1) v oxidech dusíku který sou ten problém a vražděj všechno živý právě moc rozdíl neni :-(
Ale ten vtípek znám a neni špatnej. To mi připomnělo: Ptaj se postarší dámy jestli by radši Alzheimera nebo Parkinsona. Jasně že Parkinsona = radši půl sklenky rozbryndat než zapomenout kde mám láhev >:-[]
2) Jo náš vozovej park je bonus, taková přidaná hodnota k problému kterej se rouhodla řešit Paříž a další velkoměsta :-)
3) Motivace už desetiletí trvá = teda samozřejmě ne u nás. Tady před časem jeden ministr dopravy vymyslel dálniční známky zdarma = a pak neudělal ani to ;-)
Hybridy sou tady 20 let, u nás je dodnes úředníci narozdíl od každýho křápu s LPG neberou
4) to omezení bude za dlouhý roky a navíc jen pro cenra pár velkoměst = tohle je běh na sakra dlouhou trať
Ziadny problem. Staci, ze niektory z fetakov necha pootvorene dvere a prievan to po tych dlhych chodbach, co funguju ako komin, roztaha po celej firme.
Prd dochadza - absolutne nikomu ako sa pozeram. Osveta ma v tomto pripade ucinnost 0%, lebo ludia su od prirody lenivi a sebci.
Riesia sa tu nezmysly ako lode, pristavy, elektrarne, pritom ide o vylozene velke mesta s hustou premavkou, kde tie auta su realne lokalny problem.
Aka je motivacia tychto mudrcov okrem toho , ze zadok pravdepodobne vozia na presne takych autach, ktorych sa to tyka ?
Clovek zodpovedny za mesto chce riesit ich lokalny problem a chytraci, co pochybujem, ze tu problematiku poznaju, tu vypisuju, ze naco, lebo lode, lietadla, elektrarne, ufo a neviem co este.
Kazdy Franta, co ma dieru v zadku je ako pozeram chytrejsi, nez kadejake studie a merania.
By ma zaujimalo, kolko ludi tusi, ze niektore velke mesta uz davno zavadzali/chceli (neviem, ci a kde to este je) pravidla pre pohyb aut (bez rozdielu paliva) podla znacky v jednotlivych dnoch (parna/neparna, suda/licha).
Okrem toho tieto konkretne zakazy maju byt o 9(!!!!) rokov v 4(!!) mestach, dovtedy kazdy dechtofil svoju karu vymeni, lebo sa mu rozpadnu 2xvstreky a 3x DPF, takze aj on bude nuteny kupit nieco setrnejsie. Automobilky sa tomu uz teraz prisposobuju a 9 rokov je fakt dlha doba v tomto.
Podobne zakazy inak byvaju postavene aj na norme, ktoru tie auta musia minimalne splnat, napr. min. Euro X , co je pochopitelne a podla mna aj dobry kompromis.
Nechovej se jako i.diot. Flašku jsem zaplatil e-shopu a pošlou ti ji. Tak, jak jsem ti napsal v SZ. Protože jsem předpokládal, že si ji nechceš platit sám dobírkou, platil jsem ji bank. převodem. Nebuď nedočkavej jak malý dítě, napsal jsem ti už několikrát, že ji dostaneš. O co ti pořád jde??? Začínám mít chuť to vystornovat.
Podpora nafty na jednom kontinentu byla fakt tupost. Prostě si příští nebo spíš přespříští auto koupíš ne naftový. Kde je problém?
A to jen v případě když s nim chceš jezdit do center velkejch měst
Já mám při 200tkm taky čistý výfuky :-) Řekl bych, že čistější, než u minulýho benzínu.
Čéče, tak jsem vyběhl před barák a - Mazda 3 2,0i, 3-letá, najeto 60tkm,- prst po návštěvě výfuku černý jak kominík
A6 3,0TDI 200tkm- prst čistý.
Ne, že bych z toho zas tak moc vyvozoval, ale...
No vidis a u mna je to naopak. S tym rozdielom, ze fajciari sa nepresuvaju mestom v nekonecnom pesom zastupe a neustale zapalenou cigaretou. To by my uz asi tiez vadilo, kedze doma, v sukromnom aute a vnutornych priestoroch zo zasady nefajcim.
3,0HDI přírodu nezatěžoval, ale regeneroval >:-[] . Teď vážně, příbuzný motor jsem měl v XF, nejen že jsem neměl nikdy špinavé výfuky, ale nebyl problém nastartovat v garáži, aniž bych se dusil kyselým smradem.
Tenhle motor se opravdu povedl.
Tleskáš snad proletářským způsobům, zakazuj a ber těm co budou sice pindat, ale na mě nemůžou? Nevěřím tomu, že by jsi to nebyl schopne prohlédnout hlouběji.
Samozřejmě že umím, jen je na tomhle příkladu vidět, co za svoloč určuje pravidla. Ještě nedávno byla podpora na všechno v naftě a najednou o 180° obrat.
To je zrada v přímém přenosu. Ostuda to podporovat.
Navíc se soustředí tam, kde je to jednodušší, zákaz stádu a přesvědčit pomocí masmédií, že takto je to nejlepší. Ostatní aspekty nechává "politik" ležet.
A jak se zjistilo? Moc rád si přečtu metodiku.
Proboha, tak bl.bej přece nemůžeš být.Počet mrtvých na silnici vyplivne velmi snadno dopravní statistika. Odkud vypadne počet úmrtí na NOx???
Myslíš, že 5000 lidí ročně má v úmrtním listě napsáno "otrava NOx?" :-O
Ty seš prostě blbej jak bandaska. Kdo je tady "fanda nafty ve městě"?
Kdo tvrdí, že do městskýho autíčka patří nafta? Jedině stejnej tupan jako ty, Áda.
Je rozdíl mezi "fandou nafty ve městě" a mezi nefandění plošnému zákazu vjezdu naftových aut do města.
Naopak, poslední odstavec sedí na Tebe. Už vidím útlum uhelných elektráren, když máme uhlí v republice dostatek. Jaké je podle tebe řešení? Se solárníma elektrárnama jsme si užili svoje. Věterné jsou podle Tebe ekologické? To, že naprosto hyzdí krajinu, Ti nevadí? Jaké je teda řešení? Vsadit na jádro? Fajn, nic proti, akorát výsledkem je další a další jaderný odpad. Žádné řešení není zcela čisté a problém vidím právě v lidech jako Ty, kteří upínají své naděje k tomu, co bude za deset - dvacet let, ale vůbec se přitom nedrží reality. Kdy se jaká koncepce v této, nebo i okolních zemích skutečné dotáhla do konce? A když jsme u toho vývoje, tak spalovací motory se taky vyvíjí.
ALE pointa mého příspěvku je, že podle mně není správná cesta ZÁKAZú, ale právě EDUKACE. Proč si nechat dobrovolně ubírat ze své svobody???
Když jsme si už prostředí měst roz.rdali absurdním lpěním na hodnotě CO2 a tím scestnou preferencí nafťáků v méstech, tak je zrovna zákaz ta správná cesta??? Mimochodem, za nebývalé rozšíření naftových aut ve městech může ta stejná tlupa duševně slabších, která je (opět) ve jménu ekologie chce zakázat.
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
ČÚCHÁNÍ BENZOPYRENU JIŽ PŘI FETU NA BENZÍNCE ZPŮSOBUJE RAKA [odkaz] STEJNAK JAKO Z LAUFU POPELNICE. PŘECI JENOM JSOU TO ZAS A JENOM ROZPUŠTĚNÝ TY NEJVĚTŠÍ DINOSAUŘÍ SRAČKY, ŽÁDNEJ MED >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
nejraděli by abys votročil 3smenne žádný vodbory, celej život spořil na důchod a v 60ti chcípnul aby tvuj důchod propadl státu a cálovala se tam ta sekyra. Proto do roku 2016 stále STÁT ČR PODPORUJE DÍZLPRASATA [odkaz] [odkaz] JE TO VO
KORUPCI
VLEZDO***STVÍ
KAMARÁŠOFTECH
VOZENÍ SE NA DRUHEJCH
KOBYLKOVÁNÍ
DOKLEPÁVÁNÍ
PŘECI TOS NEVĚDĚL?? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
je to fakt pech co že se ti ty dízly tak zesrrr co, celý žívot dízlfet a ted ti to chtej zatrhnout, no to sou sobecký lidi, pro pár vypatlaných egoistických volů nenechaj nadále chcípat celou společnost, kam sme to dízdoprcali >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
OMYL soudruhu dizlnostalgiku zaprodanče či demagogu. Každý dítě že základní školy dnes už ví že menší zlo je jezdit na elektrárenský filtrovaný uhlí [odkaz] než na naftu přímo do ksichtu na ulici. Ale lepší je jezdit na dosluhující atom temelína když už ho postavili a NEJLEPŠÍ JE NA ČESKOU VODU [odkaz] ANEBO NĚMECKÝ VĚTRNÍKY AKUMULOVANÝ V TESLA POWERPEKECH a faaakt sory jemi uprrr kolik parchantů ze svýho šádeplatu doma živíš že tak blbě kecáš >:D >:D >:D
tvuj post je neskutecnej, jak z predminuleho stoleti
jednu vec popisujes jako by se mela menit a druhou jako by mela uplne stuhnout a dals e nevyvyjet ;-) nebo oni se budou vyvyjet jen auta, a energetika zustane stat na miste tak jak je dnes? pritom prave energetika se dnes meni mnohem rychleji nez jak nastupuji prave elektomobily ;-) prodeje EV rostou velice pozvolna, zato celosvetove se energetika neskutecne meni a velice rychle prechai na "obnovitelne" cistsi zdroje ;-) precti si treba o tom jak treba v Cine zamitli vystavbu 20 velkych uhelnych elektraren a naopak zacinaji ve velkem podporovat male loklani jaderne zarizeni ve vetsich poctech, nebo jak se jinde po svete firmy predhanej v tom kdo postavi vykonnejsi fotovoltaicke ci vetrne instalace na mistech kde jinak bejva poust a puda tam lezi ladem bez uzitku, mimochodem i CR ma energetickou koncepci na pristich 20-30 let postavenou tak ze pokud bude jen z pulky dodrzena, tak z uhelek v CR zustane jen asi 10-15% instalovaneho vykonu ;-) pritom silne pochybuju ze treba elektromobilu do te doby bude na Ceskych silnicich alespon 15-25% ;-)
a ano BEV jednou budpou take zakazana, protoze vyvoj neustava a dal se zkouma a vyvyji vyuzivani elektriny, a vetsine lidem je jasne ze baterky jak je zname dnes nejsou budoucnost, proto se po svete zkousi treba OLEV, tak jako kdysi byli telefony jen s kabelem, tak dnes ma statickej telefon zavyslej na telefonni lince jen minimum lidi ;-)
ale to lidi jako ty zrejme nechapou, u tebe to vypada ze se proste potrebujes vyjadrit a jen si proste vytahas nejaky udaje a pomichas je tak aby to tobe vyhovovalo, i presto ze to ve visledku nedava vubec smysl
A co vobráceně? Že by sis k tomu nejdřív něco přečet = nebo radši nic nečíst a rovnou hlásat? >:-[]
Proč si teda ty myslíš že se lidi jako u nás fanda dieslů Vaculík a lidi z ĆVUT a podobný po celym světě proti tobě a Karlovi spikli a tvrděj přesnej opak než ty si myslíš? :-)
Vcelku přesný je = a bohužel se nezlepšuje. Minulej rok to bylo 4800 nebo kolik = prostě se to motá kolem 5 tisíc.
Ale tady de o prokázanej problém s naftou ve městech = otázka je proč se to někdo snaží zpochybnit. Navíc než nějaký omezení dorazej do českejch měst..
Prostě nafta je emisně problematičtější palivo a v městskejch kolonách dokonce docela dost problematický = proč se to někdo snaží zpochybňovat fakt těžko říct
jj urazet umis uzasne, nastesti je to asi jedine co dokazes
pocitam ze jsi necet ani puvodni zpravu z dane "dohody", ale hlavne ze tu perlis nesmyslama, mimochodem u puvodni zpravy jsou i vyjadreni sefu VW a Daimleru a oba to privitali, to jen mudrcove ve foru na auto.cz musej bejt mudrcove co si ani neprectou puvodni dohodu z pravu,a le vedui o tom hned nejlip vse >:D
Ne = ale jestli víš k tématu něco víc než on: Sem s tim ;-)
V nějakym předposlednim Dieslu to docela rozebíral s lidma z ĆVUT = a podobnejch zdrojů je mraky = takže ne nedám na fandy nafty ve městě = tebe, Karla nebo Blatoucha
Předpokládám správně že máš jako obvykle svůj = opačnej názor než odborníci z oboru :-)
Ale dochází. Ale podle mně je lepší osvěta než zákazy. Představ si, že někdo v tom centru žije, ale dojíždí třeba každý den pracovně několik stovek km. Má se vyprdnout na nafťák, koupit ideálně atmo benzín, nebo rovnou elektromobil? Jiná věc je pořídit si pidiauto s naftovým motorem hlavně do města. To je samosebou blbost, jenže není spíše cestou vysvětlit to lidem? Moc se mi líbí, jak tady jako ovce békáte blahem, že vám jde někdo něco zakázat.
Mudrlante, jenže hůř bude i Tobě. Představ si svůj ideální svět. Zákaz nafřáků v městech. Co bude následovat? Budou všichni spokojeni? Prdlajs. Následovat za dalších deset let bude zákaz benzínů. Na pokud stávající regulační socialistické zmýšlení zůstane i nadále, tak následovat bude i zákaz elektromobilů, protože jejich emise jsou ve výsledku podobné, jako u spalovacích motorů. (energie, kterou uskladňují v bateriích, se taky někde vyrábí). A všichni budeme jezdit hromadnou dopravou, protože jiná možnost nebude. Tomuto tleskáš? Je omezování svobody cesta? No ano, je, ale akorát do pekel.
Nebylo by sakra rozumnější trvat na dodržování stávajících limitů? A není rozumnější osvěta? Spousta lidí třeba netuší, že naftové auto se z principu na jízdu ve městě nehodí. Co jim to vysvětlit a ať se pak SVOBODNĚ rozhodnou?
"je rozdíl diesel a diesel. Pokud stojíš vedle moderního euro6 se správnou údržbou, dost možná dýcháš čistší vzduch než který motor nasává "
nejlepsi by bylo te s takovym dieselem zavrit na par hodin do mistnosti kde bude ten diesel na valcich, aspon by ses nadychal toho cistsiho vzduchu >:D ...... a byl by od tebe pokoj
mimochodem zakaz nabidne nova reseni, automobilky aby prodavali tak proste alternativy nabidnou, ted dokud zakaz neni tak nemaji duvod tu alternativu nabizet
no protoze Polaci zaprve nemaji modernizovane uhelky tak jako treba mame v CR, a hlavne jsou postavene bpohuzel tak ze emise od nich putuji diky vetrum primo do CR na Ostravsko ;-\
v CR se jiz za komancu vystavba velkych elektraren resila i z tohoto hlediska, tedy skoumalo se alespon par mesicu nebo i prez rok jake klimaticke podminky v dane oblasti panuji a kam bude putovat vetsina emisi, nehlede na to ze u nas se za komancu i uhelky staveli s odkalovacema, tedy ze drtiva vetsina emisnich stracek se ukladala do kazoveho popilku a nasledne skladovala nedaleko elektrarny, bylo to uskladnene nekde viditelne treba v umelich nadrzich a nasledne pouzivano treba na sterk ci pro betonarky, takz elide to nedychali, v Polsku to ale staveli bez toho a proste se to posuti do vzduchu casto i dnes :-(
tohle je proste problem EU ze nedokaze Poslko donutit ani emisnima povolenkama, proste na to serou a vedej ze ikdys platej velky prachy, tak diky tomu kde ty elektrarny maj tak drtiva vetsina tech sracek konci na uzemi jineho statu, Ceska, Slovenska a Nemecka, vsimni si ze daleo ve vnitrozemi maj jen 2 z 6 nejvetsich elektraren, zbytek maj proste pobliz hranic tak aby to vetry odnaseli k sousedum
To je zajimava otazka: kdybys nabidl jedno a to same auto se vsemi druhy pohonu za stejnou cenu - benzin, diesel, hybrid a elektro - ktere by se asi prodavalo nejvice..?
Sakro, evidentně ti alkohol dělá problémy. Přečti si co napsal Blatouch a až vystřílzlivíš věřím, že budeš mít dost času se zastydět a omluvit se mu za kraviny, které tu z tebe padají :-!
A ty jsi se ještě nenaučil nadřazovat své vjemy, vědomosti a pocity nad Vaculíka?
Vytrháváš z kontextu a opět špatně ;-) Věřím, že si dokážeš vygooglit, jaký má svůj podíl na znečištění vzduchu osobní doprava ve srovnání s jinými odvětvími nebo třeba třeba plyny živočišného původu. Mnozí tomu říkají prdy, ale nevím jak Vaculík ;-)
Jo tenkrat za euro 3 vonely diesely po voskovejch pastelkach. I ty saze byly vetsi a daly se vykaslat. Dnes je diesel horsi nez driv. Sam jeden mam, bohuzel. Protoze manzelka a protoze automat.
Ja osobne chci levny benzin. Staci snizit dan a je po dieselech.
Re: Je to kravina a zbožné přání ekošílenců a neomarxistů
S tou čistou elektrikou opatrne. Hlavne ako pochádza z uhoľnej elektrárne, že....A myslíš ten čistý beznín ako priamovstrekový bez dpf? Slovo čistý je v tomto prípade nie veľmi výstižné
Nič také som nenapísal, a mimochodom, keď už riešime ultrajemné častice, čo tak porovnať pevné častice z dízla a priamovstrekového benzínu? Momentálne je na tom lepšie dízel...
je to 5 tisic rocne, protoze si to tak myslis. Posli naky odkaz, kde je uvedena verohodna studie. Muze jich byt klidne 100. Ja ti poradim-) Zadne verohodne cisla nejsou k dispozici vse jenodhady a myslenky. Nikde se neeviduje, ze umrelo tolik a tolik lidi na NOX castice-)
Tak za prvé, nefajčím jednu od druhej takže sa ku mne dostane aj nejaký ten čistý vzduch. Fajčím tak, aby som neprekážal iným a fajčením v aute na dialnici nikomu ani neprekážam. Za druhé, tabak nesmrdí, tabak vonia - teda aspoň mne. So smradom z nafty sa to naozaj nedá porovnávať a to mi naopak vôňa benzínu v starých autách nikdy nevadila.
To akože všetci zamestnanci chodia hromadne fajčiť či ako? Inak si neviem predstaviť aby jedna ciga zamorila kancelársku budovu. Ale urobte fajčiarne dve a podľa smeru vetra sa budú fajčiari presúvať tak, aby to neťahalo dovnútra.
Tvl fakt veris v existenci milovniku dieselu? Mozna tady se nejaci prezentuji, ale jejich pohnutky (alespon ja) nechapu. Doba je takova, sam mam i diesely, ale jen proto, ze je pak dobre prodam, lip, nez benzin. A co fleety? V realu je to kazdymu uplne burt. Jen tady v diskusich to vypada dulezite ;-)
to je pekne, ze si mesta zachrani luft ale to je asi tak vsecko, chemicky, uhelne elektrarny apod. vypusti za den to co vsecka auta na svete za rok. To tem eko maniakum nerekl nikdo, ze auta jsou jen smesna desetina % celkoveho znecisteni ? >:D tak hlavne, ze mesta budou mejt lepsi vzduch, tezke soukromniceni. :no:
". V Británii se počet dieselových vozidel vzrostl z 1,6 milionu na 12 milionů od roku 1994, částečně v důsledku nižších daní ve srovnání s benzinovými motory" - ale to je tak vsade, staci sa postavit vedla cesty a pocitat. Ale ja sa vobec necudujem pri tom danovom zvyhodneni a o cosi nizsej spotrebe. Ze su naklady na sadzomety citelne vyssie, to nikto uz neriesi. Ved to po par rokoch predaju nejakemu chudakovi, co si to vsetko vyzerie.
Někteří analytici se domnívají, skandál "pravděpodobně znamená" signalizuje konec nafty, po několika desetiletích evropských orgánů podporujících paliva z toho důvodu, že produkuje méně oxidu uhličitého než benzín. V Británii se počet dieselových vozidel vzrostl z 1,6 milionu na 12 milionů od roku 1994, částečně v důsledku nižších daní ve srovnání s benzinovými motory. Ale britský ministr vědy tvrdil tento týden Británie neprávem prosazovat Vozy se vznětovými motory , které jsou nyní "zabíjení lidí".
"Emise Diesel jsou známá příčina rakoviny plic, a může zhoršit existující podmínky plic a dalších zdravotních problémů.
"Pobídky naftu mohou vést ke snížení emisí CO2, ale vláda musí naléhavě zabývat tím, jak lze zabránit nezamýšlené zdravotní důsledky této politiky."
Diesel může spadnout z ven laskavosti s řidiči z jiných důvodů. VW nabídl opravit software ve všech svých postižených dieselových automobilů, ale to může učinit je méně úspornější, a tedy dražší spustit. A dražší jsou, tím méně atraktivní nafta bude pro spotřebitele :no:
No to len aby bolo jasno.
A kopec kominov ma v sebe uz aj filtracne techonologie. Podla toho, ako ten dym vyzera, nemozes hodnotit, co je to za smrad a ci vobec.
Re: Je to kravina a zbožné přání ekošílenců a neomarxistů
Pokud lidé začnou přemýšlet, koupí si raději místo špinavého cukavého benzínu mnohem čistší diesel se kterým se navíc lépe jezdí. Nejdůležitější pro lidskou civilizaci je totiž výrazné a co nejrychlejší omezení emisí CO2!!!
Tie velke vzadu su chladiarenske veze nejakej atomovky, takze cista para. Cize si kusok vedla.
Inak fajn presaturovana fotka, by ma zaujimalo, co z toho hore su uz oblaky.
Tvl kdybys to sem nenapsal, asi by mi to nedoslo. Pac Volvo auta jsou uplne mimo muj zajem. Jenze na lodi travim cca 1-2 mesic/rok. Tak jsem vlastne volvista taky.
V práci máme vyhradené miesto pre fajčiarov (cca do 20m od budovy) a keď sa otočí vietor, tak smrdia kancelárie. Tento smrad výrazne pretlačí smrad z dialničného obchvatu BA, ktorý je do 20m z druhej strany budovy >:D . Svet nie je len čiernobiely
Nějak ti nerozumím. O kousek níž píšeš "ostatne znas nejakou uhelnou elektrarnu co je postavena primo v centru mesta? pravdepodobne kdyby nejaka takova v Evrope byla, tak by ji taky zakazali, a to asi jiz davno predavno", a teď říkáš, že v Ostravě je nedýchatelno kvůli elektrárnám v Polsku.
>:D >:D cítiš už z diaľky vadný filter, ale cigareta ti neprekáža. Ty si fakt komik. E´ˇste nás začni prehovárať, že tá cigareta vlastne smrdí menej ako súčasné dízle :-!:-!
Opět kravina. Je třeba porovnávat spotřebu/emise na tunu přepravaného materiálu a kilometr. A zjistíme, že pak je lodní doprava podstatně čistější. Pokud by stejné množství materiálu měli přepravovat kamiony nebo nedej bože osobáky, tak by jsme se z toho p...
Nehledě k tomu, že do plic se nám zplodiny z lodí ale opravdu, opravdu nedostanou. Na rozdíl od dieselů.
Že autoři na auto.cz mají takové základní nedostatky ve vzdělání a ještě je ukazují, to jsem tedy netušil.
Prečo hneď taká averzia ? V práci jazdím dízlom - truck takže viem že naftové motory majú svoje opodstatnenie ale do miest by som ich vážne neťahal. Nechápem ľudí čo si kúpia dízel do mesta a potom sa sťažujú, že im blbne filter DPF. Auto v takom režime nedokáže vykonať plnú regeneráciu, filter sa rýchlo zaplní a potom to vidím na odťahovke do dílera kde musia urobiť tzv. forced regen.
velka cast Ostravskeho znecisteni ovzdusi ma nastarosti Polska strana, u Katovic totiz stoji hned 3 velke uhelne elektrarny spalujici vyhradne hnede uhli, a ktere dohromady maji vykon vetsi nez celej Temelin, aneb na Ostravu se valej emise z Javorzna 2 a 3 (190 MW + 1345 MW), a Siersza (786 MW), okolo Katovic se soustredi velka spousta chemicek a hutnich firem diky 4 hlavnim zeleznicnim koridorum v Polsku ktere se tam stretavaj, a tohle vse se tak nejak krasne casto diky vetrum zene primo na Ostravsko 8-s
Tak jisteze, vsichni chteji vase dobro a i vy chcete vase dobro, no nekupte to!
Takze auta ktera maji na celkovem znecisteni planety mensi podil nez 2,3 procenta budou zakazany, a prerostla auticka na dalkove ovladani budou in.
Socialismus, soudruzi, to jsou sovety a elektrifikace. Jednoho dne jeste budete brecet nad fosilnimi auty, protoze elektrina bude tak draha, ze auta zase budou jenom pro bohace. Magnati budou drzet el. prenosovou soustavu a Vy budete drzet hubu, platit jeste vyssi dane nez dnes a v preplneny socce s kyselym xichtem vzpominat na diesly.
Ja bych to videl jednoznacne spis na prime dotace pri nakupu, i ty neprime- formou ruznych ulev na danich, exkluzivni moznosti vjet tam, kam se spalovacim motorem nemuzes, exkluzivni parkovaci mista apod..
nakladni doprava se da velice snadno predelat na diesel-LPG nebo diesel-CNG, ostatne i v CR jiz nekteri dopravci toto zacinaji sami praktikpovat, neb jim to setri naklady na palivo celkem vyrazne, u aut co maji velke provozni naklady bud najezdem nebo profilem zatizeni se to obcas tem dopravcum vraci behem mesicu
navic vsimni si ze snad vsechny automobilky nakladnich aut dnes maji nebo testuji hybridni nakladaky/trucky a nebo je alespon pripravuji, ta zmena u nakladaku a trucku prijde do par let uplne stejne jako u osobaku, a zacinaj to pomalu vyzadovat i samotni odberatele v podobe retezcu, je to pro ne PR kdys i logistika se tvari "eco"
dockame, hned jak z Wolfsburgu dorazi do Skodovky prikaz uvest prvni plug-in hybrid v podobe Superbu a Kodiaq postavenych na zakladu Passata GTE, takze v CR se da obrat cekat tak okolo 2019-2020 :-) VW do te doby sve diesely postupne bude utlumovat a jejich prodeje prevadet do oblasti kde jim zatim diesely nevadej, treba Rusko, ostatne jiz ted utlumuji vyvoj dieselu a zacinaji prevadet dane investice na vyvoj plug-in hybridnich a BEV technologii
ze mudrlanti zde v diskuzi s tim nadelaji velke kulove, a pro vas mudrlanti bude v budoucnu hur a hur >:-[] jednoho dne se z toho zalikate vic nez z tech smardu co vsichni dychame
a co si s tema obrazkama maj jako ekofasisti delat? ty same obrazky muzes vpodstate vzkazat vsem motoristum a valstne vsem, bez tech elektraren na obrazku by totiz nemeli ani naftu, benzin a jakekoliv jine palivo ci energii, takze to vlastne vzkazujes ulne vsem vcetne sebe?
zakaz dieselu ma dle me jediny cil, odstranit v danych mestech lokalni emise, tedy ty emise ktere jsou produkovane primo v danem miste, tak jako se broji treba proti spatnemu spalovani paliv v domech, ostatne znas nejakou uhelnou elektrarnu co je postavena primo v centru mesta? pravdepodobne kdyby nejaka takova v Evrope byla, tak by ji taky zakazali, a to asi jiz davno predavno
a radsi si precti originalni prohlaseni, o elektromobilech se tam nic nepise, pisi tam pouze o alternativach k dieselu, vyjmenovane ale nejsou ;-)
když dieselove auta chcou rušit a zakazovat vjezdy do měst, tak proč furt vyvíjí nové a větši diesely hlavně posrany koncern VW. Když chci něco ku*va rušit tak to furt nevyvyjim. Kdyby se dali do benzinu a pomalu odstupovali od dieselu tak je to furt lepši než co teď dělaji. Kdybych měl brat diesel, tak jedině od 3l objemu a vic jak 6 válcu.
A za vše zase může koncern VW, kdyby nedělalo hovadiny tak by se sluničkaři nesrali až tak moc do spalovacich motoru.
Jo ať vše zruši a budeme jezdit rikšou taženy migranty.
"Vozidla s naftovými motory jsou za normálních okolností mnohem úspornější než jejich benzinové ekvivalenty ...", kdo takovou piz.dovinu vymyslel? "Mnohem" je např. u objemu 1.8 104kW ve stejném modelu a výbavě 1 litr (7,5l vs. 6,5l), tzn. -13,5%??? Hmm, tak to je přímo kolosální rozdíl galaktických rozměrů! :no::no::no:
Homologace slouží k udělení souhlasu s provozem daného modelu.
Technická kontrola a měření emisí slouží ke kontrole technického stavu vozidla a plnění předepsaných norem.
Právo slouží k vymezení a určení závazných norem.
Všechno, co je někde mezi, veškeré dodatečné zákazy, příkazy, poplatky, omezení, příspěvky, dotace, jsou jen společenkým odpadem, jen politicko-lobbystickými zvratky :-!:-!
zajímavé - byl jsem tam mnohokrát - tedy v Paříži a nikdy jsem nic takového nezažil
můžeš si být jistý že za inverzních podmínek bude vypadat stejně každé město
však koukni na Ostravsko jak to tam vypadá a tam už se o dieselech nikdo ani neodváží otevřít zobák, mohou za to lokální topeniště a průmyslové závody
řeknu Ti co se zlepší - nic - protože benzíny přispívají také a mocně ... a otěr z pneumatik dělá víc než diesely - a otěr z pneumatik mají i elektromobily >:-[]
Vymýšlet nepodložená omezení a neustále je měnit může mít takový menší a asi nežádaný efekt. Když nevím co si mám koupit za auto, aby mi ho nějaký chytrák nezakázal za měsíc používat, ikdyž mi na něj sliboval ještě minulý týden dotaci v podobě šrotovného atd. tak se na to radši vykašlu a budu jezdit starým autem dokud z nich nevypadne definitivní rozhodnutí čím se tady bude jezdit a kdy :-! Takže at se pak nedivý, že jim stárne vozový park, protože se nikomu nechce nakupovat nové auto a doufat, že jim ho milostivě dovolí používat
ano, nikdy tě nezabije nějaká konkrétní emise (i když... ale tohle nechme stranou). Nicméně to číslo klidně může být počet mrtvých s nějakou konkrétní diagnózou, třeba rakovina plic či dýchacích cest. O tom, jestli to byly emise z dieselových lokomotiv, protože celý život pracoval jako výpravčí, nebo emise z koksovny pod okny, nebo 20 let s krabkou cigaret denně, se samozřejmě můžeme jen domnívat.
To číslo může být přesné jedině úplnou náhodou. Pitva se dělá jen v určitých případech, a že by doktor dokázal určit, jestli babička v 70-ti umřela na emise dieselů, nebo že tvoje rakovina je právě jen z dýchání nafty.......utopie. MOŽNÁ u pár případů půjde s jistotou určit tato příčina smrti.
Tím nehodlám popírat, že to k úmrtí přispívá, jen to, že se dá určit počet.
Normálnímu člověku musí být jasné, že to číslo může být maximálně tak odhad. Skutečnost klidně může být čtvrtinová, nebo čtyřnásobná.
Zjistit reálné číslo je reálně nemožné.
sorry, ale narážka na 5000 je zcela namístě. Je to číslo, které spadlo z nebe. Ty mu možná slepě věříš stejně jako jiní slepě věří čistotě elektromobilů.
Já to číslo neshazuji, ale říkám, že ptát se kde a jak vzniklo je zcela legitimní :-!
P.S. Vedle dálnic a magistrál nastavím sídliště. A pak se divím, že tam je špatný vzduch?? Říct za vše může Rudolf Diesel je tak strašně snadné ... :-!
1) je rozdíl diesel a diesel. Pokud stojíš vedle moderního euro6 se správnou údržbou, dost možná dýcháš čistší vzduch než který motor nasává >:-[] >:-[]
2) u nás polovina dieselů, možná i víc je čipnutá, vylítaná, s vykuchaným DPF, zastaralá... tohle není problém dieselů, tohle je problém úrovně vozového parku :-!
3) nijak se dieselů nezastávám. Ale řešením není zákaz, ale motivace, nabídnutí smysluplné alternativy. Jenže nikdo zatím s žádnou smysluplnou alternativou a řešením nepřišel, a zakazovat a přikazovat je tak snadné, že... :-!
S touhle logikou zakážu benzinům jezdit po dálnicích, protože diesely tam jsou úspornější a mají nižší emise??
Zakážeme elektromobilům vjezd na dálnice, kde jsou provozně neefektivní??
KDYBY elektromobily byly skutečným řešením, našly by si cestu k zákazníkovi zcela přirozeně. Bez zákazů. Divím se, že po 50 letech neustálých zákazů a příkazů tu mnozí zelený srp a kladivo vítají jak prvomájový průvod 8-s8-s:no:
politiků, kteří, tak jako všemu ostatnímu, nemají páru, o čem mluví. Další líbivá blamáž na voliče. To, že to problém neřeší a hlavní znečišťovatelé jsou jinde, to už nikoho nezajímá a nebo jejich zákaz by bolel ekonomiku daleko podstatněji...
ja tu vidim problem hlavne v tom ze taketo dizlove vozy jazdiace po mestach vo vacsine nakupuju prave aj firmy a potom s nimi v honbe za biznisom veselo zamoruju nase mesta kde zijeme .. mozno by to chcelo len pozmenit "pravidla hry" tak aby uz pre firemne vozy dizle neboli az tak atraktivne ... a pojde to ... chce to vymysliet nieco a uprednostnit uz skor hybridy a benziny ...aby firmy uz preferovali skor hybridne aurisy .. a vozy ako prius niro usporne baleno a podobne ... jednoducho ta nelogicka predizlovanost je podla mna problem dnes uz vacsiny europskych miest... k tomu nemalo dojst... nasledky su totiz teraz uz velmi "draho" a tazko odstranitelne ... v tomto zavidim americkemu trhu... maju tam obrovske velkomesta ale ziadna predizlovanost tam nie je ... a aj kto bol v australii ( sydney, adelaide, perth ) tiez vie ze ich mesta su ovela cistejsie ako nase europske a to aj aj napriek tomu ze tam jazdia same silne benzinaky ( pickupy, hothatche a podobne )
Píšu to nahoře: diesely do města fakt nepatří.
A obecně auta co nejméně - ale řešením nejsou zákazy, ale nabídnutí alternativy.
Až bude na kraji měst rozumné místo na parkování, a čistá a spolehlivá městká doprava, třeba i elektrodoprava... pak rád nechám auto stát a pojedu dál trolejbusem.
I bez zákazu.
Zákaz jízdy dieselů platí už roky v celém Libanonu. Kromě emisí tam řešili i jejich hluk. Diesel ve městě nemá co dělat, je efektivní a dobrý mimo město, ve městě je o dost hlučnější a nemá smysl. To klapotání dieselů je úděsné - a to jezdím jak moderním TDI 2.0, tak 1.4 TSI v témže modelu, a je to z hlediska hluku jak nebe a dudy.
Na svoju obranu musím dodať že som fajčil vo vyhradenom priestore, presne 15 metrov od vchodu do budovy a vietor fukal opačným smerom takže dym z mojej cigarety odnášal preč a mne naopak prinášal ten strašný nakyslý puch od taxíkov parkujúcich pred vchodom. V tom smrade som si skutočne cigu nemohol dostatočne vychutnať. Na dôvažok, v USA si platím komerčné zdravotné poistenie, ktoré uhradí všetky náklady spojené s prípadným liečením chorôb spojených s fajčením a nijako nezaťažujem svojím chovaním štátny rozpočet. :-)
Ale o to nejde. Tuto mantru Ti nikto nebere. Proč ale místo zákazu naftových aut prostě netrvat na dodržování limitů? Proč rovnou zákaz? Otázka je, co přijde pak. Osobné se bojím, že to bude právě ten zákaz individuální mobility.
Asi tak. Naprostý souhlas. Trend je přicházet s naoko líbivým řešením, které na první pohled postrádá negativa. Třeba elektromobilita. Ale když se to rozebere na drobný, tak se ukáže, že dané řešení reálným přínosem není. Je to jen další hurá krok do neznáma. Ideální cesta - zakázat všechno.
Pět let znamená, že i když si auto koupíš den před tím, než s tím přijdou, pořád ho slušně užiješ, i když lze předpokládat, že jeho hodnota poklesne víc (alespoň v dané oblasti), než by jinak poklesla, a máš čas udělat nějaké plány. Pokud by se někomu chtělo to plánovat ještě víc dopředu, proč ne, ale 4-5 let mi přijde dostatečné. Nějaký negativní dopad tam bude, ale bude citelně omezen. Horší by bylo, kdyby v září řekli, že máš od ledna šmidra.
Jinak ani tak nejde o to, jaký je průměrný věk, ale jak dlouho si lidé auto drží (ať už nové, nebo ojeté).
Jenže zákaz prodeje nedopadne jen na města, dopadne na všechny. Samozřejmě by se to dalo zkombinovat a zakázat vjezd nově koupeným autům (od určitého data). Bylo by to však trochu paradoxní (chráníš ty staré, které nejspíš budou znečišťovat víc). Že by technická měla fungovat, beru jako samozřejmost.
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
Zajímavá myšlenka. Ale pŕedstav si, že se tohle splní. Co bude dál? Zavedení emisních limitů Euro 7, Euro 8... Kde ve výsledku bude požadované množství emisí 0. Nebo si myslíš, že splněním stávajících norem to pro úředníky skončí? K čemu to je?
Co na něm nechápeš? Zážehové motory jsme si naprosto zbytečně zprznili a pro vznětové by to znamenalo krušné časy, tam se tak snadno přejít k nepřímému nedá. Pevné částice jsou vážný problém a v evropských městech je situace mnohem horší než v USA. Samozřejmě, že za to zážehové motory nemůžou, ale proč bychom měli tolerovat zhoršování situace? U zážehových nikdy neměli tak výrazné zhoršení dovolit. Ke všemu kvůli spotřebě.
Samozřejmě bych nezakazoval výslovně přímé vstřikování. Ale nastavil bych limity na úrovni dosahované nepřímým.
A to nám ten špatný vzdoušek udělaly mnohem větší částice starších dieselů. Hmotnost vypuštěných na auto a kilometr sice má klesat, ale ona klesá i velikost, hůř se filtrují a jsou pro nás ještě nebezpečnější. Dopad tohoto vývoje ještě pocítíme. Podle mne by měl být limit tím přísnější, čím jsou částice menší. Tady se bavíme o karcinogenu, s kterým si tělo nedokáže poradit (s většími je to o něco lepší). Větší chuťovka, než tvé oblíbené oxidy dusíku, kde se bavíme spíš o astma a infekcích dýchacích cest.
To sice jo, ale kam jsme ochotni posunout hranice? Když Ti ekoblázen řekne, že ho otravuje veškerá individuální doprava se spalovacími motory? Budeš dobrovolné jezdit autobusem, aby jsi neomezil jeho svobodu?
Hmm.
Já jen, že kaýdé další "řešení" je horší, než to bylo...
Ekologickou katastrofu - předvídanou - koňských exkrementů zažehnalo lidstvo vynálezem spalovacího motoru.
A zasvinilo si město horším svinstvem, než je koňskej hnůj...
Emise spalovacích motorů chce řešit elektromobily... a zasype se nejen města, ale celou zeměkouli lithiem a kyselinou sírovou... co udělají pak?
jj
český PRÁGL tot zapráskaný [odkaz] [odkaz] město v český kotlině kam se každý turista rád vrací rok co rok na čerstvý vzduch >:D >:D >:D >:D
PS: chudáci domorodci ;-) TODÁROZUM !! [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
hele ty s nikem Magister, narodil ses už jakodebil nebo to jen za kontzerví prachy hraješ?? >:D >:D Dízl [odkaz] je svinstvo už ví každý malí dítě, ale klidně fetuj dál >:D >:D
100x opakovaná lež se stává pravdou, 1000x opakovaná lež se stává posláním, 10000x opakovaná lež vírou. Vírou v bezemisní svět, ve kterém všichni budou šťastní a ve kterém budou všichni umírat na to, že se pozabíjí kvůli tomu, aby nikdo nebyl zabit emisemi 8-s8-s:no:
Opravdu někomu jde o emise? Tak ať začne řešit nesmyslnost a absurditu dopravy, kdy všichni za vším dojíždí, kdy lokální zdroje nejsou absolutně podporovány. Problém pražské dopravy u nás? Diesely? Hustá doprav? Ano h*vno! Problémem pražské dopravy je pragocentrismus... Ale tohle je příliš složitá úvaha pro politika na intelektuální úrovni předvolebního plakátu :-!:-!
co na to řeknu? Asi to, že lidi, co bylej blízko bioplynek, ve kterých se vyrábí elektřina do těch všech přiblblejch Priusů, nemůžou dýchat, větrat, sušit prádlo. Smrad z TDI není dvakrát terno, ale jestli si mám vybrat mezi smradem z dýzlu a smradem z bioplynky, volím automobilově čestnou smrt :-!:-!
Z globálního hlediska automobilová doprava problémem skutečně není. Tvoří naprosté minimum znečištění. Již limity euro 6 jsou prakticky nesmyslně nastavené, proto dnes auta musí plnit normy a mnohé je na úkor uživatelskosti, případně výdrže.
jenze ty limity dnes uz srovnatelny jsou, dokonce se i kontroluje jejich dodrzovani (v laboratori), ale v realu naftaky tesce propadaj.
at si naftaky jezdej - o tom zadna, ale at limity plnej i v realu, podobne jako benziny.
a s jedovatými NOx maj naftaky velkej problém, i když se nektere do limitu 80mg/km vejdou i v realu, ale lepsi benziny se v realu dostavaj k 10mg/km, coz je zas o rad min, takze je logicky, ze bude další tlak na snizovani NOx.
a další tlak bude i na saze, a i když dnesni dyzly s filtrem produkuji 10x min sazi nez primovstrikovy benziny, od pristiho roku, po nasazeni filtru na primovstrikovy benziny, na tom zas naftaky budou cca 100x hur ...
Typické stupidní ekoteroristické blábolení (u nevzdělané pařížské starostky ale nic nového). Ať se nastaví srovnatelné emisní limity pro benzíny a diesely, k čemuž taky postupně skutečně dochází, a jejich dodržování se pečlivě kontroluje.
A těm, kteří jsou z jejich kroků nadšeni...dnes zakážou diesely, zítra zruší individuální dopravu ve městě úplně...Já jen doufám, že politická kariéra osob jako je paní Hildalgo skončí s dalším funkčním obdobím.
trochu nechapu ten tvůj problém s primym vstrikovanim.
soucasny euro 6b primovstriky na saze evidentne plni.
ano, mají 10x vic sazi (počet) nez naftaky s filtrem.
byla by asi ostuda, kdyby naftaky s fitrem na tom byly stejne nebo hur.
navíc tady mas spoustu naftaku bez fitru (at uz legalne nebo nelegalne), který jsou na tom s PM o několik radu hur nez primostrikovy benzin.
a navíc, euro 6c to u benzinu resi, kdy počet castic bude muset klesnout desetinasobne. takze bud opet neprimy vstrik, nebo maly filtr.
a obe reseni zaruci, ze benzin bude mit o 2-3 rady min sazi (na počet) nez naftak s fitrem.
takze ano, na primovstriky bude doslapnuto uz pristi rok
5 let předstih mi přijde málo vzhledem k tomu, že průměrný věk aut je u nás 15 let. Po 5 letech má auto ještě poloviční hodnotu a lze předpokládat, že je stále ve slušném stavu, takže omezením jeho používání je to zmařená investice. Zaplatí to majitel nebo daňový poplatník? Vem si Řecko, teprve před pár roky povolili občanům vlastnictví aut s dieselem (předtím to byla výsada pro taxikáře a několik dalších privilegovaných) a najednou v článku čtu, že Atény jsou mezi městy, které diesely chtějí zakázat.
Zákaz prodeje by šlo udělat třeba příští rok, samozřejmě včetně dovozu ojetin. Když se zároveň bude důsledně vyžadovat řádný technický stav dieselů, tak podíl dieselů ve vozovém parku rychle klesne.
pletes se
zplodiny z naftaku problemem jsou.
je dobře, ze se to konecne zacina resit.
at naftaky klidne jezdej dal, ale at plnej emisni limity i v realu a at jsou stejny jako u benzinaku. pak s tim nebude mit nikdo problém.
stavajaci naftaky se nechaj dojezdit, ale postupne nebudou moct do nizkoemisnich zon, srovnají se spotrebni dane benzinu a nafty a zavede se ekologicka dan podle vypostenych emisi (jak CO2, tak NOx), takze se provoz naftaku nevyplati
mas pravdu, ecoboost je v E-cku a je to nejhorsi benzin
většina benzinu je nicmene v A, 2x benzin je v B, 1x benzin je v C, a 1x benzin je v D.
nafta ma v A 5 aut, v B 3 auta, zbytek je v C, D, E, F, G, H.
pro naftaky rozhodne nic lichotivého.
u benzinu rozdil euro4 a euro 5+6 je u NOx 1/4 snizeni, tedy nic zas tak podstatného.
navíc limit euro4 benzinu je stejny jako limit euro6 nafty
neporovnavalo se to vylozene na euro-x, ale na skutecny emise NOx a ty se pak rozdelily do trid A-H.
euro4 benzin s 80mg NOx by se do A vesel, ale euro 4 naftak s 250mg NOx by se tam logicky vejit nemoh
No ja neviem, na západe či severe Európy nastupuje trend, keď dopravné či špedičné firmy prechádzajú na EV vozidlá nie z donútenia zhora, ale preto že to oceňujú hlavne ich zákazníci. Tí istí zákazníci vo svojich pobočkách na východe Európy ale na to zďaleka kašlú a zaujíma ich len cena, väčšina zákaziek sa rieši neoficiálnou cestou a my sa potom čudujeme, že u nás jazdí to čo jazdí.
Pleteš se. Focus s litrovým EcoBoostem dostal E (dokonce dvakrát). Fiesta také s 1,0 EB dostala D.
Ze vznětových mělo A 12 z 305 aut. Z těch 12 bylo 10 ze skupiny VW (plus jeden Medvěd a jeden Bavor), všech 12 bylo Euro6, ale to není žádná garance, i auta s Euro6 motory umí získat H.
U zážehových mělo A 160 ze 175. Tedy opravdu velký rozdíl. A jak vidíš, pokročili, na A už nedosáhlo 15 aut, ne 4. U zážehových hybridů to bylo myslím 12 ze 13 a u vznětových 0 ze 4 (všechny byly Euro5, tedy žádné překvapení; žádný nedosáhl ani na C, které odpovídá Euro5, ani na D).
Jen pro úplnost, A u zážehových odpovídá Euro4; Euro5 i 6 jsou o něco přísnější. Tedy A nutně neznamená, že v tomhle testu splní limity, které má podle normy. U vznětových to odpovídá Euro6 (C odpovídá Euro5, D Euro4).
Já nemluvím o bolševikovi, stačí jít do 90. let. Zplodiny z dnešních moderních dieselů, stejně jako benzínových aut nejsou nebezpečím. Už tak jsou tyto vozy tak zregulované, že půlka dnešních aut má motory velikosti těch ze zahradních traktorků. Z hlediska nebezpečí je nebezpečný spíše soused, co spálí v kotli každé svinstvo.
Tady se fakt řeší pytlíkoviny. Letadla a lodě - tam není regulace.
Narodil jsem se krátce před tím, než rusáci odpálili svou první atomovku. Takže jsem vyrůstal v dobách začínajícího atomového šílenství. Atomem poháněné mělo být pomalu vše. Doma se nám povalovala spousta časopisů, já jsem odebíral VTM. Takže si pamatuji, že dnes bych měl po městě jezdit na pohyblivém chodníku, jezdit jakousi zázračnou městskou dopravou a auto by mi měl pohánět jakýsi malý atomový reaktor. Něco, jako se to ukazuje v Minoriti report. To psali renomovaní a erudovaní novináři.
A zatím dneska, po 60 létech chodím po chodníku mnohdy ani nezameteném, děravém, či s odfláknutou zámkovou dlažbou. Vyhýbám se psím výkalům a mnohdy lidským zvratkům. A erudovaní mladí novináři s velkou pompou řeší, co bude s páchnoucími spalovacími motory, zejména těmi naftovými. No a diskutující, to je t. zv. laická veřejnost, v tom má jasno. A to, že to jinak nejde a legislativa je snůška hloupostí.
Nic než populistický žvást lidí, kteří nemají o technice ani páru. Navíc v době kdy to má vstoupit v platnost už převážná část z nich nebude ani ve funkci a možná ani na tomto světě.
samozrejme, ze rakoviny nebylo tolik co dnes, když se lidi dnes dozivaji vyššího veku, nez za bolševika a je vetsi pravdepodobnost, ze se rakoviny "doziji".
za bolševika se vic umíralo na jiny nemoci a v nizsim veku.
navíc nebylo prokazany, ze zplodiny z benzinovych motoru rakovinu zpusobuji, narozdil od zplodin z naftových motoru
Patrně už si nepamatuješ, že ještě před pár lety auta neměla katalyzátor a podstatnou část tvořily vozy s dvoutaktním motorem. A nebylo rakoviny více jak dnes ;-) .
neplacej nesmysly
netvrd me, ze polovina aut v parizi jsou mladsi nez cca 2-2.5 roku a 90% aut je 7 let a mladsi.
většina euro 6 prekracuje NOx v realu nasobne, az 70x vic nez benzin s euro6.
naftak s euro 6 není záruka, ze by mel emise jaky by mel mit
Re: Je to kravina a zbožné přání ekošílenců a neomarxistů
Ken zavedl, Boris nezrušil a Chán I. rozšířil ;-) Nejvíce to odnesli majitelé nových dieselů, kteří si je koupili pro jejich papírově nízké emise. Bylo to jedno z témat voleb, Khan nakonec prosadil své a že se lidi stali obětí podvodu ho nezajímá. Zac chtěl vyjímky pro auta nakoupená před aférou a měření emisí v provozu. Zac chtěl zakázat vjezd do centra starým autům co neplní normy (postupně), Khan je tam nechá klidně jezdit dál ovšem zvýší jim poplatek. Jinak velký podíl na znečištění mají ikonické taxíky :-(
Re: Je to kravina a zbožné přání ekošílenců a neomarxistů
a to myslis, ze nikoho nenapadne si místo spinavyho dyzla koupit cisty benzin, hybrid, nebo elektriku??
myslis ze bez toho duneni nebude moct bejt a bude chodit radsi pesky nebo spacha sebevrazdu??
Ale jezdí, jen ne v ČR kde se do nedávna dotovala řepková nafta jako ekopalivo. Na hnusném západě je normální potkat dodávky, autobusy a taxíky elektromobily, hybridy, na CNG, nebo i vodík. A provozují je stejné firmy které v ČR nemají potřebu chovat se ekologicky. Stejně jako každá přiblblá sámoška v Německu vybírá petflašky za zálohu. Stačí cestovat a mít otevřené oči.
to mas jedno
nedavno vylezla na svetlo studie, kde testovali v realu naftaky na NOx a 33 z 36 prekrocilo limit az 9x. a to se testovalo v lete, kdy likvidace NOx mozna ještě funguje, pricemz při poklesu teploty, nektery auta uplne vypinaji.
ted budou delat testy při zimnich teplotách a ocekavaji daleko horsi vysledky.
dokonce tvrdi, ze soucasny naftaky s euro6 znecistuji ovzdusi 70x vic nez benzinaky:
"I v období letních teplot v Evropě znečišťují v současné době prodávané automobily se vznětovými motory Euro 6 vzduch v našich městech 70x více než moderní vznětové motory nebo hybridní vozidla."
samozrejme ma byt ... nez moderni zazehove ...
Re: Je to kravina a zbožné přání ekošílenců a neomarxistů
Nebo si snad myslíš že v Londýně zruší daň z provozu vozidel když nebudou diesely? Když se ty peníze tak dobře vybírají? Zavedl to "rudý Ken" a myslíš že to Boris zrušil?
ja tohle znam.
ziju v relativne cistym prostředí.
smrdiciho naftaka (netvrdim ze smrdej všechny), poznam na sto honu.
a takovy centrum prahy, to je opravdova chuťovka. nejen den strasnej naftovej smrad, ale i to vsudypritomny naftovy duneni
Vyborne.
Ale este predtym by som poriadne pritvrdil voci tym vychcalkom, co si davaju prec DPF filtre ! Potom v meste nestiham prepinat vnutorny obeh na on/off.
Aj ked predpokladam, ze v zahranici tento nardny sport nebude taky rozsireny.
Re: Je to kravina a zbožné přání ekošílenců a neomarxistů
Jako že diesely jsou jen první na řadě. Podceňuješ neomarxisty. Podívej se co dělá v Berlíně za šílenosti koalice rudo-rudo-zelená - socdem/komunisti/zelení .........
Údajně to "dohodli" během klimatické konference. Takže si nejspíš zašli do bordelu, pak na skleničku a slovo dalo slovo. Jenom ten z Mexika si neuvědomil, že jeho problém je úplně jinde nebo uvědomil, ale řekl si voliči jsou stejně blbci, tak jim něco naslibuji, bude to dobře vypadat a v našem mafiánově si toho stejně nikdo nevšimne. :-)
Příspěvek dieselů v západní Evropě je úplně jiný než v Indii nebo v Mexiku kde jsou s emisními normami pozadu.
50% aut v Paříži jsou Euro 6 a 40% Euro 5 - to není problém. Jejich zákazem se nic nevyřeší. Ti to páni/dámy jsou teď po dieselech a potom půjdou po benzínech. A potom si najdou nějaký jiný cíl.
Jde jen o špinavou politiku kdy se tito političtí prosti-tuti/prosti-tutky snaží prodat voličům. Vždycky si najdou nějaký cíl do kterého se dá trefovat protože jinak nemají jinou žádnou agendu, nemají co nabídnout.
Som bol v DDR a ten smrad z dvojtaktov tam bol pritomny neustale, radbez ohladu na to ci okolo prechadzalo nejake auto alebo nie. Zijem v USA uz 20 rokov a ked som naposledy letel na slovensko, mal som medzipristatie vo Warsave. Bolo trochu casu a tak som si vybehol von z haly na cigarko. Ten smrad z dizlov (kazdy taxik dizel) bol neskutocny. Po jednej rychlej cigaretke som to vzdal a vratil sa dovnutra aj ked som mal chut este na jednu. Ked clovek zije kazdodenne v takom prostredi tak si ani neuvedomuje co dycha, skratka si zvykne. Pre navstevnika z krajiny kde dizle v osobakoch prakticky neexistuju je to ale citelna zmena. Pracujem ako trucker a ked ide v rade za sebou 20 kamionov a jeden nema v poriadku filter citim ho uz zdaleka. Az pri obiehani zistim ze to bol uz ten treti v poradi ale ja to citim skoro na pol kilometra.
Řidší vzduch tam jistě je, ale čistější ani omylem, jeď se tam podívat ať neplácáš hovadiny. Mexico City je v mnoha ohledech už dnes nejznečištěnější žumpa světa.
Je to kravina a zbožné přání ekošílenců a neomarxistů
Víc k tomu není co dodat. A ten směšný termín - v roce 2025 kdy už tihle blázniví neoliberálové, ekošílenci a neomarxisti nebudou u moci ......
Ale vždyť jo - jim je jedno že výroba vozidel živí 20% populace - zrušíme to a budeme chodit pěky, jezdit na kole a uděláme novou "kulturní revoluci" jako byla v 50. letech v Číně.
Všichni motyku a zpátky na pole. Jo a města budou bez emisí protože budou bez lidí.
Neskutečné množství bláznů se dostalo vysoko do politiky. Už to zašlo fakt daleko už chybí jakýkoli zdravý rozum ve jménu poskytování (vnucování) blaha.
Začalo to ve Francii skočilo to usekáváním hlav samotných revolucionářů - vždy ve jménu blaha. Potom komunismus, maoismus, nyní zelené šílenství (meloun je navrchu zelený, uvnitř červený) a neoliberalismus, neomarxismus, Juncker a Merkelová ... Renza a mnoho dalších kriplů.
Jenže zákazem prodeje nijak nevyřeší, že mají miliony aut v různém stádiu rozkladu ve městech, a situace by se zlepšovala velmi pomalu. Nemluvě o tom, že se tu bavíme o několika městech a ty bys prodej zakázal všem (jinak by to nemělo žádný smysl). Pokud bude takový zákaz dán s dostatečným předstihem (řekněme pět let), tak s tím nemám problém. Nejlépe podpořen referendem, aby se plány neměnily s osazenstvem radnice. Protože se tu bavíme o potenciálně zmařených investicích, chce to nějakou jistotu.
Pokud bych si na něco chtěl došlápnout, tak je to přímé vstřikování.
urcite jsi cet ten test, kde testovali cca 100+ aut a rozdelovali je do trid A,B... az E z hlediska NOx.
Naprosta většina benzinu byla v A, tedy OK, a několik jich bylo v C (napr trivalec od forda). horsi nez C nebyl zadnej benzin.
Z naftaku byly v A mozna jen jednotky, naprosta většina byla v C a horsi.
vis moc dobře, ze i když primovstrikovy benziny maj 10x vic sazi nez naftaky s filtrem, do limitu se vejdou. od pritiho roku, az sacne platit euro6c, a benzinum se namotuji fitry, budou mit benziny 100x min sazi nez naftaky (na počet castic) a 3x-4x min na hmotnost.
a zamer pozornost na tuhle vetu z toho tyvho odkazu:
"Z nezávislého testu emisí NOx v reálném provozu sice většina benzínových aut vyšla bez ztráty kytičky, ale čtyři modely nedokázaly v reálném provozu emise splnit"
P.S. ta tvoje "příhoda" kdy vždycky objevíš, jak nafťáky smrdí, je fakt zábavná.Když jede někdo nesmyslně pomalu, je úplně jasný, že si nekoupil zimáky >:-[]
ale jen když bude plnit emisni limity stanoveny pro laborator i v realu podobne jako je plni benzinovy motor.
zadny hon na dyzly se nekona a konat nebude, jen se bude vyzadovat plneni emisi i v realu.
a není pravda, ze naftovy motory jsou za normálních okolnosti mnohem uspornejsi nez benzinovy. i kdyby benziny mely o 20% vetsi spotřebu nez naftaky (napr 6.0 vs 7.2), polovina z te uspory jde na vrub vetsi energeticky hustoty v litru nafty. staci si to prepocitat na hmotnost, energii nebo CO2 a rozdil je jen 10%. to mi neprijde jako mnohem uspornejsi.
a ještě jedna prihoda tusim z utery, kdy jsem se stal obeti typickyho kolenovrta:
na silnici bylo tak 5cm snehu, tak ze jezdilo vyrazne opatrneji. cca v 10 vecer sem jel z práce, dojel jsem hodne pomalu (cca 30km/h) jedouci auto. podle rychlosti a jeho chovani bylo evidentni, ze nemá zimni gumy. i když nepadal snih ani nebyla mlha, svitil zadnima mlhovkama, takze me malem vypalil oci. a samozrejme jeho naftak neskutecne smrdel uz z velky dalky.
proste typickej bezohlednej kolenovrt co smrdi a nemá na zimni gumy..
Na Václaváku cruise ship fakt nepotkám. Ovšem ve spustě jiných měst ano, stejně jako obří nákladní lodě. Některá města jsou totiž přístavy a jsou i jiné země než ČR.
Vždyť se pevné částice měří. A to i u zážehových motorů, kde je pravda situace trochu benevolentnější, protože zaspali. Problém pak není v přeplňování, je v přímém vstřikování. V běžných autech se zážehové motory s přímým vstřikováním začaly objevovat tak v roce 2003 a první limit, na hmotnost, byl až s Euro5, to je 9/2009 pro nové typy, 1/2011 pro nová auta. U vznětových to bylo od začátku Euro norem, tedy 1992. Kdyby to neměřili, tak by se roky nemluvilo o tom, kdy i zážehové motory dostanou filtry pevných částic.
Proč by měly být kopce pro elektromobil problém? Co vydáš navíc při cestě do kopce, to získáš zpět při cestě z kopce. Normálně se nejezdí pořád do kopce. Navíc energii dokáží i rekuperovat. Je to sice ztrátový proces, ale konvenční auto benzín nevyrobí, přinejlepším ho přestane spotřebovávat.
Re: No, rozhodnutí nepouštět dýzly do měst se mi líbí... al
v autach ako touareg alebo defender myslim ze nikto nema s dizlom problem.. ale ak po meste vidis z 10 octaviek 9 dizlovych tak je asi nieco niekde spatne .... dokonca mne pride ze aj relativne male fabie su uz hodne zadizlovane a to je proste v meste za mna nezmysel taketo nieco aby jazdilo .. ideme takto vlastne sami proti sebe... pritom zdravie mame len jedno ...
ja som toho nazoru ze dizle tu s nami isty cas este urcite budu a v nejakych pracovnych strojoch a masinach urcite nezmiznu ale zmiznu podla mna z vozov ako fabia polo leon golfik a rozne tie mini vozy a kabria a limuziny a tak dalej ... lebo tu to uz bude vazne treba nieco s tym robit ... ja vidim blizku buducnost dostupnej prepravy v tom co predvadza hybridny auris yaris alebo niro C-HR ioniq a podobne ... lebo ak chcem ozaj setrit tak za mna dnes uz radsej hybridny yaris ako dizlovu fabiu... a aj ceny su fakt uz dost podobne
Není to tak dávno, co auta neměla katalyzátor a každé druhé bylo dvoutakt. A nikdo si nestěžoval. Takže tato hysterie, kterou tu předvádíš, je spíše legrační.
Tomu říkám být zblbnutý zeleným ekofašismem v praxi. Není nad to, jak si dobrovolně vzít jednu z možností a ubrat svobodu. Před pár dny tu byl článek o tom, že pár největších lodí má zplodin tolik, jak všechna auta, ale to se pseudoekologům nehodí do krámku.
A teď ještě, co to bude znamenat pro ceny v obchodech, páč nákladní doprava je vesměs na naftu.... ;-) . Půlka z vás zelenorudých melounů si to rozmyslí, až bude rohlík o 2 kačky dražší.
No, rozhodnutí nepouštět dýzly do měst se mi líbí... ale pr
Úloha nafťáku je nezastupitelná na dlouhých přepravách, ať už lidí nebo materiálu... a ano, ve městech je to problém.
Posilte ve městech hromadnou dopravu - a klidně i elektrickou, jako tramvaje a trolejbusy... a omezte auta.
Nemám s tím problém.
Ale nevidím žádný důvod k tomu, aby to byl jejich konec. Jen rozumnější uplatnění.
Jde jen o to, na jaky parametr se ourednik zameri. A jak znamo, uz i primovstrikovany benziny narazi na pevne castice. No a kdyz pak vezmeme v uvahu, ze naprosta vetsina poletavych castic neni zpusobena spalovacim motorem jako takovym, tak to ani elektromobily nezachrani [odkaz]
Ne - oni ho ekologicky zlikvidovali sakumprask i s papirama >:D
A ted jezdi kajli v Priusu a sakra samozrejme stale ve svem slapacim auticku, nechteji totiz mit na svedomi 5000 lidi rocne ;-)
...nechapu, proc jezdi tolik hybridnich osobnich aut, ale zadna hybridni dodavka, autobus, nakladak atd. Pritom podle me by prave rozvazkove a zasobovaci sluzby mely proste a jednoduse prejit na hybridy, stejne jako nakladni doprava ve mestech. A na to by mi ani dotace nevadily, naopak bych je klidne a rad podporil, urcite radeji nez dotace na elektromobily pro par vyvolenych, nebo znamych mistnich politiku...
Zakazat vjezd do mesta tomu, ci onomu druhu dopravniho prostredku je bez systemoveho reseni jen sprostarna, tak doufam, ze to pani radni maji osefovane tak, aby nahodou casem nevyleteli z oken...
Na svažitá území se elektromobily/hybridy hodí víc než co jiného, protože energie nepřijde při sjezdu dolů vniveč v brzdách. Dodávky ve městech by měly jezdit co nejdříve na CNG, u autobusů je ten trend výraznější, což je fajn.
Zbytecne se s tim papouskem bavit. Nema vlastni nazor, jen si urci nejakou personu, jejiz nazory pak bude bezhlave papouskovat a tvarit se u toho, ze spolkl vsechnu moudrost sveta. Jestli se nudis, bez radeji na pivo, to bude urcice uzitecnejsi, nez tady s potomkem kajli mlatit prazdnou slamu ;-)
8 a pol miliona sa vseobecne uvadza ... ale s aglomeraciami a vsetkym tym predmestim najdes udaj aj okolo 15 milionov.. je to fakt velke mesto... kedysi bolo isty cas uvadzane ( mam to v literature ) aj ako najvacsie mesto sveta ( nejake tie 90 roky este ) az kym ho neskor nepredbehli prudko sa rozrastajuce cinske a indicke a dalsie azijske metropoly .... navyse je polozene fakt hodne vysoko... a aj bez dizlov sa tam uz proste skor unavis a zadychas lebo je tam proste riedsi vzduch... takze sa ani nedivim ze pristupili k tomuto kroku aj keby tam mali len 5 percent dizlov... lebo radsej predchadzat pricinam ako potom neskor riesit dosledky za neraz az nevycislitelne sumy ... takze podla mna vedia co robia ... a je to z ich strany pochopitelny krok
Diskuze s tebou je stále stejně plodná.
Půl roku sem taháš webpaju vs. Vaculíka, už ani nevím proč Hawkinga, a vůbec nechápeš, na co reaguješ. Tak jdi do [odkaz]
Jj 8 a půl milionu lidí v jednom městě a zastaralý auta sou asi problém. Naproti tomu v desetimillionovym Tokiu můžeš stát u 8miproudový silnice a neni problém = jak tu někdo tuhle správně psal
Zajímavý že sou lidi jako Karel a Blatouch který asi radši chtěj aby to u nás bylo spíš jako v Mexico City než v Tokiu :-|
mexico city je 2000 metrov nad morom.. tak mozno aj nadmorska vyska a tym padom riedsi cistejsi vzduch mohol byt dovod preco tam uz dopredu chcu zamedzit do buducna moznym dizlovym vplyvom...
Kde jsi v mém textu "nic není černobílé, všechno má své důsledky a je to věc obyvatelů těch měst" vyčetl, že trvám na špatném vzduchu? Opět (jako vždy) tvé typické nechápání psaného textu?
Je to město s podobnym počtem obyvatel jako celý česko = a s čistym vzduchem má problémy dlouhodobě.Když zmizí třeba jen sto tisíc starejch dieslů pomůže to
Holt přišel čas aby zbytek světa následoval Dillí [odkaz] >:-[]
Ano - ja vim, ze naftove motory, a motory vubec, a elektrarny, a tovarny, a chemicka vyroba atd ... nic moc pro zivotni prostredi, ale nemam rad, kdyz nekdo ze mne dela *, kdyz mi predhodi nejaka cisla, obvykle vycucana z prstu a pretavena k obrazu svemu.
chápu, to jsou města v zemích s největším podílem dieselů, ale Mexico City mi připadá jako nejlepší fór, tam jezdí benzíňáky podobně jako v USA, jenom jsou poněkud starší, takže co tam proboha chtějí zakazovat? Velké trucky do Mexico City tak jako tak nesmí a osobáky na naftu nemají v Mexiku ani kde natankovat, tamní nafta je spíše mazut a umí jí spalovat jenom Cumminsy ve velkých trucích.
Kazdy kto denne jazdi par kilometrov po meste aj tu v nasom vidlakove kde ani zdaleka nie je tolko aut vie, ze sa to prakticky neda zvladnut s otvorenou cirkulaciou vetrania v aute, lebo vzdy sa pi nejakom case pred teda zaradi nejake smradlave tdi, hdi alebo podobe a bez zavretej cirkulacie by si vo svojom aute skapal. S benzinom sa to nikdy nestane. A co maju lode s centrami miest? Ked pojdes po vaclavaku, asi pred tebou nepojde ziadna cruise ship nemyslis?
Ne, že bych čekal, že si dokážeš dát úplný zákaz dieselů do širších souvislostí.
P.S. i vyhrávat se musí umět. Já dokázal se ctí prohrát, ty to zřejmě nedokážeš.
co nejrychleji zakázat benzínové motory, protože ty se podstatným způsobem podílejí na globálním oteplování, které hrozí lidstvu fatálními změnami. A dokud se nezakážou, tak uvalit na benzín citelnou dodatečnou ekologickou daň! Potom řešit přechod náklaďáků, autobusů na elektřinu, následovat by měla zpětná konverze lodí na plachetnice. A teprve na konec řešit z tohoto pohledu zdaleka nejekologičtější osobní vozy s dieselem. Jenže hlupáci podléhají lživé propagandě a skáčou, jak nahoře pískají... a zdaleka se to netýká jen otázky dieselových motorů... :no:
nejake tie "LEZ" cize nizko-emisne zony uz v prahe vytvorene mate nie? tusim prave od tohto roku 2016 by uz taketo nieco u vas v prahe malo fungovat.... ale zrejme ten zakaz vstupu do tychto "LEZ" plati zatial len pre nejake starucke dizle... novsich sa to este asi netyka ( zatial )
Lze předpokládat, že nějaké výjimky tam budou, pro auta komunálních služeb atd. Ale jinak v tom nevidím problém. Tranzitní kamionová doprava se vytlačí na vnější okruhy, dodávky můžou jezdit na benzín, což kdysi bylo úplně normální (první generace Transporteru nebo Transitu vůbec žádné diesely neměly), případně můžou jezdit na LPG nebo CNG.
Na druhou stranu nesouhlasím s principem "dnes vám dovolíme to koupit, ale zítra vám zakážeme to používat". Takže místo zákazu používání bych zavedl zákaz prodeje.
Zbývá nějakých 8 let. Během té doby určitě budou nějaké volby a občané těch měst můžou s takovým krokem souhlasit, nebo nesouhlasit a dát najevo. A pak nést všechny pozitivní a negativní důsledky. Protože ani jedno řešení není jen černé nebo bílé. Ať už se rozhodnou tak nebo tak, je to jejich věc a jejich město.
Velké lodě mají emise jak všechna auta dohrromady, to ví každý. Ovšem bavíme se o znečištění ve městech. V přístavních městech má mít provozovatel přístavu, doků atd povinnost vybudovat přípojky elektřiny pro lodě. Ta se pak napojí na molu a vypne agregáty. kdo někdy byl v průmyslovém přístavu nebo "potkal" na dovolené cruise ship hučící a čmoudící přímo v centru historického přístavu ví o čem mluvím. Někdo už to tak funguje. Nová letiště se mají budovat daleko za městem, ne jako plánované rozšíření Heathrow. Kromě emisí jde i o hluk.
To jsem zvědavý jak to udělají bez toho aby města nezkolabovala. Diesely mají větší podíl na znečištění než cokoliv jiného, o tom už nejsou žádné diskuze. Ovšem nejdřív by se měly začít měřit reálné emise, spousta lidí v zemích kde už teď platí regulace podle emisí si nakoupila papírově eko-diesely a staly se oběťmi podvodu. Kromě CO a NO ať se měří i pevné částice. Najednou ani turbo benzín nebude ekologický a celá umělá bublina kterou EU vynutila svými nereálnými požadavky praskne.
Letadla a lodě bych do toho netahal, malé dodávky určené po provoz v centru můžou (a jinde už jezdí) na elektriku. Ve větším okruhu města mají mít přednost dodávky na CNG. Velké náklaďáky, kamiony a pracovní stroje se bez nafty neobejdou. Stejně jako se lidem co mají auto na delší trasy (což je výhoda dieselu) ale bydlí ve městě nemůže zakázat ho vlastnit. Jeden z největších zdrojů emisí ve městech jsou ovšem autobusy MHD. Ne všude se hodí elektromobily, třeba v kopcovité Praze rozhodně ne. lepší jsou už hybridy nebo opět CNG jak je vidět ve většině Evropy. Mimochodem v Praze se zrušili bez emisní trolejbusy mimo jiné protože ČSSR mělo levnou ropu z SSSR. Co by za ně dnes dali.
Takže jak vylepšit vzduch ve městech? Investicí do infrastruktury, lepší MHD, podpora firem co mají celkově nižší emise atd. Ovšem to všechno se má stát už teď, aby se do doby než nám chtějí něco zakázat obměnil vozový park. Na to je potřeba dvacet let.
Super! Tak ještě Praha a další města u nás. Každý den jezdím za těmi smradlavými, jedovatými diesely a nemít v autě automatický vnitřní okruh, to tlačítko už by snad vypadlo. Ve městě v dnešní době zlatá funkce!