Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dálniční poplatky ČR vs. SK: Slovenské se zaplatí rychleji

Mají u nás dálniční poplatky zůstat u tradičních nalepovacích kuponů, nebo by bylo lepší přejít na slovenskou cestu: elektronickou známku? Porovnali jsme rozdíly.
Zpět na článek
21. 2. 2016 13:18
Re: Systém placení mýta jinak ...
No jo no., ty jsi exemplar cloveka (v tomto konkretnim pripade), ktery tady umele zasiva konflikt, ktery neexistuje. v cr je 10,5 milinu lidi, v praze zije pouze 1,3 mega. neexistuje zadne pravo na to byt nebo nebyt prazakem. muzes se tam klidne z fleku prestehovat, kdyz je to takove terno v te praze byt. zrejme to ale asi neudelas, protoze jsi zrejme spokojen tam, kde jsi. ja take, je to mimo prahu jsem za prahu rad, ale zit v ni nechci. nemam pocit, ze bych byl prahou vykoristovan a nebo naopak. je to cele nesmysl. ale je fakt, ze na krasne morave se stimto hloupym pocitem clovek setkava casteji. brnaky vykoristuje praha, obecne mimobrnaky jeste pripadne vykoristuji cele cechy no a ostravaky? ty vykoristuji uplni vsichni. trapne, smesne, hloupe a hlavnne naprosto nepravdive.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2016 22:57
Re: Systém placení mýta jinak ...
Ne, Praha dojí zbytek republiky neskutečným způsobem. Pragocenrizmus je zhoubou naší země.

A už jen samotný fakt, že Praha je jak samostatným krajem svědčí o tom, že vysává ostatní. Brno, Ostrava, Plzeň ... to jsou jen města a získávají peníze jako města. Praha získává peníze jako kraj i jako město.
20. 2. 2016 21:51
Re: U nás sa ...
hm, to je take pekna troubelovina. ja si osobne myslim, ze extra poplatek za dalnice je nesmysl (spotrebni dane z paliv je stejne vyrazne prekonaji, o ostatnim standardnim zdaneni z automobilismu ani nemluve), uplne nejhorsi system je ala francie/italie - kazdou chvili jako trotl brzdis na nejake mytnici (nesmyslne brzdeni provozu), jejiz stavba, udrzba a provoz se musi trvale platit a to jsou principialne naprosto promrhane prostredky. dale je druhe nejhorsi reseni pomoci palubnich jednotek (to, co maji u nas na kamiony) - vede to k obchazeni dalnic, apod. (stejne je tomu tak i u toho francouzkeho reseni) pricemz prave dalnice ma prirozene byt volnou cestou. na nalepkovem systemu mi nejvice vadi ta nalepka samotna - je to gaunerstvi nutit nekoho, aby si nalepkami v ruznych statech polepoval celni sklo (nemecka ekoplaketa - byt to nesouvisi s dalnicemi - je prikladem zcela bizardniho zpusobu oznacovani aut). elektronicky system, ktery ma nive slovensko a provozuje ho delsi dobu i madarsko mi prijde jeste nejmene otravujici. madarsky je hloupy v tom, ze se neda poplatek zaplatit pred vstupem do madarska (nebo o tom nevim), ten slovensky mi prijde v tuto chvili relativne nejrozumnejsi. ale jak rikam, nejlepsi je nemit zadne myto. uplne nejlegracnejsi me prijde system rumunsky, tam se plati poplatek za silnice obecne, neni to jen za dalnice. takze hned pri vjezdu do rumunska je potreba zaplatit. na osobni auto chteji tri eura nebo (nevim presne kolik) leie, kdyz jsem mel padesatieurovku, rekli mi, ze tu mi nevezmou, kdyz jsem jim podaval platebni kartu (uvedenou jako akceptovanou na okenku platebni budky), tak mi rekli, ze tu berou jen na platby za vetsi auta no a leie jsem nemel. zachranila me kolegyne, ktera nasla v kabelce petieuro... jako kupon vam daji dva a4 papiry, jeden je jakoze ten kupon, druhy je factura. natukat do systemu a vytisknout jim to trva tak pet minut... proste des.
20. 2. 2016 21:38
Re: Systém placení mýta jinak ...
tohle je klasicky zkratkovity zvratek. nic ti nebrani byt prazakem a je nesmyslne mluvit tady o dojeni zbytku republiky... jen pro poradek, ja jsem z jiznich cech, blanka je vyborna stavba a jestli vidim nekde na dalnicich v cr prioritu, tak je to predne kompletni vnejsi okruh prahy a na poslednim miste zrejeme prestavba i48 na d48 (krom obchvatu frydku mistku).
20. 2. 2016 20:39
Re: Návratnost ?
Určite nie. Len poukazujem, že aj pri mýtnom systéme ide len o ďalšiu formu solidárnosti.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2016 20:12
Re: Systém placení mýta jinak ...
Jenže ono by se pak zjistilo, že ta Blanka vlastně nic nezkrátila a ničemu nepomohla a nikdo ji nechtěl (kromě Béma, Subterry, Metrostavu a Heidelbergu >:-[] ;-) ).

Ale dalo by se za průjezd platit třeba tím zázrakem jménem LÍ(T/z)AČKA... Myslel jsem, že Béma nemůže nic překonat, ale to co zvládá Krnáčová, to je opravdu celosvětový unikát >:-[] 8-s
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2016 18:24
Re: Návratnost ?
No ale taky snad cenu lístku nepřepočítáváš na to, na kolik tě vyjde jedna běžná ryba z rybníka metodou: (cena lístku) / (součet všech kapříků v povolených rybnících) 8-s
20. 2. 2016 17:16
U nás sa ...
už všetko potichučky pripravuje na spoplatnenie podľa km. A po voľbách to dosť rýchlo zavedú.
20. 2. 2016 16:18
Re: Návratnost ?
Sú to akési abnormality. Prepočítam po sedliacky SK: 134 x 5 = 670 km. Za 50 eur si kúpim cca 42 litrov BA95. 42/6,7 = 6,27 litrov/100 km. Fakt mi chce niekto tvrdiť, že keď pôjdem po vedľajších cestách do Hlohovca, tak budem mať spotrebu o 6,27 litra na 100 km vyššiu?
20. 2. 2016 16:01
Re: Návratnost ?
rohYpnol, je to analogické s rybárskym lístkom. Jeden si kúpi tu najdrahšiu na celé Slovensko. A dedo si kúpi na miestne revíry za pár eur a potom sedí pri tej "svojej vode" každý deň. Kto nachytá viacej rýb? ;-)
20. 2. 2016 15:58
Re: Systém placení mýta jinak ...
No je fakt, že třeba v norsku ti ten tunel těch 5 euro skutečně ušetří, protože jeho objíždění přes hory je rozhodně dražší. Ale například u dálnic to smysl má. Ta ti taky ušetří peníze.
20. 2. 2016 14:50
Re: Systém placení mýta jinak ...
Tak nějak, kdyby se za každý průjezd Blankou platilo 5euro tak tam nikdo nepojede >:D
20. 2. 2016 14:48
Re: Este jeden rozdiel
Jenže na Slovensku si tu známku už koupit musí, protože je na kameře v ČR se mu v 99,99999% nic nestane... to by musel mít fakt smůlu >:D
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2016 14:11
Re: Systém placení mýta jinak ...
Si se pos*al, ne? Kdyby si Blanku a podobné tunely (dvojsmysl) měli platit Pražáci, tak se stavba v životě nezaplatí >:D Pražáci prostě musí vydojit zbytek republiky >:-[] 8-s ;-\

Jinak samozřejmě 100% souhlas.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2016 14:09
Re: Návratnost ?
Přesně tak, jak se může investice do poplatku vrátit?? Tohle se takto říct nedá 8-s

Stejně jako cena za km dálnice je poněkud manipulativní, v SK sice můžou mít míň km dálnic, ale za rok po té kratší dálniční síti klidně můžu najezdit víc km než po té naší...

Nehledě na skutečnost, že přepočet na cenu za km dálniční sítě zas tak o mnohém nevypovídá z pohledu konkrétního uživatele. Sotva kdo totiž bude využívat kompletní dálniční síť... Myslím, že 90% stejně jezdí pravidelně jen určité úseky...
20. 2. 2016 13:54
Systém placení mýta jinak ...
Docela se mi to líbí třeba v Norsku.

Postaví se tunel, který stojí třeba 1000 000 EUR.
Ustanoví se mýtné na 5 EUR.
Jakmile projede 200 000 Aut, tak se tunel zaplatí a mýto se zruší. Údržba je placená daní z pohonných hmot.

Tudíž ten tunel zaplatí většinou místní, kterým jde hlavně k užitku.

Spravedlivý systém.
20. 2. 2016 13:21
Este jeden rozdiel
Ak vodic bez znamky vojde na dialnicu omylom, ci uz vlastnou chybou alebo pre zle znacenie. Na Slovensku moze znamku zakupit dodatocne, staci ak je kupena v ten isty den kedy ho zachytili kamery, hodina sa nekontroluje. V CR v takom pripade plati pokutu, pokial je pristihnuty.
20. 2. 2016 10:58
Návratnost ?
Citace: "Při cestě dlouhé 67 km (Ejpovice – Praha po D5 či Bratislava – Hlohovec po tamní D1) tam a zpět (134 km) se návratnost investice do ročního poplatku vrátí po osmi jízdách v Česku, na Slovensku už po pěti tam a čtyřech zpět."

Nějak tomu nerozumím. Jakým způsobem se mi ty peníze vrátí ?
Avatar - pumpkin
20. 2. 2016 10:54
Kašlú na to
Začiatkom mesiaca sa ukázalo, že viac ako 8500 áut na Slovensku jazdilo s neplatnou diaľničnou známkou alebo úplne bez nej. >:D
Pritom je tam možnosť si tri dni pred vypršaním platnosti nechať poslať SMS upozornenie. A treba si dávať pozor, aby ste sa nepomýlili pri zadávaní ŠPZ-ky.
Avatar - maxi!
20. 2. 2016 10:38
D1 je taky dalnice?
Tankodrom zdarma....
:no: