patří k těm nejspolehlivejsim. Pokud to pustí do výroby, bude určitě i tato. A pak určitě kluci z Hondy dobře spočítali, zda má 11 význam nebo ne. Málokdo umí počítat jako ti v Honde.
operativní leasing se shroutí v okamžiku, kdy lidi přestanou mít zájem o 1-2 roky stará auta. Carsharing = bude stačit méně aut a automobilky nebudou mít co žrát, takže to začnou zakazovat hned jak jim to dojde >:D
U kamionov v istom case rastol pri mensom objeme vykon a klesala spotreba. Teraz sa ako optimum ustalilo 12 rychl.stupnov. Ak to Honda pusti na cesty bude chybat uz len ten jeden. :-)
Ono to k tomu postupne smeruje: auta s vydrzi max. 300 tis. km, operativni leasing, carsharing, autonomni auta, elektroauta... z aut se stava spotrebni vec, jako telefon.
To skončí ve stejným propadlišti dějin jako honba za megapixelama u foťáků 10 let zpátky. Prostě nesmysl, ale než se na to přijde tak se to může využít jako marketingovej tahák pro zákazníky, který tomu nerozumí.
Výroba elektřiny v průměru rozhodně ekologická není, nicméně pokud jde o emise CO2, v evropských podmínkách je elektroauto už nyní asi o polovinu lepší než to se spalovacím motorem (Tesla má emise zhruba na úrovni benzinového auta s cca 4-5l spotřebou, pokud si to dobře pamatuju, což je při tom výkonu velmi dobré). Jaderná energie je otázkou, z hlediska emisí ve vzduchu je na tom dobře. Otázkou je dnes spíše ekologický dopad baterií než výroba elektřiny (u jádra pak uskladnění nebo další využití již použitého paliva).
Pár kg... přibude jen pár koleček :-) . Vliv na spotřebu kvůli hmotnosti asi zanedbatelný, mně by se asi líbilo jezdit 160km/h při 1800 otáček :-) . Každopádně si ale myslím, že dobře poskládaný 8st by měl stačit.
ked su stale mensie objemy a vykony, tak je to cesta - rozdelit to do viac prevodov!
velke objemy mali dlho 3, 4 ci az 5 kvaltov a bolo to v pohode! :-!
a až se tahle převodovka vysype nesloží ji ani svatý Petr, je to vlastně výroba aut na jedno použití. prava bude dražší jako nové auto. Děkuji nechci :no:
Pokud budou výrobci neustále cpát do aut jako zdroj energie baterky tak těžko. Jestli si mají lidi dobrovolně bez dotací či jiného křivení trhu kupovat auta s elektromotorem tak at do toho dají jiný zdroj energie... např. palivové články na ethanol, ale to by lezl z výfuku CO2 takže dál budeme jezdit na naftu :-!
to by me ty vypocty zajimaly
samozrejme se nebavime o tom co bude na silnicich jezdit jako x-lety auta, ale o tom, co se bude kupovat novy.
ja tipuju, ze za 5 let bude hybrid v kazdym druhym prodanym aute od nizsi stredni nahoru.
kde ze to maj bejt emise CO2 od 2022 - nema to bejt 50g/km?
jak to chces dosahnout??
a elektromobil - podle me - za 10 let bude nove kupovany auto jako 2. nebo 3. do rodiny ve vetsine prave elektromobil
oprava:
od 2020 95g/km s tim, ze auta pod 50g/km se budou v 2020 brat jako 2 auta, 2021 jako 1.67, 2022 jako 1.33 a 2023 jako 1.0 aut.
a od 2023 prumerne flotilni emise CO2 95g/km bez prechodneho obdobi, kdy 1 auto pod 50 se bude brat jako vic jak 1 auto.
95g/km odpovida 3.9l benzinu/100
za 10 let se budem ptat spis na kapacitu akumulatoru a na vykon elektromotoru, a v pripade hybridu jeste na vykon a pocet valcu benzinaku, kterej bude urcenej jen na udrzovani rychlosti na dalnicich. vse ostatni, tedy rozjezdy, dynamiku, pojizdeni po meste a vetsinu cest po okreskach bude mit na starosti elektromotor.
pak v pripade hybridu bude nejspis zbytecna vic jak 6 stupnova prevodovka, v pripade cistyho elektrovozitka snad i jakakoliv raditelna prevodovka
píšou sice k úspoře paliva... ale kolik taková převodovka bude vážit, když se bude vyrábět z dostupných materiálů? Vždyť i současné automaty jsou stále o něco těžší, než klasické manuální... kolik si taková "nadváha" vezme PHM navíc?
nikoliv na objem a počty válců, ale největší frajer z nás všech bude mít 24 stupňovou převodovku s 1.0 EcoBoostem
Kolik může vyjít repase takové jedenáctistupňové trojspojky? Nebude její výroba energeticky a technologicky tolik náročná, že zanechá větší uhlíkovou stopu než uspořené palivo? Jenom se ptám... protože u kamionu nebo lokomotivy mi to smysl dává, ale u osobáku už ne...
Nevyšlo by levněji vzít 12 stupnový automat z kamionu? Ten už je totiž vyvinutý a navíc by v tom osobáku i chvíli vydržel a nevysypal by se po vyjetí ze salonu >:D
vcera tych 9 sa mi zdalo celkom primerane a pekne rozlozene ( E klasse) a uz viac asi ani nebude treba na moderne 2 litrove ( a viac litrove uz vobec nie!) diesel agregaty.
kedysi pred 50 rokmi boli maloobjemove motorky, kde bolo mechanicky radenych aj 14 prevodovych stupnov - jazdec netusil, co tam ma! :-!