Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dacia Dokker Stepway vs. Peugeot Partner Tepee Outdoor

Evropu pohltila móda SUV a účelové osobní dodávky se chtějí na této vlně svézt také. Testujeme dva příklady za všechny: vůbec nejlevnějšího outdoorově laděného pracanta Dacia Dokker Stepway a oplastovanou verzi zkušeného matadora Peugeot Partner Outdoor.
Zpět na článek
19. 4. 2018 08:23
Re: Motor
má ho taky s 1,2Tce a spotřeba ve městě je pod 7 litrů, to nesmíš mít sloní nohu, ten motor stačí jen lehce šimrat, jede to jako drak. To není jako Opel Astra, kde musíš mít plyn na podlaze, aby to trochu jelo.
2. 12. 2017 15:36
Re: Motor
máme dacii dokker 1.2tce 85kw r.v.2017 máme ujeto 3200 km a spotřeba se po městě pohybuje 10.5 L/100km a v TP je udávána spotřeba po městě 6.8 L/100km.Ríkají že po ujetí 10000 km se to srovná . Pochybuji že po ujetí 10000km spotřeba klesne o 4litry. Mám pocit že z nás dělají BLBCE . Auto používáme soukromě a jezdím s nim já a nebo manželka s dvěma dětma takže auto není nikterak přetížené.
7. 3. 2016 17:44
Re: Dva světy
Ano, i taci se najdou ... mam jeden takovy pripad v rodine (penez jako slupek, ale odjakziva jezdi ve dvacetiletych plechovkach ... samozrejme technicky v poradku, aby prosly tüv-abnahme). Myslim, ze do Dacie by presto nesel:-)
7. 3. 2016 00:48
Re: Dva světy
Tak kvuli 40 minutam sedat do auta ... co si tak matne vzpominam na doby studia, trvalo jizni mesto-centrum 45 minut. To je v evrop. meritku jeste hodne dobry cas ... Proc by Pendler nemohl dojizdet do prace 10 km?
6. 3. 2016 19:40
Re: Dva světy
Znám spousty lidí, kteří jezdí starým/levným autem a mají na nový S classe coupe v hotovosti. Jenom prostě nic jiného nepotřebují a auto využívají jen jako prostředek pro přepravu. Své peníze poté investují jinde. Třeba mají letadlo apod.
Nebo jim například vyhovuje anonymnost/skromnost těchto aut.
6. 3. 2016 19:37
Re: pan redaktor
No Škodovka v tomhle segmentu žádné auto nemá, tak proto asi VW
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2016 19:06
Re: Dva světy
Neřekl bych, že bydlení kolem Prahy je luxus... Dopravní spojení pragocentrického typu je u nás skvělé a za půl hodiny jsem v centru Prahy. Ale dostat se do vedlejšího města, do práce, znamená 40 minut s přestupem, ať vlakem či autobusem. A rozhodně nežiju v luxusní čtvrti, spíš naopak.
A nezlob se, ale posuzovat "pendlery" a lidi, kteří jedou deset kiláků, je opravdu nebetyčná kravina hodná kvalitního pokrytce.
5. 3. 2016 20:49
pan redaktor
má asi omezený rozhled, že nikdy neslyšel o Fiatu Doblo, když může napsat tuhle kravinu: Jedinou výjimkou pro dynamičtější řidiče zůstává Volkswagen Caddy. >:D
5. 3. 2016 20:38
Re: Dva světy
Oje, zase jsem se nekoho dotknul. Ano, soudim podle vlastnich zkusenosti. Nemuzu za to, ze v CR se z MHD stala nepouzitelna zalezitost. Pendleri v Nemecku jezdi vlakem (a kdyz to nejde jinak nez autem, tak svym jen k nelblizsi dalnici, kde si sesednou do jednoho spolecneho). V CH se auto nevyplati vubec. Nikoho neodsuzuju, at si kazdy koupi, co chce a jak si to spocita. Na zapad od nas se proste diky danim vyplati mhd vice.
Luxus bydleni mimo zonu s rozumne obsluhujici mhd s sebou nese nevyhodu v podobe nutnosti sednuti si do vlastniho auta.
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2016 19:33
Re: Dva světy
To je nebetyčná kravina. Jezdím taky 10 km do práce a jezdím nejčastěji autem. MHD mě vyjde dráž a trvá skoro 40 minut (neexistuje přímý spoj). Na kole je to fajn, ale v zimě to u nás opravdu nejde, kvůli častým a hustým mlhám nebo námraze na cestách. Spolujízda je fajn, když máš s kým. Tu šanci obvykle moc lidí nemá.
Je hodně ubohé soudit lidi, aniž bys zvážil všechny možnosti a znal podmínky. Zjevně soudíš podle svého ideálu, gratuluji ti k němu. Ostatním nech na 10 km třeba tu Dacii.
5. 3. 2016 14:07
Re: Dva světy
10 km do prace jezdi lidi uprimni k sobe a prirode na kole, mhd a nebo to resi spolujizdou. To neni o Dacii. Tu si koupi ten, co potrebuje auto, nechce ojetinu a na jine nove nema, punkt.
Re: Full text
Tak si za to môžeš sám. Dávaš si pred oči fičuru a potom kvôli nej robíš debbiliny.
Avatar - Floyd
5. 3. 2016 10:33
Re: Full text
Ty si fakt debbil, přečítaj si riadne čo som ti napísal v 10:33. Schválně jsem to napsal po slovensky, doufám že co nejvíc správně, aby jsi naplno porozuměl psanému slovu.
Avatar - Floyd
5. 3. 2016 10:31
Re: Full text
Dík za podporu, a ohledně kapitol viz můj příspěvek reagující na toho debbila v 10:33.
Avatar - Floyd
5. 3. 2016 10:30
Re: Full text
Sám si debbil, když už musím použít stejné slovo jako ty. Já mám totiž už několik měsíců v prohlížeči aktivní takovou fičuru, která ruší všechna dělení na kapitoly do jednoho článku. Takže všechny články vidím bez kapitol, ať je nebo není primárně rozdělený. Takže sorry, že jsem takový debbil, že jsem tobě a ostatním chtěl ušetřit práci s překlikáváním. Jsem to ale debbil.
Avatar - rohYpnol
4. 3. 2016 22:59
Re: Dva světy
Dacia je totiž skvělý obraz reálné potřeby a poptávky lidí. Ono se totiž ukazuje, že celá ta pohodlnost, tuny elektroniky, superměkčené plasty, desetizónové klimy a radary a já nevím co ještě, je prostě jen lidskou rozmařilostí a velká skupina lidí o tohle opravdu nestojí a k životu a k tomu, aby si denně dojeli 10 km do práce a na nákup, to opravdu nepotřebují.

Dacia je zkrátka upřímnost k sobě, ke svým potřebám, k přírodě.
Avatar - pumpkin
4. 3. 2016 21:42
Re: Dva světy
Tá Dacia je veru zaujímavý fenomén, ktorý dokazuje, že mnohí si na nejaké kvalitnejšie spracovanie aj tak nepotrpia a radšej to investujú do bohatšej výbavy. Osobne som mal ale v Dokkeri horší pocit ako v Kangu minulej generácie.

Síce o nástupcu Kanga sa asi netreba obávať, Dokker ho v predajoch valcuje.

Európske predaje kategórie LAV za rok 2015 bez úžitkovej verzie (LCV):

1. Volkswagen Caddy Life: 45.733 ks
2. Citroën Berlingo Multispace : 35.632 ks
3. Dacia Dokker : 24.366 ks
4. Peugeot Partner Tepee: 24.106 ks
5. Renault Kangoo: 21.525 ks
6. Ford Tourneo Connect: 14.500 ks
7. Ford Tourneo Courier: 14.300 ks
8. Fiat Qubo: 9.953 ks
9. Fiat Doblo: 9.729 ks
10. Nissan NV200 Evalia: 6.288 ks
11. Mercedes-Benz Citan Combi: 4.345 ks
12. Citroën Nemo Multispace: 1.758 ks
13. Peugeot Bipper Tepee: 1.454 ks
Re: Full text
Pri kopírovaní, keď dá jednoduché ctrl+c a ctrl+v namiesto preklikávania kapitolami si chýbajúce kapitoly nevšimne naozaj len debbil.
Avatar - pumpkin
4. 3. 2016 20:29
Re: Motor
Ak si všimneš, tak Partner/Berlingo majú možnosť vyklopiť len zadné sklo. Ja mám vyklápacie vzadu a nepríde mi to zas nejak strašne nepraktické, ale výklopné sklo by občas potešilo.
Avatar - rohYpnol
4. 3. 2016 19:32
Dva světy
Srovnání aut sice dává formální smysl, ale mentálně je to holá blbost srovnávat Dokker s ... čímkoliv. Dacia je prostě svět sám pro sebe.

U Dacie nikdy nešlo o to, jestli je konkurence lepší ani o kolik je lepší. U Dacie vždy jde o jediné - že za danou cenu je bezkonkurenční nabídkou a tohle platí o Dokkeru stepway jakbysmet.

Je tu ale podstatný problém - lepit plasty na auto zvenku, když chybí uvnitř, prostě nedává smysl. Ne, pokud tam není jiná přidaná hodnota a tady jednoduše žádná není.

Takže vítěz? Vítěze tohle srovnání nemá. Je to asi podobné, jako určit vítěze mezi lahváčem a točeným. Každé prostě chutná jinak a kdo se honí za lahváčema za šest pade, tak nad točeným pohrdavě ohrne nos.
Avatar - 1975ak
4. 3. 2016 17:40
Re: Prosba s vyberom auta v tejto kategorii pre vozickara
Jsem po havárii, od 2012 jezdím Fiorino 1.3 automat. Boční posuvné dveře za řidičem, tzn možnost naložení vozíku. Cena tehdy asi 330 000 včetně automatu. Dodání asi 2 měsíce? V ˇCR je na část ceny dotace od UP. Fiat má nějakou položku pro ZPS občany jako slevu. Více info přes vzkazy. Přeji dobrý výběr.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
4. 3. 2016 15:03
Re: Prosba s vyberom auta v tejto kategorii pre vozickara
Spojka je problem. Ono su to ale spojene nadoby. Ak rukami ovladas brzdu aj plyn, aj volant, tak si vcelku vdacny za prevodovku, kde zaradis D a nestaras sa.

Takze akykolvek automat je super.

V kazdom pripade vdaka za info o Dacii, dobre vediet.
Avatar - Gasoline
4. 3. 2016 14:02
Re: Prosba s vyberom auta v tejto kategorii pre vozickara
A nemůže řadit, nebo mačkat spojku? Protože do Dacii přicházejí v nejbližší době robotizované převodovky.
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2016 12:18
Re: Motor
Partner má 1.6 VTI s 88 kW, ale je to atmosférický motor, ne turbína. Schopnostmi se zase o tolik neliší, spotřebou by nejspíš vypadal taky podobně. V Outdooru je za 365000 kaček.
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2016 11:55
Re: Prosba s vyberom auta v tejto kategorii pre vozickara
mozno uzitkovo ladeny fiat fiorino [odkaz] ... mal by ponukat automat s oznacenim comfort-matic ... alebo mozno je to uz minulost neviem.... v popise modelu na stranke ho vidim... v cenniku uz ale akosi tazko povedat kde sa ten automat stratil .... asi by to chcelo skocit za predajcom a zistit viac
4. 3. 2016 11:35
Re: Prosba s vyberom auta v tejto kategorii pre vozickara
Ford Tourneo Connect
4. 3. 2016 11:33
Re: Full text
Mozna si nevsiml, ze to neni rozdelene na kapitoly. Toho debbila si priste nech pro svoje druhe ja, az budes stat rano pred zrcadlem :no:
4. 3. 2016 11:32
Re: Motor
Souhlas, k te Stepway verzi mel byt motor 1,2 TCe, to je top motorizace. Na tu by ale Prtner v podstate nemel zadnou odpoved (pokud se nepletu, nebot nabidku neznam).
Avatar - MGRR
4. 3. 2016 11:29
Re: Prosba s vyberom auta v tejto kategorii pre vozickara
Rollstuhl mobile.de, ale to bude hlavně pro vozíčkáře pasažéra.

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2016 11:29
Re: Motor
Tady ale netestovali užitkáč, nýbrž rodinnou cestovní "polododávku" v obrněné verzi. Stepway není pracovní nástroj.
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2016 11:26
Re: Motor
Dobře, ale k tomu nepotřebuješ verzi Stepway ale stačí základní, ne? Když testuju top, tak se vším všudy, tedy včetně top motoru, kterým to slaboučké dCi opravdu není.
Avatar - Emel
4. 3. 2016 11:24
Re: Prosba s vyberom auta v tejto kategorii pre vozickara
Myslím, že takový program byl u Fordu...
4. 3. 2016 11:23
Re: Prosba s vyberom auta v tejto kategorii pre vozickara
zkus API [odkaz]
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
4. 3. 2016 11:16
Prosba s vyberom auta v tejto kategorii pre vozickara
Pani, sorry za mierny off-topic, ale tema sa vlastne tyka presne tychto aut.

Pomaham kolegovi, ktory je na vozicku, s vyberom auta a zatial vsetko smeruje k tejto kategorii - kvoli praktickosti a cene. Je tu ale maly problem...

Potrebuje automaticku prevodovku a zatial sme objavili len Berlingo a to stoji cez 400-tisic.

Ma niekto iny napad na auto pripadne tip na predajcu, ktory ma program pre osoby so snizenou schopnostou pohybu a vedel by nieco urobit s cenou? Ono k cene auta este treba priratat naklady na upravu, takze kazda rada je dobra.

Poziadavky

- automaticka prevodovka
- posuvne zadne dvere ALEBO dvere, ktore sa otvaraju proti smeru jazdy
- cena zhruba v tomto regione
- nemusi ist nevyhnutne o nove auto, ale nemalo by byt starsie ako 2-3 roky.

Vopred vdaka!

:-)
4. 3. 2016 11:06
Re: Motor
jestli oni ty dveře nejdou náhodou objednat oba dva typy, záleží jenom na tom co si vybereš. Třeba jako rodiný auto, ti vyhovují výklopné, že se pod nima schováš při "kempování" v dešti, nebo si vybereš otevírací do stran, když potřebuješ otvírat dveře v malém prostoru ;-)
4. 3. 2016 10:59
Re: objem kufru?
kufr po kryt = 675 litrů
kufr po střechu = 1.350 litrů
kufr, sklopená sedadla v II. řadě, po střechu = 2.650 litrů
kufr, vyndaná sedadla v II. řadě, po střechu = 3.000 litrů
Avatar - Ozzman
4. 3. 2016 10:42
Re: Motor
Ano, to je ale jiné měřítko... myslím, že obě verze si najdou kupce, ale pro firemní účely na převoz materiálu a pro nějaké montážní práce mi přijde ten Dci ideál :-)
4. 3. 2016 10:38
objem kufru?
jak je to tedy prosim s tim zavazadlovym prostorem? je to 675 nebo 550, to je dost rozdil, nebo u peugeotu ja zapocten i ten horejsi tunel a schranka ve strese? o obou autech kvuli vetsi a rozrustajici se rodine uvazuji a tak by me i zajimala bezpecnost, crash testy jsem videl ale pouze myslim u roku 2014 peugeot a u dokkeru vubec, diky za info
Re: Full text
Nie si ty debbil? Načo to kopčíš do diskusie?
Avatar - Emel
4. 3. 2016 10:32
Re: Motor
S benzínem jako lowcost auto pro velkou rodinu to má něco do sebe... auto za hubičku a výbava typu senzory apod. taky za pár korun...
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2016 10:26
Re: Motor
dacia sa mi zda aj praktickejsia... tie do strany otvarajuce sa zadne dvere su omnoho sikovnejsie ako tie velke vyklapajuce sa dohora v peugeote na otvorenie ktorych potrebujes za autom 2m miesta .. v tomto smere je dacia lepsia .. to oudoorove oplastovanie jej navyse aj vizualne moc sekne a kludne by som si ju vedel predstavit aj ako auto na sukromne ucely ... povedzme kto nema na tourana a ma vacsiu rodinu tak preco nie... ale tu uz zacina byt trosku vyhoda na strane peugeotu ... lebo kvalitu plastov oceni viac asi prave sukromnik... nie firma... je to pade na pade... a na prioritach zakaznika... ale v prevedeni stepway je dokker vazne pekny aj ako rodinno/pracovne auto na doma ;-) ... takze za mna asi dokker .... aj ked viem ze peugeot je vnutri lepsi
Avatar - Ozzman
4. 3. 2016 10:15
Re: Motor
Přeci jen do užitkáče se více hodí diesel a to Dci vidím jako ideální motorizaci do takové "dodávky" jako je Dokker. Jezdíl jsem s ním v Berlingu a na běžné popojíždění s naloženým autem to byl dobrý motor. Určitě bych vybral jako pracovní nástroj Dacii, proč připlácet za lepší interiér u dodávky? :-)
Avatar - Floyd
4. 3. 2016 09:53
Re: Motor
Btw, co to dělá ve stránce ze Ženevy? Úplně mě to po ránu vyděsilo, když jsem to uviděl.
Avatar - Floyd
4. 3. 2016 09:52
Full text
Evropu pohltila móda SUV a účelové osobní dodávky se chtějí na této vlně svézt také. Testujeme dva příklady za všechny: vůbec nejlevnějšího outdoorově laděného pracanta Dacia Dokker Stepway a oplastovanou verzi zkušeného matadora Peugeot Partner Outdoor.

Na začátku byly levné dodávky. Účelové a především praktické. Po instalaci sedadel a zútulnění interiéru se z nich staly levnější alternativy rodinných MPV a univerzální pracanti. A dnes už si potrpí i na image. Když frčí terénní styl, chtějí být „in“. Dacia Dokker Stepway patří k decentnějším vyznavačům offroadové módy, Peugeot Partner Outdoor spíše k excentrickým.

DOJEM

Co udělá pár plastů

Jak málo stačí. Designéři obehnali karoserii dokkeru černými plasty a původně těžkopádný blok s vysokým pontonem se tím sympaticky odlehčil. Jinak zůstává vše při starém – při detailním zkoumání si říkáme, že spolu jednotlivé pasáže občas trochu neladí. Pak ale odstoupíme, podíváme se na dokker jako celek, a ono to docela funguje. Není prototypem krasavce, ale jiskru Dokker Stepway má, to se mu musí nechat.

Peugeot má promyšlenější design. Křivky na sebe logicky navazují a doplňují se, rušivou kolejnici bočních posuvných dveří designéři chytře zamaskovali do spodní hrany oken. Offroadových motivů najdeme na partneru méně než na dokkeru. O to výraznější jsou. U Peugeotu jednoduše „odbarvili“ velké nárazníky a nechali je v černém základu. Vidíme to jako trochu humpolácké řešení. Navíc po modernizaci se nám partner líbí paradoxně méně. S velkou maskou ztratil původní jemný výraz.

V hodně odlišném stylu se nesou interiéry. Oba z tvrdých účelových materiálů, tím ale podoba končí. Dacia se snaží být jednoduše elegantní, peugeot sází na tvarovou pestrost. Každé má své. Dojmologický duel nakonec rozhodlo zpracování. Více osobní peugeot zastínil užitkově pojatou dacii s odkrytými plechy v kabině a laciným provedením mnoha detailů. Cenový rozdíl je zde jasně zřetelný.

PROSTOR A POHODLÍ

Rodinné ideály

Při prakticky shodné délce má dokker o 8 cm štědřejší rozvor, což zní minimálně zajímavě. Redaktor vysoký 178 cm měl ale nakonec o něco víc místa pro nohy v partneru. Kouzlo? Jen odlišný způsob hospodaření. Dacia má zase výrazně delší kufr, což stojí za značným objemovým rozdílem 800 vs. 544 l. V praxi to znamená, že do peugeotu naložíte všechno a do dacie všechno a půl. Dokker tím trochu vyvažuje fakt, že zadní sedačky vyndáte jen s nářadím, zatímco v partneru je to otázka pár pohybů. Pro stěhovavé rodiny dokonalé povozy. Navíc kam se podíváte, tam najdete nějaký odkládací prostor.

Velké rozdíly panují v šířce kabiny. Právě díky delšímu rozvoru se v dacii vešly obě řady sedadel mezi nápravy. Vzadu tak najdeme tři plnohodnotné pozice, byť s trochu kratšími opěradly.

U peugeotu vyšly zadní sedačky mezi podběhy, navíc překáží boule kolem uchycení šoupaček a výsledkem je nepohodlné sezení dospěláka na krajních místech.

Z dodávkové podstaty plyne neskutečná výška obou aut, cylindr nechte klidně na hlavě.

CENA A VÝBAVA

Dacia Dokker válcuje konkurenci nízkými cenami. To platí jak pro obyčejné civilní provedení, tak terénně laděný stepway s módním černým oplastováním. Nepočítejte s pohonem všech kol ani větší světlou výškou, do terénu dacia nemíří. Zkrátka se chce jen líbit, když už evropským prodejům kralují SUV a crossovery. Stepway se nabízí se dvěma přeplňovanými motory – benzinovým 1.2 TCe/85 kW (314.900 Kč) a naftovým 1.5 dCi/66 kW (344.900 Kč).

Peugeot Partner patří už po dvě generace ke stálicím nabídky kompaktních dodávek. Řadí se k dostupnějším, ale na dokker nemá. V uvažované trampské variantě stojí přibližně o 40.000 Kč víc a na rozdíl od dacie přidává ke slabšímu dieselu s pětistupňovou převodovkou možnost silného nafťáku a šestirychlostního řazení (ten jsme testovali). Nečekaně vyrovnané jsou výbavy obou dobrodruhů – mají klimatizaci, tempomat a za metalízu, parkovací čidla nebo vyhřívané sedačky účtují prakticky shodné příplatky. U Dacie potěší třikrát levnější navigace a také lacinější náhradní díly. Peugeot zase vrací úder akční nabídkou pětileté záruky.

Pořizovací náklady Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi/66 kW Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi/73 kW
Základní cena 344 900 Kč 377 000 Kč
Cena verze Světa motorů 344 900 Kč 377 000 Kč
Výbava verze Světa motorů ABS, ESP, čelní + boční airbagy, klimatizace, rádio, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zrcátka a přední okna
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Airbagy hlavové Ne 6000 Kč
Bluetooth handsfree Ano 8500 Kč (lepší model rádia)
Kola z lehké slitiny S (16 palců) 12 000 Kč (16 palců)
Metalíza 12 900 Kč 13 000 Kč
Mlhovky Ano Ano
Navigace (vestavěná) 7 500 Kč 29 400 Kč
Palubní počítač Ano Ano
Parkovací senzory vzadu/vpředu a vzadu Ne/6000 Kč 4000/9000 Kč
Rezervní kolo 1800 Kč Ano
Střešní ližiny Ano Ano
Tempomat Ano Ano
Vyhřívané přední sedačky 6 000 Kč 7 000 Kč
Metalická barva 24 500 Kč 24 586 Kč
Porovnání cen 344 900 Kč (100 %) 377 000 Kč (o 9 % horší)
POŘADÍ 1. 2.

MOTORY

Nežravci

Oplastované verze představují jakousi třešinku daného modelu, a tak jsme chtěli i nejlepší motor. Shodně je to diesel, u dacie 1.5 dCi/66 kW a u peugeotu 1.6 BlueHDi/88 kW. První s pětirychlostní převodovkou, druhý s šestirychlostní.

Realita odpovídá teoretickým předpokladům. Partner nechává dokker daleko za sebou ve všech měřeních, navíc boduje kultivovanějším projevem. Dacia doplácí na dlouhé převody, a jakmile opustíte styl pohodář, prostě nejede. Alespoň že dokáže být skutečně úsporná. Při ustálené devadesátce jsme se vešli pod čtyři litry, celkový průměr 6,2 l je na takový kvádr skvělá vizitka. Partner nám baštil o chlup víc, v průměru jsme s ním jezdili za 6,5 l – i to je výborná hodnota.

Se zatížením a stoupající rychlostí roste u vysokých dodávek spotřeba výrazněji než třeba u nízkého kombíku. Obě testovaná auta pak umějí brát i osm litrů.

Uznáváme, že by bylo férovější postavit vedle dokkeru slabší partner se 73 kW a pětikvaltem. Nicméně takové auto nebylo aktuálně k mání, a navíc cílem bylo otestovat to nejlepší. Ospravedlněním může být fakt, že i v dřívějším porovnání obou aut, kde slabší peugeot vystupoval, skončil motor dokkeru až za partnerem. Na celkovém výsledku by se tedy nic nezměnilo.

Údaje o testovaných vozidlech Dacia Dokker Peugeot Partner
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 163/11 167/14
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 105-111/113, 20-24/25 102-110/105, 17-23/18
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 127/145, 140/146 135/150, 146/150
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 48 x 50/48 x 46 48 x 50/47 x 44
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 61 x 52 62 x 49
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 109 x 117 111 x 114
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 56/– (křídlové dveře) 58/192

JÍZDA

Není kam spěchat

Sotva usednete za volant osobní dodávky, opustí vás choutky na svižnou jízdu. Tak to chodí – kdo si kupuje auto tohoto typu, musí být na klidné cestování připraven. Dokker působí o něco jistěji než peugeot, najevo to dává i tužším, a tedy o něco méně komfortním odpružením. Partner je bonvivánsky rozevlátý, pohupuje se měkčeji a zatáčky by klidně zrušil. Mezi kuželkami ovšem nepředvedl pocitově jistější dokker nic zázračného. Při svižném manévru karoserie neví, co se sebou, ESP proto nekompromisně zkrotí její vrtošivé pohyby. Peugeot se podle očekávání houpe jak loďka na vlnách, ESP má spoustu práce a řidič si ostrou jízdu rozhodně neužívá.

Ani jednou jsme se necítili v ohrožení převrácení, na to je elektronika dostatečně přísná. Rádi jsme se ale vrátili k ležérnímu stylu jízdy, který těmto vozům přísluší. Jedinou výjimkou pro dynamičtější řidiče zůstává Volkswagen Caddy.

Údaje o testovaných vozidlech Dacia Dokker 1.5 dCi/66 kW Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi/88 kW
Motor, ventilový rozvod turbodiesel R4, OHC turbodiesel R4, OHC
Zdvihový objem (cm3) 1461 1560
Největší výkon (kW/ot. za min) 66/4000 88/3500
Největší točivý moment (N.m/ot. za min) 220/1750 300/1750
Převodovka manuální 5° manuální 6°
Délka x šířka x výška (mm) 4363 x 1751 x 1814 4380 x 1810 x 1801
Rozvor naprav, rozchod kol P/Z (mm) 2810, 1490/1478 2728, 1505/1554
Rozměr pneumatik 195/55 R16 215/55 R16
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1280/633 1473/687
Objem zavazadelníku pod krycí plato (l) 800 544
Objem nádrže paliva/dojezd (l/km) 50/1190 60/1363
Nejvyšší rychlost (km/h) 163 174
Emise CO2 (g/km) 108 115
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. RS (60-100 km/h)/5.; 6. RS (80-120 km/h) (s) 9,8/18,4; - 7,3/11,5; 14,0
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h (ot./min) 2750 2450
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h (m) 52,6 (mokro) 52,6 (mokro)
Skutečna rychlost při tachometrových 50/90/130 km/h 47/86/125 47/87/126
Naměřena kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,2 6,5

ZÁVĚR

Peugeot Partner Tepee Outdoor není z nejkrásnějších a má menší (ale pořád velký) kufr, ale celkovou kultivovaností, pohodlím, variabilitou a podařeným motorem má před Dacií Dokker Stepway náskok odpovídající cenovému rozdílu. Kdo s dacií rád ušetří, musí počítat s kompromisy ve zpracování a laxnějším dieselem. Jinak ale dostane fešného pracanta s obřím kufrem, prostorným interiérem a báječně nízkou spotřebou.

Pořadí 1. Peugeot Partner Outdoor 1.6 HDi 2. Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi
Plusy Komfortní odpružení Obrovský kufr, prostorný interiér
Variabilita sedadel Nízká spotřeba
Slušná dynamika Přesné řazení
Minusy Kymácí se v zatáčkách Tužší odpružení
Nepřesné řazení Hodně dlouhé převody, horší dynamika
Nepohodlná krajní sedadla vzadu Kymácivé jízdní vlastnosti
Průměr celkem 1,75 1,98

Hodnocení Za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
Dacia Dokker Peugeot Partner
DOJEM
Design 2,00 2,00
Dílenské zpracování 3,00 2,00
Průměr 2,50 2,00
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 1,75 2,00
Sedadla 2,25 2,25
Zavazadelník a variabilita 1,50 2,00
Ovládací prvky 1,50 1,25
Průměr 1,75 1,88
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,75 1,00
Pružnost 2,00 1,00
Spotřeba 1,00 1,25
Průměr 1,58 1,08
JÍZDA
Řazení 1,50 2,00
Řízení 2,00 2,00
Brzdy 1,25 1,25
Ovladatelnost na silnici 3,50 3,50
Jízdní komfort 2,25 1,50
Průměr 2,10 2,05
CELKEM
Průměr celkem 1,98 1,75
Závěrečné pořadí 2. 1.

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra, každých 5 % ztráty znamená čtvrt známky odstup. Nejlevnější kompaktní osobní dodávkou s turbodieselem a terénním paketem je Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi/66 kW za 344 900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 362.145 Kč. Za cenu od 362.146 Kč do 379.390 Kč udělíme známku 1,25 a tak dále. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.
4. 3. 2016 09:46
Cena
Ak bol testovany, hodnoteny aj bodovany motor 88 kW, mal byt Peugeot s tym motorom aj v cenovom porovnani. Takto je to ciste zavadzanie.
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2016 09:25
Motor
Jestli redakce opravdu chtěla otestovat nejlepší motory, nechápu volbu slaboučkého dCi u Dokkera, když je k dispozici TCe s 85 kW.
4. 3. 2016 09:14
kufr
Nemá náhodou Partner objem zavazadlového prostoru 675 litrů?