Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První lidská oběť autonomního řízení. Tesla Autopilot je vyšetřován úřady

V souvislosti s bezpilotním řízením se hodně řeší, kdo bude zodpovědný za případnou havárii. Teď už to asi budeme vědět, systém Tesla Autopilot zavinil smrt osoby za volantem
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2016 20:00
Re: Autopilot
No... to sice ne, ale taky pokud se přiblíží na míň jak 800 metrů, tak to strhne poprask a řízení musí převzít pilot.

Tohle je prostě něco, co chtít po automatu je blbost.
Jediná výhoda jsou zisky výrobce.
3. 7. 2016 20:53
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Kharl sa naucil pouzivat dalsiu "novu" technologiu - google a youtube a mysli si, tak trochu naivne, ze mu na tie odkazy niekto klika.. >:D
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Šetrí človeku energiu? Akurát otupí jeho pozornosť. Kabíny ťahačov sú stavané pre dvoch ľudí - reálne však jazdí jeden vodič, ktorý to musí zvládať. Nejde o odľahčenie vodiča aby mal menej práce - ide o zvyšovanie zisku za nižšie náklady. Všetko je podriadené diablovi zisku, ničomu inému. Tam je dôvod, nikde inde. ide len a jedine o prachy.
Re: Autopilot
A čím je taká superžiadúca? To je blbosť.
Avatar - praděda7
3. 7. 2016 10:16
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Porovnáváš jablka a pomeranče, kamarád fajka. Dále. Nebyla vůbec řeč o tom, že nová technika je bezchybná. Řeč byla o tom, že tento (autonomní řízení) koncept, je ve své podstatě zbytečný a navíc při jeho selhání nebezpečný všem dalším účastníkům silničního provozu. A nevysvětluj si to špatně. Co se týče různých asistentů, i autonomních, ty jsou chválihodné. Ty zvyšují bezpečnost provozu. Ale jen proto, že to jsou pomocníci a ne kormidelníci! :-!
Avatar - Blue Sun
3. 7. 2016 08:55
Re: Viník? Zásah vyšší moci
To je člověk taky, a přesto lidi nikdo nevyhání ze silnic. Naopak bych řekl, že rizikovost člověka je o řád vyšší.
3. 7. 2016 08:15
Re: Wo co go?
Ona Tesla taky ne. To ze umi jet podle cary a ma adaptivni tempomat neni autopilot. To zvlada i Skodovka.
Avatar - wakantanka
3. 7. 2016 06:55
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Aha, takže podľa teba potom podobné systémy v kamiónoch sú tiež na nič že? A výrobcovia nemajú iné starosti ako ich vyvíjať a implementovať. Ako píše Odan vyššie, na diaľnici v kolónach je to super pomôcka. Šetrí to človeku energiu a zvyšuje bezpečnosť. Všetky podobné systémy sú úžasné vecičky, len ten medzikus medzi volantom a sedadlom ich musí vedieť správne používať a potom na ne dohliadať a v prípade potreby korigovať ich činnosť svojim zásahom.
3. 7. 2016 00:03
Re: Neuplna sprava = redakcny fail
Na co? Toto nie je informacny server ale bulvarno-reklamny:) dufam ze si to uz tusil...proste nemaj nejak velke ocalavania;) podla vsetkeho ale nebude mat na trzby tesly dopad...
2. 7. 2016 23:41
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Nemyslel som ze to niekedy napisem...ale ty si vedel ze autonomne vozidlo sposobi nehodu? Ako si to mohol vediet zebzariadenie vytvorene clovekom moze mat nieco ako slabe miesto? Prosim skus este nejaku viziu...napriklad ze nejaka nuklearna elektraren vybuchne alebo sa pretrhne nejaka priehrada...predpokladat ze sa stane nieco zle a nasledne na to upozornovat je take...malicke, smiesne...hlupucke ale hlavne otvaras otazky na ktore si museli zainteresovani vizionari asi 20 rokov dozadu.mrzi ma ze clovek ktory niecomu veri musel zomriet a nechcel by som byt v kozi inzinierov co stoja ha tym projektom...
2. 7. 2016 22:53
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Vzdyt my taky.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
2. 7. 2016 22:21
Neuplna sprava = redakcny fail
Nebudem minuskovat miestnych idiotov, ale podla svedka (vodic kamionu, ktory bol na mieste nehody prvy), sledoval vodic Tesly Harryho Pottera.

Takze nielenze nemal ruky na volante, ale ani nesledoval, co sa okolo neho deje.

Necakam, ze miestna dieselova uderka bude sledovat dianie vo svete aj na inych serveroch ako auto.cz a idnes, ale redakcia si mala zachovat aspon posledne zvysky novinarskej cti a pri publikovani clanku s niekolko-dennym oneskorenim, do neho zaradit najnovsie info.
Avatar - CHerokee
2. 7. 2016 18:57
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Za sebe dávám přednost poctivému železu a klasice. Podle mě dosud nepřekonané. Naštěstí mě zatím v melounové Evropě k elektrospotřebičům na cestách nenutí.
Avatar - Googlit
2. 7. 2016 18:50
Re: Nesmysly a dojmologie
V klidu, chtěl jsem to napsat už v tom prvním postu, počkejme si na první tisícovku mrtvých :-)
Avatar - Ja Prvni 123
2. 7. 2016 18:30
Re: Nesmysly a dojmologie
Obávám se, že nemohu souhlasit:
- rozdíl 210 ku 151 při velkosti "vzorku" není statisticky významný...
- spolehlivost výsledku opřeného o jeden výsledek sama o sobě se limitně blíží 50% - což ale ve statistice znamneá, že to pravdy být může, nebo nemusí... takže vlastně nulová
- v neposlední řadě - aby to mohlo mít vůbec nějakou vypovídající hodnotu, muselo by se srovnávat po odstranění jiných známých zdrojů variability... stáří vozidel... stáří a zkušenost řidičů!
Je známo, že nevíc jsou ohroženi mladí řidiči ve starých autech... ale tohle jsou všechno mladá vozidla... a zkušení řidič!
Takže pro mě je to, kdybych to přijal jako vypovídající číslo, výsledek zcela katastrofální.

Po vyfiltrování dat tak, aby vypadli ti s řidičákem do pěti let, co blbnou se starými bavoráky a Uny s 1.4 turbo... a v americkém prostředí asi starými Mustangy a všelijakými Stingrayi... tak je zcela jisté, že "skóre" pseudoautomatu bude horší, než skóre zkušeného řidiče... v tom nemám žádné pochybnosti.
To co odhadnout nedokážu je o kolik... nebo kolikrát horší.
2. 7. 2016 18:07
Re: TTT
Mozno ho aj navrhnu na Darwinovu cenu :-)
2. 7. 2016 17:24
Re: Wo co go?
Ale mam autopilota, v trenkach.
Skladaciho.
>:D >:D
Avatar - Googlit
2. 7. 2016 14:46
Re: Nesmysly a dojmologie
Za priplatek 100 tisic, dnes od Tesly dostanes radar, kameru, packu pod volantem a moznost se podilet na betatestu autopilota. Prozatim to z ciste statistickeho hlediska vypada na mnohem bezpecnejsi zpusob rizeni nez v pripade kdy ridi pouze clovek. Kamion ktery prejizdel napric nejakym druhem rychlostni komunikace prehledla kamera, radar i ridic tesly ktera zrovna jela v rezimu autopilota... to je vse co bylo publikovane, pockal bych na dalsi zavery.
Avatar - vabis
2. 7. 2016 13:00
Re: Autopilot
Tesla nemá systém, který jezdí sám! Toto je tak na držení pruhu v nové dálnici, vše. Majitel se tím zřejmě nechal ukolébat a stalo se mu to osudným.

Až si nějaký vtipálek potáhne auto gumou s nízkou odrazivostí, v lepším případě i trošku rozláme hrany, tedy ekvivalent letadla s technologií stealth, tak bude pro autopiloty ostatních aut teprve oříškem. Ke všemu velká část skříňových návěsů je bílých, což teprve v kombinaci když sněží nebo noc plus prší atd , takže toto byla banální situace.

Auta musí mít odpovídače a komunikovat spolu stejně jako letadla. Copak jeden 737 nabourá druhý, protože byl schovaný v mraku?
Avatar - praděda7
2. 7. 2016 10:03
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
You understand Government incentives, buddy?

[odkaz]
2. 7. 2016 09:48
Re: Wo co go?
+1 no a v čem je problém šéfe ?? [odkaz] >:D >:D >:D
2. 7. 2016 09:47
Re: Wo co go?
hoši češíí nezávidte že nemáte na autopilota !!! >:D >:D >:D >:D
2. 7. 2016 09:46
Re: Autopilot
Autopilot je superžádoucí záležitost, ale s autoasistentem autopilota holt musíš držet pracky na volantu A NECHRÁPAT do tý doby než assitent dostane radar a stane se z něho opravdový AUTOPILOT >:D >:D >:D >:D
2. 7. 2016 09:43
Re: Tesla,Tesla..
však to přeci byla jen účelová dočasná žáležitost jak akcionáře vycukat aby levně pustili [odkaz] před:
04.07.2016 - 2Q2016
29.07.2016 - Grand Open Giga
31.11.2016 - TM3 2.kolo [odkaz]

tos nevěděl?? ;-) :-) >:D >:D >:D >:D
2. 7. 2016 09:39
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
to jsem rád že ze mě máte radost kucíí ja už se a vás tááák těšil :-)
2. 7. 2016 09:38
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
pravda soudruzi včerejšek to byla smůla [odkaz] zítra to už bude lepší [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D
2. 7. 2016 09:35
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
podle zdravýho rozumu ty vypatlanej osle >:D >:D >:D >:D
2. 7. 2016 09:34
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
teda hoši vy ste vtipný >:D >:D >:D >:D je z vás cítit závist nasrrr čecha co na elektroauto nemá a musí v šáde bušit třísměnně ty zastaralý spalovací šity >:D >:D >:D >:D >:D [odkaz]
2. 7. 2016 09:29
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
mekáč je jedovatá *** ale bacha na šneky po ránu jo ... [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-) :-) >:D >:D >:D
2. 7. 2016 09:16
Re: nojo dalo se to cekat
že se tomu ještě divíš >:D >:D >:D

Tady dokud někdo nezačne platit, tak se k pravdě nedostaneš. Vlastně ani potom, jelikož pak se zase všechno vyzdvihuje do nebes... 8-s
2. 7. 2016 09:12
Re: No stress
Hele, jak si nejprve ujasněme, o čem budeme diskutovat. Já reaguji na článek ohledně nehody a dále se snažím toto téma rozvíjet, kdežto ty začneš z úplně jiného konce >:D

Dobře, za rok upsala, nicméně já se tu bavím o aktuálních zprávách, které jasně říkají, že Tesla si včera připsala 1,99% (což je luxusní výsledek) a myslím, že stejným směrem postupovala i po after marketu (ale již ne tak markantně). Podle tohoto vzestupu se dá předpokládat, že v podnělí (pokud nemá Amerika svátek) Tesla nejspíš otevře v mírné ztrátě... (tento dodatek jen pro rejpaly)

A co se podívat na horizont 5-ti let, který je v této branži trochu podstatnější a výpovědihodný? Asi netřeba komentovat.

Mj. vzhledem po včerejší zvýšení hodnoty se téměř smazala ztráta vzniklá kvůli ohlášení akvizice se Solar City (ještě tam nějaký bodík zbývá, ale jinak v celku pohoda).

PS.: palečkáře prosím o podložené argumenty, že tomu tak není, palcovat umí každý, argumentovat ne...
Avatar - Googlit
2. 7. 2016 08:48
Re: Komentar tesly
Jedná se o veřejnou beta testovací funkci, která je v defaultním stavu zakázaná. Před spuštěním autopilota jsi na to upozorněn a bez odsouhlašení toho že tomu rozumíš se autopilot vůbec nespustí. Stačilo kdyby sis rozklikl můj odkaz. Proto se prozatím musí hlídat i to zda řidič se dí za volantem a dává pozor.

It is important to note that Tesla disables Autopilot by default and requires explicit acknowledgement that the system is new technology and still in a public beta phase before it can be enabled. When drivers activate Autopilot, the acknowledgment box explains, among other things, that Autopilot “is an assist feature that requires you to keep your hands on the steering wheel at all times," and that "you need to maintain control and responsibility for your vehicle” while using it. Additionally, every time that Autopilot is engaged, the car reminds the driver to “Always keep your hands on the wheel. Be prepared to take over at any time.”

EDIT:// IMHO je to taková logika naruby, která se používá ve spoustě systémů na kterých jsou závislé životy. Systém nečeká na to až ho někdo vypne, on je vypnutý pořád a dá se dočasně zapnout pouze na čas kdy je splněno spoustu podmínek pro to aby jel, jakmile dojde k porušení podmínky bezpečné jízdy tak předává řízení, nebo brzdí nebo něco jiného co je adekvátní a bezpečné v dané situaci.

Ze zpráv jsem pochopil, že Tesla jela rychle po highway (neplést s naší dálnicí i když to translator takhle překládá) a z ničeho nic mu přes cestu začal na kolmo přejíždět kamion, který splýval s pozadím takovým způsobem že ho neviděl ani řidič ani kamera auta. Tesla ve vyjádření naznačuje že šlo o tak raritní shodu událostí a postavení vozidel že nebyla šance na záchranu života řidiče. Mě na tom celém zajímá nejvíce proč kamión nezachytil radar tesly, to by naznačovalo nějakou botu v algoritmu.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 7. 2016 08:27
Re: Nesmysly a dojmologie
Ano, pises tady cistou demagogii...

Jedinym argumentem pro tak drahe a slozite zarizeni je, teda spis bylo, ze zarucuje bezpecnost.
Ted je patrne, ze nezarucuje.
To je cely.
Re: Komentar tesly
Systém riadi auto, a pritom dáva pozor, či naňho dávaš pozor - sakra tak potom na čo ten systém je?
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Niet čo vytknúť - do momentu, kým sa nestane chyba tam. Práve preto sú všetky tieto systémy nebezpečné a zbytočné. Odbremeňujú človeka od toho, čo nemá problém zvládať, za podmienky, že si ochotný hrať s ním ruskú ruletu...
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Na tom nie je nič osobného. Ale bolo tu už x-krát vysvetlené,ako to je a nie je s tými dotáciami - to za prvé. A za druhé - priať niekomu neúspech a koniec je tak úbohé a primitívne, že dotyčného inak ako oslom a blbom nazvať nemožno.
2. 7. 2016 02:09
S
V Blave som stretol behom cca 10 dni asi 4 tieto Tesly.. 3 mali odlisnu farbu, takze neslo o to iste auto. Zaujimava nahoda..
Avatar - KubikCv
2. 7. 2016 02:06
Re: nojo dalo se to cekat
autoblesk....co by člověk čekal :-)
2. 7. 2016 01:29
Re: Komentar tesly
Ten program nejspíš bohužel na 100% vyhodnotil, že tam nic není, takže nemohl varovat. Stalo se to v květnu, takže je možné, že to už vychytali - pokud bude silné protisvětlo, tak předá řízení řidiči.
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2016 23:35
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Takových zrádných primitivních situací bude ve zdrojáku autonomních vozidel ukryta ještě spousta. Je to jen obyčejný software se spoustou chyb.
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2016 23:30
Re: TTT
U řidičů Tesly asi nic výjimečného. Marketing Tesly jim prodá vůz s "autopilotem,", co ale sám řídit neumí, a oni získají pocit, že mají plně autonomní auto.
Avatar - Googlit
1. 7. 2016 23:24
Komentar tesly
Takze borec jel po highway a cestu mu skrizil kamion ktery splyval s pozadim, takze to nacpal pod neho. Nevidela ho kamera, nevidel ho radar, prehledl ho ridic a tady je z toho zase nablito jak je ten system nebezpecny. Paráda [odkaz]

Mimochodem podle toho co jsem videl na netu je ten system naprogramovan takovym zpusobem ze pokud nema 100% jistotu co se deje tak predava slovo ridici a navic ho kontroluje jestli dava bacha a pokud ne tak zacne zpomalovat.
1. 7. 2016 23:11
Re: Viník? Zásah vyšší moci
No, uprimne...tvuj zivot visi na vlasku uz jen proto, ze o nem rozhodujes ty. V tvem pripade by i kalkulacka od vietnamcu mohla prevahu techniky nad rozumem radne vylepsit.
1. 7. 2016 23:07
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Respektive to ze ma nick jako jmeno genia neznamena, ze je taky genius ;-) >:D
1. 7. 2016 23:05
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Presne, clovek sice zarval, ale je to eko a bio a tak je to v pohode.
Avatar - Googlit
1. 7. 2016 22:42
Re: Přehlídl?
První výsledek obrázků na google na dotaz "tesla model s radar" říká že všech 12 ultrazvukových senzorů má za úkol mapovat nejbližší okolí do 5 metrů vzdálenosti při parkování a změně jízdních pruhů, dále autopilotovi asistuje kamera na zpětném zrcátku, gps data a radar. O tom co má jaké rozpoznávací schopnosti asi nemusíme polemizovat. Předpokládal bych ale že ultrazvukové senzory se díky svému dosahu vůbec nemohly uplatnit [odkaz]

K testovacímu provozu to jistě stačí, ale k plnohodnotnému autopilotovi ne. Trochu technicky znalý člověk jako já nebo ty to vidí na první pohled, ostatní jsou s tím teoreticky seznámeni varovnou hláškou po aktivaci pilota no a ten pán se o tom přesvědčil na vlastní kůži.
1. 7. 2016 22:36
Re: Přehlídl?
Radar tam možná opravdu je, ale jenom velmi hloupý, tedy stejný jako v adaptivních tempomatech. Veškeré řízení obstarává kamera a ultrazvukové snímače.
1. 7. 2016 22:33
Re: Beta verze
Spíš ani to ne. Autopilot Tesly je spíše doplněk na dálnice, rovné silnice apod. Nikdy neměl být plně autonomním systémem a nikdy ani nebude, protože k tomu není postavený a určený. Na to by potřeboval odlišný hardware.
Avatar - Googlit
1. 7. 2016 22:31
Re: Přehlídl?
Hledas kde na aute je umisteny, takze musis kliknout na obrazky samozrejme. Slovni popis by byl zrejme pro majitele zdlouhavy tam to na fora pro ruzne zvedavce foti. Pry prave podle pritomnosti toho radaru poznas jestli je vuz vybaven tou testovaci verzi autopilota.
1. 7. 2016 22:25
Re: Přehlídl?
To jsem udělal. Našlo mi to stránky s instalací antiradaru do modelu S. Tož mi řekněte, co dělám blbě?
Avatar - Googlit
1. 7. 2016 22:18
Re: Přehlídl?
Do googlu si dej "tesla model s radar".
1. 7. 2016 22:11
Re: Přehlídl?
Ale jasněže má radar - je to ten čtvereček dole v masce.
Kamera je u zrcátka, senzory v náraznících.
1. 7. 2016 22:08
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Ono je to zrádný právě v tom, jak spolehlivě to funguje - celou D3 to projede bez nejmenšího zaváhání a nepřesnosti, člověk si vyřídí všechno co potřebuje a pak v Miličíně z ničeho nic auto ztratí čáru a člověk to musí chytat na poslední chvíli...
Na dálnici a do kolon je to ale naprosto famózní, tam nemám co vytknout.
1. 7. 2016 21:56
Beta verze
Ani v článku, ani v diskuzi nikdo nezmínil ten nejdůležitější fakt. Autopilot je v BETA verzi! Takže se nejedná o to, že mě auto odveze z A -> B, ale že TESTUJI algoritmus, který mě jednou odveze(cca 100%) z A => B.
1. 7. 2016 21:53
Re: Přehlídl?
To je nepřesné, protože tyto snímače se kombinují s kamerou.
1. 7. 2016 21:52
Re: Přehlídl?
Dejte odkaz, kde najdu ten váš radar v Tesle, rád se poučím. Jsou tam opravdu jen ultrazvukové snímače doplněné kamerou s rozpoznáváním okolí.
Avatar - praděda7
1. 7. 2016 21:13
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
To neznamená, že když máš nick stejného jména, tak to musíš brát osobně... ;-)
Avatar - praděda7
1. 7. 2016 21:11
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Ecofašisté to mají pod pod palcem... ;-)
1. 7. 2016 20:58
Re: Přehlídl?
"Žádný radar tam není."
>:D >:D >:D >:D >:D
Ty jsi taky člen MENSA? :-O
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Podľa tvojich myšlienkových pochodov. Takého blba aby človek pohľadal. :-! To nie je urážka, to je konštatovanie smutného faktu.
Avatar - CHerokee
1. 7. 2016 20:32
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Spíše ne, zelené lobby to pokryje.....
Avatar - CHerokee
1. 7. 2016 20:32
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Podle čeho soudíš?
Re: EU
Zakážme kamióny....a vletí pod vlak. Neviem si predstaviť, ako sa taký autopilot rozhliadne na malom železničnom priecestí bez závor a svetiel...
Re: Viník? Zásah vyšší moci
V takej primitívnej situácii by aj dohliadajúci vodič mohol prejaviť kúsok duchaprítomnosti a v pude sebazáchovy dupnúť na brzdu. Ale na to sa Amíci nezmôžu ani keď im Toyota plynule zrýchľuje na diaľnici a majú voľný pruh...
Inak uniká mi aj ten najmenší zmysel autpilota, keď ho musí mať človek aj tak pod dohľadom, tak musí byť triezvy a venovať sa jazde - a to už rovno môže riadiť sám. Lebo náhoda je sviňa a zrovna vtedy, keď si bude odhryzovať zo sendviča, tak ten blbý umelý mozog navedie auto pod kamión...
Re: Autopilot
Píšem od začiatku, že autopilot v aute je zlá, nebezpečná a nežiadúca vec. Jediný prípad chyby a jak to rozvírilo hladinu. Čo potom, keď sa podobné systémy rozšíria a nehody nezavinené človekom budú na dennom poriadku? Treba to ZAKÁZAŤ kým je čas!
Musk by sa mal venovať radšej tomu, čo má zmysel, na svojich autách ešte má čo zlepšovať
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Ty si kus osla.
1. 7. 2016 19:59
Re: No stress
Kde jsem napsal, že za meziročním poklesem akcií stojí výše zmiňovaná nehoda? Pouze jsem reagoval na tvé vyhlášení, že akcie Tesly jdou nahoru, prostě nejdou, holá skutečnost je, že nahoru nejdou ať už je důvodem cokoliv.
1. 7. 2016 19:53
Re: No stress
Hele, nechci tě podceňovat, ale buď toho o akciích moc nevíš, nebo jsi chtěl reagovat na jiný komentář. Jinak by jsi nemohl napsat hloupost, že za meziročním poklesem hodnoty akcií stojí výše zmiňovaná nehoda, která mj. ještě nebyla uzavřená.

Dále pokud by jsi dění sledoval, tak by jsi věděl, že sebemenší proslov či zpráva týkající se Tesly, kterou provede kupříkladu Musk, s hodnotou akcii zacloumá. Třeba pozitivně či negativně, ale prostě pohne. Dále záleží na důležitosti zprávy a na popud toho se buď akcie vrátí třeba ještě během dne na původní hodnotu, nebo jim to delší dobu trvá, než se tzv. "oklepou" a přebijí je zprávy jiné.

Proto se dá tato zpráva, která je výše zmíněna považovat dle mého za prozatím nicotnou oproti spojení se Solar City.
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2016 19:43
Re: Přehlídl?
40 m dopředu, tzn. auto je bezpečné sotva do 100 kmh??
Avatar - praděda7
1. 7. 2016 18:47
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Spíš mě soudruhu zajímá, kdy si budu moct dát před Velkým Meziříčím makáč na cestě zpět do Brna... ;-)
1. 7. 2016 18:44
TTT
Podla Reuters sa nasiel v aute prenosny DVD prehravac. Vodic pravdepodobne v case nehody pozeral film.
Avatar - praděda7
1. 7. 2016 18:44
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Jo, jsem moooooc zvědavý, jestli po Tesle "vyjedou" jako po VW. Asi těžko, pokrytci!
1. 7. 2016 18:43
Nesmysly a dojmologie
Se vší úctou k redakci by mne zajímalo, co by napsala, kdyby se to auto neřídilo samo, ale řídil ho řidič. Protože když si modelovou situaci představíte, tak je dost pravděpodobné, že byste to pod ten náklaďák narvali, i kdybyste řídili sami. Ten náklaďák odbočoval doleva vám přes cestu! U nás by to myslím byla automaticky chyba náklaďáku, kdyby mu to někdo narval pod návěs z protisměru, ne? Samozřejmě pokud by nejel příliš rychle, což asi nejel, když používal autopilota. V USA mají možná trochu odlišné předpisy, ale přednost protijedoucímu myslím platí i tam. Takže ne. Autopilot nezabil svého řidiče. Řidič kamionu zabil cestujícího v autonomním vozidle.
1. 7. 2016 18:40
Re: Přehlídl?
Žádný radar tam není. Je tam ultrazvukový snímač, který vidí asi tak 40 metrů dopředu.
1. 7. 2016 18:32
Re: No stress
No nahoru, mínus 20% za poslední rok moc nahoru není a dnes také zrovna nerostou.
Avatar - CHerokee
1. 7. 2016 18:25
Re: Tesla,Tesla..
No tam totiž nejsou politicky korektní...většinou.
Avatar - CHerokee
1. 7. 2016 18:23
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Ono se to dalo čekat. Třeba už to Teslu položí a tím se ušetří spousta peněz z dotací různých států.
1. 7. 2016 18:10
No stress
Hele kluci, povídejte si co chcete, ale akcie jdou nahoru, tzn. že to pro automobilku zase tak velký problém nebude. Jistě, někteří omezení jedinci teď budou tvrdit, jak je Tesla špatná atd. Pokud přejdeme touto hloupou logikou do místních poměrů, tak vlastně Škodovka potažmo celý VW jsou pěkný k...

Ještě k těm akciím - když začal Applu hořet 1. iPhone v Číně, akcie byly jako na houpačce.

Proto no stress, ať dotyčným nepraskne žilka >:D
Avatar - S8
1. 7. 2016 18:07
Re: Viník? Zásah vyšší moci
No, na sněhu to ujede hodně, nebude to umět zastavit >:D
Avatar - Machýrek
1. 7. 2016 17:43
Re: Wo co go?
Tak treba ja se na to tesim, az me bude auto vozit samo z hospody :yes:
Avatar - wakantanka
1. 7. 2016 17:16
Re: Autopilot
Ale hlavne 90 % skrinovych navesov v amerike je bielych. Toto konstrukteri nebrali do uvahy?
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2016 17:03
Přehlídl?
Systémy autonomního řízení musejí být založena na zdvojení, resp. znásobení řídících systémů. Ano, kamera a optika možná přehlídla, ale proč nezafungoval radar? Copak radar mají nastavený tak, že přívěs zboku "nevidí"? Co dalšího tedy "nevidí"?
1. 7. 2016 17:01
Re: Viník? Zásah vyšší moci
To, že to nikdy nebude 100% je pravda, ale aby to vletělo do kamionu kvůli slunku je trochu moc, že to nezvládne takvou "primitivní" situaci bych nečekal a to se mi autonomní auta nelíbí. Kolik metrů to pak ujede, když bude sněžit? >:D
1. 7. 2016 16:53
Re: Wo co go?
pokud by to nikdo nechtel, tak si to nikdo nekoupi a nikdo to nebude zapinat ne?

mimochodem, umrti pro zapnuti funkci i ten tempomatu bylo v historii USA nekolik, proto je dnes take u vseho co se v USA prodava navod podobnej encyklopedii lidskeho vedeni, to aby se firmy branili pripadnym nedorozumnenim a naslednym soudnim tahanicim kdys si nekdo vylozi tempomat nazvany jako "auto cruise" za neco co za nej ridi auto a misto rizeni si da polstarek, masku na oci, natahne budika a ceka ze ho auto doveze z A do B

rocne pri autonehodach umre po celem svete cca 1.25 milionu lidi, zakazeme tedy auta? kazdy 63-65 clovek na tehle planete umira na chripku, zakazeme teda chripku?
1. 7. 2016 16:28
Re: nojo dalo se to cekat
as me prise policajti zastavej za rychlost, tak to svedu na pana Fokta, pac on na auto.cz psal ze za nehodu a tedy i za prestupky muze auto a nejaka jeho funkce a ne ridic, takze za to ze jedu rychle mohl 100% tempomat :-!
Avatar - maxi!
1. 7. 2016 16:22
Tesla
myslim, ze system je este dost daleko od toho, aby sme sa k tomu chovali ako k autopilotu!
Ano, je to vyborna pomocka a ochranny bezpecnostny prvok - tiez ma to strasne bavilo a funguje to prekvapujuco dobre a preto je to riziko privelke, nechat sa uspat s myslienkou na autopilota.
:-!
1. 7. 2016 16:18
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Druhy priklad je metro resp. automaticke vlaky. Tam je to ovela jednoduchsie ako na cestach a stale ich nepustaju mimo exklusivne trate (trate s priecestiami a pod.). Asi vedia preco :-!
Avatar - Czerwik
1. 7. 2016 15:58
Re: nojo dalo se to cekat
presne tak... mal ruky na volante a sledoval vozovku? (myslím, že v návode to tak je) Zrejme nie, pospal si... "KTO CHCE KAM..."
1. 7. 2016 15:55
Re: EU
ja bych ty internety a i auta uplne zakazal, vsechny do jednoho, aspon by byl klid od blesku, a taky od hromu :-!
Avatar - fOE
1. 7. 2016 15:49
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Svuj zivot davas vsanc algoritmu pokazde kdyz se vezes vytahem. ;-) Vyhodou je, ze vytahova sachta je pomerne stala soustava kde tech promenych s kteryma se onen algoritmus musi vyporadat neni tolik. Nekonecna ruznorodost silnic a situaci co pravidelne potkavam me ale nuti premyslet zda skutecne autonomni rizeni auta, na ktere se plne spolehnu, tu s nama nebude az s UI.
1. 7. 2016 15:48
nojo dalo se to cekat
"systém Tesla Autopilot zavinil smrt osoby za volantem" jiny mozny text jsem od autora ani necekal, nesklamals :-! ale ze to trvalo, zprava vsude jinde vcetne citaci zucastnenych stran vysetrovani, a tady par radku po takove dobe a jeste oklestenych o podstatne informace

za vsechny nehody odedneska muzou auta, ne lidi za volantem >:D

a diskuze taky nezklamala, anis by si nekdo precet original a vyhadreni jak Tesly tak NHTSA, tak se tu pisou nesmysly ve velkem, bravo auto.cz a pane Fokt, vypsat jen to co se vam hodi aby se dalo debatovat na cerno a presne takhle vznikaj hoaxy a famy :-)
Avatar - fOE
1. 7. 2016 15:44
Re: Tesla,Tesla..
Snad jen v dny kdy pisou o BMW. >:D
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2016 15:44
Re: EU
jasně, a co když se zatáhne? Zakážem i světle modrý nebo tmavě modrý? >:D
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2016 15:42
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Ano, jenže když něco pojmenuješ autonomní řízení, tak to znamená, že to musí fungovat na 100,00%, a ne na 99,99% Pokud to funguje z 99,99%, tak tam prostě musí být lidský dohled. Koneckonců proto v letadlech stále je přítomen pilot, a ne jeden ;-)

Mimochodem, uvažuje se o zlacinění letecké dopravy a uvažuje se o tom, že by jeden pilot na dálku ze země řídil třeba 10 letadel. Nicméně nikdo k tomu dosud nepřistoupil. Ne kvůli technickým otázkám, ale kvůli tomu, že pokud pilot není fyzicky v letadle, tak prostě nemá ten podstatný faktor pro řešení krizových okamžiků, a to instinkt a vůli přežít. Pokud bude sedět na zemi a letadlo spadne, tak zkrátka "game over" ;-)
Avatar - praděda7
1. 7. 2016 15:23
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Není to tak dlouho, co jsem tu psal, že jakmile autonomní auto někoho převálcuje (nejlépe policajta), tak bude frmol. No a bingo! :-!
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2016 15:21
Re: EU
Když se blbý okolnosti sejdou nepomůže ani zákaz bílý :-)

Přebije to nějakej odraz slunce nebo něco = už teď vlastně v počátcích je autonomní řízení spolehlivější než průměrnej řidič. My ale chcem aby bylo absolutní ;-)
Avatar - Ozzman
1. 7. 2016 15:14
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Hm, tak nic... už je tady... :'-(
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2016 15:11
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Je a bude lepší. Ale autonomní řízení neznamená že si člověk může číst noviny. Když se to blbě sejde tak se to blbě sejde = tohle prostě osud umí

Fotřík řiká že: Osud miluje černej humor = a něco na tom bude ;-)
1. 7. 2016 15:10
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
jj
SOUDRUJDI NÁMOŘNÍCI, jak je to prosté : ŠOFÉR NEDRŽEL PRACKY NA VOLANTU [odkaz] ALE CHRÁPAL [odkaz] A TESLA NEZBLEJSKLA NĚJAKOU POTRHLOU AMERICKOU KÁRU :-) no a bylo bumbác [odkaz] >:D >:D >:D
PS1: Kontrolní otázka SOUDRUZI : Jesi pak víte že na DÁLNICI D1 PRAHA-BRNO HUMPOLEC-VYSTRKOV už můžete tankovat [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
PS2: a tak to dneska už vodpískáme soudruzi co říkáte [odkaz] >:D
PS3: Pokračování fúterý [odkaz] >:D >:D
PS4: no a takhle to dopadá když si to Model S rozdá s E36kou [odkaz] >:D >:D >:D
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - _Karel_
1. 7. 2016 15:00
Re: Viník? Zásah vyšší moci
Jak tu psal nedávno 123, je nesmysl, aby autonomní řízení bylo zcela spolehlivé. Nemožné. Zcela spolehlivé nebudou ani systémy ostatních co to zkoušejí. Mohou být leda lepší, ale určitě ne 100%-ní.
Ovšem jestli mají v Tesle autopiloty najeto 2mil.km, pak to možná není horší bilance, než bilance člověka.
1. 7. 2016 14:58
Prekvapilo to niekoho ?
Už pri tom nedávno zverejnenom "úžasnom" vyhýbacom manévri čo by lepšie zvládla i pristupená blondýna a s ktorým sa Tesla chválila to bolo na smiech ......alebo skôr na plač .....
1. 7. 2016 14:56
Re: První lidská oběť na oltáři autonomního řízení.
?
Avatar - Uživatel_5340709
1. 7. 2016 14:55
Re: První lidská oběť na oltáři autonomního řízení.
A který měsíc je polehčující okolnost?
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2016 14:47
Viník? Zásah vyšší moci
Prostě obloha byla moc bílá, za což nikdo nemůže ;-)

No, Tesla se upřímně nemá čím hájit a má rovnou napsat, že to poserkali...

Jinak ale nevím, jak dalece Tesla prezentuje autopilota jako autonomní řízení. Předpokládám, že v manuálu bude poznámka, že řidič je povinen sledovat provoz a že právě on nese odpovědnost za řízení. Ale nevím, tohle je skutečně jen můj názor. Takže viníkem bych viděl (ne)řidiče, neboť autopilotu dal všanc svůj život.

A řekněme si upřímně - kdo z vás by svěřil svůj život výhradně do rukou algoritmu? Já tedy ten svůj rozhodně ne :-!
1. 7. 2016 14:44
První lidská oběť na oltáři autonomního řízení.
Incident sa stal v Maji.
1. 7. 2016 14:41
Re: Wo co go?
Se divim, ze neco takoveho dostalo schvaleni a jeste v USA, kde futbalovy mic ma navod na 4 strany co se nemuze dela.
1. 7. 2016 14:37
Re: SUPERCHARGER VYSTRKOV neoznámí ale že AUTOPILOT nezblikn
Snad ne, ale zatim se neobjevil.
1. 7. 2016 14:36
Re: Wo co go?
Nejak nerozumiem tomu trendu autonómneho riadenia. Dosť to víri vody, drvivá väčšina diskutérov na fórach jeho bezpečnosť spochybňuje, veľa ľudí v tom vidí v budúcnosti pokrok ale tak nejak nikto okrem výrobcov automobilov to nechce, v zmysle "Áno, chápeme že to takto nejako nakoniec ajtak bude ale zatiaľ ani náhodou."
Ako virtuálny sex, hej, ten časom fakt bude asi v prevahe ako mejly nad telegramami, ale momentálne by ho asi málokto zamenil za starú dobrú "výmenu telesných tekutín".
Avatar - Uživatel_5340709
1. 7. 2016 14:32
Re: Wo co go?
Musk možná, ale ta úřednická parta co prosazuje všude po světě autonomní řízení, tak o té se bude učit určitě.
Avatar - hedvin
1. 7. 2016 14:31
Re: Tesla,Tesla..
moc čteš autoforum.cz tam není den co by nebyl negativní článek o tesle
Avatar - speedfred
1. 7. 2016 14:30
Re: Wo co go?
v záujme pokroku treba aj obete,Musk ich má ešte hodne v zálohe. Raz sa mozno budú o nich učiť v školách.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 7. 2016 14:26
Wo co go?
Systém jen přehlédl kamion..................................… , autonomní řízení všichni přece chceme, tak musíme přinést nějaké oběti, že? :-!
Avatar - Pekelná Micinka
1. 7. 2016 14:20
Re: Už je to tady
>:-[] Akorát jsem o tom četl jinde a chtěl to linkovat.
1. 7. 2016 14:19
Autopilot
Vydávat systém sledování jízdních pruhů a trošku chytřejší adaptivní tempomat za Autopilot samo o sobě znamená koledovat si o pár pomníčků.
Americký přívěsy mají vysokej podvozek, zároveň plachta nijak velkou stopu na radaru neudělá, k tomu oslnění a průšvih je na světě.
1. 7. 2016 14:13
Tesla,Tesla..
Problemy s dverami,nespokojny zakaznici,strata na kazdom predanom aute,v Norsku vyplatenie odskodneho za vykon P85D,usmrtenie autopilotom,spajanie dvoch zadlzeny h Muskovych firiem.Trochu vela za posledne obdobie a to patrim medzi ludi co Tesle fandia.Tieto problemy Tesle nerobia dobru reklamu.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2016 14:06
Už je to tady
Soudný den ! Stroje se bouří a zabíjí lidi! Snad to nebyl Kharl ! >:-[] >:-[]