Možná se vám to už někdy stalo. Přijedete k čerpací stanici, v hlavě fůra starostí a místo po černé tankovací pistoli omylem sáhnete po zelené. Následky dost záleží na rychlosti vašeho jednání.
IMHO to do válce stříkne benzin prakticky v tekutý formě (ne rozprášenej), ten se pak začne odpařovat a zapálení proběhně už stejně jako u nafťáku. Dobře to tomu motoru ale asi nedělá :-)
ja sem zas do fichtla lil cistej petrolej
jezdilo to v phode, jen to nechtělo startovat
muselo se do sani párkrát vstriknou stříkačkou benzin aby se to ohralo a pak to normalne jelo.
jen se strasne zakarbonovaval vejfuk
umí jezdit na naftu i benzín. Sice jí není vždycky jedno, co do ní zrovna člověk naleje, ale skutečně motor umí obě paliva, je to i v příručce. Není mi úplně jasné jak je to možné když nemá zapalovací svíčky (v manuálu se psalo snad jen něco o domontování podávacího čerpadla a seřízení vstřiků), ale prostě to tak je.
me se to stalo u minule generace Toleda 2.0TDI ..... odjel jsem s tim z benzinky a po 500 metrech to chciplo na dalnici.
autu se nic nestalo ale nadrz benzinu 2000, odtah 2000, cisteni a novy palivovy filtr a tak asi 5000 takze uplnej zaklad za to je cca 10000 kc ... pod to se asi nedostanete ....
takze proste nepospichat za milenkou a nemyslet pri tankovani na jiny veci .... no bylo to hned >:D
po tom toledu uz 10 let kupuju jen benzinaky .... ne kvuli tomu ale diesel mi nejak nesedel
Není chrochták jako chrokták, v tuhých mrazech jsme bežně tankovali do dieselu cca 20-30% benzínu a jen si to mlaskalo. Ale to byly ještě podávací čerpadla Motorpal a podobné značky. S dnešními auty aby se člověk bál vyjet. Stejně auto zahubí časovná životnost a bio složky.
Bohužel u dnešních vozů jsou opravy drahé pokud dojde k natankování benzínu do dieselového vozu a k nastartování, je nutné vyměnit vysokotlaké čerpadlo.... Což je třeba 40tis Kč neříkám ze to tak mají všichni a u všech modelů ale může to člověka potkat. Horší je když se sejde pár náhod a do dieselového vozu natankujete benzín odjedete z benzínky a vozidlo se rozhodne provést regeneraci filtru pevných částic..... Auto zhořelo ale to jsem viděl jen jednou.
chapu, ze pro vas majitele chrochtu to je nocni mura
ale pochopte vy co tema chrochtama jezdite, ze pro nas ostatní to je naopak dar z nebes, protože zadrenej chrochtak nechrochta, a tedy nevypousti zadny jedy ani rakovinu.
Ze zkušenosti mohu říct, že Citroen Xantia HDi benzín příliš nemusí. Při poměru 50:50 sice jede několik dní jako šlak, ale špatně startuje. Největší negativum směsi je, že se po dojetí nádrže zadře >:-[]