Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na evropský trh dočkal modernizace, která je zaměřena především na vzhled karoserie a rozšíření výbavy v interiéru.
Já s tím mám zkušeností vice nez dost a vím, že zvyknout se na to dá, ale přecejen mi nepřijde úplně intuitivní se hrabat kdesi ve stredovem panelu, když potřebuji stáhnout okénko. Tohle řešení se používá jen u levných aut proto, že je výrazně levnější.
ja som to mal niekedy na pežote 206 (žiadny lovend). A bolo to super, uznávam, že neobvyklé, ale keď som si zvykol, bolo to fajn, vždy mi tam padla pravá ruka. Myslím, že je dobré ak sa to dáva na jedno miesto (logika hovorí k oknu), lebo to vytáča, keď veci nies ú tam, kde čakáš, ale nie je to vec na odmietnutie auta.
Myslím si, že o velké zklamání nejde. Nová příď osvěžila desing a výrazná maska dodala vozu více sportovního vzezření. I zadní část vypadá hodně dobře. V interiéru se toho taky docela dost změnilo. Doufám, že zapracovali na lepším a kvalitnějším interiéru. Vím, že nic světoborného to nebude. Hodně lidí, zde píše, že chybí čalounění víka zavazadelníku. Myslím, že to se u levného auta neřeší. Důležité je, že bude spolehlivé a jednoduché. A věřím že i cena bude stále přijatelná.
Otázka je, jestli většina má možnost ovlivnit, kde ten ovladač je a nebo se jen holt musí smířit s tím, kam to výrobce dal...
Nicméně škoda že Elysée nebo 301 nejsou jako liftback, takhle je to mladé rodině s kočárkem k nepotřebě. A přitom za ty prachy by se to mohlo prodávat jak čerstvé housky.
Za mě v poměru value for money jednoznačně vítězí Fiat. PSA se svými ergonomickými a bezpečnostními přešlapy á la zadní sedadla bez opěrek hlavy mi přijde mimo mísu...
Co furt máte. Ovládání oken poblíž řadící páky jsem měl už v Granadě a není nic lepšího. Pokud levou rukou většinu času držím volant a pravou řadim atd. tak jsou tlačítka oken na středové armatůře jen logický krok. Mě štvou na dveřích.
V štvorke lowcostov Dacia - Seat/Skoda - Peugeot/Citroen -Fiat by som sa priklonil k PSA.
Technologicky je možno zaujímavá dvojica od VW, ale aj najdrahšia. Dacia má aj kombi, ale to je jeho jediná chyba. Konkurentom mu je Fiat, ale pri parametri cena/výkon (ktorá je základ pri týchto autách) by prehral.
Áno, ovládač dverí je sklamanie, aj kufor (čalúnenie sa dá dodatočne dorobiť).
Inak, natíska sa alternatíva ako aj u nás (do)predavaný sedan od Kia Rio či Lada Venga. Ale to už je mimo misu...
nie je to vobec marne... dizajnovo stale jeden z tych krajsich citroenov.. to zapasovanie "telky" je tiez uz na pohlad prirodzenejsie ako v takom golfe ktory je uz kusok ine kafe... tento citroen nebude nadalej zle auto ... s 1,6tkou atmo stale super volba aj z pohladu motora a dynamiky.... ved to bude vcelku delo ktore vycvici aj nejeden nelowend posadeny o poltriedy vyssie... skoda ze to nema hatch.... ako rapid spaceback ... lebo takto su tieto dvojicky c-elyse/301 u nas fakticky nepredajne... vsadim sa ze keby tento citroen bol v hatchi ... tak po tej 1,6tke v showroomoch sa len tak zaprasi ... skoda .. tomuto autu u nas proste "skodi" sedanovita kasna ... alebo keby to bol aspon lift ako rapid.... ale takyto sedan dnes uz v eu chce ozaj len malokto ... skoda.... ked uz toto auto ( okrem inych trhov ) ponuka aj v eu tak preco do certa neponukli aj hatch alebo kombik.... lebo takto sami inak sikovne auto postavili do role outsidera ...
Z jedné strany jednoznačné zklamání. I nadále chybí vnitřní čalounění víka kufru, el. ovládání oken je na středovém tunelu, volant úplně nesmyslně zploštělý atd. Prostě staré nectnosti evidentně zůstaly.
Z druhé strany příjemné omlazení designu, pohledná kola, krásná světla, takže vlastně více než zdařilý facelift...
Shrnuto - vůz evidentně stále míří trochu jinam než primárně do Evropy a je to z něj dost cítit. Z druhé strany díky tomu, že se Citroen na Evropu s C-elysé nevykašlal úplně, tu máme zajímavou alternativu k Rapidu či Loganu. A ta je s uvedením faceliftu opět o kus hezčím autem :yes::yes:
No, já nevím... mně přijde, že atmosferická 1.4 Fiata není o nic horší. Jasně je o fous méně dynamická... ale u auta tohto typu mi přijde podstatnější, že je o dost úspornější.
Ta 1.6 vyvažuje ztráty automatu... jedou obě skoro stejně - vyšší výkon 1.6 "zmizí" v převodovce. ;-)
Ale jinak je podle mě C-elysee furt použitelná, jako levnej sedan.
Když srovnám srovnatelné, tak 1.6 s automatem je u Fiata o cca 40 tis dražší.
Což zase není o tolik, o kolik je útulnější, má širší možnosti dovybavení... a v neposlední řadě jezdí cca o půl litr levněji. ;-)
C-Elysse i P 301 jsou ryzí low-end stavěný výhradně pro rozvojové trhy. Tipo je proti těmto strojům skvostné auto jak po designové, tak i interiérové stránce, o jízdních vlastnostech vůbec nemluvě. Jedinou výhodou těchto Francouzů je tak atmosférický čtyřválec 1.6 16V. Ten Tipu velice chybí... :-!
P.S. Jestlipak v rámci modernizace u C-Elysse/P301 snížili interiérový smrad z plastů na snesitelnou úroveń a nahradili směšné molitanové bobky skutečnými zadními opěrkami hlavy?