Zatímco u vlajkové lodi XJ lze pořídit pohon všech kol pouze k třílitrovému benzinovému šestiválci, XE a XF jej kombinují také s turbodieselem řady Ingenium. Sedany jsme prohnali na okreskách v Tyrolsku.
Myslel jsem, že reaguješ na F-Type. Ano v odkazu je XF, to bylo pájovi. Pak to znamená, že jiný systém nemají. Asi to tomu radaru nějak vadí, a může tam být jen něco bez reliéfu.
Na odkazu máš, ale Xf. Sice s cr mřížkou. To je důkazem, že umí udělat cr mřížku s radarem, ale proč ta ohavna samolepka místo znaku. Ta destička pod tím znakem mě nevadí.
Aha, já myslel, že F-Type to nemá ani ve výbavě, rozdílných provedení znaků jsem se nevšiml. O to více je ale k nepochopení, proč sedany mají i to "sklíčko", že by modernější/jiný systém?
Přijde mi to jako by na radar zapomněli při konstrukci a až při montáži ho tam nějak dobastlili. :no: To už ho mám já lépe vyřešený na mém stařičkém kousku. :-) A přerušení linky v interiéru kvůli hud mě taky nepřišlo zrovna dobře zvládnuté.
Zatím se do nového nepoženu.
Snad nejhůř vyřešený radarový tempomat. Opravdu síla...je to škoda a navíc údajně nejde na lesklou mřížku. Ne že bych si na ní potrpěl a na radarový tempomat taky, ale může to být pro spoustu lidí omezující.
Ano souhlasím. Ten plast je příšerný. Asi je to radar, ale copak to nešlo vyřešit líp? Ještě mě nesedí provedení Hud. Tedy jeho zakomponování do přístrojové desky.
;-\
pred dvoma tyzdnami som trosku cez vikend trekoval v oblasti presovskeho kraja .... zasiel som do jednej primestskej dedinky kde rastu nove domky ako huby po dazdi a kde je to same nove milionarske auto...... a co nevidim.... nove XE uz si tam klido pido stoji akoby nic ;-) ... nazivo podla mna bezkonkurencny vzhlad .... dovolim si tvrdit ze ma co do vizaze asi najblizsie k bmw 3 ... ale ta aura a charizma jaguaru je omnoho silnejsia ako v pripade bmw ;-) ..... prekvapilo ma ako nazivo posobi nizke ... kde vedla stojaci starsi auris vyzeral ako hruda cohosi co tazko nazvat autom ;-) ... vazne to XE je moc pekne .... podla mna dokonala vizaz len to chce samozrejme poriadny benzin ktory takejto divokej selme pasuje najlepsie a potom to nema chybicku .. uspech a spokojnost bude u majitelov zarucena ... jag ide spravnym smerom :yes:
u aut na operak neproservisujes vubec nic, resp.uplbe stejne nafta vs. benzin. ale i jinak, ja vetsim servisnim nakladum u nafty neverim. ani vuci turbobenzinum, ani vuci atmosfere. moc nevim, co bys chtel na aute do dejme tomu 250 tis km delat. a pokud je to nejaky slaby kus z vyroby, projevi se to jeste v zaruce. u novych aut a prvnich par let provozu, bez ohledu na ujete km nevidim problem. horsi je to u ojetin s nejakym tim rokem a najezdem. navic, s dieselem kdyz jedes pianko jedes za 5,5, kdyz pilu, za 7. Benzin? Tam je to rozpeti kapanek vetsi. A jak se jezdi se sluzebnima autama.. Benzin na vetsi najezd a pro firmy byl, je a bude nesmysl, rozdil ve spotrebe je velky a vyssi servisni naklady jsou pohadka.
velmi charizmaticke sedany .... jaguar je opat tam kde ma byt a kde ho chceme vidiet .... v tomto velka pochvala ... ale trosku mi tu chyba aj SUV novinka F-pace o ktorej je akosi stale vcelku ticho a pritom by uz mala byt v predaji .... tak dufam ze jej testik sa uz rysuje a pride uz coskoro ... lebo vazne sa uz neviem dockat testu prave tohto noveho jaguaru :yes:
Při přímém srovnání je XF snad ještě lahodnější. Takový učesanější, ale přitom stále zábavný. Tak jak se na danou třídu sluší a patří.
Mě vyhovuje XE, ale možná bych se XF-S vůbec nebránil ;-)
Žádný 4R se nevyrovná projevem šestihrnku. Ten svou omezenou sílu rozmělní v předlouhých převodových stupních nastavených na rádoby eko režim. O kultivovanosti se ani nebavím. Navíc reálně nežere víc než právě čtyřválce. ;-)
Mame jedno firemne XF sportbreak 3L diesel , absolvovali sme tiez dlhsie trate ako napr. Londyn - Lyon - Meribel. Velmi prijemne auto a napriek dieslu taha velmi slusne a na Francuzskych povolenych 130 km/h to treba dost krotit... Ten 6 valec tam treba myslim ze 4 valec je lepsi pre XE ale aj Nemci davaju 4 valce do E cka, A 6 a BMW tak je to potom v poriadku... Podvozok je velmi dobry . V kabine je trosku menej miesta ako u Nemcov a kufor je tiez mensi na to ze to je kombik... Inak :yes:
Aha, ja som myslel, že ste jazdili spolu s pajom ten silnejší. Aj tak by ale človek čakal, že v menšom a ľahšom XE sa ten motor bude správať trochu živšie, ako v ťažkotonážnom Mondeu.
Já jsem tu silnější verzi EB v jagu nejel, moje hodnocení se týkalo výhradně té slabší verze, a to je skutečně bída, ve srovnání s čímkoliv konkurenčním podobných papírových údajů.
Bez předvídavosti se nedá řídit. Ale také by to chtělo s tou předvídavostí trochu ohleduplnosti.
Mně žerou benzíny na dálnici oba 9, akorát že jeden nejezdím pře 90-100. Oba automaty, jeden AWD, jeden 4-rychlostní 4WD. Ani jedno není autem pro ekonomickou jízdu :P .
Šlo mi dnes jen o srovnání a když jsem jel za stejných klimatckých podmínek v naftě (je pravda, že v gazíku) a zpátky ve svým. Ťuknul jsem na tempomatu stejnou rychlost a jen počkal na výsledek.
Nebýt našeho jedinýho motocyklovýho závodníka v MS Superbiků, který se mnou odjížděl z pumpy ve Vyškově a jeho provokování, byla by tam možná i číslice začínající sedmičkou. ;-)
Tak zas abychom si tu nemazali medy kolem úst, 8,4 je na klobouka, 140 po dálnici se šmrdláním plynového pedálu. Se stejně potentním dýzlem pojedeš ve stejném režimu za 6 litrů. Každopádně spotřeba není žádná trága, s XES se určitě dá jezdi kolem 10 l v mixu. ;-)
P.S.: posez taky chce ještě dolů, vrátili mi to samosebou v poloze servisáka, a ačkoliv jsem ji vracel přes paměť ten centimetr, možná i víc bych snesl. ;-)
Neviem, 177 kW verziu v Mondeu nepoznám, len 184 kW vo Focuse, ale k nemu som rozhodne výhrady nemal, charakteru má na rozdávanie; je ale pravda, že 2,0TSI je úspornejší.
Ani v jednom případě jsem na to nijak zvlášť nešlapal a v S se vracel do tempomatový rychlosti jen přes ovladač tempomatu. Rychlosti v rámci tolerovanýho překročení a jen párkrát víc, abych uhnul rychlíkům ;-)
Musím říct, že mně hodnocení testera docela překvapuje, myslím tím, jaký cítil jízdně velký rozdíl mezi XE a XF (zmiňovaná nedotáčivost). Můj dojem je opačný, rozdíl v jízdním projevu XF a XE vidím vzhledem k rozdílným rozměrům (hlavně rozvoru) jako naprosto marginální, nedotáčivost u XF jsem nezaznamenal, z mého pohledu je to podvozkově nejlepší auto ve třídě, které právě agilitou může směle soupeřit se zadokolkami o třídu níž.
A co se týká verzí rwd vs. awd, zkoušel jsem jak XF tak XE v obou verzích vždy u daného modelu jednu verzi po druhé a přijde mi, že u XF není v projevu rozdíl mezi awd a rwd prakticky žádný, u XE byl trochu cítit, ale mohlo to být dáno také tím, že awd XE jsem jel s 20d a rwd v S verzi, která je přece jen lepší než běžná varianta.
Sumasumárum, awd u jaguaru zábavu nijak nekazí, při řízení prakticky nejde poznat. :yes::-)
Když to XF... nevím ti člověče. XE na mě působí takovým pevnějším dojmem... méně rozevláté...zkrátka lépe, než XF. A že se XE rádo zavrtí? Někdy ten kontakt s realitou není úplně na škodu.
Ceny jsou napálený, je potřeba jednat. Nedá se nic dělat...pamatuju si na diskuzi na ACZ, kde někdo tvrdil jak je to pod jeho úroveň, pod mojí tedy rozhodně ne. ;-)
U nás sú iné ceny, XE so 180k dízlom je od 38000 (MT, RWD, výbava Pure) do 48600 (AT, AWD, Portfolio). Benzín V6 je za 56300 (zatiaľ jediná kombinácia je AT, RWD, výbava S). Teda stále je tu rozdiel 10000, teda 20%, a to bez AWD.
Ono je těžké na dvou pruzích na dálnici jet ustálenou rychlostí, když se jede v rámci zákonných limitů a je třeba co chvíli předjíždět kamion, což často nejde, protože se stále najde dostatek řidičů, kteří prostě jedou rychleji (například protože je jízda na limitu "uspává", že?) a podle geniálních předpisů musím tedy zpomalovat, ale to už se jme předjíždět ten, co jel zatím slušně za mnou, takže musím z těch 130 zpomalit na 90 a pak se zase rychle rozjet, protože se blíží další várka aut.
Jinak jo, za +-8 umí po dálnici jezdit skoro každé auto. Třeba Civic i za 6.
O víkendu jsem si projel XE i XF s AWD taky, nějaký závratný rozdíl v chování motoru jsem nezpozoroval i chování na limitu je stále příjemný. Možná lehce větší nedotáčivost, ale stále ten první pohyb při zatlačení plynu je cítit zezadu ;-) .
XF je ale každopádně vyváženější, možná kvůli delšímu rozvoru, zádi...kdoví. XE se rádo zavrtí (ne že by se mi to nelíbilo), ale XF zaklekne a krouží.
No 60 tisíc ročně je jedna věc, ale záleží jak dlouho ty auta budeš držet. I když rychlý výpočet u příkladu 1,4 TSI 114 Kw vs. 2,0 TDi 110 Kw při ročním nájezdu 60 tis. je rozdíl v phm cca. 30 tis. Kč, krátkodobě je tedy nafta výhodnější, a když bys ty auta držel 4 roky, tak rozdíl na phm bude 120 tis, a to asi na naftě tolik neproservisuješ.
Je to neobvyklé, ale máš pravdu, len zo zaujímavosti som pozrel spritmonitor a slabší 2,0EB žerie viac (9,94 l), ako silnejší (9,77 l; platí pre Mondeo, XE s 2,0EB je tam len jeden).
Dnes bych asi naštval nákupčí vozových parků ve firmách. Brzo ráno Rožnov - Praha v Diaco Sport 2,0d 180HPna prázdnějších cestách za 8,6. Zpátky v XE-S jsem za kratší dobu dojel s průměrem 8,4. Na dálnicích ustálenou rychlostí není výhoda nafty až tak velká. Nevím jak ostatní uživatelé, ale třeba i Mondeo kombi 180HP AWD s automatem zatím průměr 8,3.
asi bych byl taky rázem plešatej... za své bych šel do benzínu... koneckonců, vždyť je zřejmé z mého nicku, že do svých soukromých vozů preferuji Petrol.
to máš s těmi "zabedněnci" těžké... když oni vidí jen to jedno jediné poslední vygenerované nadčíslo - a vysvětluj jim pak realitu :-) Prakticky nemožné ;-)
U těch menších automobilů asi ano. Máme tu už dvě oktávky na CNG, zbytek Octávek s 1.4TSi. Ale vše v rámci střední třídy jsme nařízením fásli v dieselu. Ale když jářku nalítáš 50 - 60000 ročně, tak si benzín u střední třídy neobhájíš. A už vůbec ne benzínový šestiválec. Tím spíš, že v mém případě mi to schvaluje Frantík, čili člověk z Mekky ropáků.
Většinou firmy co nabízejí pronájem firemních flotil, nebo car policy jsou pořád přesvědčeny, že u nafty uspoří phm. V poslední době bych řekl, že celkové náklady u benzínů rozdíl spolehlivě setřou, nebo je to těsné.
Nadřízení bývají zabedněnci, kteří se domnívají, že benzínové auto na dálnici žere 10/100 nebo kolik. Naštěstí se najdou aspoň tací, kteří berou i plynové vozy. A v menších firmách dokonce někteří šéfové řeknou "na pohonné hmoty ti budu přispívat stejně, jako průměrně potřebuje tady Franta s chrochtávkou, jinak si do dané ceny kup co chceš".
Nerozporuji... já podotknul na business jízdy... a to by mi benzín neprošel. Jinak bych samozřejmě v rámci "soukromého vlastnictví" volil benzín, samozřejmě však s AT.
No, když já mám pořád zafixovány automobily spíše jako pracovní nástroj. Budu se muset nad sebou zamyslet :-)
A jak tak koukám do těch ceníků... je zločin, že jsem nedokázal přesvědčit své nadřízené...
ačkoliv biturbovému Mondeu také není mnoho co vytknout, XE by mi "lépe" stačilo, že ano.
Ono by to mohlo stačiť aj s 200/240k benzínom, ale podľa všetkých testov ten motor (Ecoboost od Fordu) tam zrovna neexceluje, takže by to chcelo počkať na nové benzíny rady Ingenium. Ale ako vravíš benzínový V6 by bola iná liga, ako by sa vedel - a mohol! - vyjadriť webpaja :-) Len tých 56000 € je už trochu inde.
Jak tak koukám do těch ceníků, tak je zločin nekoupit aspoň ten slabší benzínový třílitr. 1.1 s automatem když dvoulitrová nafta je za 1.015 v manuálu? Come on...
Jo, XE se mi zkrátka líbí víc a víc. Pro mne, jakožto obyčejného smrtelníka, by výkon toho silnějšího dieselu bohatě stačil. AWD dle testu pracuje výtečně... na takové to business ježdění spotřeba naprosto geniální, jistota za volantem nadprůměrná... co víc si přát?
PS: ten zelenej... sákryš.
Hezky popsáno.