Já jsem si všim, že se tu dost často třeba týden neobjeví.Nejspíš v tý době buď nemá přístup na net, nebo na to zkrátka nemá čas. S o to větší urputností potom zapleveluje všemožný diskuse o hnusu a nespolehlivosti rendlíků ( možná špatná zkušenost s Tescomou >:D ) a to i v těch, které se jeho " oblíbené " značky vůbec netýkají. :-!
Hmm, tak nový Scénic (a zdejší smršť pozitivních a nadšených reakcí na něj) už asi byl na Ádu moc silné kafe, že se v této diskusi ze svou dávkou zlostné antirenaultovské propagandy vůbec neobjevil. Přece jen, nedávno oživená Alpinka, včera pěkný nový Mégane a teť ještě tohle, to už prostě nemohl vydýchat! >:D >:D >:D
Konečně auto co sic třeba za pár let ale asi určitě koupím v autobazaru manželce a budu mít chuť se s ním svést i sám. Pokud se bude dobře prodávat tak jich v ojetinách bude hodně, jako kdysi když jsem v áčkách sháněl Megana..
V minulosti mali tiez siroku ponuku motorov, 1.5 - 2.0 , po rokoch sa ukazalo, ze to bol prave ten dvojliter (2.0 dCi), ktory bol najspolahlivejsi a ako jeho majitel to mozem potvrdit. Tie ich experimenty s 1.5 boli na dve veci.
Motorová nabídka Renaultu je postavená pro možná 90% zájemců a pro ty nabízí to nejlepší v rámci daného objemu a výkonu. To je navýsost racionální přístup, vsadit na to, co se skutečně zaplatí a o co je skutečně zájem a to udělat pořádně :yes:
Je to tak, seriová podoba vypadá výborne. Moderne, elegantne a na MPV aj nesmierne športovo. Crossover tam sice moc nevidím, čo však nie je na škodu, lebo svetlá výška sa zdá byť skôr dialničná ako by malo byť auto vhodne aj do ľahkého terénu.
Nový Scenic je jeden z málo lepšie vypadajúcich sériových prevedení ako prototyp a a showcar
Dříve sem měl snahu >:D Začínám mít podezdření, že to občas píše generátor náhodných slov, většinou se tam objeví názor na vzhled líbí/nelíbí, velmi často srovnání s Korejci (že jsou lepší, že jsou horší se neobjevuje), k tomu pár frází o linkách oken, čelní masce, nebo nárazníku a proměnlivé tvrzení o ideální motorizaci (povětšinou spojenou s nejbližší motorizací korejské automobilky, která se jeví jako lepší volba), kterou nikdy samozřejmě nevyzkoušel a nevyzkouší >:D Jo a jeden čas se objevoval algorytmus zpochybňující velké kufry u aut :-)
Beru názor na vědomí, pro mě naopak krátká verze v poslední generaci působí přirozeně a kompaktně, dlouhá verze nepřirozeně nataženě... a myslím si, že tohle Citroën zvládl mnohem lépe.
Ja píšem prvý Grand, nie prvý Scenic. ;-)
A rozhodne Grand v tretej generácii má voči predchodcovi šmrnc a rozhodne disponuje väčšou eleganciou ako krátka verzia.
Počkej počkej. Scenic I na základě Megane I (cca. 96), tehdy ještě pod názvem Megane Scenic, žádnou Grand verzi neměl. Ta vznikla až od Scenicu II. Nevím jak francouzi dělali Scenic a GrandScenic III, nicméně výsledek je úplně stejný... na lince střechy je jasně vidět, jak už by chtěla skončit, ale ještě musí půl metru pokračovat ;-)
Proč by měl mít Touran navrch? Pokud bude délka srovnatelná s Touranem, tak není jediný důvod. Renault i u Espace ubral vzduch nad hlavou, což není nic proti praktičnosti. A tady to bude nejspíš obdobné :-!
Tak máš asi na očiach konské klapky. Prvý Grand, vzniknuvší prostým predĺžením kompaktnej verzie veľa krásy nepobral, to je pravda, v ďalšej generácii ale Francúzi zvolili opačný postup, druhý vznikol skrátený Scenic a Grand bol dotiahnutý k dokonalosti. Ale ak nakupuješ len v bazári, tak chápem, tretia generácia môže byť ešte pridrahá, tak ho ešte neberieš v úvahu, lacný je len Grand z dvojky...
Ano, C4 má divný zadek, ale i v nejvyšší výbavě, jak jsem psal, porovnávám rozdíl mezi tou nejlevnější a lepšími až vrcholnými verzemi, tam se C4 moc neliší z exteriéru :-)
velmi pekne sklbili tu akoby crossoverovu spodnu liniu s lahkymi mpv stlpikmi v hornej casti kasne .... scenic sa ozaj podaril... teda vizualne fakt zatial musim uznat ze je to moc pekne zvladnute .....
mas pravdu... toto mpv v sebe ma aj nieco viac ako nejake to ine klasicke MPV s vyzorom dodavky .... navyse ako celok posobi hodne stylovo az luxusne a tak nejak "vsestranne" ... kludne aj ako auto na kazdy den a do mesta preco nie.... vcelku sikovnejsie ako nejeden nizky hatch kde vzadu posadis maximalne deti.... renault je dnes v kurze... ide mu karta :yes:
No vypadá to, že post nejkrásnějšího MPV nižší střední si Renault urve hodně razantně :yes::yes::yes:
Až se bojím pomyslet na srovnání s Touranem, který bude vedle Scénicu vypadat, politicky řečeno, hodně nezajímavě :-! Francozi prostě MPV umí jak nikdo jiný na světě.
Je přitom úžasné, jak mistrovsky k tomuto segmentu Renault přistoupil. Moc dobře si je vědom poklesu zájmu ze strany zákazníků o segment MPV. A tak nepředstavuje jen bohaprosté nástupce svých MPV, ale posouvá je směrem k atraktivitě a přidané hodnotě. Espace už není pouhým MPV, ale soft-luxusním jednoprostorovým soft-allroadem s excelentním designem.
A teď Scénic - excelentní design nesoucí v sobě lehkost a šarm, věci pro MPV dosud nevídané. Jo, tohle se vážně povedlo :yes::yes::yes:
P.S. Captur? Ani omylem. Se stejnou logikou tu měl vyjít článek Superb na první fotografii - taky vidíte Octavii? 8-s8-s
I základní Superb má halogeny a vypadá to blbě... fakt je, že Superb nutně nepotřebuje velký kola, ta karoserie je opticky lehká (ve srovnání s Mondeem, ale i tou Optimou, ta trošku přibrala na zadku).
Jo, Octavia Active je bída, chce to lité 16" a ideálně xenony a pak to jde. Astra v minulé generaci ne, to byl otesánek a potřeboval velká kola. Novou jsem viděl, ale ne v základu. A C4 nevím, tam je ten zadek prostě divnej.
Je to nádhera, ale až tu bude test s jednou na věčné časy vítěznou domácí značkou , rendlík to projede neboť se brzy okouká a domácí mazlíček je neokoukatelný... :no:
To už jsme o třídu níže a souhlasím, v nižší střední mi nepřijde ošklivá ani základní Astra, nebo C4. Hodnotím to tak, že to auto nevypadá levně, nebo o moc hůře, než vyšší specifikace :-) Nejvíce je to patrné a co si budeme nalhávat, u Oktávky, kdy mezi Active a RS/LaK je snad světelný rok :-)
Jo, neříkám, že se nenajdou i takové auta všude, já si třeba nemyslím že vyjma Focusu I jsou ty ostatní Fordy nějak nadčasové, možná první Mondeo :-) Druhá generace Vectry souhlas a první Astra je jen zakulacenej Kadet, takže tady taky nesouhlasím.
Sto lidí, sto chutí, ale jak se říká o francouzích samé špatné věci, tak umí udělat hezké, nebo zajímavé auto... ještě jsem zapoměl na Avantime samozřejmě, to by mi Švihák dal >:D
Hmm, těch sporných tam máš spoustu... pro mě třeba C6 je zajímavé auto, ale nadčasově elegantní teda ne, proporce jsou špatně například. Dva Peugeoty a dva Renaulty fajn, ale to zase není nějak extra moc. Stejnou optikou můžeš brát jako nadčasové třeba Focus I, Mondeo III i IV, staré Corsy, druhou generaci Vectry, první Astru...
nepisal som o nejlevnejsi A4.... ani o predvadzacke optimy ... videl som novu bielu optimu na parkovisku v meste vedla nejakej normalnej A4ky .. a neprisla mi ako zaklad... samozrejme mas pravdu... akakolvek predvadzacka aj passatu ci superbu by vedla zakladnej A4 nevyzerala marne ;-)
Pro mě je zase sporné to Twingo >:D Ještě by se našlo hodně zástupců, napadá mne i P 607, nebo mne se líbil Megane 2 CC. A Laguna se mi líbí i s žábou, to auto vypadá dráž, ne je :-)
Tak určitě a z neprémiovek v této třídě mne napadá v základu třeba zrovna Mondeo, které má stříbrné lišty kolem oken už ve verzi Trend, u nás prodávaný Passat Comfort line v generaci B8 je má též (základní trendline Passat je neměl), potom ještě asi Mazda 6. Pak záleží i na masce a světlech a tam už jsou často větší rozdíly... + alu kola. Jsem zvědav na Talismana v základu, toho snad ještě nikdo neviděl >:-[]
no ja som twingo u nas realne v premavke priznavam zatial este nevidel.... aj to o niecom svedci ... pritom starucke twingo stretnem hadam aj kazdy den.... trosku to s tym twingom vzali za divny koniec ale uz to asi nema zmysel riesit ( kolko ludi tolko chuti ) ... na zapade to auto uspech ma... takze ok.. ale ja by som si ho predstavoval inak ale to je jedno
ale aby v tom nebolo twingo samo treba na jeho obranu povedat ze aj novu pandu uz nikde nevidim... pritom tie stare pandy su vsade.... neviem co sa porobilo .. tie nove miniauta akoby u nas zmizli alebo co... aj taky up som uz snad mesiac dva nevidel ..
Jistě, zrovna A4 je příklad toho jak se dá jemně cizelovat a přitom vypadat stále moderně. Způsobů jak si auto přizpůsobit sám sobě je zrovna u prémie spousta.
Já bych si troufl tvrdit, že Francouzi jako takoví umí vyrobit elegantní auta, bohužel někdy je to jen na pohled, kdežto zbytek často nemusí fungovat nejlépe, viz třeba Citroen a jeho DS.
Jen se podívej, kde najdeš nejvíce aut s nadčasovou elegancí? P 406, Laguna I a II, Citroen C6, P206, Laguna III Coupe, ale třeba i pro někoho Twingo (mne se nelíbí :D)... Myslím, že tohle je jejich Know how....
Ale netrofnu si i přesto tvrdit, že A4ka je šedá myš, protože né všechny tak vypadají, viz Sline...
a zacnete podobne psat i u koncernu, neco jako "Nová Skoda, Audi, Seat, VW (vsechny modely) na první fotografii! Taky vidíte (vsechny ostatni modely) ?" ?
problem je prave v tom ze niektore premiovky uz len roky dookola uhladzuju svoj styl.... a tak z kedysi pekne tvarovanych medvedov su dnes uz pomaly len akesi beztvare barokove knedle ... renault ale je znacka ktora dokaze tvorit... jedna z mala znaciek ktora vie prekvapit a nevyraba len z povinnosti .... znacka ktora vie vizualne zaujat... a posuva sa vzdy vpred kym premiovky vizualne preslapuju ... renault je mozno najflexibilnejsia znacka sucasnosti... vie velmi rychlo reagovat.. jak po stranke dizajnu tak aj po stranke motorov ... renault sa mi zacina pacit cim dalej tym viac.. a pritom som ju nikdy moc nemusel... naopak medvede a ine premiovky su mi cim dalej tym menej sympaticke... no je to tak ... co narobim... tak to uz citim
Tak Optima ošklivá není, hlavně teda ta nová a A4 v základní výbavě neoslní, jenže jsem si jistý, že A4, pokud budeš trochu "hýčkat" v konfigurátoru, tu Optimu s přehledem umí zastínit :-) Jezdím denně kolem autosalonu Audi a ty vystavené kousky jsou opravdu někdy velmi povedené :-)
Mám klavírní lak na středovém tunelu u šaltrpáky a ruční brzdy, jsou tam také držáky na nápoje a odkládací prostory.... jelikož auto používám, tak tam občas sáhnu a jsem si jistý, že parkinsona nemám :-! Stačí se dotknout, opřít, nejen ty, ale i spolujezdec... ale pokud máš v autě přísně sterilní prostředí jen proto, abys měl krásný čistý klavírní lak a mohl si se s tím chvástat na diskuzi, budiž ti přáno ;)
nemam dovod ti neverit.... talisman som este nevidel ale vyzerat premiovo dnes nie je uz ziadna veda ... videl som novu optimu stat vedla sucasnej A4ky.... neveril by si ako A4 vyzera vedla optimy zrazu fadne a nezaujimavo .... a podla mna aj passat vyzera lepsie ako A4 a premiovejsie... ale ok... dizajn je subjektivny..... ale dnes uz nic prekvapujuce ze "bezne automobilky" posobia krajsie ako premiovky... ktore svoj dizajn len zvejkaju uhladzuju a navzajom si ho kopiruju a uz roky nic nove nepredvadzaju ... tym padom sa nepremiova konkurencia vizualne nielen dotiahla ale mnohe premiovky aj predcila... kludne by som povedal ze talisman ( uvidime ) bude napadnejsi a zaujimavejsi ako C klasse ktore ako zmensenina S klady je uz docela jedna velka vizualna knedlik nuda...
Mě to nevadí ani u jednoho a Talisman je naživo fakt pořádnej kus auta, užj sem ho viděl i na silnici a i když to mnozí neuslyší rádi a neříkám, že se vyrovnají, mezi prémiovkami se Talisman neztratí (umí z venku vypadat majestátně)
trosku ma mrzi ze s tymto tvarom naraznika a svetiel neprisiel megane... ako som spominal... tie kly na talismane ako velkej limuzine posobia dajme tomu ze stylovo ( ide o vlajkovu lod.. manazersku limuzinu.. da sa to chapat ) .. ale na megane su podla mna uz skor out... ;-\
Smekám......... jak dokáže vyplodit tak dlouhý text o h***ě, bravo >:D Dříve tvé příspěvky měly alespoň hlavu a patu, jenže jsou čím dál tím delší a přiznám se, že když už se odhodlám je číst, přečtu si první a poslední větu, mnohdy to stačí >:D
Prosimtě, ten šílenej rámeček? Vždyť je to uplně normální matný plast, je vidět, že si to viděl jen na fotkách... navíc je to praktičtější než nějaký klavírní lak, co se hned upatlá (sám ho v autě mám). Nevidím tam nic šíleného... naopak to tam sedí a nějaká levná stříbřenka (alá VW) by to taky nevylepšila.
vsimnime si naraznik na capture... dole pred svetlami je tam akasi beztvara vyboulenina ktora tu jeho hmotu tlaci dopredu... v kadjari uz vidiet akusi linku pod svetlami ale este stale to ma take obliny a barokovite tvary... ale ked sa pozrieme uz na scenic zrazu vidim ostru peknu linku a peknu plochu ktora narazniku dava ovela lepsie proporcie ... rovnako hmlovky.. v capture su akosi cele zabalene do chromu ... a cele je to take barokovite... ale v scenicu je to razom stylove elegantne... tentokrat menej chromu je viac..... ukazuje sa to ako lepsie riesenie... rovnako optika a tvar svetiel... u capturu posobia trosku amorfne... nevravim ze zle ... u kadjara je to uz lepsie ... ale ta optika a tvar aky vidim u tohto scenicu je podla mna opat najkrajsi prave tu na scenicu .... dokonale brusenie diamantu... fakticky renault dotiahol tuto masku tvar svetiel a naraznik modelom scenic k dokonalosti.... je to ozaj hodne uznania... uz len pockat na interier zadne partie a par detailov ( ceny, hmotnost atd.. ) ale malo by to byt ok... renault tieto auta skratka vie... v mpv je lidrom uz dlhu dobu.... a tak by som kludne povedal ze sa mozno pozerajme na vizualne najpodarenejsi renault sucasnosti
Podareny dizajn, ak to bude spolahlive tak ako to vyzera rendlik bude mat o zakaznikov postarane. Mam dojem ze Francuzi sa za poslednych par rokov celkom spamatali a do haja to prekvapivo nejde s nimi, ale s Talianmi.
Jako dobrý...., ale jako MPV už mi to fakt moc nepřijde. Uvidíme naživo, ale myslím, že v tom bude míň prostoru než bylo ve stávající, dosluhující generaci.
Jo, tohle by šlo... ta černá střecha to v tomhle případě opticky odlehčuje, hezká barva. Teď jen počkat, jak z toho zase stvoří Granda, kterého si pak všichni u nás koupí :-)
no ja by som sa nebal novy scenic takto titulovat.... este by to chcelo pohlad na zadne partie a vidiet auto aj z bocneho profilu ale podla mna to bude moc fajn.... necakam ziadne dizajnove zadrhely.... ozaj to z tohto pohladu ( ktory napovie asi najviac ) vyzera very good ... vlastne fantasticky... :yes:
trosku v tom vidim spredu captur a tie tenke predne stlpiky vo mne evokuju C4 picasso ( ani nie tak sucasne ako skor to predosle )... ale v triede mpv su hrube stlpiky out... ide tu o vzdusnost a tento vzdusny styl prevedenia kabiny novemu scenicu ozaj sekne ;-)
chvalim ze to nema ziadne kly vpredu ako megane/talisman ( hned to lepsie vyzera ) .... a ak by to malo klasicke budiky z kadjara.... tak hadam pre mna dnes najlepsi/najpodarenejsi renault z celeho portfolia