Co chci říct je, že Octavia maličko přibrala, o něco víc vyrostla a ještě výrazněji se zvětšil rozvor... takže to sice nejezdí jako motokára, ale obecně jsou jízdní vlastnosti lepší než u Octavie I, která nejvíc trpěla synromem velkého auta na malém podvozku.
Superb má taky důstojný rozvor a je to těžkopádný auto, ale možná se mi to zdálo těžkopádný díky tomu těžkýmu TDI motoru. Bohužel v benzínu jsem to neměl možnost vyzkoušet.
Aha, Autorevue... pořadí modelů dle JATO je pouze z pěti největších trhů... tomu neříkám Evropa. Autorevue jsou vůbec takoví matlové... ale aspoň to do toho článku dodatečně dopsali :-) .
Octavia byla loni v Evropě nad 200t, dle left-lane 215.797ks. Žebříček modelů na bestsellingcarsblog je bohužel zpoplatněný, ale v textu se lze dočíst, že si Octavia o místo pohoršila a je 10., zatímco Fabia poskočila na 20. místo.
Pravda v benzínu jsem nejel. Možná by mě překvapil, ale specielně O3 je s tou přerostlou * už moc velký auto a ztrácí mrštnost, kterou bych u sportovního auta čekal.
Ale jistě, zaměřit se na jednu značku nebo koncern, tak tu můžeme psát dlouuuhý story. Měl jsem a mám několik koncernových aut a neměl jsem problémy. ;-)
Nemyslím, že výrazně lepší. Jediná výhoda, kterou na O2RS a O3RS vidím je krom silnýho motoru, nezávislý zavěšení vzadu. Jízdně mě ty auta teda nenadchly.
Auto bylo posazený níž a bylo celkově tužší, tlumiče, péra, stabilizátor, jiný brzdy, výztuhy kastle zvyšující torzní tuhost v konečným důsledku to zapříčinilo, že to zdaleka nebyl takový houpající se kočárek jako běžná O1 1,8 turbo. O1 s běžným podvozkem trpí na to, že když jí pošleš rychle do zatáčky tak se položí na vnější přední kolo a pravý zadní se ti začne zvedat k nedotáčivosti se ti tak přidá nestabilní zadek. O1 RS na to díky svým vylepšením netrpěla, takže v zatáčce mnohem líp seděla všema 4 kolama na asfaltě a líp se vedla. ;-)
Jistěže ano, snad každá automobilka na našem území je pro nás přínosem. A Škoda tím největším, ať už se bavíme o rozsahu produkce nebo vzniku pracovních pozic, a to NEJEN těch otrockých u pásu, čím dál většího významu nabývá třeba i v IT.
A to je právě tvoje chyba... když se budeš dívat pořád jen na špičku nosu, zbytek světa budeš mít stále rozmazaný a snadno pak ztratíš kontakt s realitou.
Je úplně jedno, kdo a za jakých okolností ochcávku kupuje. Kdyby to byl šrot, tak jich nevyrobí za dobu existence pět miliónů (mimochodem pět miliónů je počet obyvatel na Slovensku - tak velké číslo to je). A vyrobit a prodat milion aut za 40 měsíců? Proti takovému argumentu je každá negace marná.
(a to teda po třech měsících užívání Superba nemohu být v žádném případě příznivcem značky)
Tak ne, že 1.0TSI je tu místo silnějšího 1.2TSI bylo celkem jasné. Jen jsem nečekal situaci, že nebude k mání ani jedno. Samozřejmě je spousta skladovek, ale i tak.
K té RS bych ti toho mohl napsat hodně, ale zůstanu u toho nejdůležitějšího. Jestli je výhodou GTI to, že je kratší, tak je naopak výhodou RS to, že je delší - záleží na cílové skupině. A víš co? Vůbec nemusí být v kombíku, liftback nabídne skoro stejný prostor jako kombík při nakládání po roletku.
To je dost zvláštní taktika, myslel sem, že jen podraží...... bojim se ale těch testovacích žvástů, jak litřík naprosto dokonale nahradí tu jednadvojku a nemusíme se vůbec bát :/ Snad bude i test výjezdu auta na Ještěd!
Jak moc se liší od standartní O1 1.8T 110Kw ? I podvozkově, nebo jen většími koly a tužšími tlumiči? Jezdil jsem kombik i lift s tímto motorem a auto to umí i na dnešní poměry být celkem rychlé, ale ty zatáčky byly katastrofa, rychlé průjezdy klikatou okrskou nebyla uplně parketa pro tohle auto a rozbitá silnici jakbysme. Ale bylo to teda trochu lepší, než 1.9TDi, které je ještě k tomu těžké na předek a je to dost znát :-)
Když přišla OIRS, porovnávali jsme ji se skoro stejně výkonnou Celicou 2,0. Atmo plnění se projevilo počátečním náskokem Octy, Toyota jí následně pomalu stahovala. Ale rozdíl při fláknutí autem do curvy byl jasně patrný. Celica díky nižšímu těžiště, širšímu rozvoru kroužila oblouky s daleko větší jistotou, nicméně Octa nebyla úplně marná. ;-)
No pamatuju si jak mi kamarád půjčil jedničkový RS. To auto umí být hodně rychlý. Podvozkově to není žádná hitparáda, ale pár detailů jako tužší podvozek, 17 palcový široký kola, rozpěry zvyšující tuhost kastle, v kombinaci se silným motorem dělají z RS auto, který se s dobrým řidičem za volantem hodně špatně dohání a to nejen na rovině, ale i v zatáčkách. Vede se výrazně líp než obyčejná civilní oktávka. Paradoxně mě nadchnula daleko víc než O2 RS TDI anebo O3 RS TDI, který jsem taky proháněl. To jsou už ale jen obyčejný těžkopádný civilní auta se silným TDIčkem a kufrem jako kráva.
tazko povedat preco tato atraktivna farba v ponuke RSky skoncila.... mozno marketingove oddelenie z statistik usudilo ze o zltu farbu v pripade RSky nie je pri kupe ziaden zaujem..... ale uznajme sami.. aj clio RS alebo ceed GT alebo leon cupra su v zltej ( orandzovej ) ozaj napadite a atraktivnejsie ako v nejakej sedej alebo sivej.... k sportovemu autu atraktivnejsie farby rozhodne pasuju ... inak popravde ked ide o toho leona ( ibizu ) ... neviem ako je to tiez uz s nimi dnes .... lebo v zltych farbach ich dnes uz nevidim... pritom starsie leony cupry ( ibizy ) behaju viacmenej prave len v zltej .... novu cupru od leona ci ibizy som ale v zltej este nevidel... len cervene alebo rozne sede/sive kusy v 50 odtienoch ... pripadne v modnej bielej .. akoby zlta farba bola obecne v koncerne pri sportovo ladenych autach uz na ustupe .. ludia asi radsej sediveho nenapadneho leona ... co mozno najnenapadnejsieho ... este aj tych cervenych leonov je na cestach akosi malo... vsetko same sive kusy... tazko povedat preco je tomu tak .. lebo ja by som volil cerveny alebo zlty leon a u RSky skodovacku sytu peknu tmavozelenu farbu typicku pre RS... tu nie je o com
TSI byl konstrukční průšvih, TDI pak podvodný software. To bych nezaměňoval.
Problémům s konstrukcí motorů se můžeme zhusta vysmívat i Subaru, Mazdě, BMW... Kdo nemá máslo na hlavě? Pravděpodobně žádný výrobce. Když to nejsou motory, jsou to jiný komponenty.
Neomlouvám tím VAG, spíš vnímám, že jakákoliv technika může být poruchová...nebo primárně vadně zkonstruovaná.
Sice nejsem cilova skupina pro Octavii, z velky casti je to kvuli vnimani RS modelu lidmi, protoze tyhle dve pismena ve me probouzi uplne jine predstavy nez to, co Octavie nabizi, i kdyz podle toho co jsem slysel od majitelu RS TDI tak je to skoro rally special >:-[]
Nicmene, za milion vyrobenych aut rozhodne palec nahoru :yes:
No jestli myslíš ten vývoj, kdy celej slavnej koncern dosud vlastně neví, kdo montoval onen software do naftovejch motorů, tak tomu říkám organizovaný vývoj na SVĚTOVÝ úrovni. >:D .
najde se zde deb*il co si za svoje zdaneny penize koupi oktavku? jeden se tu nasel ale nakonec z nej stejne vypadlo ze je to fasunk. proste nikdo to nekupuje krom firem a tam to jde za jiny peniz. proste levnej sluzebak s mizernou kvalitou, spolehlivosti a hnusnym dizajnem od slovenskyho vandraka.
Co si spousta lidi (vcetne tebe) neuvedomuje, ze vyvoj technologii probiha na koncernove urovni. Neni to tedy tak, ze automobilka VW neco vyvine a co zbyde, tak necha i Skodovce.
Prodej Renaultu by nejspíš nebyl, to byla pouze teorie. Prakticky byly jen dvě varianty - kupónovka, kterou prosazoval kdo jiný než pan profesor Klaus, a přímá privatizace prosazovaná ministrem průmyslu Vrbou a jinými "praktickými" komunisty (nemyslím to zcela vyjímečně jako urážku, byli to manažeři podniků, kteří tu knížku prostě museli mít, aby mohli dělat, co dělali).
Renault měl jakýsi vlažný zájem, ale nijak konkrétní. Teď po létech je jasné, kam by vedla Klausova metoda, nejspíš do Kožených pracek jeho jistého oblíbence a pak mnohem mnohem hlouběji do míst obecně známých...
Jak sám říkáš, Volvo je ÚPLNĚ něco odlišného. Škoda mohla buď padnout a celou svou stoletou historii i s celou tou národní hrdostí pohřbít, nebo využít zázemí nějakého velkého partnera. Nijak lépe dopadnout nemohla a naopak si myslím, že vzhledem k počáteční situaci bychom měli být rádi, že jde o relativně autonomní automobilku, která má vývoj i výrobu svých modelů vesměs ve svých rukou - tady v Česku.
Proti Seatu je na tom Škoda ještě relativně dobře, u něj podstatnou část nabídky tvoří skutečně rebrandované modely - mj. od Škody - a zdá se, že tomu tak bude i do budoucna.
Jinak já využívání techniky největšího evropského koncernu skutečně nevnímám jako zápor.
No stejně je to zvláštní, že tak zaostalé a nemohoucné auto je /stabilně/ jedním z nejprodávanějších vozů Evropy. Asi jsou to všechno nenormální lidé, že?...Ještě bych ti připomněl, že o předraženosti myslím mimo domácí trh nemůže být řeč a kromě 1.6 TDI ji můžeš koupit s širokou škálou povedených benzínových motorizací a naftovými dvoulitry.
A ano, myslím si, že RS kombi je geniální model a řekl bych, že cílí na trochu jinou klientelu než klasické hot hatche.
uspech octavie na europskom trhu je pozoruhodny a neodskriepitelny ... mna osobne prekvapil ( teda ani nia tak samotny uspech ako skor tie ozaj slusne predajne pocty ) ... ale je to mozno aj tym ze octavia dokaze brat zakaznikov nielen autam typu golf ale kludne aj autam ako povedzme avensis... je akoby na pomedzi segmentov a to jej dozaista dava este vacsie kridla ako by sa mohlo zdat
Tomu rozumím, ale já jen narážím na typické české vlastenectví a hrdost k něčemu (Škodě), co už vlastně není ani trochu české (kromě toho, že se to tu vyrábí) ;-)
je to tak... rozhodne ide o solidne auto ... dokonca mi pride octavia v priemere este drahsia ako golf... takze v tomto smere je dokonca este nad golfom ... a taka RS octavia je aj vizualne vazne moc pekna a atraktivna co sa uz ale o naslapanejsich golfoch neda dvakrat povedat ( teda aspon z mojho pohladu ) ... inak podla mna uspech octavie predcil aj ocakavania samotneho koncernu vw..... tak fungujuce a dobre predajne auto v praxi ozaj nema hocikto .... tah s liftbackom sa vydaril .... aj ked uprimne ma trosku mrzi ze klasicky dlzkou kompaktnejsi hatch skoda tym padom v tejto triede nadalej nema ( ak teda neratam konstrukcne zastaraly rapid ktory ale ozaj nie je konkurent golfa alebo astry )
Asi něco jako Dacie >:D .
Ale pokud vím, spousta automobilek bylo taky prodáno (např. Volvo) a stále vyrábí svý a originální auta.
Chápu, že Škoda při privatizaci neměla na čem stavět. Přesto je pro mě Škoda stále jen kopie VW a nikdo mi to nerozmluví, protože kromě disajnu nemá nic svýho a převratnýho (motory, konstrukci atd.), i když i o tom disajnu podobnýmu VW se dá pochybovat :no:
Co by sis koupil ty (nebo já) tady teď přece není vůbec podstatné. Prodala Škodovka za cca 40 měsíců milion Octavií? Prodala! Je Octavia v evropské! TOP 10 modelů? Je!
Jsou to čísla která si rozhodně zaslouží respekt a plky o brabenci Chorvatsku apod. to nikdo neokecá. Nemusí se to líbit každému, ale to je tak všechno, co se s tím dá dělat...
Sám nejsem zákazník Škody auto, ale za ta čísla jsem rád a mám k ním (přirozeně) respekt.
Hm... Tých objednávok majú online k dispozícii toľko, že vybrať niečo TOP a zapasovať to výroby tak, aby to sadlo na tak okrúhle číslo, nie je žiadny problém ;-)
Preto, náhoda to určite nie je (to je jasné každému), ale tej "náhode" sa dá pomôcť a tak toto môže byť pokojne a skutočne Okta s číslom 1 mega :-)
Pěkně vylizuješ, jen co je pravda.
Dneska si za podobný peníze jako koktu v kombajnu s uchrchlaným 1.6Tydýtkem a pětikvaltem každej normální člověk koupí třeba Astru kombi s 1.6CDTi, o parník rychlejší, tišší a úspornější. A ještě ze super výbavou. nebo jiný auto podle gusta.
Místo zoufalýho RS si radši koupím origo Golfa GTI, kterej nepůsobí v zatáčkách tak nemohoucně.
Jó pardón, vlastně ereso musí bejt kombi. pak je to nejrychlejší, největší a nejlepčejší auto na světě!, co?!
Oktavia současné generace je už out, ale ona přijde nová generace. Ale třeba fabka ve své třídě je dobrá.
Ale tohle je článek o předraženým přebrandovaným golfu s óóóbrovským kufrem, kterej za sebou tahá jako brabenec prd..l - což je potřeba, protože se jedéééé do Chorvatskááááá přecé! Jupí!
Ač se to některým patologicky závistivým a zamindrákovaným Čecháčkům nelíbí, privatizace Škody Auto koncernem VW je jeden gigantický úspěch a na Škodovku můžeme být právem hrdi. Uvědomme si, jak její rozvoj v roce 1990 začínal - jediným modelem v ne zrovna příkladné kvalitě a roční produkcí kolem 200 000 vozů! Tehdy se jednalo o skutečně lokálního výrobce, dnes je to suverénní člen světové automobilové elity se zastoupením v téměř všech hlavních segmentech trhu.
Co se týče Octavie/Octavie Combi III, jedná se opravdu o perfektní trefu do černého - vysoce nadprůměrná užitná hodnota zabalená do velmi sympatického kabátu mistra Kabaně, stejně jako velmi široká nabídka různých verzí nese zasloužené ovoce. Tak milá Oktávko, držíme ti palce do dalších milionů! Bravo, Škoda! :-):yes::yes::yes: