a kourit tabakove vyrobky? a ze treba spotrebku na pivo maj v Norsku 18x vyssi >:D
Avatar - Ada je zase tady
8. 1. 2016 09:03
Re: Nevím
Nejlépe v zimě z Plzně do Ostravy a zpět... >:-[]
8. 1. 2016 09:00
Re: Nevím
Rozhodně víc než u totálně předraženýho e-Up.
8. 1. 2016 08:59
Re: Pani, nebojte sa...
Tak jak ty si to představuješ by svět moc nefungoval. Jestli myslíš, že se všechno bude řídit samo, tak seš hodně velkej idealista. Kupříkladu bez podpory zemědělství by už v ČR žádný zemědělství neexistovalo, protože by bylo zničený levnými zemědělskými produkty z dovozu. Pokud by se v celý EU nedotovalo, tak by taky základní potraviny mohly stát násobně víc než stojí teď a lehce by se ti obyvatelstvem mohl začít šířit hladomor neb by některý nízkopříjmový skupiny vůbec neměly na jídlo.
8. 1. 2016 08:44
Re: Pani, nebojte sa...
Ano, ano a ano. Dotace považuji za zlo, které pokřivuje trh a hlavně jako nástroj, kdy někdo rozhoduje o tom, co je "správné", tzn. vytáhneme ti peníze z kapsy a dáme je na to, na co si myslíme, že je to vhodné. Prostě legalizovaná zlodějina. Přerozdělování je neefektivní a nefunkční. Jen ať lidem pěkně zůstanou peníze v kapse a sami se rozhodnou, za co je utratí (tu samou službu, kterou dneska poskytuje neefektivně "stát", poskytne mnohem lépe soukromý sektor a hlavně, každý se může rozhodnout, jestli za ni platit bude nebo ne). Jenže v tu chvíli by tyhle projekty přicucnuté na veřejné finance okamžitě zkrachovaly. Inu, to se máme krásně, když nám jiní platí naši kratochvíli, že?

Ovšem názor, že bez dotací by zemědělství neexistovalo, to je teda perla. Jak jsi na to, proboha, přišel? Jakože bez dotací bychom nejedli nebo jak jsi to myslel? Je to přesně naopak. Jídlo potřebuješ a zaplatíš za něj cokoliv, co bude potřeba, abys ho získal, takže na co dotace? A jestli mi chceš říct, že zemědělské dotace jsou u nás na to, aby naše potraviny dokázaly konkurovat těm zahraničním (rovněž dotovaným), tj. aby naši zemědělci byli konkurenceschopnými, tak za pokřivený předotovaný zemědělský trh můžeš poděkovat společné zemědělské politice EU, která je na dotacích postavena. Jak jsem řekl, trh je tím totálně pokřiven. Oheň ale neuhasíš tím, že do něj budeš lít benzín, víme?
8. 1. 2016 07:12
Re: Sociální inženýrství v praxi
"Proč se mají dotovat auta?Nemáš na ně půjč si na ně." Aha, pan patri k bankerske lobby?
8. 1. 2016 07:09
Re: no fuuuj
Atomkraftwerk je zpatky ve hre. :-!
8. 1. 2016 07:08
Re: Baterky a škandinávske mrazy, ...
Ale ted se soustred na Adovou mozkovou kapacitu!! Efektivne cely ten EV cirkus shrnul v jedne vete:
"Kapacita je příliš malá, hmotnost vysoká, dojezd nízký a zatížení životního prostředí vysoké. " :-!
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2016 07:04
Re: Pani, nebojte sa...
Brečíš stejně i u nafty, která je zvýhodněná oproti benzinu? Brečíš nad dotacemi v zemědělství, bez kterých by už to naše nejspíš vůbec neexistovalo? Nad daňovými úlevami a prázdninami pro různé firmy? Nad daňovými "optimalizacemi" v rámci EU (třeba Irsko)? Hádám, že asi ne... Tak nekritizuj tohle, ať nejsi pokrytec.
8. 1. 2016 07:02
Re: Nevím
".. především lidi, kteří se ještě ani jedním nesvezli..." Nemusim si svickou palit prst, abych se mohl vyjadrit k tomu, ze to je kravina koncici popaleninou 2-3. stupne...
Jak to jiz nekdo nahore secetl - dojezd kratky, baterie tezke a nedostatecna kapacita, porizovaci cena EV vysoka, a to hlavni nakonec - astronomicke dotace v celem retezci EV pouzitelnosti. :-!
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2016 07:01
Re: Nevím
Třeba Tesla prodává za normální ceny. Vezmu-li třídní zařazení auta a jeho nízkosériovost, ceny odpovídají...
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2016 07:00
Re: Baterky a škandinávske mrazy, ...
Životnost akumulátoru je stále méně omezená, než tvé myšlení.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2016 06:59
Re: Nori
Bez těch fosilií bys neměl z čeho psát. Nejspíš bys ani nebyl naživu...
8. 1. 2016 06:54
Re: Nevím
"..s elektrickou ještěrkou už v roce 1965.." :-! Dobry dedo! :-!
Ja jezdim po golfovem hristi v bateriove drezince se stresni plachetkou - dobry svezeni. >:D
8. 1. 2016 06:50
Re: Nevím
Tak trochu si myslím, že u stávajících výrobců je cena jejich elektroaut držena vysoko se záměrem donutit lokální autority k dotacím. Nějak mi nebere mozek, proč Up stojí 220 tis Kč a e-Up 620 tis Kč. Doufám, že se některá z firem odhodlá k tomu, aby začala e-auta prodávat za normální ceny, i když chápu, že je to velký krok do neznáma zejména z pohledu příjmů za náhradní díly/servis. Osobně si myslím, že může dojít i k tomu, že se objeví další výrobci (např. z Číny) a ti trh s e-autama rozhýbou ...
8. 1. 2016 05:17
Re: Rekord?
Ani nie - najväčšia položka v daniach je CO2 daň, čo, ako je zrejmé, elektromobily neplatia, pretože CO2 nevypúšťajú.
8. 1. 2016 05:12
Re: Rekord?
Nie je to slovíčkarenie. Nóri sa rozhodli zdaňovať autá podľa vypúšťaného CO2 dávno pred rozšírením elektromobilov. Takže elektromobilom ani daň nemôžu vyrúbiť, keďže žiadne CO2 nevypúšťajú, že?
Avatar - white label
7. 1. 2016 23:54
Re: Nevím
Dnešní elektromobily jsou nesporně zajímavou alternativou, jejíž hlavním "problémem" je pořizovací cena, potažmo cena baterií. Tento "problém" by se ovšem (obecně) neměl řešit dotacemi.
Nic víc, nic méně.
Avatar - praděda7
7. 1. 2016 23:06
Re: Nevím
....já jezdil s elektrickou ještěrkou už v roce 1965....no nebyla to žádná sláva.... ;-)
Avatar - praděda7
7. 1. 2016 23:03
Re: Pani, nebojte sa...
....nevíš o tom? Vše souvisí se vším.... :-!
Avatar - praděda7
7. 1. 2016 23:02
Re: Rekord?
...přečti si, co jsem napsal v 20:18....
Avatar - Dylan McKay
7. 1. 2016 22:32
Nevím
Nevím, proč největší potřebu vyjadřovat se k elektromobilům mají především lidi, kteří se ještě ani jedním nesvezli...

PS: jen to zkuste. Nic víc ;-)
7. 1. 2016 22:11
Re: Pani, nebojte sa...
Chraň nás Bůh od takového "pokroku", který se projevuje akcelerovanou mírou okrádání jedné skupiny obyvatel druhou skupinou formou dotací a daňových výhod. Pokud se někdo chce chovat tzv. ekologicky, tak prosím, ale ať si ten experiment zaplatí ze svého a ne že kvůli tomu bude okrádat druhé. Na takové legalizované zlodějině není nic dospělého, ani zodpovědného, natož pokrokového. :no:
7. 1. 2016 22:08
Re: Nori
Je to velmi zvláštní politika. Norko žije z fosilií a přitom se tváří jako nejvíc eko...
7. 1. 2016 22:07
Re: Rekord?
Všichni jsme odkázaní na informace z druhé ruky. Každopádně, Lebensborn nebo jak se to jmenuje už vícekrát sebral děcka rodičům pro daleko malichernější důvody. Zajímavé je, že se ti mladí s matkou ani vídat nechtějí. Ale to se dá vysvětlit i tím, že jsou prostě koupení...
Avatar - Ada je zase tady
7. 1. 2016 21:00
Re: Baterky a škandinávske mrazy, ...
V Norsku (s výjimkou dálného severu) žádné brutální mrazy nejsou. Norsko je ohříváno Golfským proudem. Větší zima je ve Finsku a Rusku, kde v zimě převažuje vnitrozemský ráz počasí.
Norsko je plně soběstačné v produkci elektrické energie z přírodních zdrojů (vodní elektrárny). Proto ty elektromobily. Ještě 3/4 Dánska jede na norskou elektriku..
Jinak auta na baterky jsou samozřejmě blbost. Kapacita je příliš malá, hmotnost vysoká, dojezd nízký a zatížení životního přostředí vysoké. A k tomu ta cena akumulátoru s omezenou životností... :no:
Avatar - white label
7. 1. 2016 20:41
Re: Rekord?
Co je na tom geniálního? Při stejné výši je úplně jedno jestli se státu zvýší výdaje, nebo naopak sníží daňové příjmy. Pro stát by bylo naprosto stejné, kdyby stejnou daň z automobilu platily všichni (včetně majitelů elektromobilů) a vracela by se pouze majitelům elektromobilů. Akorát bys pak prakticky úplně stejný systém nemohl podobně "velebit"...
Avatar - praděda7
7. 1. 2016 20:29
Re: Rekord?
Tož zírám, kolik se tu vyrojilo fašistů podporujících norskou fašistickou sociálku a německé nacisty... ;-\

hele jeden se už ozval.........styď se!! >:-[]
Styďte se všichni...fašisté... >:-[]
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
7. 1. 2016 20:26
Pani, nebojte sa...
...pokrok napokon dorazi aj do nasich koncin.

Sice neskoro, hlavne kvoli nasej kolektivnej blbosti, ale predsa. Akurat svet uz bude uplne inde.

P.S. Norsky system socialnej starostlivosti nema s predajom elektromobilov nic spolocne.
Avatar - praděda7
7. 1. 2016 20:23
Re: Rekord?
Norské soudy žádné zneužívání dětí neprokázaly. :-!
Avatar - praděda7
7. 1. 2016 20:20
Re: Rekord?
Probuď se hochu! EA jsou dotovaná extra daněmi na neelektrická auta.... >:-[]
Avatar - praděda7
7. 1. 2016 20:18
Re: Rekord?
...konkrétní okolnosti?

1) Děti mají české občanství
2) Děti byly rodičům odebrány pro podezření se zneužití...(to je co,?)
3) Soud žádné zneužívání nepotvrdil
4) Matce je všemi možnými způsoby znemožňován styk s vlastními dětmi
5) Dětí jsou manipulovány proti matce a mají být dány k adopci norským opatrovníkům

..........stačí?

Logicky........pokud by měli být české děti rodičům v Norsku odebrány pro podezření se zneužívání, tak po předběžném vyšetření by měli být vráceny do České republiky k dalšímu šetření českými orgány. Tečka! Místo toho byly děti uneseny norskou sociálkou. >:-[]
Avatar - white label
7. 1. 2016 20:14
Re: Rekord?
To není ani na slovíčkaření, protože snížení, nebo odpuštění, daní je také forma dotace.
V tomto případě jde o tzv. ekologickou dotaci formou daňových úlev.
Avatar - white label
7. 1. 2016 20:12
Re: Rekord?
Rozdíl v principu v čem?
"Dotace se chápe obvykle jako opak daně, ačkoli někdy může být udělena ve formě snížených daní. Tyto formy dotací se obecně nazývají daňové úlevy nebo daňové prázdniny..."
7. 1. 2016 19:38
Baterky a škandinávske mrazy, ...
... tak to sedí!!!
Úradníci sú zase svätejší ako pápež!!!
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2016 19:26
to neskutocne zvyhodnovanie
elektroaut v norsku je hodne mimo zdraveho fungovania prirodzeneho zdraveho trhu.... takto sa dlhodobo fungovat neda... ak sa im raz tento uzasny "hura system" zasekne tak som zvedavy co budu potom ti majstri ekologovia robit... tie ich elektromobily nie je to prirodzeny stav .. nebyt neskutocnych zvyhodneni tak si urcite kludne kupia chevyho s V8... asi tak .... majstri ekologovia su v skutku skor biznismani ako zachrancovia planety .. a raz na to asi aj dojazdia ... ale je to ich vec ... kazdy sa chce mat dobre tu a teraz a co mozno najrychlejsie .... co bude zajtra uz netrapi nikoho ... kazdopadne som rad ze nie som v norsku lebo tento ich system sa mi nepozdava a rozhodne nie je im co zavidiet
7. 1. 2016 19:24
Re: Rekord?
Luftputefartřyet mitt er fullt av ĺl. :-! :-!
[cesky: Moje vznášedlo je plné úhořů] >:D >:D
7. 1. 2016 19:13
Re: Rekord?
To však jen slovíčkaříš, protože zvýhodnění to je.
Avatar - Romeo
7. 1. 2016 19:10
Nori
...no kupuju elektromobily...a oddanuju ich zo zisku z ropy a plynu ...velelo si vyrabajuc naftu,benzin..umele hmoty.atd ......no fakt eco myslenie Norov....
7. 1. 2016 18:47
no fuuuj
kde na to vezmou eletrinu, vzdyt tolik eletriny prece nemuze bejt nidke na svete :-!
7. 1. 2016 18:42
Re: Rekord?
Extrémním levičáctvím je zasažené hlavně Česko.Nebo snad mají v Norsku znárodňovací zákony podobné těm,které připravuje naše levicová vláda?
7. 1. 2016 18:38
Re: Rekord?
Nebo spíš zachránili z rodin úchylů,kteří si teď hrají na mučedníky.
7. 1. 2016 18:37
Sociální inženýrství v praxi
Dotace, výhody, ještě větší dotace, ještě delší dotace.
AutoElektrobyznys=okrádání občanů, kteří nechtějí mít s umělou elektrifikací nic společného.
Případ Norsko: mají elektřinu čistou a ať si s ní dělají co chtějí(to je výhoda oproti ČR)
Proč se mají dotovat auta?Nemáš na ně půjč si na ně.
7. 1. 2016 18:23
Re: Rekord?
No, doufám, že je to sarkasmus. Pokud ne, je to dosti svérázný příspěvek hodný možná dokonce i příznivce Miloše Zemana (bez urážky).
Barnevern - víme houby, za jakých konkrétních okolností byly děti Michalákovým odebrány. Kupodivu těch pár lidí, kteří viděli spis, říkají, že by byly odebrány i u nás.
Mimochodem - víte, kolik dětí sociálka odebere v ČR?

Ad auta a dotace - svým způsobem je to zvráceně geniální. Místo nějakých dotací, které jsou zásadně vždycky špatné a vedou jen k přesměrování peněz do určitých kapes (bez urážky, solárníci), používá Norsko negativní pobídky, to jest absurdně zdanění obyčejných aut. Takže se výdaje státu nezmění.
Možná ale teď i Norové vidí, že to trochu přepískli, jak s Barnevernem tak s podporou "ekologických" aut. Autobusy nemůžou projet vyhrazenými pruhy, protože jsou ucpané privilegovanými auty, rejdaři nechápou, proč by měli nějaká auta vozit zdarma atd. Teď prý dokonce uvažují, že by mohly elektromobily předjíždět v zácpách, protože jim jaxi při stáních docházejí baterky. Ono je v Norsku občas docela zima a dokonce i eAuto musí topit...
7. 1. 2016 18:23
Re: Rekord?
Ale ta auta nejsou dotovaná, jenom nejsou zdaněná, to je rozdíl :-)
7. 1. 2016 18:05
Re: Rekord?
Přesně tak, to co si dovoluje dělat s dětmi a jejich rodiči norská sociálka je něco naprosto neuvěřitelného a připomíná to podobné projekty nacistického Německa. Norsko je prostě země zamořená extrémním levičáctvím, které věří, že všechny problémy jsou řešitelné brutální regulací a sociálním inženýrstvím. Jejich pokřivená politika na poli elektromobility a šílené zdanění normálních aut je toho rovněž důkazem! 8-s :-!
Avatar - praděda7
7. 1. 2016 18:03
Re: Rekord?
...kuwa, šikulkové ti Noráci, *** se jim nechce, ale vozit si prddel v elektroautech a loupit děcka na to sú machři.............. >:D
Avatar - white label
7. 1. 2016 17:50
Re: Rekord?
Přibližně stejně jako dotovali aut na baterky..., možná taky cca 17%. ;-)

P.S. A my se tu zoufale "zdržujeme" nějakým umělým oplodněním a podobnými zdlouhavými "nesmysly" s ručením omezeným.
Avatar - praděda7
7. 1. 2016 17:47
Rekord?
...17% prodejů tvořily nesmyslně dotovaná elektroauta....a co tak ještě zveřejnit kolik Norové ukradli vloni dětí... >:-[]