Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Testujeme jaguary s pohonem všech kol. V Tyrolsku jsme prohnali XE a XF

Zatímco u vlajkové lodi XJ lze pořídit pohon všech kol pouze k třílitrovému benzinovému šestiválci, XE a XF jej kombinují také s turbodieselem řady Ingenium. Sedany jsme prohnali na okreskách v Tyrolsku.
Zpět na článek
Avatar - Pekelná Micinka
18. 5. 2016 14:56
Re: Promiň kocoure
Myslel jsem, že reaguješ na F-Type. Ano v odkazu je XF, to bylo pájovi. Pak to znamená, že jiný systém nemají. Asi to tomu radaru nějak vadí, a může tam být jen něco bez reliéfu.
18. 5. 2016 00:00
Re: Promiň kocoure
Na odkazu máš, ale Xf. Sice s cr mřížkou. To je důkazem, že umí udělat cr mřížku s radarem, ale proč ta ohavna samolepka místo znaku. Ta destička pod tím znakem mě nevadí.
Avatar - Pekelná Micinka
17. 5. 2016 23:25
Re: Promiň kocoure
Aha, já myslel, že F-Type to nemá ani ve výbavě, rozdílných provedení znaků jsem se nevšiml. O to více je ale k nepochopení, proč sedany mají i to "sklíčko", že by modernější/jiný systém?
17. 5. 2016 23:21
Re: Promiň kocoure
Hm to jo, ale pořád ten plastový znáček tam je. Vypadá to strašně lacině. Kvůli této hovadině bych nechtěl radar. :-!
Avatar - Pekelná Micinka
17. 5. 2016 22:39
Re: Promiň kocoure
Aspoň F-Type byl ušetřen. Tady je i na chromu, takže asi půjde. [odkaz]
17. 5. 2016 19:42
Re: Promiň kocoure
Přijde mi to jako by na radar zapomněli při konstrukci a až při montáži ho tam nějak dobastlili. :no: To už ho mám já lépe vyřešený na mém stařičkém kousku. :-) A přerušení linky v interiéru kvůli hud mě taky nepřišlo zrovna dobře zvládnuté.
Zatím se do nového nepoženu.
17. 5. 2016 18:14
Re: radost
Jsou si podobný...placatý, přikrčený a pěkně na zadek posazený sedany. Tak jak to u RWD má být.
17. 5. 2016 18:12
Re: Promiň kocoure
Snad nejhůř vyřešený radarový tempomat. Opravdu síla...je to škoda a navíc údajně nejde na lesklou mřížku. Ne že bych si na ní potrpěl a na radarový tempomat taky, ale může to být pro spoustu lidí omezující.
17. 5. 2016 17:51
Re: Promiň kocoure
Ano souhlasím. Ten plast je příšerný. Asi je to radar, ale copak to nešlo vyřešit líp? Ještě mě nesedí provedení Hud. Tedy jeho zakomponování do přístrojové desky.
;-\
17. 5. 2016 17:40
Re: Spotřeba
To mě obecně taky ne >:-[] Dálnice je nejjednodušší způsob ;-)
Avatar - jazva
17. 5. 2016 17:12
Re: Spotřeba
Ajéje! Mne sa poslednú dobu nejako nedarí dostať sa pod 9 na sto... >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2016 15:51
Re: radost
pred dvoma tyzdnami som trosku cez vikend trekoval v oblasti presovskeho kraja .... zasiel som do jednej primestskej dedinky kde rastu nove domky ako huby po dazdi a kde je to same nove milionarske auto...... a co nevidim.... nove XE uz si tam klido pido stoji akoby nic ;-) ... nazivo podla mna bezkonkurencny vzhlad .... dovolim si tvrdit ze ma co do vizaze asi najblizsie k bmw 3 ... ale ta aura a charizma jaguaru je omnoho silnejsia ako v pripade bmw ;-) ..... prekvapilo ma ako nazivo posobi nizke ... kde vedla stojaci starsi auris vyzeral ako hruda cohosi co tazko nazvat autom ;-) ... vazne to XE je moc pekne .... podla mna dokonala vizaz len to chce samozrejme poriadny benzin ktory takejto divokej selme pasuje najlepsie a potom to nema chybicku .. uspech a spokojnost bude u majitelov zarucena ... jag ide spravnym smerom :yes:
17. 5. 2016 15:45
Re: radost
u aut na operak neproservisujes vubec nic, resp.uplbe stejne nafta vs. benzin. ale i jinak, ja vetsim servisnim nakladum u nafty neverim. ani vuci turbobenzinum, ani vuci atmosfere. moc nevim, co bys chtel na aute do dejme tomu 250 tis km delat. a pokud je to nejaky slaby kus z vyroby, projevi se to jeste v zaruce. u novych aut a prvnich par let provozu, bez ohledu na ujete km nevidim problem. horsi je to u ojetin s nejakym tim rokem a najezdem. navic, s dieselem kdyz jedes pianko jedes za 5,5, kdyz pilu, za 7. Benzin? Tam je to rozpeti kapanek vetsi. A jak se jezdi se sluzebnima autama.. Benzin na vetsi najezd a pro firmy byl, je a bude nesmysl, rozdil ve spotrebe je velky a vyssi servisni naklady jsou pohadka.
Avatar - Pekelná Micinka
17. 5. 2016 15:40
Promiň kocoure
Ale proč ten hnusnej kus plastu přes namalované logo (je jiné než standartní).
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2016 15:38
krasne vozy
velmi charizmaticke sedany .... jaguar je opat tam kde ma byt a kde ho chceme vidiet .... v tomto velka pochvala ... ale trosku mi tu chyba aj SUV novinka F-pace o ktorej je akosi stale vcelku ticho a pritom by uz mala byt v predaji .... tak dufam ze jej testik sa uz rysuje a pride uz coskoro ... lebo vazne sa uz neviem dockat testu prave tohto noveho jaguaru :yes:
Avatar - Ozzman
17. 5. 2016 15:17
Re: XF vs. XE
Jo, to souhlasím, hlavně pro nás vysoké, ale to je tak malinká piha na kráse a myslim, že je to i o zvyku :-)
Avatar - Emel
17. 5. 2016 14:52
Re: radost
No v blbě udělané tabulce v článku :-)
Avatar - positivemind
17. 5. 2016 14:07
Re: radost
Kde jsi viděl slabší benzínový třílitr? Koukám, že rozdíl mezi 2.0 200k a 3.0 je půl milion, ale to jde o verzi S
17. 5. 2016 13:54
Re: radost
Při přímém srovnání je XF snad ještě lahodnější. Takový učesanější, ale přitom stále zábavný. Tak jak se na danou třídu sluší a patří.
Mě vyhovuje XE, ale možná bych se XF-S vůbec nebránil ;-)
17. 5. 2016 13:52
Re: XF
Žádný 4R se nevyrovná projevem šestihrnku. Ten svou omezenou sílu rozmělní v předlouhých převodových stupních nastavených na rádoby eko režim. O kultivovanosti se ani nebavím. Navíc reálně nežere víc než právě čtyřválce. ;-)
Avatar - Londonbridge
17. 5. 2016 13:39
XF
Mame jedno firemne XF sportbreak 3L diesel , absolvovali sme tiez dlhsie trate ako napr. Londyn - Lyon - Meribel. Velmi prijemne auto a napriek dieslu taha velmi slusne a na Francuzskych povolenych 130 km/h to treba dost krotit... Ten 6 valec tam treba myslim ze 4 valec je lepsi pre XE ale aj Nemci davaju 4 valce do E cka, A 6 a BMW tak je to potom v poriadku... Podvozok je velmi dobry . V kabine je trosku menej miesta ako u Nemcov a kufor je tiez mensi na to ze to je kombik... Inak :yes:
17. 5. 2016 13:32
Re: radost
Spíš naladění...bylo to jako diesel.
Avatar - iudex
17. 5. 2016 13:17
Re: radost
Aha, ja som myslel, že ste jazdili spolu s pajom ten silnejší. Aj tak by ale človek čakal, že v menšom a ľahšom XE sa ten motor bude správať trochu živšie, ako v ťažkotonážnom Mondeu.
17. 5. 2016 13:02
Re: Spotřeba
Tam ne, v XE chápu, že si za sebe nesednul. Třeba za Dinara nebo Iudexe bych dal max deset vydání časopisu Květy, abych si je nechal slisovat ;-)
Avatar - Dinar
17. 5. 2016 12:59
Re: radost
Já jsem tu silnější verzi EB v jagu nejel, moje hodnocení se týkalo výhradně té slabší verze, a to je skutečně bída, ve srovnání s čímkoliv konkurenčním podobných papírových údajů.
Avatar - Aoyagi
17. 5. 2016 12:59
Re: Spotřeba
Bez předvídavosti se nedá řídit. Ale také by to chtělo s tou předvídavostí trochu ohleduplnosti.

Mně žerou benzíny na dálnici oba 9, akorát že jeden nejezdím pře 90-100. Oba automaty, jeden AWD, jeden 4-rychlostní 4WD. Ani jedno není autem pro ekonomickou jízdu :P .
17. 5. 2016 12:59
Re: XF vs. XE
Pozice v F-T je lepší... >:-[] :-!
17. 5. 2016 12:57
Re: Spotřeba
Šlo mi dnes jen o srovnání a když jsem jel za stejných klimatckých podmínek v naftě (je pravda, že v gazíku) a zpátky ve svým. Ťuknul jsem na tempomatu stejnou rychlost a jen počkal na výsledek.
Nebýt našeho jedinýho motocyklovýho závodníka v MS Superbiků, který se mnou odjížděl z pumpy ve Vyškově a jeho provokování, byla by tam možná i číslice začínající sedmičkou.
;-)
Avatar - Dinar
17. 5. 2016 12:56
Re: XF vs. XE
To mě taky udivuje v hodnocení, jak si p. Mička pochvaluje nízký posaz, centimetr dva by XE klidně dolů sneslo. ;-)
17. 5. 2016 12:55
Re: Spotřeba
a to jsem zvědavej, jestli v tom F-Pace bude Hanz Mička opět stísněný >:D >:D >:D
Avatar - Dinar
17. 5. 2016 12:54
Re: Spotřeba
Stačilo minutu počkat a nemusel jsem nic psát. >:D ;-)
Avatar - iudex
17. 5. 2016 12:54
Re: radost
To tvrdieval svojho času GTI (ale s veľkou dávkou nadsádzky). ;-)
Avatar - Dinar
17. 5. 2016 12:54
Re: Spotřeba
Tak zas abychom si tu nemazali medy kolem úst, 8,4 je na klobouka, 140 po dálnici se šmrdláním plynového pedálu. Se stejně potentním dýzlem pojedeš ve stejném režimu za 6 litrů. Každopádně spotřeba není žádná trága, s XES se určitě dá jezdi kolem 10 l v mixu. ;-)
17. 5. 2016 12:52
Re: XF vs. XE
Myslíš při řízení S a "d" verze? >:-[] >:D >:D

P.S.: posez taky chce ještě dolů, vrátili mi to samosebou v poloze servisáka, a ačkoliv jsem ji vracel přes paměť ten centimetr, možná i víc bych snesl. ;-)
Avatar - iudex
17. 5. 2016 12:52
Re: radost
Neviem, 177 kW verziu v Mondeu nepoznám, len 184 kW vo Focuse, ale k nemu som rozhodne výhrady nemal, charakteru má na rozdávanie; je ale pravda, že 2,0TSI je úspornejší.
17. 5. 2016 12:51
Re: Spotřeba
Ani v jednom případě jsem na to nijak zvlášť nešlapal a v S se vracel do tempomatový rychlosti jen přes ovladač tempomatu. Rychlosti v rámci tolerovanýho překročení a jen párkrát víc, abych uhnul rychlíkům ;-)
Avatar - Dinar
17. 5. 2016 12:50
XF vs. XE
Musím říct, že mně hodnocení testera docela překvapuje, myslím tím, jaký cítil jízdně velký rozdíl mezi XE a XF (zmiňovaná nedotáčivost). Můj dojem je opačný, rozdíl v jízdním projevu XF a XE vidím vzhledem k rozdílným rozměrům (hlavně rozvoru) jako naprosto marginální, nedotáčivost u XF jsem nezaznamenal, z mého pohledu je to podvozkově nejlepší auto ve třídě, které právě agilitou může směle soupeřit se zadokolkami o třídu níž.

A co se týká verzí rwd vs. awd, zkoušel jsem jak XF tak XE v obou verzích vždy u daného modelu jednu verzi po druhé a přijde mi, že u XF není v projevu rozdíl mezi awd a rwd prakticky žádný, u XE byl trochu cítit, ale mohlo to být dáno také tím, že awd XE jsem jel s 20d a rwd v S verzi, která je přece jen lepší než běžná varianta.

Sumasumárum, awd u jaguaru zábavu nijak nekazí, při řízení prakticky nejde poznat. :yes: :-)
17. 5. 2016 12:48
Re: radost
Když ho srovnáš s 2,0TSI např, tak to skončí podobně ;-)
17. 5. 2016 12:48
Re: radost
Když to XF... nevím ti člověče. XE na mě působí takovým pevnějším dojmem... méně rozevláté...zkrátka lépe, než XF. A že se XE rádo zavrtí? Někdy ten kontakt s realitou není úplně na škodu.
Avatar - iudex
17. 5. 2016 12:47
Re: Spotřeba
Každopádne je to paráda, jazdiť s potentným V6 benzínom za 8,4 litra. :yes:
17. 5. 2016 12:46
Re: radost
Ceny jsou napálený, je potřeba jednat. Nedá se nic dělat...pamatuju si na diskuzi na ACZ, kde někdo tvrdil jak je to pod jeho úroveň, pod mojí tedy rozhodně ne. ;-)
Avatar - iudex
17. 5. 2016 12:45
Re: radost
No asi ten EB nevnímajú až tak problematicky, ako Dinar. ;-)
17. 5. 2016 12:45
Re: Spotřeba
Pro plynulost (neříkám, že ideální), to chce trochu předvídavosti. Jestli jsem kvůli myškám brzdil dnes dohromady 4x, tak se moc nemýlím.

Netvrdím, že 8l je nějaká pro benzíny bájná hranice, jen suše srovnávám spotřeba nafta vs benzín.
Avatar - iudex
17. 5. 2016 12:44
Re: radost
U nás sú iné ceny, XE so 180k dízlom je od 38000 (MT, RWD, výbava Pure) do 48600 (AT, AWD, Portfolio). Benzín V6 je za 56300 (zatiaľ jediná kombinácia je AT, RWD, výbava S). Teda stále je tu rozdiel 10000, teda 20%, a to bez AWD.
Avatar - Aoyagi
17. 5. 2016 12:39
Re: Spotřeba
Ono je těžké na dvou pruzích na dálnici jet ustálenou rychlostí, když se jede v rámci zákonných limitů a je třeba co chvíli předjíždět kamion, což často nejde, protože se stále najde dostatek řidičů, kteří prostě jedou rychleji (například protože je jízda na limitu "uspává", že?) a podle geniálních předpisů musím tedy zpomalovat, ale to už se jme předjíždět ten, co jel zatím slušně za mnou, takže musím z těch 130 zpomalit na 90 a pak se zase rychle rozjet, protože se blíží další várka aut.

Jinak jo, za +-8 umí po dálnici jezdit skoro každé auto. Třeba Civic i za 6.
17. 5. 2016 12:36
Re: radost
Tam není problém ve vývoji, spíš v plánování. Podle mě ho nemají kde vyrábět... Nebo nakoupili moc od Fordu. Ale motor je dávno hotový ;-)
17. 5. 2016 12:35
Re: Spotřeba
Pardon, Disco Sport ;-) . Za rozdíl podle mě může i 9°ZF. Osmikvalt je v F-P s tímto motorem mnohem klidnější a lepší.
17. 5. 2016 12:35
Re: radost
max 2 roky "velká" a tři roky Octomilky a níže.
17. 5. 2016 12:34
Re: radost
O víkendu jsem si projel XE i XF s AWD taky, nějaký závratný rozdíl v chování motoru jsem nezpozoroval i chování na limitu je stále příjemný. Možná lehce větší nedotáčivost, ale stále ten první pohyb při zatlačení plynu je cítit zezadu ;-) .
XF je ale každopádně vyváženější, možná kvůli delšímu rozvoru, zádi...kdoví. XE se rádo zavrtí (ne že by se mi to nelíbilo), ale XF zaklekne a krouží.
Avatar - iudex
17. 5. 2016 12:34
Re: Spotřeba
Lámem si hlavu, čo je to za auto to Diaco. Až po chvíli mi to došlo. >:-[]
17. 5. 2016 12:33
Re: Spotřeba
Jo... jak to kulantně říct... to máš tak, když přijde druhořadej Čech a požádá prvořadého žabožrouta o pozornost... ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
17. 5. 2016 12:33
Re: radost
No 60 tisíc ročně je jedna věc, ale záleží jak dlouho ty auta budeš držet. I když rychlý výpočet u příkladu 1,4 TSI 114 Kw vs. 2,0 TDi 110 Kw při ročním nájezdu 60 tis. je rozdíl v phm cca. 30 tis. Kč, krátkodobě je tedy nafta výhodnější, a když bys ty auta držel 4 roky, tak rozdíl na phm bude 120 tis, a to asi na naftě tolik neproservisuješ.
Avatar - iudex
17. 5. 2016 12:32
Re: radost
Áno, je to Ecoboost od Fordu (149 a 177 kW). Zatiaľ, kým si Jag nevyvinie vlastné benzíny radu Ingenium.
17. 5. 2016 12:31
Re: radost
Jasně, původní Fordí konstrukce ;-)
Avatar - iudex
17. 5. 2016 12:31
Re: radost
Je to neobvyklé, ale máš pravdu, len zo zaujímavosti som pozrel spritmonitor a slabší 2,0EB žerie viac (9,94 l), ako silnejší (9,77 l; platí pre Mondeo, XE s 2,0EB je tam len jeden).
17. 5. 2016 12:31
Re: Spotřeba
Za mnou takový člověk přijít a říct...šéfe, v rámci výběru jsem odzoušel to a to a reálně tohle vychází líp... Ale co už ;-)
17. 5. 2016 12:30
Re: Spotřeba
Nenaštval bys je...často jsou velmi hluší, neboť je k hluchotě nutí ti, co jsou často záměrně i slepí ;-)
17. 5. 2016 12:27
Spotřeba
Dnes bych asi naštval nákupčí vozových parků ve firmách. Brzo ráno Rožnov - Praha v Diaco Sport 2,0d 180HPna prázdnějších cestách za 8,6. Zpátky v XE-S jsem za kratší dobu dojel s průměrem 8,4. Na dálnicích ustálenou rychlostí není výhoda nafty až tak velká. Nevím jak ostatní uživatelé, ale třeba i Mondeo kombi 180HP AWD s automatem zatím průměr 8,3.
17. 5. 2016 12:20
Re: radost
asi bych byl taky rázem plešatej... za své bych šel do benzínu... koneckonců, vždyť je zřejmé z mého nicku, že do svých soukromých vozů preferuji Petrol.
17. 5. 2016 12:19
Re: radost
Bohužel jde o chybu redakce, je to silnější R4 EB 2,0 ;-) . Ten je jednoznačně líp naladěný než 200HP verze, reálně žere míň a mnohem líp jede.
Avatar - Emel
17. 5. 2016 12:16
Re: radost
Jo, při 60kkm dejme tomu... ale kdybych měl dát za R4 naftu s automatem to co za šestiválec tak bych si asi rval vlasy.
17. 5. 2016 12:14
Re: radost
to máš s těmi "zabedněnci" těžké... když oni vidí jen to jedno jediné poslední vygenerované nadčíslo - a vysvětluj jim pak realitu :-) Prakticky nemožné ;-)
Avatar - Emel
17. 5. 2016 12:12
Re: radost
No ne, rozdíl mezi dvoulitrem 200k a slabším třílitrem je taky
17. 5. 2016 12:08
Re: radost
U těch menších automobilů asi ano. Máme tu už dvě oktávky na CNG, zbytek Octávek s 1.4TSi. Ale vše v rámci střední třídy jsme nařízením fásli v dieselu. Ale když jářku nalítáš 50 - 60000 ročně, tak si benzín u střední třídy neobhájíš. A už vůbec ne benzínový šestiválec. Tím spíš, že v mém případě mi to schvaluje Frantík, čili člověk z Mekky ropáků.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 5. 2016 11:59
Re: radost
Většinou firmy co nabízejí pronájem firemních flotil, nebo car policy jsou pořád přesvědčeny, že u nafty uspoří phm. V poslední době bych řekl, že celkové náklady u benzínů rozdíl spolehlivě setřou, nebo je to těsné.
Avatar - Aoyagi
17. 5. 2016 11:58
Re: radost
Nadřízení bývají zabedněnci, kteří se domnívají, že benzínové auto na dálnici žere 10/100 nebo kolik. Naštěstí se najdou aspoň tací, kteří berou i plynové vozy. A v menších firmách dokonce někteří šéfové řeknou "na pohonné hmoty ti budu přispívat stejně, jako průměrně potřebuje tady Franta s chrochtávkou, jinak si do dané ceny kup co chceš".
17. 5. 2016 11:41
Re: radost
Nerozporuji... já podotknul na business jízdy... a to by mi benzín neprošel. Jinak bych samozřejmě v rámci "soukromého vlastnictví" volil benzín, samozřejmě však s AT.
No, když já mám pořád zafixovány automobily spíše jako pracovní nástroj. Budu se muset nad sebou zamyslet :-)
A jak tak koukám do těch ceníků... je zločin, že jsem nedokázal přesvědčit své nadřízené...
ačkoliv biturbovému Mondeu také není mnoho co vytknout, XE by mi "lépe" stačilo, že ano.
Avatar - iudex
17. 5. 2016 11:30
Re: radost
Ono by to mohlo stačiť aj s 200/240k benzínom, ale podľa všetkých testov ten motor (Ecoboost od Fordu) tam zrovna neexceluje, takže by to chcelo počkať na nové benzíny rady Ingenium. Ale ako vravíš benzínový V6 by bola iná liga, ako by sa vedel - a mohol! - vyjadriť webpaja :-) Len tých 56000 € je už trochu inde.
Avatar - Emel
17. 5. 2016 11:23
Re: radost
Jak tak koukám do těch ceníků, tak je zločin nekoupit aspoň ten slabší benzínový třílitr. 1.1 s automatem když dvoulitrová nafta je za 1.015 v manuálu? Come on...
17. 5. 2016 10:35
radost
Jo, XE se mi zkrátka líbí víc a víc. Pro mne, jakožto obyčejného smrtelníka, by výkon toho silnějšího dieselu bohatě stačil. AWD dle testu pracuje výtečně... na takové to business ježdění spotřeba naprosto geniální, jistota za volantem nadprůměrná... co víc si přát?
PS: ten zelenej... sákryš.
Hezky popsáno.