Téměř 300 velkých investorů z celého světa podalo dnes žalobu na německý automobilový koncern Volkswagenu kvůli údajnému porušení povinnosti vůči kapitálovým trhům v souvislosti se skandálem s manipulací emisí.
....nějak mi uniká princip. Akcionáři se domohou náhrady škody, automobilka jim ji bude muset zaplatit, čímž výrazně klesne její hodnota, tedy hodnota jejích akcií, které vlastní ti, kdo ji žalují. Takž dostanou peníze za to, že si sami sobě sníží hodnotu majetku.
Tak buď je to skrytá výplata dividend bez zdanění (netuším, jestli taková náhrada škody podléhá zdanění ale předpokládám, že je to příjem jako každý jiný), nebo si prostě vytáhnou peníze a proti tomuto zisku uplatní ztrátu z poklesu hodnoty akcií a dostanou tedy cash a zůstanou jim znehodnocené akcie.
No a nebo jsem prostě hlupák a vůbec jsem to nepochopil :-)
Nevidel by som to hneď takto. Zatiaľ nič neplatili a ak by aj, tak určite nie v takej výške. Vždy je to nafúknuté. Druhá vec je, že by sa tým vytvoril precedens a podľa tohto vzoru by to mohli zabaliť všetky automobilky, to je málo pravdepodobné (alebo si myslíš, že na ostatné by časom akcionári nemohli vytiahnuť niečo iné, čo údajne znížilo hodnotu?.. už tu boli vážnejšie kauzy: airbagy, brzdy,..). Zrejme tým niečo z automobilky vytrieskajú, ale či to bude v takej výške, akú požadujú a v priebehu akého času to bude, to je všetko otvorené.
Přesně tak, ale co je ještě více absurdni - pokud s případnou žalobou uspějou, a vw jim něco vyplatí, tak to zase sníží hodnocení firmy a hodnotu akcií - tedy jejich vlastní peníze. Takže si akorát přehazujou peníze z jedné kapsy do druhé a schazují tím cenu akcií, takže to je spíš spekulace.
V Cine, Rusku, KLDR a Vychodni Evrope je nejaka okologie na poslednim miste. V podstate to zacalo prumyslovou revoluci na Zapade. Tam uz to maji za sebou. U nas to jeste bezi od casu Socializmu. Radeji si namastime bricho hned vedle tovarny - klasicky problem - Mostecko nebo Ostravsko.
Otázka je když už ty akcie půl roku padaly nepadaly by náhodou i dál? O kolik myslíš, že by byly akcie jinde než jsou teď nebýt dieselgate? Možná by byly tam kde jsou jen by to netrvalo tak rychle, tak co chceš žalovat a kde máš tu kvantifikovatelnou ztrátu, která vznikla prokazatelně díky dieselgate? No jsem na ten soud hrozně zvědavej.
Tady jde o ten propad vlivem podvodu s emisema. ČEZ padá kvůli cenám elektřiny, což znamená, že se ten propad dá čekat. Zato tento podvod u vw nemohl nikdo čekat. Následně ten podvod měl vliv na cenu akcií. Já té žalobě rozumím, kdyby vw nepodváděl, nenastal by takový pokles cen akcií, takže proč nechtít náhradu.
Prosím pěkně to si špatně pochopil. Nejde o žalobu kvůli emisím, ale kvůli propadu akcií VW. Mimochodem vždycky jsem si myslel, že nákup akcií je riziková investice, která se holt může nevyplatit, ale evidentně je to tak, že když náhodou koupím akcie firmy a oni nepůjdou nahoru podle mého očekávání, tak se můžu soudit. Jen by mě zajímala jedna věc. Akcie VW propadly z maxim v dubnu 2015 (250 EUR za akcii) do doby vypuknutí dieselgate o 90 EUR! Vlivem dieselgate propadly o dalších 50 EUR. Je trochu diskutabilní jak by se jejich cena vyvíjela nebýt dieselgate, pravděpodobně by padaly dál jen ne tak prudce. Co budou ale tedy ti "akcionáři" žalovat? Jestli ten propad o 50 EUR nebo celkový propad z 250 EUR na 112 EUR, ale to je zase divný akcie ČEZu taky propadly a nikdo nikoho nežaluje. Celý to je podle mě jen sprostá šaškárna jak okrást VW o prachy. Ne že by jich mělo málo, ale způsob provedení je teda dost neetickej.
ve východní Evropě obecně se na zdraví a životní prostředí moc nekouká, hlavně aby bylo všeho hodně a bylo to co možná nejlevnější... Většinově populističtí politici si moc netroufají jít proti...
Jenom v Čehůnsku je to v pohodě, nic se nestalo a kdyby se našel nějaký blázen, co bude chtít motor opravit, aby splňoval předepsané emise, tak snad bude moci a snad mu to v servisu opraví i zadarmo.