Vypadá úžasně, jako auto z budoucnosti z nějakého sci-fi filmu, akorát tam cena :'-( Než v bazaru spadne na nějakou přijatelnou hladinu, už to bude auto minulosti. Ale to je obecně problém nových modelů
Nebyla předchozí generace levnější? Tak o sto tisíc. A Auris je ještě levnější. Je tu samozřejmě otázka výbavy, ale nemluvil bych o tom, že odpadá argument ceny, když předchůdce začínal níž.
Jak to zjistíme z toho projetí? Já teda projížděl jen dvojku, ale stručně řečeno, to projetí samotné by odpovídalo poloviční ceně - co do dynamiky, řidičského zážitku, komfortu, provedení interiéru.
Já bych to shrnul asi tak. Až se vy pisálci a chytráci v tom projedete, tak zjistíte ten nárůst ceny. Netvrdím že cena mohla být přijatelnější, ale je to prostě průkopník a jestli se hybrid nevyplatí ? možná tak těm co sním neumí jezdit. Já jezdím hybridním aurisem, 5 let starým. Průměrná spotřeba 5 litrů, ještě jsem na auto nic neměnil ani neopravoval. Takže vy nevěřící koncernově zaslepení vzbuďte se je 21st. Nafta už není IN :-!
Tak určitě, auto je to parádní, ale spíš na blbnutí o víkendu po okreskách. Do města bych bral uplně něco jinýho, třeba tady několikrát zmíněnýho Yarise HSD ;-)
Pro manželku ne... ale sám pro sebe - jednoznačně. Ale zase je to asi spojené s tím, kolik kilometrů by s tím měl člověk najezdit, kdybych měl popojíždět každý den v zácpě tak by mě to asi taky přestalo brzo bavit.
U nás to druhé auto do města najezdí třeba 5000 za rok, takže jestli to bude 50x30x4 nebo 50x30x8 je celkem jedno. Zrovna jsem si říkal, že kdybych já potřeboval malé auto do města, tak bych se podíval na ceny nějakých 130i.
Jinak musím zaklepat, ale (když pominu Mazdy RX#), tak kolem mě lidi moc problémů s auty nemají... do firemních 2.0TDI při lítání po Německu lejeme olej, ale to je tak všechno.
Cena vysoká je. Ale když to po městě bere ještě míň než Smart? Ani teď netankuju do plný nebo se tam ten benzín zkazí :-)
Spolehlivost je ale nejvíc. Historky kamarádů o problémech s jejich auty mi už přijdou jako scifi.
Klasický hybrid v pojetí priusu je nesmysl, jediná varianta hybridů, která má šanci stát se standardním pohonem několika dekád, je plug-in hybrid. A tady toyotě nepochopitelně ujíždí vlak, protože všechny relevantní novinky konkurence na poli hybridů jsou plug-in.
Prius jsme projížděli hned jak se u nás objevil, jeden známý ho měl na test a vzal ho na naše ježdění na letišti... druhá generace v hezké světle modré. Tenkrát z toho byly takové smíšené pocity... vnitřek nic extra, brzdy dávkovatelné stylem 1-0... ale bylo v tom dost místa a jezdilo to za málo a bylo to něco jiného, jak designem tak technikou.
V téhle škatulce mám Prius pořád, jen jsem si k tomu přidal provozní spolehlivost. Trojka se mi i líbí, tak třeba někdy jako druhé auto... no, ale spíš ne, na to je přece jen poněkud drahé.
nekdo utrati 5 miliard za yachtu, nekdo 100 milionu za vlastni jet, nekdo 35 mega za Veyron, a nekdo skoro mega za Prius a nekdo si koupi jen ojetinu za 50 tisic, jsou to jejich prachy a at si je utracej jak chtej ;-)
Omlouvám se za pozdní odpověď, protože jste byli bezdůvodně vypalcováni ;-)
První Prius jsme koupili u Tábora za třetinu jeho ceny, která byla původně neskutečných 954.000 Kč. Byl v té nejvyšší výbavě, v kůži a uměl sám parkovat- což jsme zjistili až od dalšího majitele, kamaráda, kterému jsme ho nechali samozřejmě ještě levněji.
Tady patří Toyotě kritika. Prius je drahé auto (na naše poměry), ale je to sakra dobré auto. Na to ale člověk přijde teprve až když se s ním pořádně projede. Předsudky jsou známkou určité jednoduchosti a nemá smysl s nimi bojovat v diskusích.
Kup si nové auto od Toyoty, technologickou špičku segmentu, jak tu čtu, a za stodvacet ji přebouchej, aby se dala používat tak, jako auta konkurence. To je fakt jasný znak technologické vyspělosti. >:D >:D
pisou tam ze baterky si muzes k tomu dodat i vlastni, proto jsem dal odkaz na ten jinej battery pack kterej me prijde efektivnejsi jak velikostne a vahove, tak i cenove, za jejich cenu 6.7kWh packu by tyhle moduly byli v poctu 5 kusu, tedy 15kWh pack, pritom rozmerove je to obdobne a vazi to jen asi o 20kg dohromady vic
Přístrojová deska i další věci okolo jsou záměrně umístěny tak, aby byly použitelné jak pro LHD , tak i pro RHD trhy. Něco podobného již Toyota praktikovala v minulosti s Yarisem. Na CVT převodovku se dá zvyknout. Obzvláště pro toho, kdo jezdil s A/T převodovkou s variátorem to nebude takový průsser. Horší je to ale s designem přední a zadní partie. S profilu vůz vypadá docela cool. Ale ten předek a zadek vypadají jako by se sexuálně střetly u Studénky s Pendolínou... ;-)
Oni to maj nejak divne napsany, nevim proc to zminujou, jakej je zdroj.. taky me to hned zaujalo. Na druhou stranu, vubec treba nepisou o adaptivnim tempomatu, automatickym brzdeni a tedlech serepetickach v zakladu.
Z nabídky Toyoty mi z hybridů přijde opravdu použitelnej asi
a to při specifických podmínkách a způsobu použití.
Byl tady o tom i článek, že pořád je skutečně ekologickým řešením relativně malé auto s relativně malým benzínovým motorem... a vůbec nejdůležitější je ta součást mezi sedačkou a volantem a pedály.
[odkaz]
Když pojedu s hybridem jako hulvát, tak pojedu dráž než při rozumné a opatrné jízdě s klasikou.
Aha, to poznam, ale nevedel som, ze robia aj Auris.
Lenze... 2000 dolarov je len prestavba, k tomu baterie a material, resp. ich battery kit... Myslim, ze to ma zmysel pri aute po zaruke a ktore si uz na seba nasetrilo, ako upgrade/refresh.
Ale cena baterii moze len klesat, takze kym bude moj Auris zrely, mozno bude situacia lepsia :)
...patrne uz davno padl na zadek a smichy sotva popada dech.
Jeden vycuc za vse: "...systém pro upozornění nízké hladiny kapaliny do ostřikovačů..." Tak to je terno - v aute za osm set tisic.
Ale pro ctitele hybridu, nebo lidi, kteri se neboji vyzkouset neco noveho, je tu porad Auris kombajs s HSD o cca 30% levneji, takze verim, ze si kazdej vybere tu svou..hybridni..alternativni... :-)
Prius za 950tis, ?! Proc sis ho proboha kupoval? Proc jsi si nekoupil neco poradneho za 800 tis.? nebo neco srovnatelneho za 500tis. a 350 tis. nevrazil do neceho rozumnejsiho?
[odkaz] v ceniku jsou uvedene i Auris a Yaris 2012+, s tim ze asi maji neco jako pobocku i v Nemecku, to jsem ale nehledal,
ale baterky bych pouzil asi jine, neco jako treba tohle [odkaz] pac LiFePO4 me prijdou zbytecne velke a tezke
jinak cena $2000k za prestavbu me prijde celkem vpoho, je to neco jako kdys se vezme uprava treba na LPG, lepsi vyjde na podobnej financ
ono vpodstate jde jen oto to dobre zabudovat do daneho auta, technika je u vsech hybridnich Toyot a Lexusu +- stejna a lisi se prevazne jen spalovaci motor + mala "evoluce" s novejma modelama kdy to cele spis jen upravuji o poznatky z minula, takze ta hybridni cast se bude u vsech tech modelu upravovat +- stejne
Náš první Prius byl s cenovkou 954.000 Kč. Tohle je o trochu míň, ale slušně vybavený základ. Sedmnáctky kola mám jedny navíc ve sklepě- to by v tom byl čert, aby tam nešla!
Akorát je tady teď možnost dotace na elektromobil, tak váhám, jestli trošku nepřeskočím dobu.
PS: Toyoto, díky mně jsi v ČR, SK a D prodala více než 20 nových hybridů. Nějaká sleva? ;-)
Asi tak ... hybridem se pri ujeti 100tis. km usetri proti dieselu 100tis korun ... porovnejte Prius napr. s C5 2.0 HDI Hydractive III+ - jizdni vykony, pohodli, design, uzitek - to se proste neda ani srovnat. Hybrid neni stale alternativa, natoz cisty elektromobil.
Přijde mi to opravdu hodně. Předchozí Prius startoval pod 650 a takové zvýšení ceny si nový těžko obhájí. Což mě docela mrzí, protože jsem o něm vážně uvažoval.
To je právě to, pokud kopíruješ /jako sousedi jpn na západ/, tak jen vybíráš osvědčené designové prvky co by se mohly použít. Pokud chceš být tvůrce nového revolučního designu /což toyota hrdě rozhlašuje/, tak se bohužel můžeš i spálit a pokaždé to nevyjde.
Auris Hybrid v kombíku v nejvyšší výbavě Executive stojí 600tis. Kč. Prius ve výbavě Active (+- podobná výbava) stojí 800tis, tedy o 200tis Kč víc. To mi přijde jako hodně velký příplatek.
Navíc... když jsem tu chválil fotky ze srovnávačky Talisman vs. Optima, tak náš rozumbrada říkal, že udělat takovou fotku není žádný problém. No, jak se ukazuje, tak to docela problém je >:-[]
Trochu? Připadá mi, že šéf Toyoty skrouhnul design centru prémie a oni se mu takhle pomstili. Je to jedno z nejošklivějších masově vyráběných aut současnosti. Z toho se přednost neudělá.
No, poslední argument je doslova příšerný vnější design a nepovedená přístrojová deska se středovými a příliš malými ukazately a pro vyššího člověka napoužitelná sedadla. A nechutná variátorová převodovka. Když už (nedej bože) hybrid, tak jedině Auris kombi nebo ještě lépe Yaris....
1, Nadprůměrně spolehlivý je prius už minimálně 2 generace.
2, Efektivní je už po 3 generace.
3, Odpadá poslední argument, že je extrémně drahý. Není to low-cost, ale adekvátní cena. :yes::yes::yes: