Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Majitele Tesly Model X trápí výklopné dveře

Zdá se, že nový crossover Tesle ve statistikách spolehlivosti nahoru moc nepomůže. Problémem jsou mimo jiné i efektní výklopné "racčí" dveře.
Zpět na článek
27. 4. 2016 22:55
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
nekolik stovek let ? jasny >:D i kdyz mozna jo ale to uz my tady teda rozhodne nebudem (jako lidstvo) jinak si rad prectu kde mate potvrzene to ze kdyz spalime vsechnu ropu za tech nekolik set let ze to zeme zvladne, nebo spise my...nove technologie ? urcite ale ty se musi nejak a za neco vynalezt, jinak moji inteligenci nechte protoze na toto staci jen selsky rozum...

tady je clanek o tom kdy mozna dojde ropa doufam ze to bude aspon trosku verohodny zdroj pro vas...
[odkaz]
26. 4. 2016 21:01
Re: racci kridla...
jsou ruzna brcka... nechytal bych za slovicko, dobre vis, co jsem tim myslel ;-)
26. 4. 2016 20:59
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
aby sis to nevysvetloval spatne, s temi detmi jsem vubec nechtel jakkoliv moralizovat, pouze jsem chtel rici, ze se u nas asi na tebe rada asi jen tak nedostane ;-). ale jak jsem rekl, hodne stesti, za zkousku to stoji...
Avatar - cechblog
24. 4. 2016 21:40
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
proč se nevložíte odkaz, sprostej fanatickej ulhanče, lži doložit nelze co
23. 4. 2016 14:17
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
No ,,je vidět že sis dal s tím práci...takhle do detailu jsem se nad tím nikdy nepropočítaval,,ale jedno jisté...To co se dnes děje kolem aut je šílenost nad šílenost..automobilový motor a celkově prumysl dosáhl svuj vrchol v devadesátých letech.TJ.poměr výkon cena,užitná hodnota spotřeba,vydrž,ekologická stopa..Těch motoru a modelu bylo vyrobeno jen pár typu,,a měly tak zustat do dnešních dnu..Skoro dvacet let se přešlapuje na místě a nic se nevymyslelo,,akorát nesmysly které nikdy nic nepřinesly,,pominu- li,nevkusné a podbízivé tvary pro zženštělé uživatele,plno zbytečností,,aut co misto aby vážili něco přes tunu vážej dvě,,/(bo bezpečnost),,jen same same obludnosti...Ano a tak se správně zasírá planeta,,chrlí se milioný zhovadilých TRENDOVEČEK a pak to tak vypadá..auto ,které nevydrží s běžným servisem třičtvrtě milionu km (kde by byl nucen majitel po 200tis km měnit vstřiky a kat),,a kara bez vetší ujmy dvacet let,,se nemá co vyrábět..Pak by byla třetina vozového parku a emise by stačily bohatě na euro 3 a občasnej fejslifting pro zpestření..A elektro??jedině z jádra....To je nebezpečně ekologické,,jinak vše postrádá smysl..tak jako Tesla..Tozn:Technicky Slabé...
23. 4. 2016 09:12
Re: Auto na h***o
upřímně si neumím představit, že bych svoji ženu a děti vzal na dálnici s i3. Na to bych asi měl velký strach. Auto téhle velikosti na mně nepůsobí důvěryhodně.
23. 4. 2016 08:41
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
ta Audina snad dale jezdi, nejsem si vedom ze by ji novej majitel sesrotoval hned pote co ji poridil, a doufam ze ji vyuziva i vice nez ja, takze co je spatneho na tom prodat auto v dobe kdy jeste melo nejakou cenu a vyuzivat misto toho hromadne dopravy? jako ze by kuprikladu vlak jedouci na elektrinu byl min ekologickej nez stara A6? nebo tramvaje a metro jesdici na stejnou energii byli po Praze horsi nez se snazit po te stejne praze jezdit celkem velkou Audinou? dobudoucna proste as nastane cas chci prejit jiz na elektro pohon i u auta, a tak jako tak by se kupovalo nove auto kvuli detem, a jestli to bude nova Tesla, nebo nova Audina nehraje roli, tak jako tak se nejake auto vyrobi ;-) jedine co je jiste je, ze to bude elektromobil
23. 4. 2016 08:33
Článok o kvalite bez štatistiky?
Autor nepomína zdroj článku, dá sa dosledovať podľa servera Autofórum, že vychádza z článku v Guardiane. V tomto článku sú spomínaní traja konkrétni majitelia s problémami + dvaja ďaľší nekonkrétni. Ďalej už je to aj v Guardiane nekonkrétne a "varenie z vody". Ja očakávam v článku o (ne)kvalite áut nejaké hodnoverné štatistické údaje, a najlepšie od nejakej nestrannej, dôveryhodnej agentúry. Doteraz bolo totiž dodaných asi 3000 kusov Tesiel Model X a z takého množstva sa vždy a u každej značky nájdu problémové kusy, aj keby to bola Toyota alebo Porsche...
23. 4. 2016 08:32
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
treba ze to uvadelo na svich strankach jako prumer pro CR CEPRO? kazda rafinerie ma jinou spotrebu podle toho jak je moderni
Avatar - cechblog
23. 4. 2016 02:39
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
něco nevědět není ostuda, ale kecat arogantní lži, ukazuje, nejen že víte ho-v-no, ale, že jste typyckej elektroblb, z celkového počtu 13 uhelných elektráren vlastní čtyři společnosti, se kterými nemá ČEZ nic společného:
1) Elektrárna Opatovice, majitel: Elektrárny Opatovice, a.s., EBEH Opatovice, a.s., nikde ČEZ nemá žádný podíl
2) Elektrárna Chvaletice, majitel: Severní energetická, a.s., nikde ČEZ nemá žádný podíl
3) Elektrárna Komořany, majitel: United Energy, a.s., nikde ČEZ nemá žádný podíl
4) Elektrárna Třebonice, majitel: Veolia Energie ČR, nikde ČEZ nemá žádný podíl
22. 4. 2016 23:25
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
Tak ty jsi fakt dobrej. Takhle tady somrovat... Muzes si vzit ten demizonek a jit si sednout k metru, nebo na staromak. Jinak pises tam, ze jsi prodal A6... Je ti jasny, ze 15 let stary benzinak, tedy jeste neprimovstrik, ale uz katalizator a dalsi veci, je to nejeekologictejsi, co bylo vynalezeno? Navic nechat si auto tak dlouho, jak to jen jde, je rozhodne setrnejsi, nez zatezovat planetu vyrobou nove Tesly. Takze jsi nejen somrak, ale taky pokrytec, protoze tvoje kampan nema s ekologii nic spolecneho.
Avatar - cechblog
22. 4. 2016 22:54
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
jak jate přišel na informaci, že "1 zrafinovany litr pripada cca 1.6kWh", můžete své tvrzení doložit
Avatar - Machýrek
22. 4. 2016 22:47
Re: Auto na h***o
My nejsme normalni rodina, takze by nam na i3 vadilo reseni otevirani zadnich dveri. Ale rano pro rohliky dobry.
Avatar - Machýrek
22. 4. 2016 22:40
Re: Auto na h***o
Zatim je to naopak, zakaznici zavadia a nemyslim si, ze zpravy o nekvalite na tom neco zmeni. Tesla fanousku a potencialnich zajemcu jsou mraky i v Cesku, ale na silnici je v Tesle nepotkas, coz je nejspis dusledek nesmyslne ceny a faktu, ze kdyz chces Teslu, tak musis k sousedum. Nikoliv proto, ze je to auto na h***o. Dobry vzorek je zdejsi eko milice ;-)
22. 4. 2016 22:04
Re: racci kridla...
15 litrů brčkem by nebyl zas takový problém cca 10minut možná ani ne. Zkus tak rychle nabít barerku >:D
Avatar - cechblog
22. 4. 2016 21:26
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
já osobně bych nejraději chtěl jezdit na elektřinu, ale ne, aby ekologické a ekonomické dopady byly horší než u stávajících paliv, ale to chce absolutně nové technologie ve všech fázích, výroba, přenos, úschova, nabíjení a to je jako snít o letech do kosmu za cenu jízdenky se žluťáky
vaše přitroublé názory, 50-60 let dojde ropa, zásoby jsou na několik stovek let a nalezť je stále více a více, raději komentovat víc nebudu, jsou signifikantní vaší inteligenci
22. 4. 2016 21:18
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
mimo CEZ jsou vpdostate jen mali lokalni vyrobci a uhli nema zadny z nich, vsechny uhleky v CR jsou v majetlu a tedy zapocteny do mixu CEZu

ostatne pise to i ve zprave ERU, tedy tech co zastresuji celou energetiku v CR

cechblog tam ma vic nesmyslu, treba ignoruje ze benzin a nafta se rafinuji z ropy jen diky elektrine, a na kazdy 1 zrafinovany litr pripada cca 1.6kWh, takze pokud je v nadrzi auta 12 litru benzinu nebo nafty, tak tu sporadalo v rafinerii cca stejne mnozstvi elektriny na kterou treba Tesla S ujede cca 100km
22. 4. 2016 21:15
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
samozrejme prispivani na jine potrebne "akce" je slechetnejsi, ja takto rocne davam 5 tisic na FOD taky, a cim vic nas bude tim lip :-) ja to adresuju spise na lidi co proste prispet chtej a kdys nevyberu tak se svet nezbori a budu zit normalne dal, beru to spis jako pripravu na kampan kterou chystame do 2 let ohledne prace :-)

uplne bude postacovat kdys to jen treba nasdilis na socialnich sitich pokud je pouzivas
22. 4. 2016 21:08
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
hele, ten tvuj inzerat, aby se sen stal skutecnosti, tj. dream come true, nikoliv through... no my s manzelkou obvykle adresne prispivame na konkretni nemocne deti, takze tobe na teslu asi jen tak nedame, napred musime vyresit ty deti a pak jine chudaky, s kterymi se osud nemazlil, ale kazdopadne preju hodne stesti.
22. 4. 2016 21:03
racci kridla...
uprimne, tento typ dveri historie zna a nikdy to nedelalo dobrotu. jedinecnost tesly spociva v tom, ze je to cistokrevny elektromobil, je zcela nadbytecne snazit se "vylepsovat" detaily, ktere jsou uz lety proverene.

jen tak mimochodem, koupil byste si nekdo auto s nadrzi na 15 litru, do ktere by slo tankovat pouze tenkym brckem? (tak nejak bych si predstavoval uzivatelsky stejne prijemny konvencni ekvivalent k elektromobilum od tesly).
Avatar - maxi!
22. 4. 2016 21:03
Re: ale preco?
nemyslel som ten stary mercedes ( racek) ale nasadat do SLS je otravne! Aj moje brusko kladie odpor, ale najhorsie je to, ze ked uz sedim, tak neviem zavriet dvere a ked ich konecne pritiahnem k sebe, tak su stresne blizko pri ksychte a vadi mi to.
Ale ok, chceli s tym pripomenut klasiku - beriem....
ale perco tu? To nechapem.... ( mozno, ze kto nahadzuje tie minusy by radsej mohol nieco rozumne napisat - ci to uz nie je take jednoduche?!)
:-!
22. 4. 2016 20:37
Gullwing dveře
Gullwing dveře byly prostě přešlap. Jestli to chtěli udělat user-friendly, měli udělat normální zašupovačky jako to maj moderní MPV.
22. 4. 2016 20:35
Re: Auto na h***o
S i3 jsem měsíc existoval a není to alternativa pro rohlíky, je to v podstatě normální alternativa pro osobní dopravu. Sice ne pro každého, ale pro normální rodinu úplně v pohodě.
22. 4. 2016 20:31
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
Ehm, to je palivový mix ČEZ. Zapomínáte, že ČEZ není celý ČR. Aktuální zdroj najdete tady, mimochodem se hodně liší od původního i vašeho náčrtu. [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2016 20:26
Re: asi sa učia, treba počkať 10 rokov
uz som ta tu cakal... vitaj expert na teslu :yes:

co nam dnes povies k autu? ( zeby zase nic? ) s ktorym mojim nazorom .. pardon zvastom nesuhlasis? .... kludne daj vediet ;-) .. rad ti objasnim moje zvasty
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2016 20:21
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
s tymi vzacnymi kovmi sme sa uz bavili..... ;-) ... a nie je dovod nesuhlasit ani v inych oblastiach.... si jeden z mala ktory ozaj vidi do hlbky problematiky..... som toho nazoru ze masove rosirenie elektrouat je mimo moznosti kapacity prirodnych zdrojov nazej planety... ono ozaj vyrabat 60 milionov elektroaut rocne nepojde ... dalsia vec je dobijanie a zdroj elektriny .... na to ani netreba byt zrovna atomovy fyzik aby sme dospeli k vysledku ze kazdy na zemi elektroauto skratka mat nemoze ...
22. 4. 2016 20:18
Re: Zdroj?
Podla vsetkeho z Autoforumu to okopcili..
[odkaz]
Re: asi sa učia, treba počkať 10 rokov
Ty vieš guľové o tom, čo majú a nemajú čínske autá, tak nemudruj. Možno by si sa divil, koľko ľudí má chuť prežehnať sa, keď číta tie zbierky žvástov, čo sem denne píšeš...
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2016 19:52
Re: asi sa učia, treba počkať 10 rokov
taketo zavazne chyby a v takom rozsahu uz dnes nemaju ani cinske a indicke vozy ... bez srandy

a citat o slabej kvalite a presnosti zlicovania? .. to sa nedocitas uz ani pri lade alebo tate ... skratka tesla ma o com premyslat ak to s autami do buducna mysli vazne... lebo auto to aj nieco viac a nieco uplne ine ako len PC na kolesach ....

PS: haprujuci centralny displej ( cez ktory sa ovlada hodne veci a nepriamo cele auto ) mi nepride zrovna ako detska chyba... pozeram ze v clanku sa to dost zlahcuje ... kazdopadne asi nebude odveci pred jazdou s teslou X sa obcas aj prezehnat a pomodlit ... len tak pro forma ..
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2016 19:47
Re: ale preco?
chceli skratka niecim zaujat ... hra na efekt... ale praktickost a pouzitelnost im unikla..... ale oni na to casom pridu... poucia sa
Avatar - maxi!
22. 4. 2016 19:45
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
heh, pises:
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek, auta znovu jezdí na uhlí.
..
Nemas celkom pravdu!
nechcem ta nejako sklamat, ale aj vtedy vela aut jazdilo na elektrinu, dokonca vela rekordov drzali prave elektromobily!
A o diesel autach este nebolo ani stopy, meno Diesel bolo este nezname

( az na to, ze dcéra Emila Jellínka - slecna Mercedes, mala jeansy Diesel) :-!
22. 4. 2016 19:44
Re: ale preco?
No u tech Mercedesu to byla v padesátých letech konstrukcni nutnost (málokdo vi) a tech par potom jen odkaz na legendu.

Tady je to jen blbej hnuj.
22. 4. 2016 19:43
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
odkaz nejde
uz jo
22. 4. 2016 19:41
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
..aj ty by si mal zacat setrit na nove auto ;-)
[odkaz]
Avatar - maxi!
22. 4. 2016 19:35
ale preco?
vie to niekto?
preco to preboha takto vyrobili?
nejaky genialny oddychnuty mozok vecer sladko zaspal, ze navrhol nieco vynimocne pekne, prakticke a funkcne?
uplne mi unika vyznam toho riesenia, vadilo mi to aj pri mercedesoch a tu je to priamo hruba chyba!
:-!
22. 4. 2016 19:24
asi sa učia, treba počkať 10 rokov
ak si väčšinu robia sami, tak sú to v podstate začiatočníci, ktorí robia všetko prvýkrát aj keď majú skúsenosti nejakí ľudia z iných automobiliek. Nemôže to byť spoľahlivé ako autá automobiliek, ktoré vyrábajú 50 rokov to isté dokola.
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2016 19:20
Re: Auto na h***o
auto to mohlo byt fajn.... keby to malo klasicke dvere vzadu a aj par tisic eur nizsiu cenu... keby sa miesto kridlovych dveri zamerali viac na spolahlivost a kvalitu asi by z toho mali vacsi uzitok aj oni aj zakaznici ... mozno to chcelo len neexperimentovat za kazdu cenu aj tam kde sa nic lepsie uz vymysliet neda ... ale oni na to csaom sami pridu ked im zakaznici o to auto ( neprekvapujuco ) ani nezavadia
Avatar - WinDiesel
22. 4. 2016 19:17
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
Nesvezeš, páč neotevřeš dveře >:D
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2016 19:06
Re: tie kridlove dvere
mohlo by to byt docela fajn auto ale tie kridlove dvere povazujem za preslap na ktory ked tesla X nakoniec aj dojede tak by som sa ani moc necudoval .. dodnes mi nikto nenapisal vyhody tohto riesenia ... ale je to logicke ked ziadne nie su... naopak prve nevyhody sa uz prejavuju a to sa auto sotva zacalo predavat ...
22. 4. 2016 19:02
Re: tie kridlove dvere
Rodinně orientovaný - to je fakt, mě to nedošlo, je to kára pro Adams Family. A já furt, proč je tak divná! >:-[]
Avatar - Machýrek
22. 4. 2016 19:00
Auto na h***o
Predrazene, s problematickym oteviranim zadnich dveri, mimo mesto nepouzitelne. Proste auto na h***o. K tomu i poruchove a odflaknute. A to nejsem nijak zaujatej. Treba zivot s i3 si dokazu predstavit, jako alternativu, kdyz potrebujes rano pro cerstvy rohliky. Ale Tesla v Cesku, to musi byt clovek velky fanousek a nebo masochista.
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2016 18:56
tie kridlove dvere
sa mi uz od zaciatku moc nepacili..... a povazujem ich za preslap a hodne neprakticke zvlast u takto rodinne orientovaneho vozu ..... zda sa ze tentokrat som to odhadol spravne a ani to dlho netrvalo a prve problemy s tymito dverami su uz na svete a to sa sotva zacal predaj tohto modelu ... o celkovej zbytocne vysokej cene ani nehovorim.... s klasickymi dverami mohla byt tesla X urcite o nejakych par tisic eur lacnejsia....

PS: len nedavno model X trapilo nieco s uchytenim zadnych sedaciek ... teraz su to zase kridlove dvere...
22. 4. 2016 18:37
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
Víš co? Jdu do toho. Já měl to štěstí, že jsem si splnil mnoho automobilových snů a přeju ti ten pocit taky! :yes:

i když vkus máš pekelnej TWL >:D >:D

edit - je to moc složitý. Když ti chci přispět, nechci u toho strávit tejden.
Máš tam napsat nějaký číslo konta - založ si tesla konto i proto, že tradičnější lidi jsou často ve vatě.
22. 4. 2016 18:33
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
pekne pekne jo toto asi fakt neni jeste zcela zvladnute (baterie, vyroba elektriny), ale na druhou stranu si rikam ze bych chtel vedet na co budete jezdit za nejakych 50-60let kdy dojde ropa ? bude se jezdit jen na nejaky plyn ? pro me je elektrina budoucnost to ze momentalne jeji vyroba je v nekterych statech "neekologicka" to je veci pokroku kdy se toto zmeni, vsechno nekdy nejak zacalo a vyvijelo se to a toto je pripad i elektro aut a vsemu s tim spojene je to v pocatcich a bude se to urcite vyvijet dal a dal, Musk je podle me chlapik kterej chce pomoct lidstvu se nekam zase posunout, automobilky urcite maji zkoupeno par patentu na nejake alternativni pohony ale proc je vypoustet ted kdyz muzou rejzovat na tom co je ted, jen muj nazor
22. 4. 2016 18:32
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
jj
PRAVDA FOKT JE, ŽE KDYŽ UŽ TAK SOKOLÍ KŘÍDLA [odkaz] JSOU / BYLY / A NAVŽDY BUDOU LEDA TAK KPRDU !! :-)
A proto se taky čeká na TESLA MODEL X2CD 2017 (ClassicDoor) [odkaz] ;-)
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] :yes:
22. 4. 2016 18:28
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
on to nepise, napsal to jednou a pak to kopiruje vsude kde muze, navic to ma plne nesmyslu a uvadi udaje stare prez 9 let, joo to se pak nedivme ze se Ev zacinaj prosazovat, kdys proti nim argumentujou blbci jako ten nahore a jen samejma nesmyslama co rozprasi dite predskolniho veku, :-! vpodstate tim dela EV reklamu a pomaha mu >:D
22. 4. 2016 18:25
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
tak to aspon zdilej kde se da, treba pro pobaveni, jeste 5000 podobmnych darcu a pak te svezu v Tesle 3
22. 4. 2016 18:23
Re: tak pro pobaveni neekoteroristu
Můj názor znáš.
Ale uznávám, že jsi srdcař >:-[] :yes:
Hodně štěstí!
22. 4. 2016 18:22
Re: FOKT perlí no to je PŮSEROLE :)))
"V ČR se 57% el. energie vyrobí z uhlí, 33% z jádra, 4% z plynu, 3,63% z vody, 1,74% z biomasy, 0,35% z větru a 0,11 ze slunce."

divny, kuci z CEZu uvadej na strankach neco jineho, to co pises platilo v roce 2007, takze doporucuju vylest z jeskyne a probrat se z toho spanku, jen abys byl v obraze tak tohle je energeticky mix v CR za rok 2015, ale bacha nelekni se, abys nedostal infarkt >:D [odkaz] a mimochodem jadro by na tom bylo oproti uhli lip, ale jaksi podvod v Dukovanech tuhle jaderku vyrazil na delsi dobu nez se planovalo, jinak by uhli oproti lonsku zase ubylo, da se to tedy cekat zase o neco lepsi v letosnim roce
22. 4. 2016 18:18
tak pro pobaveni neekoteroristu
jo holt dvere jsou dvere

a jestli se chcete pobavit, tak zkousim setrit na Teslu, ac teda necekam ze tady to nekoho oslovi a treba by to alespon sdilel kdys nic jineho [odkaz]
22. 4. 2016 18:01
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
Jseš dobrej. Obdivuju, že to máš sílu psát. Počkej ty reakce. jen co naběhne Khárl antimozek.Ode mě :yes:
22. 4. 2016 18:00
Boží mlýny
melou, to zůstane stejný, léta věčnost celo, melou noží mlejny...:)

To mají ty pazdráti za to, že vztáhli své sprosté pracky na dveře, které patří posvátnému Gullwingu!!! [odkaz]

Pýcha předchází pád. :-!

Takhle to dopadá, když klucí ze Silikon valley začnou vyrábět auta. Jsou zvyklí na počítače a tam je normální, že se několikrát za týden sesypou a restartujou. Vadí to všem i u těch počítačů, ale u aut je to ještě mnohem horší >:D
Avatar - cechblog
22. 4. 2016 17:59
EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BOJUJÍ
1)
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek, auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
V ČR se 57% el. energie vyrobí z uhlí, 33% z jádra, 4% z plynu, 3,63% z vody, 1,74% z biomasy, 0,35% z větru a 0,11 ze slunce. Produkce z větru a slunce byla možná jen díky dotacím v řádech desítek miliard korun na nákup zařízení a výkupní ceny.
2)
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle nájezdu km a spotřeby?
Ektromobil v praxi spotřebuje ze své baterie okolo 30kWh/100km, na které je potřeba v elektrárně vyrobit více jak 200kWh. V ČR je evidováno více jak 7 mil. vozidel a průměrný řidič osobáku najede 15 tis. km ročně. 200kWh * 150 tj. 30MWh * 7^6 tj. 21TWh (dnešní spotřeba celé ČR je 60 TWh). To vše s nájezdem jen jako u průměrného osobního auto. Nákladní doprava spotřebuje v ČR 80% nafty, tz. 21TWh * 4 tj. 84 TWh pokud by ČR chtěla přejít z konvenčních paliv na elektřinu neboli přes 5,6 Temelínů čísté spotřeby. Při zachování dnešního poměru spotřeby (60 TWh) a výrobní kapacity elektráren (90 TWh), 5.6 * 1,5 by bylo potřeba 8,4 Temelínů pro zachování stabilní dodávky 84 TWh na provoz osobní nákladní a hromadné dopravy v ČR.
I kdybychom započítali elektrozastánic proklamovanou ztrátu jen 50% (nereálné), bylo by to: 30 kWh * 2 tj. 60kWh * 150 tj. 9MWh * 7^6 tj. 6,3TWh tj. * 4 * 1,5 tj. 37,8 TWh tj. 2,52 Temelínů.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by násobně více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle spotřeby ropy?
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7 * 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj. děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, jeden Temelín dodává ročně 15 TWh, tz. 6,7 Temelínů. Jaderka má životnost pouze 30 - 50 let a náklady na její výstavbu se pohybují okolo 0,3-0,5 bilonu korun.
4)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výrobě baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt. Jen nevytěžené zásoby lithia se odhadují za 100 let, při součansné spotřebě. Což by nepokrylo spotřebu ani na několik desítek procent baterií potřebných pro elektirfikaci mobility Evropy. Nemluvě o astronomickém nárůstu ceny v případě takové poptávky a tím zvýšení ceny baterií, díky kterým by ujetý km byl nákladnější než ujetý km na plyn nebo dokonce na naftu.
5)
Při standardním terifu elektřiny (nedotovaném) okolo 5 korun vychází km na 1,20 Kč až 1,50 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty, která je ale zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%. Vzhledem k násobné ceně elektromobilu oproti konvenčnímu pohonu ve stejné kategorii auta, se rozdíl v pořizovací ceně nikdy nevrátí.
6)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let.
7)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes nejmodernější technologií 10 hodin, 1 hodina 100 km. Vzhledek ke stavu rozvodné sítě lze rychlonabíječky používat jen v omezené míře, ale ty i dnes dokáží dodat energii na 1000 km nejrychleji více jak za 2 hodiny.
Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund (ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 / 400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
8)
Pro dobíjení elektormobilů je dnešní rozvodná siť nedostatečná. Elektrifikace dopravy v Evropě by znamnala investice do přebudování rozvodné sítě.
Jen si představte, že většina aut se na noc zapne do nabíječky...
9)
Jak svým provozem, tak výrobou a následnou likvidací elektromobil násobně zatěžuje životní prostředí a jeho zastánci jsou nebezpeční a nezodpovědní extremisté.
10)
Viz články:
1) tři w tečka autorevue tečka cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1
2) tři w tečka byznys tečka lidovky tečka cz/po-euforii-vystrizliveni-obamova-podp… />3) tři w tečka autorevue tečka cz/nekupujte-si-ojete-bmw-i3-nissan-leaf…