Kadett B vyráběný v letech 1965 až 1973 existoval v osmi karosářských verzích. My jsme vyzkoušeli tu nejatraktivnější, a sice kupé, navíc ve vzácné verzi Rallye. Takže jak se sportovalo na přelomu 60. a 70. let?
Nádherné auto, ale nechápu, proč autor před kamerou v podstatně jen převypráví přiložený psaný text, zato se ani nenamáhal s autem ani popojet, nebo alespoň protůrovat motor, abychom slyšeli jeho klasický zvuk... :'-(8-s:no:
Co se týká setrvačných hmot v řízení podle mě jsou z důvodu hmotnosti i geometrické vzdálenosti od osy rejdu zcela dominantní kola, vliv mají i brzdy, řídicí tyče a také zprostředkovaně přes velký převod i samotný volant (převod tuším násobí moment setrvačnosti dokonce svou druhou mocninou). Nějak si nedovedu představit, proč by měly mít tak zásadní vliv samotné těhlice když ty se nacházejí okolo osy rejdu a jejich moment setrvačnosti je proto minimální.
Přivítal bych proto odborné zdůvodnění v čem se mylím. Děkuji
Věřte, že myslel. Většinou když něco píšu, tak to tak i myslím. :-) Ale tak samozřejmě vím, že k tomu přispívá celá řada faktorů, jejichž kompletní výčet je zcela mimo rámec tohoto článku. Lichoběžníková náprava k tomu může přispívat svoji geometrií a malými setrvačnými hmotami, ale ovlivňuje to celá řada faktorů. A některé z nich přirozeně více než fakt, že náprava je lichoběžníková.