RODINA - deti vzadu budu v tme, sedadla sa nedaju polohovat, nie je tam laktova opierka, ani vyduchy klimy - su omnoho rodinne priatelskejsie auta za omnoho menej.
VYBAVA je top, plne suhlasim, hlavne bezpecnostna.
CENA - ceny su priblizne rovnake, kedze napr. v Nemecku sa cena zjednava, takze tych 3000/4000 EUR tam zlavia...
VYHLAD je relativny - nie je to uplne zle, ale zase ani ziaden zazrak vzhladom na to, ze je to SUV
Mne sa C-HR paci - pekne, usporne, spolahlive, ale ma svoje plusy aj minusy...
Tiez som v tom sedel :), moje pripomienky:
CENA - CZ/SK/PL dostali "darcek" od Toyoty, cena hybrida sa zacina v SK/PL na 24.500 Eur, v CZ dokonca na 23.300 Eur (plus akcia do 15.12. - zimne pneu a navigacia zadarmo). Preco darcek? Pretoze na zapade +3.000/4.000 Eur, navyse cena je konkurencna s dieslami vratane Kia Niro.
VYBAVA - neviem co si presne myslel, ale v ktorych autach o 10000 Eur lacnejsich je adaptivny tempomat, aut. brzdenie, udrziavanie pruhu, rozpoznavanie znaciek atd.?
RODINA - priestor pre 4 dospele osoby tam je, vzadu je menej svetla, niekomu to moze vadit, snad to v buducnosti vyriesia presklenou strechou, osobne som sa citil dobre
TABLET - nevadil mi vo vyhlade, pripadne sa da dat vyssie sedadlo
Samozřejmě. A ovlivní to funkci hybridního ústrojí. Ostatně výkonnější HSD mají dva planetové převody - Ravigneaux převod - a spojky, jeden na nižší rychlosti, druhý na vyšší rychlosti, kvůli účinnosti (mění se tím poměr přenosu mechanickou a elektrickou cestou, přičemž mechanická je méně ztrátová). Nebo mohli změnit stálý převod (což je převod mezi MG2, který je na výstupu a pohání kola, a koly). Tyhle převody mimo jiné ovlivní, v jaké rychlosti v EV režimu MG1 dosáhne maximálních povolených otáček a musí se roztočit i kliková hřídel.
Jen mě zajímalo, jak si to zkrácení převodů představuje, když už to napsal, protože se tu nebavíme o převodovce s pevně danými stupni.
V Presove uz maju 3 C-HR, aj ked predvadzacku az buduci tyzden. Bol som si to pozriet a moje dojmy:
- pekne auto s uletenou zadnou castou, dizajn sa vydaril
- priestorovo fajn, aj ked vzadu je to pre dvoch
- nadupana bezpecnostna a komfortna vybava
- podla recenzii viacprvok vzadu a pohodlne auto a vyborna spotreba u hybridu
ale
- na zadnej casti sa velmi setrilo = auto za 27000 EUR nema vzadu ani vychuchy klimy ani laktovu opierku ani polohovatelne operadla, navyse si tam clovek pripada klaustrobobicky- prakticky ziaden vyhlad von, deti tam dostanu mozno strach...
- interier sice vyzera kvalitne, ale neforemne - asymetricky, je to fakt uletene
- ten tablet vpredu je takmer az po spatne zrkadlo, co obmedzuje vyhlad dopredu, robi to viac znaciek, je to akysi trend, mne to vyslovene vadi pozerat sa cez akusi skaru medzi spatnym zrkadlom a tabletom.
Viac sa neda velmi povedat, chcelo by to previest sa. Dost ma zarazila cena, ktora sa blizi k RAVke resp. by viac pasovala lexusu. Keby to bolo plnohodnotne rodinne auto, ok, ma to vybavu, je to hybrid, ale vzadu chyba vyhlad a vybava, ktora je v autach o 10 tisic EUR lacnejsich...
"The continuously variable transmission (CVT) has been engineered with lower gearing for improved off-the-line acceleration, and can be switched into an adaptive sport mode for greater responsiveness." [odkaz]
Já nevim, asi stárnu, ale současný svět automobilového dizajnu pro mně není. Spousta samoúčelných tvarů, které v tomto případě evokují dojem auta zmuchlaného z papíru. Toyota jde z extrému do extrému - od přehnaně nudných a nevýrazných aut před pár lety, do přehnaně agresivního vzhledu. Chtělo by to néco mezi.
Zrovna NX vypadá zajímavě, docela se povedl a myslím, že i na prodejích je to vidět. Nabídka klasických sedanů je ale strašná, na to se nedá dívat...a na prodejích je to také vidět, alespoň v EU.
Jezdil jsem se všemi hybridními Toyotami a třeba poslední Prius je naprosto fantastické auto, i dynamicky a hlavně podvozkem. Na okreskách jedeš "na pohodu", ale ve finále dost svižně, při pohledu na HUD jsem byl občas těmi čísly co tam naskakovaly až zaskočen :-)
do mesta je ok, ale chcel som povedať, že aj mimo neho, lebo má parametre aj na diaľnicu. Okrem toho v londýne asi pozerajú na autá trošku inak ako v terchovej alebo ve valmezu.
tak ako pise Pargi ....jedna vec su papierove hybridy a druha vec su skutocne funkcne hybridy od toyoty ...dokonca aj cenovo vychadzaju hybridy toyota najlepsie ;)
RAVka je stavana na vykon :), C-HR (Prius) skor na spotrebu, v kazdom pripade ma hybrid k dispozicii moment elektromotora.
Kampan C-HR hovori o crossoveri do mesta, C-HR sprevodovali nizsie ako Prius, ma vyssie cx, vyssi podvozok, pravdepodobne nebude taky pruzny vo vyssich rychlostiach ako Prius, uvidime v testoch. Osobne by mi to vyhovovalo, vzhladom na zrychlujucu sa dopravu v meste mam rad pruzne auto v nizsich rychlostiach (s min. spotrebou) a mimo mesta "relax" :)
Kdyby ses radsi staral o to, proc koncern vw drzi tolik brendu. Vzdyt jsou totalne stejny, jen s rozdilnymi vnejsimi plechy.
Toyota a hybridy jsou hodne v predu. Kdo je umi lepe? Snad ne vw s golfem se spotrebou ve meste okolo 10 litru?
Ty si dobrej komik co vubec nepochopil smysl hybridu stejne jako vw 8-s
Kdo má s Hybridy zkušenost, moc dobře ví, že i reálná pružnost v běžných podmínkách je velmi dobrá, byť možná pocitově lehce "otupělá" díky CVT, ale stačí vzít do ruky stopky a je jasno :-)
Sice to sem úplně nepatří, ale jako důkaz může posloužit vlastní měření RAV4 2.5 Hybrid AWD (měl jsem zapůjčenou na víkend) vs. X5 3.0d E53 2006 (jinak všeobecně velmi dobře jezdící v udržovaném perfektním stavu, 218k a 500 Nm). V žádné jízdní situaci nemělo BMW šanci, z místa asi největší rozdíl, ale i ze 40, z 80 a dokonce i ze 120 na dálnici ujela RAVka o vlak :-)
No a za kolik by v takovém novinářském testovacím režimu jezdil porovnatelný diesel (ne u toyoty :-) ), za který se taky platí ne málo navíc? Hádám, že běžný uživatel s tímto pohonem bude jezdit suše za 5, což je velice hezké.
Plus hybrid je velmi zivy v meste, do cca 80 km/h je na urovni 100 kW/300 Nm turbodiesla (s 2x mensiou spotrebou, emisie ani nespominam). Napr. 0-50 km/h za 3.5s. Mimo mesta je hybrid priemerny, dobry na relax. Treba pockat na dalsie testy, porovnavania, pruznosti atd.
V US sa ponuka len 144 hp benzin s CVT (moznost virtualnych prevodov). V Europe a Azii sa ponuka aj hybrid, v EU slabsi benzin.
Pozn. ku "Toyota ... dokonce tvrdí, že vznětové motory příliš neumí" --> Toyota tvrdi, ze diesle budu za chvilu 2x drahsie ako hybridy (mysli sa len pohon), pretoze normy sa stale sprisnuju. S dieslami sa Toyota nezaobera z ekologickych dovodov.
:yes: přesně, chtěl bych vidět benzinový cross over s kombinací kolem 5l.. Auta této kategorie se navíc pohybují převážně ve městě a okolí, kde Hybrid exceluje a kde není problém se i s Aurisem Hybrid pohybovat běžně pod 4l (nemá 4.generaci Hybridu jako C-HR a Prius), pokud člověk trochu přemýšlí. A ani ta dálnice není špatná a je ve výsledku nižší než podobně výkonný tradiční benzin
mne by ta 1,2 v manuáli v pohode stačila, ale neviem, kde si vzal, že je to auto do mesta. Je to klišé, že auto do 4,5 m je do mesta a na medzimesto sú len veľké kravy. Prečo by toto auto malo byť len do mesta a okolo? Čo mi bráni behať s tým po diaľniciach, na dovču v pohodočke na šestku 130? To nie je citygo.
C-HR cílí na úplně jinou kategorii zákazníků než Niro. Technika pohonu je mnohem dál, převzatá z posledního Priusu, který je stále etalonem mezi hybridy. Samozřejmě, že C-HR s vyšší stavbou, váhou a 18" koly nebude jezdit se stejnou spotřebou jako Prius, ale hodnoty z 1.jízdních dojmů z novinářského testování bych nebral jako bernou minci. To auto bude v reálu velmi úsporné a rozhodně dynamičtější než zmíněné Niro, o kvalitě materiálů nemluvě :-) Co se týče ceny, příplatek 95 000 Kč oproti 1.2T za technologii hybridu + automat je naprosto adekvátní. Automat k 1.2T je za 50 tis., tudíž na hybrid zvýbá 45 tis., což je často méně než u podobných aut za diesel. Reálná spotřeba Hybridu je navíc nižší :yes:
Ano, designový styl je stejný, ale Lexus má svoje markanty jak při pohledu zepředu, zezadu i z profilu, kterými se od Toyoty odlišuje a těžko si je lze splést.
Chapem, ze sa ti paci Niro, nic proti tomu :).
Ale musim ta poopravit, v C-HR sa za sebou posadia dvaja 190 cm muzi, t.j., nie je to auto pre dvoch. Plus C-HR hybrid je 4. generacie, ma za sebou 20 rokov spolahlivej jazdy. Samozrejme, kazdy nech si vyberie co chce.
Trochu si robia srandu :), pretoze nespomenuli mesto.
Eko jazda po meste za 3.0l, normalna jazda po meste cca 4.0l, mimo mesta cca 5.0l (na dialnici viac), odhadovany realny kombi okolo 5.0l (Prius ma 4.2l), vsetko zavisi od vodica (+/- 1.0l)
Napr., v tomto teste presiel 10km po Madride so spotrebou 2.1l [odkaz]
Plus podla studie z Rima, v meste isiel novy Prius (C-HR) cca 75% casu (!) s nulovymi emisiami pri vypnutom motore a tretinu pohybovej energie (!) si vyrobil sam. [odkaz]
A na čo? Auta tohoto typu sú do mesta alebo do prímestských oblasti. Ako často využiješ silný motor ak nepotrebuješ jazdiť dlhé trate? Veď ani nie je kde.
Ano, s maskami audi to mám podobně, jakkoliv ta lexe je v mých očích úplná hrůza. Ale podstata je jinde, v designovém stylu, jak píšu infi nepřipomínají nissany, mini bavoráky atp.
Nehodnotím text článku, čistě parametry. Spotřeba 6 litrů u pohonu, který zvládne z nuly na sto za 11s, není nic na pochvalu, vezmeme-li v úvahu, že jde o pohon hybridní, tj. primárně na efektivitu cílený, za nějž se v pořiz. ceně platí navíc.
za mna radej niro ako C-HR a to aj praktickostou a priestornostou nielen technicky ... ale tieto vozy su stejne viac volba stylu ako nejakeho vysloveneho setrenia... niro ale za 5 litrov v reale jazdit vie a to povazujem za slusnu hodnotu ... ako nahrada dizlov to je moc fajn cesta len ta cena hybridov je este kusok "diskutabilna"..... ale zase kto cenu neriesi... tak si iste pride na svoje ...
C-HR bude mat dozaista uspech aj ked som presvedceny ze toyota to vie s hybridmi aj lepsie ako tento jej najnovsi kusok.... jak vizualne tak praktickostou aj spotrebou... ale na druhej strane je asi nutne poznamenat ze C-HR nebol vyvijany na maximalny priestor ani praktickost a zrejme aj tou technikou nemal ohurovat ... proste je to taka klasicka stylovka ako Q2 alebo juke kde najviac vynika prave dizajn
konkurencne niro mi ale pride uspornejsie ako tato toyota ale hlavne vie posluzit aj ako rodinne auto... ako videl som ho nazivo aj interier a je v nom kralovsky priestor... dovolim si tvrdit ze dokonca este vacsi ako v kasnou vacsom sportage .. tu C-HR nema voci niru absolutne ziadnu sancu ale ak clovek hlada auto pre dvoch potom ok ... pripadne nejake tie deti dozadu este iste vojdu
Přední světla jsou trošku oversize a ten hmyz v tom pořád trošku vidím, ale jako celek se mi to auto taky líbí. S tou černou střechou a křídlem vzadu to je docela šik.. a ta modrá je taky pěkná.
1.2T 85kW... no, podobný benzínový vrchol nabízí dneska třeba Kadjar, který je asi o dost větší, minimálně papírové údaje nevypadají tak tragicky.
Dle mě Lexusy vypadají líp. Třeba u NX mě ta velká maska vůbec nevadí. Pořád lepší než některé 100x recyklované šestiúhelníkové obří masky u Audi (např. Q7).
Srovnáme-li koncepty, tak těch rozdílů je tam více než dost:
Si ten článek pořádně přečti, pod palbou kritiky jsou hlavně ostatní motorizace, hybrid vadil nejmíň. A spotřebu kolem 6, město 5,4 a úsporně pod 5 hodnotím jako výbornou, vzhledem k tomu, že je to vyšší zástavba a hmotnost 1400 Kg.
Ať si říká kdo chce, co chce, mě se to auto líbí. Motory jsou sice (doufám, že jen zatím) přizpůsobené na eko rally, ale kdo ví, možná by ten dvoulitr z ruského trhu dokázali naimplementovat a nastavit i na naše emisní normy. Silnější motor by to chtělo jako sůl ;-)
Avensis je stařec, dobře víš, o čem mluvím, toyoty teď jdou designovým stylem k lexu. Paradoxně ale ve finále vypadají líp než lexusy, protože nemají tu obludnou masku.
Podívej se třeba na nissan, takový kvaška nepřipomíná infi Q30 ani trochu, například.
na vavřínech, jinak se nedá "vývoj" hybridů u toyoty nazvat. Dnes už hybrid umí lépe snad každá jiná automobilka.
A ještě otázka, proč drží toyota dva brandy? Vždyť designově nejdou od sebe modely toyoty a lexusu rozeznat.