Od premiéry čtvrté generace Renaultu Scénic uplynulo půl roku a my se s ním konečně svezli. Ve Francii jsme vyzkoušeli krátkou dvanáctistovku, ve verzi Grand pak vrcholný turbodiesel.
10k€... i 100k€ je naprosto pod rozlišovací schopnost jakékoli automobilky, natož automobilky velikosti Renaultu. Scenic má být okrajový model :-) ?
Větší váhu mají náklady na každé auto, tam 100€ na auto roli hraje. Přesto ale prodávat auto s okny na kličku má důvod ne na straně nákladů, ale na straně výnosů - je to prostě způsob, jak si za ty extras nechat zaplatit. Výrobně by možná byla ta elektrika i levnější.
A konečně rezerva, to má zase úplně jiný důvod - udávaný (ale nakonec i skutečný) objem zavazadlového prostoru a pohotovostní hmotnost.
To by si sa divil, aké sú v tejto branži náklady na hocijakú somarinu, ak treba upravovať konštrukciu... ;-\ Ak by bolo treba nejaký nový plechový výlisok, hoci malý, tak vývoj a výroba nástroja môžu stáť rádovo v desaťtisícoch eur - potrebných úprav a nových vecí môže byť treba viac, a nenájdeš všetky v regáloch firemnej stavebnice... Tým pádom náklady rastú raketovým tempom a pokojne sa môže stať, že to predaje viac-menej okrajového modelu neutiahnu...
Žiadne náklady nie sú pre automobilku nič, inak by sa nepredávali napr. modely s el. otváraním okien iba vpredu, keď cenový rozdiel voči plnej elektrike je pár drobných, rovnako by nedávali do áut sadu na lepenie defektu namiesto rezervy, ktorú si často musíš priplatiť, atď...
Ale prd. Rastie rýchlejšie. Záleží na tom, jak je "deravý", ale aj tak. Rozdiel v hmotnosti medzi diskom povedzme 10" a 20" je viac ako 100%, tak ako písal vyššie Emel.
Z fotek to vypadá, že jsou sedadla širší než v tom starém. Z mého pohledu to je OK. Ale je to dáno asi i tím, že jsem za 6 let, co GS III mám neměl potřebu nějakou sedačku vyndávat (Když jsem ho kupoval, tak jsem byl nadšený, jak to využiju). A když jsem vezl něco hodně velkého (třeba vánoční stromeček, tak jsem nevezl děcka. Lyže vozím na střeše, protože uprostřed je většinou tchýně.
Jde udělat samozřejmě ledacos, ale rozhodně to nebude lepší než v současném modelu. Pokud Renault tolik zdůrazňuje, že se stále jedná o MPV, pak omezování variability není asi ta správná cesta.
To by asi šlo, akorát... dáš na ten zbytek dvě dětské sedačky? Z fotek to vypadá, že minimálně isofix na prostředním místě není. Samozřejmě se bude i trošku hůř nastupovat a poutat, ale to už je detail.
Nejprodávanější auta v Evropě jsou:
Golf, Polo, Clio, Fiesta, Corsa, 208, Qashqai, Octavia, Astra, Focus, Passat, Captur, 308, A3, Sandero, Yaris, Panda, C, 2008, Fabia, 500, Tuscon, A4, Sportage, Mokka, Leon, Duster, Tiguan, Rio, C3 (tohle je z focus2move a je v tom i Rusko a Turecko, jiná čísla můžou být mírně odlišná, ale složení bude podobné - dominují malá auta).
Je tu QQ na #7, další SUV je až Tuscon #22. Třeba ten QQ má 19" až v nejvyšší výbavě, jinak se objednat nedají, pro Tuscon jsou v paketu Premium dostupném za 70k také jen v nejvyšší výbavě.
Když se na to takhle podívám, tak je vyloučené, aby na celém trhu tvořily 19" víc než jednotky procent. Jestli dodáváte primárně BMW a Jaguaru, tak třeba jo, ale pokud bych měl tipnout celý trh, tak bych řekl třeba 2% nových aut z výroby na 19" letos a třeba 3% do pár let :-)
Ja občas tiež vozím lyže v aute, ale truhlu považujem za bezpečnejšiu na dlhšie cesty. Oproti nosiču nie sú lyže na očiach a navyše mi na ne po ceste nehádže bordel.
No a ver mi, že keď ti lyže preletia prístrojovkou ťa to bude menej štvať ako keď sa vydaju smerom k niekomu z posádky. Len máloktorý náraz je úplne v priamom smere a upevňovacie oka v kufri väčšiny aut vo mne nebudili veľkú dôveru. Dokonca som počul, že Rakušania lyže v aute pokutujú, ale nepreveroval som si to.
Drtivá většina jsou a budou SUVčka - otázka je co je pro tebe "lepší značka". Je to kompletní spektrum bez rozdílu (koukni na konfugurátory a pochopíš - 225/45 R19 je taková líbivá klasika dnešních rádoby SUV). Poslední 15" právě končí... Nejmenšími budou za chvíli 17" (nové projekty) a vše míří k 19" a 20". Podívej se na Kodiaka a velikosti pneu - na 17" vypadá vážně děsivě...
Spis jde o to, ze v aute je neni tak videt a nelakaji poberty k jejich "zprivatizovani". Vetsina dnesnich nosicu ma sice taky zamek, ale preci jen se (predpokladam, vlastnich zkusenosti nemaje) snaz krade z nosice vne auta, nez zevnitr.
Ohledne upevneni - mam vevnitr "gurtnu", kterou je utahuji, aby nelitaly. Ale pri celnim narazu by nejspis stejne proletly palubovkou / celnim sklem. 8-s
Väčšinu tvojich argumentov chápem. Ale v čom sú lyže v aute bezpečne? Ak nie sú fakt perfektne upevnené, tak aj slabý náraz môže byť fatálny. Poznám taky prípad z blízkeho okolia.
Presne! Tohle muzu podepsat. Pristi rok bych chtel soucasneho GS3 vymenit za novejsi auto, a tesil jsem se na GS4, ale chybejici samostatna sedadla ve treti rade mne pravdepodobne donuti zmenit znacku (jestli nenasetrim na Espace, coz je o dost jina cenova kategorie).
Jeden z mych nejcastejsich "use case" je sklopit/vyhodit prostredni sedacku, doprostred narvat lyze, na krajni sedacky decka v detskych sedackach, v kufru kolem lyzi zbytek batoziny, a jedeme na hory. Tohle v nove verzi nepujde, takze bych musel koupit nosic na strechu, coz ma spoustu nevyhod (aerodynamika, manipulace, bezpecnost, ...).
Sorry, Renault, jestli brzy nebude "facelift", a do druhe rady se nevrati samostatne sedacky, budu muset po 15 letech odejit (nejspis ke "koncernu"). 8-s
Ano cena tých gum je vysoká 16 palcov je dnes v úplne iných cenách. Ale 17-18 obúvané na mnohé SUV už stoja podobne. Takže je naozaj otázka s čim to lúdia porovnávajú. SUV sú práve auta ktoré sa predávajú stále viac a problém so zotrvačnými hmotami je tam tiež a trh to nerieši.
Ja by som to nevidel až tak čierne. Životnosť bude problém, len ak by sa za každú cenu snažili šetriť hmotnosť. No a nevýhody tam sú ale predávajú sa pri určitých situáciach - jazda v meste a veľmi zle cesty. Zle cesty sa na západ od ČR vyskytujú oveľa menej a pri jazde po diaľnici väčší priemer pohne spotrebu skôr smelom dole. A možno aj pri jazde v meste. Myslím, že inžinieri v BMW strávili par minút počítaním kým i3 obuli na tie gumy ktoré tam sú. Viem, že tie gumy sú užšie, ale aj tak sú ťažšie ako 205/55R16 a ešte aj väčším priemerom, takže s momentom hybnosti to určite pohlo.
Jako majitel současné a předtím předchozí varianty GS jsem se hodně těšil na tu novou. Po designové stránce exteriéru i interiéru jsem nadšený. Co je pro mne ale absolutně nepochopitelné je omezení variability vnitřního uspořádání. Nejsem žádný stěhovák a auto mám na převážení rodiny, ale nezřídka používám možnost sklopení a vyjmutí zadních sedadel, především toho středového. Vozím dvě děti a příležitostně i tři a v současném uspořádání se na zadní sedadla vejdou bez větších obtíží tři dětské sedačky. To že nová varianta má dělení zadních sedadel takto omezené je tragické. Ani se neobtěžovali dát Isofix na prostřední sedadlo, protože nyní bez možnosti samostaného posunu jednotlivých sedadel se tam zřejmě ani nevejde. Ve svém optimismu jsem doufal, že bude možné dělení po třetinách alespoň za příplatek, ale zatím tomu nic nenasvědčuje. To že ve středním sedadle není ani tunýlek na lyže, který má třeba i nová Astra v combi, je jen smutnou tečkou. Budu doufat že nebudu sám s takto negativní reakcí a že se tato možnost objeví třeba za dva roky při faceliftu. Jinak se při výběru příštího auta budu muset nerad poohlédnout jinde.
áno,ten GS je najpohľadnejší zo všetkých,ale krátky mi príde "športovejší".
No, kto potrebuje plnohodnotných 7 miest priestor pôjde do veľkých MPV,pretože toho priestoru je tam neskutočne a je to paráda.
Rozmýšľal som aj nad Espace-im,ale ten ich adapt. tempomat ma naßral.
Ano, není to moc. Souhlasím.
Ale jde o to, že dvě přepravky s pivem vezeš v kufru jednou za měsíc, zatímco Scénic bude roztáčet a zpomalovat ta kola každý den.
A zhruba jednou za dva roky se budou muset pneumatiky 195/50 R20 vyměnit, což bude stát 14 tisíc Kč (zatímco u Méganu s 205/55 R16 to stojí polovinu). Ano, to to taky není moc.
Otázkou taky je, jak ty velké disky budou dlouhodobě zvládat přežít naše děravé silnice. Renault není RR, takže disky určitě nebudou vyrobeny z nejpevnějších dostupných slitin.
Ale když to všechno sečteš, tak závěr prostě je, že to tam dali jen kvůli tomu designu, z praktického hlediska převažují spíše nevýhody.
vypnuti cisteni emisi pri teplote nizsi nez 17C, tedy teplote, kdy auto urcite neni v laboratori neni podvodem?
vypnuti cisteni emisi kdyz se toci vsechny 4 kola, tedy kdy auto urcite neni v laboratori neni podvodem?
vw mel algoritmus, ktery zjistoval, jestli se emise testuji a v tom pripade sel v rezimu, ktery zajistoval min emisi, jinak sel v normalu.
renault zjistuje kdy se emise netestuji a cisteni pak vypina uplne.
1 renault vyprodukuje tolik jedovateho NOx jako 7 vw
oba systemy jsou nelegalni, system ala renealt je zrudnejsi v tom, ze cisteni emisi vypina uplne.
Zjevně si u Renaultu spočítali, že zisk z okrajové motorizace nevyváží vývojové náklady. A nejen tady, dělají to u všech modelů.
To zkrátka nejsou auta pro papírové slintaly.
Rovnaký profil máju na niektorých modeloch aj na 21, ale je jasne, ze pri cenách aké si RR účtuje si mohli dovoliť ten disk vyrobiť podstatne ľahší ako podobne veľký disk v aute za 15000 EUR.
No a s runfletmy si zjavne poradili lepšie ako iné značky, nepočul som o sťažnostiach na nedostatok komfortu.
Hmotnosť disku určite rastie pomalšie ako lineárne. Pri penu je to opačne. Ale v globále máš asi pravdu. Každopádne stále platí, že niektoré značky si tým pomáhajúcu k vyššiemu komfortu, len bol s neodpruženou hmotou asi nebude lacný.
Renault používá modulární platformy, ty jsou záměrně navržené jako skládačka. Jasně že i tak to jsou týdny práce, ale z perspektivy automobilky je to jako nic.
To s těma 19" je nesmysl... Podívej se na nejprodávanější auta v Evropě, samý subkompakt, k tomu Golf, nejčastěji v základu.. 19" nemůžou být víc než 10% prvovýroby.
Cenu pneumatík riešim rovnako pri manželkinej Toyotke za 10.000,-€ ako pri mojom aute za 18.000,-€. Ešte raz - nákupná cena auta a prevádzkové náklady sú dve odlišné veci. Áno, priplatím si za to, čo chcem, pri nákupe auta, ale nie som ochotný platiť viac ako je zdravé počas jeho prevádzky. Gumy mením podľa potreby, nie som ochotný jazdiť na 5-ročných pneu s 2 mm dezénom a praskajúcim povrchom. Pokiaľ medzi 16" a 20" kolesami nemá byť rozdiel vo vlastnostiach v prospech dvadsaťpalcových, a ich cena je povedzme o 30% vyššia, potom je na mojom uvážení, či mi ten cenový rozdiel za vraj lepší vzhľad auta za tú cenu stojí.
To je možné, že vlezie do Clia, akurát u Scenica sa dá počítať s trochu inými priestorovými parametrami a konštrukciou prednej časti. Predsa nečakáš, že všetky motory jednej značky sú zavesené na rovnakých silentblokoch v zhodných pozíciách, majú presne rovnako vyvedené výfukové potrubie, umiestnené turbo, atď...? Za ponukou každého jedného motora naviac je kus konštruktérskej práce, hodiny testovania a príprav - teda ďalšie investície a čas. Neexistuje "stačí ho dať do ponuky", musia si vopred spočítať, či sa vynaložené náklady vrátia; pokiaľ má tak silný motor tvoriť nejaké mizivé percento predajov, tak sa nedivím, že s tým neprišli alebo neponáhľajú. Pokojne sa môže stať, že so silnejším agregátom od začiatku nepočítali a nemajú ho v aute zabudovaný ani na papieri (resp. dnes už skôr v 3D dátach)... Či sa vojde alebo nevojde do iného, aj keď menšieho modelu, nemá s týmto žiadny súvis.
Cena této gumy je prakticky stejná se stejně kvalitní 215/50 R17 W95 XL, kterou mám na svém Grandu.
Co se týče disku - OK, je pravda že plecháč nepořídíš, takže zřejmě přezouvat léto/zima - ale to už je často trend napříč segmenty. Vždyť objem 19" kol v prvovýrobě napříč značkami dosahuje 50% produkce...
Tenhle GS by šel... dokonce si říkám, že Espace bude mít trošku problém. On to byl vlastně důvod, proč velká MPV skončila... tak uvidíme, jestli krok stranou Espacu pomůže.
Samozřejmě že ten atyp bude dražší, než za kolik najdeš klasické 17" na Heurece... taky domluva je s těmi lepšími výrobci. Ale auto díky tomu vypadá dobře, když dáš 15 za metlu tak dáš taky pár tisíc jednou za čtyři roky za gumy.
tohle se francouzům vážně povedlo. co se týče interiéru, tak palubní desky nových renaultů mi sice příliš nesedí, ale exteriér je naopak na 1* a ty sedačky taky nevypadají špatně :yes:
Těch 10 000,- jsem bral za celou dobu, co to auto budu mít. Samozřejmě, že pokud bude cena stejná jako za sedmnáctky, tak to znamená, že bude stejná jako doporučená cena sedmnáctek. Tedy vyšší než výprodeje na netu se kterými to bude každý srovnávat.
Asi hej, ale zbytočným predražením by zákazníka skôr odradili, a boli by padnutí na hlavu, keby to nevedeli. Skôr si myslím, že Renault bude mať aj vďaka spolupráci na vývoji na tieto pneu dosť dobrú cenu, lebo ich bude brať jak do prvovýroby, tak na predaj a odbyt si v tomto prípade vedia vopred dosť presne zrátať...
k "nehází řidičům klacky pod nohy při nákupu atypického obutí"
celé je to s těmi 20 koly podezřelé
marketing je chtěl na autě mít a marketing se snaží mírnit oprávněné obavy že si za to připlatíte
To kolo je prostě atyp který na jiném autě neuvidíte - což znamená ale znamená že bude menší výběr jak vy typech tak kde koupit . I to že se jich nebude vyrábět tolik znamená vyšší cenu.
Samozřejmě že si jak disky tak pneu budete koupit u Renaultu ale určitě ta cena bude vyšší -co tlačí cenu dolu je konkurenční prostředí ale tady to spíše vypadá na malý monopol.
Tady ale není co vymýšlet. Tady stačí ho jen dát do nabídky. Jak už jsem psal, asi půjde jen o výrobní kapacitu. Stejně to bylo s motorem 1.6 dCi, který se nestíhal vyrábět. Jak je u aliance, zvykem, tak se silnější motor časem objeví. A pokud by o motor nebyl zájem, tak by se nedělala nová motorárna pro 1.6 TCe, atmo 2.0 a prý i 1.8 TCe.
Pravda pravda, blýská se nám tu poslední dobou na můj vkus už až přespříliš. Pro příklad: nemám ánung kolik tak asi zhruba přibližně tu poslední dobou chodí puberťáků (redakce snad možná ano), ať už věkem či zastydljech, ale toto [odkaz] snad nemůže zajímat ani je .......
vyzera dobre, rozhodne menej hnusne ako captur... povedal by som, ze na pomery triedy nevadi ani trocha viac priestoru v designe ala france, picaso uz ludi dost vycvicilo takze nejaky ten ulet a nie skatula ala sharan potesi... dobra praca
RR má u svých 255/50 R19 výšku běhounu 127 mm, což je víc, než mají "balóny z Oktávky" 195/65 R15. Nový Scénic má 107 mm. Samozřejmě, je otázkou, jak u RR zhoršují komfort runflatové pneumatiky.
Samozřejmě, že se to neprojeví výrazně, ale naměřit se to dá. Když budu citovat jeden článek, tak zrychlení Vw Golf 2.5 na 96 km/h a na 161 km/h bylo 7,6s a 22,3s při obutí 195/65 R15 a 7,9s a 23,3s při obuzí 225/40 R18. Kola mají stejný průměr, ale to druhé je těžší (18 vs 23 kg) a má "průměrnou hmotu" dále od středu otáčení.
Odhaduju, že z těch 1500 kg Scenicu jsou 100 kg kola s pneumatikami.
Proč novější článek s poměrně důležitým autem pro evropský trh tak rychle padá z hlavní stránky dolů a TT RS si drží v zásadě pozici? Tyto dva články jsou to o čem by mělo ACZ být a místo toho jsou nad nimi až okurkové "plácky"!
Dvakrát měř, jednou řež...ale toho, kdo má toto hlídat bych řezal aspoň třikrát do hodiny. ;-)
Tož ezliva u "Diamantů" něco umí, jsou to právě MPVčka. A nový Scénic jest toho důkazem. Jen jsem ho jaksi nešel tuto: [odkaz] a přitom třeba tuto je: [odkaz] Budíček Renault.cz;-) Tož tak.
Tiež som uvažoval,ze stavajúci Scenic vymením tento nový,ale dorastajúce 3 deti + slušná ponuka na Galaxy...(skončil doma).
Grand Scenarik sa mi nepáči v žiadnej generácii.
Údajně bylo upřednostněno pohodlí. A dle různých testů to tak v rámci třídy opravdu je. Pokud jde o motor, tak je to dle mě nedostatkem výrobních kapacit. Teď se dělá nová motorárna v Korei, kde se bude dělat i 1.6 TCe. I proto čekám, že se silnější benzín do Scénicu dostane.
me vic zajima kolik jedu auta vypoustej na ulici nez kolik jich nevypoustej v laboratori.
a i stary motory vw z toho vychazeji lepe nez ostatní znacky.
ty katastrofalni emise jedovatého NOx u renaulta v realnym provozu maj zaklad v tom, ze renault vypina systémy na snizovani jedu NOx při vnejsi teplote nižší nez 17C, protože při tehle teplotách neprobiha laboratorni test, pricemz prumerna rocni teplota v evrope je 8C...
to mi jako uplne OK neprijde.
lidi jako ty temhle podvodum ale vylozene fandi
5* samozřejmě nedostane, nicméně skutečně ukazuje směr.
I když je tu (pro mně nesmyslná) módní vlna SUV, MPV nebo tento jeho derivát pořád nabídne více drtivé většině uživatelů. SUV je prostě menší, resp. zavalitější auto, které ve městě zabírá více místa a do kterého se i hůře nastupuje.
Francouzi prostě vždy byli novátoři. :yes:
Přesně to mě napadá, kde je silnější benzinový motor? Navíc, když slušnou 1.6 turbo v portfoliu mají?
Auto vypadá pěkně, jen mi vadí ty obrovská kola - během prvního dne by je manželka někde odrbala (ryze praktická věc) a druhá praktická věc - zadní sedadlo dělené 60/40, proč tam sakra nejsou 3 samostatné sedačky? Že by malá vnitřní šířka nebo jen úspora nákladů? ... ;-\
Touran a Golf Plus ukazují obraz MPV jako auta z nutnosti, Scénic a Grand Scénic ukazují obraz MPV jako nádherného kousku automobilového průmyslu. Co dodat?
Tuhle matiku nějak nedávám. Obvod je 2.P.r, obsah kruhu je P.r.r, objem válce je P.r.r.š
Objem roste s druhou mocninou, tj. zvětšení kola dvakrát povede ke zvětšení obvodu taky dvakrát a zvětšení hmotnosti kola čtyřikrát - za předpokladu, že bys bral kolo jako plný válec.
Kolo plný válec není, takže to nebude s druhou mocninou, ale i tak si troufám tipnout, že hmotnost kola poroste víc než lineárně vůči průměru / obvodu.
Zkus si představit, jaký by byl rozdíl v hmotnosti mezi 15" a 30" kolem... bylo by 30" jen dvakrát těžší?
Renault odvedl excelentní práci :yes: MPV posunul přesně tam, kam potřebovalo. Rázem zmizelo mamacar, a upřímně působí auto o řád chlapáčtěji než 3/4 všech SVUček :yes::yes::yes:
A autor odvedl také excelentní práci, dozvěděli jsme se víc než ve 3/4 všech "testů"... :yes::yes::yes:
Jestli v testu nedostane 5*, tak podrž koště... >:-[];-)
Nějak jsi do té tabulky zapomněl dát ty podvodnické průserové motory. VW o svém průseru věděl tak dlouho, že samozřejmě stačil zareagovat. Teď už jen stačí, aby dal do pořádku těch pár miliónů starých motorů. Je až odporné, jak se někteří jedinci snaží z obrovského podvodu a průseru udělat výhodu.
GT stojí trošku bokem, Life je ta "cena již od" jen se dvěma motory, Intens ten zlatý střed... a bezpečnostní systémy jsou volitelně v paketu, to je optimální.
Pro automat musíš až do Intens, naopak GT bude jen s dvouspojkou... to optimální není, ale zase žádná tragédie.
renoltu sa podaril parádny kúsok, ukázal, že aj mpv môže byť sexi. Za odvahu s tými 20 si zaslúžia pochvalu. Koľkokrát sme počúvali, že mpv už z princípu nemôže byť sexi a zrazu to ide. Mne vadí len tá autobusová šaltpáka.
Ten ceník je prostě zmatený. Zbytečně moc stupňů výbavy, základní Life v podstatě o ničem a ty zbylé se liší pitomostmi. Bezpečnostní systémy za příplatek všude, ke všemu spousty výjimek. To docela odradí, no...
stále v realu chrli 15 násobek laboratorního limitu NOx, nebo se to podarilo snížit "jen" na desetinásobek??
zlocinnej folcvaagen je v realu na dvojnasobku laboratorního limitu a mezi dyzly je mezi temi, co vypousti nejmene jedovatého NOx...
Ale hmotnosť nerastie rovnomerne s obvodom. A napríklad RR si týmto pomáha už dlho. Z hľadiska ekonomiky prevádzky si to zas spočítali v Mníchove pri i3.
Tieto veci sú mi jasne, ale to ta obmedzuje tak možno v meste. Na diaľnici ťa časte roztáčanie kolesa netrápi. Väčší obvod ľahšie odvaľuje a užšia pneu môže pomôcť celkovej aerodynamike(aj keď mizivo)
No a nižšia dynamika. Teoreticky áno, ale tak na úrovni chyby merania. O par percent viac hmoty na o 15% väčšej páke niečo spravy ale hmotnosť kolies je celkovo nízka. Daj to do porovnania so silou ktorú potrebuješ na rozhýbanie 1500kg ťažkého auta pri zrýchlení 3ms-1 co dá dnes skoro každé auto. Koleso ti na 10 otáčok za sekundu roztoči aj vyvažovačka s výkonom motora par stoviek wattov.
S komfortem to není tak jednoduché. Větší kolo samozřejmě tak snadno nespadne do díry a snáz se překulí přes nerovnost, na druhou stranu ale má podvozek větší práci takové kolo utlumit a udržet v kontaktu se silnicí díky vyšší hmotnosti. Takhle těžko říct, který vliv v reálu převáží...
Za mně taky velký kandidát jako náhrada za současný vůz (Ford Grand C-Max). Chybí snad jen posuvné dveře... Při neexistenci velkého dieselu pak asi jeden z 1.6 dCi
V tom je právě potíž, chybí mi tam benzínový turbomotor s výkonem 150-160K a krouťákem kolem 250 Nm. Ten dnes nabízejí téměř všichni. 1,5EB, 1,4 TSi, 1,6 THP atd.
Ale jsou i výhody, velké kolo ( obvod ) přirozeně zajistí na rozbité silnici i lepší komfort než menší kolo. Za předpokladu stejné výšky běhounu. A při jízdě setrvačností s vyhozeným kvaltem dojede dál.
Já nejsem místní honorace, mně nabízená paleta motorů stačí. Klidně základní 110 koní TCe. Spíš bude otázka, jak naskládají výbavy, aby z toho nebyl chaos jako u Méganu.
Těch nevýhod je víc. Větší obvod znamená větší moment setrvačnosti, čili na roztočení i zastavení kol potřebuješ více energie, čili nižší dynamika, vyšší spotřeba a vyšší nároky na brzdový systém.
Díky za článek, tohle auto vypadá moc zajímavě. :-)
Trošku jsem se bál, jestli nesklouzne moc směrem k Espace a Capturu, naštěstí si Francouzi zachovali zdravý rozum. Tak že by náhrada současného vozu?
"tak velký rozměr automobilka zvolila čistě kvůli designu" ???
Toto nie sú nizkoprofilové gumy, tu rástol obvod. Väčší obvod zaručí ľahšie odvaľovanie a ľahšie prekonávanie nerovnosti. Okrem toho na zachovanie rovnakej stičnej plochy s vozovkou stačia užšie pneu, čo ma opäť výhodu v spotrebe.
Nevýhoda je väčšia neodpužená hmota a viac zabraného priestoru.