Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Možno Ty si nevidel nikoho, kto by mal 3.0 TDI s manuálom, ale ja som videl a poznám takéhoto "fajnšmekra". >:D Mám kamaráta, ktorý má Avant (pravda ešte generáciu A6 C6-4F) práve 3.0 TDI (176 kW) s manuálom. Osobne by som takto v prípade rodinného dostavníku nevolil, ale každý nech si vyberie podľa chuti. Pokým je/bola možnosť.
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Kdybych si měl tipnout, tak řeknu, že ta jednotka, která funkci parkovací brzdy obstarává, dělá i tohle. Normálně využívá provozních brzd, tohle tedy může být nadstavba. Nicméně samotnou elektromechanickou parkovací brzdu pro to nepotřebuješ, dalo by se to udělat i bez ní (když tedy pominu tu část, že po nějaké době má přejít z provozních na parkovací, ale nevím, po jak dlouhé době to má být). Například adaptivní tempomat také umí brzdit a není na tohle navázaný. Nemluvě o autonomním brzdění. Provozní brzdy budou ovládané přes jednotku ESP.
Nevím, proč nenabízí Auto Hold i bez toho. Možná si myslí, že klasický Hill Hold stačí.
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Ano, při autoholdu svítí brzdová světla, jsou aktivovány brzdy, ale spojitost s el. ovládáním park. brzdy nějaká být musí, auto s mech park brzdou HDM AT a fcí autohold jsem nezaregistroval, a to ani v rámci jedné značky a modelů osazených stejným motorem a AT převodovkou. Ale jestli to platí stoprocentně...
A samo nemluvím o autoholdu ve smyslu vteřinového přidržení brzd po vyšlápnutí spojky u manuálu při rozjezdu do kopce, to je jiná story.
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Auto Hold se stejně nedělá přes samotnou parkovací brzdu (je příliš pomalá), ale přes provozní. V dávnějších dobách se to dělalo mechanicky, co si tak vzpomínám, dnes se o to stará elektronika. Neřekl bych tedy, že je to díky ní.
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Přesně tak, neviděl jsem nikoho s 3.0 TDI s manuálem. Vlastrně jsem myslel, že to ani není možní kvůli krouťáku. A k té nádrži - mám ve VW Touareg 100 litrů - díky Bohu.
Po Touaregu zvažuji koupit právě A6 Allroad 3.0. Prostorem se skoro vyrovná Touaregu a na dálnici je rychlejší. Je v něm ale víc "kurvítek".
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
>:D
No neviem, ci by som sa ku nim s mojimi poslednymi ( 5-imi ?) HDM AT hodil... :*)
znelo mi to ako "áR-eSúm"... >:D - ta moja nezdrava vztahovacnost, noooo... :-!;-)
Ano, jednu testovaciu som s tym dal, len koli tomu, aby som sa utvrdil, ze proste toto nikomu odporucat nebudem. V A6 je utlmeny pekne, ale vies proste o nom. Asi je to aj mojim trochu fajnovejsim sluchom, alebo co, ale po priamom presadnuti z A6 3.0 TDI quattro ( pred FL 204 PS ) to bol fakt pre mna badatelny rozdiel, ktory za tych "5,50" stoji.
Proste 2 slova: Nechci ho. :-!
Nedela to tak BMW ale Mercedes pokud si dobre pamatuju. BMW ma pro 3er s dieslem myslim kolem 55-58L, pro benzin pak 60L a oboje plati jak pro 1,5L; 2L tak i pro 3L motorizace.
Ma to mat premieru prave v A4 allroade - ten ultra quattro - teda defakto Haldex pre pozdlznu zastavbu miesto torsenu. Lenze ani v katalogu ta slabsia verzia nieje oznacena ako "ultra" a aj rozdiel v spotrebe zatial vyzera len na "klasiku". Ten Haldex by ju mal zrazit este o 0,3 litra nizsie... :-!
Sam som zvedavy, ze ako to vlastne je. V poslednej dobe je problem sa v nich vyznat. :-!
To dělá již tak i BMW mám dojem z důvodu hmotnosti při homologaci či proč.. ale co se týče krouťáku, mám dojem minulá A4 měla se stejnými motory i shodný výkon a krouťák, jako A6. Cosi se psalo o novém Quattru (nějaká elektronika a kupa srač... navrch), ale to aktuální verze A4 ještě nemá, že? Jinak je škoda toho snížení...
Akurat som ale neveriacky pozeral ostatne detaily - hlavne tocivy moment u slabsieho 3.0 TDi, v A6 je s quattrom 500 Nm, tu len 400 :-O Normalne som neveril ani DE strankam a stiahol katalog, aby som to overil, a je to tak. Asi sa uspokojili vdaka tomu, ze A4 je lahsia ako A6 :-|
Druhy šok ale bol - nadrze ! Pre 3 litre v Allroade su 58 litrove standard, ale pre sedany 2 litre len 40 litrov a 54 za priplatok ! :-O toto myslim uz trosku prehanaju... :-!