Swift Sport byl i v současné generaci vydáván za samostatnou řadu, už jen proto, že měl zcela odlišný podvozek. Tudíž zde to nebude jinak.
Na zahraničním webu jsem četl, že se poprvé ukáže už 27.12. v Japonsku..
Veru Sport je akoby samostatny model. Inak Swift je vyborne auto, konciacu generaciu mame 6 rokov, najprv ja a potom zena, a za ten cas mu nic nebolo, sluzi na 100 percent. Jedine co ma mrzi je ze ked som ho kupoval este nebola v predaji Sport verzia, pri tom malom financnom rozdiele by som nevahal :-)
Ve své podstatě asi ne tak podstatně, ale nestudoval jsem to. Určitě je jinak odladěný a má jiné brzdy a i stredy kol s 5 šrouby proti 4 u běžných Swiftů. Ale i jiným podvozkem obhajovalo Suzuki vyšší cenu Sporta proti běžným verzím.
No nejake rozdily tam asi jsou, me prave zajimalo co vse konkretne vymenili. Vzpominam si, ze jsem nekde na netu videl i prestavbu sporta, kde zadni napravu vymenili za triprvek ze 4x4, aby ji mohli jinak odladit, byla to verze pro rallye...
Ad: "Trochu překvapením je absence motoru 1.4 BoosterJet, který známe z modelů S-Cross a Vitara S. Má výkon 103 kW, točivý moment 220 N.m, a do hbitého Suzuki Swift by se náramně hodil. Třeba si jej ale výrobce nechává jako zadní vrátka pro verzi Sport."
Práve Sport má tento motor dostať. Ak by autor čítal článok samotného auto.cz, na ktorý v texte odkazuje, nemusel sa zbytočne čudovať.
Inak Suzuki by mohlo ten motor ešte trochu poladiť, zlepšenie o 3 kW oproti predchodcovi je skôr symbolické (1,4T: 103 kW, 1,6 16v: 100 kW), naviac pri turbe už ten výkon nie je nijaký problém, takže by som si vedel predstaviť 110 až 125 kW. Ale verím, že Swišť bude aj so 103 kW pekne živý.
Ten původní článek je ale plný formulací jako "by mohl"... já osobně bych byl u Sportu pro současnou atmosféru, i když ta 1.4 by jela určitě o dost líp... ale atmo je součást charakteru toho Sportu.
To súhlas, ale akosi nevidím priestor pre výkonnejšiu atmosféru, dostať z 1,6ky viac, ako aktuálnych 100 kW a to naviac pri prísnejšej emisnej norme asi nepôjde a väčší objem (=ťažší motor) pôjde priamo proti ľahkosti a obratnosti Swiftu. Asi to bude ten Bústerdžet (to je ale "kúlové" meno, čo).
skor, ze tu 1,4 prave kvoli emisiam nejak vyrazne nepreladia... trocha ostrejsie vacky a posunut plny tlak turba kludne vyssie nad 2000ot aby to malo nejaku spicku, aspon kedysi to bolo normalne, dnes nie...
Přijde mi, že nový Swift bude vypadat hodně neevropsky, obdobně jako Baleno. Což není překvapivé, vzhledem k jeho nejdůležitějším trhům, ale trochu mě to mrzí.
neevropsky? Ve´d to za prvé total európske a za druhé, vyzerá to pekne. Baleno je úplne iný príbeh, to je indické. Suzuki je dobrý príklad toho, že zjednotiť korporátny dizajn je dobrá vec, lebo suzuki má každý pes iná ves a často sú to riadni kríženci.
a chvalabohu vdaka za tu atmosferu ( mal som trosku obavy lebo s cross mal tiez v ponuke atmo motor ale po facelifte o neho prisiel ) ... ta 1,2ka z balena bude v swifte rozhodne najpredavanejsia a najziadanejsia motorizacia idealne posadena vykonom aj cenou ... a ocakavam aj velmi zaujimavu spotrebu ;-) ... zda sa ze v malej triede prichadza k obmene generacii hned u neikolkych zvucnych mien ... a po micre riu ci fieste tu mame coskoro uz aj noveho svista ... a veruze paci sa mi ... zatial je to super ... jedna novinka lepsia ako druha :yes:
Ten swift vyzera fakt paradne, ak si este zachova cenu pod 10000 EUR s tempomatom a klimou, bude to trhak. 1.25 je asi najlepsi maloobjemovy motor bez turba, paradna spotreba, ide do otacok, auto bude este lahsie ako baleno, dizajn je EÚ-friendly:D Takto si predstavujem druhe auto do rodiny.
Micra sa odpisala sama s tymi pseudomotorcekmi o objeme 0,9 litra
Fiesta bude aj kvoli turbotrojvalcom s vypinanim valca dost draha
Vsetky modely segmentu B dost podstatne rastu a drazeju, tu ma suzuki v ponuke baleno, ak si swift zachova cenu a velkost/malost, mal by byt velmi uspesny...
suhlas... ten motor z balena bude urcite super aj v swifte ;-) ...
za mna najlepsi maloobjemovy motor je 1,33vvti 73kw z yarisu... ten ide tiez do otacok ako pila... a nemas tam ani ziaden start/stop system a ine ku.vitka .... papierovo ma 5 litrov co je tiez pohoda... k tomu s nim mas vzdy 6st manual ... zrychlenie ponuka lepsie ako baleno ... pre mna fakt top motor v dnesnom malom aute