Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské Automobily roku: Toyota Prius (2005)

Zatímco Prius první generace se do Evropy dostal se zpožděním a velmi omezeně, druhá řada se na starém kontinentu prodávala, a to včetně České republiky.
Zpět na článek
10. 8. 2016 08:40
jako 2. auto do rodiny?
zanedlouho bude aktuální k našemu kočáru pořízení menšího auta, až mi stará corollka doslouží. jako ideál to vidím na swiště, yarise popř. mazdu2, ale napadla mě alternativa v podobě tohodle dvojkovýho priuse. hrozně rád bych to auto vyzkoušel, vždycky líbilo a teď když je dostupný jako slušná ojetina, tak by to bylo splnění takovýho staršího snu :). používal bych ho většinou na pravidelnou cestu do práce - okresky a dálnice 50/50. vím, že to není ideál, na okreskách si jistě víc zábavy užiju s malým hbitým bobkem a na dálnici to taky není, ale fakt mě tohle auto láká - nejen provozní náklady, ale i ta vyjímečnost hybridu.
9. 8. 2016 23:03
Re: Spolehlivý, drahý a řidičsky i designově zcela nezáživný
Objektivní, neobjektivní, proti gustu... :-)
Avatar - Bazalt
9. 8. 2016 17:01
Re: Spolehlivý, drahý a řidičsky i designově zcela nezáživný
Prius bohužel nevlastním, ani jsem ho neřídil. jen jsem se párkrát vezl jako klient. Mám 190 a vzadu jsem cítil dotek střechy. Rozhodně ne tak abych se musel sehnout. Úplně stejné to mám v Rapidu který je vychválen jako modla. A naprosto stejný prostor pod střechou na zadních sedačkách znám z Insignie která je o třídu až dvě výše.
Prius není zrovna auto které bych potřeboval. Ale pokud bych hledal reprezentativní auto na běžné ježdění tak by byl jasnou volbou (ovšem plug-in). Nevím kde se bere mýtus že je drahý. Souhlasím s tím že stojí stejně jako jiné auto této třídy ve stejné výbavě, nevěřící zapomínají na přikliknutí položky automatu... pro průměrného středoevropana odkojeného koncernovou nudou na palubě i karoserii se zdá nezáživný a divný. Kdybych měl počítat kolik Priusů potkám za den v Londýně tak bych se nedopočítal. za to Octávku žádnou. Jo ale Prius nemá ten ooooobrovský kufr já zapomněl :-) Btw tím že se VW chtěl nacpat do USA se svými TDI a snažil se nalhat že nafta je stejně ekologická jako hybrid a majitelé TDI mají mít právo jezdit v pruzích pro ekoauta se úřady naštvaly a spustily ty testy které vedly i Diselgate ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2016 14:43
Re: Spolehlivý, drahý a řidičsky i designově zcela nezáživný
[odkaz] :yes: :yes: :-!
Avatar - JirkaVejrazka
9. 8. 2016 13:46
Re: Spolehlivý, drahý a řidičsky i designově zcela nezáživný
O designu asi nelze polemizovat, to auto je proste "jine". Nemam v okruhu znamych nikoho, kdo by meril pres dva metry, ale nikdo z mych pasazeru (a ze jich bylo dost) si na misto vzadu nestezoval (naopak chvalili spoustu mista pro nohy).

Pokud jste toto auto opravdu ridil, tak jista vite, ze pristrojova deska se vsim dulezitym je primo pred ridicem (mozna o par centimetru doprava). Uprostred auta je dotykovy displej s navigaci, ovladanim klimatizace apod. S citelnosti jsem nikdy nemel problem.

Souhlasim s tim, ze na dalnici se to auto nehodi. Sice jizdu nepovazuju za utrpeni, ale to je vec nazoru. Naopak na okreskach se to auto chova velmi dobre, tj. nejde jen o auto do mesta. Hybridni ustroji neni slozite, je naopak v mnoha oholedech mechanicky jednodussi, nez klasicka sestava motor+prevodovka - diky tomu ma taky tu povestnou spolehlivost.

A "drahy"? Kdyz jsem ho kupoval, stal prakticky stejne jako Skoda Octavia (pokud by do ni clovek navolil stejnou vybavu).

Ale jelikoz se urcite radim k "obdivovatelum nezvykle automobilove techniky", tak muj nazor urcite neni objektivni ;-)
9. 8. 2016 10:23
Spolehlivý, drahý a řidičsky i designově zcela nezáživný str
Prius II. generace je po technické stránce jistě obdivuhodný vůz a jeho velkou předností je i vysoká spolehlivost. Jeho složité hybridní ústrojí se ale uplatní vlastně jen v hustém městském provozu, na který je ale až příliš velký a směrem dozadu má mizerný výhled řidiče. Mimo město už toto auto tahá spoustu elektrické výzbroje a baterií víceméně zbytečně a třeba jízda po dálnici je s ním přímo utrpení. Po designové stránce se jedná o zcela neatraktivní vozidlo, uživatelsky zase hodně vadí nedostatečný prostor pro hlavy zadních pasažérů a mělký kufr, nemluvě o vysokých cenách. Nejhorší je ale naprostá řidičská nezáživnost a nepraktická přístrojová deska se špatně čitelnými displejem, který je nesmyslně umístěn na středu přístrojové desky. Prius této generace jsem několikrát řídil a z řidičského, designového, uživatelského i ekonomického hlediska je to pro mě naprosto nepřijatelné auto. Chápu ale, že obdivovatele nezvyklé automobilové techniky Prius může oslovit a taxikáři jistě ocení jeho dlouhodobou spolehlivost a nízkou městskou spotřebu. :-!